آدرس : امارات متحده عربی، دبی، منطقه ۲، خیابان البرشا ۳، دبی لند
قیمت بلیط : شروع از 2 میلیون و 905 هزار تومان
ساعت بازدید : 9 تا 21
شماره رزرو بلیط : 02147627800

از باغ گل معجزه دبی چه می‌دانید؟ + خرید بلیط ورودی

باغ گل معجزه دبی

باغ گل معجزه دبی، عجیب‌ترین دیدنی شهر دبی در کشور امارات است. با دیدن تمامی بخش‌های آن، حق دارید که به دیدن باغ گل‌های دیگر اهمیتی ندهید؛ چون این باغ، میزبان خدای زیبایی‌هاست، از گل‌های رنگارنگ و متنوع گرفته تا گل‌آرایی مجسمه‌های سه‌بعدی و حضور پروانه‌ها در یک نقطه از باغ. به‌احتمال زیاد، شما هم مثل گردشگران هر ساله تور هوایی دبی، از قدم زدن در این باغ رنگارنگ و گسترده به‌وجد خواهید آمد. قیمت ورودی باغ گل دبی در سال 2023، 60 یورو است. برای رزرو بلیط ورودی به این باغ، کافی است که با پشتیبانی‌های سایت تورگردان به‌شماره 02147627800 تماس بگیرید. 

باغ گل به باغ گل و پروانه دبی هم شهرت دارد. وقتی که هوا به خنکی می‌رود، بلیط‌های ورودی این جای دیدنی را می‌توانید رزرو کنید و از بهشتی‌ترین لحظات خود لذت ببرید. در ادامه مجله تورگردان، توضیحاتی بیشتر درباره این باغ بهشتی و کم‌نظیر در دنیا به‌همراه معرفی بخش‌های متعدد آن آوردیم. 
 

فهرست مطالب

باغ گل معجزه دبی؛ بزرگترین باغ گل جهان در کشور امارات


باغ گل معجزه، معروف به میراکل گاردن (Miracle Garden)، بزرگترین باغ گل جهان در کشور امارات و شهر دبی است. کشور امارات، جایی است که خدای باران به‌خصوص با گیاهان مهربان نیست و پابرجا ماندن این باغ، به‌نوبه خود معجزه محسوب می‌شود. وجه‌تسمیه این جای شگفت‌انگیز هم احتمالا به‌دلیل واقع شدنش در میان صحراهای گرم و طاقت‌فرسای دبی است. در هر جایی از این باغ پرطروات و با نشاط که سر بزنید، قشنگ‌ترین ترکیب‌ها و المان‌های ساخته‌شده با گل‌وگیاه را می‌بینید.

از ابتدای شکل‌گیری و سپس توسعه این باغ، بیشتر از 150 میلیون گل و 120 گونه در 72000 متر مربع برای گل‌آرایی مجسمه‌ها و تزئینات استفاده شده‌اند. حتی در باغ گل دبی، یک هواپیما متعلق‌به خطوط هوایی ایرباس هم با استفاده از گل‌ها بازسازی شده است. 

 

باغ گل معجزه دبی؛ بزرگترین باغ گل جهان در کشور امارات

 

باغ معجزه به‌قدری معجزه‌آسا بوده که بخاطر هواپیمای گل، مجسمه گل میکی موس به ارتفاع 18 متر و بزرگترین باغ عمودی جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. اینجا همه‌چیز باورنکردنی است و قطعا دیدنش می‌ارزد! 

از نظر موقعیت مکانی، باغ معجزه دبی در خارج از مرکز شهر و در تقاطع جاده شیخ محمد بن زاید و خیابان ام سقیم واقع شده است.

باغ گل دبی در چه تاریخی ساخته شده است؟


بذر شروع ساختن باغ گل معجزه یا باغ گل و پروانه دبی در سال 2013 و آن هم در روز عشق یا 14 فوریه کاشته شد. ساختن این باغ گل، نزدیک‌به 3 سال زمان برد و در نهایت، سال 2016 از باغ معجزه رونمایی شد. بهره‌برداری و فرآیند ساخت باغ معجزه، توسط شرکتی‌ مطرح در حوزه زمین‌های کشاورزی و محوطه‌سازی انجام شده است. اسم این شرکت، آکار است و فردی به‌نام عبدالناصر رهال هم در جایگاه سرپرست اجرایی آن بود. این بازرگان، اهل اردن است و در حدود 40 میلیون درهم برای ساخت و اجرای آن، سرمایه‌گذاری کرد. 

 

تصاویر باغ گل دبی

 

با اینکه باغ گل دبی به‌طور اختصاصی برای نمایش گل‌ها و گل‌آرایی‌ها طراحی شده، هیچ گونه‌ای از حشرات را در محوطه باغ نمی‌بینید! این باغ در میان مجله‌ها و خبرهای کشور انگلیس هم سروصدای زیاد برپا کرده است. به‌طوری که در روزنامه انتشارات کشور انگلیس، باغ گل و پروانه دبی به‌عنوان جایگزین باغ‌های معلق بابل (از عجایب هفتگانه جهان) معرفی شده است.

از عجیب‌ترین مواردی که درباره باغ معجزه دبی باید اشاره کنیم، تغییر گل‌های آن بعد از تحویل هر سال جدید است. به‌همین خاطر است که وقتی به این باغ دیدنی سر می‌زنید، شباهتی بین گل‌‌کاری‌ها و گل‌آرایی‌ها در مقایسه با سال قبل احساس نمی‌کنید. این را هم بدانید که امکان بازدید از باغ گل و پروانه دبی در فصلی مثل تابستان فراهم نیست؛ زیرا این باغ در تابستان تعطیل می‌شود و کاشت‌وپرورش گل‌ها دوباره انجام می‌شود. 

اکنون نوبت آن رسیده که تور باغ گل دبی را شبیه‌سازی کنیم و طراحی‌های خاص آن را به‌همراه تصاویر را نشان دهیم.

شروع مسیر با تور باغ گل دبی


وقتی به باغ گل معجزه دبی نزدیک می‌شوید، همه‌چیز را سه‌بعدی می‌بینید؛ از تپه‌ها و ماکت‌ها گرفته تا دیوارنگاری‌هایی که به چشمانتان نفوذ پیدا می‌کنند. 

همانند اسمی که این جای توریستی دبی به آن شناخته می‌شود، تمامی اشکال‌ها و المان‌های حجم‌دار به‌طور معجزه‌آسایی به‌همراه ظرافت و تمیزی بسیار زیادی با گل پوشانده شده‌اند. تا یادتان نرفته، این را بگوییم که بین این همه گل‌وگیاه، باغ پروانه‌ها را به‌هیچ‌وجه نباید از دست بدهید؛ چون زیبایی اسرارآمیزی دارد که در هیچ جای دیگری از شهر دبی و حتی سایر نقاط دنیا نمی‌توانید مشابهش را پیدا کنید.


باغ پروانه‌ها؛ خاص‌ترین جای دیدنی دبی

 

طراحی باغی اختصاصی و سرپوشیده برای تماشای پروانه‌ها، جاذبه‌های دبی باغ گل را بیشتر از آنچه فکرش را کنید، برجسته و حیرت‌انگیز کرده است. مساحت این قسمت از باغ، نزدیک به 1800 مترمربع است.

 

باغ پروانه‌ها؛ خاص‌ترین جای دیدنی دبی

 

آنچه که بیشتر توریست‌ها را متعجب می‌کند، قرار داشتن 15 هزار گونه از پروانه‌ها در این قسمت از باغ است. دلیل سرپوشیده بودن باغ پروانه‌ها در محوطه باغ گل میراکل دبی، پخش نشدن پروانه‌ها در محوطه باغ و نگهداری از آن‌هاست. 9 گنبد بزرگ و پلاستیکی که در فضای ویژه باغ پروانه‌ها قرار دارند، از آن‌ها محافظت می‌کنند. 

برای ورود به باغ پروانه‌ها، تنها 300 نفر مجاز به حضور در این محیط هستند. همانطور که از اسم این قسمت پیداست، تمامی المان‌های این بخش ویژه از باغ، بر مبنای ظاهر پروانه‌ها طراحی شده؛ از دیزاین داخلی گرفته تا گیاهان و المان‌های رفاهی.

 

باغ‌های متنوع گل

 

هر چه تنوع در طراحی باغ‌های گل می‌تواند در دنیا وجود داشته باشد، آن را می‌توانید در باغ گل معجزه دبی ببیند. گوشه‌وکنار فضای اصلی، تا جایی که چشم کار می‌کند و آبی آسمان اجازه می‌دهد، به زیر کشت گل‌وگیاه رفته است. این گل‌ها و گیاهان، متعلق به یک کشور خاص نیستند. هر کدام از آن‌ها، متعلق به 200 کشور در دنیا هستند و مثل نقل‌ونبات به‌طرز حرفه‌ای در محوطه قرار گرفته‌اند. 

 

تصاویر باغ گل دبی

 

تا وقتی در این بهشت هستید، فرصت تنفس در فضای پر از اکسیژن و عکاسی با جاذبه‌های رنگارنگ آن را نباید از دست بدهید. حیف نیست که از این مکان زیبا، آرام و بهشتی، عکس نگیرید؟

 

خرید سوغاتی

 

نقطه اتصالتان به شهر دبی برای خرید سوغاتی، در باغ گل دبی، تقویت می‌شود؛ شک نکنید. حتی سوغاتی‌هایی که اینجا برایتان دارد، براساس موضوع اصلی باغ طراحی شده است؛ یعنی گل، گیاه و پروانه را در اشکال و ابعاد مختلف می‌توانید سوغاتی بگیرید. 

 

جاذبه های دبی باغ گل

 

طبق راهنمای سفر دبی و آنچه که مسافران قبلی از تجربه سفر خودشان به‌اشتراک گذاشته‌اند، این سوغاتی‌ها مارک باغ گل دبی را دارند. با خرید این سوغاتی‌ها، یک یادگاری همیشگی برای عزیزانتان می‌برید. 

 

حوضچه ماهی

 

با حضور پروانه‌ها در باغ گل معجزه دبی، تنها یک تکه پازل کم است؛ بله حوضچه ماهی! تعداد حوضچه‌های ماهی این باغ به سه عدد می‌رسد. این سه قسمت چشم‌نواز و دوست‌داشتنی با ماهی‌های رنگارنگ پرشده‌اند و زیبایی‌شان، لذتی دوچندان در جانتان می‌گذارند.

 

تصاویر باغ گل دبی

 

محوطه مخصوص بازی کودکان

 

تفریح دبی در محوطه باغ گل برای هر رده سنی که فکرش را کنید، شدنی است. باغ گل و پروانه دبی با فراهم کردن محیطی ویژه برای سرگرم شدن کودکان و فرزندانتان، به مهم‌ترین دغدغه شما پاسخی جامع و کامل داده است. 

 

میکی موس و الهه ته فیتی

 

دیدن میکی موس در باغ گل دبی، فراتر از حد تصور است و با نسخه‌های دیجیتالی‌اش، تفاوت زیادی دارد. میلیون‌ها نفری که به این باغ می‌آیند، معتقدند که هنر گل میکی موس با شکوه ساخته شده و قلب آن‌ها را تسخیر می‌کند. مهندسان گیاه‌شناسی در باغ معجزه دبی به یکی از خیره‌کننده‌ترین روش‌ها، مجسمه میکی موس را ساخته‌اند و در طراحی آن، فقط از گل، گیاه و درختچه استفاده کرده‌اند. این باغ، قدرتمندترین هنر گرافیک قرن بیستم بود که در باغ گل، محبوبیتش برای قرن بیست و یکم، احیا شد. هر توریستی که از روبروی این نماد گل‌آرایی‌شده می‌گذرد، با دیدن این اثر شگفت‌انگیز، لبخند می‌زند.

 

عکسهای باغ گل و پروانه دبی

خرس تدی

 

کاراکترهای طراحی‌شده با گل، بعد از باغ پروانه‌ها، ماندگارترین لبخند را روی لب‌های توریست‌ها می‌آفرینند. یکی دیگر از این کاراکترهای تماشایی، خرس تدی است. یک خرس عروسکی بزرگ طراحی‌شده با گل، یکی از جاذبه‌های باغ معجزه دبی در بخش ششم آن است. ظاهرا خرس عروسکی، قلبی دارد و به‌طور ویژه، پیام عشق و هماهنگی را منتشر می‌کند. از یاد نبرید که باغ معجزه دبی در روز ولنتاین راه‌اندازی شد و تم‌های قلب در داخل باغ به‌وفور تکرار شده‌اند. 

 

عکس باغ گل در دبی

 

در حقیقت اشتباه نیست اگر بگوییم تنها تمی که در کنار قلب‌ها و عشق در باغ وجود نداشت، تم خرس عروسکی بود. علاوه‌براین، تم زیبای گلی خرس عروسکی تنها تم جهانی است. 

برای تاکید می‌گوییم که نمونه دیگری از نسخه گلدار خرس عروسکی در هیچ کجای دنیا وجود ندارد! اینجا تنها نقطه‌ای از جهان است که فرصت دیدنش را دارید.

 

سایر امکانات متعدد باغ گل و پروانه دبی

 

این باغ فقط برای بازدیدکنندگانش، امکانات بی‌شماری دارد. برخی از این امکانات عبارتند از پارکینگ همگانی، پارکینگ وی‌آی‌پی، سرویس بهداشتی، نمازخانه، چرخ دستی برای افراد ناتوان، اتاق کمک‌های اولیه، کیوسک‌های تجاری و بسیاری دیگر.

بهترین زمان برای رفتن به باغ گل دبی


زمان بازگشایی باغ گل دبی، بعد از تابستان هر سال یعنی در تاریخ 1 اکتبر است. اگر در بازه بین خرداد تا اواخر شهریور با تور دبی سفر می‌کنید، امکان بازدید از جای دیدنی را ندارید. بهترین فصل سفر به دبی و بازدید از باغ گل، بهار است. اگر می‌خواهید که با گرمای آب‌وهوای دبی نمی‌خواهید روبرو شوید، نیمه اول فصل بهار را برای سر زدن به این باغ مملو از زیبایی انتخاب کنید؛ زیرا با نزدیک شدن به انتهای فصل بهار، قدم زدن در مقابل تابش آفتاب تقویت‌شده دبی، سخت و دشوار می‌شود. 

دومین بازه‌ برای تماشای باغ گل، فصل پاییز است. در این فصل، هوا رو به خنکی رفته و بعد از تعطیلی تابستان، گل‌آرایی محوطه تجدید شده است. 

سومین و آخرین فصل پیشنهادی برای رفتن به میراکل گاردن دبی، زمستان است. گل‌ها در عین زیبا بودنشان، شاداب و پرطراوت‌اند و انگار بهشت خدا روی زمین منتظر شماست.
 

دسترسی به باغ گل دبی


اگر قصد ندارید تا به‌همراه تورهای گردشگری به باغ گل معجزه سر بزنید، با وسایل نقلیه عمومی مثل مترو، اتوبوس و تاکسی هم می‌توانید به این جاذبه دسترسی پیدا کنید. ساعت کاری اتوبوس‌ها برای رفت‌وآمد به باغ معجزه به‌صورت زیر است:

  • روزهای عادی: 14 الی 20
  • تعطیلات و آخر هفته‌ها: 12 الی 22

خرید بلیط باغ گل دبی


در اکثر مواقع، بلیط باغ گل دبی به‌همراه بلیط دهکده جهانی عرضه می‌شود. قبل از شروع سفرتان با تور دبی از تهران یا تور دبی از مشهد، بلیط‌ ورودی آن را می‌توانید از تورگردان خریداری کنید. در حال حاضر، قیمت بلیط ورودی باغ گل و دهکده جهانی دبی با ماشین عمومی از 2 میلیون و 905 هزار تومان شروع می‌شود. اگر بخواهید وعده شام را هم به پکیج تور تفریحی‌تان اضافه کنید، هزینه نهایی به 3 میلیون و 614 هزار تومان می‌رسد. 
 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

باغ گل معجزه دبی تنها مختص به شهر دبی در کشور امارات متحده عربی است. زمان بازگشایی این باغ، بعد از تابستان است. بهترین زمان برای بازدید از میراکل گاردن یا همان باغ گل و پروانه دبی، پاییز، بهار و زمستان است. با هر بار رسیدن سال جدید، تمامی گل‌ها و گیاهان این مجموعه 72 هزار مترمربعی، دوباره کشت می‌شوند. قیمت بلیط ورودی باغ گل معجزه دبی در سال 2023، 60 یورو است. برای رزرو بلیط این جاذبه از طریق شماره 02147627800 با پشتیبانی‌های سایت تورگردان در تماس باشید.

انتشار :  24 آبان 1402 به روزرسانی :  9 آذر 1402 نویسنده :   فائزه حسین زاده خسرویه
تصاویر مرتبط
باغ گل معجزه دبی؛ بزرگترین باغ گل جهان در کشور امارات
  • باغ گل معجزه دبی؛ بزرگترین باغ گل جهان در کشور امارات
  • عکس باغ گل در دبی
  • تصاویر باغ گل دبی
  • تصاویر باغ گل دبی
  • عکسهای باغ گل و پروانه دبی
  • باغ پروانه‌ها؛ خاص‌ترین جای دیدنی دبی
  • تصاویر باغ گل دبی
  • جاذبه های دبی باغ گل
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد