عید کجا بریم سفر؟ + بهترین مقصدها برای مسافرت عید نوروز

عید کجا بریم؟

آمدن بهار و شروع تعطیلات نوروز جز خوبی و خوشحالی چیزی ندارد؛ به‌ویژه برای افرادی که در پاسخ‌به سوال "عید کجا بریم سفر؟" می‌دانند که مقصد سفرشان برای عید امسال کجاست. در آخرین ماه‌های سال اغلب افراد در حال برنامه‌ریزی سفر هستند و عید کجا بریم مسافرت، پرتکرارترین سوالی است که دهان‌به‌دهان بین مردم شهر می‌چرخد. بهترین مقصد سفر برای نوروز 1403 براساس ارزانی و خلوتی، انتخاب‌های متمایزی را پیش پای هر مسافری می‌گذارد. افرادی که بودجه کافی دارند برای سفرهای خارجی برنامه‌ریزی می‌کنند. در مقابل، مسافری که خلوتی مقصدهای داخلی برایش اهمیت داشته باشد، این تعطیلات عید را برای رفتن‌به شهرهای خلوت و ارزان داخل ایران از دست نمی‌دهد. 

سفر در نوروز 1403 و فروردین‌ماه به‌دلیل طولانی بودن بازه تعطیلات و آب‌وهوای عالی در تمام نقاط ایران و سایر بخش‌های جهان، زمان خوبی به‌حساب می‌آید. از این‌رو در مجله تورگردان تصمیم داریم به سوال «عید کجا بریم» پاسخ دهیم و بهترین مقصدهای داخلی و کشورهای خارجی را برای نوروز 1403 معرفی کنیم. همراه ما باشید.

 


 تور داخلی نوروز 1403 با قیمت خوب باشه، حاضری الان چمدونت رو ببندی؟


فهرست مطالب

بهترین شهر ایران برای مسافرت عید نوروز کدام است؟

 

عید کجا بریم سفر؟

 

بهار، فصل شکوفایی و تولد دوباره طبیعت است. هم‌راستا با اینکه عید کجا بریم سفر می‌بایست بدانید که تعدادی‌از شهرهای ایران برای مسافرت، بهترین گزینه‌اند. خلوتی، آب‌وهوای خوب و معتدل، مناظر سرسبز و باصفا و از همه مهم‌تر، ارزان بودن مقاصد داخلی برای مسافرت در نوروز 1403، هر آنچه را که برای خوش‌گذرانی در ایام عید نیاز بوده، در اختیارتان قرار می‌دهد. در لیست زیر، 16تا از بهترین شهرهای ایران برای مسافرت عید نوروز امسال را معرفی و بررسی کردیم. اگر فکر می‌کنید، آب‌وهوای شهری خوب است که در این لیست نیامده از طریق بخش نظرات برای ما بنویسید.

1- اصفهان، شهری با شهرت جهانی

عید کجا بریم در ایران؟ اصفهان

 

عید کجا بریم مسافرت که واقعا همه‌جای دنیا را دیده باشیم؟ در انتخاب اصفهان شک نکنید؛ چون لقب اختصاصی نصف جهان فقط به شهر اصفهان در کشور ایران داده شده است. جاذبه‌های تاریخی بی‌شماری که اصفهان دارد، به‌معنای واقعی کلمه، نصف جهان را در دل خود جا داده و به نظر می‌رسد که حتی یک هفته هم برای بازدید از تمام جاهای دیدنی اصفهان کم باشد. 

 

بهترین شهر ایران برای مسافر در بهار
اصفهان، نصف جهان با زیبایی دو چندان در تعطیلات عید 1403

 

قدم زدن روی سی و سه پل در شب، کالسکه سواری در میدان نقش جهان، کاخ عالی قاپو، عمارت هشت بهشت، کاخ چهلستون، منار جنبان، کلیسای وانک، محله جلفا، پارک جنگلی ناژوان، تونل آکواریوم اصفهان، باغ گل، کویر ورزنه، روستای ابیانه و... از همان لحظه‌های ابتدایی سفر، هوش و حواس را از سر می‌پراند. چهره شهر اصفهان در نوروز هزار رنگ دارد و یقین داریم که خاطره‌ای ماندگار را در ذهنتان ثبت می‌کند.

 


اگر تور اصفهان از تهران قیمت خوبی داشته باشد، باز هم به مسافرت نمی‌روید؟


2- شیراز، مهد شعر و ادب پارسی

 

عید کجا بریم مسافرت در ایران؟ شیراز

 

شیراز، مقصد خوبی است در پاسخ‌به سوال عید کجا بریم که خوش‌ بگذره. با آغاز نوروز باستانی در کنار بناهای پرشکوه تخت‌جمشید، باری دیگر هویت ایرانی چندهزارساله خود را به یاد خواهیم آورد و درواقع به اصالت خود پیوند خواهیم خورد. سفر به شیراز و حضور در کنار بناهای هخامنشی، یکی‌از پرطرفدارترین «مقصدهای داخلی برای سفر عید نوروز» است. به‌علاوه، این شهر پر راز یعنی شیراز، حال‌و‌هوای بسیار دلپذیری در فصل بهار پیدا می‌کند؛ چراکه آب‌وهوای بهار، عظمت شکوه و زیبایی این شهر را به اوج می‌رساند، آن‌طور که فکر می‌کنید بهشت واقعی همان شیراز است.

 

بهترین شهر ایران برای مسافرت در بهار
شیراز و عطر بهار نارنج در عید نوروز

 

در فصل بهار و به‌خصوص اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت، این شهر واقعاً تماشایی است؛ بوی عطر گل در تمام شیراز پیچیده و خنکای نسیم بهاری، صورت شما را نوازش خواهد داد. در این‌ بین، رفتن‌به حافظیه و سعدیه و خوردن فالوده شیرازی معروف، بسیار دل‌انگیز خواهد بود. اگر شیراز مقصد شما برای مسافرت در عید نوروز است، خودتان بهتر از همه می‌دانید که شروع سال جدید را در کنار حافظ یا سعدی و دیگر جاهای دیدنی شیراز را نباید از دست داد.

پاسارگاد، باغ ارم، عمارت شاپوری، باغ نارنجستان قوام، بازار، حمام و مسجد وکیل، ارگ کریم خان زند، شاهچراغ و... هر کدام هزار حرف نگفته برای گردشگران دارند که احتمالا چند روزی را برای بازدید از همه‌شان می‌بایست اختصاص دهید؛ چه زمانی بهتر از تعطیلات عید امسال؟!

 


سفر با تور شیراز در بهار، فرصت سفر و تفریحتان، چندبرابر بیشتر است؛ (چرا؟) زیرا تمام روزهای سفرتان با برنامه پیش‌ می‌رود!


3- مشهد برای لحظه تحویل سال در حرم امام رضا

 

عید کجا بریم سفر؟ به شهر مشهد بریم

 

بسیاری‌از افراد در جواب عید کجا بریم که ارزون باشه، بدون درنگ می‌گویند مشهد! البته حق هم دارند. چه کسی بدش می‌آید که با کمترین هزینه ممکن، سال جدید را مقابل پنجره فولاد و ضریح طلایی امام رضا (ع) تحویل کند؟ بدون‌شک سفر به مشهد برای تعطیلات نوروز، تجربه‌ای خاطره‌انگیز را برایتان رقم می‌زند. 

 

عید کجا بریم، مشهد
تحویل سال 1403 در حرم امام رضا (ع)

تحویل سال در حرم و بازدید از مکان های دیدنی مشهد نظیر 

  • ییلاقات طرقبه و شاندیز، شهربازی پارک ملت، کوهسنگی، 

  • چالیدره مشهد، آرامگاه فردوسی و استاد شجریان، 

  • خانه تاریخی داروغه، آرامگاه پیر پالاندوز، 

  • موزه نادری، موزه آستان قدس، 

  • موج‌های آبی، باغ پرندگان، باغ وحش وکیل آباد، 

  • سینما هویزه، بازارهای مشهد و... 

گردشگران را از سراسر کشور به سوی خود می‌کشاند. با این وعده وسوسه‌کننده، خیلی سخت به‌نظر می‌رسد که شهر مشهد را در فهرست شهرهای کاندید برای زیارت و سیاحت در نوروز امسال قرار ندهید!

 

تحویل سال را می‌خواهید در جوار حرم امام رضا باشید؟ کافی‌ست تور مشهد نوروز 1403 بگیرید

4- یزد و طبس، عروس شهرهای کویری ایران

 

فروردین کجا بریم؟ یزد بهترین شهر ایران برای مسافرت در بهار

 

تعطیلات عید کجا بریم که متفاوت‌ترین سفر عمرمان را تجربه کنیم؟ اگر به کمپ زدن در کویر، تماشای ستاره‌ها در شب با عصاره جادویی سکوت و آرامش علاقه دارید، یزد و طبس می‌تواند بهترین شهر ایران برای مسافرت در بهار باشد. یزد در کشورمان، دومین شهر تاریخی جهان و ثبت‌شده در یونسکو است. شهر طبس هم لقب عروس کویر ایران را دارد و دیدنی‌های تاریخی و قدیمی زیادی در این شهرها به‌چشم‌می‌خورد. 

  • خانه لاری‌ها، مجموعه امیر چخماق، حمام خان، 

  • آب انبار شش بادگیر، مدرسه ضیائیه، خانه رسولیان، 

  • خانه نواب وکیل، خانه مبشر مقدم، 

  • پارک هفت تیر، کمپ کویری هفت سنگ و... 

از معروف‌ترین جاهای دیدنی یزد به‌شمارمی‌روند که با معماری سنتی و خشتی چشم‌نوازشان، میخ‌کوب و مجذوب‌تان می‌کنند.

 

عید کجا بریم ارزون باشه، یزد
عید 1403 کجا بریم؟ یزد و طبس

در مسیر یزد، سری هم به طبس بزنید تا زیبایی‌ها و شگفتی‌های این شهر مانند باغ گلشن، چشمه مرتضی علی، کال جنی، کویر حلوان، آبگرم، دیگ رستم، تخت عروس، قلعه اسماعیلیان، کویر رباط خان، سد کریت، امام زاده حسین بن موسی بن کاظم و... را از نزدیک ببینید.

 

یه سفرمون با تور یزد نوروز 1403 نشه؟

 

همه ما خوب می‌دانیم که یزد جزو شهرهای گرمسیری ایران است و با رسیدن بهار، دمای آن معتدل‌تر می‌شود. هر ساله تا پایان فروردین‌ماه، آب‌وهوای یزد مطلوب است و به‌عنوان بهترین شهر ایران برای مسافرت در عید پیشنهاد می‌کنیم. بعد از فروردین، آب‌وهوای شهر یزد رو به گرما می‌رود و آن‌قدری که باید از مسافرتتان لذت ببرید، رضایت کافی نخواهید داشت.

5- جزیره کیش، مقصدی پرطرفدار برای تعطیلات عید

 

عید کجا بریم خوش بگذره؟ جزیره کیش

 

عید کجا بریم گرم باشه؟ برای مسافرت‌به مقصدهای گرم در ایام نوروز روی شهرهای جنوبی ایران حساب باز کنید. سفر به کیش در نوروز 1403 مثل هر بازه‌ای دیگر از سال، پای ثابت مسافرت‌های خانوادگی و دوستانه است. انتخاب جزیره کیش برای سفر عید نوروز 1403 را تا حد زیادی مدیون آب‌وهوای گرم و معتدلش هستیم. طبق تجربه سفر مسافران عید سال‌های قبل، خلیج‌فارس و ساحل زیبای آن در فصل بهار بسیار دیدنی و نفس‌گیر خواهد بود. حالا اگر به این زیبایی طبیعی، فرصت جذاب خرید از جشنواره‌های فروش نورزی کیش را اضافه کنیم، کیش همان پاسخ قطعی برای سوال “عید مسافرت کجا بریم” خواهد بود.

کیش یکی از شیک‌ترین و لوکس‌ترین جزایر خلیج‌فارس است که همه چیز آن از هتل گرفته تا مراکز خرید و جاهای دیدنی کیش شما را مجذوب خود می‌کند. کیفیت سفر به کیش در مقایسه‌با جزیره قشم، تضمین‌شده است و زندگی‌تان برای مدتی هر چند کوتاه تغییر اساسی خواهد کرد. 

 

عید کجا بریم مسافرت، کیش
عید کجا بریم خوش بگذره؟ کیش

 

با شروع سال جدید و آمدن فصل بهار که هوای کیش معتدل‌تر شده و از گرمای هوا کاسته می‌شود، گردشگران بسیاری با هدف تفریح و استراحت مقصد سفر خود را کیش انتخاب می‌کنند. در جزیره کیش، جشنواره‌های نوروزی، ساحل زیبای آن برای یافتن آرامشی دوباره و تفریحات آبی هیجان‌انگیز  برای گذراندن اوقات تفریح و سرگرمی، برنامه‌های خوبی‌اند. 

علاوه‌بر‌این‌ها همه‌ساله در عید نوروز جزیره کیش، میزبان شمار بسیاری‌از طرفدرانی است که به عشق دیدن خواننده موردعلاقه‌شان از فاصله‌ای نزدیک‌تر به این جزیره آمده‌اند تا در کنسرت‌های کیش حضور داشته باشند. به‌همین‌دلیل است که وقتی بحث انتخاب بهترین شهر ایران برای مسافرت در بهار و عید نوروز می‌شود، جزیره کیش از اولین گزینه‌هاست.

 

با تور کیش نوروز 1403 بی‌دغدغه سفر برو که بهت بچسبه

6- قشم، بزرگ‌ترین جزیره ایران و خاورمیانه

 

فشم؛ بهترین شهر ایران برای مسافرت در عید

 

پازل بهترین شهر ایران برای مسافرت در بهار با جزیره قشم به‌عنوان بزرگ‌ترین جزیره ایران و خاورمیانه تکمیل می‌شود. اغلب مسافران قشم را با مراکز خرید متعدد و اجناس ارزان‌قیمتش می‌شناسند؛ اما باید بدانید این جزیره منحصربه‌‌فرد عجایب هفتگانه بسیاری دارد. جاذبه‌های چشم‌نواز و غیرتکراری مثل 

  • دره ستارگان، تنگه چاهکوه، غار نمکدان، جزایر ناز، 
  • دره تندیس‌ها و بام قشم، 
  • جنگل‌های حرا و لاک‌پشت‌های پوزه عقابی، 

لحظه‌هایی باورنکردنی اما واقعی پیش‌رویتان قرار می‌دهند. وقت بیشتری دارید، حتما به جزیره هنگام بروید و از لمس دلفین‌های بازیگوش در یک‌وجبی خودتان و دیگر جاهای دیدنی قشم غرق آرامش شوید.

 

برای عید کجا بریم؟
برای عید 1403 کجا بریم؟ جزیره قشم با عجایب هفتگانه

 

بهترین فصل برای سفر به قشم و به طور کلی شهرهای جنوب ایران، اواخر زمستان و اوایل بهار است؛ پس قشم نیز یکی از مقاصد توریستی محبوب برای کسانی است که قصد سفر در تعطیلات نوروز 1403 را دارند. علاوه‌براین به‌دلیل روانه شدن حجم زیادی از مسافران در عید به سمت جنوب، اگر برنامه‌ریزی دقیقی نداشته باشید، ممکن است با مشکل مواجه شوید. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم که دست کم از یک ماه قبل شروع عید برای رزرو تور قشم اقدام کنید تا بدون نگرانی و دغدغه سفری دلچسب داشته باشید.

7- چابهار و سواحل دست‌نخورده درک

 

عید کجا بریم؟
چابهار، زیباترین مقصد در سفرهای نوروزی

 

بهترین شهر ایران برای مسافرت در بهار می‌تواند چابهار باشد. در میان شهرهای ایران، شهر چابهار به پررونق‌ترین بندرگاه کشور ایران در میان مردم شناخته می‌شود و هر ساله گردشگران بیشتری، این شهر را برای گشت‌وگذارشان در اولین ماه سال یعنی فروردین انتخاب می‌کنند. تصور کنید وسط بیابان ایستاده‌اید، تا چشم کار می‌کند چیزی جز شن و خار نمی‌بینید؛ اما همین که یکم جلوتر می‌روید، صدای دوست‌داشتنی امواج دریا را خواهید شنید و بعد هم خلیج‌فارس زیبا! این صحنه را نمی‌توانید در نقطه‌ای دیگر از کشورمان ایران جز در ساحل درک ببینید. درک، پاک‌ترین ساحل کشور در چابهار که محل تلاقی بیابان و دریاست! 

 

عید کجا بریم سفر؟ چابهار

 

دیدنی‌های چابهار تنها به این ساحل پاک و بهشتی ختم نمی‌شود؛ بلکه یکی دیگر از اعجاب‌انگیزترین مناظری که می‌توانید در ایران ببینید در این شهر زیبا جا خوش کرده و جایی نیست جز تالاب لیپار! تالاب لیپار چابهار یا دریاچه صورتی یکی از شاهکارهای طبیعت و محل تلاقی رودخانه و دریاست که در شهر چابهار، ظاهری فریبنده و چشم‌نوازی را به‌نمایش می‌گذارد. مزیت این تالاب تنها به زیبایی آن و جذب گردشگر ختم نمی‌شود، بلکه سبب شکل‌گیری اکوسیستم خاصی شده و به همین جهت، به حفظ و تعدیل منابع طبیعی کمک می‌کند.

 


تصمیمت رو گرفتی؟ تور چابهار از تهران برای عیدی که منتظرشی


 

اگر به‌دنبال یک انتخاب هیجان‌انگیز  برای مسافرت کجا بریم در ایران هستید، شهر چابهار یک انتخاب ویژه برای شماست؛ چراکه آن‌قدر زیبایی و جاذبه‌های طبیعی دارد که فرصت خیلی زیادی برای استراحت ندارید. 

بعد از بازدید از ساحل درک و دریاچه لیپار، حالا نوبت‌به فضانوردی می‌رسد که علیرغم نایاب بودنش، هزینه‌ای ندارد! کافی است کفشی مناسب بپوشید و به سمت کوه‌های مریخی چابهار راهی شوید. وقتی که مریخ را در قلب تپنده چابهار دیدید، نوبت‌به بازدید از جنگل‌های حیرت‌آور حراست؛ جنگل‌هایی که نیمی از روز در آب هستند و نیمی دیگر در خشکی. 

 

بهترین شهر ایران برای مسافرت در بهار

 

به تمام جاذبه‌های گردشگری منطقه آزاد تجاری چابهار، آب‌وهوای مطلوب فصل بهار را هم اضافه کنید. با این اوصاف اگر چابهار بهترین شهر ایران برای مسافرت در بهار نباشد، چه شهر دیگری می‌تواند باشد؟

8- مازندران و رشت، طبیعتی که روح را جادو می‌کند!

 

زیباترین استان بهاری ایران برای مسافرت در عید نوروز کجاست؟ استان گیلان

 

زیباترین استان بهاری ایران در بخش شمالی، استان مازندران و زیباترین شهر بهاری برای سفر در عید نوروز هم رشت در استان گیلان است. بیشتر افراد معمولا تا فرصتی چند روزه برای سفر پیدا می‌کنند، راهی شمال می‌شوند. در تعطیلات عید 1403 هم شهرهای شمالی همچنان یکی از بهترین جاهای دیدنی ایران به‌شمار می‌رود. در این بین شهرهای استان مازندران و گیلان نظیر رامسر، بابلسر، سلمانشهر و متل قو، بندر انزلی، ساری و... از محبوبیت بیشتری برخوردارند. 

 

عید کجا بریم، شمال
عید کجا بریم سفر داخلی؟

 

از جاهای دیدنی شمال که در طول مسیر می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید و با ثبت عکس‌های جذاب در مناطقی سرسبز، خاطره بسازید می‌توانیم به لیست بلندی از جمله 

  • آبشار کبودوال، ناهار خوران گرگان، جنگل النگدره، 

  • آبشارهای شیرآباد گلستان، آبشار لوه، 

  • باداب سورت، جاده نور و دهستان لاویج، 

  • دریاچه چورت، فیلبند، جنگل دالخانی، 

  • آبشار آب پری، جواهر ده، دریاچه شورمست، 

  • تالاب میانکاله، ماسوله، جاده اسالم به خلخال، 

  • قلعه رودخان، گردنه حیران و... 

اشاره کنیم.

 


برای هر نقطه از شمال کشور که سفر کنی، با تورهای شمال همراهیت می‌کنیم


9- عید کجا بریم تهران؟

 

عید کجا بریم خلوت باشه؟

 

عید کجا بریم خلوت باشه؟ تهران در تمام ایام سال شلوغ و آلوده است به جز دو هفته اول تعطیلات نوروز! چراکه بیشتر تهرانی‌ها راهی شهرهای دیگر می‌شوند و جمعیت به طور چشمگیری کم می‌شود. کاهش ترافیک در خیابان‌های اصلی این کلان‌شهر از جمله نشانه‌های خلوتی واقعی در ایام نوروز محسوب می‌شود که انگشت تعجب را به دهان هر رهگذری می‌گذارد. از طرفی اغلب افراد به تهران به‌عنوان مقصد خود در نوروز فکر هم نمی‌کنند. نوروز امسال، بهترین فرصتی است که می‌توانید از تهران با جاذبه‌های گردشگری تاریخی، تفریحی و طبیعی زیادی که دارد، در تعطیلاتتان لذت ببرید.

 

عید کجا بریم خلوت باشه، تهران
عید کجا بریم خلوت باشه؟ تهران

 

عید کجا بریم تهران؟ در این ایام می‌توانید با خیالی آسوده و در هوایی تمیز با آسمان آبی به گشت‌وگذار بپردازید و از مکان‌های دیدنی تهران مثل 

  • کاخ سعد آباد، کاخ گلستان، کاخ نیاوران، باغ فردوس، 

  • دربند، خانه موزه مقدم، پل طبیعت، بام تهران، 

  • ایران مال، پارک چیتگر، برج میلاد، توچال، 

  • درکه، بازار تجریش، باغ کتاب تهران، پارک آب و آتش، 

  • باغ پرندگان، پارک طالقانی، خیابان ولیعصر، 

  • بلوار کشاورز، پارک جنگلی لویزان، 

تئاتر شهر و... بازدید کنید. 

 


سفر با تور تهران، انتخابی هوشمندانه و جذاب در تعطیلات عید نوروز


10- تبریز، سفر به شهر اولین‌ها در نوروز 1403

 

عید کجا بریم سفر که خوش بگذره؟ تبریز در شمال غرب ایران

 

سومین شهر ایران یعنی تبریز بهترین شهر ایران برای مسافرت در بهار است. قدمت تبریز، پایتخت استان آذربایجان شرقی به حدود 4500 سال می‌رسد و برای فروردین امسال می‌تواند متمایزترین مقصد در میان بهترین شهرهای ایران برای مسافرت نوروزی باشد. این شهر زیبا با مردمان مهمان‌نوازش، اوقات بسیاری مهیجی را در تعطیلات نوروز 1403 برایتان به ارمغان می‌آورد. 

 

تبریز؛ بهترین شهرهای ایران برای مسافرت نوروزی

 

به فرهنگ غذایی بسیار دلچسب تبریز، شهری بسیار تمیز و مردمی بافرهنگ، طبیعت بکر و دست‌نخورده آن را هم اضافه کنید. از نظر موقعیت مکانی تبریز در میان شمالی‌ترین نقطه رشته کوه زاگرس و غربی‌ترین نقطه رشته کوه البرز جای دارد و جزو شهرهای مرتفع و نیمه کوهستانی کشورمان است. همین موقعیت مکانی سبب شده تا آب‌وهوای شهر تبریز در نیمه دوم سال، سرد و پر از برف باشد. بازدید از این شهر بزرگ در روزهای طولانی دو فصل بهار و تابستان، قدم زدن در زیر آسمان پهناور آبی و کنار درختان سرسبز نقاط دیدنی‌اش، بدون نیاز به پوشیدن لباس‌های گرم، بسیار لذت‌بخش‌ است.

 

فروردین کجا بریم؟ شهر تبریز، شهر اولین‌ها

 

بازار بزرگ تبریز، ارگ تبریز، مسجد کبود، کوه‌های آلا داغ لار، مقبره الشعرا، موزه آذربایجان و کوه عینالی از جمله پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری و تفریحی تبریز به‌حساب می‌آیند. به تمام این‌ها باید روستای صخره‌ای کندوان را هم اضافه کنید. کندوان، روستایی زیبا در دل صخره‌ها و مردمانی با سبک زندگی منحصربه‌فرد است که سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. اگر تبریز مقصد سفر نوروزی شما بود، به یاد داشته باشید که همچنان سرما در این شهر حکم‌فرماست، در نتیجه لباس گرم همراه خود داشته باشید.

 

عید نوروز کجا بریم مسافرت؟
سفر به تبریز، شهر بدون فقیر ایران در عید

 


سومین شهر ایران رو برای سفرت انتخاب کردی؟ تورهای نوروز تبریز 1403 رو با قیمت خوب از تورگردان بگیر


11- اردبیل، شهر چشمه‌های آبگرم

 

عید کجا بریم مسافرت؟ اردبیل، شهر چشمه‌ها

 

عید کجا بریم مسافرت؟ حاضرید یکی‌از شهرهای تاریخی و باستانی ایران را برای مسافرت عید نوروز امسال انتخاب کنید؟ از بهترین شهرهای ایران برای سفر در تعطیلات عید 1403، اردبیل است که از گذشته به‌دلیل قرار داشتن در مسیر جاده ابریشم اهمیت زیادی داشته و قدمتش به 6 هزار سال می‌رسد. مسافرت به اردبیل را معادل سفری تاریخی به دوران صفویه بدانید؛ چراکه موسس این سلسله از اردبیل برخاست، حماسه آفرید و در همین منطقه نیز به خاک سپرده شد. با این حال جالب است بدانید چیزی که اردبیل را به مقصدی محبوب برای گردشگران تبدیل کرده، تنها آثار باستانی نیست؛ بلکه طبیعت بکر و نفسگیر، چشمه‌های آبگرم فراوان، دشت‌های سرسبز و آب‌وهوای بی‌نظیرش نظر همگان را به خود جلب می‌کند.

 

عید کجا بریم مسافرت؟
اردبیل، مقصدی جذاب برای سفر در نوروز

 

از زیباترین دیدنی‌های طبیعت اردبیل در وهله اول می‌توانیم به 

  • دریاچه شورابیل، دریاچه نئور، جنگل فندقلو، 
  • پیست اسکی آلوارس، دریاچه سوها، 
  • آبشار و آبگرم سردابه، تالاب پته خور 

و رشته کوه باغرو اشاره کنیم که منظره‌هایی جز زیبایی را روبروی چشمانمان قرار نمی‌دهند. در کنار این طبیعت بکر، اگر به مکان‌های تاریخی علاقه دارید، شهر خوبی را انتخاب کرده‌اید. 

  • آرامگاه شاه اسماعیل صفوی، بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی، 
  • موزه مردم‌شناسی اردبیل، خانه تاریخی صادقی، 
  • بازار سرپوشیده اردبیل، پل یعقوبیه، 
  • پل هفت چشمه، حمام پیر زرگر، 
  • شهر یری در کنار بسیاری دیگر، 

از معروف‌ترین مکان‌های تاریخی اردبیل‌اند که دست کم یکبار می‌بایست آن‌ها را از نزدیک ببینید.

 


عید سفر می‌خوای بری اردبیل؟ 

تور اردبیل با هر چیزی که برای سفر نیاز داری، از تورگردان بگیر


 

حیف است که اردبیل را برای سفر تعطیلات عید 1403 انتخاب کنید و از آبگرم‌های سرعین غافل شوید. اردبیل تا سرعین فقط نیم ساعت فاصله دارد و برای جلا گرفتن روح، بیشترین چشمه‌های درمانی آبگرم سرعین، شفابخش‌ترین دواست. مجتمع آب درمانی سبلان، مجتمع آب درمانی ایرانیان، مجتمع آب درمان قهوه‌سویی، آبگرم قره سو، آبگرم گاومیش گلی و آبگرم بش باجیلار از معروف‌ترین آن‌ها محسوب می‌شوند. 

 

بهترین شهر ایران برای مسافرت عید نوروز کجاست؟ سرعین!

 

در مطلب جاهای دیدنی سرعین با جاذبه‌های گردشگری این شهر آشنایی بیشتری پیدا می‌کنید. حتی اگر بخواهید به‌طور اختصاصی به سرعین سفر کنید، با تور سرعین، همسفرتان خواهیم بود.

12- کرمان، تلاقی تاریخ و طبیعت

 

مسافرت کجا بریم در ایران؟ کرمان

 

مسافرت کجا بریم در ایران؟ تابه‌حال به کرمان، دیار کریمان سفر کرده‌اید؟ اگر تجربه سفر به کرمان را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم در بازه تعطیلات عید 1403، زمانی که شمار بسیاری به شمال یا کیش و قشم می‌روند، به کرمان بروید و جاذبه‌های دیدنی این شهر تاریخی را از فاصله‌ای نزدیک‌تر ببینید. شهر کرمان نسبت‌به یزد و اصفهان آب‌وهوای خنک‌تری دارد و بهارش فریبنده و دلرباست.

 

عید کجا بریم خلوت باشه؟
عید کجا بریم خلوت باشه؟ کرمان

 

  • مجموعه گنجعلی‌خان یادگار دوران صفوی، 
  • گنبد جبلیه از دوران حکومت ساسانیان، 
  • قلعه دختر یا آتشکده آناهیتا، 
  • باغ فتح آباد، کتابخانه ملی کرمان، 
  • یخدان مويدی، پیست اسکی سیرچ، 
  • ارگ بم بزرگ‌ترین بنای خشتی جهان، ارگ راین، 
  • حمام وکیل کرمان، باغ شازده ماهان و 

بازار بزرگ کرمان از معروف‌ترین جاهای دیدنی کرمان هستند که توصیه می‌کنیم قبل از شروع سفرتان، لیستی از آن‌ها را تهیه و برای بازدید از این جاذبه‌های گردشگری برنامه‌ریزی کنید.

 


حالا که قراره متفاوت سفر کنی، به صفحه رزرو تور کرمان سر بزن


13- اراک، مهد تاریخ و مفاخر و خیابان‌های منظم

 

عید کجا بریم مسافرت در ایران؟ اراک
خانه حسن‌پور در اراک

 

بهترین شهر ایران برای مسافرت عید نوروز که احتمالا برای شما هم تکراری نیست، شهر اراک است. قدمت این شهر زیبا به دوران قاجار بازمی‌گردد و معماری ساخت این شهر الهام گرفته از بافت شهری گرجستان و قفقاز است؛ به‌طوری که کوچه‌ها و خیابان‌ها در فاصله منظمی از هم قرار دارند و بازار نیز برای دسترسی راحت همه مردم در مرکز شهر قرار گرفته است. از این‌رو به اراک شهر کوچه‌های منظم هم معروف است.

 

عید کجا بریم؟
عید کجا بریم ارزون باشه؟ اراک

 

  • قنات ابراهیم آباد، حمام چهار فصل، عمارت کلاه فرنگی (قلعه حاج وکیل)، 
  • بازار سرپوشیده اراک، دره گردو، پیست اسکی پاکل شازند، 
  • تالاب میقان، چشمه چپقلی، پارک جنگلی و باغ وحش شهید باهنر، 
  • کلیسای مسروپ مقدس، غار سفید خانی، روستای تاریخی انجدان، 
  • روستای هزاوه، امامزاده ابراهیم، مدرسه سپهداری، 
  • برج شیشه (ارگ حکومتی اراک)، غار شغال انجدان، 
  • غار آسیلی انجدان، غار گیوه‌کش، 
  • غار طاق رچه، غار میان لائون و... 

از معروف‌ترین دیدنی‌های اراک هستند که در سفرتان می‌توانید برای بازدید از هر یک برنامه‌ریزی کنید.

14- کرمانشاه، کردستان و لرستان با آبشارهای معروف

 

سفر برای عید، لرستان
تعطیلات عید نوروز 1403 را در غرب ایران بگذرانید!

 

بیشتر افراد باور دارند که بهترین شهر ایران برای مسافرت در بهار، شهرهای غرب کشور است. کرمانشاه، کردستان، لرستان، ایلام و... از بهترین شهرهای غرب ایران در بهار و تعطیلات نوروز پذیرای گردشگران از سراسر کشور هستند. این شهرها به سرسبزی، آبشارهای بلند و مرتفع، رودخانه‌های پر آب در دامنه کوه‌ها و... شهرت دارند. از بهترین جاذبه‌های دیدنی غرب کشور که تصاویر دل‌انگیزشان در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود می‌توانیم به

  • سراب نیلوفر، کتیبه کوه بیستون، طاق بستان، 

  • سفیدکوه، سراب قنبر، کوه فرخشاد، آبشار تافه، غار آسنگران و... در کرمانشاه و 

  • غار کرفتو، عمارت آصف وزیری، دریاچه زریوار، 

  • روستای پالنگان، آبشار گویله، رودخانه سیروان،

  • پارک آبیدر، آبشار بل، زرینه رود، کوه آربابا، 

  • سراب قروه، کوه چهل چشمه، دریاچه سد بانه، 

پل معلق آبیدر و... در کردستان اشاره کنیم.

 

زیباترین استان بهاری ایران لرستان است
قاب‌های زیبا از طبیعت لرستان در بهار

 

در کنار این‌ها، دریاچه گهر، قلعه فلک الافلاک، دریاچه مصنوعی کیو، آبشار نوژیان، آبشار بیشه، تنگه شیرز، تنگه هلت، تنگه لی لی، تونل برفی ازنا، آبشار افرینه، آبشار گرمه، آبشار وارک، دشت لاله‌های واژگون الیگودرز، چشمه سراب کرتول و... از جمله جاذبه‌های طبیعی و تاریخی لرستان است که ساعت‌ها می‌شود از سرسبزی و فضای باصفایشان بگوییم و هزار و یک قصه شهرزاد را بنویسیم. هم‌راستا با اینکه مسافرت عید کجا بریم در ایران، پیشنهادمان این است که فقط بروید و از دیدن طبیعت زیبا و بکر این منطقه به وجد بیایید.

 


این عید، عید توئه. سفر با تور کرمانشاه می‌تونه زمان بیشتری برای گشت‌وگذار بهت بده


15- چهارمحال بختیاری، سوئیس ایران

 

چهار محال بختیاری؛ بهترین شهر ایران برای مسافرت در عید

 

تعطیلات عید ۱۴۰۳ مسافرت کجا بریم؟ برای این که با یک تیر دو نشان بزنید، تنها به سوئیس خودمان یا همان چهارمحال بختیاری، زیباترین استان بهاری ایران فکر کنید. تا زمانی که سوئیس را در کشور خودمان داریم، چرا راه دورتر برویم؟ چهارمحال بختیای با داشتن طبیعتی بکر، چشمه‌سارها، رودخانه‌ها و دامنه‌ها کوهستانی سرسبز به سوئیس ایران معروف است و سالانه علاقه‌مندان به طبیعت را از هر نقطه کشور به سوی خود می‌کشاند. شهرهای بروجن، کوهرنگ و سامان از شهرها و مناطق دیدنی چهارمحال بختیاری‌اند و طبیعت خارق‌العاده‌ای را در خود جای داده‌اند.

 

عید کجا بریم؟
سفر به سوئیس ایران در عید با بهترین آب و هوا

 

با این تفاسیر اگر هنوز این سوال برایتان وجود دارد که عید کجا بریم، چهارمحال بختیاری مقصدی دلچسب برای نوروز 1403 است. با رسیدن به چهارمحال بختیاری، مناطق باصفای زیاد، آماده پذیرایی و استقبالی گرم از گردشگران نوروزی هستند: 

  • آبشار زرد لیمه، تالاب چغاخور بروجن، 
  • آبشار شیخ علی خان کوهرنگ، غار یخی چما، 
  • دشت لاله‌های واژگون کوهرنگ، چشمه دیمه، 
  • مسجد اتابکان، قلعه چالشتر، اتاق آینه، 
  • قلعه دزک، قلعه سردار اسعد جونقان، 
  • دره عشق، آبشار تنگ زندان، منطقه جنگلی فلارد، 
  • منطقه حفاظت شده هلن، چشمه سرداب رستم آباد،
  •  پیست اسکی چلگرد کوهرنگ، پارک جنگلی پروز، 
  • آبشار کاهکده و رود ارمند، 

تنها بخشی از جاذبه‌های گردشگری این استان پهناور هستند. بدون‌شک با رفتن به چهارمحال بختیاری، هوای برگشت‌به خانه به سرتان نخواهد زد!

16- همدان، پایتخت تمدن ایران

 

عید کجا بریم که خوش بگذره؟ همدان، پایتخت ایران

 

عید مسافرت کجا بریم در ایران؟ همدان، پایتخت تمدن ایران را برای گذراندن تعطیلات نوروز 1403 انتخاب کنید. اگر هنوز برای سفر تعطیلات عید 1403 مقصد خود را انتخاب نکرده‌اید و به دنبال کشف جاهای جدید هستید، پیشنهاد می‌کنیم به همدان بروید؛ چراکه یکی از بزرگ‌ترین آثار ملی ایران یعنی شهر تاریخی هگمتانه در همدان واقع شده و شهرت جهانی‌اش، همه را انگشت به دهان گذاشته است. با رفتن‌به همدان برای عید امسال، جاذبه‌های گردشگری بسیاری در انتظار شماست.

 

عید کجا بریم خلوت باشه؟
تعطیلات عید کجا بریم؟

پیشنهاد ما به شما این است که در سفر به این شهر از مکان‌های دیدنی معروف همدان نظیر 

  • آرامگاه بوعلی سینا، غار علیصدر، هگمتانه، دهکده توریستی گنجنامه، 
  • روستای ورکانه، آرامگاه باباطاهر، گنبد علویان، 
  • مجسمه شیر سنگی، کلیسای گریگوری، دشت میشان، 
  • دریاچه سد اکباتان، کوه الوند، پیست اسکی تاریک دره، 
  • حمام قلعه همدان، دره عباس آباد و 

موزه سفال بازدید کنید. همچنین یادتان نرود سوغات خوشمزه همدان همچون باسلق، چای بغدادی، شیره انگور، شیرینی صنل، شیرینی محلی برساق، انگشت پیچ همدان و صنایع دستی معروف نظیر سفال لالجین همدان، صنایع چوبی ملایر، ظروف مسی و قلم‌زنی شده را از فاصله‌های بسیار نزدیک ببینید و به خانه بیاورید.

عید کجا بریم سفر خارجی؟ پرطرفدارترین مقصدهای خارجی برای ایرانیان کجاست؟

 

عید کجا بریم سفر خارجی؟

 

جذابیتی که در سفر به کشورهای خارجی و آشنایی با فرهنگ‌ها و تمدن مردم دیگر جهان وجود دارد، در سفرهای داخلی کمتر می‌توان نظیرش را پیدا کرد. حال سوال اساسی این است که عید کجا بریم سفر خارجی؟ معمولا کشورهای ترکیه، ارمنستان، دبی و... از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری خارجی برای ایرانیان در تعطیلات عید هرسال بوده و همچنان لباس شهرت به تن دارند! بهار که بیاید، شکوفه‌های بهاری را در هر کجا که بتواند می‌گذارد. ردپای فصل بهار را می‌توانید از جان گرفتن دوباره طبیعت و هوای ملایمش پیدا کنید. با هر قدمی که بهار به خانه‌ها و احوال‌مان نزدیک می‌شود، خیلی‌ها تصمیم می‌گیرند که این فصل را در موقعیت جغرافیایی دیگری از دنیا تجربه کنند. اکنون که بودجه کافی داریم، حالا عید کجا بریم سفر خارجی؟ در ادامه از جزئیات سفر به هر یک از این کشورها بیشتر خواهیم گفت.

ترکیه، محبوب‌ترین مقصد سفر در میان ایرانی‌ها

 

عید کجا بریم سفر خارجی؟ ترکیه

 

در طی سال‌های گذشته، آمار سفر به کشور ترکیه نشان داده که جزو کشورهای مورد علاقه ایرانیان است. شهرهایی مانند استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی، ازمیر و... در کشور ترکیه، هرساله در عید نوروز میزبان گردشگران زیادی بوده و به نظر می‌رسد در نوروز 1403 هم شمار بسیاری برای سفر به ترکیه برنامه‌ریزی می‌کنند. آب‌و‌هوای ترکیه در بهار، معتدل بوده و بدون لباس گرم هم می‌توانید به جاهای مشهور این کشور اوراسیایی سر بزنید. طبق نظر مسافران نوروز سال گذشته، معمولا ترکیه در این بازه، خلوت‌تر از هر زمانی دیگر از سال است. 

 

عید کجا بریم سفر خارجی

 

این نکته را از گردشگران باتجربه به‌یاد داشته باشید که جاهای دیدنی استانبول و ازمیر نسبت‌به نقاط گردشگری شهری مانند آنتالیا بسیار زیاد است و تعطیلات عید زمان خوبی برای گشت‌و‌گذار و بازدید از جاذبه‌های گردشگری این شهرهاست.

معمولا سفر هوایی به ترکیه متداول‌ترین راه است؛ اما اگر می‌خواهید هزینه سفرتان کمتر شود از راه دریایی و زمینی هم می‌توانید خود را به ترکیه برسانید. همچنین برای سفر به ترکیه به ویزا نیاز نیست و با در دست داشتن پاسپورت معتبر به‌آسانی می‌توانید به این کشور سفر کنید. 

دیدنی‌های ترکیه برای درآغوش‌گرفتن، بسیارند از جمله معروف‌ترین آن‌ها عبارتند از: 

  • میدان تکسیم و خیابان استقلال استانبول، 

  • مسجد سلطان احمد، جزیره بیوک ادا، 

  • تنگه بسفر، مسجد رستم پاشا، 

  • آب انبار باسیلیکا، پارک امیرگان، 

  • تونک تپه آنتالیا، آبشارهای دودن، 

  • دره گوینوک، غار کارائین، منطقه کالیچی، 

  • ساحل لارا، آبشار و رودخانه ماناوگات، 

  • دریاچه وان، آبشار مرادیه، شهربازی آنکارا، 

  • آنیت کابیر، پارک جنگلی آتاتورک و... 

 

استانبول، سومین شهر توریستی جهان

 

عید کجا بریم سفر خارجی؟ استانبول در ترکیه

 

سومین شهر توریستی جهان یعنی استانبول تنها شهر اوراسیایی جهان، پرجمعیت‌ترین و محبوب‌ترین شهر ترکیه، با پتانسیل بالایی که دارد، بهترین مقصد خارجی برای سفر در نوروز است. در کنار تاریخ 2500 ساله‌ استانبول، جاذبه‌های گردشگری این شهر باعث شده تا سالانه خیل عظیمی از گردشگران، آن را مقصد سفر اول سال خود انتخاب کنند. آب‌وهوای مطلوب این شهر پرگردشگر هم تا حدودی به شهرت جهانی‌اش کمک کرده؛ به‌خصوص در فصل بهار که بسیاری از گردشگران ایرانی را شیفته خود کرده تا تمام روزهای تعطیلات نوروز را در این شهر سپری کنند و خاطره بسازند.

ترکیب مدرنیته و مذهب، نه تنها در پوشش افراد و به‌طورکلی شهروندان ترکیه‌ای مشخص بوده؛ بلکه در معماری ساختمان‌ها و شهرسازی آنها نیز پرواضح است. شاید همین ترکیب آزادانه افراد باعث شده باشد که شهرهای ترکیه به‌خصوص استانبول به بهترین شهر برای مسافرت در بهار بین ایرانی‌ها تبدیل شده باشد.

 

 آنتالیا، شهری ساحلی و زیبا در کشور ترکیه

 

دومین شهر محبوب ترکیه برای سوال عید کجا بریم سفر خارجی، آنتالیاست.

 

دومین شهر محبوب ترکیه برای سوال عید کجا بریم سفر خارجی، آنتالیاست. این شهر توریستی در جنوب غربی ترکیه قرار دارد و مقصدی ایده‌آل برای کسانی است که ساحل‌های آرام را به جاهای شلوغ ترجیح می‌دهند و به‌دنبال آرامش‌اند. چه در فصل بهار و چه در زمستان، این شهر مملو از توریست‌هایی است که مجذوب زیبایی و آرامش تمام‌نشدنی این شهر شده‌اند؛ به‌همین‌دلیل بسیاری از مراکز خرید، بازارچه‌های سنتی، مراکز تفریحی و رفاهی این شهر در تمام مدت حتی در تعطیلات رسمی هم باز هستند. قیمت تور آنتالیا از تهران در مقایسه‌با بسته‌های سفر به استانبول، معقولانه‌تر بوده و همین موضوع، محبوبیتش را در میان ایرانی‌های علاقه‌مند به سفر در تعطیلات نوروز، بیشتر کرده است.

 

آنکارا، پایتخت زیبای ترکیه

 

عید کجا بریم سفر خارجی؟ پایتخت کشور ترکیه یعنی آنکارا همان مقصد تکرارنشدنی است

 

عید کجا بریم سفر خارجی؟ پایتخت کشور ترکیه یعنی آنکارا همان مقصد تکرارنشدنی است که این بار نباید از دستش بدهید. آنکارا پس از استانبول، بزرگ‌ترین شهر ترکیه به‌حساب می‌آید. علاوه‌بر وجود سفارتخانه‌های بسیار، به‌علت جاذبه‌های شهری و طبیعی فراوان، بسیاری از ایرانی‌ها برای سفر عید نوروز به آنکارا سفر می‌کنند. از جاذبه‌های گردشگری آنکارا می‌توانیم به مقبره آتاتورک، موزه تمدن‌های آناتولی، بازار بزرگ سرپوشیده، تئاتر رومی، شهربازی هیجان‌انگیز، پارک جنگلی آتاتورک و مراکز خرید لاکچری آنکارا اشاره کنیم. در کنار این‌ها، سفر به آنکارا و شرکت در جشنواره‌های مختلف، مطمئنا تجربه‌ای منحصربه‌فرد را برای شما به ارمغان می‌آورد.

 

جزیره کوش آداسی، بهشت ترکیه

 

فروردین کجا برین مسافرت خارجی که خلوت باشه؟ جزیره کوش آداسی، بهشت ترکیه

 

یکی‌از بهترین مقصدهای خارجی گردشگری برای عید نوروز که این روزها بسیار به گوش می‌خورد، جزیره کوش آداسی ترکیه است. این جزیره در فصل بهار و تابستان، مقصد سفر بسیاری از مسافران است. سفر به جزیره کوش آداسی که برای ایرانیان نسبت‌به استانبول و آنتالیا، ارزان‌تر آب می‌خورد، این روزها بسیار محبوب بوده و برای خیلی‌ها تبدیل به یکی از انتخاب‌های اصلی برای سفر برای عید شده است. شهرهای متعددی در نزدیکی جزیره کوش آداسی قرار دارند و یکی‌از آن‌ها شهر شیرینجه است که فقط 18 کیلومتر با آن فاصله دارد. 

 

وان، بزرگترین شهر در شرق ترکیه

 

تعطیلات عید کجا بریم سفر خارجی که ارزان باشه؟ وان در ترکیه

 

تعطیلات عید کجا بریم سفر خارجی که ارزان باشه؟ یکی از ارزان‌ترین سفرهای خارجی برای عید نوروز، مسافرت به وان ترکیه است. این شهر که تقریباً بسیار نزدیک ایران است و مرز زمینی مشترک دارد، از پرطرفدارترین مقصدهای گردشگری خارجی برای ایرانی‌هاست. با ورود به این شهر، متوجه حضور شمار بسیار زیادی از ایرانی‌ها می‌شوید و هیچ‌گاه احساس تنهایی نخواهید کرد. سفر به وان را به کسانی توصیه می‌کنیم که به دنبال مقصدی خارجی اما ارزان برای سفر در عید هستند.

دبی برای سفری لاکچری در عید نوروز

 

عید کجا بریم مسافرت

 

عید کجا بریم سفر خارجی که خوش بگذره؟ سفر به دبی هم جزو اولین گزینه‌هایی است که افراد برای مقصد سفرهای خارجی خود در عید نوروز انتخاب می‌کنند. دبی با پیشرفت چشمگیری که در سال‌های اخیر داشته، به یکی‌از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری در جهان تبدیل شده است. هر ساله توریست‌های خارجی و ایرانی برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری دبی راهی این کشور می‌شوند. برج خلیفه، بلندترین برج جهان در دبی ساخته شده و از مهم‌ترین دیدنی‌های شهر به شمار می‌رود. از دیگر جاهای دیدنی دبی نیز می‌توانیم به 

  • پالم جمیرا، باغ معجزه دبی، 

  • مجتمع تفریحی و سرگرمی دبی پارک اند ریزورت، 

  • بازار طلای دبی، پارک آبی وایلد وادی، 

  • فواره موزیکال دبی، برج العرب، اپرای دبی و... 

اشاره کنیم. 


هوای سفر به دلتان زده و می‌خواهید اولین تجربه‌تان، بهترین باری باشد که به دبی سفر می‌کنید؟ 

تورگردان با تور دبی از تهران به‌همراه کامل‌ترین بسته‌های سفر خارجی از ابتدای سفر، همراهیتان می‌کند.


ارمنستان، مقصدی برای سفر بدون دردسرهای گرفتن ویزا

 

عید به کدام کشور سفر کنیم

 

عید کجا بریم سفر خارجی؟ ارمنستان، کشور همسایه‌مان، نقطه خوبی برای شروع ماجراجویی و سفر در تعطیلات نوروز امسال است. با رزرو تور ایروان علاوه‌براینکه یک سفر خارجی را تجربه می‌کنید، هزینه کمی را هم نسبت‌به سفرهای خارجی دیگر پرداخت خواهید کرد. در این شهر، هتل‌های پنج ستاره بسیاری برای اقامت گردشگران نظر هتل‌های رادیسون بلو ایروان، قفقاز، گرند، مولتی گرند فارائون، لاتار کمپلکس و... ساخته شده و تجربه اقامتی لوکس و لاکچری را برایتان رقم می‌زند.

 

جاذبه‌های ارمنستان که اگر نبینید، سفر به شما نمی‌چسبد

 

برای اینکه در ارمنستان خوش بگذرانید، لیستی شبیه‌به آنچه که در ادامه آمده، تهیه کنید: 

  • دریاچه سوان، پارک آبی واتر ورلد، 

  • تله کابین بال‌های تاتو، 

  • پارک عشاق، دریاچه قو ایروان، 

  • پل شیطان، پارک پیروزی، 

  • موزه ماتناداران، میدان جمهوری ایروان، 

  • معبد گارنی، صومعه گغارد، 

  • کاسکاد یا 1000 پله، مراکز خرید لوکس و سنتی و…

عید کجا بریم خلوت باشه؟

 

برای مسافرت‌ به خلوت‌ترین شهرهای ایران در عید نوروز 1403 می‌توانید از لیست زیر کمک بگیرید:

  • کلان‌شهر تهران،

  • استان ایلام،

  • استان چهارمحال و بختیاری،

  • استان خراسان شمالی (خلوت‌ترین مکان‌ها: روستای اسپیدان، آبشار حمید وآیینه خانه مفخم)،

  • استان کرمان (خلوت‌ترین مکان‌ها: گنبد جبلیه، قلعه ناصریه، گندم بریان و جنگل پردیسان قائم) و

  • شهر خرم‌آباد (مکان‌های دور از شلوغی: دریاچه کیو، بام لرستان، آبشار نوژیان و قلعه فلک‌الافلاک)

 

سفرهای نوروزی با تمام مزیت‌هایی که دارند، مثل‌ اینکه دغدغه کار و درس را دیگر نخواهید داشت، هوا بسیار تمیز و مطلوب است. با وجود همه این‌ها، تعطیلات نوروز گاهی اوقات می‌تواند بسیار اعصاب‌خردکن باشد؛ به‌خصوص اگر در جاده یا در خیابان تو ترافیک بمانید. به‌دلیل شلوغ بودن بیش از حد شهرهای مسافرپذیر، خیلی‌ها اصلاً عید نوروز را زمان مناسبی برای سفر نمی‌دانند و ترجیح می‌دهند که در خانه بمانند. این حرف ادعای درستی است؛ اما اگر اندکی جستجو و بررسی بکنید، هنوز هم‌شهرهای بسیاری وجود دارند که با داشتن آب‌وهوای خوب و خیابان‌های خلوت، مقصدی مناسب برای کسانی‌اند که از ترافیک متنفر هستند.

علی‌رغم اینکه در تمام طول سال تهران شهری بسیار شلوغ و آلوده است، در ایام عید نوروز به‌خصوص هفته نخست که ادارات تعطیل هستند، این شهر بسیار خلوت بوده و هوای بسیار پاکی دارد. همین دلیل درکنار جاذبه‌های گردشگری و امکانات رفاهی متعدد آن باعث شده که تهران مقصد گردشگری خیلی از مسافرانی باشد که به دنبال تفریح و آرامش هستند.

عید کجا بریم ارزون باشه؟

 

شهرهای ارزان، همواره جزو اولین انتخاب‌ها محسوب می‌شوند. با نگاهی به لیست شهرهای زیر می‌توانید ارزان‌ترین سفرهای عید امسال را تجربه کنید:

  • کویر مصر در طبس،

  • رشت دومین شهر ارزان برای تعطیلات عید،

  • کاشان، 

  • همدان شهری ارزان‌قیمت برای تمامی سلیقه‌ها، 

  • مشهد و

  • نیشابور.

 

این روزها شرایط اقتصادی به‌گونه‌ای شده که رفتن به یک سفر برای تعطیلات نوروز 1403 برای خیلی‌ها تبدیل به آرزو شده است. سفرهای خارجی که کمتر می‌شود روی رفتن‌شان حساب باز کرد و اما سفرهای داخلی هم به‌سختی! اما نگران نباشید، هراندازه که بودجه داشته باشید مقصدی ارزان برای سفر نوروزی پیدا خواهید کرد.

یکی از سفرهایی که در عین جذابیت می‌تواند برایتان ارزان تمام شود، تور سفر به کویر مصر است. کویر مصر که در مجاورت طبس قرار دارد، هرساله میزبان کویرنوردان و علاقه‌مندان به این نوع زیست‌بوم است. علاوه برآن، سفر به دل مناطق زاگرس و لذت‌بردن از طبیعت بی‌تکرار آن حوزه نیز لذت بخش است. اگر هم قصد سفر برای عید نورز داشته باشید که ارزان‌قیمت هم باشد، وان ترکیه بهترین انتخاب است.

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

عید کجا بریم مسافرت؟ بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در بهار، انتخاب‌های متعددی را پیش‌رویتان قرار خواهد داد؛ از اصفهان نصف جهان گرفته تا شیراز، کیش و چهارمحال بختیاری. این‌ها، زیباترین استان‌های بهاری ایران به‌حساب می‌آیند. هم‌راستا با اینکه عید کجا بریم مسافرت خارج از ایران، ترکیه پای ثابت سفرهای گردشگران است. ارمنستان، گرجستان و دبی، بعد آن در صدر جدول بهترین مقصدها برای مسافرت بهار 1403 به‌شمار می‌روند.

انتشار :  19 بهمن 1401 به روزرسانی :  15 اسفند 1402 نویسنده :   زهرا بادفرسا
تصاویر مرتبط
سفر برای عید، لرستان
  • سفر برای عید، لرستان
  • عید به کدام کشور سفر کنیم
  • عید کجا بریم مسافرت، کیش
  • بهترین شهر ایران برای مسافر در بهار
  • عید کجا بریم مسافرت
  • عید کجا بریم ارزون باشه، یزد
  • عید کجا بریم خلوت باشه، تهران
  • عید کجا بریم سفر خارجی
  • عید کجا بریم، مشهد
  • بهترین شهر ایران برای مسافرت در بهار
  • عید کجا بریم، شمال
  • عید کجا بریم مسافرت؟
  • عید نوروز کجا بریم مسافرت؟
  • عید کجا بریم خلوت باشه؟
  • عید کجا بریم؟
  • عید کجا بریم؟
  • برای عید کجا بریم؟
  • عید کجا بریم؟
  • عید کجا بریم خلوت باشه؟
  • فروردین کجا بریم؟ یزد بهترین شهر ایران برای مسافرت در بهار
  • فروردین کجا بریم؟ شهر تبریز، شهر اولین‌ها
  • عید کجا بریم سفر خارجی؟
  • تبریز؛ بهترین شهرهای ایران برای مسافرت نوروزی
  • زیباترین استان بهاری ایران برای مسافرت در عید نوروز کجاست؟ استان گیلان
  • بهترین شهر ایران برای مسافرت عید نوروز کجاست؟ سرعین!
  • مسافرت کجا بریم در ایران؟ کرمان
  • عید کجا بریم خلوت باشه؟
  • عید کجا بریم مسافرت در ایران؟ اراک
  • بهترین شهر ایران برای مسافرت در بهار
  • فروردین کجا برین مسافرت خارجی که خلوت باشه؟ جزیره کوش آداسی، بهشت ترکیه
  • عید کجا بریم در ایران؟ اصفهان
  • عید کجا بریم مسافرت در ایران؟ شیراز
  • عید کجا بریم مسافرت؟ اردبیل، شهر چشمه‌ها
  • عید کجا بریم سفر خارجی؟ ترکیه
  • عید کجا بریم سفر خارجی؟ پایتخت کشور ترکیه یعنی آنکارا همان مقصد تکرارنشدنی است
  • عید کجا بریم سفر که خوش بگذره؟ تبریز در شمال غرب ایران
  • عید کجا بریم سفر؟ به شهر مشهد بریم
  • فشم؛ بهترین شهر ایران برای مسافرت در عید
  • زیباترین استان بهاری ایران لرستان است
  • چهار محال بختیاری؛ بهترین شهر ایران برای مسافرت در عید
  • دومین شهر محبوب ترکیه برای سوال عید کجا بریم سفر خارجی، آنتالیاست.
  • عید کجا بریم خوش بگذره؟ جزیره کیش
  • عید کجا بریم که خوش بگذره؟ همدان، پایتخت ایران
  • عید کجا بریم سفر؟ چابهار
  • عید کجا بریم سفر خارجی؟ استانبول در ترکیه
  • تعطیلات عید کجا بریم سفر خارجی که ارزان باشه؟ وان در ترکیه
  • عید کجا بریم سفر؟
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد