جاهای دیدنی سرعین | شهر چشمه‌های آبگرم ایران

جاهای دیدنی سرعین

جاهای دیدنی سرعین

 

احتمالا تا به حال نام شهر چشمه‌های آبگرم معدنی ایران و جاهای دیدنی سرعین به گوشتان خورده است. رفتن به این شهر زیبا و کوچک و در عین حال شلوغ و پر رونق با منظره‌های طبیعی و سرسبزش باعث می‌شود سفری متفاوت و به یاد ماندنی را تجربه کنید. چشمه های آبگرم معدنی که از مهم‌ترین دیدنی های سرعین و دلیل شهرت جهانی این شهر هستند، گردشگران زیادی را از سراسر کشور به آنجا می‌کشاند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در مقاله‌ای جامع جاهای دیدنی سرعین اردبیل، جاذبه‌های طبیعی، بهترین آبگرم های سرعین، مراکز خرید و سایر دیدنی های این شهر را برایتان معرفی کنیم تا با اطلاعات کامل راهی سرعین شوید. حیف است به این شهر سفر کنید و بازدید از بهترین جاذبه های گردشگری آن را از دست بدهید. پس با تورگردان همراه باشید.

 

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

 

سرعین کجاست؟

آبگرم های سرعین

جاذبه های طبیعی سرعین

جاهای تفریحی سرعین

مکان های تاریخی سرعین

مراکز خرید سرعین

 

سرعین کجاست؟

 

سرعین یکی از شهرهای دیدنی استان اردبیل است که به دلیل چشمه های آبگرم و طبیعت بکر و بی نظیرش به شهرت رسیده است. سرعین در شمال غرب کشور واقع شده و شهری کوچک در دل دامنه کوه‌های سبلان است که حدود 30 کیلومتر با اردبیل فاصله دارد. سرعین به معنای سرچشمه است و دلیل این نامگذاری چیزی به جز وجود چشمه‌های آبگرم متعدد در این شهر زیبا نیست و سالانه مسافران از هر جای ایران برای بهره بردن از خواص درمانی آبگرم های سرعین راهی این شهر می‌شوند. علاوه بر این سرعین زمستان‌های بسیار سرد و تابستان‌هایی بسیار خنک دارد. از این رو افراد بسیاری از گرمای شهر خود به سرعین پناه می‌برند و به جاهای دیدنی سرعین در تابستان سر می‌زنند. پس اگر شما هم قصد سفر به سرعین را دارد ادامه این مطلب را از دست ندهید.

 

سرعین

 

آبگرم های سرعین

 

1- مجتمع آب درمانی سبلان

 

مجتمع آبدرمانی سبلان سرعین یکی از بهترین آبگرم های سرعین است که در مرکز شهر واقع شده و موقعیت مکانی بسیار خوبی دارد. مجتمع آب گرم سبلان مجهز به امکاناتی نظیر استخر مجزا برای بانوان و آقایان، سونای خشک، سونای بخار، جکوزی، حوضچه آب سرد، استخر مخصوص کودکان، ماساژ تراپی، فیزیوتراپی، سیستم رطوبت گیر، رستوران، کافی شاپ و... می‌باشد که به سبب ارائه همین امکانات بین گردشگران بسیار محبوب و پر طرفدار است. آبگرم سبلان سرعین خواص بسیار دارد و برای درمان بیماری‌های پوستی، روماتیسم، اسپاسم‌های عضلانی، دردهای مفاصل و... سودمند است.

 

آدرس مجتمع آبدرمانی سبلان: اردبیل، سرعین، خیابان دانش، روبه‌روی هتل بین المللی لاله

تلفن: 04532224060

 

آبگرم سبلان از بهترین آبگرم های سرعین

 

2- مجتمع آب درمانی ایرانیان

 

مجتمع آبدرمانی ایرانیان از معروف‌ترین آبگرم ها و جاذبه های گردشگری سرعین است. در این مجموعه علاوه بر استخر آبگرم طبیعی، سرسره‌های آبی نیز وجود دارد تا لحظاتی مفرح و شاد را تجربه کنید. سونای خشک و بخار، سونا نمک، جکوزی، حمام ترکی، ماساژ، استخر آب سرد، استخر مخصوص کودکان، سیستم رطوبت گیر، سیستم تهویه هوا و ضد عفونی کننده، بوفه و... از امکانات منحصر به فرد آبگرم ایرانیان سرعین به شمار می‌رود. همچنین دو بخش مجزا آقایان و بانوان در این مجموعه باعث می‌شود خانواده‌ها بتوانند به صورت همزمان در این مجموعه تنی به آب بزنند.

 

آدرس مجتمع آبدرمانی ایرانیان: اردبیل، سرعین، بلوار سبلان

تلفن: 04532224050

 

مجتمع آبدرمانی ایرانیان از جاذبه های سرعین

 

3-آبدرمانی رویال پارک سرعین

 

اگر به دنبال لوکس‌ترین و منحصر به فردترین آب درمانی هستید، آبدرمانی رویال پارک سرعین بهترین انتخاب است. این مجموعه در هتل رویال پارک سرعین واقع شده و به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه آبدرمانی در خاورمیانه شناخته می‌شود. هتل آبدرمانی رویال پارک سرعین آبگرم خود را از چشمه گاو میش گلی تامین می‌کند و شامل امکاناتی نظیر هتل 4 ستاره، استخر آبگرم VIP، سونا، جکوزی، کپسول لاغری، دستگاه ویکی شاور، ماساژ، غار نمکی، غار آرامش، حمام آفتاب، سالن فیتنس و بدنسازی و... می‌باشد. بدون شک آبگرم رویال پارک به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی سرعین، خاطره‌ای ماندگار از سفر به این شهر را برایتان به ارمغان می‌آورد.

 

آدرس مجتمع آبدرمانی رویال پارک: اردبیل، سرعین، خیابان دارایی، مجموعه هتل آبدرمانی رویال پارک

تلفن: 04532222222

 

هتل آبدرمانی رویال پارک سرعین از دیدنی های سرعین

 

جاذبه های طبیعی سرعین

 

1- دره جنگلی ایردموسی

 

یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های سرعین، دره جنگلی ایردموسی است. دره ایردموسی از دیدنی‌های اطراف سرعین است که منظره بکر و سرسبزش گردشگران را به خود جذب می‌کند. دره جنگلی ایردموسی از نزدیکی‌های سرعین شروع می‌شود و تا روستای نوران ادامه می‌یابد. در این منطقه چشمه‌های پر آب، چمنزارهای سبز و انبوه، باغات میوه و... به چشم می‌خورد و آرامش را به شما هدیه می‌کند.

 

آدرس دره جنگلی ایردموسی: اردبیل، 5 کیلومتری سرعین

 

دره جنگلی ایردموسی از جاذبه های گردشگری سرعین

 

2- چشمه و آبشار گورگور آلوارس

 

یکی از زیباترین جاهای دیدنی سرعین، چشمه و آبشار گورگور آلوارس است. آبشار گورگور سبلان از ارتفاع حدود 12 متر سرازیر است و منظره حیرت انگیزی را خلق می‌کند. در پایین آبشار نیز حوضچه‌ای با ماهی‌های قزل آلای قرمز خودنمایی کرده و توصیف آن منظره زیبا قابل وصف نیست. پس اگر راهی سرعین شدید، بازدید از این منطقه را در اولویت خود قرار دهید.

 

آدرس چشمه و آبشار گورگور آلوارس: اردبیل، 20 کیلومتری سرعین، به سمت پیست اسکی آلوارس

 

چشمه و آبشار گورگور آلوارس از مکان های دیدنی سرعین

 

3- آبشار ورگه سران

 

از دیگر مکان های دیدنی سرعین آبشار ورگه سران در نزدیکی این شهر است. وجه تمایز این منطقه با سایر جاذبه های طبیعی سرعین وجود آلاچیق‌ در نزدیکی آبشار می‌باشد. آبشار ورگه سران در دامنه کوه‌های سبلان واقع شده و طی کردن مسیر 2 کیلومتری روستای ورگه تا آبشار برای گردشگران بسیار جذاب است. در مسیر دشت‌های سرسبز، چشمه‌های جوشان، غارهای طبیعی و... وجود دارد و پیاده روی در این مسیر بسیار لذت بخش خواهد بود.

 

آدرس آبشار ورگه سران: اردبیل، 10 کیلومتری سرعین

 

ابشار ورگه سران از جاذبه های طبیعی سرعین

 

جاهای تفریحی سرعین

 

1- پیست اسکی آلوارس

 

یکی از هیجان انگیزترین جاهای تفریحی سرعین، پیست اسکی آلوارس است. این پیست اسکی شامل امکاناتی همچون بالابر، تله سیژ، غرفه فروش صنایع دستی، رستوران، کافی شاپ و... می‌باشد. در فصل‌های زمستان، پاییز و بهار می‌توانید از تفریحات برفی پیست اسکی آلوارس لذت ببرید و تابستان‌ها به دلیل آب شدن برف‌ها با گشت و گذار در دامنه‌های سرسبز سبلان از چشم انداز بی نظیر آن بهره‌مند شده و عکس‌های زیبا بگیرید.

 

آدرس پیست اسکی آلوارس: اردبیل، 30 کیلومتری سرعین، 12 کیلومتری روستای آلوارس

تلفن: 04533750778

 

پیست اسکی آلوارس از جاهای تفریحی سرعین

 

2- شهربازی تایسیز پارک سرعین

 

شهربازی تایسیز پارک سرعین یکی از بزرگ‌ترین شهربازی‌های سرپوشیده و از مکان های تفریحی سرعین برای کودکان و بزرگسالان است. در تایسیز پارک انواع وسایل بازی مدرن و گیم‌های الکترونیکی، ماشین برقی، کلبه وحشت، سینما سه بعدی، ترامپولین، کشتی، هلی کوپتر و... را خواهید دید. شهربازی تایسیز پارک سرعین در تلاش است اوقاتی شاد و به یاد ماندنی را برای کودکان و خانواده‌های گرامی به ارمغان آورد.

 

آدرس شهربازی تایسیز پارک: اردبیل، سرعین، خیابان دانش، جنب مجتمع آبدرمانی سبلان

 

مکان ها و روستاهای تاریخی سرعین

 

1- تپه باستانی آناهیتا

 

یکی از مهم‌ترین مکان های تاریخی سرعین، تپه باستانی آناهیتا است. نام‌های دیگر این تپه، سارقین یا زرتشت است که قدمت آن به 2000 سال قبل از میلاد بازمی‌گردد.  این بنا در گذشته معبد زرتشتیان بود که به تدریج قسمت‌هایی از آن تخریب شد و هم اکنون به یکی از جاهای دیدنی سرعین تبدیل شده است. تپه باستانی آناهیتا در لیست آثار ملی ایران نیز ثبت شده و گردشگران زیادی برای بازدید از این بنا به سرعین سفر می‌کنند.

 

آدرس تپه باستانی آناهیتا: اردبیل، سرعین، ضلع غربی شهر، بلوار امام علی (ع)

 

تپه باستانی آناهیتا از جاهای دیدنی سرعین

 

2- دهکده سنگی ویند کلخوران

 

یکی از جاهای تاریخی سرعین که دیدن آن از واجبات است، دهکده سنگی ویند کلخوران می‌باشد. اگر بازدید این دهکده سنگی بروید با خانه‌های سنگی به شکل غار در دل تپه‌های سنگی مواجه می‌شوید. این خانه‌ها زیر تپه‌هایی با نام‌های چله خانه، قوردی قیه، قره قیه و مسجدیری قرار گرفته‌اند. پیدا شدن آثار سفالی و وسایل قدیمی مربوط به دوران ساسانیان و اشکانیان، حاکی از آن است که این خانه‌های سنگی محل زندگی افراد بوده است.

 

آدرس دهکده سنگی ویند کلخوران: اردبیل، 5 کیلومتری جنوب غربی سرعین، روستای ویند کلخوران

 

دهکده سنگی ویند کلخوران از مکان های تاریخی سرعین

 

مراکز خرید سرعین

 

1- مرکز خرید آدنا

 

یکی از بهترین و لوکس‌ترین مراکز خرید سرعین، مرکز خرید آدنا است. آدنا مال در سه طبقه به بهره برداری رسید و انواع فروشگاه‌های پوشاک مردانه، زنانه، بچگانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، بدلیجات و... را در خود جای داده است. در طبقه سوم این مرکز خرید یک نیز فود کورت قرار دارد که می‌توانید پس از خرید به آن‌جا بروید و علاوه بر استراحت، غذای خود را میل کنید.

 

آدرس مجتمع تجاری تفریحی آدنا مال: اردبیل، سرعین، میدان امام علی

تلفن: 04532223827

 

مرکز خرید آدنا سرعین از بهترین مراکز خرید سرعین

 

2- مرکز خرید لاله

 

مجتمع تجاری خدماتی لاله یکی از محبوب‌ترین بازارهای سرعین برای توریست‌ها و شهروندان سرعین است. مرکز خرید لاله یکی از شیک‌ترین مراکز خرید در سرعین است که حدود 100 فروشگاه شامل فروشگاه‌های پوشاک، کیف و کفش، اسباب بازی، زیور آلات، صنایع دستی سرعین و... در آن وجود دارد.

 

ادرس مرکز خرید لاله: اردبیل، سرعین، میدان ولیعصر، جنب مجتمع آبدرمانی سبلان

 

مرکز خرید لاله سرعین

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

سرعین شهر چشمه‌های آبگرم ایران است و مملو از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و طبیعتی بکر و سرسبز است که هر کسی را به وجد می‌آورد. جاهای دیدنی سرعین به عنوان یکی از شهرهای شگفت انگیز استان اردبیل بی شمار است. به طوری که اگر قصد سفر به این شهر را داشتید، بهتر است لیستی از دیدنی های سرعین تهیه کنید تا بتوانید از تمام جاذبه های آن دیدن کنید.

انتشار :  3 خرداد 1402 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   زهرا بادفرسا
تصاویر مرتبط
دهکده سنگی ویند کلخوران از مکان های تاریخی سرعین
  • دهکده سنگی ویند کلخوران از مکان های تاریخی سرعین
  • پیست اسکی آلوارس از جاهای تفریحی سرعین
  • مجتمع آبدرمانی ایرانیان از جاذبه های سرعین
  • چشمه و آبشار گورگور آلوارس از مکان های دیدنی سرعین
  • آبگرم سبلان از بهترین آبگرم های سرعین
  • مرکز خرید لاله سرعین
  • هتل آبدرمانی رویال پارک سرعین از دیدنی های سرعین
  • مرکز خرید آدنا سرعین از بهترین مراکز خرید سرعین
  • دره جنگلی ایردموسی از جاذبه های گردشگری سرعین
  • تپه باستانی آناهیتا از جاهای دیدنی سرعین
  • ابشار ورگه سران از جاذبه های طبیعی سرعین
  • سرعین
  • no_image
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد