چالیدره مشهد؛ پادتن‌ساز بدن در ایام کرونا

چالیدره-در-طرقبه

در این ایام کرونایی، که بدن بیشتر از هر چیزی به مراقبت و سلامتی و ایمنی نیاز دارد. استرس سَم مهلکی است که جان آدم را می‌گیرد. اگر نشسته‌ای و زانویِ غم بغل گرفته و مدام عکس‌های برج خلیفه و دبی و بازی‌های مهیج‌ش را سرچ می‌کنی و گردوغبار حسرت نشسته بر دلت. باید خدمت شما دوست عزیز عرض کنم که، به جای اینکه با خودت فکر کنی که مرغ همسایه غاز است؟!، سری به چالیدره مشهد بزن. البته با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی. راستی، هر زمان از این مجموعه بی‌نظیر دیدن کردید، حتما جایِ بَروبچه‌های تورگردان را هم خالی کنید.

 

 

چالیدره؛ مهم‌ترین جاذبه طبیعی مشهد

از وقتی کووید 19 ، این مهمان ناخوانده پایِ گنده‌‌ش را در این کره خاکی گذاشت، محدودیت پُشتِ محدودیت و زندگی را برایمان جهنم کرد. خیلی‌هایمان فکر کردیم که باید تارک‌ِدنیا باشیم و آماده مرگ، برخی دیگر با حسرت‌های زیادی روبرو شده و پیردل شدیم. این درحالی است که می‌توان، با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی، هم‌زیستی سالمی با این بزرگوار داشت و به‌جای آینۀ دِق شدن نیز، فکری به حال ذهن و روح دل‌مرده‌مان کرد، که پوسید در انتظار هیجان. پیشنهاد امروز تورگردان به شما، مجموعه گردشگری و تفریحی و توریستی چالیدره مشهد است. حتما شما هم مثل من، با شنیدن نام این مکان، انتظار دیدن دره‌هایی چاله‌وچوله و خشک و بی‌آب وعلف را می‌کشیدید. اما باید بگویم که، چالیدره یکی از جاذبه‌های طبیعی است که طرفدار زیادی دارد و در واقع یک سد خاکی می باشد، که ساخت آن از سال۱۳۷۶ تا سال ۱۳۸۱ طول کشید و جهت تأمین آب آشامیدنی و کشاورزی شهرستان طرقبه تأسیس شد. جالب است بدانید که، این سد بزرگ بر روی یکی از اصلی‌ترین حوضه‌هایِ آبریز بند گلستان واقع شده و رودخانه‌های کَشَف‌رود و هَریرود حوضه‌هایِ آبریز فرعی آن به‌حساب می‌آیند. ناگفته نماند که، منطقه گردشگری چالیدره، امروزه به یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین استراحتگاه‌های شهر مشهد تبدیل شده است.

 

تله سیژ چالیدره

 

گشتی با سافاری؛ در دل چالیدره

می‌گویند آدم‌های عاشق هیجان، انسان‌هایی ریسک‌پذیرتر و موفق‌تر هستند. راست و دروغ‌ش را نمی‌دانم، اما خودمانیم، برای رسیدن به موفقیت باید خطر کرد و از محدودیت‌ها گذر. اگر می‌خواهید بی‌اعتباری دنیا را تجربه کنید و عظمت خداوندی را ببینید، حتما سری به چالیدره مشهد بزنید. مکانی پر از جذابیت‌های مهیج که شامل: (رستورانِ بُرج گردان، تله‌کابین، تله‌سیژ، آموزش ماهیگیری و امکان ماهیگیری در دریاچه، آموزش غواصی و قایق‌رانی، قایق‌سواری در انواع قایقِ پدالی، پارویی و موتوری، عکاس‌خانه‌ با امکان پوشیدن لباس‌های محلی خراسان، ماساژ ماهی، ایجاد فضایی برای تفریح کودکان، کشتی شناور تفریحی، لمکده و چای‌خانه سنتی،  سافاری و کارتینگ، باگی، زورب بال و...) می‌شود. از آنجاکه بیشتر مردم ایران عاشق سافاری هستند. حتما که نباید به دبی سفر کرد، در چالیدره مشهد هم می‌توانید از این سرگرمی شورانگیز استفاده کنید و با پرداخت 140 تومان نیز، با ماشین‌های لندکروز و به‌مدت 10 دقیقه، مسافتی 4 کیلومتری را از فراز و نشیب کوه، پایین و بالا بروید.

 

چالیدره

 

شکستن رکورد شوماخر؛ در کارتینگ چالیدره

شاید برایتان باور کردنش کمی سخت باشد، اما باید بگویم که، مایکل شوماخر، برترین راننده مسابقات ماشین‌سواری جهان، روزی از روزها کار خود را با کارتینگ آغاز کرد و بعدها آوازه رانندگی‌ش در جهان پیچید. البته حتما نباید که شوماخر باشید تا بتوانید هیجان مسابقه رانندگی را تجربه کنید. کارت‌ها حتی برای کسانی که گواهینامه هم ندارند، مجاز است و همه افراد اعم از خانم‌ها و آقایان می‌توانند از سوار شدن بر آن لذت ببرند. حالا اگر زن یا مرد میدان هستید و می‌خواهید رکورد شوماخر را از آن خود کنید، می‌توانید سری به چالیدره مشهد بزنید و از این ورزش دوست‌داشتنی استفاده کنید. ناگفته نماند که، در کارتینگ این منطقه گردشگری، شما بعد از تهیه بلیط 60 هزار تومانی، مجاز هستید تا 5 دور با خیال راحت بزنید. چراکه تمامی دستگاه‌ها آلمانی بوده و دارای استانداردهای بین‌المللی هستند.

 

چالیدره مشهد

 

فتح کوه چالیدره؛ با ترن کوهستان!

همه ما دوست داریم که در مواجه با سختی‌ها کوه باشیم و دَم نزنیم. اما چه کنیم که گاهی اوقات نمی‌شود و سختی و فشار زندگی فرصت صبر را از انسان می‌گیرد. کوه نماد مقاومت و سرسختی و صبر است و آدم‌های کوه‌نورد به‌خوبی با این موضوع آشنایی دارند. اگر دوست دارید خودتان را مَحک بزنید و ببینید که چقدر تاب شرایط سخت را دارید، حتما وقتی وارد منطقه گردشگری چالیدره شدید، به‌جای سوار شدن بر ترن کوهستان یا فونیکولار و با یک شیب ملایم از پایین کوه به‌سمت بالا رفتن، همت به خرج داده و راه صعب‌العبور رسیدن به موفقیت و ساختن را یاد بگیرید. البته ترن کوهستانی، برای آن دسته از عزیزانی تعبیه شده که سن بالایی دارند و یا می‌خواهند به سهولت وارد این مکان شوند. لازم به ذکر است که بگویم، نرخ تهیه بلیط این وسیله در سال 98، 40 هزار تومان برای هر نفر بوده است.

 

بنانا در چالیدره

 

معلق بودن در آسمان و زمین؛ با بانجی جامپینگ چالیدره

اگر از آن دسته افرادی هستید که به‌راحتی از بلندی بالا می‌روید و با نگاه کردن به پایین هوری دلتان نمی‌ریزد و حالتان بهم نمی‌خورد و نه‌تنها دچار سرگیجه نمی‌شوید، بلکه هیجانتان لحظه‌به‌لحظه بیشتر می‌شود و آدرنالین خونتان بالا می‌رود، حتما بانجی جامپینگ چالیدره را امتحان کنید. بازی پرشوری که باعث می‌شود شما لذت پرتاپ از ارتفاع توسط طناب بلند را تجربه کنید، که این خود به‌تنهایی هیجان  شما را چندبرابر خواهد کرد و با معلق بودن بین آسمان و زمین لحظاتی شگفت‌انگیز خواهید داشت. از نظر بسیاری از مردم، انجام این ورزش کاری خطرناک به حساب می‌آید، اما اگر تمام اصول اولیه آن را رعایت کنید، متوجه می‌شوید که این سرگرمی علاوه بر امنیت بالایی که دارد، بسیار لذت‌بخش است. از آنجاکه بانجی جامپینگ بازی گران و لوکسی به شمار می‌رود و قیمت آن از حدود ۱۵۰ هزار تومان آغاز می‌شود. اگر به‌دنبال ورزشی پرانرژی هستید که هزینه‌اش برایتان مهم نیست، به‌ سراغ این تفریح بروید.

 

گذر از ارتفاع با قرقره و طناب؛ در زیپ لاین چالیدره

وقتی از کاری می‌ترسیم و فردی شجاعت انجام آن را پیدا می‌کند و به‌قولی دل جگردار دارد، با خودمان می‌گوییم، از جانَش سیر شده است. شاید شما هم در نگاه اول با دیدن عکس‌هایی از زیپ لاین چالیدره به عنوان یکی از جاهای دیدنی مشهد و آدم‌هایی که به‌راحتی از آن تفریح استفاده می‌کنند و لذت می‌برند، این سوال برایتان پیش بیاید، که مگر از جانش سیر شده است؟!، اما باید بگوییم که، با انجام این بازی بی‌نظیر، فرد شرکت‌کننده به ریسمانی وصل می‌شود که یکسر آن به طناب و قرقره‌ای که به ریسمان دیگر وصل است متصل می‌شود. یک طرف طناب اصلی در ارتفاع و دیگری در سطح پایین کوه قرار دارد. با شروع بازی، فرد از ریسمانی که در سطح بالایی کوه قرار دارد به سطح پایین با سرعت سُر می خورد. این وسیله سرگرمی موردعلاقه جوانان کم‌سن‌وسالی است، که می‌خواهند انرژیشان را خالی کنند.

 

لذت تفریح در چالیدره؛ در بهار و تابستان

بهار و سرسبزی و باران اردیبهشت، تابستان و گرمای طاقت‌فرسایِ مرداد و عرق‌ریزان، جان می‌دهد برای گشتن و سفر و تفریح، به‌ویژه حضور در مکان‌های مهیجِ آبی که لذت این دو ماه را برایمان بیشتر می‌کند.از آنجایی  که سد چالیدره در منطقه کوهستانی طرقبه قرار دارد، زمستان‌هایش سرد و استخوان سوز است و بهترین زمان گردش در این مکان، شش‌ماه اول سال می‌باشد. چراکه برخی امکانات این مجموعه همانند غواصی، در فصل سرما ارائه نمی‌گردد.

 

گذر از اتوبان وکیل‌آباد؛ اصلی‌ترین مسیر چالیدره

همه ما قبل از رفتن به مکانی دوست داریم، که سِرچی به اینترنت بزنیم و از رَب و رُب آن مکان سَردربیاوریم، تا سَرمان کلاه نرود. اگر می‌خواهید سری به مجموعه گردشگری و تفریحی چالیدره بزنید، باید بگوییم که، این مجموعه از ساعت 9 الی 24 باز بوده و پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود و شما می‌توانید با رفتن به اتوبان وکیل‌آباد که یکی از اصلی‌ترین مسیرهای شرق به غرب تور مشهد محسوب می‌شود. به سمت این مکان حرکت کنید و هنگامی که به میدان بزرگی رسیدید، وارد بلوار امام رضا(ع) شوید و این بلوار را تا پایان ادامه دهید تا به کمربندی برسید. سپس کمربندی را پیش بروید تا به جاده نقندر برسید، اگر جاده نقندر را به اندازه دو کیلومتر جلوتر بروید، منطقه زیبای چالیدره را در سمت چپ خود خواهید دید. راستی، قیمت خرید بلیط این مکان حدود 18 هزار تومان برای بازدیدکنندگان است و هزینه استفاده هر یک از تفریحات موجود در مجموعه، به‌صورت جداگانه اخذ می گردد. البته توجه داشته باشید که، بلیط‌های تخفیفی این مجموعه توریستی را می‌توانید، از سایت‌های نت‌برگ یا تخفیفان خریداری کنید.

 

برای رزرو تور به مقاصد داخلی و خارجی با تورگردان همراه باشید. 

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

در این ایام کرونایی، که بدن بیشتر از هر چیزی به مراقبت و سلامتی و ایمنی نیاز دارد. استرس سَم مهلکی است که جان آدم را می‌گیرد. اگر نشسته‌ای و زانویِ غم بغل گرفته و مدام عکس‌های برج خلیفه و دبی و بازی‌های مهیج‌ش را سرچ می‌کنی و گردوغبار حسرت نشسته بر دلت. باید خدمت شما دوست عزیز عرض کنم که، به جای اینکه با خودت فکر کنی که مرغ همسایه غاز است؟!، سری به چالیدره مشهد بزن. البته با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی.

انتشار :  3 خرداد 1402 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   زری ابو
تصاویر مرتبط
  • چالیدره مشهد
  • بنانا در چالیدره
  • چالیدره
  • تله سیژ چالیدره
  • no_image
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد