بازارهای مشهد:‌ آدرس و اطلاعات مراکز خرید مشهد

بازارهای مشهد- الماس شرق

مراکز خرید و بازارهای مشهد به‌قدری متنوع است که هیچ‌کس از آن دست خالی برنمی‌گردد. بازار های مشهد به 4 دسته تقسیم می‌شوند.

  • بازار در مشهد از خیابان شروع می‌شود!  به عبارت دیگر، دسته اول انواع بازار در مشهد، همان خیابان‌هایی است که از قدیم تا حالا به عنوان بازار شناخته می‌شوند و هر کدامشان اقلام و محصولات خاصی را به مشهدی‌ها یا گردشگران شهر مشهد عرضه کرده‌اند. 
  •  پس از بازارهای خیابانی، نوبت می‌رسد به  پاساژها و بازارهای سرپوشیده قدیمی که مهم‌ترین نمونه آن بازار رضا مشهد است. 
  • دوست دارید هم خرید کنید و هم سرگرم شوید و تفریح کنید؟ بعضی از مراکز خرید مشهد جنبه‌ی تفریحی و جاذبه‌های گردشگری نیز دارند. بازارهای پروما، برج آرمیتاژ و الماس شرق بهترین نمونه از این مراکز خرید هستند.
  • بازارهای حاشیه‌ی شهر هم همان‌طور که احتمالاً از نام و جای آن حدس زده‌اید، جزو آن دسته از «بازارهای مشهد» به شمار می‌رود که طبقات متوسط رو به پایین جامعه مشتری‌شان می‌شوند، زیرا قیمت‌ محصولات عرضه‌شده بسیار مناسب است.

برای آشنایی با «بازارهای ارزان مشهد» و مراکز خرید لوکس و به روز با مجله تورگردان همراه باشید.

 

فهرست مطالب

لوکس ترین مراکز خرید مشهد با جاذبه های گردشگری

 

دوست دارید خرید‌هایتان خاص و منحصر به فرد باشد؟ مراکز خرید لوکس مشهد چشم به راه شماست! گذشته از اینکه این مراکز خرید، بخشی از  مجلل‌ترین و جدیدترین بازارهای مشهد هستند، به‌جز  موضوع خرید بر جنبه‌های دیگر گردشگری نیز توجه کرده‌اند.  خرید از این مراکز هم فال است و هم تماشا! زیرا با احداث شهربازی، پردیس‌های سینمایی، سالن‌های هنری، کافه، فود کورت، رستوران‌های ملل و انواع جاذبه‌های شهر مشهد، فضایی تفریحی فرهنگی را برای گردشگران فراهم می‌کنند.

 

مرکز خرید

آدرس

محصولات و خدمات

آرمیتاژ گلشن

بلوار هفت تیر

پوشاک، مبلمان، دکوراسیون، لوازم خانگی / خدمات فرهنگی و هنری(سینما) و ورزشی / کافه و رستوران 

پارک بازار

بلوار مفتح

پوشاک، طلا و جواهر، موبایل و دیجیتال، لوازم خانگی / خدمات هنری، ورزشی و فرهنگی

اطلس

بلوار کوشش

لوازم خانگی و برقی، مبلمان و... / خدمات فرهنگی و هنری(سینما) / کافه و رستوران 

وصال

انتهای بلوار خیام

پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، عینک، لوازم خانگی و چوبی و... / خدمات تفریحی و سرگرمی 

پاژ

بلوار جانباز

پوشاک، کیف  کفش، چرم، عطر و ادکلن، کتاب و... ( حضور برندهای معروف پوشاک و چرم) / هایپرمارکت / سینما، ورزشی / کافه و رستوران

پروما

میدان جانباز

بهداشتی و آرایشی، قنادی، خشکبار، فرآورده‌های گوشتی، زیورآلات، پوشاک، کیف و کفش، سیسمونی کودک، لوازم خانگی، صوتی و تصویری و کالاهای فرهنگی

نیکا

بلوار جانباز

پوشاک زنانه و مردانه، پوشاک بچگانه و نوزاد، بدلیجات و اکسسوری‌های شیک، کیف و کفش، لوازم منزل، لوازم آرایشی

ویلاژتوریست

ابتدای طرقبه

پوشاک، کیف و کفش، شال و روسری، لوازم خانگی، صوتی و تصویری

کیان سنتر1

بلوار جانباز، تقاطع فرامز

پوشاک کودک و بزرگسال، کیف و کفش، لوازم تزئینی / کافی شاپ، فست فود و فضای بازی کودکان

کیان سنتر2

بلوار جانباز، تقاطع فرامز

پوشاک، دکوری و لوکس‌فروشی / فود کورت، هایپرمارکت، شهربازی

آرمان

خیابان نواب صفوی

پوشاک، لوازم خانگی، کیف و کفش، عینک، محصولات صوتی و تصویری / آبنمای فوق العاده / امکانات رفاهی و تفریحی

زیست خاور

میدان شریعتی

پوشاک، آجیل و خشکبار، صنایع هنری، عطر و ادکلن، نقره‌جات و اکسسوری و... / کافی شاپ

پاساژهای صیاد

ابتدای بلوار صیاد

کیف و کفش، وسایل خانه و آشپزخانه تا غرفه‌های هنری

مهر کوهسنگی

پارک کوهسنگی

پوشاک، چرم، صنایع دستی، اکسسوری، لوازم جانبی موبایل، تجهیزات کوهنوردی، طلا و جواهرات / کافه و رستوران، روف گاردن، سینما، کتاب

آلتون

خیابان دانشگاه

کیف و کفش چرم از برندهای معروف، پوشاک، لوازم خانگی / شعبه رستوران های معروف مشهد / فضای بازی کودکان

الماس شرق

بلوار خیام شمالی

کالاهای صوتی و تصویری بگیرید تا  چینی‌جات و لوازم خانگی، رایانه و موبایل، کیف و کفش، صنایع دستی انواع دکوری‌ها و کالای لوکس و جدید تا پوشاک

مروارید گوهرشاد

بلوار خیام

پوشاک، لوازم جانبی موبایل، عطر و ادکلن / رستوران مجلل

1. مجتمع تجاری آرمیتاژ مشهد

 

  آدرس مجتمع تجاری آرمیتاژ: مشهد، بلوار وکیل آباد، بلوار هفت تیر، مجتمع تجاری آرمیتاژ گلشن

  تلفن: 05131905

 

مجتمع تجاری آرمیتاژ

 

مرکز خرید آرمیتاژ مشهد که برجی 34 طبقه و با صفاست، بهترین پاساژ مشهد برای خرید چیزهای شیک و لوکس است. 5 طبقه پایینی این برج، تجاری است و مرکز خرید به شمار می‌رود. انواع محصولات و برندها نیز در آنجا خدمات مختلفی ارائه می‌دهند. 

برج آرمیتاژ از لحاظ معماری و امکانات جزو برترین‌ها و اولین‌های ایران به شمار می‌رود. این برج امکانات گردشگری متنوعی دارد. دل‌تان شهربازی می‌خواهد؟ دوست دارید در سینما فیلم ببینید؟ اهل شکم‌گردی هستید و به گردشگری غذا اهمیت می‌دهید؟ بولینگ و بیلیارد دوست دارید؟ سونا و ماساژ می‌خواهید؟ دوست دارید طعم خوش غذاهای اعیانی و لاکچری را در روف گاردن امتحان کنید؟ اهل موزه‌گردی هستید؟ حتی اگر لذت یادگیری در پارک موضوعی را می‌پسندید، شهر بازی کارالند در این برج میزبان شما خواهد بود.  

گزاف نیست اگر بگوییم، آنچه خوبان همه دارند، برج آرمیتاژ‌ یک‌جا دارد. در برج آرمیتاژ گلشن می‌توانید تجربه‌های شاد و رنگارنگ را یک‌جا رقم بزنید و تجربه‌ای لوکس و لاکچری از سفر به مشهد در خاطره‌های خود ثبت کنید.  

2. پارک بازار مفتح مشهد (بازار سبز)

 

آدرس بازار سبز مشهد: بلوار مفتح، بین چهار راه امت و مفتح 33. 

ساعت کاری: از 10 صبح تا 10:30 شب

تلفن: 051-31200

 
بازار سبز مشهد
 

امکانات پارک بازار مشهد

  • پردیس سینمایی شامل 8 سالن با ظرفیت 850 نفر و یک سالن کودک و یک سالن vip بسیار شیک
  • فود کورت شامل شعبه هایی از فست فودها و رستوران های مشهور مشهد 
  • شهر بازی 5 ستاره مخصوص بزرگسالان و کودکان 
  • مجموعه ورزشی بسیار بزرگ و مجهز
  • پارکینگ اختصاصی
  • مراکز خرید 
  • گالری هنری
 

بازار سبز مشهد کجاست؟ 

بازار سبز مشهد یا همان پارک بازار بزرگترین مرکز فرهنگی تجاری مشهد بوده که در بلوار مفتح مشهد قرار گرفته است. آیا هوس کرده اید به سینما بروید؟ آیا حوصله ندارید بعد از سینما کلی معطل پیدا کردن یک رستوران شیک و با کلاس شوید؟ خودتان و همه‌ی اعضای خانواده اهل بازی و ورزش و خوش گذرانی هستید؟ پارک بازار برای شما ساخته شده؛ می توانید خانوادگی به آنجا بروید و چندین ساعت تفریح کنید. اصلا می توانید بچه ها را به سینما فرستاده و خودتان در مراکز خرید که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن پیدا می شود دور بزنید و مایحتاجتان را خریداری کنید. به دلیل اینکه بازار سبز مشهد به تازگی افتتاح شده جشنواره های جذابی دارد . با حد مشخصی خرید می توانید در قرعه کشی شرکت کرده و جوایز نفیسی مثل لوازم خانگی یا سکه به دست بیاورید.
چرا پارک بازار به بازار سبز مشهور شده؟ چون نمای بیرونی آن با چراغ های سبز شبیه به برگ درختان تزئین شده و شب ها این مرکز خرید چون زمردی درخشان و بی بدیل در شهر می درخشد. 
 

بازار سبز

 

انواع محصولات در پارک بازار مشهد 

  • بازارچه بانوان، 
  • بازارچه طلا و جواهر، 
  • بازارچه موبایل و دیجیتال، 
  • لوازم خانگی، 
  • پوشاک اقایان و بانوان،
  • کیف و کفش،
  • سیسمونی.

3. مهر کوهسنگی

 

آدرس مجتمع مهر کوهسنگی: ابتدای خیابان کوهسنگی. روبروی بوستان

 

مرکز خرید مهر

 

مجتمع تجاری مهر کوهسنگی با 25 طبقه پیش از کرونا افتتاح شد و با اوج گرفتن کرونا نه تنها نتوانست قد علم کند که به شدت تحت تاثیر این ویروس قرار گرفت. تا جایی که طبقه ی فوقانی آن به مرکز سلامت تبدیل شد و مردم برای واکسیناسیون به آنجا مراجعه می کردند. حالا مهر کوهسنگی رونق زیادی گرفته و مردم برای خرید و تفریح به آنجا مراجعه می کنند. مجتمع مهر به دلیل برخورداری از انواع امکانات فروشگاهی، رفاهی و تفریحی و هنری با استقبال خوبی روبرو شده است. 

 

فروشگاه های مهر کوهسنگی

  •  یک طبقه پوشاک مردانه و چرم
  • یک طبقه پوشاک زنانه و بچگانه
  • یک طبقه طلا و جواهر 
  • یک طبقه موبایل، کیف و کفش
  • تجهیزات کوهنوردی
  • صنایع دستی

 

مهر کوهسنگی

 

امکانات مهر کوهسنگی

  • سینما
  • فودکورت
  • روف گاردن
  • کتاب فروشی

4. مجتمع تجاری اطلس از مدرن‌ترین مراکز خرید مشهد

 

  آدرس مجتمع تجاری اطلس: مشهد، بزرگراه شهید کلانتری، میدان حافظ، حاشیه بلوار کوشش، کوشش ۳۹، مجتمع تجاری اطلس

  تلفن: 05133001

 

مرکز خرید اطلس مشهد

 

دوست دارید از مشهد جهیزیه بخرید؟ مجتمع تجاری اطلس مشهد بهترین پاساژ مشهد برای خرید جهیزیه و لوازم منزل در کل کشور به شمار می‌رود. تا پیش از افتتاح این مرکز خرید، پاساژهای همان خیابان که هنوز هم به فعالیت ادامه می‌دهند، به این صنف اختصاص داشتند. با این حال، آنچه که در مجتمع اطلس می‌توانید تجربه کنید، به خرید جهیزیه و لوازم خانگی محدود نمی‌شود.

پردیس سینمایی اطلس هم اکنون بزرگ‌ترین سینمای مشهد به شمار می‌رود. این پردیس سینمایی، سالن‌های متعدد و متفاوت دارد، از جمله، سالن‌های وی آی پی، سالن اختصاصی کودک و یک سالن هفت بعدی! اگر به خرید یا سینما رفتن فکر کنید، ممکن است دغدغه‌های دیگری هم به ذهن‌تان برسد. پردیس سینمایی مشهد فکر همه‌چیز را کرده است. این مجتمع تجاری، بوفه‌، کافی شاپ، فود کورت کم‌نظیر، شهربازی و مرکز نگهداری کودکان در خود جای داده است. اگر علاوه بر خرید و تماشای فیلم در سینما به کتاب‌گردی و ثبت تصاویر خاطره‌انگیز علاقه دارید، می‌توانید به شهر کتاب و آتلیه عکاسی در این پردیس سر بزنید. با اتومبیل شخصی می‌آیید؟ پارکینگی با ظرفیت هزار خودرو در خدمت شما خواهد بود. 

4. مجتمع تجاری وصال مشهد

 

  آدرس مجتمع تجاری وصال: مشهد، انتهای بلوار خیام شمالی، بلوار بهارستان، جنب مجتمع تجاری الماس شرق

  تلفن: 05137115555

 

مجتمع تجاری وصال از لوکس ترین پاساژ های مشهد

 

مجتمع تجاری وصال از بهترین پاساژهای مشهد به شمار می‌رود. این مجتمع تجاری ۶ طبقه دارد. علاوه  اگر خرید انواع  پوشلاک و به‌ویژه، برند پوشاک مردانه برای‌تان در اولویت است، وصال انتخاب خوبی است. علاوه بر آین، این مجتمع تجاری ۶‌ طبقه دارد. در ساختمان  مجتمع تجاری وصال را برای خرید کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، انواع عینک، لوازم چوبی، لوازم خانگی و دکوری نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این مجتمع تجاری، امکانات متنوعی برای تفریح و سرگرمی فراهم شده است: آبنمای موزیکال، رستوران‌، فست فود، هایپر مارکت، پروژکتور سه‌بعدی، کلبه وحشت، گیم نت تنها برخی از امکانات و خدمات مجتمع تجاری وصال است. با خودروی شخصی به وصال می‌رسید؟ اینجا پارکینگ طبقاتی هم دارد.

5. مرکز خرید پاژ با معماری مدرن و لوکس

 

  آدرس مرکز خرید پاژ: مشهد، بلوار جانباز، روبه‌روی پروما

  تلفن: 05137057500

 

مرکز خرید پاژ مشهد

 

می‌خواهید از  مدرن‌ترین و لوکس‌ترین بازار مشهد خرید کنید؟ پیشنهاد تورگردان به شما مرکز خرید پاژ است. مجتمع تجاری پاژ روبه‌روی مرکز خرید پروما  قرار دارد و شامل چندین بلوک با کارکردهای متفاوت است. در بخش تجاری این مرکز خرید، لوکس‌ترین فروشگاه‌های پوشاک، کیف و کفش، ساعت، عطر و ادکلن و مواردی از این دست به چشم می‌خورد. می‌دانید کدام یک از برندهای مشهور در مرکز خرید پاژ فعالیت می‌کنند؟  از جمله معروف‌ترین فروشگاه‌ها و برندهایی که در این مجموعه فعالیت دارند، می‌توان به پوشاک سله بن، آقای فرش، چرم مشهد، بادی اسپینر، سارک، گراد، شیفر و زیروتن اشاره کرد. 

در بخش دیگر این مجموعه، فروشگاه زنجیره‌ای هایپرمی فعالیت دارد که به یکی از مراکز خرید محبوب مشهدی‌ها برای خرید روزمره و مایحتاج عمومی تبدیل شده است. کافه کتاب، سالن سینما، فضای مخصوص کودکان، پارکینگ، فضای ورزشی، 4 واحد رستوران مجلل سرپوشیده و روباز از امکانات خاص مجتمع پاژ است و باعث شده که اینجا از دیگر مراکز خرید مشهد متمایز شود.

6. مجتمع تجاری پروما

 

  آدرس مجتمع تجاری پروما: مشهد، میدان جانباز، مجتمع تجاری پروما

  تلفن: 05137637401

 

پروما مرکز خرید مشهد

 

تا حالا نام مجتمع تجاری پروما مشهد را شنیده‌اید؟ این مجتمع، از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای پروما در سطح کشور است که در آن انواع اصناف و برندهای معروف مثل محصولات بهداشتی و آرایشی، قنادی، خشکبار، فرآورده‌های گوشتی، زیورآلات، پوشاک، کیف و کفش، سیسمونی کودک، لوازم خانگی، صوتی و تصویری و کالاهای فرهنگی به فروش می‌رسد. شهربازی، بولینگ، بیلیارد وکافی شاپ و پارکینگ اختصاصی تنها بخشی از امکانات رفاهی و تفریحی در این مرکز خرید مشهد است.

شعب دیگر این مرکز خرید در شهرهای تهران، کرج، قزوین، اردبیل و محمدشهر است. هتل همای 2 ، هتل ارس، هتل صبا و چند هتل دیگر نیز در نزدیکی این مرکز خرید قرار دارند.

7. مرکز خرید نیکا مشهد

 

  آدرس مرکز خرید نیکا: مشهد، ضلع شمال شرقی میدان جانباز

  تلفن: 05137669522

 

مرکز خرید نیکا مشهد

 

دوست دارید با یک تیر چند نشان بزنید؟ دوست دارید به یکی دیگر از مراکز خرید لوکس مشهد بروید که در نزدیکی چند مرکز خرید لوکس دیگر باشد؟  مرکز خرید نیکا انتخاب خوبی است. این بازار لوکس در نزدیکی مجتمع تجاری پروما و مرکز خرید پاژ قرار دارد. در مرکز خرید نیکا انواع فروشگاه‌های لباس زنانه و مردانه، پوشاک بچگانه و نوزاد، بدلیجات و اکسسوری‌های شیک، کیف و کفش، لوازم منزل، لوازم آرایشی و مواردی از این قبیل با برندهای داخلی و خارجی وجود دارد. از بهترین امکانات این مرکز خرید پارکینگ و فضای مخصوص برای نگهداری کودکان است. در نتیجه افراد دیگر نگران جای پارک خودرو نخواهند بود و می‌توانند با خیال راحت فرزندان دلبندشان را به خانه بازی کودک بسپرند و خرید خود را انجام دهند. علاوه بر این، می‌توانید پس از خریدی دلچسب ، به پیتزا کندز مشهد در کنار این مرکز خرید بروید و خود را به صرف یک پیتزای لذیذ و خوشمزه میهمان کنید.

8. مجتمع تجاری ویلاژ توریست

 

  آدرس مجتمع تجاری ویلاژ توریست: مشهد، ابتدای جاده طرقبه، امام رضا 8 (ویلاشهر)، مجتمع تجاری و گردشگری ویلاژتوریست

  تلفن: 05135595199

 

ویلاژ توریست از بهترین بازارهای مشهد

 

شاید شما هم هر بار که به مشهد می‌آیید از خود بپرسید، «چی رو از کجای مشهد بخرم؟» جواب شما پیش ماست! از آنجایی که  انواع سوغاتی و کالاهای ضروری در  لوکس ترین مراکز خرید مشهد یافت می‌شود، باعث می‌شود که با دست پر برگردید. مرکز خرید ویلاژ توریست بهترین پاساژ مشهد برای خرید پوشاک قیمت‌مناسب زنانه و مردانه است. این مرکز خرید در ابتدای بلوار امام رضا در طرقبه قرار دارد.

اگر عازم مشهد شده‌اید، احتمالاً متوجه شده‌اید که طرقبه یکی از مهم‌ترین بخش‌های ییلاقی مشهد به شمار می‌رود و همیشه آخر هفته‌ها شلوغ است. ویلاژ توریست در طرقبه گزینه‌‌ای مناسب برای خرید و گذراندن اوقات خوش فراغت است. اینجا پردیس سینمایی و شهربازی دارد. همچنین می‌توانید با تجربه کافی‌شاپ در پشت‌بام لحظات لذیذ و کم‌نظیری رقم بزنید. 

فروشگا‌های متعددی اقلام مختلف مثل پوشاک، کیف و کفش، شال و روسری، لوازم خانگی، صوتی و تصویری از برندهای متنوع را در ویلاژ توریست ارائه می‌کنند. این مرکز خرید که در طرقبه قرار دارد، به جاذبه های طبیعی و ییلاقی مشهد مثل بند گلستان، چالیدره و ییلاقات دیگر نیز نزدیک است.

9. مرکز خرید کیان سنتر 1

 

  آدرس کیان سنتر 1: مشهد، بلوار جانباز، تقاطع بلوار فرامرز عباسی

  تلفن: 05136144362

 

 

کیان سنتر یک

 

مرکز خرید کیان سنتر 1 از معروف‌ترین مراکز خرید مشهد است که پس از پروما در محدوده بلوار جانباز افتتاح شد. در این بازار، انواع فروشگاه‌های پوشاک کودک و بزرگسال، کیف و کفش، لوازم تزئینی و مواردی از این قبیل به چشم می‌خورد که با بهترین کیفیت و قیمت عرضه می‌شود و برای سوغات بسیار مناسب است.  همچنین در این مرکز خرید، هایپرمارکت بزرگی وجود دارد که برای خرید‌های روزمره گزینه خوبی است. از دیگر امکانات این فروشگاه نیز می‌توان به کافی شاپ، فست فود و فضای بازی کودکان اشاره کرد.

10. مجتمع تجاری کیان سنتر ۲

 

  آدرس مجتمع تجاری کیان سنتر 2: مشهد، بلوار جانباز، تقاطع بلوار فرامرز عباسی، مجتمع تجاری کیان سنتر 2

  تلفن: 05136144414

 

کیان سنتر 2 از بهترین پاساژهای مشهد

 

مجتمع تجاری کیان سنتر 2 بعد از استقبال بی نظیر مشهدی‌ها و مسافرانِ مشهد از کیان سنتر 1 احداث شد. کیان سنتر 2 از بهترین پاساژهای مشهد است که روبه‌روی مجتمع تجاری کیان سنتر 1 قرار دارد و در آن برندهای مختلف و صنف پوشاک، دکوری و لوکس‌فروشی متمرکز شده است. این مجتمع هایپر مارکت و شهربازی پرطرفداری نیز دارد که آن را به مرکز گردشگری تبدیل کرده است. مجتمع کیان سنتر 2 فود کورت و رستوران بین‌المللی فوق العاده باکیفیتی نیز دارد که با غذاها و طعم و مزه‌های بی‌نظیرش، لذت لحظات خوشمزه را به شما می‌چشاند. غذا در فضای باز بیشتر زیر زبان‌تان مزه می‌دهد؟  فودکورت مجتمع تجاری کیان سنتر ۲ به گونه‌ای طراحی شده است که می‌توانید طعم دلپذیر و خاطره‌انگیز صرف غذا در فضای باز را به خودتان و خانواده‌تان و دوستان‌تان هدیه کنید.

11. مجتمع تجاری آرمان مشهد

 

  آدرس مجتمع تجاری آرمان: مشهد، خیابان نواب صفوی، نرسیده به بلوار وحدت، مجتمع تجاری آرمان

  تلفن: 05133390333

 

مجتمع تجاری آرمان از مراکز خرید لوکس مشهد

 

دل‌تان می‌خواهد مرکز خرید، در نزدیکی حرم باشد؟ مجتمع تجاری آرمان از نزدیک ترین مراکز خرید تجاری و تفریحی به حرم مطهر است. مجتمع آرمان، علاوه بر امکانات رفاهی و تفریحی، یک آبنمای فوق‌العاده خیره کننده  هم دارد که بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی مشهد از آن خوششان می‌آید. انواع پوشاک، لوازم خانگی، کیف و کفش، عینک، محصولات صوتی و تصویری تنها بخشی از اقلامی است که در این مجتمع تجاری عرضه می‌شود. این مجتمع تجاری، امکانات تفریحی مثل شهربازی، گالری، رستوران صخره‌ای، هتل و پارکینگ دارد.

12. مجتمع تجاری زیست خاور

 

  آدرس مجتمع تجاری زیست خاور: مشهد، میدان شریعتی، ابتدای خیابان کوهسنگی، مجتمع تجاری زیست خاور

  تلفن: 05138524673

 

مجتمع تجاری زیست خاور از معروف ترین مراکز خرید مشهد

 

 مجتمع تجاری زیست خاور یکی دیگر از معروف ترین مراکز خرید مشهد است. این مجتمع، در چهار طبقه به بهره برداری رسیده است و فروشگاه‌های مختلفی نظیر پوشاک مردانه، زنانه، بچگانه، کیف و کفش، زیور آلات، لوازم لوکس، سوغات و... در این مجتمع فعالیت دارند. در زیست خاور رستوران و کافی شاپ نیز وجود دارد که می‌توانید خود را به صرف یک نوشیدنی دعوت کرده و بهترین اوقات را سپری کنید.

13. مجتمع تجاری آلتون مشهد

 

  آدرس برج تجاری آلتون: مشهد، خیابان دانشگاه، بین دانشگاه 21 و 23، برج تجاری آلتون

  تلفن: 05138491351

 

برج تجاری آلتون از لوکس ترین مراکز خرید مشهد

 

برج آلتون از لوکس ترین مراکز خرید مشهد است که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.  این برج ۲۵ طبقه است و تنها سه طبقه از آن کاربرد  تجاری و اداری دارد و این یعنی در بقیه‌ طبقه‌ها امکانات رفاهی وفروشگاهی است. آلتون بهترین پاساژ مشهد برای خرید کیف و کفش چرم از برندهای معروف است. علاوه بر این مغازه‌های فروش پوشاک، لوازم خانگی و کالاهای دیگر نیز در برج آلتون وجود دارد. رستوران پسران کریم، کافی شاپ و فضای بازی مخصوص کودکان از دیگر امکانات منحصر به فرد مجتمع تجاری آلتون است. برج آلتون اوقات خوش خرید و تفریح برایتان به ارمغان می‌آورد.

14. پاساژهای بلوار صیاد

 

 

در ابتدای بلوار صیاد شیرازی، در تقاطع بلوار وکیل اباد، درست در دو سوی پل زیر گذر پاساژهایی پرطرفدار توجه مردم را جلب کرده اند. این مغازه‌ها به محلی‌ها و افرادی که خیابان‌های وکیل آباد، پیروزی یا صارمی می‌نشینند، محدود نمی‌شود. مردم از محله‌های دورتر نیز وصف این پاساژها را شنیده‌اند و معمولاً عصرهای خوش آب‌وهوا را در این محدوده به پاساژگردی می‌گذرانند. 

این پاساژها همه چیز دارند؛ از انواع پوشاک زنانه و مردانه بگیرید تا کیف و کفش، وسایل خانه و آشپزخانه تا غرفه‌های هنری و مواردی از این دست. از جاذبه‌های گردشگری خاص در پاساژهای بلوار صیاد، کافی‌شاپ‌هایی است که در فضای بیرون پاساژها قرار دارند. جوان‌ترها معمولاً عصرها در این کافه‌ها اوقات خوشی برای خود و دوستان خود رقم می‌زنند. بسیاری از جوانان پارکورباز هم عصرها در آنجا دور هم جمع می‌شوند. 

15. مجتمع تجاری الماس شرق مشهد

 

  آدرس مجتمع تجاری الماس شرق: مشهد، انتهای بلوار خیام شمالی، مجتمع تجاری گردشگری الماس شرق

  تلفن: 05137113111

 

الماس شرق از بازار های مشهد

 

مجتمع تجاری الماس شرق مشهد از بازارهای نسبتا قدیمی و معروف مشهد است که در زمان آغاز به کارش، بیش از هر چیز آبنمای زیبای آن در قلب این مجتمع مثل نگین می‌درخشید. دوست دارید این آبنمای شگفت‌انگیز را تماشا کنید؟ این آبنما در مرکز پاساژ است. فواره های آن تا طبقات بالایی اوج می‌گیرند و نمایشی از رقص آب را پیش چشم گردشگران در مشهد به اجرا در می‌آورد. 

در مرکز خرید الماس شرق اقلام متنوع و متفاوتی عرضه می‌شود، از کالاهای صوتی و تصویری بگیرید تا  چینی‌جات و لوازم خانگی، رایانه و موبایل، کیف و کفش، صنایع دستی انواع دکوری‌ها و کالای لوکس و جدید تا پوشاک. گذشته از این‌ها، این مجتمع تجاری شهربازی سرزمین عجایب، سینما 5 بعدی، آکواریوم شهر دریایی شرق را در دل خود جای داده است. نگران جای پارک یا اتومبیل شخصی‌تان هم نباشید. این مجتمع پارکینگ اختصاصی و امکانات متنوع دیگری هم دارد.

بازارهای قدیمی و سنتی مشهد

 

بدون شک یکی از جاذبه‌های توریستی و گردشگری مشهد، بازارهای سنتی و قدیمی آن است. در این بازارهای معمولاً هر چیزی که بخواهید، با ارزان‌ترین قیمت پیدا می‌کنید. دوست و آشنا زیاد دارید و از سفر مشهد، سوغات زیاد می‌خرید؟ می‌توانید برای خرید سوغات، بازارهای قدیمی مشهد را در اولویت قرار دهید. با ما همراه باشید تا با معروف‌ترین بازارهای سنتی مشهد بیشتر آشنا شوید: 

 

مرکز خرید

آدرس

محصولات و خدمات

بازار رضا

میدان بیت المقدس

عطر و ادکلن، ادویه و زعفران، تسبیح و مهر و سجاده، پارچه‌، اسباب‌بازی. جواهرات، سنگهای قیمتی، گلدوزی/ آتلیه عکاسی

بازار سرشور

خیابان اندرزگو

پوشاک، اسباب بازی، کیف و کقش، مواد غذایی، خشکبار، تسبیح و جانماز،  آبمیوه و بستتی

بازار عباسقلی خان

خیابان نواب صفوی

اجناس استوک(پوشاک وکفش)

بازار روس ها

خیابان امام خمینی

انواع بدلیجات، لوازم آرایشی، اسباب‌بازی، کیف و کفش، پوشاک زنانه و مردانه، سیسمونی

بازار مولوی

بلوار مصلی

عمده‌فروشی لوازم‌التحریر، لوازم خیاطی و خرازی و اقلامی مثل لوازم آرایشی و بهداشتی

بازار امین

خیابان نواب صفوی

پوشاک، ظروف چینی، مواد خوراکی، پتو، رو فرشی، اسباب‌بازی

1. بازار رضا مشهد بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده شهر

 


آدرس بازار رضا: مشهد، ضلع شرقی میدان بیت المقدس (فلکه آب)

 

بازار رضا، بزرگ‌‌ترین و قدیمی‌ترین بازار سرپوشیده مشهد
منبع گوگل مپ


بدون شک نام بازار رضا مشهد برای تمام زائران و مجاوران آن آشناست. تقریباً محال است که اهل مشهد باشید یا به این شهر سفر کرده باشید و تا به حال، در اینجا بازارگردی نکرده باشید. بازار رضا بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده به سبک معماری سنتی و اسلامی است و از قدیمی‌ترین مراکز خرید مشهد به شمار می‌رود. قدمت این بازار به دوران پهلوی دوم برمی‌گردد و همچنان از بازارهای پر رونق برای خرید سوغات است. علاوه بر این، بازار رضا در نزدیکی حرم است و با کمی پیاده‌روی هم می‌توانید خیلی راحت خودتان را به این بازار برسانید. 

بازار رضا در دو طبقه موازی بنا شده که در طبقه همکف  مغازه‌های مختلفی مانند عطر و ادکلن، ادویه و زعفران، تسبیح و مهر و سجاده، پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، پارچه‌فروشی، چادرفروشی، اسباب‌بازی به چشم می‌خورد. در طبقه فوقانی نیز مغازه‌های نقره‌فروشی، جواهرات، سنگ‌تراشی و فیروزه‌تراشی، صنایع دستی، گلدوزی و آتلیه‌های عکاسی وجود دارد. بازار رضا لذت خریدی دلچسب با قیمت‌های مناسب و اقتصادی را برایتان رقم می‌زند.

2. بازار سرشور در کوچه پس کوچه‌های قدیمی شهر

 

آدرس بازار سرشور: مشهد، خیابان اندرزگو، اندرزگوی ۱۴، خیابان خسروی نو، محله سرشور (محله آیت‌الله خامنه‌ای)

 

بازار سرشور از بازارهای قدیمی مشهد
منبع گوگل مپ

 

محله سرشور یکی از قدیمی‌ترین محله‌های تاریخی مشهد است و بازار سرشور نیز بخشی از آن به حساب می‌آید. این بازار سنتی در سمت چپ خیابان خسروی نو واقع شده است و یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری مشهد نیز به شمار می‌رود. در بازار سرشور انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، اسباب‌بازی، کیف و کفش، فروشگاه مواد غذایی، آبمیوه و بستنی‌فروشی، اقلام خاص سوغاتی مشهد مثل زرشک، زعفران، مهر و تسبیح، چادر، جانماز و سجاده به چشم می‌خورد که با ارزان‌ترین قیمت عرضه می‌شوند.

شما هم به این فکر کردید که چرا اسم این محله سرشور است؟ پس احتمالاً برایتان جالب باشد اگر بدانید که در گذشته حمام‌های زیادی در این محله بوده است و زائرانی که به مشهد سفر می‌کرده‌اند، پیش از مشرف شدن به حرم امام رضا، به‌راحتی می‌توانسته‌اند در حمام‌های این محله غبار راه را از سر و تن بشویند. به‌لطف وجود همین حمام‌هاست که تا امروز این محله به نام محله سرشور شهرت یافته است. دوست دارید یکی از حمام‌های قدیمی مشهد را در همان حوالی تماشا کنید؟ پیشنهاد می‌کنیم اگر به بازار سرشور مشهد رفتید، به موزه حمام قلی بیگ هم سر بزنید.

3. بازار عباس قلی خان مشهد

 

آدرس بازار عباس قلی خان: مشهد، خیابان نواب صفوی

 

بازار عباس قلی خان از مهم‌ترین بازارهای سنتی مشهد
منبع گوگل مپ

 

از بهترین بازارهای سنتی مشهد که نباید بازدید از آن را از دست بدهید، بازار عباسقلی خان است. این مکان قدمتی کهن دارد و متأسفانه در جریان گسترش حرم، بخش بزرگی از آن از بین رفته است. در گذشته، این بازار، بورس انواع اجناس خارجی و لوازم برقی بوده ولی در حال حاضر به مرکز خرید پوشاک تاناکورا، استوک و اورجینال تبدیل شده است. به‌عبارت دیگر، می‌توانید انواع لباس‌های کمیاب مثل لباس‌ها و کفش‌های کوهنوردی اورجینال یا لباس‌های مجلسی شیک را با کمترین قیمت در این بازار پیدا کنید. علاوه بر این، هنوز هم در برخی از غرفه‌های بازار عباس قلی خان مشهد، لوازم برقی یا الکترونیکی به چشم می‌خورد.

4. بازار حکیم مشهد (بازار روس‌ها)

 

آدرس بازار روس‌ها: مشهد، خیابان امام خمینی (چهارطبقه)، بازار حکیم

 

بازار حکیم از بازارهای قدیمی مشهد
منبع گوگل مپ

 

یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید مشهد، بازار حکیم یا بازار روس‌ها است. از نامش هم می‌توانید حدس بزنید که در این بازار بزرگ اجناس روسی به فروش می‌رسد. البته چند سالی است که به جز وسایل روسی، اجناس چینی هم در این بازار به چشم می‌خورد. بازار حکیم برای خرید سوغات انتخاب خوبی است و می‌توانید چیزهایی مانند انواع بدلیجات، لوازم آرایشی، اسباب‌بازی، کیف و کفش، پوشاک زنانه و مردانه، سیسمونی را در این بازار پیدا کنید. بازار روس‌های مشهد در خیابان امام خمینی و در نزدیکی میدان شهدا واقع شده است. در نتیجه، از طریق ایستگاه مترو میدان شهدا به‌راحتی به این مرکز خرید دسترسی خواهید داشت.

5. بازار مولوی مرکز عمده فروشی لوازم التحریر، خیاطی و خرازی

 

آدرس بازار مولوی: مشهد، بلوار مصلی، مصلی ۱/۷، صدوقی ۲۸

 

بازار مولوی مشهد
منبع گوگل مپ

 

اگر به بازدید از بازارهای سنتی مشهد علاقه دارید، سری به بازار مولوی بزنید. یکی دیگر از قدیمی‌ترین مراکز خرید مشهد بازار مولوی است که در خیابان مصلی واقع شده و اغلب مغازه‌ها اجناس خود را به‌صورت عمده به فروش می‌رسانند. این بازار مرکز عمده‌فروشی لوازم‌التحریر، لوازم خیاطی و خرازی و اقلامی مثل لوازم آرایشی و بهداشتی است. در این‌گونه بازارها، می‌توانید لوازم موردنیاز خود را با کمترین قیمت پیدا کنید و خرید خوبی داشته باشید. بازار مولوی سه فاز تجاری با سه ورودی جدا دارد و بهتر است با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی خود را به این بازار برسانید، زیرا این بازار در محدوده طرح ترافیک قرار دارد و ممکن است جریمه شوید.

6. بازار امین مشهد، بازاری قدیمی و ارزان

 

آدرس بازار امین: مشهد، خروجی حرم به سمت خیابان نواب صفوی

 

بازار امین مشهد
منبع گوگل مپ

 

یکی دیگر از بازارهای قدیمی مشهد، بازار امین است در سال 1375 افتتاح شده است و در حال حاضر از بهترین مراکز خرید ارزان مشهد به شمار می‌رود. اغلب مغازه‌ها در این بازار، عمده‌فروشی هستند اما مغازه‌های تک‌فروشی هم با بهترین قیمت کالاهای خود را عرضه می‌کنند. در بازار امین می‌توانید اجناسی مانند پوشاک، ظروف چینی، مواد خوراکی، پتو، رو فرشی، اسباب‌بازی را پیدا کنید و با کمترین قیمت خرید خود را انجام دهید. یکی از مزیت‌های این بازار هم این است که پارکینگ عمومی دارد. پس لازم نیست در خیابان‌های شلوغ نزدیک حرم، نگران جای پارک باشید. 

بازارهای مشهد در خیابان های معروف

 

آیا عبارت بازار خیابانی به گوش شما عبارت آشنایی است؟ احتمالاً می‌دانید که بعضی از خیابان‌ها در شهرهای مختلف ایران، به‌علت وجود فروشگاه‌ها و پاساژهایی که متعلق به صنف خاصی است و همه در یک خیابان واقع شده است، به شهرت می‌رسند. در نتیجه، آن خیابان، به بازار خیابانی تبدیل می‌شود. بخشی از بازار مشهد متعلق به بازارهای خیابانی مشهد است و این بازارها از قدیم تا حالا  پر رونق بوده‌اند. از جمله معروف‌ترین بازارهای خیابانی مشهد می‌توان به خیابان دانشگاه برای کیف و کفش، خیابان راهنمایی برای مانتو و خیابان سعدی برای لوازم الکترونیکی اشاره کرد.

اخیراً مدیران شهری سعی دارند با مجوز دادن به ساخت مراکز خرید بزرگ و مال‌ها این فروشگاه‌های خیابانی را به پاساژهای مشهد و مرکز خرید مشهد تبدیل کنند. با این حال بیشتر این مراکز خرید مشهد هنوز هم در شکل و شمایل بازارهای خیابانی به  حیات خود ادامه می‌دهند و مثل قبل پررونق هستند. اگر دوست دارید با بازارهای خیابانی مشهد آشنا شوید، همراه ما باشید.
 

فرقی نمی‌کنه تور مشهد از اصفهان رو رزرو کنی یا از تهران، شیراز یا حتی تبریز!! با تورگردان از هر جایی همه هتل های مشهد در دسترسته

1. خیابان جنت مشهد

 

  مسیر دسترسی: چندین خط اتوبوس از سمت خیابان امام خمینی و خیابان دانشگاه. اتوبوس حرم از ایستگاه باغ ملی حرکت می کند. اتوبوس های خیابان دانشگاه (یک طرفه، به سمت تقی آباد، کوهسنگی، وکیل آباد و...)

 

خیابان جنت

 

خیابان جنت از مراکز خرید پوشاک مشهد به خصوص لباس مجلسی است. این خیابان جزو قدیمی‌ترین مناطق شهر مشهد است و به ارگ قدیم شهر و محله حکومتی چهارباغ قدیم وصل بوده است. هم اکنون یک سرِ آن در محله قدیمی به باغ ملی و خیابان امام خمینی وصل می‌شود و سر دیگر آن به خیابان دانشگاه می‌رسد. خیابان جنت از آن بازارهای خیابانی است که فقط با پای پیاده می‌توانید از آن لذت ببرید.

 در دو سوی این خیابان،  مغازه‌ها و پاساژهای متعددی ردیف شده‌اند که در شهر مشهد همیشه مورد توجه گردشگران قرار گرفته‌اند. خیابان جنت پارکینگ ندارد. پس اگر با خودروی شخصی به خیابان جنت آمدید، می‌توانید در خیابان‌های اطراف پارک کنید یا به پارکینگ آلتون در خیابان دانشگاه بروید. برج آلتون، باغ ملی و حرم مطهر از جاذبه‌های نزدیک به خیابان جنت به شمار می‌روند.

2. گشت زدن در بازار خیابان سعدی از مشهورترین مراکز خرید مشهد برای لوازم صوتی تصویری

 

  جاذبه‌های نزدیک خیابان سعدی: میدان شهدا، بازار شاهین فر(بازار کاغذ دیواری، وسائل نقاشی و آثار هنری)، دروازه طلایی و هتل پردیسان مشهد

  مسیر دسترسی: ایستگاه مترو در فلکه سراب. یک ایستگاه اتوبوس در داخل خیابان سعدی به سمت میدان شهدا و مرکز شهر

 

بازار خیابان سعدی مشهد

 

خیابان سعدی بورس لوازم الکترونیکی، وسایل صوتی و تصویری مثل فلش مموری، تلویزیون و این قبیل اقلام است. یک پاساژ قدیمی به نام پاساژ مهتاب هم دارد که از گذشته برای خرید کتاب‌های درسی مدارس پر طرفدار بوده است. ابتدای خیابان سعدی، فلکه سراب است که در طرح‌های جدید شهرسازی تغییرات زیادی به خود دیده است. در این محل، ایستگاه مترو احداث شده و این یعنی می‌توانید با مترو مشهدگردی کنید و به بازارهای مختلف سر بزنید.

انتهای این خیابان نیز به انتهای خیابان امام خمینی می‌رسد و فاصله چندانی با میدان شهدا ندارد. فاصله آن تا اول خیابان شیرازی 0.2 کیلومتر است. از میدان شهدا می‌توان مستقیم به‌سمت حرم مطهر مشرف شد.

3. خیابان هفده شهریور

 

  جاذبه های نزدیک خیابان هفده شهریور: مرکز خرید و مجتمع گردشگری آرمان، بازار رضای مشهد

 

بازار خیابان شهریور مشهد

 

خیابان 17 شهریور در انتهای بازار رضای مشهد قرار دارد و  سومین بازار پرطرفدار مشهد به شمار می‌رود. این خیابان مرکز خرید لوازم آرایشی و پوشاک و  به‌خصوص بورس انواع لباس زیر است. از آنجا که تمرکز خیابان 17 شهریور بر عمده‌فروشی است،  به نظر می‌رسد که قیمت‌ها‌ی آن مناسب‌تر از جاهای دیگر شهر باشد. با این حال، در چند سال اخیر با مراکز خرید و پاساژهای بزرگ هم در این حوالی افتتاح شده است و قیمت بسیاری از اقلام در آن‌جا با سایر فروشگاه‌های شهر تفاوت چندانی ندارد. اگر به مشهد آمده‌اید و به دنبال اجناس با  قیمت مناسب‌تر هستید، فروشگاه‌های این خیابان را خوب بگردید و مغازه های ارزانش را پیدا کنید، چون اختلاف قیمت در این مغازه‌های محتلف این خیابان، خیلی به چشم می‌آید. 

اگر گذرتان به این سمت از شهر افتاد و به‌ویژه اگر می‌خواهید شلوار بخرید، به خیابان عنصری هم سری بزنید! آنجا می‌توانید شلوارهایی با قیمت مناسب پیدا کنید. انواع شلوار پارچه‌ای، جین و کتان، با قیمت‌های یکدست در مغازه‌های این خیابان پیدا می‌شود. در هر یک از بازارهای مشهد، وسایل متنوعی دیده می‌شود و محال است به این بازارها بروید و دست خالی برگردید. بازارگردی و خرید در کنار  بازدید از جاهای دیدنی مشهد سفری به‌یادماندنی برایتان رقم خواهد زد. 

4. خیابان-بازار طلاب مشهد

 

  جاذبه های نزدیک بازار طلاب: بازار فردوسی، حرم مطهر.

  مسیر دسترسی: برای تردد با وسیله شخصی می توانید به سمت کمربندی صدمتری رفته و ترافیک ها را دور زده به مقصد مورد نظرتان برسید و برای استفاده از خطوط اتوبوسرانی باید به سمت خیابان طبرسی آمده و از اتوبوس های و خط های تندرو استفاده کنید.

 

بازار خیابان طلاب مشهد

 

خیابان طلاب از بازارهای مشهد و بورس مانتو و شلوار به‌خصوص لباس فرم اداری زنانه است. با این حال، مانتوهای اسپرت و مجلسی هم پیدا می‌شود. قیمت پوشاک در این منطقه، نسبت به سایر نقاط شهر مناسب‌تر است. البته توجه داشته باشید که پیش از خرید، همه‌جا را خوب بگردید. زیرا در این محدوده، هم اجناس باکیفیت پیدا می‌شود و هم اجناس کم‌کیفیت. 

اگر عازم مشهد شده‌اید و فرد مشکل‌پسندی هم هستید، باید خیابان ایثار را کامل زیر و رو کنید تا بتوانید  فروشگاه‌های شیک‌تر و پوشاک زیباتر پیدا کنید. پیاده‌گردی در بازارهای مشهد، به‌ویژه در ایام عید و مناسبت‌های خاص، لذت دیگری دارد.

مراکز خرید مشهد در خیابان ایثار تقریباً به حرم مطهر نزدیک است و در دسته بازارهای مشهد نزدیک حرم قرار می‌گیرد. بعد از خیابان طبرسی، بین خیابان مفتح و علیمردانی، مغازه‌های پوشاک‌فروشی صف کشیده‌اند.


این را نیز می پسندید:  پارکینگ های اطراف حرم 


5. خیابان راهنمایی مشهد

 

  جاذبه های نزدیک بازار راهنمایی مشهد : برج سلمان، بازار گوهرشاد در بلوار سازمان آب، بیمارستان قائم و ساختمان های پزشکی مهم در خیابان احمد آباد

  مسیر دسترسی  بازار راهنمایی مشهد : اولِ خیابان راهنمایی با کمی پیاده روی می توان به ایستگاه مترو (ایستگاه طالقانی) رفته یا از خطوط متعدد اتوبوسرانی در خیابان احمدآباد استفاده کنید. از داخل خیابان راهنمایی نیز چند خط عبور می کنند که وارد بلوار شهید صادقی شده به سمت جنوب مشهد می روند.

 

خیابان راهنمایی مشهد

 

خیابان راهنمایی، یک محله شیک و از بازارهای مشهد برای فروش مانتو است ولی در کنار آن انواع پوشاک زنانه مثل روسری و کفش به چشم می‌خورد. علاوه بر این، برخی از پوشاک بچه‌گانه هم در اینجا پیدا می‌شود. دوست دارید کیف و کفش و روسری‌تان را ست کنید و حال حوصله‌ی بازارگردی بیش از حد ندارید؟ اگر به خیابان راهنمایی بیایید، با یک تیر چند نشان زده‌اید و به‌راحتی می‌توانید ست لباس و کیف و کفش را از یک محدوده بخرید. با این حال، بد نیست بدانید که در بازار راهنمایی مشهد، مغازه‌ها فقط در راسته خیابان اصلی قرار دارد و داخل کوچه‌ها معمولاً منازل مسکونی است. با این حساب، تعداد مغازه‌ها در خیابان راهنمایی چندان زیاد نیست. با این‌حال گردشگرانی که می‌خواهند لباس و کیف و کفش بخرند، معمولاً به اینجا می‌آیند.

شاید برایتان این سؤال پیش آمده باشد که خیابان راهنمایی مشهد از کجاست تا کجا؟ خیابان راهنمایی مشهد از سه‌راهی راهنمایی در تقاطع احمدآباد شروع می‌شود و در میدان راهنمایی (اول خیابان دستغیب و بلوار سازمان آب) به پایان می‌رسد. با این حال، بیشتر مغازه‌های پوشاک‌فروشی در سمت سه راه قرار گرفته‌اند. در سال‌های اخیر چند پاساژ و مرکز خرید مثل برج سلمان در این خیابان افتتاح شده است که علاوه بر عرضه انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچه‌گانه،   یکی از مراکز گردشگری شهر نیز به شمار می روند. با اینکه بازار خیابان راهنمایی،  پوشاک نسبتاً شیک و به‌روز ارائه می‌کند، ولی در فصل‌های مختلف سال تخفیف هایی بسیار خوب دارد و می‌توان بهترین اجناس را با قیمت‌هایی بسیار خوب و مناسب در آنجا پیدا کرد. 

6. شب گردی در بازارهای بلوار سجاد مشهد

 

  جاذبه های نزدیک به بلوار سجاد مشهد : پارک ملت مشهد، مجموعه آبی ارمغان

  مسیر دسترسی به بلوار سجاد مشهد : بلوار سجاد ایستگاه مترو ندارد ولی از آنجا اتوبوس هایی به سمت مرکز شهر و جاهای دیدنی مشهد وجود دارد.

 

بلوار سجاد از لوکس ترین مراکز خرید مشهد

 

بلوار سجاد از محله‌های قدیمی و مرفه‌نشین شهر مشهد است. بازارهای مشهد در بلوار سجاد به صنف خاصی اختصاص ندارد؛ ولی بسیاری از برندهای مطرح در اصناف مختلف از لوازم الکترونیکی تا پوشاک و کیف و کفش در آن پیدا می‌شود. شیک‌ترین و لوکس‌ترین محصولات را می‌توان در این منطقه پیدا کرد. شب‌های بلوار سجاد پر است از بازارگردی‌ و کافه‌نشینی و پرسه در بوستان‌های این محدوده. در این خیابان، مراکز خرید لوکس برای خرید محصولات مختلف  پیدا می‌شود.

7. بازار خیابان دانشگاه مشهد

 

  جاذبه های نزدیک به خیابان دانشگاه مشهد: پردیس سینمایی هویزه، سینما آفریقا، پارک کوهسنگی( در امتداد خیابان دانشگاه)

  مسیر دسترسی به خیابان دانشگاه مشهد: اتوبوس های داخل خیابان دانشگاه به سمت مرکز شهر (میدان شهدا) و از سوی دیگر به سمت شرق مشهد و پارک ملت و ییلاقات می روند. ابتدا و انتهای این خیابان نیز ایستگاه متروی شریعتی (خیابان تقی آباد) و ایستگاه فلکه سراب است.

 

خیابان دانشگاه مشهد

 

 

خیابان دانشگاه مرکز کیف و کفش است. مغازه‌های کفش‌فروشی در این خیابان آنقدر فراوان و متنوع است که همه اعضای یک خانواده، با هر سن و سال و با هر سلیقه‌ای، اگر به قصد خرید کفش، به خیابان دانشگاه پا بگذارد، دست خالی برنمی‌گردد. خیابان دانشگاه یکی از بازارهای مشهد با قیمت مناسب است. اجناس مغازه‌ها تقریباً قیمت یکسان دارند و کیفیتشان در حد معمول است. در این خیابان، خبری از برند به خصوصی نیست، مگر اینکه وارد برج آلتون شوید.

خیابان دانشگاه از ابتدای میدان شریعتی شروع می‌شود و تا میدان شهدا ادامه پیدا می‌کند، ولی تقریباً بخش عمده آن از میدان شهدا تا چهار راه دکترا یک‌طرفه است و فقط اتوبوس‌ها و تاکسی‌های خطی اجازه دارند تا از لاین مخصوص به خود، تردد کنند. گردشگرانی که به مشهد می‌آیند، حتماً از این خیابان هم عبور خواهند کرد.

8. بازارهای خیابان هاشمیه مشهد

 

  جاذبه های نزدیک به خیابان هاشمیه مشهد : پارک خورشید و قله زو، پارک ملت، ییلاقات مشهد مثل طرقبه و شاندیز، مجتمع گردشگری کوهسر و…

 

خیابان هاشمیه مشهد

 

بسیاری از مغازه‌های تازه‌ساز و پاساژهای جدید و مدرن لباس‌فروشی شهر در این خیابان وجود دارد و کنار هم بودنشان، بازار بلوار هاشمیه مشهد را شکل داده است. در بازار  بلوار هاشمیه محصولات متنوع پیدا می‌شود؛ اما بیش از هر چیز در اینجا می‌توان به‌دنبال جدیدترین مدهای بازار پوشاک رفت. می‌توانید محصولات متنوعی را پیدا کنید، ولی بیش از همه می توان به دنبال پوشاک مد روز رفت. بلوار هاشمیه از بلوار ملک‌آباد منشعب می‌شود و تقریباً  از مرکز شهر دور است ولی جزو مناطق نسبتا ًجدید شهر مشهد به شمار می‌اید. تا چند سال پیش،  بیشتر باغات شهر در این بخش قرار داشت ولی این روزها، از بس که در اینجا ساخت و ساز کرده‌اند، چهره‌اش تغییر کرده و منطقه نسبتاً پرجمعیتی به حساب می‌آید.

9. خیابان شیرازی؛ از پرجاذبه ترین بازارهای مشهد

 

  مسیر دسترسی به خیابان شیرازی: اتوبوس های خطی از مسیرهای مختلف وارد خیابان شیرازی می شوند ولی این خیابان ایستگاه مترو ندارد.

 

خیابان شیرازی مشهد

 

خیابان شیرازی از بازارهای مشهد است که قدمت بالایی دارد و در گذشته به نام بالا خیابان شناخته می‌شده است. این خیابان از یک سو به حرم مطهر و از سوی دیگر به میدان شهدا می‌رسد، بنابراین طبیعی است که این بخش از بازارهای مشهد همیشه شلوغ و مرکز تجمع زوار امام رضا باشد. این خیابان بیش از همه به مغازه‌های سوغات‌فروشی یا محصولات دم‌دستی ارزان قیمت شهرت دارد.

در واقع، بیشتر محصولاتی که زوار و مسافران به آن نیاز دارند، در خیابان شیرازی در دسترس است. از آن میان، می‌توان به سوغاتی‌های خوراکی مانند زرشک و زعفران یا سوغاتی‌های مذهبی مانند مهر و تسبیح اشاره کرد. علاوه ‌بر این‌ها، موارد مصرفی مانند لباس راحتی و دمپایی به راحتی در خیابان شیرازی پیدا می‌شود. از این‌ها گذشته، این خیابان به حوزه‌های علمیه مشهد نزدیک است و به همین دلیل، مهم‌ترین کتاب‌فروشی‌های علوم دینی و پاساژهایی برای فروش محصولات مذهبی مثل آثار صوتی و تصویری و پوستر و مواردی از این قبیل را در خود جای داده است.

در سال های اخیر برج‌های خرید بزرگ و لوکس در این خیابان افتتاح شده که در روبه‌روی حرم مطهر قرار گرفته‌اند و علاوه بر مرکز خرید، هتل هم دارند. این مراکز از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر مشهد به شمار می روند. حرم مطهر، باغ نادری و راه آهن مشهد (مورد توجه افرادی که دوست دارند تور مشهد از تبریز با قطار را تجربه کنند) به خیابان شیرازی بسیار نزدیک است.

10. بازار خیابان های خسروی و اندرزگوی مشهد

 

  مسیر دسترسی بازار مشهد در خیابان خسروی: اتوبوس های خطی داخل این دو خیابان که به سمت الماس شرق، کوهسنگی، شرق و شمال شهر می روند. اگر شما هم حین خرید و گشت و گذار در بازارهای مشهد دوست دارید کمی استراحت کنید و از غذاهای خوش مزه رستوران های مشهد بچشید می توانید به نزدیک ترین رستوران این مرکز خرید بروید.

 

خیابان خسروی مشهد

 

خیابان خسروی نو یا همان اندرزگوی جدید از خیابان‌های متصل به حرم مطهر است و از دیگر مراکز خرید مشهد محسوب می‌شود و زائرین بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند. ورودی باب‌الجواد از سمت صحن جامع رضوی به این خیابان می‌رسد. در این خیابان هم انواع سوغات مشهد از زرشک و زعفران تا فیروزه و تابلوفرش را می‌توان پیدا کرد. در کنار این محصولات نسبتا گران قیمت، محصولات ارزان قیمت دیگر مانند ساک، اسباب‌بازی و انواع موارد موردنیاز زائران در دسترس است.

در این خیابان، چندین هتل وجود دارد و کوچه پس‌کوچه‌های آن پر از هتل و مهمانسراست. این خیابان به سمت فلکه آب یک‌طرفه است و تنها اتوبوس‌ها و وَن‌های مشهد می‌توانند از آن تردد کنند. این خیابان، از جاذبه‌های گردشگری مشهد نیز محسوب می شود. اگر شما هم به مشهد سفر کردید، می‌توانید به این خیابان سر بزنید و از جاهای دیدنی اطراف آن بازدید کنید.

در امتداد خیابان خسروی نو (اندرزگو) خیابان دیگری به نام خسروی وجود دارد که بورس اقلام عروس و داماد است. محصولاتی مثل لباس عروس، سفره عقد و نامزدی و مواردی از این قبیل، در این خیابان کرایه داده‌می شود. سایر اقلامی هم که عروس و دامادها معمولاً  قبل از ازدواج یا به مناسبت ازدواج می‌خرند، از کیف و کفش تا لوازم آرایشی در آنجا با قیمت مناسب یافت می‌شود. مشابه این بازار، در خیابان طلاب نیز وجود دارد و عده‌ای که لاکچری‌تر خرید می‌کنند، برای خرید عروسی به خیابان سجاد می‌روند.

مسافرانی که در هتل درویشی یا هتل قصر طلایی اقامت دارند، دسترسی راحتی به این خیابان دارند و می‌توانند از جاذبه‌های دیدنی مشهد نظیر حرم مطهر، باغ ملی، بازاچه سراب، گنبد سبز و بازار رضا بازدید کنند.

11. بازار خیابانی مشهد در خیابان احمدآباد

 

 

باازار خیابان احد آباد مشهد

 

احمدآباد از خیابان‌های معروف و یکی از نمونه‌های بازار مشهد است که مغازه‌هایی پراکنده و دور از هم دارد اما بسیاری از پاساژها و برندهای معروف در این خیابان قرار گرفته‌اند. مراکز خریدی مثل قسطنطنیه (از پاساژهای قدیمی)، ورسیج و پاساژ خورشید در این منطقه واقع شده است. می‌خواهید لباس مردانه بخرید؟ در راسته احمدآباد می‌توانید برندهای خوبی پیدا کنید. می‌خواهید در این حوالی گوشی یا موبایل بخرید؟ در ابتدای خیابان احمدآباد از سمت میدان تقی‌آباد (شریعتی) مغازه‌ها و پاساژهای موبایل‌فروشی فراوان است.

مجتمع تک در تقاطع بلوار خیام و سجاد نیز یکی دیگر از گزینه‌های خوب برای خرید موبایل و تجهیزات کامپیوتر و لپ‌تاپ است. این خیابان تقریباً همیشه شلوغ است. بیمارستان قائم و بسیاری از مراکز درمانی در ابتدای این خیابان قرار دارند. در نتیجه، اینجا جای پارک به‌راحتی پیدا نمی‌شود. بهتر است با مترو و اتوبوس تردد کنید. شب‌ها در این خیابان زندگی به رنگ و آهنگ دیگری جریان می‌یابد. شب که می‌شود، اینجا پر از صدای پای مردمی است که به پیاده‌گردی می‌آیند. اگر تور مشهد را برای سفر انتخاب کنید، می‌توانید به این بازار معروف مشهد سری بزنید و پوشاک با برندهای معتبر بخرید. دوست دارید همین حوالی بروید سینما؟ سینما آفریقا به خیابان احمدآباد بسیار نزدیک است.

12. فروشگاه های خیابان سید رضی از پر رونق ترین مراکز خرید مشهد

 

 

خیابان سید رضی از بازارهای مشهد در امتداد خیابان هاشمیه است و از طریق یک پل هوایی به آن وصل می‌شود. سید رضی هم جزو خیابان‌های منشعب از بلوار وکیل‌آباد است. بیشتر شهرت این بازار مشهد برای عرضه محصولات اداری و میز و صندلی و مبلمان است. مغازه‌های سمساری و امانتکده نیز وجود دارد که در سطح شهر مشهد نظیر ندارد. جاذبه های نزدیک به این خیابان پارک خورشید و سایر پارک ها و تفریحگاه‌های هاشمیه، برج آرمیتاژ و پردیس سینمایی گلشن هستند.

13. خیابان کلاهدوز مشهد

 

 

خیابان کلاهدوز از مراکز خرید مبلمان مشهد

 

همین که وارد بازار مشهد ( بلوار کلاهدوز) می شوید، مبلمان و سرویس‌های زیبای رنگارنگ توجهتان را جلب می‌کند. انواع مبلمان، روکش مبل، سرویس‌های ناهارخوری و میزهای زیبا در این بلوار عرضه می‌شود و تقریباً در اواسط این بلوار متمرکز شده است. قیمت‌ها نسبتاً مناسب است و نوسان قیمت‌ها به نوع مبلمان بستگی دارد. مشابه این فروشگاه‌ها در خیابان سناباد مشهد هم به چشم می‌آید.

فروشگاه‌های سناباد محدودترند ولی تولیداتی نسبتاً شیک‌تر و به‌روزتر عرضه می‌کنند. اگر چه مسافران مشهد نمی‌توانند به‌راحتی از مشهد مبلمان بخرند و با خود ببرند اما خیابان‌گردی و تماشای چنین محصولاتی از پشت ویترین یا در مغازه‌ها نیز حال و هوا و صفای خود را دارد. 

14. خیابان شاهین فر؛ مهم‌ترین مرکز خرید مشهد

 

 

 

خیابان شاهین فر مشهد

 

خیابان شاهین فر در مقابل خیابان سعدی قرار گرفته و بخش مهمی از بازارهای مشهد را به خود اختصاص داده است. یک سر آن به خیابان امام خمینی و سر دیگر آن به خیابان آخوند خراسانی می‌رسد. به انجام کارهای هنری علاقه‌مند هستید؟ از قدیم تا حالا انواع رنگ، بوم، کاغذ و قلم‌مو در خیابان شاهین‌فر عرضه می‌شود.

در سال‌های اخیر، فروشگاه‌های کاغذ دیواری، صحافی طلاکوب و فروشگاه‌هایی از این دست نیز در آنجا متمرکز شده‌اند. در ضمن، برای کرایه ملزومات جشن تولد، از شرشره و بادکنک گرفته تا کلاه بوقی و ظرف‌های یک‌بارمصرف هم می‌توان روی این خیابان حساب کرد. دانشکده آزاد پزشکی و کتابخانه تخصصی امیرالمومنین هم در این خیابان قرار گرفته است. حرم مطهر و گنبد سبز نیز به این خیابان بسیار نزدیک  است.

15. خیابان آخوند خراسانی مشهد

 

 

خیابان آخوند خراسانی مشهد

 

از خیابان آخوند خراسانی که عبور کنید، مغازه‌ها پر است از رقص نور و انگار برق در همه‌چیز می‌درخشد! اینجا بازار لوستر مشهد است. فروشگاه‌های مقیم این خیابان نیز روشنایی می‌فروشند. از لوسترهای مجلل و خیره‌کننده گرفته تا لامپ‌های ال ای دی و چراغ مطالعه در این خیابان خودنمایی می‌کند. مسافرانی که عازم مشهد شده‌اند، معمولاً در مسیر حرم مطهر معمولاً به این خیابان برمی‌خورند. خیابان آخوند خراسانی مشهد از دیگر مراکز خرید مشهد است که دسترسی آسانی دارد و اگر لذت پیاده‌گردی در آن را می‌طلبید، کافی است خودتان را به میدان شهدا و حرم مطهر برسانید. مرقد مطهر و گنبد سبز از جاذبه‌های نزدیک به این خیابان است.

16. خیابان وحید مشهد

 

 

خیابان وحید از بازارهای خیابانی مشهد

 

یکی دیگر از مراکز خرید مشهد، خیابان وحید است. خیابان وحید یا خیابان دریا از بلوار مفتح منشعب می‌شود. تمرکز فروشگاه‌ها در خیابان وحید بر عرضه انواع کیف با قیمت مناسب است. با خودروی شخصی می‌آیید اما می‌خواهید ترافیک را دور بزنید؟ می‌توانید از جاده کمربندی صدمتری وارد بلوار مفتح شوید و بعد به خیابان وحید بروید. اگر تمایل دارید در بازدید از بازارهای مشهد، به مناطق محروم‌تر شهر هم سری بزنید. اگر دغدغه‌های اجتماعی دارید،  حتما به این محله بروید و به بهانه خرید، با فرهنگ شهری آن آشنا شوید.

17. خیابان دانش مشهد

 

 

خیابان دانش مشهد

 

خیابان دانش از گذشته تا به امروز جزو آن دسته از بازارهای مشهد است که انواع لوازم خانگی در آن عرضه می‌شود، از ظروف چینی و ملامین بگیرید تا لوازم برقی، سرویس آشپزخانه و محصولاتی از این دست. خانواده‌هایی که می‌خواهند جهیزیه بخرند، معمولاً برای خرید کلی به این خیابان می‌روند. بازار قماش، از جاذبه‌های شهر مشهد، نیز در نزدیکی همین خیابان قرار گرفته است. 

18. بلوار وکیل آباد

 

 

لابه‌لای معرفی خیلی از مراکز خرید، پاساژها و بازارهای خیابانی به بلوار وکیل‌آباد اشاره کردیم. بد نیست یک بار هم به‌طور مستقل به سر تا پای این بلوار عریض و طویل، نگاه بیندازیم. بلوار وکیل‌آباد از میدان ازادی شروع می شود و تا جاهای دیدنی اطراف مشهد، یعنی دو راهی طرقبه و شاندیز، ادامه پیدا می‌کند. این بلوار، دو پارک بزرگ را به هم وصل می‌کند، یک سر آن بوستان جنگلی وکیل‌آباد است و سر دیگر به پارک ملت می‌رسد. 

متروی مشهد، در میانه این بلوار و به‌صورت روگذر در حال تردد است و جای کاج‌های تنومند وکیل‌آباد مشهد را گرفته است. اگر بخواهیم به یک ویژگی خاص وکیل‌آباد اشاره کنیم، می‌شود گفت که یک شعبه از همه‌ی بزرگ‌ترین‌های مشهد، در دل وکیل‌آباد هم جا خوش کرده است. برای مثال، یکی از شعبه‌های پردیس کتاب، یعنی بزرگ‌ترین کتابفروشی مشهد، در وکیل‌آباد است. آجیل‌فروشی حسینی، بزرگ‌ترین آجیل‌فروشی مشهد، در وکیل‌آباد هم یک شعبه دارد. علاوه‌بر این‌ها،  یک شعبه از خیلی از فروشگاه‌های لوکس عطرفروشی، مبلمان و صنایع دیگر در این بلوار مهم قرار گرفته است. از همه مهم‌تر اینکه شعبه‌های اصلی بسیاری از رستوران‌های بزرگ و معروف مشهد در این بلوار واقع شده است. برای مثال، شعبه‌های اصلی رستوران‌های لیالی لبنان و فرنو، اکبرجوجه یا غذاخوری‌های معروفی مثل رستوران راستگو در بلوار وکیل‌آباد قرار گرفته است. 

بازارهای موقت مشهد

 

مشهد هم مثل سایر نقاط ایران و جهان بازارهای موقتی دارد. بازارهایی که در یک روز از هفته مثل جمعه‌ها یا ساعاتی خاص از شبانه روز برپا می‌شود. این بازارها سیار است و بسیاری از دست‌فروشان و فروشندگان غیربومی در آنجا جمع می‌شوند. محصولاتی که در بازارهای موقت عرضه می‌شود، معمولاً تنها در بین مردم بومی مشهد شناخته شده است ولی بد نیست مسافران مشهد نیز با آن ها آشنا شوند، چون محصولاتی که در این بازارها پیدا می‌شود، محصولاتی خاص است که معمولاً در مراکز خرید و فروشگاه‌های معروف شهر عرضه نمی‌شود.

از آنجا که مشهد مقصد زیارتی بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است، مغازه‌داران و دست‌فروش‌ها هم می‌توانند بازاری گرم و پررونق داشته باشند. فروشندگان هم ممکن است از شهرها و کشورهای دیگر به مشهد آمده باشند. به‌لطف حضور همین فروشندگان در شهر مشهد، بیش از ۲۳ بازار سیار برپا می‌شود. این بازارها در بین مردم به نام‌هایی مثل شب بازار، عصر بازار، روز بازار، جمعه بازار و بازار کتاب شهرت دارند.  بازارهای موقت در مشهد قدمت زیادی دارند ولی روز به روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. بیایید با هم به مهم‌ترین بازارهای موقت و سیار مشهد سری بزنیم: 
 

بازارهای مشهد

 

خیلی از اجناس بازارهای موقت مشهد، از شهرهای چابهار و زاهدان می‌آد؛ چرا خودت نری و بخری؟! همین حالا قیمت تور چابهار لحظه آخری رو چک کن و توی فصل ارزونی برو کلی خرید کن

روز بازار مشهد

 

از جمله روز بازار مشهد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • 1. روز بازار مشهد مخصوص انگشتر فروش ها در خیابان خواجه ربیع.

  • 2. روز بازار مشهد در خیابان امام رضا.

  • 3. روز بازار مشهد مخصوص انگشتر فروشی‌های باغ نادری.

  • 4. روز بازار مشهد در آرامگاه خواجه ربیع؛ مقابل درب ورودی آرامگاه؛ اول خیابان مهر مادر؛ جنب نرده های پارکینگ: از ۷ صبح لغایت غروب آفتاب.

عصر بازارها

 

  • 1. عصر بازار واقع در خیابان‌های امامت

  • 2. عصر بازار خیابان هدایت، واقع در هدایت غربی، جنب پارک بانوان حجاب

  • 3. عصر بازار طلاب واقع در خیابان مفتح، چهارراه امت، کنار پارک امت

شب بازارها

 

شب بازارهای مشهد

 

  • 1. شب بازار بلوار اندیشه: همه اقلام

  • 2. شب بازار بلوار طبرسی: بلوار شارستان، کوچه گرمابه ابوالفضلی: از ساعت ۹:۳۰ الی۱:۳۰ بامداد

  • 3. شب بازارهای بولوار دانش؛ بین دانش شرقی ۱۳ و ۱۴

  • 4. شب بازار بلوار امام رضا

  • 5. شب بازار چهارراه دانش

  • 6. شب بازار ابتدای خیابان دانش شرقی

روزبازارهای مشهد بسیار متنوع و پررونق هستند و معمولاً گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کنند.

دلتان هوای پیاده‌گردی در روزبازهای مشهد را کرده اما دقیقاً نمی‌دانید چه روزی به کجا بروید؟ در ادامه‌ همین مقاله، نشانی دقیق و روز برپایی روزبازارهای مشهد را تقدیمتان می‌کنیم:  

شنبه بازار مشهد

 

شنبه بازار: در بلوار صدمتری، پارک بسیج، کنار پمپ گاز

یکشنبه بازار مشهد

 

 

یکشنبه بازار مشهد معمولاً در مجیدیه، سیدی و قاسم‌آباد برپا می‌شود. در این بازار‌ها لوازم مختلفی عرضه می‌شود که از جمله می‌توان به اسباب‌بازی، پوشاک و پارچه اشاره کرد. شاید باورتان نشود اما در یکشنبه‌بازار مشهد، بازار اختصاصی خودرو نیز برای علاقه‌مندان به خرید خودرو در نظر گرفته شده است! در این بازار نسبتاً موفق، خرید و فروش خودروهای دست دوم رونق دارد.

1. یکشنبه بازار در بلوار مجیدیه: مقابل مجیدیه ۳۳، خرید و فروش خودرو

2. یکشنبه بازار واقع در خیابان سیدی: بلوار خلج؛ کنار پارک غدیر یا همان کمپ طرق

3. یکشنبه بازار واقع در قاسم آباد: بازار پارچه فروش‌ها

دوشنبه بازار مشهد

 

  • 1. دوشنبه بازار مهرگان واقع در جاده سیمان: شهرک مهرگان، آخر بلوار، میان فاز ۱ و ۲

  • 2. دوشنبه بازار مختص همه اقلام و اصناف واقع در خیابان خواجه‌ ربیع: در مقابل بقعه، داخل پارکینگ. ساعات برپایی: ۷ صبح لغایت غروب آفتاب.

سه شنبه بازار مشهد

 

سه شنبه بازار مشهد در قالب یک بازار محلی، در شهرک رجایی برپا می‌شود. در این بازار، انواع محصولات مصرفی عرضه می‌شود. از جمله: پوشاک، پلاستیک‌جات، مواد غذایی. 

  • سه شنبه بازار مشهد: شهرک شهیدرجایی، بلوارحر، جنب بوستان رجاء

با توجه به اینکه این بازار موقت است، قبل از رفتن سعی کنید، از باز بودن آن مطلع شوید.

چهارشنبه بازار مشهد

 

بازار های مشهد

 

چهارشنبه‌بازار مشهد از جمله بازارهایی است که در سه محله مشهور مجیدیه، ساعی و اندیشه برپا می‌شود. اغلب در این بازارها تمامی اقلام مورد نیاز یافت می‌شوند. از پلاستیک جات گرفته تا پوشاک و انواع لوازم منزل برای تهیه و خرید موجود هستند.

1. چهارشنبه بازارِ لوازم منزل در بلوار مجیدیه، روبروی مجیدیه ۳۳

2. چهارشنبه بازار شهرک طرق: واقع در بلوار ساعی، کنار مجموعه ورزشی طرق

3. چهارشنبه‌بازارهای حجاب: واقع در بلوار اندیشه، بین اندیشه ۷۹ و ۸۳، روبه‌روی سرزمین موج‌های آبی

پنجشنبه بازار مشهد پر رونق ترین مرکز خرید مشهد

 

  • 1. پنجشنبه بازار جاهدشهر: واقع در بلوار مجیدیه، میدان نیایش، خیابان بوستان، کنار فضای سبز

  • 2. پنجشنبه بازار آزادگان: بولوار سرافرازان، سرافرازان ۴۲، سمت راست. ساعات برپایی: ۷ صبح لغایت غروب آفتاب

پنجشنبه‌بازار مشهد، یکی از پررونق‌ترین بازارهای این شهر محسوب می‌شود. به دلیل اینکه اغلب اهالی مشهد روزهای پنجشنبه از کار و فعالیت‌های روزانه فارغ می‌شوند، رونق پنجشنبه بازار مشهد بیشتر از روزبازارهای دیگر این شهر است. 

مزیت بازارهای موقت این است که دست‌فروشان در نقاط مختلف شهر پراکنده نمی‌شوند و زیبایی ظاهر شهر را به هم نمی‌زنند. با این حال، ای کاش، بیش از این‌ها به بازارهای موقت شهری مانند مشهد رسیدگی شود تا چهره‌ای خوش‌منظرتر و منظم‌تر به خود بگیرد. 

هنوز هم بازار رضا به عنوان بازار بزرگ مشهد شهرت دارد اما پنجشنبه‌بازار مشهد هم کم‌کم دارد با بازار رضا رقابت می‌کند و به بازار بزرگ مشهد مشهور خواهد شد، زیرا هم بسیار پررونق است و هم کالاهای مختلف را با قیمت مناسب عرضه می‌کند.
 

جمعه بازارهای مشهد

 

بازارهای مشهد

 

جمعه بازارها نیز از جمله بازارهای موقت مشهد محسوب می‌شوند که در بولوارهای مختلف مشهد راه اندازی و دایر شده‌اند. در این بازارها، انواع محصولات عرضه می‌شود. بیایید با هم به جمعه‌بازارهای مشهد برویم:  

  • 1. جمعه بازار مادر: واقع در بوستان مادر، بولوار شاهد، کنار پردیس سینمایی سیمرغ

  • 2. جمعه ‌بازار دور و دراز کتاب در بولوار مدرس: از جلوی مجتمع قضایی تا آخر بلوار

  • 3. جمعه بازار بلوار شاهنامه: نرسیده به آرامگاه فردوسی: مختص پلاستیک‌جات

  • 4. جمعه بازار موتورسیکلت و دوچرخه: واقع در بلوار حر،  پایانه راه ابریشم

  • 5. جمعه بازار مهرآباد: واقع در بلوار صدمتری، بلوار ۷۵متری رضوی: میامی

  • 6. جمعه بازار خودرو واقع در بلوار مجیدیه، مقابل مجیدیه ۳۳

  • 7. جمعه بازار کتاب در انتهای بولوار امامت. ساعات برپایی: از ساعت ۸ صبح لغایت ۲ بعد از ظهر

مشکلات بازارهای موقت

 

بازارهای مشهد، مشکلات بازارهای موقت

 

تاکنون 40 هزار دست‌فروشی در سطح شهر مشهد ساماندهی شده‌اند. از این تعداد 11 مورد، شامل روزبازارهای فعال مشهد است که از ساعت 7 صبح تا غروب آفتاب دایر می‌شود.

علی‌رغم استقبالی که کسبه و مردم از این بازارها داشته‌اند، مشکلاتی وجود دارد که بیش از همه مربوط به کمبود امکانات در بازارهای موقت است. برای مثال، اغلب این بازارها، نه پارکینگ دارند و نه سرویس بهداشتی. به‌علاوه، از آنجایی که در حاشیه شهر دایر می‌شوند، مسیر دسترسی به آن‌ها آسفالت نشده است. یکی از مشکلات دیگری که می‌توان درباره‌ بازارهای موقت مطرح کرد، این است که در بازارهای موقت پوشاک نمی‌شود لباس نو را پیش از خرید پرو کرد.

ظرفیت این بازارها در کل 10197 غرفه است که از این تعداد تنها حدود هفت‌هزار غرفه مجوز دارد. از سوی دیگر، حدود پنج‌هزارغرفه مختص آقایان است و بقیه غرفه‌ها را بانوان اداره می‌کنند. غرفه‌داران برای برپایی بساط خود در این غرفه‌ها کرایه‌ای اندک به شهرداری می‌پردازند. بعضی از غرفه‌داران از افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام هستند و شهرداری بابت کرایه غرفه‌ها تا ۵۰ درصد به آن‌ها تخفیف می‌دهد. 
 

 

دوست دارید در سفر مشهد یک دنیا سوغات برای خودتان و عزیزان‌تان بخرید؟ خوشبختانه مراکز خرید مشهد متنوع هستند و توجه بسیاری  از گردشگران را در تور مشهد به خود جذب می‌کنند. 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

دوست دارید از سفر مشهد دست پر به شهر خود برگردید؟ می‌خواهید خرید کنید اما نمی‌دانید دقیقاً باید کجا بروید و چه چیزهایی را از کجای مشهد بخرید؟ دنبال مراکز خرید یا بازارهایی هستید که به محل اقامت شما در مشهد نزدیک باشد؟ در این مقاله، انواع مراکز خرید مشهد و انواع بازارهای مشهد را معرفی کرده‌ایم، از مراکز خرید لوکس تا بازارهای حاشیه شهر، از همه‌چیز‌فروشی‌ها تا مراکز خرید و فروش تخصصی. از فروشگاه‌های همیشه شلوغ تا بازارهای موقت. هم نشانی دقیق داده‌ایم و هم برایتان گفته‌ایم که هر کدامشان چه امکانات رفاهی و تفریحی دارند. علاوه بر این‌ها، حواسمان بوده است که بگوییم بهتر است چگونه و با کدام وسیله نقلیه راحت‌تر خودتان را به مراکز خرید و بازارها برسانید. پیشنهاد می‌کنیم اگر به مشهدگردی آمدید، برای خرید سوغات یا کالاهای مصرفی‌تان به مراکز خرید و بازارهای مشهد سر بزنید. مطمئن باشید که دست خالی برنمی‌گردید. باز هم درباره مراکز خرید مشهد و انواع بازارها سؤالی دارید؟ سؤالات و نظرات خود را همین‌جا با ما در میان بگذارید. مشتاق این هم‌صحبتی هستیم.

انتشار :  26 اردیبهشت 1401 به روزرسانی :  7 اسفند 1402 نویسنده :   عفیفه خدنگی
تصاویر مرتبط
بازارهای مشهد
  • بازارهای مشهد
  • شب بازارهای مشهد
  • بازارهای مشهد
  • بازارهای مشهد، مشکلات بازارهای موقت
  • بازار های مشهد
  • مجتمع تجاری آرمان از مراکز خرید لوکس مشهد
  • برج تجاری آلتون از لوکس ترین مراکز خرید مشهد
  • پروما مرکز خرید مشهد
  • الماس شرق از بازار های مشهد
  • مجتمع تجاری آرمیتاژ
  • باازار خیابان احد آباد مشهد
  • خیابان شیرازی مشهد
  • بلوار سجاد از لوکس ترین مراکز خرید مشهد
  • خیابان هاشمیه مشهد
  • خیابان راهنمایی مشهد
  • بازار خیابان شهریور مشهد
  • خیابان جنت
  • خیابان دانشگاه مشهد
  • مجتمع تجاری زیست خاور از معروف ترین مراکز خرید مشهد
  • کیان سنتر 2 از بهترین پاساژهای مشهد
  • مجتمع تجاری وصال از لوکس ترین پاساژ های مشهد
  • بازار خیابان طلاب مشهد
  • بازار خیابان سعدی مشهد
  • خیابان کلاهدوز از مراکز خرید مبلمان مشهد
  • خیابان شاهین فر مشهد
  • خیابان وحید از بازارهای خیابانی مشهد
  • ویلاژ توریست از بهترین بازارهای مشهد
  • مرکز خرید اطلس مشهد
  • خیابان دانش مشهد
  • خیابان آخوند خراسانی مشهد
  • خیابان خسروی مشهد
  • مرکز خرید نیکا مشهد
  • بازار عباس قلی خان از مهم‌ترین بازارهای سنتی مشهد
  • بازار حکیم از بازارهای قدیمی مشهد
  • بازار مولوی مشهد
  • بازار رضا، بزرگ‌‌ترین و قدیمی‌ترین بازار سرپوشیده مشهد
  • بازار امین مشهد
  • کیان سنتر یک
  • بازار سرشور از بازارهای قدیمی مشهد
  • مرکز خرید پاژ مشهد
  • مهر کوهسنگی
  • مرکز خرید مهر
  • بازار سبز مشهد
  • بازار سبز
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
40 دیدگاه در رابطه با این مطلب وجود دارد .
Ali
عالی بود برای خرید کت تک تخصصی کجای مشهد برم معدن من تک
خدنگیعفیفه خدنگی

سلام دوست عزیز. منظورتون از کت تک تخصصی چیه؟

وحید
سلام عالی بودشمامیدونیدکدوم منطقه مشهدمودم جیبی ایرانسل روتعمیرمیکنن؟
خدنگیعفیفه خدنگی

سلام. ممنون از توجه شما! می‌تونین به خیابان احمدآباد، اول خیابان بهشت مراجعه کنین

هستی
سلام اگر جاهای دیدنی معرفی کنید برای پسرهای شانزده ساله ممنون میشم
خدنگیعفیفه خدنگی

برای جاهای دیدنی مشهد این مقاله را بخواند. 

حیدو
بازار عربا کجاست؟
خدنگیعفیفه خدنگی

ما در معرفی شهرک عرب ها مقاله مفصلی نوشته ایم و آنجا را معرفی کرده ایم. این توضیحات را از طریق لینک زیر بخوانید: شهرک عربا در مشهد؛ فلافل فروشی، سمبوسه و ماهی کبابی (tourgardan.com)

هانیه
خیلی خیلی کامل و عالی بود من استفاده کردم از این محتوا
Mehdi
کفش کوهنوردی استوک رو کجا می‌تونم پیدا کنم
خدنگیعفیفه خدنگی
کوچه عباسقلی خان و استوک فروشی های هاشمیه و پیروزی
ثریا
سلام خسته نباشید میخواستم بدونم بازار ها و مکان هایه تفریحی در روز جمعه باز ?
خدنگیعفیفه خدنگی
بازار عصر های جمعه و بعضی اصناف صبح ها نیز بازند. اماکن تفریحی که صد البته روزهای تعطیل ببشتر فعال اند
نفیس
سلام، در حال حاضر که یکشنبه بازار مجیدیه بسته شده، به کجا منتقل شده؟ و اینکه برای پارچه نوشتید یکشنبه بازار قاسم آباد، لطف میکنید آدرس دقیق بگید.
س
من میخوام پارچه بخرم چند شنبه بازار برم?
خدنگیعفیفه خدنگی
سلام دوست عزیز! یکشنبه بازار و چهارشنبه بازار در بلوار مجیدیه برای خرید پارچه با قیمت مناسب گزینه خوبیه!
مرسم
کدوم بازار مشهد لوازم نقاشی داره؟
خدنگیعفیفه خدنگی
کوچه شاهین فر از گذشته چندین مغازه مجهز برای لوازم و وسایل نقاشی داشته. هم اکنون پاساژهای مراکز خرید مجد نیز در این زمینه راه اندازی شده اند. چندین مغازه در چهار راه لشکر و مغازه هایی در خیابان احمدآباد در این زمینه وجود دارند. بهتر است در این زمینه از اساتید هنری مشهد سوال کنید.
سمانه
سلام دوست عزیز. عرضه کلی این محصولات در بازارهای مصلی و بعد از اون دستغیب و اماکن دیگری از مشهد صورت می گیره ولی اگر کلی فروشی مد نظرتون نیست بازارها خیلی بیشتر هستند
Amir
خیلی کامل بود. ممنون از اطلاعات و کمک بی دریغتون
Mohadeseh
با سلام خدمت شما. ممنون بابت جاهایی که معرفی کردید و اطلاعات خوبی که در اختیارمون گذاشتید.
خدنگیعفیفه خدنگی
سلام دوست عزیز. خوشحالم که پسندیدید. جیبتون پر پول باشه و از بازارگردی لذت ببرید
برج سینما برفی هم معرفی کنین، سینا هم داره، ب
Kimia
علیرضا
خیلی عالی بود ممنون از راهنمایی شما
علیرضا
خیلی عالی بود ممنون از راهنمایی شما
خدنگیعفیفه خدنگی
زنده باشید! ایشالا همیشه با جیب پر پول توی بازار خرید کنید
فاطمه
سلام ممنون از اطلاعاتتون، کدوم بازار ‌‌موقت هستش که برای پارچه میگن خوبه؟
حسینیسیده تکتم حسینی

سلام خواهش میکنم اگر منظورتون یکشنبه بازار الهیه هست در محله جاهد شهر و بلوار مجیدیه قرار دارد.

فاطمه زهرا
خیلی جامع و کامل بود متشکر :)
سحر علیزاده

با سلام 

از توجه شما متشکریم. ما در این مقاله سعی کردیم به معرفی کامل و جامع بازارهای مشهد بپردازیم تا مسافران و زائران محترم با سهولت بیشتری به خرید کالای مورد نیازشان بپردازند.

ممد
خودتو سر کار گذاشتی رفتم سه شنبه بازار امام هادی گفتن یک ساله جمع شده
سید محمد
خوب بود واز شما تشکر می کنم
خدنگیعفیفه خدنگی
زنده باشید. ممنون از اظهار نظرتون
ALI
سلام عالی بود بیشتر مکان ها رو گفته بودید اما کاش مکان های معتبر برای خرید اینترنتی هم بگید مثلا برای اسباب بازی و بازی فکری فروشگاه مک گیم عالی هستش برای خرید https://macgame.ir/
خدنگیعفیفه خدنگی
سلام. خیلی خوبه که توجهتون رو جلب کرده. حتما پیشنهاد شما هم اعمال میشه
زهره خسروی
ممنون از مقاله خوبتون خانم خدنگی عزیز. امیدوارم همیشه خوب و موفق باشید.
خدنگیعفیفه خدنگی
زنده باشید دوست عزیز. شما هم همیشه موفق باشید
الف
خیلی ممنون از اطلاعات مفید تون.تشکر
خدنگیعفیفه خدنگی
ممنونم از شما که وقت می گذارید و مطالعه می کنید