جاهای دیدنی استانبول (همه آنچه پیش از رفتن باید بدانید)

مسجد سلطان احمد

استانبول (Istanbul) به عنوان یکی از بهترین شهر‌های ترکیه، میزبان گردشگران زیادی از سرتاسر دنیا است. نزدیکی ترکیه به ایران سبب می‌شود ایرانیان زیادی به سفر به این شهر و بازدید از  جاهای تفریحی استانبول علاقه داشته باشند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم بهترین و شگفت انگیز ترین دیدنی های استانبول را برای تمام سلیقه‌ها معرفی کنیم. با تورگردان همراه باشید.

 

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

 

مساجد استانبول

کاخ های استانبول

سایر جاهای تاریخی استانبول

محله های استانبول

بازارهای استانبول

موزه های استانبول

جاهای طبیعی استانبول برای طبیعت گردی

مراکز تفریحی استانبول

فان لب های استانبول

رستوران های ارزان استانبول

راهنمای رزرو تور استانبول

بهترین فصل سفر به استانبول

 

استانبول، تنها شهر آسیایی و اروپایی جهان

 

استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که هم آسیایی و هم اروپایی است. بخشی از آن در این قاره و بخشی دیگر در آن سویِ تقسیم بندی های جغرافیایی است. این شهر در کنار دریای مرمره و تنگه بسفر قرار گرفته و این دو قاره را از همان نقطه به هم پیوند می زند. تاریخ این شهر به 660 سال پیش از میلاد مسیح، یعنی چیزی حدودِ 2700 سال پیش، بر می گردد. نام این شهر در طول زمان از بوزانتیون به قسطنطنیه و سپس به استانبول تغییر یافته است. استانبول به لحاظ تعداد گردشگران سومین شهر جهان محسوب می شود. ایران پنجمین کشوری است که بیشترین میزان گردشگر را به این شهر می فرستد. کشورهای آلمان، گرجستان، انگلیس و بلغارستان در راس گردشگران استانبول محسوب می‌شوند.

استانبول شهر امنی است؛ چون نیروی پلیس در همه جای آن حضور دارد. نیروهای امنیتی در مناطق مهم گردشگری و در مراکز خرید با دقت ورود و خروج گردشگران و شهروندان را زیر نظر می گیرند. اگر خودتان جوانب احتیاط را رعایت کنید در بازدید از مکان های دیدنی استانبول با هیچ مشکلی مواجه نخواهید شد. 

 

زیبا ترین مساجد استانبول ( Istanbul Mosques )

 

۱- مسجد سلطان احمد، از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری استانبول

 

مسجد سلطان احمد استانبول به دلیل برخورداری از گنبدهای آبی مکرر و نوع تزئینات بنا به «مسجد آبی» معروف شده است. این مسجد بعد از احداث، به دلیل برخوردای از 6 مناره همچون مسجدالحرام اعتراض مسلمانان جهان را برانگیخت. برای پایان دادن به این اختلاف مناره ای دیگر برای هدیه به مکه احداث شد و مسجد سلطان  احمد دارای 7 گلدسته شد. کاشیکاری های مسجد آبی حیرت انگیز است و اوج هنر استادکاران مسلمان را می رساند. میان این مسجد و ایاصوفیه باغ هایی وجود دارد که گردشگران برای تفرج و تفریح در آن پیاده روی می‌کنند.

 

آدرس مسجد سلطان احمد:  استانبول، منطقه‌ اروپایی فاتح، محله‌ سلطان احمد، خیابان آت میدانی

تلفن: ۶۸ ۴۴ ۴۵۸ ۲۱۲ ۹۰+

 

کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: مسجد سلطان احمد استانبول

 

مسجد سلطان احمد

 

۲- ایاصوفیه

 

ایاصوفیه از معروف ترین جاهای دیدنی استانبول و بناهای تاریخی و هنری جهان است. این مسجد و کلیسا در میان ادیان مختلف در گذر تاریخ دست به دست شده و هنوز نیز به ادیان مختلفی تعلق دارد. بنای اولیه به امپراتوری بیزانس بر می گردد و بعد از فتح استانبول به دست سلاطین مسلمان عثمانی به مسجد تبدیل شد. در هر دوره ای بخش ها و تزئیناتی با شکوه به ایاصوفیه اضافه شد و به عنوان میراثی تا به امروز حفظ گردید. گنبد، کاشیکاری ها، مناره ها و عناصر مختلف این بنا جزو شاهکارهای هنر معماری به شمار می روند.

 

ساعت بازدید: همه روزه به جز دوشنبه‌ها

 

آدرس موزه‌ ایاصوفیه: استانبول، منطقه‌ اروپایی فاتح، محله‌ سلطان احمد، میدان ایاصوفیه

تلفن : ۵۰ ۱۷ ۵۲۲ ۲۱۲ ۹۰+  و ۸۹ ۰۹ ۵۲۲ ۲۱۲ ۹۰+

 

کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: ایاصوفیه استانبول

 

ایاصوفیه استانبول

 

۳- مسجد زیرک (بنایی بیزانسی با تزئینات آجری)

 

مسجد زیرک یا مسجد ملا زیرک از جمله جاذبه های گردشگری استانبول می‌باشد که در محله زیرک در نزدیکی پل آتاتورک قرار گرفته است. اگر به شهر استانبول سفر کردید و فرصت کافی برای بازدید از بنا‌های تاریخی داشتید حتما سری هم به این مسجد بزنید. این بنای تاریخی در نزدیکی مسجد سلیمانیه قرار دارد. دو کلیسای ارتودوکس نیز کنار مسجد زیرک بنا شده که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. مسجد ملا زیرک با ساختمانی زیبا شامل آرامگاه، کلیسا، مسجد و مدرسه می‌باشد. در‌ واقع این مسجد پیش از فتح استانبول توسط ترک‌های عثمانی، یک کلیسای ارتدکس بوده که با معماری بیزانس ساخته شده است. در حال حاضر نیز مسجد زیرک دارای یک گنبد اصلی و چند گنبد کوچک می باشد. درون مسجد کتیبه‌ها و کاشیکاری‌های زیبایی وجود دارد.

 

ساعت بازدید: همه روزه از ۹ تا ́ ۲۱:۳۰

 

آدرس مسجد زیرک: استانبول، منطقه‌ اروپایی فاتح، محله‌ زِیرک، خیابان عیبادتانه (İbadethane)

تلفن :۲۰ ۲۳ ۵۱۲ ۲۱۲ ۹۰+

 

مسجد زیرک

 

۴- مسجد اورتاکوی

 

یکی از زیبا‌ترین مسجد‌های استانبول که به لحاظ موقعیت و ظاهر زیبایش همیشه مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد، مسجد اورتاکوی می‌باشد. این مسجد زیبا در محله بشیکتاش در کنار تنگه بسفر ساخته شده است. در کتاب‌های تاریخی نام اصلی مسجد، مسجد سلطان عبدالمجید ذکر شده است ولی به دلیل موقعیت آن، با نام مسجد اورتاکوی شناخته می‌شود. مسجد توسط دو معمار ارمنی در زمان سی و یکمین پادشاه عثمانی ساخته شده و نمای بیرونی و درونی آن از جنس سنگ مرمر می‌باشد. این بنا همچون نگینی زیبا در کنار تنگه بسفر می‌درخشد. مسجد اورتاکوی مکان مناسبی برای عکاسی می‌باشد و از جاهای دیدنی استانبول است. بسیاری از مردم اورتاکوی را با نام مجیدیه اعظم می‌شناسند.

 

ساعت بازدید: ۹ تا ́ ۱۶:۴۵

 

آدرس مسجد اورتاکوی: استانبول، منطقه اورتاکوی، ناحیه‌ی بِشیکتاش، محله‌ی مجیدیه، مسجد اورتاکوی

 

مسجد اورتاکوی

 

۵- مسجد سلیمانیه

 

مسجد سلیمانیه به دستور سلطان سلیمان قانونی از پادشاهان عثمانی در استانبول ساخته شد. معمار سینان(سنان)، معمار مشهور عثمانیان از مسجد ایاصوفیه برای ساخت این بنا الهام گرفت. مسجد سلیمانیه دارای تزیینات داخلی شگفت انگیزی است و ارتفاع بزرگترین گنبد آن به ۵۳ متر می‌رسد. این مسجد به یکی از نمادهای شهر استانبول تبدیل شده و و یکی از بهترین جاهای دیدنی استانبول است که گردشگران بسیاری از آن دیدن می‌کنند. بازدید از مسجد سلیمانیه مانند دیگر مسجدهای تاریخی شهر استانبول رایگان است.

 

ساعت بازدید مسجد سلیمانیه:  از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر می‌توانید به این مسجد بروید.

 

آدرس مسجد سلیمانیه: استانبول، منطقه فاتح، خیابان سامی اونار

 

اطلاعات بیشتر دباره این مسجد را از دست ندهید: مسجد سلیمانیه در استانبول

 

مسجد سلیمانیه از بهترین مساجد استانبول

 

۶- مسجد رستم پاشا

 

مسجد رستم پاشا در محله امینونو قرار دارد و از جمله زیباترین مسجد‌های تاریخی استانبول محسوب می‌شود. رستم پاشا وزیر سلطان سلیمان و همسر دختر او بود. قدرت رستم پاشا به حدی رسید که می‌توان گفت به عنوان صدر اعظم دولت شناخته می‌شد. پس از مرگ او، همسرش مهری‌ماه سلطان یک مسجد به احترام و یاد او بنا کرد که از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر می‌توانید از آن دیدن کنید.

 

آدرس مسجد رستم پاشا: استانبول، محله امینونو، خیابان حیصارچیلار

 

مسجد رستم پاشا از جاهای دیدنی استانبول

 

۷- مسجد بایزید دوم

 

مسجد بایزدید دوم در منطقه فاتح قرار دارد و جزو قدیمی‌ترین مکان های دیدنی استانبول است. همچنان نمازگزاران برای اقامه نماز به مسجد بایزید رفت و آمد می‌کنند. تزیینات بنا و نوع معماری آن بسیار شبیه به مسجد ایاصوفیه است ولی محیط آرام‌تری دارد. اگر مایل به بازدید از این مسجد هستید می‌توانید از ۵ صبح تا ۱۱ شب وارد مسجد شوید. ورودیه مسجد بایزدید دوم رایگان است.

 

آدرس مسجد بایزدید دوم: استانبول، محله بایزید، خیابان اردو

 

مسجد بایزید دوم از جاذبه های گردشگری استانبول

 

۸- مسجد ایوب سلطان

 

مسجد ایوب سلطان یکی از جاهای دیدنی ترکیه استانبول و اولین مسجدی است که پس از فتح استانبول توسط محمد فاتح ساخته شد. از نظر ارزش تاریخی و هنر معماری این مسجد برای بازدید پیشنهاد می‌شود. همچنین در اطراف مسجد ایوب سلطان رستوران‌ها و کافه‌های متعددی قرار دارند که برای صرف غذا یا نوشیدنی قیمت مناسبی دارند. بازار صنایع دستی و سوغاتی نیز در نزدیکی مسجد ایوب سلطان دیده می‌شود.

 

آدرس مسجد ایوب سلطان: استانبول، محله مرکز، خیابان کامی کبیر

 

مسجد ایوب سلطان از دیدنی های استانبول

 

۹- مسجد شاهزاده

 

مسجد شاهزاده که در ترکی استانبولی با نام مسجد شیهزاده شناخته می‌شود، متعلق به دوران حکومت سلطان سلیمان است. پس از مرگ شاهزاده محمت (فرزند سلطان سلیمان) این مسجد به دستور پادشاه ساخته شد. معماری بنا را سینان انجام داد و در اطراف آن یک باغ کوچک ساخت که همچنان پابرجا است. اگر به محیط‌های آرام و به دور از شلوغی علاقه دارید حتما سری به مسجد شاهزاده در استانبول بزنید.

 

آدرس مسجد شاهزاده: استانبول، منطقه فاتح، خیابان شیهزاده

 

مسجد شاهزاده استانبول

 

۱۰- مسجد فاتح

 

یکی دیگر از مکان های دیدنی استانبول، مسجد فاتح است که به دستور سلطان محمد فاتح، اولین پادشاه عثمانی ساخته شد. این مسجد جزو قدیمی‌ترین مسجد‌های شهر استانبول بوده که تا کنون چندین بار بازسازی شده است. در باغی که اطراف مسجد فاتح وجود دارد، زنبق‌های وحشی می‌رویند که تماشای آن‌ها خالی از لطف نیست. معمار این بنا یک معمار یونانی به نام آتیک سینان است.

 

آدرس مسجد فاتح: استانبول، محله پینلیک، خیابان فوضی پاشا

 

مسجد فاتح استانبول

 

۱۱- مسجد نور عثمانی

 

مسجد نور عثمانی در منطقه فاتح و در نزدیکی بازار بزرگ استانبول قرار دارد. سلطان محمد فاتح دستور ساخت این مسجد را صادر کرد. بازدید از این بنای تاریخی رایگان است و از آنجایی که در نزدیکی بازار قرار گرفته، گردشگران زیادی از آن دیدن می‌کنند. مسجد نور عثمانی بر خلاف دیگر مسجد‌ها و جاهای دیدنی استانبول، تجملات و تزیینات کمتری دارد و به نوعی فضای آن معنوی‌تر است.

 

آدرس مسجد نور عثمانی: استانبول، محله مولافناری، خیابان وزیرهان

 

مسجد نور عثمانی

 

۱۲- مسجد مهری‌ماه سلطان

 

مسجد مهری‌ماه سلطان به دستور سلطان سلیمان به افتخار دخترش، شاهدخت مهری ماه ساخته شد. این مسجد تزیینات زیبایی دارد که عموما با کاشی‌های آبی و سفید دیده می‌شوند. چلچراغ‌های باشکوهی از سقف گنبد آویزان شده‌اند که چشم هر بیننده‌ای را به خود مجذوب می‌کنند. مسجد مهری‌ماه در نزدیکی میدان اسکودار بوده و دسترسی به آن آسان است.

 

آدرس مسجد مهری‌ماه سلطان: استانبول، محله بیلربی، میدان اسکودار، خیابان فوضی پاشا

 

مهری ماه سلطان در سریال حریم سلطان

 

با شکوه ترین کاخ های استانبول ( Palaces of Istanbul )

 

استانبول شهری است که دو قاره اروپا و آسیا را به یکدیگر متصل می‌کند. نقش این شهر در دنیای امروز بسیار پر‌رنگ و غیر قابل انکار است. در گذشته‌های دور زمانی که یکی از بزرگ‌ترین و قدرتمند‌ترین پادشاهان جهان یعنی عثمانی‌ها به استانبول و بخش بزرگی از جهان حکمرانی می‌کردند، استانبول مهد و مرکز قدرت آن‌ها بود. استانبول شهری بود که عثمانی ها در آن قدرت نمایی می‌کردند و به جهانیان نشان می‌دادند تا چه میزان در هنر، تمدن و جهان گشایی پیشرفت کرده‌اند. آثار بسیار زیادی از کاخ‌های استانبول از زمان رومیان و عثمانیان در این شهر باقی‌مانده است که در ادامه تعدادی از آن‌ها را به عنوان شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری استانبول نام می‌بریم.

 

کاخ های استانبول

 

۱- قصر توپکاپی ( توپقاپی )

 

از مهم‌ترین جاهای دیدنی استانبول که هیچ گردشگری نباید بازدید از آن را از دست بدهد قصر توپکاپی است. این قصر با دیوارهای سنگی اش به دوره عثمانی بر می گردد و بر روی تپه ای بر بلندی های دریای مرمره خودنمایی می کنند. توپکاپی در گذشته مقر حکومتی سلاطین عثمانی بوده و امروز به موزه ای مجلل تبدیل شده است. در بخش های مختلف موزه می توان از حرمسرا، مقر حکومت، ادوات نظامی، آشپزخانه و بخش های خدماتی و غیره بازدید کرد که همگی با تجمل زیاد تزئین شده اند و از کف تا سقف و دیوارها، پر آرایه و هنرمندانه اند.

 

آدرس کاخ توپکاپی استانبول: Gulhane Park, near Sultanahmet Square

 

کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: کاخ توپکاپی استانبول

 

توپکاپی استانبول

 

۲- کاخ دولما باغچه

 

از جمله جاهای دیدنی استانبول که حتما باید از آن بازدید کنید کاخ دلما باغچه می‌باشد. این کاخ زیبا آخرین اقامتگاه سلسله عثمانی می‌باشد. دلما باغچه به دستور عبدالمجید یکم در اواسط قرن نوزدهم و در منطقه بسفر ساخته شد. زیر بنای کاخ دلما باغچه حدود ۱۱۰۰۰ متر مربع و کل مساحت آن حدود ۲۵۰۰۰۰ متر مربع می‌باشد. این کاخ زیبا حدود ۲۸۶ اتاق دارد و در آن حرمسرا، ۶ حمام، مطبخ، ۴۳ سرسرا و … ساخته شده است. ۶ پادشاه آخر دودمان عثمانی در این کاخ اقامت داشتند و دلما باغچه را جایگزین کاخ توبکاپی کردند. حتی آتاتورک نیز در کاخ اقامت داشت و در همین مکان درگذشت. یکی از اشیای شگفت انگیز و زیبا در کاخ دلما باغچه یک چلچراغ ۴۰۰۰ کیلوگرمی کریستال است که در سالن مرکزی کاخ آویزان شده و ۲۶ متر ارتفاع دارد.

 

ساعت بازدید: همه روزه از ۹ تا ۱۸

بازدید از موزه های کاخ: ۹ تا ۱۷ (موزه های کاخ در یکشنبه ها تعطیل اند)

 

آدرس کاخ دلما باغچه: استانبول، منطقه‌ی اروپایی بی‌اغلو، محله‌ی عمر آونی، خیابان مجلیسی میبوسان (Meclis-i Mebusan)

 

کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: کاخ دلمه باغچه در استانبول

 

کاخ دولما باغچه

 

۳- کاخ بیلربی (معنای واقعی مجلل و با شکوه)

 

در بخش آسیایی تنگه بسفر کاخ زیبایی به نام کاخ بیلربی وجود دارد. این کاخ یکی از مکان های دیدنی استانبول است که به عنوان اقامتگاه تابستانی پادشاهان عثمانی مورد استفاده قرار می‌گرفت. دستور ساخت کاخ بیلبربی را سلطان عبدالمجید دوم صادر کرد. ابتدا قرار بود این کاخ زیبا برای پذیرایی از سران کشور‌های خارجی ساخته شود اما بعد از ساخت به عنوان استراحتگاه تابستانی شاه و حرم او به کار رفت. نمای داخلی و خارجی کاخ بیلربی از سنگ مرمر سفید است. آبنمای زیبایی درون کاخ به کار رفته که باعث تلطیف هوا در تابستان می شود. برای تزیین باغ‌های اطراف کاخ از گل‌های مگنولیا استفاده شده است. فصل تابستان بهترین زمان برای بازدید از این کاخ می‌باشد.

 

آدرس کاخ بیلربی : Parte asiatica | a orillas del Bosforo

 

کاخ بیلر بی استانبول

 

۴- کاخ روملی حصار

 

کاخ روملی حصار از دیدنی های استانبول به شمار می‌رود که دقیقا در ساحل تنگه بسفر ساخته شده است. این کاخ به دستور سلطان محمد دوم بنا شده تا بتواند روم شرقی را شکست دهد. کاخ روملی حصار با نام boas kassan نیز شناخته می‌شود. این کاخ زیبا دارای سه برج اصلی و ۱۴ برج فرعی می‌باشد. از همه این برج‌های زمانی برای نگهبانی استفاده می‌شده که حالا تبدیل به موزه شده و از جا‌های دیدنی استانبول می‌باشند. اگر به تنگه بسفر بوید حتماً منظره‌ای زیبا از کاخ روملی حصار خواهید دید. برای بازدید از این کاخ نباید هیچ خوراکی جز یک بطری آب همراه داشته باشید. همچنین ناچار هستید پله‌های زیادی را بپیمایید. اگر پیمودن پله برای شما سخت است بهتر است از کاخ روملی حصار بازدید نکنید.

 

آدرس کاخ روملی حصار: از کشتی به مقصد ساری یر حرکت کنید. همچنین می توانید از اتوبوس 25E استفاده کنید که در ایستگاه روملی حصار توقف می کند.

 

کاخ روملی حصار

 

۵- کاخ چراغان

 

یکی از مکان های دیدنی استانبول کاخ چراغان (Ciragan Serayi) است که یک قصر زیبا در استانبول و یادگار دوران حکومت عثمانی‌ها است. این کاخ به دستور عبدالعزیز یکم ساخته شد و در ساحل اروپایی تنگه بسفر قرار دارد. امروزه کاخ چراغان به هتلی ۵ ستاره تبدیل شده که زیر نظر هتل‌های زنجیره‌ای کمپیسنکی اداره می‌شود. می‌توانید از برخی بخش‌های کاخ چراغان دیدن کنید.

 

آدرس کاخ چراغان: استانبول، محله بشیکتاش

 

کاخ چراغان

 

۶- کاخ ییلدیز

 

کاخ ییلدیز (Yildiza Sarayi) به معنی کاخ ستاره، بنایی زیبا متعلق به اوایل قرن ۱۹ در استانبول است. این قصر به دستور سلطان عبدالحمید دوم ساخته شد. این پادشاه عثمانی علاقه زیادی به ساخت بناهای باشکوه و زیبا داشت که معمولا معماران ارمنی بهترین طرح‌ها را به او ارائه می‌دادند. کاخ ییلدیز پس از سقوط عثمانی‌ها تبدیل به کازینو شد و سپس به عنوان محل استراحت میهمانان دولت به کار رفت. در حال حاضر کاخ ییلدیز موزه‌ و از جاهای دیدنی استانبول بوده و بازدید از آن برای عموم آزاد است.

 

آدرس کاخ ییلدیز: استانبول، محله بشکیتاش

 

کاخ ییلدیز

 

۷- کاخ کوچوکسو

 

از دیگر مکان های دیدنی استانبول می‌توان به کاخ کوچوکسو ( Kucuksu Sarayi) اشاره کرد که به دستور سلطان عبدالمجید اول ساخته شد. این کاخ در بخش آسیایی تنگه بسفر قرار دارد و امروزه به عنوان یک موزه دایر است. سلطان عبدالمجید اول از کاخ کوچوکسو برای استراحتگاه زمان شکار استفاده می‌کرد. معمار مشهور ارمنی نیکوگوس بالیان طرح کاخ کوچوکسو را ارائه داد و بر ساخت نظارت کرد. قیمت بلیط این موزه ۲۰ لیر و زمان بازدید از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر است.

 

آدرس کاخ کوچوکسو: استانبول، محله بیکوز

 

کاخ کوچوکسو

 

۸- کاخ خدیو

 

کاخ خدیو که با نام چوبوکلو هم شناخته می‌شود از جاذبه های گردشگری استانبول بوده و در بخش آسیایی تنگه بسفر است. این کاخ برای اقامت و استراحت خدیو دوم مصر یعنی عباس خدیو ساخته شد. ساختمان کاخ دو طبقه است و وسعت زیادی دارد. یک باغ گل سرخ زیبا و وسیع در محدوده بیرونی کاخ وجود دارد که در جهان مشهور است. این کاخ برای برگزاری مراسم عروسی و دیگر جشن‌ها به مردم اجاره داده می‌شود. البته می‌توانید از بخش‌های مختلف کاخ خدیو دیدن کنید. قیمت بلیط ۲۰ لیر و زمان بازدید از ۹ صبح تا ۱۱ شب است.

 

آدرس کاخ خدیو: استانبول، محله بیکوز

 

کاخ خدیو

 

۹- کاخ آینالی استانبول

 

کاخ آینالی به دستور سلطان احمد یکم در استانبول ساخته شد. آینالی به معنی آینه‌ای است چرا که سلطان احمد این کاخ را ساخت تا چندین آینه زیبا و بزرگ را در آن نگهداری کند. این آینه‌های ارزشمند از پادشاهان ممالک دیگر به سلطان هدیه شده بودند. کاخ آینالی در حال حاضر به عنوان موزه و یکی از جذاب‌ترین اماکن دیدنی استانبول ترکیه دایر است و اشیای گرانبهایی در آن به نمایش درآمده‌اند.  قیمت بلیط ۲۰ لیر و زمان بازدید از ۹ صبح تا ۵ عصر است.

 

آدرس کاخ آینالی: استانبول، ساحل شاخ طلایی، محله هاسکوی، خیابان بالی علی

 

کاخ آینالی استانبول

 

۱۰- کاخ عادله سلطان

 

کاخ عادله سلطان (Adile Sultan Sarayi) در محله اسکودار و منطقه فاتح استانبول قرار دارد. سلطان محمود دوم این کاخ را به افتخار دخترش عادله سلطان بنا کرد. معمار این بنای زیبا هم سرکیس بالیان فرزند نیکوگوس بالیان است. امروزه می‌توانید از این کاخ موزه زیبا دیدن کنید و از فضای سرسبز محوطه خارجی آن لذت ببرید. 

 

کاخ عادله سلطان

 

۱۱- کاخ تکفور

 

یکی دیگر از جاهای دیدنی استانبول کاخ تکفور بوده که یکی از چندین کاخ موجود در منطقه فاتح استانبول است. البته توجه داشته باشید که کاخ تکفور متعلق به دوران عثمانی نیست و در امپراطوری بیزانس بنا شد. در بازدید از دیوار‌های بیرونی کاخ تکفور می‌توانید آثار معماری یونانی باستان را مشاهده نمایید. البته امکان ورود به تکفور برای همگان وجود ندارد و باید برای بازدید از قبل هماهنگی کرده باشید. کاخ تکفور بسیار قدیمی بوده و در خطر ویرانی قرار دارد و به همین دلیل بازدید از آن را محدود کرده‌اند.

 

آدرس کاخ تکفور: استانبول، منطقه فاتح، خیابان آیوانا سرای

 

 کاخ تکفور

 

۱۲- کاخ ایهلامور

 

کاخ ایهلامور یکی از جاهای گردشگری استانبول در ساحل شاخ طلایی قرار دارد. این کاخ زیبا به دستور سلطان عبدالمجید ساخته شد و محلی برای نگهداری از انواع مجسمه‌ها و نقاشی‌های گران‌قمیت بود. در حال حاضر کاخ ایهلامور به یک موزه تبدیل شده و در آن اشیای هنری و ارزشمندی قرار دارند. محوطه بیرونی کاخ نیز سرسبز و زیبا است. یک برکه کوچک با درختان زیبا و چندین مجسمه از حیوانات این باغ کوچک را زیبا‌تر کرده‌اند. 

 

زمان بازدید: از ۹ صبح تا ۵ عصر

 

آدرس کاخ ایهلامور: استانبول،‌ساحل شاخ طلایی، خیابان نوزهتیه

 

کاخ ایهلامور

 

۱۳- کاخ مسلک

 

یکی از نقاط دیدنی استانبول کاخ مسلک است. یک اقامتگاه کوچک نسبت به کاخ‌های دیگر استانبول ظاهر ساده‌ای دارد. این اقامتگاه به دستور سلطان عبدالحمید دوم ساخته شد. سلطان از کاخ مسلک برای استراحت بعد از شکار استفاده می‌کرد ولی در آن امکانات کاملی وجود داشت. نمای بیرونی کاخ مسلک چوبی و به سبک اروپایی است. اطراف این کاخ را جنگل انبوه فرا گرفته که زیبایی کاخ را دو چندان می‌کند.

 

زمان بازدید: از ۹ صبح تا ۶ عصر

 

آدرس کاخ مسلک: استانبول، تقاطع اوستنیه و ترابیا، خیابان بیوکدز

 

کاخ مسلک

 

معروف ترین جاهای دیدنی استانبول ( Istanbul Monuments )

 

۱- برج دختر، شگفت‌انگیزترین جای دیدنی استانبول

 

در میان آب های تنگه بسفر یک جزیره کوچک وجود دارد که برج دختر را در بر گرفته است. افسانه‌های زیادی درباره برج دختر گفته و شنیده شده که هر کدام درباره داستان‌های تراژدیکی است که شخصیت یک دختر در آن‌ها پررنگ می‌باشد. برج دختر حدود ۱۰۰۰ سال قدمت دارد. این برج در زمان رومیان ساخته شده و در ابتدا به عنوان محلی برای دریافت عوارض دریایی و گمرک به کار می‌رفته است. در برخی دوران‌ها نیز کاربردی مانند فانوس دریایی یا نگهبانی نظامی داشته و به هر حال تا کنون پا بر جا می‌باشد. برج دختر با احتساب میله فلزی حدود ۲۳ متر ارتفاع دارد و یک کافه رستوران کوچک در آن اداره می‌شود. برای دسترسی به برج دختر بایستی با قایق به آنجا بروید. اگر به استانبول سفر کردید پیشنهاد می‌کنیم یک وعده غذایی خود را حتماً در کافه رستوران این برج صرف کنید. برای صرف غذا در این کافه رستوران باید با تلفن‌های برج تماس بگیرید و جا رزرو نمایید.

 

آدرس برج دختر استانبول: Salacak Mahallesi, Üsküdar, Istanbul, Turkey

 

برج دختر

 

۲- حمام خرم سلطان

 

حمام خرم سلطان به عنوان یکی از جاهای دیدنی استانبول حدود ۴۵۰ سال پیش به دستور همسر سلطان سلیمان قانونی ساخته شده است. این حمام سنتی در مرکز شهر استانبول قرار دارد و برای استفاده عموم دایر است. اگر علاقه دارید به شیوه سنتی ترکی حمام کنید پیشنهاد می‌کنیم سری به حمام خرم سلطان بزنید. در این حمام علاوه بر شستشوی سنتی می‌توانید هزینه ماساژ را نیز پرداخت کنید. حمام خرم سلطان در نزدیکی مسجد ایاصوفیه قرار دارد و توسط معمار مشهور سنان آغا ساخته شده است. علاوه بر یک حمام نشاط بخش قطعا از معماری زیبای این حمام لذت خواهید برد. حمام خرم سلطان دارای بخش مردانه و زنانه می‌باشد.

 

ساعت بازدید: 8 صبح تا 10 شب

 

آدرس حمام خرم سلطان: منطقه فاتح، میدان ایاصوفیه، محله جانکورتاران، حمام خرم سلطان ایاصوفیه

 

برای آشنایی با دیگر حمام های استانبول اینجا کلیک کنید: حمام ترکی در استانبول (لیست کامل) 

 

حمام خرم سلطان

 

۳- قلعه یدیکوله

 

قلعه یدیکوله یا قلعه هفت برج یک بنای تاریخی در حومه استانبول است که به دوران بیزانس تعلق دارد. این بنا توسط فاتح دوم پادشاه عثمانی فتح شده و سه برج دیگر برای آن ساخته شده است. در ابتدا قلعه یدیکوله به عنوان خزانه به کار می‌رفته ولی بعدا تبدیل به محلی برای استقرار دیوان عالی و سیاه‌ چاله‌ شده است. افراد مهمی همچون سلطان عثمان دوم در این مکان زندانی و اعدام شده‌اند. برای رفتن به قلعه یدیکوله باید سوار بر قطار حومه شهر شده و به جنوب غربی محله سلطان احمد بروید. بر فراز قلعه می‌توانید منظره‌ای زیبا از دریای مرمره مشاهده کنید. یدیکوله به معنای هفت برج است و این قلعه یکی از جا‌های دیدنی استانبول می‌باشد.

 

ساعات بازدید از یدیکوله استانبول: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر

 

آدرس یدیکوله استانبول: استانبول، منطقه فاتح، محله یدیکوله، اتوبان ساحلی  (Sahil Yoli)

 

کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: قلعه هفت برج استانبول

 

قلعه یدیکوله از مکان های تاریخی استانبول

 

۴- برج گالاتا

 

برج گالاتای استانبول یک برج قدیمی و یکی از مکان‌ های دیدنی استانبول ترکیه در محله بی اغلو در انتهای خیابان استقلال میدان تقسیم می‌باشد. این برج ۶۷ متری در سال ۱۳۸۴ میلادی ساخته شده و برای دیده‌بانی کشتی‌های دشمن که وارد منطقه می‌شدند کاربرد داشته است. در طی سالهای مختلف برج گالاتا بارها کابرد خود را تغییر داده است. گاهی از برج به عنوان دیده‌بانی گاهی به عنوان زندان و بسیاری موارد دیگر استفاده کرده‌اند. در حال حاضر این برج مرمت شده و تبدیل به یک رستوران شده است.

برج گالاتا یکی از جا‌های دیدنی استانبول است که گردشگران می‌توانند وارد آن شوند و به کمک آسانسور یا پله‌های مارپیچ به طبقه آخر آن برسند. برای بازدید از برج حتما یک دوربین عکاسی به همراه داشته باشید. در برج یک رستوران محلی ترکی وجود دارد که غذا‌های خوشمزه ترکی سرو می‌کند.

 

آدرس برج گالاتا در استانبول: Bereketzade, Galata Kulesi, Beyoğlu, Turkey

 

کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: برج گالاتا در استانبول 

 

برج گالاتا از جاذبه های تاریخی استانبول

 

۵- پل گالاتا (تماشای دو قاره از نماد استانبول)

 

پل گالاتا از معروف ترین جاهای دیدنی استانبول نزدیک به برج گالاتا و بازار ادویه است. پل شهرت و آوازه اش از برج هم بیشتر است. از روی پل که منطقه گلدن هورن را به محله بی اوغلو در شمال استانبول متصل می کند، می توان قاره های آسیا و اروپا را برابر چشم داشت. پل گالاتا به نماد استانبول تبدیل شده است. از جاذبه های پل گالاتا حضور ماهیگیران برای صید ماهی، تجربه قایق سواری روی شاخ طلایی، نزدیکی به دیگر جاذبه های استانبول و شکم گردی در رستوران های ارزان قیمت است.

 

ساعت بازدید: همه روزه و همه ساعت

 

آدرس پل گالاتا: ناحیه اروپایی بی اوغلو، محله برکت‌زاده

 

پل گالاتا از مکان های تفریحی استانبول

 

۶- آب انبار باسیلیکا

 

کی از مکان های تاریخی و عجایب قدیمی شهر استانبول آب انبار باسیلیکا می‌باشد که متعلق به دوران امپراطوری بیزانس است. این آب انبار دارای ۳۳۶ ستون مرمر بوده و برای بازدید از آن باید ۵۲ پله به زیر سطح زمین بروید. یک امپراتور در دوران بیزانس دستور ساخت این آب انبار را می‌دهد. هنوز مشخص نیست چگونه با استفاده از امکانات و تجهیزات ساده آن دوران توانسته‌اند ستون‌هایی با این عظمت را برای ساخت این بنا به کار ببرند. پس از اینکه استانبول توسط ترک‌های عثمانی فتح شد، چندین بار آب انبار مورد بازسازی قرار گرفت. یک نکته جالب درباره این بنا،  وجود سردیس مدوسا الهه رومی است که می‌توانید در آب انبار مدوسا آن را ببینید. در افسانه‌های باستان آمده است هر کس در چشمان این الهه نگاه کند تبدیل به یک هیولا خواهد شد. آب انبار باسیلیکا جزو مکان های دیدنی استانبول می‌باشد و در نزدیکی مسجد ایاصوفیه قرار دارد.

 

آدرس آب انبار باسیلیکا: منطقه فاتح

 

کسب اطلاعات بیشتردرباره این جاذبه: آب انبار باسیلیکا استانبول

 

آب انبار باسیلیکا از جاذبه جاهای دیدنی ترکیه استانبول

 

۷- کلیسای چورا

 

از دیگر دیدنی های استانبول کلیسای چورا است که در زبان ترکی با نام کاریه کلیسسی (Kariye kelisesi) شناخته می‌شود و از جمله بناهای تاریخی شهر استانبول است. اگر قرار است به استانبول سفر کنید و بیش از یک هفته در شهر اقامت داشته باشید، سری هم به کلیسای چورا بزنید. این بنا در قرن ۴ میلادی ساخته شده و زیر سایه صدها جاذبه گردشگری استانبول کمتر شناخته می‌شود. شاید نام کلیسای چورا برای شما آشنا نباشد اما مطمئن باشید ارزش یک بار بازدید دارد. بنا در دوران امپراطوری یونانیان در قسطنطنیه ساخته شده و در منطقه فاتح، خیابان درویش علی (Darvisali) قرار دارد.

 

کلیسا چورا

 

۸- تنگه بسفر

 

تنگه بسفر یکی از مکان های تفریحی استانبول است که بین دریای سیاه و مرمر  قرار گرفته و شهر استانبول نیز در دو طرف این تنگه واقع شده است. اگر برای مشاهده و لذت بردن از جاذبه‌های تنگه بسفر به این مکان رفتید، می‌توانید با شب نشینی در کافه‌ها و رستوران‌های اطراف آن، لحظاتی خوش را برای خود رقم بزنید. همچنین بسیاری از کاخ‌های استانبول نیز در  نزدیکی این تنگه واقع شده‌اند که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

 

تنگه بسفر از جاهای تفریحی استانبول

 

۹- کاپادوکیا، شهر بالن‌ها در استانبول

 

یکی از معروف ترین مناطق دیدنی استانبول که بسیار مورد توجه و استقبال گردشگران قرار گرفته است، شهر کاپادوکیا است. کاپادوکیا قدمتی طولانی دارد و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری زیادی را در خود جای داده است. از شناخته شده ترین مناطق تاریخی کاپادوکیا می‌توان به دره سرخ کاپادوکیا، گورمه، شهر زیر زمینی کایماکلی، موزه فضای باز زلو، معبد اسکلی گوموسلر و... اشاره کرد. اگر شما هم به قصد تماشای بالن‌ها بر فراز آسمان یا برای سوار شدن بالن، راهی کاپادوکیا شده‌اید، باید به روستای گورمه بروید. زیرا بالن‌ها هر روز صبح در آسمان این روستا اوج می‌گیرند و منظره‌ای خارق العاده و بسیار زیبا خلق می‌کنند.

 

آدرس کاپادوکیا: منطقه آناتولی مرکزی

 

کاپادوکیا، از بهترین جاهای دیدنی استانبول

 

محله‌های استانبول ( Neighborhoods of Istanbul )

 

اگر تا به حال به استانبول سفر کرده باشید متوجه شده‌اید که فرهنگ خیابانی این شهر برای بسیاری از گردشگران جذاب است. استانبول با رستوران‌ها و کافه‌های مختلف در هر ساعت از شبانه‌روز حال و هوای خاصی دارد. جا‌های دیدنی استانبول شامل مراکز خرید، مراکز تفریحی و آثار تاریخی می‌باشند اما به نظر می‌رسد محله‌های محبوب این شهر، بیش از هر نقطه دیدنی دیگری گردشگران را جذب می‌کنند. اگر اهل ماجراجویی، فرهنگ مردم، امتحان غذا و نوشیدنی، شنیدن موسیقی زنده و کافه‌های نوستالژیک هستید، پیاده روی در محله‌های استانبول برای شما زیباترین بخش سفر خواهد بود. در ادامه تعدادی از محبوب‌ترین محله های استانبول معرفی می‌شوند. درباره ویژگی‌های این محله‌ها و دلیل محبوبیت آن‌ها نیز صحبت می‌کنیم.

 

محله بالات استانبول

 

۱- میدان تکسیم

 

میدان تکسیم یکی از اصلی‌ترین میدان‌ها و از مراکز دیدنی استانبول است. بنابراین تصمیم گرفتیم این میدان مشهور و محبوب را میان محله‌های استانبول معرفی کنیم. یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های شهر یعنی خیابان استقلال هم به این میدان ختم می‌شود. در میدان تقسیم چیزی که بیش از همه به نظر می‌رسد، شلوغی آن است. ساختمان‌های مدرن، گل فروشی ها، کافه‌ها، اغذیه فروش‌های سیار، ایستگاه‌های شلوغ اتوبوس و خلاصه همه این موارد به همراه شلوغی در میدان تکسیم عادی است. در این میدان می‌توانید یادواره‌های استقلال ترکیه را مشاهده کنید. میدان تکسیم مبدأ و مقصد خطوط مختلف اتوبوس از سراسر شهر استانبول و کشور ترکیه می‌باشد. در این میدان می‌توانید فروشگاه های مختلفی برای خرید سوغاتی پیدا کنید. مطمئن هستیم در سفر به استانبول گذر شما به این میدان می‌افتد.

 

میدان تکسیم از مهم ترین مکان های دیدنی استانبول

 

۲- محله بالات

 

محله بالات را حتماً در بسیاری از تصاویر استانبول، عکس جاهای دیدنی ترکیه یا موزیک ویدیو‌های ترکی دیده‌اید. این محله قدیمی و زیبا با خانه‌های چوبی و رنگارنگش حسابی محبوب است. بسیاری از گردشگران این محله را برای عکاسی‌های حرفه‌ای انتخاب می‌کنند. شما هم اگر برای بازدید از این محله رفتید حتما دوربین مناسبی همراه خود ببرید. در محله بالات قنادی‌ها و کافه‌های نوستالژیک دنجی ساخته شده‌اند که برای وقفه‌ای کوتاه بین پیاده روی مناسب هستند. در این محله می‌توانید رستوران‌های سنتی خوبی هم جستجو کنید. محله بالات یکی از جاهای تفریحی استانبول است که ارزش بازدید دارد.

 

محله بالات استانبول

 

۳- محله چمبرلی تاش

 

چمبرلی به معنی حلقه است، محله چمبرلی تاش یکی از قدیمی‌ترین محله‌های استانبول می‌باشد که قدمت آن به زمان پادشاهی کنستانتین می‌رسد. سربازان و طرفداران کنستانتین ستون سنگی در میدان مرکزی این منطقه ساختند که باعث شد ساختمان‌های دیگری اطراف آن شکل بگیرد. به همین دلیل نام چمبرلی تاش برای محله انتخاب شد. محله چمبرلی تاش در زمان پایه‌گذاری قسطنطنیه رونق گرفت. در حال حاضر بازار بزرگ استانبول در این محله قرار دارد. چمبرلی تاش هم یکی از جا‌های دیدنی استانبول می‌باشد که در میدان مرکزی آن می‌توانید ستون سنگی کنستانتین را مشاهده نمایید.

 

محله چمبرلی تاش

 

۴- محله اسکودار

 

در شرق تنگه بسفر محله‌ای به نام اسکودار قرار دارد. در این محله اسکله مهمی است که قایق‌هایی به نام فری مسافران را بین دو بخش آسیایی و اروپایی جا به جا می‌کنند. بیشترین اهمیت محله اسکودار به دلیل ارتباط آن با بخش اروپایی استانبول است. همچنین اسکودار آثار تاریخی مختلفی را در خود جای داده و می‌توان گفت یکی از محله‌های قدیمی استانبول نیز می‌باشد. اسکودار با بسیاری از محله‌های مشهور دیگر  نیز فاصله کوتاهی دارد به صورتی که با پیاده‌روی در این منطقه می‌توانید مکان های دیدنی استانبول و مراکز خرید متعددی را مشاهده نمایید.

 

محله اسکودار

 

۵- محله کاراکوی

 

محله کاراکوی یک محله ساحلی و قدیمی است. بسیاری از خانه‌ها و ساختمان‌های این منطقه قدیمی و بدون بازسازی رها شده بودند. در سال ۲۰۱۲ محله کاراکوی احیا شد. بسیاری از سرمایه‌گذاران اقدام به خریدن ساختمان‌های قدیمی کردند تا در این محله کافه، رستوران و بوتیک‌هایی به سبک نوستالژیک دایر کنند. در حال حاضر محله کاراکوی به یکی از جا‌های دیدنی استانبول تبدیل شده است که صندلی کافه‌ها و رستوران‌ها در پیاده‌رو قرار گرفته و پذیرای گردشگران و اهالی محلی می‌باشند. عکاسی در کاراکوی لذت بخش است و سوژه‌های مختلفی مانند ساختمان‌های قدیمی برای این کار وجود دارد.

 

محله کاراکوی

 

۶- محله باکرکوی

 

از دیگر جاذبه های گردشگری استانبول محله باکرکوی در بخش اروپایی استانبول می‌باشد که در سواحل دریای مرمره قرار گرفته است. در این محله معمولا ساختمان‌ها مدرنی را مشاهده می‌کنید که متعلق به قشر متوسط یا بالاتر شهر می‌باشند. در حال حاضر باکرکوی دارای حال و هوای یک منطقه توسعه یافته و مدرن است ولی قدمت آن به دوران بیزانس باز می‌گردد. اماکن مهمی مانند فرودگاه آتاتورک، مرکز تجارت جهانی استانبول، میدان اسب سواری ولی افندی در محله باکرکوی قرار گرفته‌اند. معمولا افرادی که به مقاصد کاری و تجاری به استانبول سفر می‌کنند در این محله رفت و آمد دارند.

 

محله باکرکوی

 

۷- محله کوم کاپی

 

کوم کاپی محله‌ای ساحلی است که به خاطر رستوران غذا‌های دریایی شهرت دارد. در این محله رستوران‌های متعددی وجود دارند که غالبا غذای دریایی مانند انواع ماهی دودی، صدف، میگو و … را به روش ترکی سرو می‌کنند. محله کوم ماپی بسیار قدیمی است که به طوری که حتی پیش از دوران عثمانی‌ها، از این ساحل به عنوان استراحتگاه ملوانان و دریانوردان استفاده می‌کردند. امروزه کوم کاپی یکی از دیدنی های استانبول است که علاوه بر میل کردن غذای دریایی می‌توانید صدای موسیقی دورگردان را بشنوید. اگر به غذای دریایی علاقه دارید در برنامه بازدید از استانبول حتما در کوم کاپی شام بخورید.

 

محله کوم کاپی

 

۸- محله ساری یر

 

ساری یر شمالی‌ترین محله شهر استانبول است. این منطقه در گذشته خاک زردی داشته و به همین دلیل به ساری یر مشهور شده همچنین بر روی تپه‌ها قرار دارد. ساری یر امروز محله‌ای شیک و گران قیمت است که خانه‌های مجلل زیادی در آن ساخته شده‌اند. بسیاری از ثروتمندان استانبول در این محله زندگی می‌کنند. شاید برای شما بازدید از محله ساری یر جالب باشد چرا که این منطقه بسیار سرسبز بوده و مناظر جذابی دارد. ساری یر به جا‌های دیدنی استانبول مانند روملی حصار نزدیک است.

 

محله ساری یر استانبول

 

۹- محله چوکورکوما

 

در منطقه بی اوغلو محله‌ای به نام چوکورکوما وجود دارد که به خاطر عتیقه فروشی‌هایش مشهور شده است. این محله در بخش آسیایی استانبول قرار گرفته و بافت قدیمی دارد. بسیاری از اهالی افراد سالمند شهر استانبول هستند و به طور کلی محله آرام و دنجی را ایجاد کرده‌اند. در بازدید از محله چوکورما می‌توانید خانه‌های قدیمی را ببینید که با گلدان‌های زیبا و به دور از تجمل تزیین شده‌اند. یکی از جا‌های دیدنی استانبول، موزه بی‌گناهی نیز در این محله قرار دارد. این موزه ادبیات به کوشش نویسنده ترک، آقای اورهان پاموک ساخته شده است. علاوه بر همه این‌ها چوکورکوما کافه‌ها و رستوران‌های نقلی و زیبایی دارد که می‌توانید از فضای آن‌ها لذت ببرید.

 

۱۰- محله سلطان احمد

 

محله سلطان احمد در نزدیکی منطقه فاتح قرار گرفته است. در این محله قدیمی بسیاری آثار تاریخی که جزو جاذبه های گردشگری استانبول هستند، مشاهده می‌شوند. از جمله این آثار تاریخی می‌توانیم به مسجد ایاصوفیه، کاخ توپکاپی، بازار بزرگ استانبول، بازار مصری‌ها و آب انبار باسیلیکا اشاره کنیم. این محله همیشه پر رفت و آمد بوده و گردشگران زیادی در آن دیده می‌شوند. در سفر به استانبول حتماً به این محله بروید و تعدادی از آثار تاریخی یا بازار‌های سنتی استانبول را بازدید کنید. سلطان احمد یکی از مشهور‌ترین محله‌های استانبول است.

 

محله سلطان احمد استانبول

 

۱۱- محله آسمالی میسکت

 

یکی از مکان های دیدنی استانبول خیابان استقلال است که در آن می‌توانید انواع کافه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های سوغاتی را جستجو کنید. محله آسمالی میسکت، محله‌ای در نزدیکی خیابان استقلال است و تقریباً همان حال و هوا را دارد. در‌ واقع انتهای محله آسمالی میسکت، خیابان استقلال است. در این محله هم می‌توانید از کافه‌ها و قنادی‌های متنوع ترکی لذت ببرید. در آسمالی میسکت تراموا هم وجود دارد که معمولا گردشگران از آن برای رفت و آمد استفاده می‌کنند. این محله یکی از محله‌های همیشه بیدار استانبول است که مخصوصا در فصل تابستان، کافه‌ها تا ساعات بعد از نیمه شب هم مشغول کار هستند.

 

۱۲- محله گالاتا

 

محله گالاتا یکی از جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم است که در بخش انتهایی خیابان استقلال واقع شده است. مهم‌ترین و مشهورترین بنا در این محله، برج تاریخی گالاتا بوده که در آخرین طبقه آن یک رستوران سنتی وجود دارد. خیابان‌ها و گذرهای محله گالاتا سنگفرش شده‌اند و تنها وسیله نقلیه‌ای که از آن عبور می‌کند تراموا است. ساختمان‌های این محله زیبا و تاریخی به سبک معماری نئوکلاسیک ساخته شده و حداقل ۲۰۰ سال قدمت دارند. در این محله می‌توانید کافه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های متعددی را ببینید که برای گردشگران جذاب هستند.

 

آدرس محله گالاتا: استانبول، انتهای خیابان استقلال، خیابان گالیپ دده

 

محله گالاتا استانبول

 

۱۳- محله شیشلی

 

محله شیشلی در شمال میدان تکسیم قرار دارد. در‌ واقع بخش انتهایی پل بسفروس به محله شیشلی ختم می‌شود. در گذشته یهودی‌های ثروتمند استانبول در شیشلی زندگی می‌کردند. مسجد‌های تاریخی زیادی در شیشلی ساخته شده‌اند که امروزه به عنوان جاهای دیدنی استانبول شناخته می‌شوند. خانه موزه آتاتورک نیز در محله شیشلی قرار داشته و علاوه بر آن فروشگاه‌ها و رستوران‌های لوکسی در این محله وجود دارند. در حال حاضر شیشلی از جمله مناطق اعیان نشین استانبول است.

 

آدرس محله شیشلی: استانبول، شمال میدان تکسیم، انتهای پل بسفروس

 

محله شیشلی از لوکی ترین محله های استانبول

 

۱۴- محله مودا

 

محله مودا یا خیابان مودا یک گذر زیبا و مدرن در استانبول است . از آنجایی که فروشگاه‌های لوکس از برند‌های مشهور لباس و لوازم آرایش در مودا دیده می‌شوند، این خیابان بسیار محبوب است. همچنین قنادی‌ها و نانوایی‌هایی که شیرینی و نان‌های سنتی استانبول را طبخ می‌کنند، جزو جاذبه‌های این خیابان محسوب می‌شوند.

 

آدرس محله مودا: استانبول، خیابان مودا

 

۱۵- محله آرناووت کوی

 

آرناووت کوی در گذشته محل زندگی ترک‌های آلبانیایی بود. امروزه هم بسیاری از ساختمان‌های قدیمی در آرناووت کوی پا بر جا هستند و با رنگ‌آمیزی زیبا، منظره جذابی به وجود آورده‌اند و به یکی از زیباترین جاهای تفریحی استانبول تبدیل شده است. بسیاری از گردشگران برای عکاسی به آرناووت کوی می‌روند. در این کوی کافه‌ها و رستوران‌های دنجی دیده می‌شوند که آن‌ها را برای صرف یک نوشیدنی مانند قهوه ترک پیشنهاد می‌کنیم.

 

آدرس محله آرناووت کوی: استانبول، کوی آرناووت

 

۱۶- محله ببک

 

ببک از جمله لوکس‌ترین و زیباترین محله‌ها و از جاهای دیدنی ترکیه استانبول است. خانه‌ها و کاخ‌های باشکوه، فروشگاه‌های لاکچری، رستوران‌ها و کافه‌های مشهور جلوه ویژه‌ای به محله ببک داده‌اند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، لوکیشن بسیاری از سریال‌ها و فیلم‌های مشهور ترکی، خانه‌های محله ببک هستند. اگر به استانبول سفر کردید از محله ببک دیدن کنید. کافی‌ است به کنار تنگه بسفر در بخش اروپایی بروید. کافه ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های لوکس در انتظار شما هستند. به یاد داشته باشید که قیمت غذاها و کالا‌ها در این محله بالا است.

 

آدرس محله ببک: استانبول، کناره تنگه بسفر، بخش اروپایی

 

محله ببک از جاهای دیدنی استانبول

 

۱۷- میدان هیپودروم

 

میدان هیپودروم در محله سلطان احمد استانبول قرار گرفته است. میدان شامل محوطه‌ای سنگفرش، ۲ ستون ۲۰ متری و باغ‌هایی در اطراف بوده که به قرن ۳ میلادی تعلق دارند. در‌ واقع امپراطوری روم شرقی، این میدان را برای برگزاری مسابقات اسب دوانی، ارابه‌رانی و مبارزه گلادیور‌ها ساخته بودند. ستون‌هایی که در میدان هیپودروم وجود دارند در مصر ساخته شده و قدمت آن‌ها به سال ۲۰۳ میلادی باز می‌گردد. امروزه می‌توانید در میدان هیپودروم به عنوان یکی از مکان های دیدنی استانبول راه بروید و بقایای شکوه امپراطوری روم را مشاهده کنید.

 

آدرس میدان هیپودروم: استانبول، محله سلطان احمد

 

میدان هیپودروم استانبول

 

۱۸- محله کانلیکا

 

روستا یا محله کانلیکا بدون شک یکی از جاهای دیدنی استانبول است که چهره قدیمی شهر را به شما نشان می‌دهد. این محله با حفظ بافت قدیمی خود با کوچه‌های قدیمی و خانه‌های چوبی حال و هوای خوبی را به شما می‌دهد. یکی از سوغات معروف این محله لبنیات به خصوص ماست‌های کانلیکا است که بسیار معروف است.

 

مراکز خرید استانبول ( Istanbul Markets )

 

به عنوان یک گردشگر به هر شهری در جهان سفر کنید حتما دوست دارید برای خود یا خانواده و دوستانتان هدیه‌هایی بخرید. حال تصور کنید به یکی از زیباترین شهر‌های دنیا یعنی استانبول سفر کرده‌اید مطمئنا بین تعداد زیادی انتخاب سر در گم خواهید شد. این شهر زیبا با پیشینه تاریخی پر بار، هدیه‌های زیبای سنتی و مدرن زیادی در بازار‌های خود دارد. در ادامه معرفی جا‌های دیدنی استانبول می‌خواهیم تعدادی از مشهور‌ترین و مهم‌ترین بازار‌های استانبول را نام ببریم. علاوه بر خرید کردن، گردش در برخی از این بازار‌ها برای شما سرگرم کننده خواهد بود.

 

۱- بازار بزرگ استانبول

 

بازار بزرگ یک بازار سر پوشیده است که بیش از ۳۰۰۰ مغازه دارد. این بازار از جمله قدیمی‌ترین بازار‌های شهر استانبول می‌باشد. در بازار بزرگ استانبول می‌توانید انواع اجناس مانند کفش و کیف، چرم طبیعی و مصنوعی، فرش، گلیم، قالیچه، جواهر، بدلیجات، وسایل دکوری، ظروف، گیاهان دارویی و … را بیابید. توجه داشته باشید که در روزهای گرم تابستان که هوای استانبول مرطوب و شرجی است، تحمل هوای بازار بزرگ کمی مشکل می شود. همچنین در روز‌های بارانی گاهی آب وارد بازار شده و پیاده روی را دشوار می‌کند. یک توصیه مفید دیگر درباره بازار بزرگ این است که روز‌های شنبه و جمعه به بازار نروید زیرا بسیار شلوغ است. این بازار همه روزه به جز روزهای یکشنبه و تعطیلات رسمی دایر می‌باشد. بهترین فصل برای بازدید از بازار بزرگ استانبول بهار و پاییز است. بازار بزرگ استانبول در محله فاتح قرار دارد.

 

درباره این جاذبه بیشتر بدانید: بازار بزرگ استانبول

 

بازار بزرگ استانبول

 

۲- بازار ادویه

 

می‌خواهیم شما را با یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده شهر استانبول آشنا کنیم. بازار ادویه! بازار ادویه شهر استانبول قرن‌ها پیش با استفاده از مالیاتی که دولت از مهاجران مصری دریافت می‌کرده، ساخته شده است. بسیاری از ادویه‌ها نیز از هند و مصر وارد ترکیه شده‌اند. در حال حاضر نیز قدیمی‌ها این بازار را با نام بازار مصری‌ها می‌شناسند. بازار ادویه شامل مغازه‌هایی است که انواع ادویه‌های خوش طعم و عِطر را به فروش می‌رسانند. همچنین کالا‌های دیگری مانند شیرینی‌های سنتی ترکی، قهوه ترکی، قهوه عربی، موم عسل، خاویار ترکی و … نیز در این بازار موجود هستند. بسیاری از گردشگران تنها برای بازدید راهی این بازار می‌شوند. البته شهروندان استانبول برای خرید چاشنی‌های غذای روزمره خود نیز سری به بازار ادویه می‌زنند. برای دسترسی به بازار ادویه باید به محله امینونو بروید.

 

کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: بازار ادویه استانبول

 

۳- اوت لت ویاپورت استانبول

 

یکی دیگر از بهترین مراکز خرید استانبول اوت لت ویاپورت است. اگر بیش از مد به قیمت اهمیت می‌دهد بنابراین اوت لت‌ها محل مناسبی برای خرید شما می‌باشند. سالها است که صاحبان برند‌های معتبر مازاد جنس‌های خود را از فصل‌های گذشته در فروشگاه‌های اوت لت به فروش می رسانند. همچنین در اوت لت‌ها می‌توانید جنس‌هایی که کمی نقص دارند نیز پیدا کنید. در استانبول اوت لت‌های بزرگ و کوچک متعددی وجود دارند. یکی از این اوت لت‌ها، اوت لت ویاپورت می‌باشد. اوت لت ویاپورت در نزدیکی فرودگاه صبیحه گوکچن در بخش آسیایی استانبول قرار گرفته است. این اوت لت دارای چندین بخش مسقف و روباز می‌باشد. در ویاپورت می‌توانید از انواع فروشگاه‌های برند مشهور خرید کنید. همچنین یک شهربازی بزرگ به همراه پارکینگ با ظرفیت ۴۰۰۰ خودرو در این مجموعه وجود دارد.

 

مرکز خرید اوت لت ویاپورت

 

۴- اوت لت استارسیتی

 

اگر پس از بازدید از جا‌های دیدنی استانبول دوست دارید کمی خرید کنید، اوت لت استارسیتی مرکز خرید مناسبی است. این فروشگاه تنها ۳ دقیقه با فرودگاه آتاتورک فاصله داشته و در منطقه ینی بوسنا قرار گرفته است. در طبقه اول اوت لت می‌توانید بسیاری از برند‌های مطرح لوازم خانگی و پوشاک کودک را خریداری نمایید. در طبقات دیگر هم برند‌هایی مانند زارا، پوما، تاچ، آدیداس، نایکی و … موجود هستند. یکی از مهم‌ترین مزایای خرید از اوت لت سیتی این است که در همه فصل‌های سال می‌توان اجناس فصل‌های گذشته را با قیمت مناسبتری تهیه کرد. اوت لت سیتی در تمام طبقات امکانات سرگرمی خوبی برای کودکان دارد. همچنین در طبقه آخر این مجموعه فود کورت بزرگی ساخته شده که رستوران‌های زنجیره‌ای بزرگ دنیا در آن فعالیت می‌کنند. در اوت لت سیتی استار سالن سینما، بولینگ و گیم نت نیز وجود دارد.

 

۵- استانبول مال

 

از دیگر جاذبه های گردشگری استانبول مراکز خرید رنگارنگ آن است. بسیاری از گردشگران به منظور خرید به این شهر زیبا سفر می‌کنند. استانبول مال یکی از مراکز خرید دیدنی است که پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به آن بزنید. این فروشگاه در ۴ طبقه و با ۳۰ مغازه پذیرای مشتریان است. در استانبول مال بسیاری از برند‌های مشهور خارجی و ترکی موجود هستند.  علاوه بر فروشگاه‌ها، فود کورت‌های اروپایی و ترکی نیز در طبقات مختلف آماده ارائه خدمات می‌باشند. این مجموعه دارای ۵۰ آسانسور و ۹۰ پله برقی می‌باشد. در طبقه مختلف می‌توانید انواع مختلفی از سرگرمی‌های کودکان و بزرگسالان را بیابید. استانبول مال در محله محمود بی‌ قرار گرفته است.

 

استانبول مال

 

۶- مرکز خرید کانیون

 

در بلوار بیوکدره و نزدیکی ایستگاه مترو لونت یک مرکز خرید بزرگ و لوکس به نام مرکز خرید کانیون وجود دارد. این مرکز خرید ۴ طبقه در قسمت‌هایی دارای فضای باز نیز است. در کانیون می‌توانید فروشگاه‌های انواع برند‌های معروف اروپایی، آمریکایی و ترکی پوشاک و لوازم آرایش را بیابید. همچنین در مرکز خرید کانیون لوازم خانگی و الکترونیکی از برند‌های مشهور به فروش می‌رسند. اگر احساسی خستگی کردید و حوصلتان سر رفت در کانیون ۹ سالن سینِما وجود دارد که در آن‌ها فیلم‌های روز هالیوود و ترکیه نمایش داده می‌شوند. در طبقه آخر نیز فود کورت انواع رستوران‌های زنجیره‌ای دنیا و غذا‌های ترکی موجود می‌باشد. اگر دوست دارید برگر‌های معروف نصرت را امتحان کنید یک شعبه از آن در مرکز خرید کانیون وجود دارد.

 

مرکز خرید کانیون

 

۷- مرکز خرید ترامپ تاورز

 

یکی دیگر از مراکز خرید استانبول برج‌های ترامپ تاورز هستند. این برج‌های دو قلو یکی مسکونی و دیگری اداری تجاری می‌باشند. صاحب این برج‌ها یک میلیاردر ترک به نام آیدین دوغان است که نام ترامپ را برای آن‌ها انتخاب کرده و هیچ ربطی به دونالد ترامپ مشهور ندارند. همان‌ طور که گفتیم یکی از این برج‌ها تجاری بوده و در آن می‌توانید فروشگاه‌هایی از برند‌های مختلف را بیابید. علاوه بر فروشگاه‌های مختلف، رستوران‌های زنجیره‌ای مشهور جهان مانند مک دونالد، KFC، برگر کینگ، استار باکس و … در مرکز خرید ترامپ تاورز وجود دارند. از دیگر امکانات این برج می‌توانیم به استخر و سالن‌های مجهز بدنسازی اشاره کنیم. همچنین سالن تئاتر دیزنی لند نیز در این مجموعه با ۶۰۰ نفر ظرفیت مشغول به فعالیت است. برای تفریحات و سرگرمی کودکان نیز در زیرزمین بخش گسترده‌ای در نظر گرفته شده است. مرکز خرید ترامپ تاورز در مجیدیه کوی می‌باشد.

 

مرکز خرید ترامپ تاورز

 

موزه‌ های استانبول ( Museums of Istanbul )

 

پس از اینکه سلسله عثمانی منقرض شد و جمهوری‌خواهان بر سر کار آمدند، بسیاری از اماکن استانبول تبدیل به موزه شدند. همچنین اشیاء و آثار هنرمندان به نام ترکیه جمع آوری شده و به صورت مجموعه‌ای برای عموم به نمایش درآمدند. در حال حاضر در استانبول موزه‌های مختلفی وجود دارند که هر کدام در دسته‌بندی خاص خویش قرار می‌گیرند. می‌خواهیم در ادامه تعدادی از موزه‌های مشهور و مهم استانبول را نام می‌بریم. به هر حال این موزه‌ها جزو جا‌های دیدنی استانبول محسوب می‌شوند و غیر از ارزش هنری و میراث فرهنگی جنبه سرگرمی نیز می‌توانند داشته باشند.

 

۱- موزه مولوی استانبول

 

یک موزه کوچک در نزدیکی برج گالاتا وجود دارد که به نام موزه مولوی گالاتا مشهور است. گفته می‌شود این مکان یک خانقاه متعلق به نوه مولانا شمس الدین می‌باشد. موزه شامل یک خانه دو طبقه با نمای سفید رنگ است. در خانه می‌توانید وسایلی مانند لباس‌های دراویش، قرآن، تسبیح، سجاده و آلات موسیقی را مشاهده می‌کنید. چند آرامگاه متعلق به دراویش منقش به اشعار فارسی هم دیده می‌شود. در روزهای یکشنبه نیز رقص مخصوص سماع در این خانه اجرا می‌گردد. بازدید از این خانه برای فارسی زبانان جالب خواهد بود هر چند شاید اگر بدانید در ترکیه مولانا شخصی غیر ایرانی معرفی می‌شود تا حد زیادی ناراحت شوید. موزه مولوی یکی از دیدنی های استانبول می‌باشد که حتما باید سری به آن بزنید.

 

موزه مولوی استانبول

 

۲- موزه پرا استانبول

 

موزه پرا در خیابان استقلال شهر استانبول قرار دارد. در این موزه آثار مهم نقاشی از دوران عثمانی نگهداری می‌شود. همچنین عکس‌هایی از استانبول قدیم، ابزار اندازه‌گیری، کاشی و موزاییک‌های قدیمی در این موزه یافت می‌شود که بسیار نادر و جذاب می‌باشند. ساختمان موزه پرا نیز بسیار زیبا است. قبلاً این بنا متعلق به یک هتل بوده که در قرن نوزدهم میلادی ساخته شده و از این نظر بازدید از موزه پرا اهمیت دارد. در موزه پرا نمایشگاه‌های هنری مختلفی نیز بر پا می‌گردد. همه روزه می‌توان از موزه پرا استانبول دیدن کرد. این موزه تنها در تعطیلات رسمی مانند روز اول ژانویه تعطیل می‌باشد.

 

موزه پرا استانبول

 

۳- موزه باستان شناسی استانبول

 

موزه باستان شناسی استانبول اولین موزه ترکیه می‌باشد. این موزه در سال ۱۸۹۱ میلادی تاسیس شد. موزه باستان شناسی استانبول دارای سه بخش می‌باشد که هر کدام از این بخش‌ها مربوط به یک دوران هستند. برای مثال دوران پیش از میلاد، دوران پیش از اسلام و دوران عثمانی‌ها در این موزه نگهداری می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به استانبول حتما از این موزه بازدید کنید. موزه باستان شناسی یکی از جا‌های دیدنی استانبول ترکیه می‌باشد.

 

موزه باستان شناسی استانبول

 

۴- موزه مادام توسو استانبول

 

شاید نام موزه مادام توسو را در شهر‌های مختلف جهان شنیده باشید. در این موزه مجسمه‌های مومی در ابعاد واقعی انسان وجود دارند. یکی از شعبه‌های این موزه در شهر استانبول و خیابان استقلال قرار گرفته است. اگر به استانبول سفر کردید و به سلبریتی‌ها علاقه دارید می‌توانید سری هم به موزه مادم توسو استانبول بزنید. این موزه یکی از جاهای دیدنی استانبول است که در آن می‌توانید مجسمه مومی افرادی مانند ادا توران، برن سات، کیوانچ تاتیلوغ، مسی، مولانا و بسیاری افراد مشهور دیگر را مشاهده کنید. این موزه از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۸ شب به صورت یک سره دایر است.

 

موزه مادام توسو استانبول

 

۵- موزه هنر‌های اسلامی استانبول

 

اگر به جاذبه‌های تاریخی اسلامی علاقه دارید در سفر به استانبول حتما سری به موزه هنر‌های اسلامی بزنید. موزه هنر‌های اسلامی در کاخ ابراهیم پاشا پارگایی، وزیر سلطان سلیمان قانونی، بر پا است. این موزه در محله فاتح استانبول قرار دارد. موزه هنر‌های اسلامی استانبول شامل اشیایی مانند ظروف سفالی، ابزار چوبی و فلزی متعلق به قرون گذشته می‌باشد. همچنین می‌توان فرش‌های دستباف و ماشینی بسیار ازرشمندی را با نقوش اسلیمی در این موزه مشاهده کرد. بسیاری از اسلام‌شناسان معتقد هستند این موزه یکی از مهم‌ترین موزه‌های جهان اسلام و جاذبه های گردشگری استانبول می‌باشد.

 

موزه هنرهای اسلامی از جاذبه های گردشگری استانبول

 

۶- موزه هنر‌های مدرن استانبول

 

بسیاری از ایرانیان استانبول را شهری تفریحی یا شهری با مراکز خرید رنگارنگ می‌شناسند. واقعیت این است که در سال‌های اخیر استانبول توانسته است  در زمینه فرهنگی و هنری حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. موزه هنر‌های مدرن استانبول در محله کاراکوی دقیقاً روبروی کاخ توپکاپی مکانی است که دوستداران هنر مدرن و معاصر گرد هم جمع می‌شوند. در این مجموعه نمایشگاه‌ها، گالری‌ها، کافه‌ها، فروشگاه‌ها و … وجود دارند و خلاصه همه چیز جمع است تا هنرمندان و هنردوستان دور هم باشند. در این مجموعه فرهنگی و هنری آثار مختلفی همچون کتاب‌ها، مجسمه‌ها، فیلم‌ها، تئاتر‌ها و … به نمایش در می‌آیند و فرصت مناسبی برای عرضه محصولات فرهنگی و هنری بوجود آمده است. توصیه می‌کنیم اگر به هنر علاقه دارید به موزه هنر‌های مدرن استانبول بروید.

 

موزه هنرهای مدرن از مکان های دیدنی استانبول

 

۷- موزه اتومبیل‌های کلاسیک استانبول

 

موزه اتومبیل‌های کلاسیک یا اورال آتامان استانبول یکی از موزه‌های مهیج و جذاب این شهر است. در موزه خودرو‌های کلاسیک استانبول ۶۱ خودرو و موتور سیلکت که بین سال‌های ۲۰ تا ۷۰ میلادی ساخته شده‌اند وجود دارند. در پس زمینه نیز موسیقی نوستالژی پخش می‌شود و اگر به این حال و هوا علاقه داشته باشید حسابی به شما خوش خواهد گذشت. این موزه در ساحل ترابیا قرار دارد و در دو طبقه ساخته شده است. اگر شما یا همسفرانتان به خودروهای کلاسیک علاقه دارید حتماً سری به موزه اتومبیل کلاسیک استانبول بزنید. می‌توانید قبل از رزرو بلیط از وب سایت این مجموعه بازدید کنید تا از جذابیت آن مطمئن شوید. موزه خودرو‌های کلاسیک از جا‌های دیدنی استانبول است به صورتی که بسیاری از افراد جشن های خاص خود را در این محیط برگزار می‌کنند.

 

موزه اورال آتامان استانبول

 

۸- موزه معصومیت استانبول

 

تا به حال موزه‌ای را دیده‌اید که بر اساس یک رمان عاشقانه و زیبا ساخته شده باشد؟ موزه معصومیت یکی از جالب‌ترین مکان های دیدنی استانبول است که بر اساس رمان موزه معصومیت اثر اورهان پاموک و توسط خود او ساخته شده است. اگر این رمان را خوانده باشید قطعا از رفتن به این موزه لذت خواهید برد. زیرا پاموک تمام اشیا و عکس‌هایی که در کتابش تشریح کرده است را در این موزه جمع آوری کرده و با قدم زدن در آن خط به خط رمان در ذهنتان تداعی شده و به تصویر کشیده می‌شود. اشیا این موزه روح دارند و گویی زنده‌اند و مربوط به زندگی روزمره دهه هفتاد مردم استانبول بازمی‌گردد. بازدید از این موزه جذاب را از دست ندهید!

 

آدرس موزه معصومیت: منطقه بی‌اوغلو استانبول، خیابان چوکور جوما، بن‌بست دالگیچ

 

استانبول کجا بریم؟ موزه معصومیت

 

جا‌های طبیعی استانبول ( Places of interest in Istanbul )

 

از آنجایی که شهر استانبول یک شهر ساحلی است هوای مرطوب و طبیعت سرسبزی دارد. بسیاری از بنا‌های تاریخی در ترکیب با این طبیعت زیبا، مناظر جذابی بوجود آورده‌اند که برای گردشگران خارجی و داخلی مقاصد تفریحی مناسبی محسوب می‌شوند. جا‌های دیدنی استانبول در تابستان و در دیگر فصل‌های سال‌ در یک مطلب نمی‌گنجند. در ادامه تعدادی از مشهور‌ترین جا‌های طبیعی شهر استانبول یا نقاطی را که در نزدیکی این شهر زیبا قرار دارند، نام می‌بریم. همچنین ویژگی‌های این نقاط و راه‌های دسترسی به آن‌ها را بررسی می‌نماییم.

 

۱- جزایر پرنس

 

اگر به استانبول سفر کرده‌اید و ترجیح می‌دهید کمی از سر و صدای شهر دور باشید می‌توانید به جزایر پرنس بروید. جزایر پرنس در بخش آسیایی استانبول و در دریای مرمره قرار گرفته‌اند. این جزایر شامل ۹ جزیره کوچک و بزرگ می‌باشند که ۴ جزیره آماده پذیرش گردشگران هستند. این ۴ جزیره را با نام‌های بویوک آدا، هیبلی آدا، بورقاز آدا و کینالی آدا می‌شناسند. در تمام جزایر پرنس استفاده از هر گونه وسیله نقلیه موتور دار ممنوع است. اهالی و گردشگران برای عبور و مرور از درشکه یا دوچرخه استفاده می‌کنند.

در این ۴ جزیره کافه‌ها و رستوران‌های متنوعی وجود دارند که با فضای زیبا همراه غذای مطبوع از شما پذیرایی می‌کنند. فراموش نکنید که جزایر پرنس چندین بنای تاریخی مشهور مانند چند کلیسا و هتل را در خود جای داده‌اند و بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

می‌توانید در هتل‌ها یا سوییت‌های این جزایر هم اقامت داشته باشید. برای رسیدن به جزایر پرنس باید در اسکله استانبول سوار بر قایق تندور یا معمولی شوید. یکی از جالب‌ترین تجربیات گردشگران مربوط به فاصله بین استانبول تا جزایر پرنس است که مرغ‌های دریایی به سمت قایق‌ها می‌آیند و از دست مسافران خوراکی می‌گیرند.

 

کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: جزیره های استانبول

 

جزایر پرنس

 

۲- تپه پیر لوتی

 

یکی از جا‌های دیدنی استانبول که مخصوصاً بین جوانان بسیار محبوب است تپه پیر لوتی می‌باشد. این تپه در بخش اروپایی استانبول و بر فراز خلیج گلدن هورن قرار دارد. برای رسیدن به تپه پیر لوتی می‌توانید از پلکان یا تله کابین استفاده کنید. پیر لوتی نام مستعار یک نویسنده فرانسوی می‌باشد که این تپه را به عنوان جایی آرام برای نوشتن رمان‌های خود انتخاب کرده است. بر بلندای تپه می‌توانید کافه‌های زیبا و مشهوری مانند کافه پیر لوتی، کافه تراس، کافه تاریخی و … را برای نوشیدن یک قهو یا میل کردن میان وعده انتخاب کنید.

تپه پیر لوتی به تپه عشاق مشهور است پس اگر شما ماه عسل خود را در شهر استانبول برنامه‌ریزی کرده‌اید حتماً از این تپه زیبا دیدن کنید. منظره ای زیبایی از دریاچه و شهر استانبول از فراز تپه پیر لوتی قابل مشاهده است. جاهای دیدنی نزدیک تپه نیز مسجد سلطان احمد، مسجد سلطان ایوب و پارک مینیاتورک می‌باشند.

 

تپه پیر لوتی

 

۳- پارک مینیاتورک

 

در ضلع شمالی خلیج شاخ طلایی پارکی به نام پارک مینیاتورک وجود دارد. در این پارک فضای سبز بزرگی ساخته شده و ۱۲۲ ماکت از آثار تاریخی و سمبل‌های مختلف شهر استانبول در آن قرار گرفته‌اند. به عبارتی پارک مینیاتورک یک شهر مینیاتوری از استانبول است. اگر فرصت ندارید تمام آثار تاریخی استانبول را بازدید کنید می‌توانید به پارک مینیاتورک بروید و ماکت‌های ۲۵ برابر کوچکتر شده آن‌ها را ببینید. بسیاری از پل‌ها و تنگه‌ها هم به کمک جوی‌های آب و سازه‌های فایبر گلاس شبیه سازی شده‌اند و دقیقا شبیه پل‌های شهر استانبول به نظر می‌رسند. در مجموعه مینیاتورک علاوه بر ماکت‌ها، امکانات رفاهی نیز وجود دارد. در پارک می‌توانید از امکاناتی مانند استخر، کافه، رستوران، پارکینگ خودرو و … هم استفاده کنید.

 

آدرس پارک مینیاتورک: منطقه اروپایی بی اوغلو، محله ارنتکپه، خیابان امراهور، پلاک 7/1، پارک مینیاتورک

 

پارک مینیاتورک استانبول

 

۴- جنگل بلگراد

 

یکی از نقاط دیدنی در نزدیکی شهر استانبول جنگل بلگراد است. این جنگل در ۱۵ کیلومتری شمال غرب استانبول قرار گرفته و حدود ۵ هکتار مساحت دارد. طبیعت زیبای جنگل انبوه بلگراد گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. بسیاری از اهالی استانبول هم در این جنگل به پیاده روی و دوچرخه سواری می‌پردازند. اگر در فصل تابستان به استانبول سفر کردید می‌توانید برای تجربه هوای خنک‌تر به جنگل بلگراد بروید و به همراه خانواده یا دوستان اوقات فراغت خود را در طبیعت بگذرانید.

بهترین فصل برای بازدید از جنگل بلگراد فصل تابستان است البته تعداد گردشگران در این فصل بیشتر خواهد بود. در فصل بهار و پاییز هم برگ درختان رنگارنگ شده و جلوه دیگری از زیبایی به شما نشان می‌دهند. جنگل بلگراد یکی از شگفت‌انگیزترین جا‌های تفریحی استانبول است پس فراموش نکنید که در بازدید از این جنگل، دوربین عکاسی همراه خود داشته باشید.

 

آدرس جنگل بلگراد۱۵ کیلومتری شمال غربی استانبول. برای استفاده از اتوبوس، در میدان تکسیم، سوار اتوبوس‌های ۴۲ شوید.

 

جنگل بلگراد

 

۵- تپه‌ چاملیجا

 

در استانبول هفت تپه سر سبز وجود دارند که بر فراز آن‌ها می‌توانید منظره زیبایی از شهر تماشا کنید. بلندترین تپه با ارتفاع ۲۸۶ متر، تپه چاملیجا بوده و از مکان های تفریحی استانبول است. اگر بالای این تپه بروید می‌توانید منظره‌ای کامل از شهر استانبول ببینید. حتی پل مشهور بوغاز از فراز تپه چاملیجا کاملا قابل مشاهده است. در مسیر تپه و بر فراز آن چایخانه‌ها و کافه‌های متعددی وجود دارند که پاتوق بسیاری از عشاق و جوانان شده‌اند. در فصل تابستان تپه چاملیجا بسیار شلوغ می‌شود پس برای تجربه یک منظره عالی، پیشنهاد می‌کنیم در فصل بهار یا پاییز به این نقطه بروید. بهتر است بعد از ظهر به سمت تپه حرکت کنید تا بتوانید منظره روز را تماشا کرده و منظره غروب را هم از دست ندهید. در ضمن دوربین عکاسی را فراموش نکنید.

 

تپه‌ چاملیجا

 

۶- پارک تکسیم گزی

 

پارک تکسیم گزی یکی از جاهای دیدنی استانبول است و کوچکترین پارک شهر می‌باشد. این پارک در نزدیکی میدان تکسیم و در منظقه بی اوغلو قرار گرفته است. پارک تکسیم گزی شامل فضای سبز و فواره‌های زیبایی است که این پارک را به جایی مناسب برای پیاده روی و پیک‌نیک تبدیل کرده‌اند. البته علاوه بر این در اطراف پارک می‌توانید تعداد زیادی فروشگاه قنادی معروف ببینید که شیرینی‌های بسیار خوشمزه‌ای تهیه می‌کنند. همچنین فروشگاه‌های صنایع دستی و جواهرات برای خرید سوغاتی در نزدیک پارک تکسیم گزی بسیار زیاد هستند. در ساعات شب پارک تکسیم گزی نورپردازی زیبایی دارد و پیاده روی در آن خالی از لطف نیست.

 

جاهای دیدنی استانبول

 

۷- پارک امیرگان از جاهای دیدنی استانبول

 

یکی دیگر از مکان های تفریحی استانبول پارک امیرگان است که در کنار تنگه بسفر واقع شده است. این پارک هر ساله در ماه آوریل پر از لاله‌های رنگانگ شده و صحنه بی نظیری را خلق می‌کند. گردشگران بسیاری نیز در این ماه برای بازدید از پارک امیرگان و حضور در جشنواره لاله استانبول به این شهر سفر می‌کنند. پارک امیرگان استانبول از پارک‌های قدیمی و تاریخی شهر به شمار می‌رود و قدمت آن به قرن ۱۶ میلادی باز می‌گردد. در این پارک بسیار بزرگ و وسیع، انواع گل و گیاه، زمین بازی، دریاچه‌های زیبا، مسیر پیاده‌روی و آلاچیق‌هایی برای نشستن و استراحت وجود دارد. پارک امیرگان پارکی عمومی است و برای ورود به آن نیازی به پرداخت هزینه نمی‌باشد. زیبایی، طراوت، سرسبزی و آرامش را با گشت و گذار در این پارک به خود هدیه کنید.

 

پارک امیرگان استانبول

 

مراکز تفریحی استانبول

 

استانبول علاوه بر آثار تاریخی و جا‌های طبیعی زیبایی که دارد یک شهر مدرن است. در یک شهر مدرن مجموعه‌های متعددی برای تفریح تمام سنین در نظر گرفته می‌شود. بسیاری از این مراکز تفریحی شامل مجموعه‌های ورزشی یا هیجان انگیز مانند شهربازی‌ها می‌باشند. معمولا انتظار داریم مرکز تفریحی مختص کودکان باشد اما در ادامه تعدادی از جذاب‌ترین مراکز تفریحی و جاهای دیدنی استانبول را نام می‌بریم تا با چهره هیجان انگیز این شهر هم آشنا شوید.

 

تفریحات استانبول

 

۱- کیدزانیا استانبول (سرگرمی کودکانه در استانبول)

 

اگر به همراه کودکان به شهر استانبول سفر کرده‌اید یک تفریح جالب و جذاب برای آن‌ها در کیدزانیا وجود دارد. در این مرکز تفریحی کودکان از سن ۴ تا ۱۴ سال می‌توانند نقش بزرگسالان را ایفا کنند و شغل‌های مختلفی داشته باشند. بیش از ۶۰ شغل از جمله پزشک، پرستار، آتش‌نشان، پلیس، دندانپزشک، مانکن، صندوقدار، سرآشپز و ...‌ در کیدزانیا وجود دارد که کودک به انتخاب خود یکی از نقش‌ها را می‌پذیرد. به طور متوسط برای هر بلیط حدود ۳ ساعت کودکان در کیدزانیا مشغول هستند. کیدزانیا دوشنبه‌ها تعطیل است.

 

کیدزانیا استانبول

 

۲- شهربازی اسفانبول (ویالند سابق)

 

یکی از بهترین جاهای تفریحی استانبول برای تخلیه انرژی و هیجان، بزرگ‌ترین شهربازی‌ استانبول به نام اسفانبول (ویالند سابق) است. این شهربازی رتبه پنجم بین شهربازی‌های اروپا را داشته و بین گردشگران داخلی و خارجی طرفداران زیادی دارد. در اسفانبول انواع بازی‌های مهیج برای همه سنین در نظر گرفته شده است. برای بزرگسالان دستگاه‌هایی مانند ترن هوایی، ۳۶۰ درجه، سرسره وایکینگ، سافاری تونل، کینگ کونگ و … شامل بازی‌های مهیجی است که محدودیت قد برای استفاده از آن‌ها حداقل ۱۶۰ سانتیمتر می‌باشد. برای کودکان و افراد کم‌توان جسمی بازی‌های آرام‌تری در نظر گرفته شده است که شامل ترامبولینگ، ماشین برقی، چرخ و فلک و … هستند. در اسفانبول امکانات دیگری مانند کافه، رستوران و فود کورت‌های بزرگ نیز وجود دارد. یکی از مهمترین امکانات استانبول، اتوبوس‌های رفت و برگشت هستند که اگر بلیط شهربازی را رزرو کرده باشید کاملا رایگان خواهند بود. این اتوبوس‌ها از محله‌های پر رفت و آمد مانند میدان تکسیم، محله فاتح و … حرکت می‌کنند و مخصوص شهربازی اسفانبول می‌باشند.

 

شهربازی اسفانبول (ویالند سابق)

 

۳- شهربازی لگولند

 

کمپانی لگو در سراسر دنیا شهربازی‌های جالبی دارد که حتی گاهی بزرگسالان را به خود جذب می‌کند. یکی از شهربازی‌های لگولند در استانبول و در مرکز خرید فروم است. برای ورود بزرگسالان به این مجموعه باید حتما یک یا چند کودک کمتر از ۱۳ سال همراه شما باشد. لگولند برای گروه سنی ۳ تا ۱۰ سال طراحی شده است. در لگولند با آجرهای کوچک لگو، نمونه‌های کوچکی از مکان‌های تاریخی یا مشهور استانبول ساخته شده و در بخش مینی لند قرار گرفته‌اند.  کودکان می‌توانند در این شهربازی ساعات خوشی را طی کنند و حسابی سرگرم باشند.

 

لگولند استانبول

 

۴- آکواریوم استانبول

 

آکواریم استانبول بزرگترین آکواریوم موضوعی جهان و یکی از جا‌های دیدنی استانبول می‌باشد. در این آکواریوم می‌توانید در یک مسیر ۲ کیلومتری ۱۷ منطقه دریایی مختلف جهان را تماشا کنید. همچنین به غواصی بپردازید و خودتان به ماهی‌ها غذا بدهید. تنوع جانوران دریایی در این آکواریوم به ۱۷ هزار گونه می‌رسد. علاوه بر مناطق مختلف زیر آب مانند محیط دریای سیاه، دریای مرمره، تنگه بسفر، اقیانوس اطلس، اقیانوس آرام و … می‌توانید در بخشی از آکواریوم استانبول موجودات دو زیست مانند قورباغه‌های سمی آمازون را مشاهده کنید. جانوران در محیط‌هایی مانند محیط‌های طبیعی حیات خود، زندگی می‌کنند و قطعا این مناظر شما را به وجد می آورند. این آکواریوم با شهر استانبول تنها ۵ کیلومتر فاصله دارد. اتوبوس‌هایی برای حمل و نقل به این مکان در محله سلطان احمد و میدان تکسیم هستند که به صورت رایگان شما را به آکواریوم استانبول می‌رسانند.

 

مکان های گردشگری استانبول، آکواریوم استانبول

 

۵- آکواریوم سی‌لایف

 

اگر به مشاهده ماهی‌ها و دیگر موجودات اقیانوسی علاقه دارید در شهر استانبول سری به آکواریوم سی لایف بزنید. این آکواریوم از نظر وسعت دومین آکواریوم بزرگ شهر استانبول است. مهمترین مزیت درباره بازدید از آکواریوم سی لایف این است که در مرکز شهر قرار گرفته و لازم نیست مسافت طولانی را برای دسترسی به آن طی کنید. در سی لایف ۱۵ گونه کوسه وجود دارد که در اروپا بی‌نظیر می‌باشد. در نمایی ۲۷۰ درجه می‌توانید انواع لاک پشت‌ها، عروس‌های دریایی، سفره‌ماهی و دیگر موجودات جالب اقیانوسی را تماشا کنید. آکواریوم سی لایف در منطقه بایرام پاشا و محله کوجا قرار دارد.

 

۶- پارک آبی آکوا مارین

 

از دیگر تفریحات استانبول پارک آبی آکوا مارین از پرطرفدار‌ترین مجموعه‌های تفریحی است. این مجموعه رو‌ باز بوده و انواع تفریحات آبی مانند سرسره آبی، کامیکازه، استخر المپیک، رفتینگ، چاله سیاه و … در آن وجود دارد. توجه داشته باشید که این پارک آبی معمولا در بهار و تابستان فعال است پس برای برنامه‌ریزی به این نکته دقت کنید. پارک آبی مآکوا مارین یکی از جا‌های دیدنی استانبول می‌باشد و در منطقه بویوک چکمجه قرار دارد. اتوبوس‌هایی برای رفت و برگشت به پارک آبی آکوا مارین در میدان تکسیم و محله فاتح مستقر هستند.

 

پارک آبی آکوا مارین از جاهای تفریحی استانبول

 

۷- خانه خون آشام استانبول

 

اگر به تفریحات مهیج و پر‌ماجرا علاقه دارید یکی از جاهای دیدنی استانبول برای شما خانه خون آشام است. در این مجموعه وارد خانه‌ای ترسناک و تاریک می‌شوید که خون‌آشام‌ها به دنبال شکار شما هستند. اگر به اندازه کافی جرأت ندارید یا مشکلات قلبی دارید وارد این بازی نشوید. باید به صورت جمعی وارد خانه خون آشام شوید و تمام قوانینی که به شما گفته می‌شوند رعایت کنید. برای مثال وسایل خانه را نشکنید یا از بازی خارج نشوید. این مجموعه مهیج در محله کوجا تپه قرار گرفته است.

 

۸- موزه راحمی کوچ استانبول (تفریح و سرگرمی برای همه سنین)

 

یکی از مکان های تفریحی استانبول موزه راحمی کوچ است که خلاف نامش تنها به دیدن وسایل و آثار تاریخی و قدیمی محدود نمی‌شود. در بخش های مختلف موزه برنامه های مهیج و سرگرم کننده ای برای گروه های سنی مختلف به خصوص تفریحی برای کودکان در استانبول وجود دارد. به این موزه کارخانه راحمی کوچ هم گفته می شود. راحمی کوچ صاحب موزه، کلکسیونری ترک و ثروتمند دارای کارخانه های خودرو سازی و لوازم خانگی است که تم اصلی موزه را به ادوات حمل و نقل اختصاص داده است. با این حال در بخش های دیگر سه بلیت تفریح دیگر نیز وجود دارد. تفریحات این موزه عبارتند از: بلیت گشت روی دریا با قایق بخاری قدیمی که با زغال سنگ کار می کند(به مدت نیم ساعت)؛ استفاده از لوکوموتیو قدیمی در حد 10دقیقه و سوم بازدید از زیردریایی قدیمی به همراه لیدر. 

 

۹- اتاق فرار توزک 

 

توزک یک از معروف ترین تفریحات استانبول در شب اتاق فرار توزک است. در این اتاق فرار باید به دنبال نشانه ها گشت تا بتوان از آن بیرون آمد. تجربه بازی گروهی در شهری توریستی با آدم ها مختلف می تواند تا اندازه زیادی هیجان انگیز باشد. ماجراجویی واقعی آنجا در انتظار شماست و شبی متفاوت رابرایتان رقم خواهد زد. برای بازی در توزک از قبل باید اتاق را رزرو نمود. 

 

اتاق فرار توزک از هیجان انگیزترین تفریحات استانبول

 

۱۰- بازی Qust nv در استانبول

 

این بازی نیز می تواند جزو تفریحات شبانه در استانبول قلمداد شود. تفاوت آن با توزک این است که از ابتدا باید نقش یک کاراگاه را به عهده بگیرید و به دنبال سرنخ ها باشید. این بازی ممکن است هیچ وقت پایانی نداشته باشد. باید به مطب دکتر سليم آکسوي، دکتر آدم کشی که در سال ۷۰ زندگی می کرده بروید و با دنبال کردن سر نخ ها از اسرار دکتر سر در بیاورید. این بازی هوش کافی و تمرکز زیاد می طلبد وگرنه به راحتی نمی توان از تله های دکتر خلاص شد. این بازی مخصوص گروه های 2 تا 5 نفره بالای 16 سال است.

 

۱۱-  تحت استانبول

 

اگر شما هم به دنبال جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین لوکیشن‌های عکاسی هستید، از تحت استانبول غافل نشوید! تحت استانبول در منطقه فاتیح و نزدیک به مسجد سلیمانیه واقع شده و منظره شگفت انگیز آن رو به تنگه بسفر و خلیج گلدن هورن است. ورود به تحت استانبول و عکاسی در آن رایگان نیست و باید هزینه‌ای را پرداخت کنید. همچنین انواع لباس‌ها، اکسسوری‌ها، تیم عکاسی و فیلم برداری نیز در تحت استانبول وجود دارد که اگر مایل به استفاده از آن‌‌ها بودید، با پرداخت هزینه می‌توانید عکس‌هایی به یاد ماندنی را برای خود ثبت کنید. همچنین سه نوع پکیج عکاسی عروسی، عکاسی حرفه‌ای و پکیج فیلم برداری نیز ارائه می‌شود که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

 

 تحت استانبول

 

 

فان لب‌های استانبول

 

از جاهای دیدنی استانبول در زمستان فان لب‌ها هستند. در فصل سرما وقتی که پارک‌های آبی و شهربازی‌های استانبول تعطیل می‌باشند بهترین زمان برای خانواده‌ها است تا به فان لب‌های استانبول بروند. فان لب شهربازی سرپوشیده‌ای است که در استانبول دارای ۳ شعبه می‌باشد. این فان لب‌ها در مراکز خرید بزرگ مانند مرکز خرید فروم، مرکز خرید جواهر و مرکز خرید بویاکا قرار گرفته‌اند. در فان لب‌ها انواع بازی‌های دیجیتال، سرگرمی‌های کودکان، فود کورت و… وجود دارند که حسابی شما و خانواده را سرگرم خواهند کرد.

 

راهنمای رزرو تور استانبول ( Istanbul tour booking guide )

 

ایرلاین های مختلفی همچون هواپیمایی قشم، هواپیمایی تابان، هواپیمایی آسمان، هواپیمایی ترکیش، فلای دوبی، ایر عربیا، ایران ایر و...برای تور هوایی استانبول در خدمت گردشگران هستند. گردشگران می توانند به غیر از تهران، از شهرهای دیگری مثل مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان به صورت مستقیم راهی استانبول شوند ولی ایرلاین های هر شهر امکان دارد با یکدیگر متفاوت باشد. برای مثال: تور استانبول از مشهد عموما با پروازهای فلای دوبی، ایر عربیا، ایران ایر و... است، در حالی که پروازهایی که از تهران به استانبول می روند بیشتر با هواپیمای تابان، آسمان، قشم ایر و... هستند.

تورهای استانبول به صورت زمینی نیز برگزار می شود. تورهایی که با اتوبوس، گردشگران را به استانبول می برد از اتوبوس های VIP  با بیشترین امکانات برخوردار است و در طول مسیر از جاذبه هایی مختلف و شهرهای متفاوتی از ترکیه بازدید خواهند داشت. در این سفر می توان در سواحل مختلف به تفریح پرداخت، طبیعت گردی کرد و به مراکز خرید رفت. برای خرید و رزرو تور استانبول با هتل های مختلف می توانید با ما تماس بگیرید.

بعد از تهیه بلیط سفر باید به فکر محل اقامت بود. برای رزرو اقامتگاه یا هتل در استانبول باید پیش از رسیدن به این شهر اقدام کرد، در غیر اینصورت بعد از رسیدن به آنجا ممکن است با مشکل پر بودن اماکن اقامتی مواجه شوید و مجبور گردید هزینه های هنگفتی برای اقامتگاه های معمولی بپردازید. برای انتخاب هتل باید اول از هر چیز مشخص کنید که هدفتان از سفر به این شهر چیست؟ آیا به دنبال خرید کردن هستید یا می خواهید جاذبه های مهم گردشگری استانبول را ببینید؟ اگر به جاذبه های استانبول علاقه دارید باید هتل ‌های استانبول در منطقه بی اوغلو (تکسیم) یا منطقه فاتح (سلطان احمد) را رزرو کنید چون بیشتر جاهای دیدنی استانبول در این محدوده قرار دارد. منطقه بی اوغلو به میدان تکسیم، خیابان استقلال، اسکله کاباتاش و برج گالاتا نزدیک است و منطقه فاتح به مسجد و موزه ایاصوفیه، کاخ توپقاپی، مسجد آبی، مسجد سلطان احمد ، آب انبار بازیلیکا، بازار و اسکله امینونو دسترسی آسانی دارد.

برای انتخاب هتل در استانبول حتما به سایت های معتبری مثل تریپ ادوایزر و بوکینگ مراجعه کنید و نظر افرادی رو که قبلا به آنجا رفته اند مطالعه کنید. این نظرها کاملا واقعی است و به شما برای تصمیم گیری کمک می کند. در ضمن تکلیف شما را برای صبحانه هتل هم مشخص می کند. بهتر است هتل هایی را رزرو کنید که سرویس صبحانه را نیز در کنار اقامت ارائه می کنند.

 

 فصل سفر به استانبول ( Travel season to Istanbul )

 

سفر به استانبول و بازدید از جاهای دیدنی استانبول در همه فصول سال رونق دارد. ایرانیان که هر گاه تعطیلات داشته باشند به استانبول می روند و برایشان زمستان و تابستان فرقی ندارد. با این حال قیمت تور استانبول در بعضی فصل ها کمی متفاوت است. برای نمونه تور استانبول در فصل نوروز بیشترین قیمتِ این تور مسافرتی را به خود اختصاص داده است. با این حال این فصل آب و هوا در استانبول بی نظیر است. نم نم باران و خنکی هوا فضایی دلنشین به بخش های مختلف شهر می دهد. 

بعد از نوروز در شهریور ماه نیز تور استانبول گران می شود. تابستان ها استانبول کمی گرم تر می شود ولی نباید فراموش کرد که بیشتر گردشگران همین فصل را برای سفر به استانبول انتخاب می کنند. به دلیل کم شدن بارش ها بازدید از جاذبه ها و رفت و آمد در شهر برای گردشگران راحت تر است. جشنواره خرید استانبول که از بزرگترین جشنواره های ترکیه است هر سال تابستان برگزار می شود و این موضوع هم از دلایل استقبال زیاد گردشگران از استانبول محسوب می شود. در تورگردان تور استانبول به صورت لحظه آخر و تخفیف دار ارائه می شود. بنابراین برای خرید تور ارزان ترکیه استانبول می توانید به صورت لحظه ای سایت را بررسی کنید تا از تخفیف های ویژه مطلع شوید.

اگر از سفر به استانبول به دنبال بازید از جاذبه های گردشگری و رفتن به ساحل هستید بهتر است زمستان را برای سفر به این شهر انتخاب نکنید چون شدت گرفتن بارش ها، رفت و آمد در شهر را برایتان دشوار می سازد.

برای آن هایی که به دنبال خرید هستند زمستان هم فصل مناسبی است چون حراجی زمستانه در کریسمس در این فصل برپا می شود.

در صورتی که تجربه تور استانبول را داشته اید، می توانید از طریق ردج کامنت در زیر همین مقاله، تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

جاهای دیدنی استانبول تنوع بی مثالی دارد و همه سلیقه‌های سفر را راضی نگه می‌دارد. تمامی گردشگران چه آن‌هایی که به بناهای مجلل و تاریخی مثل مساجد فاخر علاقه دارند و چه آن‌هایی که دنبال تفریحات ساحلی هستند، در استانبول سرگرم می شوند. در ادامه به معرفی تمامی مکان های دیدنی استانبول پرداخته‌ایم که همه گروه‌ها با روحیات مختلف در سفر به این شهر زیبا برنامه سفر خودشان را بچینند. بدون شک با لذت بردن از جاذبه ها و جاهای تفریحی استانبول سفر بی نظیری را تجربه خواهید کرد.

انتشار :  30 آذر 1400 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   شیوا معین
تصاویر مرتبط
حمام خرم سلطان
  • حمام خرم سلطان
  • کاخ های استانبول
  • توپکاپی استانبول
  • بازار بزرگ استانبول
  • ایاصوفیه استانبول
  • مرکز خرید اوت لت ویاپورت
  • موزه مولوی استانبول
  • شهربازی اسفانبول (ویالند سابق)
  • محله چمبرلی تاش
  • مسجد اورتاکوی
  • موزه باستان شناسی استانبول
  • محله ساری یر استانبول
  • مرکز خرید ترامپ تاورز
  • مسجد سلطان احمد
  • برج دختر
  • محله باکرکوی
  • مرکز خرید کانیون
  • جنگل بلگراد
  • لگولند استانبول
  • محله بالات استانبول
  • کاخ دولما باغچه
  • کیدزانیا استانبول
  • تپه‌ چاملیجا
  • محله بالات استانبول
  • محله اسکودار
  • کاخ بیلر بی استانبول
  • مسجد زیرک
  • کاخ روملی حصار
  • محله کاراکوی
  • محله کوم کاپی
  • استانبول مال
  • تپه پیر لوتی
  • تفریحات استانبول
  • موزه پرا استانبول
  • موزه مادام توسو استانبول
  • کاخ چراغان
  • مسجد فاتح استانبول
  • مهری ماه سلطان در سریال حریم سلطان
  • کلیسا چورا
  • میدان هیپودروم استانبول
  • جاهای دیدنی استانبول
  •  کاخ تکفور
  • کاخ ایهلامور
  • مسجد شاهزاده استانبول
  • کاخ مسلک
  •  تحت استانبول
  • پارک امیرگان استانبول
  • کاخ عادله سلطان
  • کاخ خدیو
  • مسجد نور عثمانی
  • جزایر پرنس
  • کاخ آینالی استانبول
  • کاخ ییلدیز
  • کاخ کوچوکسو
  • برج گالاتا از جاذبه های تاریخی استانبول
  • قلعه یدیکوله از مکان های تاریخی استانبول
  • مسجد بایزید دوم از جاذبه های گردشگری استانبول
  • محله ببک از جاهای دیدنی استانبول
  • محله سلطان احمد استانبول
  • میدان تکسیم از مهم ترین مکان های دیدنی استانبول
  • مسجد رستم پاشا از جاهای دیدنی استانبول
  • موزه هنرهای اسلامی از جاذبه های گردشگری استانبول
  • پارک مینیاتورک استانبول
  • مسجد ایوب سلطان از دیدنی های استانبول
  • آب انبار باسیلیکا از جاذبه جاهای دیدنی ترکیه استانبول
  • موزه اورال آتامان استانبول
  • پارک آبی آکوا مارین از جاهای تفریحی استانبول
  • اتاق فرار توزک از هیجان انگیزترین تفریحات استانبول
  • تنگه بسفر از جاهای تفریحی استانبول
  • پل گالاتا از مکان های تفریحی استانبول
  • محله شیشلی از لوکی ترین محله های استانبول
  • محله گالاتا استانبول
  • موزه هنرهای مدرن از مکان های دیدنی استانبول
  • مسجد سلیمانیه از بهترین مساجد استانبول
  • استانبول کجا بریم؟ موزه معصومیت
  • مکان های گردشگری استانبول، آکواریوم استانبول
  • کاپادوکیا، از بهترین جاهای دیدنی استانبول
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد