معروف‌ترین جاهای دیدنی تفلیس، عروس آسیای میانه

جاهای دیدنی تفلیس

جاهای دیدنی تفلیس

 

آیا تاکنون نام عروس آسیای میانه و قفقاز به گوشتان خورده است؟ در سفر به گرجستان از جاهای دیدنی تفلیس بازدید کرده‌اید؟ تفلیس پایتخت گرجستان است و به دلیل جاذبه های گردشگری تاریخی و تفریحی بسیاری که در این شهر وجود دارد، گردشگرپذیرترین شهر گرجستان به شمار می‌رود. هر ساله گردشگران زیادی از سراسر جهان و ایران برای بازدید از جاذبه های گردشگری گرجستان به این شهر هزاررنگ سفر می‌کنند. در این مطلب مکان های دیدنی تفلیس را برایتان معرفی کرده‌ایم تا هنگام سفر به این شهر زیبا فهرستی از بهترین دیدنی‌های آن را در اختیار داشته باشید و از سفر خود لذت ببرید.

 

معروف‌ترین جاهای دیدنی تفلیس

بهترین مکان های تفریحی تفلیس

مکان های فرهنگی و موزه‌های تفلیس

جاذبه های طبیعی تفلیس

مکان های تاریخی تفلیس

مساجد و معابد تفلیس

بهترین بازارها و مراکز خرید تفلیس

 

معروف‌ترین دیدنی های تفلیس

 

تفلیس پر است از دیدنی های تاریخی، مدرن و تفریحی که هر یک به گونه‌ای نظر شما را جلب می‌کند. برخی از جاهای دیدنی تفلیس در جهان شناخته شده و معروف هستند و اکثر گردشگران در ابتدای سفر خود به تفلیس از این مکان‌ها دیدن می‌کنند.در ادامه معروف ترین دیدنی های تفلیس را ادامه برایتان آورده‌ایم. بدون شک شکوه و عظمت آن‌ها شما را به وجد می‌آورد.

 

1- مجسمه مادر، نماد تفلیس و گرجستان (Kartlis Deda)

 

می‌توان گفت مجسمه مادر یا کارتلیس ددا نماد شهر تفلیس و کشور گرجستان و یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی تفلیس به شمار می‌رود. از هر نقطه شهر این مجسمه با شکوه و بلند را که ۲۰ متر ارتفاع دارد، خواهید دید. در دستان این مجسمه یک شمشیر و یک جام به چشم می‌خورد که شمشیر به معنای تهدید و جنگ با دشمنان تفلیس و جام به معنای استقبال از میهمانان و دوستداران تفلیس است. قدمت مجسمه مادر گرجستان به سال ۱۹۵۸ برمی‌گردد. این مجسمه روی تپه‌های سولالاکی واقع شده و تمام آن از آلومینیوم ساخته شده است.

 

مجسمه مادر تفلیس

 

2- پل صلح از دیدنی‌های تفلیس (Peace Bridge)

 

اگر می‌خواهید یکی از دیدنی های تفلیس در شب را بازدید کنید، سری به پل صلح شگفت انگیز بزنید. این پل زیبا با طول ۱۵۰ متر و از جنس شیشه و فولاد توسط میشل دلوچی، بر روی رودخانه کورا ساخته شد. در این سازه مدرن چندین هزار لامپ LED به کار رفته است و در زمان روشن شدن این چراغ‌ها منظره‌ای حیرت انگیز به وجود می‌آید. این پل خیابان اریکل دوم را به پارک رایک متصل می‌کند و یکی از زیباترین مسیرها برای کسانی است که عاشق پیاده‌روی در شب هستند.

 

پل صلح از دیدنی‌های تفلیس

 

بهترین مکان های تفریحی تفلیس

 

1- آکوا پارک تفلیس، پرطرفدارترین پارک آبی گرجستان (Aqua Park)

 

یکی از مکان های تفریحی و جاهای دیدنی تفلیس، آکوا پارک تفلیس است. این پارک آبی از مهم‌ترین مکان های تفریحی تفلیس به شمار می‌آید که در خارج از شهر تفلیس و در سه کیلومتری آن واقع شده است. رفتن به آکوا پارک تفلیس می‌تواند تجربه‌ای به یاد ماندنی و جذاب‌ترین خاطره از سفر به تفلیس باشد. در این مجموعه آبی انواع سرسره‌ها، باشگاه بدنسازی، جکوزی، سرزمین کودکان، رودخانه مصنوعی، خدمات ماساژ و... وجود دارد و اوقات خوشی را برایتان رقم می‌زند.

 

آکوا پارک تفلیس، پرطرفدارترین پارک آبی گرجستان

 

2- پنجمین چرخ و فلک بلند جهان در شهربازی متاتسمیندا (Metasminda Park)

 

اگر عاشق هیجان هستید و می‌خواهید به یکی از مکان‌های تفریحی تفلیس سر بزنید، شهربازی متاتسمیندا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. پنجمین چرخ و فلک بلند جهان در این شهربازی قرار دارد و حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد تا یک دور کامل بزند. هیجان انگیز نیست؟ همچنین قطاری مارپیچ به طول ۶۰ متر نیز در این شهربازی وجود دارد که احتمالا مشابه آن را پیدا نخواهید کرد. این پارک با عضویت در انجمن بین المللی شهربازی‌ها و چک کردن سلامت وسایل توانسته است با فراهم آوردن امنیت و سلامتی جان افراد، اعتماد کسانی ک به این شهربازی می‌آیند را بدست آورده و به یکی از پر طرفدارترین شهربازی‌های تفلیس تبدیل شود.

 

 شهربازی متاتسمیندا

 

مکان‌های فرهنگی و موزه های تفلیس

 

1- موزه ملی گرجستان (National Museum of Georgia)

 

یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی تفلیس موزه ملی گرجستان است که ساختمان اصلی آن در خیابان روستاولی تفلیس واقع شده است. این موزه از چندین بخش مانند هنر، تاریخ، زیست شناسی، مردم شناسی، نقاشی، طلا و جواهرات دوران باستان، فسیل انسان‌های اولیه و... ایجاد شده است که قدمت برخی از آن‌ها به چندین هزار سال قبل بازمی‌گردد. اگر به تاریخ علاقه دارید حتما از این موزه و جذابیت‌های آن دیدن کنید.

 

موزه ملی گرجستان

 

شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی تفلیس

 

1- دریاچه لاکپشت تفلیس (Turtle Lake)

 

دریاچه لاکپشت با منظره زیبا و منحصر به فردش یکی از جاهای دیدنی تفلیس به شمار می‌رود. اگر از بالا به این دریاچه نگاه کنید، آن را شبیه یک لاکپشت می‌بینید و دلیل نامگذاری آن نیز همین است. این منطقه به دلیل زیبایی و آب و هوای خوب آن با استقبال زیادی از سوی ایرانیان رو به رو است. علاوه بر جذابیت‌های این دریاچه، کافه و رستوران، قایق‌رانی، تراموا هوایی، ورزش‌های آبی و... از دیگر جاذبه‌های تفریحی تفلیس در دریاچه لاکپشت است که می‌تواند اوقات خوشی را برایتان به ارمغان آورد.

 

دریاچه لاکپشت تفلیس

 

2- دریای تفلیس (tbilisi sea)

 

دریای تفلیس یک دریاچه مصنوعی بسیار بزرگ است که به دلیل مساحت زیاد به دریای تفلیس معروف است. این مکان دیدنی پاتوق بسیاری از اهالی بومی این شهر و یکی از جاهای دیدنی تفلیس برای گردشگران به شمار می‌رود. علاوه بر این امکانات تفریحی اطراف آن از دلایل دیگری است که افراد را برای گذراندن اوقات فراغت به سوی خود می‌کشاند.

 

دریای تفلیس

 

مکان های تاریخی تفلیس

 

1- قلعه ناریکالا (Narikala)

 

یکی از مکان های تاریخی تفلیس، قلعه ناریکالا یا ناریقالا است که قدمت آن به قرن چهارم میلادی بازمی‌گردد. این قلعه توسط ایرانیان و در زمان حکومت ساسانیان بنا شد. بازدید از این قلعه تاریخی و دیدن معماری آن شما را به یاد ارگ‌ها و مکان های تاریخی ایران می‌اندازد و می‌توان گفت این قلعه از دوران حکومت ایرانیان در این منطقه به جای مانده است. این قلعه در بلندترین نقطه شهر و در کوه متاتسمیندا واقع شده است و مسیری که باید برای رسیدن به آن طی کنید کمی دشوار است؛ اما قطعا دیدن چشم انداز بی نظیر شهر از بالای کوه و بازدید از این قلعه ارزشش را دارد.

 

 قلعه ناریکالا از جاهای دیدنی تفلیس

 

مساجد و معابد با شکوه تفلیس

 

1- کلیسای جامع تثلیث تفلیس (Tsminda Sameba Cathedral)

 

بزرگ‌ترین کلیسای ارتدکس جهان، کلیسای جامع تثلیث یا کلیسای سامبا است و در سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۴ ساخته شده است. دیدن نمای این کلیسا و معماری جذاب آن شما را مجذوب خود می‌کند. علاوه بر این، کلیسای سامبا با ۹۷ متر ارتفاع، سومین کلیسای مرتفع جهان نیز شناخته می‌شود. این کلیسای شکوهمند یک گنبد مخروطی از جنس طلا دارد و چندین کلیسای کوچک دیگر نیز در آن به چشم می‌خورد.

 

کلیسای جامع تثلیث از مکان های تاریخی تفلیس

 

مراکز خرید و بازارهای تفلیس

 

1- تفلیس مال (Tbilisi Mall)

 

مرکز خرید تفلیس یا تفلیس مال یکی از بهترین، بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین مراکز خرید منطقه قفقاز و از جاهای دیدنی تفلیس است که علاوه بر خرید، با امکانات تفریحی موجود شما را سرگرم خواهد کرد. در این مرکز خرید جذاب انواع پوشاک مردانه و زنانه، پوشاک کودکان، کیف و کفش، ساعت و جواهرات، لوازم آرایشی، عطر و ادکلن، کتاب فروشی، لوازم خانه، لوازم دیجیتال و... را مشاهده خواهید کرد. همچنین برندهای معروف دنیا مانند زارا، پوما، منگو، ال سی واکیکی، گپ، نایک، کالینز، اف جی فور، آلدو، جیوردانو، فلورمار، نفرتی‌تی و... در این مرکز خرید شعبه دارند و لذت یک خرید دلچسب را برایتان به ارمغان می‌آورد. اگر از خرید خسته شدید به سراغ تفریحات تفلیس مال بروید. علاوه بر رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌هایی که در این بازار وجود دارد، شهربازی بوم بوم و سینما کاویا (Cavea) لحظاتی خوشایند را برای شما و فرزندانتان ثبت می‌کند.

 

تفلیس مال از بازارهای تفلیس

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

تفلیس یکی ازمهم‌ترین مقاصد کاری، گردشگری و مهاجرتی برای بسیاری از ایرانیان است و افراد زیادی بازدید از جاهای دیدنی تفلیس و سفر به این شهر را در اولویت قرار می‌دهند. تفلیس پایتخت کشور گرجستان است و به همین دلیل رونق زیادی داشته و جاذبه های تفریحی و تاریخی آن بی شمار است. کارتلیس ددا، پل صلح، دریاچه لاکپشت، کلیسای جامع تثلیث، شهربازی متاتسمیندا و... برخی از جاذبه های گردشگری تفلیس هستند که در این مطلب از تورگردان به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

انتشار :  29 خرداد 1401 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   زهرا بادفرسا
تصاویر مرتبط
مجسمه مادر تفلیس
  • مجسمه مادر تفلیس
  • پل صلح از دیدنی‌های تفلیس
  • موزه ملی گرجستان
  • دریای تفلیس
  • دریاچه لاکپشت تفلیس
  •  قلعه ناریکالا از جاهای دیدنی تفلیس
  • کلیسای جامع تثلیث از مکان های تاریخی تفلیس
  • تفلیس مال از بازارهای تفلیس
  • آکوا پارک تفلیس، پرطرفدارترین پارک آبی گرجستان
  •  شهربازی متاتسمیندا
  • no_image
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد