دیدنی‌ترین جاهای دبی؛ 21 مکان دیدنی و تفریحی + عکس

جاهای دیدنی دبی

ساختمان‌های آسمان‌خراش را که فاکتور بگیریم، دیدنی‌های دبی به‌قدری تنوع دارند که یک ثانیه هم حوصله‌تان سر نمی‌رود. از سواحل عمومی و رایگان گرفته تا لاکچری‌ترین جاذبه‌ها مثل پارک‌های آبی و پاساژها در کنار خیره‌کننده‌ترین جای طبیعی دنیا مثل باغ گل معجزه، نقطه به نقطه شهر دبی در کشور عربی امارات، دیدنی‌های بسیار زیادی دارد که برای تماشای تمامی آن‌ها واقعا وقت کم است. 

مکان‌های دیدنی دبی و قیمت ورودی به‌همراه عکس‌های دیدنی آن‌ها، مواردی است که در مجله تورگردان می‌خواهیم اطلاعات کاملی درباره آن‌ها ارائه دهیم. 

فهرست مطالب

برج خلیفه (Burj Khalifa)

 

قیمت بلیط ورودی برج خلیفه دبی: شروع از 2 میلیون و 748 هزار تومان

خرید بلیط جاهای دیدنی دبی

 

اولین جای دیدنی دبی که نماد این شهر عربی هم محسوب می‌شود، برج خلیفه است. این آسمان‌خراش در کشور امارات متحده عربی به مرتفع‌ترین شهر عمودی سراسر جهان معروف است. به‌طوری که در هر مکانی از شهر دبی می‌توانید پیکر این آسمان‌خراش جهانی را ببینید. 

 

اولین جای دیدنی دبی؛ برج خلیفه

 

علاوه‌بر تعداد طبقات بسیار زیاد، سریع‌ترین آسانسور شیشه‌ای جهان هم در برج خلیفه قرار دارد. با سرعت بالای این آسانسور در هر ثانیه، 10 متر جابجا می‎شوید. برای بازدید از برج خلیفه یا نماد اصلی شهر دبی می‌بایست بلیط ورودی آن را تهیه کنید. در سال 1402، قیمت بلیط ورودی برج خلیفه از 2 میلیون و 478 هزار تومان شروع می‌شود. در بعضی از بازه‌ها مثل بهترین زمان سفر به دبی و ایام پیک، قیمت بلیط‌های ورودی افزایش پیدا می‌کند. علاوه‌براین، با انتظار زیاد در صف‌های طولانی ممکن است حوصله‌تان هم سر برود. 

بعد از خرید بلیط، مدتی کوتاه در اتاق‌های انتظار، صبر کنید. در این مدت، شما به میان‌وعده و قهوه دعوت می‌شوید. سرو میان‌وعده و قهوه را که تمام کردید، نوبت شما فرا می‌رسد. بلیط‌های برج خلیفه دبی برای دسترسی به طبقات 122، 124 و 148 هستند؛ چرا که این طبقات، نقش موثری در جذب توریست‌ها و گردشگران دارند. در طبقه 22، مرتفع‌ترین رستوران جهان قرار دارد. در طبقه 124 و 148 هم با تلکسوپی مخصوص که به آن دسترسی دارید، می‌توانید تمامی آسمان‌خراش‌های دیگر و نقاطی از شهر را ببینید. بلندترین نقطه در برج خلیفه، طبقه 163 آن است که گردشگران و سایر افراد، مجاز نیستند تا به آن دسترسی داشته باشند. 
 

دبی مال (ِDubai Mall)

 

هزینه ورودی به دبی مال: رایگان

 

دبی مال، فراتر از یک مرکز خرید ساده است. به‌همین‌خاطر می‌توانیم آن در دسته جاهای دیدنی دبی قرار بدهیم که واقعا ارزش دارد که برای بازدید و تماشایش وقت بگذارید. برای اینکه دبی مال را بشناسید، یک سوال مهم را مطرح می‌کنیم. بزرگ‌ترین مرکز خرید در جهان کدام است؟ دبی مال، بخشی از مجموعه برج خلیفه محسوب می‌شود و با توجه به اینکه این برج، بزرگترین ساختمان دنیاست، دبی مال هم بزرگترین مرکز خرید در جهان است. برای راحت‌تر فرض کردن ابعاد دبی مال باید بگوییم که مساحت آن برابر با 50 زمین فوتبال است. 

 

دبی مال، جای تفریحی رایگان شهر دبی در کشور امارات متحده عربی

 

برای دسترسی به دبی مال، نیازی به تهیه بلیط ورودی نیست؛ چرا که این مرکز خرید جزو دیدنی‌های رایگان دبی محسوب می‌شود. سالانه 75 میلیون گردشگر به این نقطه از شهر دبی می‌آیند تا تمامی بخش‌های آن را ببینند. آکواریوم دبی مال، تم پارک، اسکی و بسیاری از تفریحات دیگر در اینجا، در دسترس بازدیدکنندگان است. این جای دیدنی دبی برای عکاسی، سوژه‌های متنوعی دارد و سرگرمتان می‌کند. آبشار دبی مال، یکی از همین سوژه‌های عکاسی است. آبشار دبی مال دایره‌ای است و قطر آن، حدود 30 متر بوده و ارتفاعش هم 24 متر است. 

اگر بخواهیم لقبی برای دبی مال در بین جاهای دیدنی انتخاب کنیم، بهشت شیرینی‌جات، توصیف خوبی برای آن است؛ زیرا بزرگ‌ترین آبنبات‌فروشی جهان را فقط در همین مرکز خرید می‌توانید پیدا کنید. دبی مال، هم جایی برای تفریح است و هم مکانی مناسب برای خرید. اگر شما هم قصد خرید ندارید، می‌توانید مغازه‌گردی کنید؛ چون بیشتر از 1200 فروشگاه بزرگ در این مرکز خرید قرار دارند. کالاهایی که در دبی مال به فروش می‌رسند، تنوع زیاد دارند از جمله انواع برندهای معروف پوشاک، لوازم الکترونیکی، لوازم‌ دکوراسیون خانه، اسباب‌بازی‌فروشی و سوغاتی‌ این شهر عربی. 

بعد از بازارگردی، با رفتن به رستوران دانیال در نزدیکی دبی مال، خودتان را به بهترین رستوران ایرانی در دبی دعوت کنید.

آب‌نمای دبی (The Dubai Fountain)

 

بلیط ترانسفر رفت‌و‌برگشت فواره‌های دبی: شروع قیمت از از 1 میلیون و 680 هزار تومان

خرید بلیط جاهای دیدنی دبی

 

آب‌نمای برج خلیفه یا آب‌نمای دبی جزو بهترین مکان‌های توریستی و دیدنی شهر عربی دبی محسوب می‌شود. این آب‌نما هم مثل برج خلیفه و دبی‌مال، رکوددار جهانی است. در حال حاضر، جایگاه بزرگترین آب‌نمای موزیکال در جهان متعلق به آب‌نمای دبی است. حیرت‌انگیزترین بخش تماشای آب‌نمای برج خلیفه، پاشش 22 هزار گالون آب تا ارتفاع 150 متری از سطح زمین است. این تنها جنبه شکوه و زیبایی بزرگترین آب‌نمای موزیکال جهان نیست. هماهنگی پاشش فواره‌ها به‌همراه ریتم موسیقی و نورپردازی‌های طراحی‌شده، این مکان را به یکی از معروف‌ترین‌های دنیا تبدیل کرده است.

 

آب‌نمای دبی؛ بهترین مکان‌های توریستی و دیدنی شهر عربی دبی

 

چه داخل برج خلیفه باشید و چه در نزدیکی محوطه دریاچه مصنوعی‌اش قدم بزنید، تمام این زیبایی‌ها را فاصله کمتر، لمس می‌کنید. این آب‌نما در شب هم دیدنی است. شما هم مثل تمامی توریست‌ها می‌توانید در مسیر پیاده‌روی این دریاچه و از فاصله 9 متری می‌توانید فواره دبی را تماشا کنید. آیا امکان خرید بلیط جای دیدنی آب‌نمای دبی وجود دارد؟ بله، بلیط آب‌نمای دبی در منطقه شیخ زاید و دیره را می‌توانید از طریق تماس با پشتیبانی‌های سایت تورگردان به‌شماره 02147627800 خریداری کنید.

قاب دبی (Dubai Frame)

 

قیمت بلیط برج قاب دبی: شروع از 832 هزار تومان

خرید بلیط جاهای دیدنی دبی

 

قاب دبی، برواز دبی یا دبی فریم (Dubai Frame) از بهترین جاهای دیدنی دبی و یکی از نمادهای مهم این شهر است که در ورودی پارک زعبیل قرار گرفته است. این بنا با ارتفاع 150.24 متر و عرض 95.53 متر رکورد بزرگترین قاب در جهان را در اختیار دارد. قاب دبی، جاذبه‌ای است که در آن تلاش برای تحقق رویاها و ایده‌های بزرگ به چشم می‌خورد و با فضاهای فرهنگی و هنری خود نشان داده است که چگونه تاریخ و فرهنگ محلی را با نوآوری و پیشروی در هم آمیخته است. اگر با آسانسورهای شیشه‌ای که دید 360 درجه دارند به طبقه آخر، یعنی طبقه 48 ام بروید، از یک سو آسمان‌خراش‌های دبی و از سوی دیگر محله‌های قدیمی دیره، الکرامه و اُم حراره به چشم می‌خورد.

 

قاب دبی، از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی دبی
قاب دبی، چشم‌اندازی از دبی قدیم و جدید - منبع گوگل مپ

 

در طبقه اول قاب عکس‌هایی چند بعدی و متحرک از بزرگان و گذشته دبی در فضایی کاملا مدرن وجود دارند. در طبقه آخر نیز یک گالری بزرگ، مشابه یک پل به طول 95 متر قرار دارد که رکوردهای دبی، برنامه‌های آتی، تاریخچه‌ای از مردم بومی و... را به تصویر می‌کشد. بخشی از کف این پل نیز شیشه‌ای است که اگر ترس از ارتفاع ندارید بسیار جذاب خواهد بود!

هنگام خروج از این مجموعه نیز از یک تونل بسیار جذاب عبور خواهید کرد که در طبقه اول واقع شده و دبی را به شکل سه بعدی در سال 2050 به شما نشان می‌دهد که به این تونل فیوچر گالری هم می‌گویند. علاوه‌براین امکاناتی همچون کافی‌شاپ، رستوران، فروشگاه و... در قاب دبی وجود دارد و همواره به عنوان یک جواهر، نظر افرادی که دغدغه بازدید از مکان‌های دیدنی و جذاب دبی را دارند، به خود جلب کرده است.
 

دهکده جهانی دبی (Global Village)


هزینه بلیط دهکده جهانی: شروع از 392 هزار تومان

خرید بلیط جاهای دیدنی دبی

 

بعد از آب‌نمای دبی، نوبت سر زدن به یک جای دیدنی خاص دبی است که کنسرت‌های زیادی در آنجا برپا می‌شود. یکی از شلوغ‌ترین جاهای دیدنی دبی در پاییز و زمستان (اکتبر تا فوریه)، دهکده جهانی یا گلوبال ویلیج است. این دیدنی معروف در دبی، یک پارک موضوعی و چندفرهنگی است و بخش‌های زیادی دارد. برای ورود به دهکده جهانی در دبی می‌بایست بلیط ورودی آن را خریداری کنید. از تمامی تفریحاتی که در دهکده جهانی می‌توانید تجربه کنید، تنها کنسرت‌های آن رایگان است. برای استفاده از سایر سرگرمی‌های آن، می‌بایست هزینه هر غرفه را به‌طور جداگانه پرداخت کنید.

 

دهکده جهانی دبی؛ شلوغ‌ترین جای دیدنی دبی در پاییز و زمستان

 

در حقیقت، دهکده جهانی یک رویداد است که سالانه در شهر دبی برگزار می‌شود. اینجا بهترین مکان برای مغازه‎گردی، شکم‌گردی و لمس سایر جاذبه‌های شهر، درست در یک نقطه از دبی است. دهکده جهانی، یک جای بین‌المللی بوده و از سال 1997 هم فعالیت خودش را شروع کرده است. در سال 2020، دهکده جهانی دبی با کنسرت مجازی « Rockin’ 1000 Global Gig» به‌مناسب جشن 25 سالکی‌اش در گینس رکورددار شد. 

سرگرمی‌ها، تفریحات و دیدنی‌ها دهکده جهانی مثل باغ معجزه دبی، هرساله تغییر می‌کند. مثلا در سال 2022، یک بالن هلیومی با ارتفاع 61 متری و عرض 20 متری، منظره‌ پانورامایی از دهکده جهانی را روبروی چشمان توریست‌ها و مسافران قرار می‌دهد.  

باغ معجزه دبی (Dubai Miracle Garden)


قیمت باغ گل و دهکده جهانی دبی: شروع از 2,870,000 تومان

خرید بلیط جاهای دیدنی دبی

 

زیباترین دیدنی دبی در روز، باغ معجزه یا میراکل گاردن است. بهشتی بکر برای نفس کشیدن، عکاسی و تماشای پروانه‌های بی‌شمار، دلایلی است که شما را هم به این جاذبه گردشگری دبی می‌کشاند. بازدید از این باغ در فصل تابستان به‌دلیل کاشت مجدد گل‌ها و گیاهان امکانپذیر نیست.‌ بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه دیدنی زیبا در دبی، بازه بین نوامبر تا آوریل، یعنی آذر تا اردیبهشت است که هوا رو به خنکی می‌رود و گل‌ها طراوت و تازگی دارند.

به‌طور معمول، بلیط باغ معجزه و دهکده جهانی دبی با هم ارائه می‌شوند. بعد از تماس با پشتیبانی‌های سایت تورگردان به‌شماره 02147627800 می‌توانید بلیط باغ گل و دهکده جهانی دبی را رزرو کنید.

 

عکس زیباترین دیدنی دبی در روز، میراکل گاردن دبی

 

مساحت جاذبه بزرگترین باغ گل جهان در دبی، 72 هزار مترمربع است و به‌نوبه خود، بهشتی وسیع برای سر زدن به بیشتر از 50 میلیون گل و 250 میلیون گیاه محسوب می‌شود. چهره این باغ، متعلق به سال 2013 بوده و 40 میلیون درهم برای ساخت آن سرمایه‌گذاری شده است. با اینکه باغ معجزه گل دبی، مملو از گل‌ها و گیاهان است و با باغ پروانه‌ها مزین شده، اما هیچ حشره‌ای در محوطه نمی‌بینید. همه المان‌های دیدنی این مکان، مطابق با استانداردهای روز دنیا و همکاری مجموعه آکار به‌طور اختصاصی تهیه شده است. این مجموعه، فعالیتی ویژه در حوزه کشاورزی و محوطه‌سازی دارد و همه المان‌ها با گل‌آرایی تزئین شده‌اند. 

سیاره سبز دبی (The Green Planet)

 

قیمت بلیط سیاره سبز دبی: شروع از 1 میلیون و 974 هزار تومان

خرید بلیط جاهای دیدنی دبی

 

یک جنگل بارانی در دل صحرا می‌تواند یکی از مراکز دیدنی شهر دبی باشد که با دیدنش، همه‌ زیبایی‌های قبل از آن را فراموش کنید. این مکان دیدنی و توریستی در دبی، گونه‌های مختلف گیاهی دارد و البته جانوران بسیاری هم در اینجا زندگی می‌کنند. جنگل بارانی یا گرین پلنت جزو دیدنی‌های سرپوشیده محسوب می‌شود که برای تمامی رده‌های سنی از جمله کودکان و بزرگسالان با جذابیت‌های زیادی همراه است. در حال حاضر، تنها بخشی از این جای دیدنی وسیع، بهره‌برداری شده است و سایر بخش‌های آن، پیش‌بینی می‌شود که در سال‌های آینده به بهره‌برداری برسند.

 

سیاره سبز از مراکز دیدنی شهر دبی برای خانواده‌ها و کودکان

 

بخش‌های مختلف گرین پلنت شامل بزرگ‌ترین درخت مصنوعی دنیا، پل‌های معلق چوبی، آبشار گرین پلنت، آکواریوم سیاره سبز و آسانسور با نمای 360 درجه است. این اکوسیستم زیبا، با یک سقف شیشه‌ای به ارتفاع حدود 50 متر محافظت می‌شود. گیاهانی که در اینجا کشت شده‌اند، متعلق‌به آمریکای جنوبی‌اند. راستی، گونه‌های جانوری که در این اکوسیستم زندگی می‌کنند، تنوع زیادی دارند. اکثر گونه‌های آبزی نادر در دنیا به‌همراه خزندگان صحرانشین و پستانداران در این مکان توریستی به‌خوبی نگهداری می‌شوند. با خرید بلیط این جای دیدنی و دسترسی به آن، واقعا فکر می‌کنید که این قطعه متعلق‌به یک جنگل واقعی است و اثری از مصنوعات نمی‌بینید.

خیابان السرکال (Alserkal Avenue)


هزینه ورودی به خیابان معروف السرکال دبی: رایگان

 

فقط در یک نقطه از جاهای دیدنی دبی است که هنر و نقاشی‌های کشیده‌شده از سرتاسر دنیا به نمایش گذاشته‌شده‌اند؛ آن هم خیابان السرکال است. البته از این نقطه دیدنی از دبی از همان ابتدا، مرکز هنری نبود. در سال 2008، اینجا یک انبار صنعتی بود که کم‌کم پیشرفت کرد و بعدهای در حوزه‌های مختلفی، آثار هنری خاصی در آن گسترش پیدا کردند. 

 

خیابان السرکال از جاذبه‌های رایگان دبی

 

وسعت خیابان السرکال به 1000 متر مربع می‌رسد و از هر جای دنیا، آثار خاصی در آن‌جا برای نمایش و میخ‌کوب‌کردن توریست‌ها وجود دارد. برای رفتن به خیابان السرکال و سر زدن به این مکان گردشگری زیبا در دبی، نیازی به پرداخت هزینه نیست؛ چرا که دسترسی به آن رایگان است. 25 فضای سرپوشیده و قدرت‌گرفته با خلاقیت، 9 گالری فعال در حوزه هنرهای معاصر در کنار یک موزه خصوصی و تعدادی از بهترین جاذبه‌های بصری، جاذبه‌های جادویی خیابان السرکال محسوب می‌شوند. 

خط سوم، یکی از قدیمی‌ترین نمایشگاه‌ها، کاربن 12 از برجسته‌ترین نمایشگاه‌ها، جانکشن، جدیدترین سالن نمایش‌های هنری و نمایشگاه IVDE، پاتوق هنری تمامی هنرمندان سراسر جهان از بهترین بخش‌های تماشایی خیابان السرکال دبی‌اند.

اگر با تور دبی سفر می‌کنید و سر زدن به این جاذبه رایگان در برنامه‌تان قرار نداده‌اید، با این تعاریف احتمالا نظرتان را تغییر خواهید داد.

دبی کریک (Dubai Creek)


قیمت کروز عربی در دبی: شروع از 980 هزار تومان

خرید بلیط جاهای دیدنی دبی

 

از مناطق دیدنی دبی که گردشگران و شهروندان این شهر در آنجا قدم می‌زنند و قابق سواری می‌کنند، می‌توانیم به دبی کریک اشاره کنیم. دبی کریک همان نهر دبی است که به‌اسم خور دبی هم آن را می‌شناسند. این نهر از قلب شهر می‌گذرد و بسیاری از افراد را با خود همراه می‌کند. دور از انتظار هم نیست اگر بگوییم همه‌جای جهان پر شده که دبی کردیک جزو مناطق سرزنده و دیدنی دبی است.

 

دبی کریک؛ بهترین دیدنی دبی در شب

 

پیاده‌روی، قدم زدن و قایق‌سواری با قایق‌های سنتی از جمله تفریحات کم‌هزینه‌ای است که در این جای دیدنی می‌توانید تجربه کنید. اگر می‌خواهید سرگرمی و تفریحات بیشتری را تجربه کنید، کشتی‌های کروز و کشتی‌های رستوران آبی از سرگرمی‌هایی است که با انتخابشان پشیمان نخواهید شد. در سال 2023، قیمت کروز عربی بدون خدمات ترانسفر از 980 هزار تومان شروع می‌شود. اگر بخواهید راحت‌تر باشید و نگرانی از بابت رفت‌وآمد نداشته باشید، هزینه کروز عربی با ترانسفر از 1 میلیون و 5410 هزار تومان شروع می‌شود. 

تا یادمان نرفته، شب‌های خور هم فرصتی مناسب برای لذت بردن از تماشای این نهر است. وجود چراغ‌های وسایل نقلیه در میان تیرگی دریا و آسمان، این نقطه را به دل‌انگیزترین دیدنی دبی در شب تبدیل کرده است. 

اپرای دبی (Dubai Opera)

 

خرید بلیط جاهای دیدنی دبی


دومین شاهکار تمام‌عیار هنری منطقه آسیا برای گردشگران علاقه‌مند به دیدن جذاب‌ترین آثار هنری، اپرای دبی است. اپرای دبی، یک سالن دیدنی در شهر دبی است که افتتاحیه آن در سال 2016 رقم خورد. در این جاذبه دیدنی چه خواهید دید؟ هر اجرای هنری که فکرش را کنید! نمای سالن اپرای دبی شبیه‌به کشتی است که تاریخ منطقه را به‌‌تصویر می‌کشد. 

 

دیدنی در شهر دبی

 

با ورود به این سالن چندمنظوره می‌توانید خودتان را به یکی از اجراهای اپرا، باله، کنسرت، کنفرانس و تئاتر دعوت کنید. در سطح جهانی، این جاذبه گردشگری به‌نوبه خود، حرفی ارزشمند در جهان دارد. در کنار همه رویدادهایی که در آن اجرا می‌شوند، رستوران‌ها و کافه‌هایش هم جایی خوب برای گذراندن اوقات و سرگرم شدن با جذاب‌ترین لوکیشن هنری دنیاست. 

2000 صندلی راحت، صندلی چرخدار، پارکینگ شبانه‌روزی به‌همراه آسانسور از پایین‌ترین سطح تا بالاترین طبقه از امکانات این مجموعه هستند. 

گاردن گلو دبی (Dubai Garden Glow)

 

خرید بلیط جاهای دیدنی دبی


بعد از اشاره کردن به تمامی دیدنی‌های زیبای دبی، به‌نظر می‌رسد که دیگر گزینه‌ای برای بازدید وجود ندارد؛ اما اشتباه نکنید! سرتاسر این شهر را که بگردید، جاهای دیدنی خاص دبی را می‌توانید پیدا کنید. گاردن گلو از بهترین جاهای دیدنی دبی در شب است؛ چرا که این باغ به درخشنده بودنش در کل جهان معروف است. یعنی اگر در شب‌های دیدنی دبی به این باغ درخشنده سر نزنید، انگار تمام بازی را باخته‌اید!

 

گاردن گلو از بهترین دیدنی‌های دبی در شب

 

اینجا برای تفریحات خانوادگی که تجربه می‌کنید، فرصتی استثنایی و تکرارنشدنی است. وسعت باغ درخشنده دبی به 16 هکتار می‌رسد و طراحی‌های متفاوتی حیوانات و گیاهان در نقطه‌به‌نقطه آن به‌چشم می‌خورند. 5 بخش اصلی گاردن گلو شامل حیوانات درخشان، درخت سخنگو، باغ اسپارکلینگ، بازگشت به دوره دایناسورها و نمایش صحنه است. 

برای سر زدن به گاردن گلو، بهتر است با هتلی که در تور دبی از تهران انتخاب می‌کنید، هماهنگی‌های لازم را انجام دهید؛ چون هزینه بلیط ورودی برای ثبت درخواست به‌غیر از هتل‌های دبی، بیشتر است. برای کاهش هزینه‌های سفر به دبی هم که شده، روش اول را انتخاب کنید. 

آکواریوم دبی (Dubai Aquarium & Underwater Zoo)


قیمت بلیط آکواریوم دبی: شروع از 1 میلیون و 995 هزار تومان

خرید بلیط جاهای دیدنی دبی

 

آکواریوم‌های غول‌پیکر از دیدنی‌ترین جاهای دبی محسوب می‌شوند. آکواریوم دبی مال، واقعا نمونه‌ای کوچک‌شده از اقیانوس دریاست و با گنجایش 10 میلیون لیتری که دارد، همه هوش‌وحواستان را متوجه خودش می‌کند. هر چه بخواهیم از شکوه این پدیده طبیعی شهر عربی دبی بگوییم، کم گفته‌ایم. تونلی را فرض کنید که با نورهای آبی و سرمه‌ای رنگ پوشانده شده و هر نوع ماهی و جانور دریایی، در این محیط آبی و سرمه‌ای در حرکت‌اند. هر چه تونل را ادامه بدهید، این باغ وحش زیر آب، بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود تا اینکه به کوسه‌ها و کروکودیل‌های دریا برسید!

 

آکواریوم دبی مال از دیدنی‌ترین جاهای دبی

 

در بین تورهای تفریحات دبی، این آکواریوم دبی مال، طرفداران بسیار بیشتری دارد؛ چرا که تمامی اعضای خانواده‌ها، در هر رده سنی و به‌طور همزمان می‌توانند از این عجایب دیدنی دبی بازدید کنند. دومین عامل محبوبیت زیاد این جاذبه، فرصت غذا دادن به ماهی‌ها از فاصله کمتر از یک‌ متری است! مخزن اصلی و تونل شیشه‌ای از بخش‌های اصلی آکواریوم دبی‌اند. حس تماشای شبیه‌سازی دنیای درون اقیانوس، به‌همین راحتی هم قابل توصیف نیست و خودتان باید برای یکبار هم شده، تجربه‌اش کنید.  

جاهای دیدنی مهم دبی: موزه‌ها


دبی یا همان پرجمعیت‌ترین شهر امارات متحده عربی بخاطر معماری مدرن و آسمان‌خراش‌هایش معروف است. این شهر دارای چندین رکورد جهانی در زمینه معماری است. از جزیره نخل گرفته تا برج خلیفه دبی، مکان‌هایی زیبا‌ برای لمس بهترین جاهای دبی‌اند. به‌‎علاوه، این شهر دارای تعدادی موزه برای گرامیداشت تاریخ غنی و پرجنب‌و‌جوش مردمانش است.

این شهر عربی را به‌همراه فرهنگ مردمان و حتی جهان‌بینی آینده می‌توانید از دریچه موزه‌هایش ببینید. موزه‌های دبی، مهم‌ترین و دیدنی‌ترین نقاط این شهر محسوب می‌شوند و برخلاف موزه‌های سایر نقاط دنیا، اسرار پنهانی دارند و ماجراجویی لذت‌بخشی را می‌توانید در آن‌ها شروع کنید. 

موزه آینده دبی (Museum of The Future)

 

قیمت بلیط موزه آینده دبی: شروع از 2 میلیون و 290 هزار تومان

خرید بلیط جاهای دیدنی دبی

 

عجیب‌ترین دیدنی‌های دبی را می‌شناسید؟ موزه آینده دبی (Museum of The Future) یکی از خارق‌العاده‌ترین و عجیب‌ترین شاهکارهای معماری در جهان است که هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند. قطعا با شنیدن نام موزه مکانی قدیمی با انواع اشیا و سایل قیمتی و تاریخی در ذهن همه ما نقش می‌بندد؛ اما این موزه برخلاف تمام موزه‌های جهان، آینده و جدیدترین اختراعات بشر را به تصویر می‌کشد. موزه آینده دبی در سال 2022 افتتاح گردید و ساختمان بیضوی شکل آن با معماری مدرن و باشکوه در حاشیه بزرگراه شیخ زاید واقع شده است. هدف دولت دبی از ساخت این موزه پرورش ایده‌ها، استعدادها و فناوری‌ها روز دنیا به خصوص در زمینه هوش مصنوعی و رباتیک بوده است تا بدین وسیله همواره از تمام جهان جلوتر باشند.

 

موزه آینده، از شگفت‌انگیزترین دیدنی‌های دبی
موزه آینده از بهترین مکان‌های دیدنی دبی - منبع گوگل مپ

 

موزه آینده دبی، اولین موزه در خاورمیانه است که گواهی LEED را دریافت کرده است و نشان می‌دهد این بنا جزو بناهای سبز است که نه تنها به محیط زیست آسیب نمی‌رساند، بلکه در بازسازی انرژی نقش موثری دارد. این موزه شامل 7 طبقه است که 2 طبقه آن اداری و vip بوده و پنج طبقه دیگر برای بازدید عموم است. سه طبقه نیز زیر تپه سبز طراحی شده که در آن‌ها رستوران، کافی شاپ، پارکینگ، فروشگاه، سالن اجتماعات و... قرار دارند. بیش از این نمی‌توان از جذابیت‌های این موزه سخن گفت؛ باید بروید و خودتان سفری به آینده داشته باشید!

موزه اتحاد دبی (Etihad Museum)


قیمت بلیط موزه اتحاد دبی: شروع از 2 میلیون و 303 هزار تومان

خرید بلیط جاهای دیدنی دبی

 

موزه اتحاد جزو دیدنی‌ترین مکان‌های دبی است که نقش مهمی در نگهداری و نمایش هویت این شهری عربی دارد. نمایشگاه‌های این موزه شامل اسناد مربوط‌به وقایع مرتبط با تاسیس امارات است. معمار موزه اتحاد کیست؟ معماران موریاما و تشیما از جمله افرادی‌اند که در طراحی این موزه خاص، دست داشته‌اند. 
بیایید در موزه اتحاد قدم بزنیم. این موزه توسط معماران به شکل یک نسخه خطی طراحی شده و سقفی منحنی سفیدرنگ و منحصربفرد دارد. فضای داخلی آن با هفت ستون تزئین شده است. این هفت‌ ستون، شبیه قلم‌هایی‌اند که برای امضای بیانیه اصلی استفاده شده‌اند. همچنین، موزه اتحاد مجهز به یک کتابخانه، یک مرکز آموزشی، یک سالن نمایشگاه موقت و یک رستوران است.

 

موزه اتحاد از نقاط دیدنی دبی

 

با دیدن این موزه می‌توانید چگونگی تولد امارات را کشف کنید و همه‌چیز را مثل یک داستان گویا بشنوید و ببینید. همچنین می‌توانید در مورد توسعه اقتصادی فوق‌العاده امارات متحده عربی از زمان استقلال آن، به‌عنوان اولین فدراسیون در جهان عرب، کاوشی در تاریخ زنده این شهر داشته باشید. این موزه با مساحت بیش از 25000 مترمربع در همان مکان تاریخی خانه اتحادیه واقع شده است. این نقطه دیدنی از دبی همان جایی است که قانون اساسی در سال 1971 میلادی به امضا رسید.

موزه توهمات دبی (Museum of illusion)


قیمت بلیط موزه توهمات دبی: شروع از 1 میلیون و 22 هزار تومان

خرید بلیط جاهای دیدنی دبی

 

بعضی از جاذبه‌های گردشگری دبی، حتی به توهمات شما هم دست‌بُرد می‌زنند و ‌مقدار زیادی هیجان به دبی‌گرد‌ی‌تان اضافه می‌کنند. اگر اهل سرگرمی و تشنه بازی با توهمات جالب‌اید، اینجا جزو دیدنی‌های خاص دبی برای شماست. شعار اصلی موزه توهمات که باعث شده تا در بین تمامی مکان‌های مهم و گردشگری دبی به چشم بیاید، نقشی مهم در پربازدید بودنش دارد. «غیرممکن را تجربه کنید» شعار اصلی این موزه است و با همین واقعیتش توانسته تا بیشتر از 10 میلیون گردشگر را به سمت خودش بکشاند. 

 

موزه توهمات از جاهای دیدنی و تفریحی دبی

 

موزه توهمات در مورد چه چیزهایی است؟ هر آنچه که شما را فریب می‌دهد تا به توهمات نوری ایمان بیاورید، در اینجا منتظر شماست. این موزه به‌قدری خوب طراحی شده که هر کسی که وارد آن می‌شود، باید آماده باشد تا ذهنش را قلقلک بدهد! نمایشگاه‌های موزه توهمات دبی صرفا برای تماشا نیستند؛ بلکه جذاب و تعاملی‌اند. در اینجا، بازدیدکنندگان از گرفتن عکس لذت می‌برند؛ درحالی‌که تلاش می‌کنند بفهمند توهم چگونه کار می‌کند.

 

بهترین مکان دیدنی دبی

 

به‌طور معمول، توریست‌هایی که به موزه توهمات می‌آیند، یک الی دو ساعت از بخش‌های مختلف این موزه بازدید می‌کنند. بهترین زمان بازدید از این جاذبه تفریحی و دیدنی، روزهاست. موزه توهمات دبی فضایی مناسب و سرگرم‌کننده برای بازدیدکنندگان در هر رده سنی است. این موزه دیدنی و تفریحی، بیشتر از 60 تا بخش مختلف دارد، از جمله جاذبه‌های بصری، نمایشگاه‌های متعدد و اتاق‌های غوطه‌ور.

بلیط موزه‌ توهمات دبی، امکان دسترسی به 20 نمایشگاه باورنکردنی را به شما می‌دهد و هرکدام از آن‌ها آمادگی دارند تا ذهن شما را منفجر کنند! اتاق چرخشی، توهمات نوری، هولوگرام، سر بر روی بشقاب (Head on the Platter) و اتاق ضد جاذبه برخی از مهم‌ترین و خلاقانه‌ترین اتاق‌ها برای سرگرمی‌اند.

موزه قهوه دبی (Coffee Museum)


هزینه ورودی به موزه قهوه: رایگان


به‌دنبال یک جواهر پنهان و دوست‌داشتنی در میان جاهای دیدنی مهم و رایگان دبی هستید؟ موزه قهوه دبی برای کشف منشا قهوه، همان مکانی است که دیدنش به 100 جاذبه دیگر می‌ارزد. در این موزه، به قدمت قهوه پی می‌برید. در بخشی از موزه قهوه دبی به افسانه کالدی، گله‌دار بزها، سر می‌زنید که احتمالا او اولین کسی بوده که دانه قهوه را پیدا کرده است. همچنین به این سر پنهان می‌رسید که دانه قهوه چگونه از ارتفاعات اتیوپی به منطقه راه پیدا کرده است.

 

موزه قهوه؛ جاهای دیدنی مهم و رایگان دبی

 

این موزه در محله تاریخی الفهیدی قرار دارد. خوب است بدانید که محله الفهیدی در میان بسیاری از گنجینه‌های دیگر پنهان شده است.

موزه قهوه دبی، جشن فرهنگ قهوه را به‌همراه سنت‌های عربی در سراسر جهان به نمایش می‌گذارد، از آسیاب‌های قهوه مورد استفاده در جنگ جهانی اول گرفته تا داده‌های تاریخی مختص‌به قهوه و دیگ‌های قدیمی. ورودی این جاذبه رایگان است و فروشگاه موزه هم در طبقه همکف قرار دارد. طبقه اول این موزه حاوی دست‌نوشته‌هایی از رضایت‌ افراد درباره پذیرایی از قهوه در کتابخانه موزه است. آخرین نقطه برجسته تور موزه‌گردی، کافه است که در آن، قهوه مکزیکی با استفاده از سیفون دم می‌شود. اگر مایلید تا خاطره‌ای با این جای دیدنی داشته باشید، مزه قهوه مکزیکی را تست کنید!

موزه سکه دبی (Coins Museum)

 

هزینه ورودی به موزه سکه: رایگان


میلیون‌ها سکه از ده‌ها کشور را در یک نقطه دیدنی دبی می‌توانید ببینید، اگر موزه سکه دبی را بازدید کنید! موزه سکه هم مثل موزه قهوه در محله تاریخی الفهیدی قرار دارد و جزو دیدنی‌های رایگان دبی است. این موزه دیدنی، بیشتر از 470 سکه کمیاب را از دوران مهم تاریخ خاورمیانه دارد و قدیمی‌ترین سکه آن هم به قرن هفتم بازمی‌گردد. 

 

موزه سکه؛ یک نقطه دیدنی دبی

 

تمامی بازدیدکنندگان می‌توانند هشت اتاق آن را ببینند. در این هشت اتاق، سکه‌های مختلفی قرار دارند که از همان ابتدای شکل‌گیری دبی تا به امروز، مورد استفاده قرار گرفته‌اند. همچنین می‌توانید خط نامرئی و ارتباط‌دهنده بین سیستم‌های پولی امپراتوری بریتانیا، هند و سایر کشورها را کشف کنید؛ چه فرصتی از این بهتر؟

موزه سکه دبی در سال 2004 افتتاح شده و درحال‌حاضر، در یک ساختمان سنتی عربی ساخته‌شده‌از مرجان، سنگ، گچ، چوب صندل و برگ و تنه درختان خرما قرار دارد. حتی خود این سازه هم نگاهی به گذشته را ارائه می‌دهد و نشان‌دهنده زندگی کردن ساکنان اولیه در یکی از شلوغ‌ترین محله‌های تاریخی شهر است.

موزه تاریخ سینمای دبی (History of Cinema Museum)


در دبی‌گردی، فرصت‌های دست‌یافتنی زیادی دارید که بهتر است قدرشان را بدانید و حداکثر بهره را ببرید. مثلا چطور است به قرن‌ها قبل از به‌دنیا آمدنتان سفر کنید و ببینید که سینماها چگونه به‌وجود آمده‌اند؟! موزه تاریخ سینما بینشی دست اول از تلاش های بشر برای حفظ لحظات در زمان ارائه می دهد. به‌طور دقیق‌تر، موزه تاریخ سینما در دبی، سیر تحول و پیشرفت سرگرمی‌های بصری را از ابتدای پیدایش با فناوری پایین تا تولد سینمای مدرن به نمایش می‌گذارد. این موزه دقیقا در نزدیکی جاده شیخ زاید قرارد دارد. اطراف آن هم مجموعه‌ای از دستگاه‌های تصویر متحرک مالک اکرم میکنا ساخته شده که چهره امروزی‌اش، متعلق‌به دهه 1730 است.

 

موزه تاریخ سینما از دیدنی‌ترین جاهای تاریخی دبی

 

موزه تاریخ سینما در دبی برای همه بزرگسالان و کودکان است. هرکسی که سینما را دوست دارد، این مکان مهم دیدنی دبی را هم دوست خواهد داشت.

با ورود به این مجموعه دیدنی، جزئیات بسیار زیادی در انتظار شماست؛ از اطلاعات پیشرفت بازی سایه گرفته تا دوربین‌های سوراخ‌دار، جعبه‌های چشم‌انداز و فانوس‌های جادویی برای به تصاویر استریوسکوپی. پیشنهاد می‌کنیم که نمایشگر هلندی قرن 18 و چرخاندن قرقره موتوسکوپی قرن بیستم را لمس کنید و برای چند دقیقه‌ای با آن تعامل داشته باشید. 

مکان‌های دیدنی و تاریخی دبی


لمس کردن گذشته شهر مدرن دبی، بدون شک فرصتی است که تنها در اینجا نصیبتان می‌شود. محله‌های تاریخی، موزه‌ها و اماکن مذهبی جزو دیدنی‌های مهم دبی محسوب می‌شوند. شهر قدیمی دبی، قلعه الفهیدی، مسجد جمیرا، سوق قدیم، موزه دبی، مدرسه الاحمدیه، موزه باستان شناسی سوق اد حدید و برج نهار از مکان‌های تاریخی دبی‌اند که امروزه می‌توانیم آن‌ها را ببینیم. این اماکن در دوره‌های گذشته، مظهری از شکوه و زیبای معماری شهر عربی دبی بوده‌اند. معرفی تعدادی از نقاط تاریخی و گردشگری دبی را در این بخش کوتاه آورده‌ایم.

قلعه الفهیدی (Al Fahidi Fort)


قدیمی‌ترین ساختمان دبی، قلعه الفهیدی است. این جای دیدنی در شهر دبی، یکی از برجسته‌ترین موزه‌هاست که پتانسیل زیادی برای جذب گردشگران دارد. روزانه، حدود 2000 بازدیدکننده به قلعه الفهیدی سر می‌زنند. اگر اهل تاریخ هستید، اینجا مکانی تفریحی و دیدنی برای شماست. قلعه الفهیدی، ابتدا توسط حاکمان دبی در سال 1787 ساخته شده و در دوره‌های متعددی از تاریخ به‌عنوان کاخ، زندان و پادگان به فعالیت خود ادامه داده است. 

 

قلعه الفهیدی از اماکن تاریخی و گردشگری دبی

 

اگر بخواهیم به تاریخچه دقیق‌تر این جای دیدنی بپردازیم، باید به اولین زمان شکل‌گیری آن اشاره کنیم. زمانی که اقتصاد این شهر عربی بر پایه صید مروارید و تجارت بنا شد، مردم محلی آن دوران می‌بایست نسبت به محافظت از قبایل همسایه، گامی تاثیرگذار برمی‌داشتند. اولین تاریخی که قلعه الفهیدی ساخته شد، سال 1787 بود. دیوارهای آن از مرجان و صدف به‌همراه آهک ساخته شده بود و تا به امروز با همان بافت قدیمی پابرجا هستند.

در زمان فعلی، این قلعه شامل یک موزه دیدنی است و چندین اثر از زمان کشف نفت را به نمایش همگان می‌گذارد. این مکان دیدنی در دبی به‌خاطر مجسمه‌های حیرت‌انگیزش به‌ ابعادی نزدیک‌به واقعیت، معروف است و بازدیدکنندگان به‌محض عبور از درب گالری، شیفته آن می‌شوند. در میان مجسمه‎های این گالری، همچنین می‌توانید رویکردی از شغل‌های قدیمی مردمان این شهر عربی را پیدا کنید، از جمله خیاط، نجار و آهنگر.

برای ورودی به این منطقه قدیمی و دیدنی می‌بایست بلیط ورودی بگیرید. بلیط ورودی آن برای بازدید از موزه است و نیازی به پرداخت هزینه جداگانه نیست. هزینه ورودی موزه الفهیدی برای بزرگسالان 3 درهم و برای کودکان زیر 6 سال هم 1 درهم است.

مسجد جمیرا (Jumeirah Mosque)

 

مسیریابی


مسجد جمیرا علاوه‌براینکه جزو جاهای دیدنی و تاریخی دبی امارات است، به‌عنوان نماد دبی هم شناخته می‌شود. طبق اطلاعاتی که برای بازدید آن نوشته شده، همه افرادی که پیروان دین دیگری‌اند، می‌توانند در این جای دیدنی حضور پیدا کنند. این درحالی است که برای ورود به بیشتر مسجدها در کشور عربی امارات، فقط مسلمان‌ها می‌توانند ورود پیدا کنند. 

رفت‌وآمد به مسجد جمیرا بدون‌ هزینه است. پس این مسجد را می‌توانید جزو دیدنی‌های رایگان دبی بدانید. این نکته را هم از یاد نبرید که برای ورود به این مکان مقدس می‌بایست لباسی پوشیده به تن داشته باشید. جالب است بدانید که هر توریستی که به این مرکز دیدنی وارد می‌شود، می‌تواند لباس سنتی عربی مسجد را بپوشد، اگر مهم‌ترین شرط را برای حضور در اینجا رعایت کرده باشد!

 

مسجد جمیرا از جاهای دیدنی رایگان دبی امارات

 

این جاذبه گردشگری پربازدید شهر دبی، روزانه پذیرای توریست‌های بسیار زیادی است. این تورهای منظم توسط مرکز فرهنگی شیخ محمد، پشتیبانی و ارائه می‌شوند.

حالا که قرار است از این مکان توریستی دبی بازدید کنید، شما را به خواندن تاریخچه‌ای از آن دعوت می‌کنیم.

چهره امروزی مسجد جمیرا دبی به دوران خلافت فاطمیان در سال‌های 909 تا 11367 میلادی برمی‌گردد. سبکی که برای طراحی آن استفاده شده، الهام‌گرفته از معماری کشورهای شرقی و غربی‌اند. به‌همین خاطر است که وقتی در فضای این مسجد قدم می‌زنید، ترکیبی از معماری‌های باستانی، مصری، معماری قبطی، آفریقای شمال و بیزانسی در چشمان‌تان برق می‌اندازند. 

خانه شیخ سعید المکتوم (Sheikh saeed al maktoum house)


یک مکان تاریخی در شهر دبی که جزو دیدنی‌های زیبا هم باشد، خانه شیخ سعید المکتوم است. با قدم گذاشتن در این خانه تاریخی، شکل و شمایل مهم‌ترین نقطه تاریخی دبی را در آغاز قرن بیستم می‌بینید. اینجا در گذشته، دفتر مسکونی حاکم دبی بوده که اکنون به موزه‌ای با نمایش‌های مختلف تبدیل شده است. با سر زدن به خانه شیخ سعید المکتوم، مجسمه‌ها و لوازمی را می‌بینید که همگی سعی دارند چهره قدیمی خانه حاکم دبی را نشان بدهند. لوازمی که در جای جای این دیدنی قرار دارند، عبارتند از: نقشه ها، نوشته‌های و سکه‌های قدیمی.

 

خانه سنتی شیخ سعید المکتوم؛ مکان تاریخی در شهر دبی

 

وقتی حرف از قدیمی بودن این جاذبه به‌میان می‌آید، در اولین نگاه به آن، خیلی راحت‌تر می‌توانید با معماری سنتی ساختمانش ارتباط برقرار کنید. بعد از ظاهر و نما، طاق‌های گنبدی خانه که روی ستون‌های بلند قرار دارند، توجه شما را جلب خواهند کرد. این خانه قدیمی و سنتی در دل کویر مثل هر خانه کویری دیگر، 4 بادگیر بزرگ دارد. 

در سال 2023، هزینه ورودی خانه شیخ سعید آل مکتوم برای بزرگسالان 15 درهم و برای دانش آموزان (5 تا 24 سال) 5 درهم است. برای کودکان زیر 5 سال هم بلیط ورودی آن رایگان است.

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

دبی و جاهای دیدنی آن، بهشتی زمینی برای توریست‌هاست. جاهای دیدنی دبی جزو منحصربه‌فردترین نقاط دنیا برای همه گردشگران و حتی شهروندان این شهر عربی در کشور امارات است؛ چرا که تعدادی از این جاذبه‌ها، رکورددار گینس‌اند. برج خلیفه، دبی مال، آب‌نمای دبی، دهکده جهانی، باغ معجزه (جایگزین باغ‌های معلق بابل) و باغ وحش‌های فول‌اچ‌دی آن جزو بهترین‌ دیدنی‌های دبی‌‎اند. بعد از سفر به دبی با جاذبه‌های بی‌شماری روبرواید، از جاهای طبیعی و تفریحی گرفته تا دیدنی‎های لاکچری مثل برج‌العرب، پیست اسکی، پارک‌های آبی و موزه‌ها مختص‌به این شهر عربی‌اند. اگر تصمیم دارید که تماشای بهترین نقاط دیدنی دبی را از دست ندهید و در عین حال، رایگان بازدید کنید، موزه سکه، مسجد جمیرا، موزه قهوه، خیابان السرکال و دبی مال (بزرگترین مرکز خرید دنیا) در لیست پیشنهادی ویژه شما قرار می‌گیرند.

انتشار :  4 آذر 1398 به روزرسانی :  3 آذر 1402 نویسنده :   زهرا بادفرسا
تصاویر مرتبط
مسجد جمیرا از جاهای دیدنی رایگان دبی امارات
  • مسجد جمیرا از جاهای دیدنی رایگان دبی امارات
  • عکس زیباترین دیدنی دبی در روز، میراکل گاردن دبی
  • دهکده جهانی دبی؛ شلوغ‌ترین جای دیدنی دبی در پاییز و زمستان
  • گاردن گلو از بهترین دیدنی‌های دبی در شب
  • موزه اتحاد از نقاط دیدنی دبی
  • آب‌نمای دبی؛ بهترین مکان‌های توریستی و دیدنی شهر عربی دبی
  • سیاره سبز از مراکز دیدنی شهر دبی برای خانواده‌ها و کودکان
  • دیدنی در شهر دبی
  • آکواریوم دبی مال از دیدنی‌ترین جاهای دبی
  • موزه قهوه؛ جاهای دیدنی مهم و رایگان دبی
  • موزه سکه؛ یک نقطه دیدنی دبی
  • اولین جای دیدنی دبی؛ برج خلیفه
  • خانه سنتی شیخ سعید المکتوم؛ مکان تاریخی در شهر دبی
  • دبی مال، جای تفریحی رایگان شهر دبی در کشور امارات متحده عربی
  • بهترین مکان دیدنی دبی
  • قلعه الفهیدی از اماکن تاریخی و گردشگری دبی
  • خیابان السرکال از جاذبه‌های رایگان دبی
  • موزه آینده، از شگفت‌انگیزترین دیدنی‌های دبی
  • قاب دبی، از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی دبی
  • موزه توهمات از جاهای دیدنی و تفریحی دبی
  • موزه تاریخ سینما از دیدنی‌ترین جاهای تاریخی دبی
  • دبی کریک؛ بهترین دیدنی دبی در شب
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد