جاهای دیدنی شمال | معرفی 100 جای دیدنی شمال با (آدرس + ویدئو )

ناهارخوران

جاهای دیدنی شمال ایران همیشه میزبان گردشگران بسیاری است. در واقع شمال ایران شامل مناطق سرسبز و حاصلخیز در جنوب دریای خزر و شمال کوه البرز می شود و شامل استان های گیلان و مازندران و بخشی از گلستان است. در ایام پیک سفر این مناطق ترافیک سنگینی دارند. راه های اصلی ورود به شمال شامل جاده هراز، جاده چالوس، فیروزکوه، قزوین و رشت، گردنه حیران و مشهد و گرگان است. کمتر گردشگری را می بینید که برای سفرهای خود تور شمال را رزرو نکرده باشند.  اگر شما هم می خواهید این تور را رزرو کنید و جاهای دیدنی شمال را از نزدیک ببینید، کافی است همین الان با تورگردان تماس بگیرید.

فهرست مطالب

جاهای دیدنی شمال (گرگان و گلستان)

 

شمال چه جاهای دیدنی دارد؟ این سوالی است که گردشگران و علاقه مندان به سفر قبل از رزرو تور شمال می پرسند! گرگان و گلستان از شهر های شمالی ایران است که از مکان های دیدنی فوق العاده بکری برخوردار است. همیشه گردشگران زیادی برای بازدید از جاهای بکر گرگان راهی شمال می شوند. سرسبزی و طراوتی که در این مناطق شمالی وجود دارد، علاقه مندان به سفر و ماجراجویی را به سوی خود کشانده است. در این بخش سعی کرده ایم به بررسی جامع جاهای دیدنی گرگان و گلستان بپردازیم تا هر زمان که عازم سفر به شهرهای شمالی شدید، برنامه خوبی برای بازدید از جاذبه های طبیعی داشته باشید.

 


برای دریافت تخفیف‌های ویژه تور شمال با قطار با کارشناسان تورگردان به شماره 02147627800 تماس بگیرید

تجربه‌ای فراموش نشدنی در مسیرهای ریلی سرسبز شمال از هر کجای ایران


ناهارخوران

 

آدرس ناهارخوران: گلستان، گرگان،8 کیلومتری شهر گرگان به سمت جنوب

 

جاهای دیدنی شمال، نهارخوران گرگان
ناهار خوران از مناطق دیدنی شمال - منبع گوگل مپ

 

ناهارخوران بهترین جای دیدنی شمال است که در گرگان قرار دارد و به واسطه داشتن جنگل فوق العاده بکرش مشهور شده است و کم دیده می شود که کسی نام جنگل ناهاخوران را نشنیده باشد. جنگل ناهارخوران گرگان همیشه میزبان گردشگرانی است که دوست دارند در دل جنگل غرق شوند و ساعت ها از طبیعت گردی و اتراق لذت ببرند. آب و هوای ناهارخوران در شش ماهه اول سال معتدل و در شش ماهه دوم سال رو به سردی می گذارد. با این حال کم نیستند گردشگرانی که مناظر پاییزی و مناظر زمستانی جنگل را به مناظر بهاری و تابستانه اش، ترجیح دهند و بهترین زمان سفر خود را شش ماهه دوم سال می دانند. این جنگل در مقایسه با سایر جنگل ها از امکانات رفاهی بیشتری برخوردار است و نقاط مختلف گردشگری و دیدنی آن، شامل بخش های زیر است:

- ناحیه پارادایز: این بخش مشهورترین قسمت جنگل ناهارخوران شمال است که انواع رستوران و مراکز اقامتی و بازارچه خرید در آن دیده می شود. وجود این مراکز باعث شده گردشگران زیادی پارادایز را برای استراحت انتخاب کنند و به خرید وسایل مورد نیازشان بپردازند. از مشهورترین رستوران هایی که در نزدیک جنگل ناهارخوران قرار دارد می توان به رستوران قصر خورشید، رستوران فست فود باباطاهر، رستوران میامی و رستوران ملل اشاره نمود. 

- شهربازی پارادایز: بخشی از جنگل ناهارخوران گرگان به شهربازی اختصاص داده شده که از هیجانی ترین جاهای دیدنی گلستان به شمار می رود و در آن بازی های متنوعی مانند چرخ و فلک قرار دارد. جالب است بدانید چرخ و فلک گرگان از معروف ترین سرگرمی های این جنگل به شمار می رود. شهربازی پارادایز گرگان از مکان های دیدنی شمال محسوب می شود و نقش به سزایی در جذب گردشگر دارد.

شما هم می توانید با رزرو تور شمال از مشهد از این جاذبه زیبا دیدن کنید.

 

برای رزرو تور شمال کلیک کنید.

آبشار زیارت

 

آدرس آبشار زیارت: گلستان، پنج کیلومتری جنوب روستای زیارت

 

جاذبه‌های گردشگری شمال
آبشار زیارت از بهترین جاهای شمال - منبع گوگل مپ

 

آبشار زیارت نیز یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی شمال در گرگان است که از میان جنگل ناهارخوران (که در قسمت قبل معرفی کردیم) می گذرد. این آبشار 16 متر ارتفاع دارد و فضای دلنشینی را در حوضچه خود به وجود آورده است. آبشار زیارت میان گردشگران بسیار معروف است و کمتر گردشگری است که در گرمای دلچسب تابستان، کنار این آبشار اتراق نکرده باشد. مناطق دیدنی شمال گردشگران را به طبیعت بکر فرا می خواند و با منظره ای زیبا و آب و هوایی پر نشاط از میهمانان خود پذیرایی می کند. آبشار زیارت در میان جاهای دیدنی گلستان بسیار معروف است و هر گردشگری که قصد رفتن به شمال را دارد، این آبشار را می شناسد.

کوه تاور نراب

 

آدرس کوه تاور نراب: 21 کیلومتری جنوب شرقی گرگان، روستای زیارت

 

بهتری جاهای دیدنی شمال ایران
کوه تاورنراب، از دیدنی‌های شمال - منبع گوگل مپ

 

یکی دیگر از مناطق دیدنی شمال در گرگان رشته کوه تاورنرآب است. این رشته کوه در نزدیکی روستای زیارت و در 21 کیلومتری جنوب شرقی گرگان قرار دارد و اگر از بالای آن به مناظر اطراف بنگرید نمایی زیبا از روستا را خواهید دید. اگر به بازدید از جاهای دیدنی گلستان علاقه دارید سعی کنید از رشته کوه تاور نراب بالا بروید تا در حین تماشای منظره های زیبا از بهترین لوکیشن عکاسی شمال، لحظاتی زیبا را ثبت کنید.

النگدره از جاهای دیدنی شمال در گرگان

 

آدرس جنگل النگدره: 5 کیلومتری جنوب غربی گرگان، مسیر جاده ناهارخوران، پارک جنگلی النگدره

 

النگدره از بهترین جاهای شمال
جنگل النگدره از زیباترین جاهای شمال - منبع گوگل مپ

 

النگدره یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری شمال است که 185 هکتار وسعت دارد و خوشبختانه از امکانات رفاهی مناسب مانند: آلاچیق، مسیر پیاده روی، شبکه برق، جاده آسفالت، پارک مخصوص کودکان، امکانات ورزشی، گشت در جنگل توسط ماشین برقی و سرکشی نیروی انتظامی و.. برخوردار است. مسیر پیاده روی جنگل شامل جاده ای آسفالت است که روزهای زوج در اختیار گردشگران قرار دارد و می توانید با خیالی آسوده و امنیت کامل در این مسیر قدم بزنید. اگر همین طور پیاده روی را ادامه بدهید، به رودخانه قلاشی می رسید که از جاهای بکر گرگان محسوب می شود و در فصل های مختلف سال جاری است و فضای فوق العاده زیبایی را پدید آورده است. در اطراف الگندره چند چشمه با آب زلال وجود دارد که آب قابل شرب دارند. خوشبختانه در جای جای این جنگل بکر، آلاچیق هایی برای اتراق وجود دارد که برای چادر زدن گزینه مناسبی هستند! بنابراین با خیالی آسوده می توانید شب را در جنگل زیبا سپری کنید. النگدره انتخاب گردشگران تور ارزان شمال است و عنوان پرطرفدارترین مکان‌های دیدنی شمال را از آن خود نموده است. 

 

برای رزرو تور کیش کلیک کنید.

دریاچه توشن از دیدنی‌های بکر شمال

 

آدرس دریاچه توشن: گرگان، پارک جنگلی النگدره، توشن

 

جاهای دیدنی شمال، دریاچه توشن
دریاچه توشن، بهترین جای دیدنی شمال - منبع گوگل مپ

 

دریاچه توشن یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی شمال است. در این دریاچه آبزیان متنوعی، زندگی می کنند و برخی از گردشگران به هوای ماهیگیری، اتراق کنار این دریاچه را فراموش نمی کنند، طول این دریاچه به سیصد متر می رسد و مکان فوق العاده بکری برای عکاسی است. از جمله تفریحاتی که در این دریاچه انجام می شود، عکاسی، پیک نیک و ماهیگیری است. این دریاچه از امکانات رفاهی برخوردار نیست و توصیه می شود، هنگام اتراق در این منطقه، لوازم ضروری سفر به شمال را همراه داشته باشید.

آبشار باران کوه

 

آدرس آبشار باران کوه: گلستان، ۱۸ کیلومتری جنوب ‌غربی گرگان، پارک جنگلی باران کوه

 

آبشار باران کوه از بهترین دیدنی‌های شمال در گرگان
آبشار باران کوه از دیدنی‌های بکر شمال - منبع گوگل مپ

 

آبشار باران کوه یکی دیگر از مناطق دیدنی بکر شمال است که در استان گلستان و گرگان واقع شده است. آبشار باران کوه دارای مسیر پیاده روی طولانی است. شاید برای شما هم جالب باشد که علت نام گذاری این جاذبه را بدانید. در واقع وجه تسمیه این نام ریزش مکرر آب روی صخره های خزه دار است. صخره ها از یک سو به کوه منتهی می شود و از سوی دیگر غاری را پدید آورده است که منظره ای زیبا و بکر را به نمایش می گذارد. صخره های این منطقه در هر فصل زیبایی منحصر به فردی را به گردشگرانش هدیه می دهد. آبشار باران کوه از بهترین جاهای دیدنی شمال در پاییز و بهار زمستان است. از پوشش های گیاهی آبشار باران کوه می توان به گیاهان گوش فیلی اشاره کرد. بهترین زمان بازدید از آبشار فصل بهار و تابستان است و در زمستان و پاییز با تغییر رنگ خزه ها منظره ای دیگر پدید می آید.

جاهای دیدنی شمال (ساری و مازندران)

 

جاهای دیدنی شمال در ساری و مازندران شامل جاذبه های طبیعی، جاهای تاریخی، اماکن مذهبی، روستاها و بازارهای خرید است. ساری علاوه بر داشتن آب و هوای بکر از دیدنی های متنوعی برخوردار است.

دریاچه فراخین کجور

 

آدرس دریاچه فراخین: مازندران، شهرستان نوشهر، بخش کجور، بعد از روستای ویسر

 

بهترین مکان‌های شمال، دریاچه فراخین کجور
دریاچه فراخین کجور - منبع گوگل مپ

 

کجور یکی از مشهورترین روستاهای شمال شرقی مازندران است. گردشگرانی که دوست دارند پس از بازدید جاهای دیدنی مازندران سری هم به روستاهای اطراف بزنند، می توانند روستای کجور مازندران را انتخاب کنند. دریاچه فراخین یکی از جاهای دیدنی کجور مازندران است که کمتر شناخته شده است و همین امر از علل بکربودنش است. این دریاچه زیبا از قلب جنگلی عبور می کند. این دریاچه در ارتفاع 2200 متری و در میان جنگل قرار دارد. در دریاچه فراخین قایق سواری آزاد است و اگر قایق بادی همراه خود ببرید می توانید به قایق سواری روی دریاچه بپردازید. بهترین زمان سفر به این دریاچه بهار و تابستان است. 

امامزاده طاهر و مطهر کجور

 

آدرس بنای طاهر و مطهر: مازندران، شهرستان نوشهر، بخش کجور، روستای هزارخال

 

جاهای دیدنی شمال، امامزاده طاهر مطهر
مکان‌های گردشگری شمال - منبع گوگل مپ

 

بنای طاهر و مطهر کجور یکی از جاذبه های تاریخی کجور مازندران است و به گردشگرانی که به دنبال جاهای تاریخی شمال هستند پیشنهاد می شود از آن بازدید کنند. قدمت این بنا به قرن هشتم هجری بازمی گردد. معماری باشکوه آن و نقاشی های طراحی شده در سقفش گردشگران را با سبک معماری اسلامی قرن هشتم بیشتر آشنا می کند. حتی اگر شما علاقه ای به مکان های تاریخی نداشته باشید، این بنا به قدری زیبا و هنرمندانه طراحی شده است که شما را به سوی خود می کشاند.

موزه گیاهان دارویی کندلوس کجور

 

آدرس موزه کندلوس: مازندران، شهرستان نوشهر، بخش کجور، دهستان زانوس رستاق، روستای کندلوس

 

جاهای دیدنی شمال، موزه کندلوس کجور مازندران
موزه گیاهان دارویی کندلوس از اماکن دیدنی شمال - منبع گوگل مپ

 

یکی دیگر از جاهای دیدنی نوشهر و چالوس، موزه گیاهان دارویی کجور است. این موزه با هدف کشت، پرورش و بسته بندی گیاهان دارویی و معطر در سال 1365 احداث شد. مساحت آن بیش از 8 هکتار است و گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور برای بازدید از آن به نوشهر مازندران می آیند. اگر به این موزه قدم بگذارید بیش از 250 گونه گیاه دارویی را خواهید دید.

حیات وحش کجور

 

حیات وحش کجور، قشنگ‌ترین جای شمال
حیات وحش کجور مازندران - منبع گوگل مپ

 

آیا شما هم از دیدن حیواناتی چون خرس، بز کوهی، گراز و جوجه تیغی در اطرافتان وحشت زده می شوید؟ اگر به کجور در نوشهر مازندران سفر کنید، ممکن است در مسیر جنگل، جاده یا در اطراف روستاها این حیوانات را ببینید. کجور به دلیل داشتن آب و هوای بکر و پوشش گیاهی مناسب، حیواناتی چون: خرس، بزکوهی، شوکا، مرال، گراز، جوجه تیغی، خرگوش و سنجاب را در خود جای داده است. شاهین، قرقاول، کبک، بلدرچین و دارکوب نیز از جمله پرندگاهی هستند که در جنگل هایش دیده می شوند. اگر شما هم جزء گردشگرانی هستید که به مازندران سفر می کنند، سعی کنید با دیدن این حیوانات شکه و هیجان زده نشوید، آرامش خود را حفظ نموده و از نزدیک شدن به آن ها خودداری کنید. چرا که برخی گونه های این حیوانات در خطر انقراض هستند و ممکن است با کوچک ترین آسیب حیاتشان به خطر بیوفتد. بنابراین سعی کنید به آن ها آسیب نرسانید تا گامی برای حفظ حیات وحش و محیط زیست ایران عزیزمان برداریم.

جاهای دیدنی کیاسر

 

کیاسر از شهرهای شمال ایران واقع در استان مازندران است که در 70 کیلومتری جنوب شهر ساری قرار دارد. کیاسر در واقع برگرفته از نام کاووس پسر کی قباد است. او فرمانروای تبرستان بوده و به همین دلیل در قدیم با نام کیاسرا می شناختند و امروزه به عنوان کیاسر خوانده می شود. در این بخش به بررسی جاهای دیدنی شمال کیاسر خواهیم پرداخت:

پارک ملی کیاسر

 

آدرس پارک ملی کیاسر: مازندران، 70 کیلومتری جنوب ساری، بخش کیاسر

 

جاهای دیدنی شمال، جنگل کیاسر
پارک ملی کیاسر از بهترین جاهای دیدنی شمال - منبع گوگل مپ

 

یکی از جاذبه‌های دیدنی کیاسر، پارک ملی است. مساحت این پارک به 7312 هکتار می رسد و دارای گونه های مختلف جانوری و گیاهی است. در دل این جنگل سرسبز رود مشهور تجن و کاردی کلا قرار دارد که منبع تغذیه حیوانات مختلفی چون: خرس قهوه ای، گربه جنگلی، شوکا، روباه، پلنگ و پرندگانی نظیر: هدهد، کبک و کبوتر است. دامنه های سرسبزی در این جنگل وجود دارد که بهترین مکان برای پیاده روی است. اگر شما هم سفر به شمال از مشهد را انتخاب کردید، پیشنهاد می کنیم از این جاذبه بکر و هیجان انگیز بازدید کنید. 

دریاچه الندان

 

آدرس دریاچه الندان: مازندران، ساری، ۶۵ کیلومتری جنوب شهر ساری ،۲۰ کیلومتری کیاسر، دهستان چهاردانگه، دامنه‌ ازنی کوه

دریاچه الندان، قشنگ‌ترین جای دیدنی شمال
دریاچه الندان - منبع گوگل مپ

 

خوشبختانه کیاسر جاذبه های گردشگری بسیاری دارد که همیشه میزبان گردشگران بسیاری است. دریاچه الندان یکی از جاذبه های مشهور کیاسر مازندران محسوب می شود که از وسعت 17 هکتار برخوردار است. در نزدیکی این دریاچه گل های بنفشه و گیاهان دارویی و سبزی های معطر می روید. دریاچه الندان با زیبایی و سکوت خود گردشگران را به سوی خود می کشاند.

کوه آچو

 

آدرس کوه آچو کیاسر: مازندران، در فاصله 45 کیولومتری جنوب غربی ساری، قسمت غرب سلیمان تنگه "سد شهید رجایی" از توابع دودانگه

دیدنی‌های شمال، کوه اچو کیاسر
کوه آچو کیاسر - منبع گوگل مپ

 

جاهای دیدنی کیاسر محدود به جنگل و دریا نمی شود و جاذبه های هیجان انگیز دیگری هم دارد که شما را به چالش می کشاند. آیا شما هم دوست دارید قله کوه را فتح کنید؟ کوه آچو کیاسر محلی برای کوهنوردی است. در دامنه این کوه جنگل و دره وجود دارد و اگر از بالای قله به آن ها نگاه منظره بسیاری جالب و بکری را به نمایش خواهد گذاشت. اگر در فصل پاییز به این کوه زیبا پا بگذارید، زیبایی دوچندانی از طبیعت رنگارنگ را خواهید دید. کوه اچو کیاسر دارای سربالایی و شیب زیاد و گل زیاد است و تا گالش راه زیادی دارد و به گردشگرانی که به دنبال منطقه ای بکر برای پیاده روی هستند، پیشنهاد می شوند.

خانه موزه حاج علیرضا رضایی کلانتری

 

آدرس موزه حاج علیرضا رضایی کلانتری: مازندران، کیاسر، بلوار امام رضا، شهید یوسفی، امام خمینی

 
خانه موزه حاج علیرضا رضایی از مکان‌های تاریخی شمال
خانه موزه حاج علیرضا رضایی کلانتری - منبع گوگل مپ

 

اگر به شمال (کیاسر) سفر کردید، حتما از جاذبه های تاریخی آن بازدید کنید. خانه موزه حاج علیرضا رضایی کلانتری، خانه ای چوبی را مشاهده می کنید که همه اشیای موجود در آن چوبی هستند، از ترازوی چوبی گرفته تا معرق های چوبی دعاهایی مانند: جوشن کبیر و کمیل، همه و همه نشان از ظرافت هنر و 30 سال زحمت علیرضا رضایی کلانتری است. دیدن این همه ظرافت هنری شما را شگفت زده می کند و پیشنهاد می کنیم در بازدید از جاهای دیدنی شمال، موزه حاج علیرضا رضایی کلانتری را فرموش نکنید.

جاهای دیدنی گلوگاه شمال

 

جاهای دیدنی شمال، جاهای دیدنی گلوگاه
جاهای دیدنی شمال در گلوگاه - منبع گوگل مپ

 

گلوگاه یکی از شهرهای شمالی است که در استان مازندران قرار دارد. شاید دانستن معنا و وجه تسمیه گلوگاه برای شما هم جالب باشد! گلوگاه در لغت به معنای مجرا و گذرگاهی باریک است که از آن می توان به جایی دیگر دست یافت. گلوگاه پیشینه تاریخی دارد و در دوران قاجاریه از آن به عنوان مرز میان مازندران و آسترآباد یاد می شود. جاهای دیدنی گلوگاه بسیار متنوع است و با داشتن فاصله ای نزدیک با کوه البرز از جاذبه کوه و جنگل و دریاچه و چشمه برخوردار است. گلوگاه با دریای خزر 5 کیلومتر فاصله دارد. اگر بخواهید چند شبی در گلوگاه اقامت داشته باشید می توانید به اقامتگاه های بومگردی و هتل های نزدیک بهشهر گلوگاه بروید که از مهم ترین آن ها می توان به هتل مروارید صدرا، هتل بهشهر و هتل آپارتمان عباس آباد بهشهر، اقامتگاه بومگردی تاج محل گلوگاه، اقامتگاه بومگردی یلدا بانو گلوگاه و اقامتگاه بوم گردی کومه بهشهر اشاره نمود. اگر شما هم به بازدید از مناطق دیدنی گلوگاه پرداختید می توانید از معروف ترین سوغات گلوگاه یعنی اکبر جوجه هم بچشید.

توسکا چشمه از بکرترین جاهای دیدنی گلوگاه

 

آدرس توسکا چشمه: مازندران، 50 کیلومتری جنوب گلوگاه

 

جاهای گردشگری شمال، توسکا چشمه
توسکا چشمه از جاهای گردشگری شمال - منبع گوگل مپ

 

توسکا چشمه از جاهای دیدنی گلوگاه محسوب می شود. در توسکا چشمه، درختان سر به فلک کشیده را مشاهده خواهید کرد. گردشگرانی که تور شمال از مشهد را انتخاب می کنند و بیشتر به جنگل های زیبا علاقه مند هستند، می توانند در فصل بهار و تابستان توسکا چشمه گلوگاه را برای اتراق و طبیعت گردی انتخاب کنند. عمده پوشش گیاهی پارک جنگلی توسکا را درختان توسکا تشکیل می دهند. در این جنگل امکانات رفاهی مانند: آلاچیق ها و فروشگاه و همچنین سرویس بهداشتی وجود دارد.  

آغوز دره، روستایی تماشایی در گلوگاه

 

آدرس آغوز دره: مازندران، 45 کیلومتری گلوگاه

 

بهترین مکان‌های دیدنی شمال
آغوز دره - منبع گوگل مپ

 

روستای آغوز دره از جمله بکرترین و دلنشین ترین جاهای دیدنی گلوگاه است که در به معروف ترین جاهای دیدنی شمال تبدیل شده است. اگر مسیر مشهد به شمال را با ماشین طی کنید یا تور شمال را از شهر خودتان رزرو کنید، در گوشه و اطراف درختان گردو را می بینید و اگر در فصل پاییز به آنجا بروید دلتان می خواهد کمی از گردوهای گلوگاه را برای خود بچینید. علت نامگذاری این روستا به عنوان آغوزه وجود تعداد زیاد همین درختان گردویی است که در اولین نگاه چشم هر گردشگری را به خود خیره می کند. از مهم ترین سوغات این روستا می توان به قالی و محصولات کشاورزی مانند: گردو، توت خشک و انار، انجیر و غیره اشاره نمود. 

جاهای دیدنی گیلان و اطراف آن

 

جاهای دیدنی شمال، شامل استان گیلان و اطراف آن همواره مقصد گردشگرانی است که به طبیعت پناه می برند. اگر شما هم دوست دارید، آخرهفته زیبای خود را در شمال ایران سپری کنید کافی است بکرترین مناطق رشت و گیلان را انتخاب کنید و عازم سفر شوید. 

ماسال، بهشت سرسبزی که جان از دیدنش سیر نمی‌شود

 

آدرس ماسال: گیلان، در فاصله 55 کیلومتری از رشت

زیباترین جای شمال کجاست؟
زیباترین جای شمال کجاست؟ ماسال - منبع گوگل مپ

 

جاهای دیدنی ماسال بسیار بکر و متنوع است و در فصل بهار میزبان گردشگران بسیاری است. ییلاق ماسال در نزدیکی کوه ماسال و رودخانه خالکایی منطقه زیبایی را به وجود آورده است. ماسال کوهستانی طبیعتی سرسبز دارد که اگر منظره ای شبیه به کوه های آلپ را به شما نشان ندهد، منظره ای بکر در و فراموش نشدنی در دل کوه های تالش را به شما نشان می دهد که کلبه های چوبی روی زمین های سرسبزش پراکنده شده اند. اگر به ماسال گیلان سفر کردید می توانید در هر یک از این کلبه های چوبی اقامت گزینید و زیر طاق آسمان بساط کباب راه بیاندازید. و یا با رزرو تور شمال در هتل های مختلفی مانند: شاندرمن ماسال، راتینس ماسال و هتل آرایانا ماسال اقامت گزینید. خوشبختانه امکان رزرو تور شمال با تمامی هتل ها فراهم است و با هر بودجه ای می توانید تور شمال را رزرو نموده و از بازدید جاهای دیدنی شمال مانند ماسال لذت ببرید. 

دشت النزه ماسال، دشتی به وسعت بی نهایت

 

آدرس دشت النزه: گیلان، شهرستان ماسال، شهر شاندرمن، جاده شاندرمن- النزه، ییلاق النزه

 

دشت النزه ماسال بهترین جای دیدنی شمال
دشت النزه ماسال طبعت بکر شمال - منبع گوگل مپ

 

یکی دیگر از جاهای دیدنی ماسال دشت النزه است، این دشت با درختان بسیار بلند و کوه های سبزرنگش به قدری زیباست که اگر به آن نگاه کنید پایانش را نخواهید یافت. در برخی مواقع مه سراسر این دشت را فرا می گیرد که فضایی بکر و رویایی را پدید می آورد. در این دشت زیبا، آرامگاه امامزاده ابراهیم وجود دارد که در نزدیکی اش درخت کهنسال 200 ساله به چشم می خورد. 

قلعه رودخان، تاریخ در دل جنگل فومن

 

آدرس قلعه رودخان: گیلان، ۲۰ کیلومتری جنوب غربی فومن، بالای روستای رودخان

 

جاهای دیدنی شمال، قلعه رودخان
معروف‌ترین جاذبه گردشگری شمال - منبع گوگل مپ

 

قلعه رودخان یکی از معروف ترین جاهای دیدنی گیلان و فومن است. این قلعه زیبا در فومن گیلان قرار دارد و پیشینه اش به دوره ساسانیان باز می گردد. این قلعه در دوره سلجوقی بازسازی شد و تا کنون به یادگار مانده است. گردشگرانی که تور شمال را رزرو می کنند می توانند در بازدید از اماکن گردشگری شمال ایران، به این جاذبه هم سر بزنند.

اگر مقصد شما در تور شمال، رشت است و می خواهید بازدید از جاهای دیدنی رشت را در اولویت برنامه های خود قرار بدهید، مقاله "جاهای دیدنی رشت" را مطالعه کنید.

آبشار دودوزن خرمکش کجاست؟

 

آدرس دودوزن خرمکش: گیلان، ۲۴ کیلومتری شهرستان شفت

 

مکان‌های تفریحی شمال، آبشار دودوزن
آبشار دودوزن - منبع گوگل مپ

 

شاید نام دودزن خرمکش را شنیده باشید و بگویید دودوزن کجاست؟ چگونه می توان به آن رسید؟ آبشار دودوزن گردشگران زیادی را به خود جذب می کند و برای گردشگرانی که می خواهند در دل آفتاب تابسنان به منطقه ای بکر و خنک در گیلان پناه ببرند، ملجا آرامش بخشی است.

آبشار دودوزن خرمکش در شهرستان شفت گیلان قرار دارد. فاصله آبشار دودوزن تا تهران 360 کیلومتر است و اگر با ماشین شخصی به این منطقه زیبا سفر کنید، پس از مدت 5 ساعت به انجا می رسید. اما اگر بخواهید با تور به این مکان زیبا سفر کنید کافی است، تور شمال را رزرو کنید و در هتل هایی نظیر: کادوس بزرگ رشت و سندی گیلان و شبستان رشت اقامت گزینید.

جاهای دیدنی (رامسر)

 

رامسر از زیباترین شهرهای دیدنی شمال
شهرهای دیدنی شمال - منبع گوگل مپ

 

رامسر یکی از شهرهای زیبا و دیدنی شمال ایران است. جاهای دیدنی رامسر به قدری متنوع و زیاد است که معرفی آن ها در یک بخش کوتاه نمی گنجد و مقاله ای جدا طلب می کند. از این رو ما در مقاله جاهای دیدنی رامسر: تله کابین، ساحل، جنگل دالخانی، جواهرده به صورت کامل و جامع به معرفی اماکن دیدنی و تفریحی رامسر شمال پرداخته ایم. کافی است برای مطالعه آن روی "جاهای دیدنی رامسر" کلیک کنید.

جاهای دیدنی چالوس

 

جاهای دیدنی شمال در چالوس
جاهای دیدنی شمال در چالوس - منبع گوگل مپ

 

قطعه شعری که در بالا خواندیم از محمدتقی بهار شاعر مشهور است که در وصف چالوس سروده است. چالوس نامی آشنا برای گردشگران شمال است. کمتر کسی است که به این شهر رفته باشد و از جاهای دیدنی چالوس دیدن کرده باشد، اما دلش نخواهد بارها و بارها به این منطقه بکر و خوش آب و هوا سفر کند. جاذبه های دیدنی چالوس متنوع و به قدری زیاد است که در مقاله ای جدا به توصیف جاذبه های دیدنی آن پرداخته ایم. اگر شما هم دوست دارید از تهران با ماشین شخصی به چالوس بروید و یا با رزرو تور جاذبه های چالوس را ببینید پیشنهاد می کنیم مقاله " راهنمای شمال از تهران " را بخوانید.

جاهای دیدنی نور شمال

 

جاهای دیدنی نور شمال
جاهای دیدنی شمال در شهرستان نور - منبع گوگل مپ

 

جاهای دیدنی نور شمال هر ساله میلیون ها گردشگر را از اقصی النقاط جهان به سوی می خواند. شهرستان نور به مرکزیت نور زادگاه نیما یوشیج شاعر معروف است. شهرستان نور دارای جاذبه های گردشگری متنوعی مانند: پارک جنگلی، دریاچه، آثار تاریخی و روستا است. در مقاله " جاهای دیدنی نور " به صورت مفصل و جامع به معرفی جاذبه های دیدنی نور پرداخته ایم. هر گردشگری قبل از رفتن به نور نیاز دارد آشنایی کافی و کاملی با این شهرستان داشته باشد.

جاهای دیدنی نشتارود شمال

 

نشتارود یکی از شهرهای شمالی ایران واقع در مازندران است. فاصله نشتارود تا کرج 202 کیلومتر و حداقل زمان رسیدن به آن 4 ساعت است در حالی که فاصله نشتارود تا تهران 232 کیلومتر است. شاید آشنایی با وجه تمسیه نشتارود برای شما هم جالب باشد، نشتا به معنای نشت آب می باشد و به علت اینکه رودخانه های بسیاری در شهر وجود دارد، نشتارود نام گرفته است. از هر چه بگذریم نمی توان از جاذبه های تاریخی و گردشگری نشتارود گذشت. از محبوبترین جاذبه های دیدنی شمال نشتارود می توان به موارد زیر اشاره نمود:

پلاژ ساحلی نشتارود

 

آدرس پلاژ نشتارود: مازندران، نشتارود، کترا، خیابان 17 شهریور، ضیاالدین عاملی

 

پلاژ ساحلی نشتارود که به عنوان پلاژ نشتارود خوانده می شود، یک مجتمع تفریحی رفاهی است که برای اسکان و اقامت گردشگران و میهمانان غیر بومی خدمات ارائه می دهد و با امکانات رفاهی مناسبی مانند: غذا، بستنی، تنقلات، چای و قلیان در آلاچیق های زیبا میزبان گردشگران تور شمال است. پلاژ نشتارود در خیابان معروف 17 شهریور شهر نشتارود قرار دارد. اگر شما هم می خواهید در نشتارود مازندران به تفریح بپردازید و یا کنار ساحل به پیاده روی بپردازید، می توانید پلاژ نشتارود را برای مقصد گردشگری خود به شمال انتخاب کنید.

مرداب نشتارود

 

آدرس مرداب نشتارود: مازندران، ۵ کیلومتری تنکابن، نشتارود

 

مرداب نشتارود یکی از جاهای دیدنی شمال است که در 5 کیلومتری تنکابن قرار دارد و در مرکز شهر قرار دارد. این مرداب ئر فصل بهار بسیار زیبا و دیدنی است. اکر در فصل بهار از آن بازدید کنید، ماهی های کپور و کفال و اردک ماهی را در آن خواهید دید. اگر در فصل زمستان به آن سفر کنید، مرغابی و خودکا که به دنبال مناطق گرم هستند را می بینید. از جمله تفریحاتی که در کنار این مرداب رونق دارد، ماهیگیری است که با مجوز انجام می شود.

موزه حیات وحش خشکه داران

 

آدرس موزه حیات وحش خشکه داران: مازندران، تنکابن، نشتارود، جاده لوله گاز

 

موزه حیات وحش خشکه داران تنکابن از جاهای دیدنی شمال در جاده چالوس است که در سال 1362 در غرب شمال احداث شده است که وسعت آن به 550 متر مربع می رسد. در این موزه انواع گونه های حیوانات به صورت تاکسیدرمی (حیوانات خشک شده) از جمله: حواصیل، اگرت، پلیکان، خرس، گراز، گربه جنگلی و غیره قرار دارد که به صورت نیم تنه و کامل نگه داری می شوند. بازدید از این جاذبه بالاخص برای کودکان و نوجوان بسیار هیجان انگیز است.

روستای مازوبن نشتارود

 

آدرس روستای مازوبن: مازندران، شهرستان تنکابن، حدود 10 کیلومتری جنوب غربی شهر نشتارود

 

روستای مازوبن علیا در شهرستان تنکابن و در 10 کیلومتری نشتارود قرار دارد. این روستا در ناحیه جلگه قرار دارد و به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری شمال تبدیل شده است. همین که به این روستای زیبا قدم بگذارید، میوه های گوناگون مانند: آلوچه، ازگیل، سیب جنگلی، گالش انگور، همرود یا گلابی وحشی و زرشک شما را هیجان زده می کند.

جاهای دیدنی شهسوار شمال

 

شاید برای شما هم جالب باشد، که شهسوار کجاست؟  شهسوار به مروارید مازندران معروف بوده و شهری پرجمعیت محسوب می شود. شهسوار از تواعب تنکابن است که از غرب به رامسر، از شرق به چالوس و از جنوب به رشته کوه های البرز و از شمال به دریای خزر منتهی می شود. از مهم ترین محصولات کشاورزی این مناطق می توان به کیوی، پرتقال و چای اشاره نمود. اکثر گل های زینتی در این شهر پرورش داده می شوند و دارای مرکز پرورش ماهی های سردابی است. جاهای دیدنی شهسوار که در میان گردشگران به جاهای دیدنی تنکابن مشهور است شامل، قشنگ ترین نقاط گردشگری است که در این قسمت به معرفی آن می‌پردازیم:

دشت دریاسر

 

آدرس دشت دریاسر: مازندران، جنوب تنکابن، منطقه دوهزار

 

دشت دریاسر از جاهای قشنگ شمال
دشت دریاسر از جاهای دیدنی شمال کشور - منبع گوگل مپ

 

یکی از جاذبه های دیدنی شهسوار دشت دریاسر است که در ناحیه جنوبی شهر تنکابن قرار دارد. کوه های زیبایی از اطراف این دشت را محاصره نموده که بلندترین کوه آن الموت است. حال که از کوه الموت نام آورده شد، خوب است بگوییم، کوه الموت نامی آشنا و جاذبه ای بکر در قزوین برای منجمان است. این منطقه خالی از هر گونه آلودگی نوری و آلودگی صوتی است و به دلیل داشتن شرایط مناسب برای رصد آسمان شب، منجمان را برای کشف حقایق ستاره شناسی به سوی خود می کشاند. 

آبشارهای کوهسر

 

آدرس آبشارهای کوهسر: مازندران، تنکابن، بخش نشتارود

 

شمال گردی
شمال گردی، آبشارهای کوهسر - منبع گوگل مپ

 

آبشار کوهسر در دو روستای کوهسر و سفیدآب قرار دارد و با گذر از جاده خاکی، چشم انداز زیبایی را به گردشگرانش هدیه می‌دهد. آبشار کوهسر از مناطق دیدنی شهسوار تنکابن است. حد فاصل  روستای جنگلی سفید آب و کوهسر که در گویش محلی (اسپی او و گوسر) خوانده می شود، جاده ای خاکی و فوق العاده زیبا است که برای تردد در این جاده باید از رودخانه عبور نمود. این رودخانه منتهی به آبشارهای کوهسر می شود. 

آبشار سنگ بن

 

آدرس آبشار سنگ بن: مازندران، جنوب غرب تنکابن، جاده دوهزار، روستای عسل محله

 

جاهای دیدنی شمال، آبشار سنگ بن
آبشار سنگ بن - منبع گوگل مپ

 

یکی دیگر از مکان‌های دیدنی شهسوار، آبشار سنگ بن است. در نزدیکی این آبشار طبیعتی بکر مملو از درختان توسکا، افرا و بلوط وجود دارد. این آبشار در شرق رودخانه و در نزدیکی جنگل وسیع سوته چال قرار دارد.

آبگرم فلکده و رودخانه لیرسر

 

آدرس آبگرم فلکده: مازندران، شهرستان تنکابن، بخش خرم‌آباد، روستای فلکده

 

جاهای دیدنی شمال، آبگرم فلکده و رودخانه لیرسر
بهترین جاهای دیدنی شمال - منبع گوگل مپ


آبگرم فلکده یا (فلک‌ده)و رودخانه لیرسر دارای درجه حرارت مناسبی است و اگر اهل شنا و آب‌تنی در هوای گرم تابستان باشید می تونید به این منطقه دیدنی شهسوار سفر کنید. در نزدیکی این آبگفرم یک چشمه آب سرد به همراه جنگلی انبوه از شما دلبری می کند. چشمه آبگرم فلکده شهسوار شمال، از خاصیت درمانی برخوردار است. آبگرم جنگلی فلکده در 33 کیلومتری شهر قرار دارد. در چشمه آبگرم فلکده گوگرد وچود دارد و با توجه به اینکه آب شیرین دارد، برای آشامیدن مناسب است. 

منطقه حفاظت شده بلس کوه

 

آدرس بلس کوه: مازندران، جنوب تنکابن، بین دو رودخانه دو هزار و سه هزار

 

جاهای دیدنی شمال، منطقه حفاظت شده بلس کوه
مناطق بکر و دیدنی شمال - منبع گوگل مپ


منطقه حفاظت شده بلس کوه،  یکی از بکرترین اماکن دیدنی شمال است که در شهسوار واقع شده است. اگر شما هم از دسته گردشگرانی هستید که دوست دارند در تور شمال گونه های جانوری متنوعی مانند: مرال، تشی، خرس قهوه ای، گرگ، بز، گراز، روباه معمولی، شغال، دارکوب و چکاوک را ببینید پیشنهاد می کنیم از بلس کوه شهسوار بازدید کنید. بلس کوه همانطور که از نامش پیداست، جاذبه ای کوهستانی در دل جنگل های انبوه هیرکانی محسوب می شود. آب و هوای بلس کوه به دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی خاص، در اغلب اوقات بارانی و کاملا خنک است. کمتر گردشگری را می بینید که به بلس کوه تنکابن سفر کند اما از آب و هوای خوب آن ناراضی باشد. زمانی که در این منطقه باران می بارد، طراوت و بوی گِل و گیاهان همه جا را فرا می گیرد و شما را به پیاده روی زیر باران ترغیب می کند. 

معرفی مناطق تفریحی و گردشگری سرخرود مازندران

 

اگر به شمال و شمال گردی علاقه مند باشید، حتما نام سرخرود را بسیار شنیده اید. سرخرود یکی از شهرهای ساحلی مازندران با مرکزیت سرخ‌رود محمود آباد است که به فریدون کنار هم می رسد. گویش اهالی این شهرستان مازندرانی است و جزء مناطقی است که موقعیت خوبی برای گردش و تفریح و همچنین خرید و فروش ویلا و ملک دارد. جالب است بدانید پیشینه سرخ رود شمال به عصر آهن باز می گردد و بیشترین جمعیت این محل غیر بومی و گردشگرانی از یزد، اصفهان، تهران و مشهد هستند که در فصل پیک سفر شامل بهار و تابستان به سرخرود مازندران پناه می آورند. آب و هوای سرخ رود محمود آباد در بهار معتدل، در تابستان شرجی و در زمستان سرد است. اگر شما هم از سفر به شمال و ماجرا جویی در باغ و بستان و روستاهایش لذت می برید! خبر خوبی برایتان داریم: روستاهای دیدنی سرخرود شامل: دریا سر، بیشه کلا، معلم کلا، حاجی کلا، ملا کلا، چاکسر، علوی کلا، اسلام محله، زندگی کلا، شاه کلا، درویش آباد، افرا سرا و عبدالله آباد است. حال به معرفی جاهای دیدنی و تفریحی سرخرود مازندران می پردازیم:

ساحل ماسه ای سرخرود و تفریحات آبی

 

آدرس ساحل ماسه‌ای سرخرود: مازندران، شهرستان محمودآباد، شهر سرخرود

 

ساحل سرخرود، بهترین مکان تفریحی شمال
ساحل سرخرود از بهترین مکان‌های تفریحی شمال - منبع گوگل مپ

 

ساحل سرخرود محمودآباد مازندران 5 کیلومتر طول دارد و منتهی به دریای زیبای خزر است. یکی از بهترین مکان های گردشگری سرخرود همین ساحل زیبا و دوست داشتنی است. اگر شما هم با ماشین شخصی از جاده آمل به سمت نور و محمودآباد و نوشهر بروید، شاهد ساحل زیبای نوشهر خواهید بود! اما اگر برای یک بار هم که شده این مسیر را تغییر بدهید و به سمت سرخرود بروید، از صمیم قلبتان سکوت و آرامش این ساحل فوق العاده را حس خواهید کرد. شاید هم تا به حال این را تجربه نکرده باشید که در نیمه های شب در کنار ساحل امن و خلوت آتشی روشن کنید و سایر گردشگرانی را ببینید، که به شوق شنیدن صدای پای دریا، سرخرود را به سایر جاذبه های دیدنی شمال ترجیح داده اند. امکانات تفریحی که در نزدیکی این ساحل وجود دارد نیز همیشه با گشاده رویی پذیرای میهمانان و گردشگران تور شمال هستند. 

تفریحات آبی و هیجانی سرخرود محمود آباد مازندران

 

جاهای دیدنی شمال، تفریحات آبی و هیجانی سرخرود
تفریحات آبی ساحل سرخرود - منبع گوگل مپ

 

آری اگر شما هم می خواهید برای لحظه ای تمامی دغدغه هایتان را کنار بگذارید و دلتان بخواهد، سکوت، هیجان و شادی را در کنار هم تجربه کنید می توانید، روانه سرخرود شمال شوید و از تماشای جاهای زیبای شمال لذت ببرید.

قهوه خانه ها و چایخانه ها: اگر شما هم به ساحل سرخرود قدم بگذارید، اولین چیزی که به چشمتان می خورد، آلاچیق ها، چایخانه و قهوه خانه های مازندران است که با رویی گشاده از شما پذیرایی می کنند و با پخش موسیقی های دلنشین روحتان را به آرامش می رسانند. کافی است ساعتی در آن بشینی و یک چای بنوشی!

قایق سواری سرخرود: یکی از تفریحات هیجانی و آبی سرخ رود شمال قایق سواری در دریای خزر است. برای قایق سواری در سرخرود باید به پلاژ ساحلی بروید.

جت اسکی در ساحل خزر: جت اسکی در ساحل سرخرود هیجانی دیگر دارد. اگر شما هم عاشق سرعت باشید، پیشنهاد می دهیم در بازدید از جاهای دیدنی شمال، حتما جت اسکی سرخرود را هم امتحان کنید.

اسب دوانی در کنار ساحل سرخرود: حتی اگر تفریحات آبی را امتحان نکنید! محل است اسب دوانی در کنار ساحل را نادیده بگیرید. اسب دوانی در کنار ساحل سرخرود، تفریحی فوق العاده پر نشاط و محبوب است.

شنا در ساحل سرخرود: در ساحل سرخرود شنا و آب تنی امکان پذیر است چرا که  منطقه شنای بانوان و آقایان کاملا جداسازی شده است و به بهترین مکان های گردشگری سرخرود تبدیل شده است.

عکاسی در کنار ساحل: عکاسی در کنار ساحل سرخرود، شما را به وجد می آورد. وجود منظره های زیبا باعث افزایش شوق عکاسی می شود.

رودخانه هراز

 

آدرس رودخانه هراز: مازندران، جاده هراز، رودخانه هراز

 

جاده هزار، جای قشنگ شمال
رودخانه هراز - منبع گوگل مپ

 

یکی دیگر از جاهای دیدنی شمال در سرخرود رودخانه هراز است. این رودخانه به دریای خزر منتهی می شود واز  بهترین مکان های گردشگری سرخرود است. در اطراف این جاذبه تفریحی، محل مناسبی برای پیاده روی اهالی سرخ رود به وجود آمده است. اگر دوست دارید ساعتی در کنار رودخانه هراز اتراق کنید، می توانید زمان مناسبی را برای رزرو تور شمال در نظر بگیرید و یا به صورت زمینی عازم سفر شمال کشور شوید.

جاهای دیدنی صومعه سرا شمال

 

صومعه سرا در دشت سرسبزی از گیلان واقع شده است و 369 کیلومتر با تهران فاصله دارد. آب و هوای صومعه سرا بسیار معتدل و مرطوب است و یکی از رودخانه های مشهور به نام ماسوله زمین های این مناطق را سیراب می کند. صومعه سرا از جاهای دیدنی شمال محسوب می شود و دارای دو مرکز به نام تولم و کاسگر است که در کتب تاریخی از آن ها نام برده شده است. صومعه سرا نامی آشنا برای گردشگرانی است که همیشه عازم سفرهای شمالی هستند. 

صومعه سرا از شرق با بندرانزلی و از غرب با رضوان شهر و ماسال، از جنوب به فومن منتهی می شود. صومعه سرا  شهر قشنگ، آروم و با آدم های خوب و خونگرم همیشه پذیرای گردشگرانی از سراسر ایران عزیز است. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید، جاهای دیدنی صومعه سرا کجاست؟ و در تور شمال چگونه بهترین جاهای دیدنی را انتخاب کنید و به گشت و گذار بپردازید. ما در این بخش اطلاعات دقیقی از جاذبه های گردشگری صومعه سرا قرار داده ایم تا بتوانید به راحتی بهترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

یکشنبه بازارهای هفتگی

 

یکشنبه بازار صومعه سرا از بهترین دیدنی‌های شمال
یکشنبه بازار صومعه سرا - منبع گوگل مپ

 

یکشنبه بازارصومعه سرا از جمله مراکز خرید خوب این منطقه به شمار می رود که هر هفته یکشنبه ها در خیابان ستارخان برقرار است و کمتر گردشگری است که تور شمال را انتخاب کند  اما بازارهای محلی هفتگی صومعه سرا بازدید نکند. مردم گیلان هر هفته، یکشنبه محصولات و کالاهای خود را به خیابان ستارخان می آورند تا گردشگران و توریست ها و حتی بومیان و روستاییان بتوانند محصولات مورد نیازشان را تهیه و خریداری کنند. اگر به این بازار قدم بگذارید، شور و نشاط مردم محلی را برای خرید و فروش محصولات میبینید و با محصولات روستایی و صنایع دستی شمال بیشتر آشنا می شوید. 

روستای صوفیانده

 

آدرس صوفیانده: گیلان، صومعه سرا، جاده پیر بازار به ضیابر، بخش دهستان هندخاله

 

روستای صوفیانده یکی از روستاهای صومعه سرا است که به عنوان روستای بدون بیکار مشهور است. این روستا از زیباترین روستاهای تولم است که به خاطر تولید محصولات کشاورزی ارگانیک، مانند توت فرنگی شهرت بسیاری یافته است. این روستا در دهستان هند خاله قرار دارد و از جمله مناطقی است که فرصت های بسیاری برای گردشگری در آن وجود دارد. 

مناره آجری گسکر

 

آدرس مناره گسکر: گیلان، 9 کیلومتری غرب صومعه سرا، به طرف دهکده جاده کنار

 

مکان‌های تاریخی شمال
مناره آجری گسکر - منبع گوگل مپ

 

مناره آجری گسکر یکی دیگر از مناطق دیدنی شمال است که پیشینه تاریخی آن به دوران سلوجوقیان باز می گردد. معماری اصلی این مناره به شکل مخروطی است و روی سقف آن سوراخ کوچکی وجود دارد. ارتفاع آن به 30 متر می رسید و بر اساس شرایط جوی 5 متر از آن تخریب شد و در سال 1369 13 متر دیگر فرو ریخت و هم اکنون 12 متر از آن بر جای مانده است. گردشگرانی که تور شمال از مشهد را انتخاب می کنند، می توانند به بازار صومعه سرا بروند و از این مناره بازدید کنند. 

تالاب سیاه درویشان

 

آدرس تالاب سیاه درویشان: گیلان، شهرستان صومعه سرا، روستای سیاه درویشان

 

جاهای دیدنی صومعه سرا، تالاب سیاه درویشان
تالاب سیاه درویشان از بهترین جاهای تفریحی شمال - منبع گوگل مپ

 

تالاب سیاه درویشان در روستای درویشان صومعه سرا شمال قرار دارد. این منطقه زیستگاه جانوران بسیاری است و از این رو اهمیت فراوانی دارد. معمولا لک لک، کیلار، خوتکای پر سفید و انواع ماهیان و قورباغه ها در این تالاب دیده می شود. پوشش گیاهی تالاب سیاه درویشان شمال عمدتا درختان صنوبر و شالیزار است. تالاب سیاه درویشان یکی دیگر از مناطق تفریحی شمال است و گردشگران زیادی در فصل های بهار و تابستان به این مناطق سفر می کنند.

جاهای دیدنی سلمانشهر (متل قو)

 

متل قو یکی از مناطق دیدنی شمالی مازندران است و به عنوان سلمان شهر خوانده می شود. متل قو در 8 کیلومتری شرق عباس آباد قرار دارد. این روزها متل قو مقصد گردشگرانی است که تور شمال از مشهد یا تور شمال از اهواز و یا از شهر خودشان انتخاب می کنند. به دلیل اینکه فاصله تهران تا سلمانشهر متل قو 220 کیلومتر و فاصله کرج تا متل قو 185 کیلومتر است، معمولا گردشگران تهرانی و کرجی تعطیلات آخر هفته برای بازدید از جاهای دیدنی شمال روانه این شهر زیبا می شوند و ما در این بخش با معرفی مناطق دیدنی شمال همراه شما هستیم:

جنگل تیلاکنار

 

آدرس جنگل تیلاکنار: مازندران، متل قو، نزدیکی روستای تیلاکنار

 

جنگل تیلاکنار از زیباترین جاهای دیدنی شمال
جنگل تیلاکنار - منبع گوگل مپ

 

جنگل های اطراف متل قو توجه هر گردشگری را به سوی خود جذب می کند. جنگل تیلاکنار در دامنه رشته کوه البرز قرار دارد و فضایی فوق العاده بکر و سرسبز را ایجاد نموده است. اگر از جاده چالوس روانه متل قو شوید و از سواحل زیبای دریای خزر بگذرید، کم کم درختان سر به فلک کشیده جنگل تیلاکنار را خواهید دید. یکی از علل شهرت متل قو داشتن فاصله کم با جنگل و دریا است و شما با چند ساعت گشت و گذار در دل جنگل می توانید به دریا برسید و از مناطق تفریحی شمال لذت ببرید.

 

جنگل تیلاکنار متل قو، طبیعت بکر شمال
مکان‌های تفریحی شمال - منبع گوگل مپ

 

وجود دریاچه دایورک زیبا و کم عمق در دل این جنگل فضا را کاملا آرامش بخش و بکر کرده است و اگر شما هم عاشق طبیعت گردی باشید، فرصت خوبی خواهید داشت. حتی می توانید در این منطقه چادر بزنید و یا در روستاهای نزدیک تیلاکنار در اقامت های بوم گردی اقامت داشته باشید. اگر تور شمال را رزرو کنید می توانید در هتل لیلیوم سلمان شهر که در دل جنگل تیلاکنار متل قو قرار دارد، اقامت داشته باشید. وضعیت دید به سوی دریا، ساحل، جنگل، خیابان، کوچه و دشت و رودخانه است که شما را هیجان زده می کند.

تفریحات آبی متل قو

 

آدرس ساحل متل قو: مازندران، سلمان شهر

 

مکان‌های تفریحی شمال، تفریحات آبی متل قو
تفریحات آبی متل قو در سلمان شهر - منبع گوگل مپ

 

خوشبختانه در متل قو سلمان شهر امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری وجود دارد که گردشگران تور شمال را به سوی خود می خواند. تفریحات آبی متل قو مانند: قایق سواری، جت اسکی، موج سواری، هاورکرافت، اسکی روی آب، شاتل دریایی، پاراسل، بنانا، فلای بورد سفری خاطره انگیز را برای شما و عزیزانتان رقم می زند. والیبال ساحلی و فوتبال ساحلی متل قو نیز به نوبه خود انرژی و نشاط را به شما هدیه می دهند. سلمان شهر با داشتن تفریحات آبی هیجان انگیز انتخاب هر گردشگری است. 

برج های دو قلو متل قو

 

آدرس برج‌های دو قلو متل قو: مازندران، متل قو، جاده ساحلی

 

جاهای لاکچری شمال، برج‌های دو قلو متل قو
برج‌های دو قلو متل قو از مکان‌های لاکچری شمال - منبع گوگل مپ

 

یکی از جاهای دیدنی شمال سلمان شهربرج های دوقلو هستند. تقریبا همه گردشگران برج های دوقول متل قو را به عنوان نماد شهر می شناسند و مهم تر اینکه برای انجام تفریحات آبی لوکس انتخاب می شود. برج دوقلو 25 طبقه دارد و از مهم ترین امکانات آن می توان به مجتمع مسکونی قو، مجتمع ورزشی الماس، پنت هاوس در طبقات بالایی و تفریحات آبی اشاره نمود. پاراگلایدینگ، جت اسکی و قایق سواری برخی از تفریحات آبی هیجان انگیز متل قو در برج های قلو است.

غار دانیال

 

آدرس غار دانیال: مازندران، شهرستان سلمانشهر، روستای دانیال

 

غار دانیال، از دیدنی‌های طبیعی شمال
غار دانیال - منبع گوگل مپ

 

چقدر به کنجکاوی در دل مکان های دیدنی متل قو علاقه مندید؟ غار آبی دانیال یکی از مشهورترین غارهای شمال است که در متل قو قرار دارد. گردشگران زیادی غار نرودی و کنجکاوی را به تفریحات آبی و ساحل ترجیح می دهند. متل قو برای این دسته گردشگران، حرف های زیادی برای گفتن دارد. غار آبی دانیال دومین غار طولانی آبی کشور است که 2 هزار متر طول دارد و با دمای 34 درجه سانتی گراد در تمام طول سال همیشه میزبان گردشگران زیادی است. پس از اینکه وارد این غار می شوید به حوضچه ای پر آب می رسید که شما را به چالش خیس شدن می کشد! بنابراین اگر می خواهید از جاهای دیدنی شمال خصوصا غار آبی دانیال متل قو بازدید کنید، لوازم ضروری سفر را بردارید.

جاهای دیدنی منجیل شمال

 

جاهای دیدنی شمال، منجیل
جاهای دیدنی شمال در منجیل - منبع گوگل مپ

 

گردشگرانی که عازم سفر شمال هستند می توانند از جاهای دیدنی منجیل شمال هم دیدن کنند. منجیل در استان گیلان قرار دارد و منبع انرژی باد است که در گذشته به عنوان هفت باد منجیل خوانده می شده است. آب و هوای منجیل معمولا مرطوب و همراه با وزش باد است. گردشگرانی که تور شمال را انتخاب می کنند می توانند از جاذبه های منجیل شامل: مناطق طبیعی، ابنیه های تاریخی گیلان، تالاب ها، سد و روستاهای اطراف بازدید کنند. برای آشنایی بیشتر با جاهای دیدنی شمال همراه ما باشید.

غار چشمه باد منجیل

 

آدرس غار جشمه باد: گیلان، منجیل، روستای هرزویل

 

غار چشمه باد از دیدنی‌های شمال
غار چشمه باد منجیل - منبع گوگل مپ

 

غار چشمه باد یکی از جاهای دیدنی شمال است و در روستای هرزه ویل قرار دارد. پیمایش این غار در فصل بهار و تابستان صفای بیشتری دارد و با توجه به اینکه غار در نزدیکی شهر منجیل قرار دارد و در منجیل همیشه وزش باد وجود دارد، به عنوان غار چشمه باد منجیل مشهور شده است.  غار چشمه باد منجیل دارای چکیده (استالاگمیت) های فوق العاده جالبی از جنس آهک است. اگر شما علاقه مند به شنا هستید می توانید در این غار تنی به آب زنید و خود را به چالش بکشید.  دهانه غار چشمه باد منجیل در انتهای جنگل ها در ارتفاع 100 متری از سطح دریا قرار دارد. این غار به گردشگران تور شمال از مشهد پیشنهاد می شود.

سد سفید رود

 

آدرس سد سفید رود: گیلان، منجیل، دریاچه سفید رود

 

جاهای دیدنی شمال، سد سفید رود
سد سفید رود - منبع گوگل مپ

 

حتما نام سفید رود برای شما هم آشنا است. آری سفید رود پس از رود کارون طویل ترین رود ایران است و دو رود قزل اوزن و شاهرود به آن می ریزد. سد سفید رود به عنوان سد منجیل معروف است و این سد برای کنترل میزان آب دو رودخانه نام برده شده، به کار می رود و برای نیروگاه تولید برق استفاده می شود. حتی اگر در تور شمال از تبریز به دنبال طبیعت گردی باشید، بازدید از این سد خالی از لطف نیست، چرا که به عنوان بهترین جاهای دیدنی شمال عظمت آب را در قالب مناظر زیبا و با شکوه به نمایش می گذارد. 

پارک ساحلی منجیل

 

آدرس پارک ساحلی منجیل: گیلان، منجیل، خیابان سعدی، روبروی مسجد امام زین العابدین (ع)

 

بوستان ساحلی منجیل از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی منجیل شمال
جاذبه‌های تفریحی شمال - منبع گوگل مپ

 

پارک ساحلی منجیل یکی از جاهای دیدنی گیلان است که گردشگران زیادی برای استراحت و اتراق به آنجا پناه می برند. گردشگر شمال از مشهد باشید و یا گردشگر شمال از اصفهان محال است با قدم گذاشتن در پارک سحلی منجیل به سادگی از چشم اندازهای زیبا و آب و هوای پاک منجیل دل بکنید.غروب آفتاب در کنار دریاچه سد منجیل، بهترین لوکیشن عکاسی برای علاقه مندان به عکاسی را به وجود می آورد. جالب است بدانید پل بزرگ راه آهن رشت - قزوین هم در سمت چپ این دریاچه قرار دارد و شما را به سوی خود می خواند. 

چشمه کلشتر منجیل

 

آدرس چشمه کلشتر منجیل: شمال، گیلان، منجیل، یک کیلومتر پایین‌تر از سد سفید رود

 

جاهای دیدنی شمال، چشمه کلشتر منجیل
چشمه کلشتر منجیل - منبع گوگل مپ

 

چشمه کلشتر منجیل یکی دیگر از جاهای دیدنی شمال است که در نزدیکی سد سفید رود قرار دارد. بنابراین اگر مسافر شمال هستید و دوست دارید از جاهای دیدنی منجیل هم بازدید کنید، پس از دیدن سد سفید رود،  سری هم به این چشمه زیبا بزنید. چشمه کلشتر منجیل یک کیلومتر پایین تر از سد سفید رود در فاصله 500 متری جاده اصلی قزوین قرار دارد. 

منجیل و آب درمانی با چشمه آبگرم ماست خور

 

آدرس چشمه آبگرم ماستخور منجیل: شمال، گیلان، منجیل، ضلع غربی سد منجیل

 

چشمه آبگرم ماست خور منجیل از جاذبه‌های گردشی شمال
چشمه آبگرم ماست خور - منبع گوگل مپ

 

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید اگر به منجیل سفر کنید می توانید آب درمانی کنید. چشمه آبگرم ماستخور یکی از بهترین جاهای دیدنی منجیل با خاصیت درمانی است و برای رفع بیماری های چشم، بیماری های استخوانی و رماتیسمی مفید است. این چشمه در غرب سد منجیل قرار دارد. فضای سرسبز، دشت های زیبا، منظره زیبای نیرودگاه بادی، آب و هوای فوق العاده تمیز و منظره زیبای غروب آفتاب همه و همه شما را برای گذراندن یک روز زیبا و به یادماندنی، به منجیل فرا می خواند.

جاهای دیدنی فریدونکنار شمال

 

فریدونکنار یکی از زیباترین جاهای دیدنی شمال است که در شرق مازندران قرار دارد و در گذشته به عنوان فری کنار مشهور بوده است و برخی از افراد بر این باور هستند که فریدون جم (نبیره جمشید) این منطقه را کشف کرده است. امروزه به عنوان فریدونکنار مشهور بوده و در فصول مختلف میزبان گردشگران زیادی است. یکی از بهترین مراکز تفریحی فریدونکنار، بندرگاه فریدونکنار است. فاصله تهران تا فریدونکنار 217 کیلومتر است که حدود 3 ساعت و 38 دقیقه به طول می انجامد. حتی اگر نخواهید تور شمال را رزرو کنید، می توانید با ماشین شخصیتان از تهران عازم سفر شمال فریدونکنار شوید. در ادامه به معرفی جاهای دیدنی فریدونکنار شمال می پردازیم:

ساحل فریدونکنار 

 

جاذبه‌های دیدنی شمال ایران شامل بهترین نقاط گردشگری و تفریحی است که هر گردشگری را به سوی خود می کشاند. اگر تور شمال از مشهد را رزرو کنید و به سمت فریدونکنار بروید، ساحلی با وسعت 8 کیلومتر مربع را خواهید دید که با مجهز بودن به پلاژ آقایان و پلاژ بانوان، به راحتی می توانید از شنا کردن در دریای خزر لذت ببرید. ساحل فریدونکنار هنگام غروب آفتاب، مناظر بسیار زیبایی را به نمایش می گذارد که بهترین لوکیشن برای عکاسی خواهد بود و کافی است دوربین عکاسی همراه داشته باشید، تا بهترین عکس های یادگاری را ثبت کنید.

دامگاه پرندگان فریدونکنار

 

آدرس دامگاه پرندگان: 

 

یکی از بکرترین جاهای دیدنی فریدونکنار دامگاه پرندگان است. این ییلاق زیبا با داشتن وسعت 46 هزار مترمربع، محل خوبی برای زندگی پرندگان مهاجر است. اگر به این دامگاه بیایید، پرندگانی مانند: پرستوی دریایی، اردک سفید، بوتیمار کوچک، طاووسک، لوطی و چنگر نوک سرخ و انواع اردک را خواهید دید.  بازدید از این ییلاق زیبا و تماشای پرندگان زیبایی که آزادانه به این سو و آن سو پرواز می کنند، خالی از لطف نیست و برای مدتی شما را از زندگی روزمره دور می کند و به طبیعت پیوند می دهد. اگر به دنبال جاهای دیدنی شمال در بهار هستید، پیشنهاد می کنیم این تالاب را از دست ندهید.

شالیزارهای فریدونکنار

 

فریدونکنار به داشتن برنج و شالیزار معرفو است و کمتر کسی است که نام برنج فریدونکنار را نشنیده باشد. خاک شالیزارهای شمال فریدونکنار با موجودات زنده ریز غنی شده است و نیازی به کود دهی ندارد و بستر خوبی برای کشت برنج هستند. همیشه مردان و زنان روستایی در حال کار روی این شالیزار ها هستند. لباس های رنگارنگ محلی، آب و هوای لطیف و معتدل این مناطق و مناظر زیبای مزرعه های برنج تبدیل به یکی از مکان های دیدنی شمال شده که شما را به وجد می آورد. کافی است کمی قدم بزنید و با طبیعت فریدونکنار همراه شوید و برای لحظه ای خود را مشغله های زندگی دور کنید.

تالاب فریدونکنار

 

یکی دیگر از جاهای دیدنی شمال، تالاب فریدونکنار است که با داشتن پوشش متنوع گیاهان و جانوران آبزی از جمله بهترین تالاب های ایران است. این تالاب دو متر عمق دارد. اگر شما هم به طبیعت و پرندگان علاقه دارید می توانید به این تالاب بیایید و پرندگانی کمیاب مانند درنای سیبری را ببینید. از پوشش های گیاهی این تالاب می توان به درختان شمشاد، بید، داغداغان و زبان گنجشک اشاره نمود. برای آمدن به این تالاب نیاز است تمامی وسایل ضروری، خوراکی و لباس مقاوم مورد نیازتان را همراه داشته باشید. در نزدیکی این تالاب بوفه قرار ندارد.

بناهای تاریخی فریدونکنار

 

فریدونکنار علاوه بر داشتن جاهای دیدنی طبیعی، از بناهای تاریخی هم برخوردار است و کمتر گردشگری از بازدید از ابنیه ها چشم پوشی می کند. از جمله بناهای تاریخی فریدونکنار می توان به پل فلزی اشاره نمود. این پل قدمتی بیش از 80 سال دارد. از دیگر بناهای تاریخی می توان به امامزاده ادریس سوته، امامزاده فخرعلی حیدر کلا، امامزاده سید محمد و سقاخانه اشاره نمود. اگر شما هم با تور به فرویدنکنار آمدید، سعی کنید دوربین عکاسی همراه داشته باشید تا از زیباترین جاذبه های شمال عکس بگیرید.

پارک لاله فریدونکنار

 

پارک لاله فریدونکنار از جمله پارک هایی است که دارای امکانات رفاهی مناسبی برای گردشگران تور شمال است. به دلیل وجود آلاچیق و سرویس بهداشتی می توانید در این پارک چادر زده و اتراق کنید. پارک لاله فریدونکنار در ساحل قرار دارد و برای گردشگرانی که دوست دارند، شب کنار ساحل قدم بزنند، این پارک بهترین گزینه برای آن ها است. در نزدیکی این پارک جاذبه هایی مانند: دامگاه پرندگان، شالیزارهای فریدونکنار، روستای ازباران وجود دارد. 

باغ پرندکان فریدونکنار

 

باغ پرندگان از جاهای دیدنی فریدونکنار است و در نزدیکی دریای خزر قرار دارد. در این باغ پرندگان بسیاری مانند مرغابی، غازهای وحشی، پلیکان، قو، مرغ وحشی و خوتکا نگهدار می شود.  زمان بازدید از این باغ از 8 صبح تا 8 شب است. همینکه به آن پا بگذارید زیبایی پرندگان و آرامشی که در محیط حاکم است شما را از دنیای پیرامونتان دور می کند. باغ پرندگان اصفهان و باغ پرندگان تهران و تالاب پرندگان قشم از کاملترین نمونه باغ پرندگان است. در تور تهران و تور اصفهان می توانید از این جاذبه های دیدنی بازدید کنید.

شهرک ساحلی خزرشهر

 

خزرشهر مازندران یک شهرک ساحلی است که در کیلومتر جاده 6 بابلسر در نزدیکی فریدونکنار قرار دارد. این شهرک دارای وسعت 120 هکتار است که گردشگران زیادی با قدم گذاشتن در این شهرک به سراغ سرمایه گذاری روی خرید ویلا می روند. این شهرک دارای امکانات بسیاری است که از جمله می توان به زمین های ورزشی فوتبال، والیبال و تنیس اشاره نمود. همچنین برنامه های بسیاری برای گردش و شنا کردن بانوان در ساحل خزر شهر در نظر گرفته شده است. تفریحات هیجانی بسیاری مانند: قایق سواری، جت اسکی و موتورسواری روی شن های ساحلی وجود دارد که گردشگران را به سوی خود جذب می کند.

مراکز خرید فریدونکنار

 

اگر از هر شهری عازم شمال هستید و می خواهید سری به جاهای دیدنی فریدونکنار بزنید، پیشنهاد می کنیم بازارهای فریدونکنار را از دست ندهید. این مراکز خرید شامل: بازار محلی ماهی فروشان، بازار هفتگی شنبه، بازار فصلی پرندگان و مجتمع تجاری پاساژ رویال مال است.

بازار ماهی فروشان فریدونکنار

 

بازار ماهی فریدونکنار یکی از قدیمی ترین و مشهور ترین مکان های دیدنی شمال است که محل عرضه انواع ماهیان دریای خزر مانند: آزاد، کور، کفال، سوف و غیره است. در این بازار همیشه صیادانی از بندر ترکمن تا تنکابن برای فروش ماهی های خود حضور دارند و اگر به جمعه به این بازار قدم بگذارید، شلوغی اش را باور نخواهید نکرد. 

بازار هفتگی شنبه فریدونکنار

 

یکی دیگر از بخش های جذاب سفر به فریدونکنار، سرک کشیدن در بازار هفتگی فریدونکنار است. کالاهای این بازار به قدری متنوع هستند که می توان گفت: از شیر مرغ تا جون آدم میزاد در آن یافت می شود. 

شکم گردی در فریدونکنار

 

یکی دیگر از لذت بخش ترین تفریحات هر تور بخش شکم گردی و تست خوراکی های خوشمزه محلی هر شهرستان و استان است که از بهترین رستوران های فریدونکنار می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

رستوران لوسو

 

آدرس رستوران لوسو: فریدونکنار، شهر بابلسر، شهرک خزرشهر جنوبی و دریاسر

 

این رستوران بهترین رستوران فریدونکنار برای شکم گردی در شمال است. رستوران لوسو محیطی بسیار دنج با دکوراسیون زیبا است که منوهای صبحانه، نهار و شام فوق العاده خوشمزه ای را ارائه می دهد. اگر شما هم جزء گردشگران لاکچری پسند هستید، این رستوران به شما پیشنهاد می شود. 

 

دیزی کده تیلیت فریدونکنار

 

آدرس دیزی کده تیلیت فریدونکنار: مازندران، فریدونکنار، میدان ماهی، بلوار معلم، ابتدای خیابان طالقانی

 

دیزی سنگی یکی از محبوبترین غذاهای خوشمزه ایرانی است که خوردن آن در دل طبیعت لذت دیگری دارد. دیزی کده تیلیت فضایی بسیار صمیمی و گرم دارد و با ارائه منوهای خوشمزه دیزی سنگی، مغز، قلم، شامی، جگر، دل و قلوه، املت و نیمرو از گردشگران پذیرایی می کند. 

 

کافه آرمو فریدونکنار

 

آدرس کافه آرمو فریدونکنار: مازندران، شهر فریدونکنار، خیابان امام خمینی

 

کافی است گردشگر تور شمال باشید و بعد از بازدید جاهای دیدنی شمال بخواهید کمی استراحت کنید! آینجاست که دلتان می خواهد به گوشه ای دنج و خلوت پناه ببرید و مشغول خوردن یک فنجای چای یا یک نوشیدنی خوشمزه شوید. کافه آرمو فریدونکنار محیطی بسیار زیبا و شیک دارد. 

جاهای دیدنی لاهیجان

 

جاهای دیدنی شمال شامل بکرترین جاذبه های دیدنی لاهیجان است و کمتر گردشگری است که تور شمال را انتخاب کند اما به بازدید از بکرترین جاهای دیدنی لاهیجان نپردازد. شیطان کوه لاهیجان، بام سبز لاهیجان، بقعه شیخ زاهد گیلانی، استخر لاهیجان، پل خشتی پاشاکی، بازار سنتی لاهیجان، تالاب بین المللی امیر کلایه، منطقه شیخانبر، زیپ لاین لاهیجان، پاساژ ولیعصر لاهیجان، برج نادری از مشهورترین جاهای دیدنی لاهیجان و مرکز خرید جزیره مجنون تنها برخی از مشهورترین جاهای دیدنی لاهیجان هستند.

تالاب سوستان بکرترین جای دیدنی لاهیجان

 

تالاب سوستان یکی از بکرترین جاذبه های گردشگری لاهیجان است که به دلیل زیبایی وصف ناپذیر ملقب به تکه ای از بهشت است. این تالاب در فصل های سرد سال آبی شیرین و گوارا دارد. تالاب سوستان یکی از بهترین جاهای دیدنی لاهیجان در بهار است که با درختانی سرسبز و گیاهان مردابی و نیزارها منظره ای فوق العاده بکر برای عکاسی و تفریح پدید آورده است. این منطقه زیستگاه پرندگان و آبزیان بسیاری است که اگر در بهار و تابستان به آن سر زدید، از دیدن پرندگانی زیبا تعجب نخواهید کرد!

مسجد اکبریه لاهیجان، مسجدی شبیه به مسجد ایاصوفیه ترکیه

 

مسجد اکبریه یکی از تاریخی ترین جاذبه های دیدنی لاهیجان است که در جنوب غربی این استان قرار دارد. اگر به این مسجد تاریخی قدم بگذارید سنگ نبشته های مرمری با قدمتی از دوران فتحعلی شاه متعلق به سال 1239 توجه شما را به خود جلب می کند. امروزه این مسجد به دو بخش: مسجد کهنه و مسجد قدیمی تقسیم شده است. نمای بیرونی و داخلی این مسجد شباهت زیادی به مسجد ایاصوفیه در ترکیه دارد که بسیار خیره کننده است.

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

جاهای دیدنی شمال افراد زیادی را برای سفر به سوی خود جذب می کند. جاهای دیدنی شمال متنوع است و از چشمه و کوه و جنگل گرفته تا آبشار و دشت، همه و همه میزبان گردشگرانی است که به سوی بازدید جاهای دیدنی شمال عازم سفر طبیعت گردی هستند. جاذبه های دیدنی شمال چه در گیلان باشد یا چالوس، نور یا رامسر چیزی از زیبایی کم ندارد. مکان های دیدنی شمال بی نهایت زیباست.

انتشار :  22 خرداد 1401 به روزرسانی :  24 آبان 1402 نویسنده :   سحر علیزاده
تصاویر مرتبط
جاهای دیدنی شمال، دریاچه توشن
  • جاهای دیدنی شمال، دریاچه توشن
  • بهتری جاهای دیدنی شمال ایران
  • بهترین مکان‌های شمال، دریاچه فراخین کجور
  • جاهای دیدنی شمال، نهارخوران گرگان
  • آبشار باران کوه از بهترین دیدنی‌های شمال در گرگان
  • جاهای دیدنی شمال، امامزاده طاهر مطهر
  • حیات وحش کجور، قشنگ‌ترین جای شمال
  • النگدره از بهترین جاهای شمال
  • جاذبه‌های گردشگری شمال
  • جاهای دیدنی شمال، موزه کندلوس کجور مازندران
  • جاهای دیدنی شمال، آبشار سنگ بن
  • مکان‌های تفریحی شمال، آبشار دودوزن
  • خانه موزه حاج علیرضا رضایی از مکان‌های تاریخی شمال
  • جاده هزار، جای قشنگ شمال
  • ساحل سرخرود، بهترین مکان تفریحی شمال
  • جنگل تیلاکنار از زیباترین جاهای دیدنی شمال
  • رامسر از زیباترین شهرهای دیدنی شمال
  • دیدنی‌های شمال، کوه اچو کیاسر
  • جاهای لاکچری شمال، برج‌های دو قلو متل قو
  • جاهای دیدنی شمال، قلعه رودخان
  • دریاچه الندان، قشنگ‌ترین جای دیدنی شمال
  • جاهای دیدنی شمال، جنگل کیاسر
  • دشت دریاسر از جاهای قشنگ شمال
  • زیباترین جای شمال کجاست؟
  • جاهای دیدنی شمال در چالوس
  • جاهای دیدنی نور شمال
  • مکان‌های تفریحی شمال، تفریحات آبی متل قو
  • جاهای دیدنی شمال، تفریحات آبی و هیجانی سرخرود
  • غار دانیال، از دیدنی‌های طبیعی شمال
  • شمال گردی
  • جاهای دیدنی شمال، آبگرم فلکده و رودخانه لیرسر
  • جاهای دیدنی شمال، منطقه حفاظت شده بلس کوه
  • یکشنبه بازار صومعه سرا از بهترین دیدنی‌های شمال
  • مکان‌های تاریخی شمال
  • جاهای دیدنی صومعه سرا، تالاب سیاه درویشان
  • جنگل تیلاکنار متل قو، طبیعت بکر شمال
  • دشت النزه ماسال بهترین جای دیدنی شمال
  • جاهای دیدنی شمال، سد سفید رود
  • غار چشمه باد از دیدنی‌های شمال
  • جاهای دیدنی شمال، جاهای دیدنی گلوگاه
  • بهترین مکان‌های دیدنی شمال
  • جاهای دیدنی شمال، چشمه کلشتر منجیل
  • چشمه آبگرم ماست خور منجیل از جاذبه‌های گردشی شمال
  • بوستان ساحلی منجیل از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی منجیل شمال
  • جاهای دیدنی شمال، منجیل
  • جاهای گردشگری شمال، توسکا چشمه
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
10 دیدگاه در رابطه با این مطلب وجود دارد .
کیومرث
تصاویر زیبایی بود سپاس از زحمات شما که این تصاویر زیبا را در معرض دید همگان قرار میدهید
امین
ممنون از راهنماییتون
علی
عالی بود
زهرا بادفرسا

ممنون از شما

ارغوان
به به از خوندن مطلب شما خیلی لذت بردم. واقعا تمامی جاذبه های دیدنی شمال رو کامل معرفی کرده بودین. ما میخوایم اخر خرداد بریم شمال و نمی دونستیم کدوم جاهای دیدنیش از همه بکرتره . با خوندن این مطلب تصمیم خودمون رو گرفتیم. خیلی ممنون
زهرا بادفرسا

سلام دوست عزیز

ممنون از شما. خوشحالیم که تونستیم بهتون کمک کنیم.

مهلا
مقاله خوبی بود
سحر علیزاده

بله ما در این مطلب سعی کردیم تمامی جاهای دیدنی شمال را به صورت جامع و کامل معرفی کنیم و همچنان در حال به روز رسانی است. مناطق دیدنی شمال بسیار متنوع و زیباست و همین امر منجر به افزایش محبوبیت تور شمال شده است.

رسول
سلام چقدر دقیق و صحیح جاهای دیدنی شمال رو معرفی کردین. من با خانواده ام میخواهیم برای اولین بار به شمال برویم اما از جاذبه های دیدنی شمال بی خبر بودیم. با خوندن مقاله شما با بهترین جاهای دیدنی شمال اشنا شدم خسته نباشید
سحر علیزاده

سلام بله این مقاله جامع ترین راهنمای آشنایی با بهترین جای دیدنی شمال است. اگر مقصد سفرهایتان را شمال انتخاب کرده اید، می توانید از جاهای دیدنی شمال گیلان، جاهای دیدنی شمال چالوس و یا جاهای دیدنی گلستان بازدید کنید.