آدرس ایران مال : ایران، استان تهران، تهران، اتوبان شهید همت (غرب)، اتوبان شهید خرازی، ایران‌مال
ساعت کاری ایران مال در طول هفته : صبح تا ساعت ۲۳
ساعت کاری در جمعه ها : از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۲۳ در طول هفته
سایت ایران مال : www.iranmall.com
هزینه ورودی ایران مال : پاساژ گردی در ایران مال رایگان است.
قیمت اجناس در ایران مال : متوسط رو به بالا
جاهای دیدنی ایران مال : مسجد، باغ ایرانی، باغ دیدار، بازار سنتی، تالار آیینه، شربت خانه، ایوان شرق، باغ رستوران ملل و شهربازی.

ایران مال تهران + راهنمای جامع بازار بزرگ ایران و معرفی تمامی بخش‌ها

ایران مال تهران

ایران مال یا بازار بزرگ ایران، بزرگترین مرکز تجاری در منطقه ۲۲ تهران، یک جای خوب برای خرید و تفریح است. اگر بگوییم ایران مال، پرشورترین مرکز تجاری پایتخت ایران است، اغراق نکرده‌ایم؛ زیرا، این مرکز خرید با جدیدترین امکانات رفاهی و تفریحی برای گردشگران و حتی تهرانی‌ها تازگی دارد. باغ ماهان، باغ دیدار، تیمچه سنتی، تالار آینه، ایوان اشراق، شربت‌خانه، باغ رستوران ملل، مسجد جامع و کتابخانه از بهترین‌های جاذبه‌گردی در این بازار بزرگ‌اند. 

ایران مال جزو پنج مال مهم جهان محسوب شده و همچنین، بزرگترین پروژه ایران در جهان است. اگر در بین جاهای دیدنی تهران می‌خواهید خرید و تفریح را در یک مکان تجربه کنید، ایران‌مال بهترین گزینه است. در ادامه مجله تورگردان به جذابیت‌های پنهان ایران مال می‌پردازیم تا هر چه بیشتر با این مجموعه آشنا شوید. 

فهرست مطالب

ایران مال کجاست؟

 

آدرس: ایران، استان تهران، تهران، اتوبان شهید همت (غرب)، اتوبان شهید خرازی، ایران‌مال

ایران مال، میان تهران و کرج، تجربه‌ای ناب را برای اهالی خرید و گردش رقم می‌زند. اگر روی نقشه و مسیریاب نگاه کنید، این مرکز خرید در شمال غربی و منطقه 22 کلان‌شهر تهران، در نزدیکی پارک چیتگر و دریاچه‌ شهدای خلیج فارس قرار دارد. با نزدیک شدن به انتهای اتوبان شهید خرازی می‌توانید این بازار بزرگ را ببینید.

عکس‌های پاساژ ایران مال تهران
عکس های ایران مال تهران
عکس های ایران مال تهران
عکس های ایران مال تهران
  • عکس های ایران مال تهران
  • عکس های ایران مال تهران
  • عکس های ایران مال تهران

مساحت ایران مال تهران چقدر است؟


ایران مال با مساحتی به اندازه ۱ میلیون و ۶۶۹ هزار و ۵۰۴ مترمربع از بزرگترین مال‌های جهان است. تماشای تمامی بخش‌های ایران مال، بیشتر شبیه به یک سفر است. مسافتی که برای این سفر طی می‌کنید، هم‌اندازه با فاصله میدان منیریه تا تجریش است. اگر تصمیم دارید تا تمامی بخش‌های ایران مال را ببینید، تقریبا به 3 روز زمان نیاز دارید. 

اینجا دلیلی برای ابراز شور و هیجان دارید! یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این مرکز تجاری، اختصاص ۷۰ درصد از فضای آن به فعالیت‌های تفریحی، فرهنگی، گردشگری، دینی، ورزشی، خدمات، رفاهی، و پارکینگ است. در ایران مال، همه نیازها و فعالیت‌های سرگرمی در یک مکان عالی قرار گرفته‌اند.

ایران مال در تهران، افتخار کشور ایران است. این مجموعه بزرگ و باورنکردنی تحت عنوان بهترین مجتمع تجاری چندمنظوره در خاورمیانه، جایزه‌های بزرگی را از نمایشگاه MAPIC و موسسه‌ی ارزیابی کننده مجموعه‌های تجاری جهان به اسم  (RLI) دریافت کرده است. این موفقیت‌های چشمگیر، نشان‌دهنده‌ شکوه و اعتبار ایران مال در صنعت تجارت و خدمات است.

تصاویر بزرگترین مرکز خرید خاورمیانه، ایران مال تهران
تصویر  ایران مال بزرگترین مرکز خرید جهان از نمای دور
تصویر  ایران مال بزرگترین مرکز خرید جهان از نمای دور
تصویر  ایران مال بزرگترین مرکز خرید جهان از نمای دور
  • تصویر  ایران مال بزرگترین مرکز خرید جهان از نمای دور
  • تصویر  ایران مال بزرگترین مرکز خرید جهان از نمای دور
  • تصویر  ایران مال بزرگترین مرکز خرید جهان از نمای دور

ایران مال تهران برای کیست؟


مالک ایران مال، مهندس «علی انصاری» از شخصیت‌های برجسته و کارآفرینان بزرگ ایران است. او به عنوان مالک بانک آینده، بازار مبل ایران، بازار کامپیوتر ایران و چندین شرکت صنعتی، موسسه فرهنگی و هنری و خیریه هم شناخته می‌شود. او علاوه براینکه داخل کشور می‌شود، در مقیاس جهانی نیز شناخته‌شده و از ثروتمندترین افراد ایرانی است.

در ادامه به معرفی بخش‌های بازار بزرگ ایران می‌پردازیم. توجه داشته باشید که این مجموعه هنوز به طور کامل افتتاح نشده و فقط فاز اول آن در بهار ۱۳۹۷ به بهره‌برداری رسید.

چه کسی صاحب ایران مال است؟
چه کسی صاحب ایران مال است؟ پاسخ: آقای علی انصاری 

مکان‌های دیدنی ایران مال کدام‌اند؟


ایران مال، تنها یک مرکز خرید نیست. اینجا جاذبه‌ها و بخش‌های دیدنی دارد که از معماری سنتی ایران الهام گرفته شده و حال و هوای گذشته را به محیطی مدرن آورده‌اند.
مسجد جامع، باغ ایرانی یا باغ ماهان، باغ دیدار، بازار سنتی، تالار آیینه، شربت خانه، ایوان شرق، باغ رستوران، باغ کتاب ایران به همراه تعداد زیادی از مراکز خرید جزو دیدنی‌های ایران مال به‌شمار می‌روند. 

در میان آن‌ها، جذابیت محیط تاریخی و دلنشین باغ‌ها بیشتر بوده و شما را به دوران گذشته می‌برد.
 

مراکز خرید ایران مال (راهنمای طبقات)

 

اگر تجربه خرید لاکچری می‌خواهید، ایران مال، بهترین مرکز خرید در ایران، خاورمیانه و جهان است. در اینجا، همه چیز به دست شماست و کافی است که در اولین فرصت به آن دسترسی پیدا کنید.

  • هایپر استار در طبقه G1
  • لوازم دکوراسیون منزل در طبقه‌های G0 تا G2
  • محصولات فرهنگی و تفریحی در طبقه G3
  • کفش و محصولات چرمی در طبقه‌های G0، G1 و G3
  • لوازم خانگی و الکترونیکی در طبقه G0
  • جواهرات، ساعت و زیورآلات در طبقه‌های G0 و G1
  • محصولات زیبایی و سلامت در طبقه‌های G1، G2 و G3
  • مد، پوشاک و لوازم ورزشی در طبقه G3
     

راهنمای طبقات ایران مال
مغازه های ایران مال
مغازه های ایران مال
مغازه های ایران مال
  • مغازه های ایران مال
  • مغازه های ایران مال
  • مغازه های ایران مال

هتل 5ستاره ایران مال


مسافر تهران هستید؟ ایران مال، میزبان خوبی برای پذیرایی از شماست. هتل ایران مال دارای امکانات عالی است و با اقامت در اینجا به‌راحتی می‌توانید دیدنی‌های تهران را ببینید. 

از پارک چیتگر گرفته تا دریاچه‌ی خلیج فارس و آبشار مصنوعی، تمام این مکان‌ها در دسترس شما خواهند بود.
 

هتل ۵ستاره مجتمع ایران مال
هتل 5 ستاره ایران مال

امکانات هتل ایران مال

در ساخت هتل پنج ستاره ایران مال، از شیوه‌های مهندسی و معماری مدرن بهره گرفته شده و سبک آن نیز از طرح آسیایی الهام گرفته شده است. این هتل در ۱۲۳,۰۰۰ متر مربع مساحت با ۱۸ طبقه و ۳۵۹ اتاق واقع شده و با داشتن چشم‌اندازهای منحصربه‌فرد از پایتخت، تجربه ای منحصر به فرد را ارائه می‌دهد. 

ساختمان با اشراف به دریاچه خلیج فارس از شرق و بام سبز و آب‌نمای ایران‌مال از غرب، چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای را فراهم کرده است. 

هتل ایران مال با موقعیت برجسته‌ای که دارد و دسترسی به بزرگ‌ترین مجتمع‌های تجاری جهان، بهترین انتخاب برای اقامت شماست. اگر برای انتخاب هتلی با رده قیمتی پایین‌تر، نیاز به مشاوره دارید، با شماره‌گیری 02147627800 با کارشناسان ما در تیم پشتیبانی تماس بگیرید. همچنین می‌توانید به صفحه‌های تور تهران از مشهد، تور تهران از اصفهان و هر مبدا دیگر موردنظرتان سر بزنید و جزئیات قیمت‌ها و بسته‌های سفر را ببینید.

هتل ایران مال با آتریوم مرکزی و نورگیری از سه جهت شرق، غرب و سقف هتل با ارتفاع حدود ۲۵ متر، دسترسی به یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های تجاری جهان را فراهم می‌کند. آتریوم‌ها به عنوان فضاهای باز و زیبا در ساختمان‌ها به منظور نورگیری و تهویه هوا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • سالن‌ها: سالن مهمانی‌ها و مراسم‌ها، اتاق جلسات و آمفی تئاتر.
  • رستوران و کافی‌شاپ: رستوران شرقی و ایرانی، رستوران‌های ایتالیایی و آرژانتینی به‌همراه کافی‌شاپ‌های مدرن.
  • ورزشی: سالن‌های ماساژ و زیبایی، استخر‌های آقایان و بانوان به‌صورت مجزا، مراکز آب‌درمانی مجهز به حمام ترکی، سونا و جکوزی.

مسجد ایران مال


مسجد ایران مال با معماری خیره‌کننده‌ای که از مسجدالنبی الهام گرفته، علاوه بر محل عبادت، از دیدنی‌های بی‌نظیر بازار بزرگ است. طرح گنبد آن با الهام از گنبد حافظیه شیراز، از پنج گنبد تشکیل شده است. این طرح‌های کاشی‌کاری و گچ‌بری از چهار رنگ مختلف هستند؛ فیروزه‌ای، لاجوردی، سفید و آجری.
به علاوه، در ایران مال ۴۰ نمازخانه نیز برای مردم فراهم شده است.

تصاویر نمازخانه ایران مال
نمازخانه ایران مال
نمازخانه ایران مال
نمازخانه ایران مال
  • نمازخانه ایران مال
  • نمازخانه ایران مال
  • نمازخانه ایران مال

باغ ایرانی یا باغ ماهان ایران مال


ایران مال یک باغ ایرانی هم دارد. در این مجموعه به شما پیشنهاد می‌دهیم که به باغ ایرانی بروید و از تماشای گیاهان و صدای آب لذت ببرید. این باغ جزئیات زیبا و منحصر به فردی که دارد، مسافران را شگفت‌زده خواهد کرد. طرح باغ ایرانی با الهام گرفتن از طرح و الگوی باغ‌های مشهور داخل کشورمان مثل باغ شازده ماهان کرمان، ظاهری تخت و پلکانی دارد. همچنین، امکان برگزاری مراسم‌های متعدد در باغ ایرانی وجود دارد.

این باغ دو دروازه شیشه‌ای دارد و ارتباط محوطه شمالی ایران‌مال با دریاچه و چشم‌انداز موزیکال در سمت جنوب را برقرار می‌کند. این ورودی‌ها با نمایی شگفت‌آور از طبیعت اطراف ارتباط برقرار می‌کنند. آنچه که قدم زدن و پیاده‌روی در باغ ایرانی را لذت‌بخش‌تر می‌کند، تماشای سقف آن است. سقف این مکان به‌ صورت غشایی طراحی شده که علاوه بر کنترل تابش خورشید، برای رشد گیاهان و ایجاد فضای سبز ایده‌آل بوده و از نظر ظاهری نیز زیباست.

بعد از تفریح در باغ ایرانی ایران مال، به رستوران‌های آن در طبقه‌های مختلف سر بزنید و لذت غذا خوردن در مکانی دلپذیر را تجربه کنید.

عکس داخل باغ ماهان در ایران مال
داخل باغ ماهان در ایران مال
داخل باغ ماهان در ایران مال
داخل باغ ماهان در ایران مال
  • داخل باغ ماهان در ایران مال
  • داخل باغ ماهان در ایران مال
  • داخل باغ ماهان در ایران مال

باغ دیدار ایران مال


باغ دیدار، مکانی برای گفت‌وگو و تبادل نظر است. این باغ در مجاورت بازار سنتی با ارتفاع ۱۴ متر قرار دارد. سقف باغ از شیشه تشکیل شده و با رشد درختان پالم کالیفرنیا زیر آن، اتمسفری دلپذیر ایجاد شده است.

در باغ دیدار، نماهای آجری یادآور معماری مناطق کویری و مرکزی ایران است. پل شیشه‌ای روی آب، سکوی شیشه‌ای و آبشار پلکانی نیز از دیدنی‌های دیگر این باغ خیره‌کننده‌اند.

تصاویر باغ دیدار ایران مال
باغ دیدار ایران مال
باغ دیدار ایران مال
باغ دیدار ایران مال
  • باغ دیدار ایران مال
  • باغ دیدار ایران مال
  • باغ دیدار ایران مال

بازار سنتی ایران مال

 

تیمچه‌ علی اکبر یک بازار سنتی بوده و از الگوهای بازارهای سنتی ایرانی مثل تبریز، اصفهان و شیراز در ساخت آن الهام گرفته شده است. این بازار در میان بازارهای مدرن واقع شده و ترکیبی جالب از تاریخ و مدرنیته را نمایش می‌دهد. این مکان در غرب ایران مال از راسته‌ی اصلی، گنبد مرکزی و چهار سوق تشکیل شده است.

تزیینات معماری متنوعی مانند مقرنس، قطار مقرنس، یزدی‌بندی، کاربندی، گچ‌بری و کاشی‌کاری، تیمچه را زیبا ساخته است. تجربه بازار سنتی در طبقه دوم ایران مال با تماشای تالار آینه، شربت‌خانه و راسته بازار در طبقه دوم باحال است!

در این بازار سنتی، چهار سرا وجود دارد که در هر کدام می‌توانید کالا یا کالاهای مورد نظرتان را بخرید.
 

  • سرای فیروزه: جایی برای خرید صنایع دستی ایرانی مانند مینا، سفال، خاتم‌کاری و آینه‌کاری.
  • سرای زمرد: اصیل‌ترین فرش‌های دست‌بافت ایرانی در اینجاست.
  • سرای عقیق: محلی برای گردش در میان عتیقه‌ها و صنایع‌دستی مربوط به گذشته.
  • سرای الماس: همه شهرها و جاهای دیدنی ایران در اینجاست. 

تصاویر بازار سنتی ایران مال (تیمچه حاج علی اکبر) در تهران
بازار سنتی ایران مال (تیمچه حاج علی اکبر) در تهران
بازار سنتی ایران مال (تیمچه حاج علی اکبر) در تهران
بازار سنتی ایران مال (تیمچه حاج علی اکبر) در تهران
  • بازار سنتی ایران مال (تیمچه حاج علی اکبر) در تهران
  • بازار سنتی ایران مال (تیمچه حاج علی اکبر) در تهران
  • بازار سنتی ایران مال (تیمچه حاج علی اکبر) در تهران

تالار آیینه ایران مال


تالار آیینه در ایران مال با الهام از تالار آیینه مجلس شورای ملی طراحی شده است. بیشتر از ۳۸ میلیون قطعه آیینه در سقف و دیوارهای این تالار به کار رفته که به‌شدت چشم‌نوازی می‌کنند. اینجا، انعکاس فرش نفیس از هنرمندان نیشابور در آیینه‌ها، جلب توجه شما را به تماشای منظره‌ای زیبا دعوت می‌کند. تالار آیینه با ارسی پنج دری به راسته اصلی بازار سنتی ارتباط برقرار می‌کند و برای مهمانان ویژه تعبیه شده است.

تصاویر جاهاي ديدني تالار آیینه ایران مال
جاهاي ديدني تالار آیینه ایران مال
جاهاي ديدني تالار آیینه ایران مال
جاهاي ديدني تالار آیینه ایران مال
  • جاهاي ديدني تالار آیینه ایران مال
  • جاهاي ديدني تالار آیینه ایران مال
  • جاهاي ديدني تالار آیینه ایران مال

شربت خانه ایران مال


شربت‌خانه‌ها، مکان‌هایی‌اند که تاریخچه‌ آن‌ها به زمان تیموریان و دوران اسلامی برمی‌گردد. این جاهای دلپذیر برای دور هم جمع شدن و نوشیدن شربت طراحی شده‌اند.

شربت‌ خانه با معماری خیره‌کننده‌اش در ایران مال، مکانی شکوهمند و جذاب است که توجه همه را به خود جذب می‌کند. کف این مکان دیدنی، کاشی‌کاری‌شده و بسیار دلنشین بوده و جزئیات شگفت‌انگیزی برای ماجراجویی دارد. منوی شربتخانه  ایران مال را در گالری که در ادامه آمده، می‌بینید.
 

شربتخانه ایران مال
تصویر محیط شربتخانه ایران مال (منبع: گوگل مپ)

شربتخانه ایران مال عکسها
شربتخانه ایران مال عکسها
شربتخانه ایران مال عکسها
شربتخانه ایران مال عکسها
  • شربتخانه ایران مال عکسها
  • شربتخانه ایران مال عکسها
  • شربتخانه ایران مال عکسها

ایوان اشراق ایران مال


سازه‌ای با ارتفاع ۲۵ متر به نام ایوان شرق در ایران مال، جزو جاهای تماشایی است. 

از طبقه‌ اول تا بام مجموعه به‌وسیله راهروی شمالی به ایوان الماس متصل می‌شود. ایوان، طراحی کریستالی برجسته‌ای دارد و درون آن و اطرافش، کافه‌ها و چایخانه‌ها در حال فعالیت‌اند.

تصاویر ایوان اشراق ایران مال
ایوان اشراق ایران مال
ایوان اشراق ایران مال
ایوان اشراق ایران مال
  • ایوان اشراق ایران مال
  • ایوان اشراق ایران مال
  • ایوان اشراق ایران مال

باغ رستوران ملل ایران


باغ رستوران ملل، جایی برای تکراری‌‌ها نیست و برای علاقه‌مندان شکم‌گردی، سفر بی‌مرزی به طعم‌های مختلف جهان است.

تصاویر باغ رستوران ملل در ایران مال
باغ رستوران ملل در ایران مال
باغ رستوران ملل در ایران مال
باغ رستوران ملل در ایران مال
  • باغ رستوران ملل در ایران مال
  • باغ رستوران ملل در ایران مال
  • باغ رستوران ملل در ایران مال

باغ کتاب ایران مال یا کتابخانه جندی شاپور ایران

 

کتابخانه ایران مال، جایی است که کتاب‌ها به زندگی رنگ می‌بخشند و به دنیایی از کتاب‌ها دسترسی دارید. این کتابخانه از نوع کلاسیک بوده و به نام کتابخانه جندی شاپور شناخته می‌شود، اما معماری اروپایی دارد. 

باغ کتاب ایران مال، مکانی برای برگزاری رویدادهای فرهنگی است. بزرگ‌ترین فرش‌ هندسی جهان در متراژ 70 هزار متر مربع به همراه طرح‌های متفاوتی که در سقف و کف وجود دارد، زیبایی‌های این مکان فرهنگی را بیشتر و بیشتر کرده‌اند. 

طرح این فرش از طرح سقف و کف الهام گرفته شده و همانند آن، از 8 رنگ تشکیل شده و سبز، اصلی‌ترین رنگ آن است. گفته می‌شود که این فرش زیبا با دست ۲۵ هنرمند در 70 روز بافته شده است.

گالری تصاویر باغ کتاب ایران مال
باغ کتاب ایران مال
باغ کتاب ایران مال
باغ کتاب ایران مال
  • باغ کتاب ایران مال
  • باغ کتاب ایران مال
  • باغ کتاب ایران مال

رستوران و کافی شاپ ایران مال


در پایان یک روز پرماجرا در بازار ایران مال، خود را با لذت یک غذای لذیذ یا یک فنجان قهوه دعوت کنید. لذت بردن از تنوع غذاها و نوشیدنی‌ها در ایران مال، کار سختی نیست؛ چرا که چهار مجموعه فودکورت بزرگ به‌همراه رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متنوعی در ایران مال، مشغول فعالیت هستند. همچنین، امکان برگزاری جشن‌های ملی و جشنواره‌های متنوع غذایی در این مجموعه‌ها وجود دارد.

اکنون وقت آن رسیده که شما را به تجربه‌ غذاهای عالی در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های سرشناس در ایران مال دعوت کنیم:

  • رستوران‌ها: هانی، سلف سرویس قریشی، ساج، ام شریف و قریشی.
  • فست‌فودها: فریکادل و مانچ باکس
  • کافی‌شاپ: شربت خانه بازار بزرگ ایران، کافه کناب، کافه دیدار، کافه ورزش، کافه سینما، کاپوچینو و کافع لانژ سینما.
     

عکس‌های رستوران و کافی شاپ ایران مال
رستوران و کافی شاپ ایران مال
رستوران و کافی شاپ ایران مال
رستوران و کافی شاپ ایران مال
  • رستوران و کافی شاپ ایران مال
  • رستوران و کافی شاپ ایران مال
  • رستوران و کافی شاپ ایران مال

پردیس سینمایی ایران مال


تمامی چیزهایی که برای تفریح در ایران مال نیاز دارید، برای شما فراهم شده است. سینما، فیلم دیدن و کافه سینما جزو آن دسته از تفریح‌هایی است که در این مرکز خرید تجاری می‌توانید تجربه کنید و کمی استراحت به خودتان بدهید. 

از نظر موقعیت مکانی، پردیس سینمایی در ضلع غربی ایران مال قرار گرفته است. این پردیس سینمایی شامل 12 سالن سینما بوده که 9 سالن آن، عمومی و 3 سالن دیگر از نوع ویژه است.

عکس‌های پردیس سینمایی ایران مال
پردیس سینمایی ایران مال
پردیس سینمایی ایران مال
پردیس سینمایی ایران مال
  • پردیس سینمایی ایران مال
  • پردیس سینمایی ایران مال
  • پردیس سینمایی ایران مال

مجموعه ورزشی ایران مال


ایران مال جایی است که همه چیز در انتظار شماست. در ادامه، بخش‌های ورزشی مختلف این مجموعه را بررسی کردیم.

  • پیست یخ: در پیست یخی ایران مال می‌توانید روی یخ ورزش کنید و از تجربه‌ سرگرم‌کننده‌ای داشته باشید. این پیست با مساحتی برابر با ۳۶۰۰ مترمربع در ضلع شرقی ایران مال قرار دارد.
  • مجموعه اسکواش: این مجموعه ورزشی به چهار زمین مدرن مجهز است.
  • مجموعه استخر و اسپا: این مجموعه با طراحی جذاب، آب‌نمای موزیکال ایران مال را به تصویر می‌کشد. دارای استخرهای جداگانه برای بانوان، کودکان و آقایان می‌باشد و امکاناتی از جمله سونا، حمام ترکی و اسپا نیز دارد. اسپا با استفاده از آب معدنی یا آب دریا، روشی موثر برای درمانی واحد شناخته می‌شود.
  • بولینگ: با ۱۶ خط بازی، بولینگ ایران مال بهترین مکان برای تفریح ورزشی شماست. این مکان دارای یک چشم‌انداز فوق‌العاده به دریاچه‌ شهدای خلیج فارس و یک آبنمای موزیکال جذاب است.
  • استادیوم چند منظوره: استادیوم چند منظوره‌ ایران مال با معماری فوق‌العاده در محدوده‌ باغ بام، یکی از فضاهای ورزشی زیبای این منطقه است. این بخش ورزشی با پتانسیل‌هایی که دارد، مکانی مناسب برای مسابقات و رویدادهای ورزشی و غیر ورزشی است. 
  • جاده تندرستی: از بخش‌های جالب ورزشی ایران مال، جاده‌ تندرستی بوده که همیشه باز است. این مسیر، با طول ۱٫۶ کیلومتر و مساحت ۲۵۰۰ مترمربع، فضایی مناسب برای ارائه خدمات پزشکی، ورزشی و رفاهی دارد.
  • کلینیک پزشکی ورزشی: کلینیک با مرکز آب درمانی و دستگاه‌های ورزشی مدرن برای آزمون‌های سلامت و ورزشی و بازتوانی ورزشکاران و سالمندان آماده فعالیت است.
  • مرکز آمادگی جسمانی و سلامت: آیا به دنبال مکانی ۲۴ ساعته در ایران مال با رستوران ارگانیک هستید؟ مرکز آمادگی جسمانی و سلامت در تمام روزهای هفته، آماده ارائه خدمت به شما متقاضیان است.
     

    مجموعه ورزشی ایران مال
    مجموعه ورزشی ایران مال در شب

شهربازی ایران مال برای خردسالان تا نوجوانان


ایران مال واقعا جای شگفت‌انگیزی است و خیال‌تان از بابت همه‌چیز جمع خواهد بود. اگر می‌خواهید خرید کنید، دور بزنید و همزمان نیز با کودک‌تان، وقتی برای شادی و سرگرمی داشته باشید، حتما به شهربازی ایران مال می‌رسید. 

این شهربازی با دارا بودن امکانات زیر، فرصتی مناسب را در اختیار شما قرار می‌دهد تا از همه چیز لذت ببرید!

  • ترن هوایی در فضای بسته
  • سالن‌های نمایش مخصوص کودکان
  • مسابقات قهرمانی بازی‌های الکترونیک
  • پیست قایق‌های ضربه‌ای
  • فضای بازی‌های لیزری

همچنین، خدمات شهربازی ایران مال شامل موارد زیر است:

  • فعالیت‌های سرگرمی برای خردسالان، کودکان و نوجوانان.
  • تماشای فیلم ویژه خردسالان و کودکان در اتاق‌های مخصوص.
  • مسابقات هیجان‌انگیز برای رده‌های سنی متفاوت.
  • برگزاری جشن‌های تولد برای کودکان و نوجوانان در اتاق‌ ویژه جشن تولد و...
شهربازی ایران مال
 

سایر بخش‌های ایران مال

 

نمایشگاه خودرو، نمایشگاه هنری، مرکز نمایشگاه و هلی پد از سایر امکانات ایران مال هستند. هلی‌پد در ایران مال، بزرگ‌ترین هلی‌پد فلزی در کشور بوده که در شمال شرقی مرکز نمایشگاهی قرار گرفته است. مساحت آن، ۲۶ متر مربع است. 
در کل، ایران مال جزو سازه‌هایی است که سیستم خودکار گرمایش از کف دارد.

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

ایران مال در تهران که به‌نام بازار بزرگ ایران شناخته می‌شود، در منطقه 22 تهران قرار دارد. برای سرگرم شدن در ایران‌مال، فعالیت‌های تفریحی زیادی پیش روی‌تان است؛ از خرید تمامی لوازم خانه و آشپزخانه گرفته تا کافی‌شاپ و شربت‌خانه! برای ورود به این مجموعه خرید، هزینه ورودی نمی‌پردازید و اگر بخواهید تمامی بخش‌های آن را ببینید، دست کم به سه روز زمان کامل نیاز دارید. جاهای دیدنی ایران مال شامل باغ ایرانی یا باغ ماهان، تالار آیینه، شربت خانه، ایوان شرق و باغ رستوران ملل است.

انتشار :  8 مهر 1402 به روزرسانی :  9 مهر 1402 نویسنده :   فائزه حسین زاده خسرویه
تصاویر مرتبط
شربتخانه ایران مال
  • شربتخانه ایران مال
  • هتل ۵ستاره مجتمع ایران مال
  • چه کسی صاحب ایران مال است؟
  • شهربازی ایران مال
  • مجموعه ورزشی ایران مال
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد