ترسناک ترین اماکن دیدنی ایران ؛ از ناشناخته ها گرفته تا اجنه

ترسناک-ترین-جاذبه-های-ایران

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به چیزهای ترسناک و هیجان انگیز علاقه دارید و فیلم های ترسناک را با عشقی خاص تماشا می کنید بی تردید به دیدنی های ترسناک ایران نیز علاقه دارید. دیدنی های ترسناک جزوی از گردشگری سیاه است که در کل جهان به عنوان dark tourism شناخته می شود. این نوع گردشگری به بازدید از مکان هایی مربوط می شود که آمیخته با مرگ، ترس و تاریکی باشند. ایران نیز اماکن دیدنی خاصی دارد که جزو گردشگری سیاه به شمار می روند و می توانند یک گردشگر را حسابی هیجان زده کنند و بترسانند. در پست امروز به معرفی نمونه هایی از این دیدنی ها در گوشه و کنار ایران پرداخته ایم. جاذبه هایی که ممکن است به دلیل وجود ارواح، اجنه، پر رمز و راز بودن و ناشناخته بودنشان ترسناک به نظر برسند. بیشتر این جاذبه ها داستان های مهیجی را در خود جای داده اند. اگر زیر 10 سال هستید یا دلتان نازک است بهتر است عکس ها را زود اسکرول کنید و بیخودی وحشت به دلتان راه ندهید.

 

ترسناک ترین جاذبه های ایران، کلبه وحشت

 

1. باغ سنگی کرمان

آدمی همیشه از یک باغ انتظار گل و بلبل و سرسبزی دارد ولی اگر بگوییم در گوشه ای از استان کرمان در دل شهر سیرجان باغی ترسناک با درختانی که به جای میوه پر از سنگ اند قرار دارد چه می گویید؟ این باغ از آنِ یک آدم مرده است. درویش خان اسفندیاری فردی کر و لال و از زمین داران منطقه سیرجان بود که در دوره پهلوی و با اوج گرفتن جریان اصلاحات ارضی زمین هایش را از دست داد. او به نشانه اعتراض 180 درخت خشکیده و قدیمی را در زمینی به مساحت 1000 متر کاشت و بر روی شاخ و برگ های آن سنگ های منطقه را آویزان کرد.

تنها کافی است پا به این باغ بگذاری تا صدای اعتراض او را بشنوی. باغی خشک و بی رنگ و رو که سنگ های کوچک و بزرگی در سرتاسرش به چشم می خورد. شاید این عناصر چیزهای خاصی نباشند ولی فضای حاکم بر باغ ترسناک است. گویی صدای خشم و اعتراض درویش خان است که انسان را به ترس می اندازد. اطراف این باغ هم بیابان های بی آب و علف سیرجان قرار گرفته و آن را در فضایی دور و دست نیافتنی قرار داده است. سکوت و مردگی این باغ در این برهوت تنها مرگ را تداعی می کند. قبر مرحوم درویش خان نیز در همین باغ قرار گرفته است.

 

باغ سنگی کرمان

 

2. کلبه وحشت انزلی گیلان

شاید شما هم اعتراف کنید که بعضی از مناطق انزلی مثل تالاب و جنگل هایش در اوایل صبح و اواخر شب خوفناک و وحشتناک اند. مه همه جا را فرا می گیرد و صدای حیوانات وحشی با باد به گوش انسان می رسد. همه چیز برای ترسیدن و وحشت کردن فراهم است. در همین حوالی در جنگل رازآلود هفت دغنان باید انتظار وحشتی بیش از این را داشت. مردم محلی از این جنگل همیشه صداهای عجیب و غریب می شنوند. گردشگران زیادی برای ماجراجویی به آنجا می روند و همه سراغ کلبه وحشت را می گیرند ولی همان ها هم شب جرئت نمی کنند در جنگل بمانند. در شرق روستای هفت دغنان مه چنان غلیظ و هوا آنقدر سنگین می شود که ناگهان احساس خفگی می کنی. اگر بتوانی بر ترست غلبه کنی می توانی تا کلبه ای متروک پیش بروی که هیچ سکنه ای ندارد و سقف و پنجره های آن خراب شده است. آن کلبه ای ترسناک و مخروبه به فیلم های احضار ارواح شبیه است.

در سال 65 چهار جوان ماجراجو به آن جنگل رفتند و تصمیم گرفتند شب را در کلبه بمانند. دو نفر از آن ها نیمه های شب با وحشت پا به فرار گذاشتند ولی متاسفانه از دو نفر دیگر یکی در کلبه جان باخت و دیگری به جنون گرفتار شد. بیخود نیست که محلی ها نیز جرئت نمی کنند شب ها به آن منطقه نزدیک شوند.

 

کلبه وحشت انزلی گیلان

 

3. ریگ جن یا همون مثلث برمودای ایران

شاید بعضی ها مثلث برمودا رو نشناسند پس بد نیست به این افراد خاطر نشان کنیم که مثلث برمودا یا مثلث شیطان یک منطقه در اقیانوس اطلس شمالی است که تا به حال بیش از 50 کشتی و 21 هواپیما در آنجا ناپدید شده اند. به عبارت دیگر باید اینطور بگوییم که هیچ کس نباید به این منطقه مرموز پا بگذارد وگرنه به سرنوشتی نا معلوم دچار می شود. نیروی دریایی ایالت متحده خطرناک بودن این مثلث رو تایید کرده و ادعا شده که موجودات ناشناخته و ماوراءالطبیعه در آنجا یافت می شوند! ما در ایران اقیانوس اطلس نداریم ولی تا دلتان بخواهد کویر داریم. کویرهای ایران کم از مثلث برمودا ندارند.

ریگ جن در شرق جاده دامغان – جندق و در شمال رودخانه ای به نام ورگی قرار گرفته و تا شعاع 50 کیلومتری آن هیچ جنبنده ای وجود ندارد. گرما و سوزش هوا و رمل ها و ماسه های فراوان باعث شده که هیچ کس جرئت نکند بدون راهنما به آنجا پا بگذارد. هیچ خانه ای در آن نزدیکی ها وجود ندارد و گم شدن و تلف شدن در آن بیابان دور و دراز امری عادی است. در سال های اخیر بخش هایی از این کویر مورد بهره برداری قرار گرفته و موتورهای چهار چرخ و افرودها ریگ  های آن را زیر پا می گذارند. معمولا مردم زیادی ضمن تور مشهد یا از تهران، اصفهان و مناطق سرتاسر کشور برای کویر گردی به آنجا می روند ولی همه می دانند به جز مناطق مشخص نباید پا را در ریگ جن فراتر بگذارند.

 

ریگ جن از جاذبه های ترسناک ایران

 

4. دریاچه گنج تخت سلیمان

از باغ و کویر سخن گفتیم و جنگل های صعب العبور را هم پشت سر گذاشتیم و حالا بد نیست به یک رودخانه عجیب اشاره کنیم که از ترسناک ترین دیدنی های ایران به شمار می رود. دریاچه گنج در تکاب از رازآلود ترین جاذبه های گردشگری آذربایجان غربی است که به نام تخت سلیمان هم شناخته می شود. برخی باورهای عامه این دریاچه را محل تولد زردشت می دانند. این دریاچه تا به حال خیلی ها را در خود غرق کرده و جسد آن ها را پس نداده است.

دریاچه گنج به صورتی کاملا مدور است و بنا بر افسانه های محلی گنج های خزانه کوروش کبیر را در خود جای داده است. می گویند پادشاه بزرگ پس از پیروزی بر کروسوس، فرمانروای لیدیه ثروت او را در این دریاچه انداخت. پس از آن مردم محلی نیز نذر دریاچه می کردند و نذورات با ارزش خود را تقدیم این دریاچه سیری ناپذیر می نمودند. گویی دریاچه گنج نه تنها به طلا و غنیمت که به آدم ها نیز علاقه دارد پس یادتان باشد برای دست یافتن به آن گنجینه ها یا حتی فقط برای آب تنی و شنا نیز هیچ وقت به سمت آن نروید.

 

دریاچه تخت سلیمان جاذبه ای ترسناک در ایران

 

5. گورستان اجنه چابهار

آن هایی که تور چابهار را تجربه کرده باشند، حتما هنگام بازدید از جاذبه های چابهار به روستای تیس نیز رفته اند. این روستا علاوه بر ساحلی سحرانگیز جاذبه های تاریخی فراوان دارد. در میان جاذبه های متنوع این روستا گورستانی پر رمز و راز به نام گورستان جن ها نیز خودنمایی می کند. آن هایی که با چابهار آشنا شده باشند می دانند که این شهرستان بکر و ناشناخته مناطق عجیب و غریب زیادی دارد که هنوز پای گردشگران به آن ها باز نشده است. گورستان جن ها نیز به مدفون شدن اجنه معروف است و بنا بر نقل قول اهالی منطقه در زیر سنگ قبرهای بزرگ آن جن هایی از سال های دور به خاک سپرده شده اند.

وجود جن ها در گورستان به دلیل سنگ قبرهای بزرگ و عجیب این قبرستان بیشتر تداعی می شود. بر روی بعضی از سنگ های قبر اشکالی نامانوس به چشم می خورد و شب ها صدای آه و ناله می آید. بومیان می گویند این صداها، صدای اجنه ای است که برای عزیزان از دست رفته شان عزاداری می کنند. نکته جالب این است که این گورها در دل سنگ جای گرفته اند و باورکردنی نیست که آدمیزادی برای دفن کردن جسد سنگ را بکند و سختی و رنج چنین کاری را بر خود روا دارد ولی از اجنه چنین کاری بعید نیست.  

 

ترسناک ترین جاذبه های ایران، قبرستان اجنه

 

6. جنگل جیغ درنزدیکی مشهد

جنگل ها همیشه پر رمز و راز و ترسناک اند، به خصوص غروب که می شود و هنگامی که هوا مه آلود است، ترس از همه چیز سراغ انسان می آید؛ از حیوانات وحشی گرفته تا ارواح خبیث. اگر در این میان صداهای عجیب و غریب نیز به گوش انسان برسد، دیگر تحملش خیلی سخت می شود. یکی از جنگل های نزدیک به مشهد به نام جنگل سربرج چنین حال و هوایی دارد. مردمی که به آن جنگل پا گذاشته اند داستان های خوفناکی تعریف می کنند. بعضی ها صدای زنی را شنیده اند که گویی زنده زنده در حال سوزانده شدن است. خیلی ها صدای جیع و فریاد شنیده اند. بعضی، آنجا را محل زندگی اجنه می دانند.عده ای می گویند جنگل سربرج نفرین شده است و شیاطین و ارواح در آن رفت و آمد دارند.

سال هاست کسی شب ها جرئت پا گذاشتن به این جنگل را نداشته است ولی اگر شما راهی تور مشهد شدید و شبانه سری به جنگل جیغ زدید تجربه تان را به ما هم بگویید. شاید این ها همه تصور افراد باشد، شاید صدای ملخ ها و جیرجیرک ها و حشرات دیگر باشد که ترکیب آن شبیه صدای جیغ می شود. هر چه که هست و هر چقدر هم که داستان ها را غیر واقعی بدانی شکل این درختان تو در تو، وهم انگیز است و حتی اگر داستان ها را باور نکنی باز هم باید دل شیر داشته باشی که شب را در جنگل جیغ بمانی.  

 

ترسناک ترین جاذبه های ایران،  جنگل جیغ

 

7. قلعه آدمخوار اردبیل

قلعه ها همیشه مخوف اند به خصوص که معمولا با اهداف نظامی ساخته می شده اند و گاه حاکمانی مخوف و جبار داشته اند. یکی از این قلعه ها در ایران که از روزگاران باستان هنوز پابرجاست، در روستای کور عباسلوی اردبیل قرار دارد. این قلعه را آدمیزاد ساخته ولی به مکانی برای از بین رفتن آدمیزاد تبدیل شده است. داستان هایی زیاد از افرادی نقل می شود که به این قلعه رفته اند و دیگر بر نگشته اند. گویی قلعه آدم ها را می خورد.

با زیاد شدن داستان های آدم های گمشده قلعه عباسلو به قلعه آدمخوار معروف شد ولی باز هم عده ای برای سر در آوردن از چند و چون ماجرا لباس کوهنوردی به تن می کنند و کوه بلند روستا را بالا می روند. وسط روز از آن بالا منظره کل روستا دیدن دارد.

 

ترسناک ترین جاذبه های ایران، قلعه آدمخوار

 

8. تالاب ارواح نوشهر

تالاب ارواح در دریاچه ای مه گرفته و جادویی در شهرستان نوشهر استان مازندران قرار گرفته است. خیلی ها در تور شمال به نوشهر می روند ولی بیشتر افراد این تالاب را نمی شناسند. مردم محلی خودشان هم زیاد به تالاب نزدیک نمی شوند. صدای حیوانات وحشی، مه غلیظ و شاخه های شکسته شده درختان فضا را حسابی مخوف کرده است.

شکل و شمایل این دریاچه باعث شده به آن لقب دریاچه یا تالاب ارواح بدهند. این نام از گذشته بر روی تالاب مانده ولی داستان هایی که درباره آن وجود داشته در همان گذشته ها باقی مانده است. اگر علاقه به هیجان و ماجراجویی دارید این بار درسفر به مازندارن 12 کیلومتر مسیرتان را از نوشهر کج کنید و هنگام سحر و صبح زود یا موقع غروب خودتان را به دریاچه ارواح برسانید.

 

ترسناک ترین جاذبه های ایران، تالاب ارواح

 

9. غار پراو در کرمانشاه

غارها هم از پدیده های طبیعی ترسناک جهان اند. کمتر کسی است که غاری را از پیش نشناسد و جرئت ورود به آنرا پیدا کند. همیشه ترس ازا ینکه راه برگشت را پیدا نکنی وجود دارد. غار پَراو در 12 کیلومتری شمال شرقی کرمانشاه نزدیک به روستای چالابه و عمق آن آدمی را به وحشت می اندازد. ورود به این غار کار هر کسی نیست و خیلی از کوهنوردان و صخره نوردان حرفه ای نیز جزئت رفتن به سمتش را ندارند. سکوتی که بر غار حاکم است، دیوارهای ریزشی و سر به فلک کشیده اش، آن هم در هوایی سرد، تن آدم را می لرزاند.   

 

ترسناک ترین جاذبه های ایران، غار پراو

 

کوه پراو 751 متر عمق دارد و از عمیق ترین و صعب العبور ترین کوه ها در جهان به شمار می رود. این کوه چاه هایی به عمق 42 متر دارد. برای ورود به غار باید وارد دهانه آن که شبیه به یک چاه عمیق است، شوید. همه چیز سیاه است و صدای خفاش ها هم مزید بر علت است. تا کنون چندین غارنورد در این مکان جان خود را از دست داده اند.

 

غار پراو از جاذبه های ترسناک ایران

 

10. جهنم دره

دره جهنم در شهر خوی واقع در آذربایجان غربی است. این منطقه کوهستانی چنان صعب العبور است که اگر به همراه یک بلد به آنجا نروید حتما گم می شوید و در خیلی از بخش های آن احتمال سقوطتان وجود دارد. احتیاط کنید. بومی ها خودشان هم جرئت نمی کنند به آنجا بروند و به گردشگران هم توصیه می کنند دور آن منطقه را خط بکشند و تنها عده از صخره نورداه حرفه ای که با منطقه کاملا آشنا هستند، به آنجا رفت و آمد می کنند. هنگام بارندگی شدید احتمال سیل در آنجا زیاد است و خطر غرق شدن هم مزید بر علت می شود.

 

ترسناک ترین جاذبه های ایران، جهنم دره

 

امروزه داستان های مربوط به اجنه و ارواح برای بسیاری از افراد باورپذیر نیست ولی هنوز هم افرادی هستند که ادعای دیدن اجنه یا ارتباط با ارواح را می کنند. این داستان ها هیچ وقت کهنه نمی شود. به علاوه حتی اگر وجود اینگونه عجایب را هم قبول نداشته باشید باز هم ترسی را که هنگام دیدن این اماکن به سراغتان می آید نمی توانید انکار کنید.

 

برای رزرو انواع تورهای اقتصادی و لوکس و لاکچری به تورگردان اعتماد کنید.

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به چیزهای ترسناک و هیجان انگیز علاقه دارید و فیلم های ترسناک را با عشقی خاص تماشا می کنید بی تردید به دیدنی های ترسناک ایران نیز علاقه دارید. در پست امروز به معرفی نمونه هایی از این دیدنی ها در گوشه و کنار ایران پرداخته ایم. جاذبه هایی که ممکن است به دلیل وجود ارواح، اجنه، پر رمز و راز بودن و ناشناخته بودنشان ترسناک به نظر برسند.

انتشار :  9 آذر 1398 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   عفیفه خدنگی
تصاویر مرتبط
باغ سنگی کرمان
  • باغ سنگی کرمان
  • کلبه وحشت انزلی گیلان
  • ریگ جن از جاذبه های ترسناک ایران
  • دریاچه تخت سلیمان جاذبه ای ترسناک در ایران
  • ترسناک ترین جاذبه های ایران، کلبه وحشت
  • ترسناک ترین جاذبه های ایران،  جنگل جیغ
  • ترسناک ترین جاذبه های ایران، جهنم دره
  • ترسناک ترین جاذبه های ایران، قلعه آدمخوار
  • ترسناک ترین جاذبه های ایران، قبرستان اجنه
  • ترسناک ترین جاذبه های ایران، غار پراو
  • غار پراو از جاذبه های ترسناک ایران
  • ترسناک ترین جاذبه های ایران، تالاب ارواح
  • ترسناک-ترین-جاذبه-های-ایران
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد