جاهای دیدنی تهران (1403) همه جاذبه های دیدنی تهران با عکس و آدرس

جاهای-دیدنی -تهران

 

جاهای دیدنی تهران (Tehran)، پایتخت ایران قابل شمارش نیستند. حتی اگر به دنبال بازدید از مکان های گردشگری تهران نباشید، تنها با قدم زدن در شهرِ «ترین‌ها» و تماشای برج‌هایی که با ارتفاع زیاد خودنمایی می‌کنند تجربه‌ای متفاوت و لذت بخش را برایتان رقم می‌زند. با این همه جاهای دیدنی تهران چندان زیاد‌اند که هر کسی با توجه به روحیه و سلیقه‌اش می‌تواند به سراغ مناطق دیدنی تهران در شب، پارک‌های معروف تهران و یا جاذبه های تاریخی تهران برود. موزه‌های متعدد تهران، جاذبه‌های مذهبی، اماکن هنری، همه و همه جزو برترین‌ها محسوب می‌شوند. برای تهرانگردی می‌توانید تور تهران را رزرو نمایید. ما لیست جاذبه های تهران و دیدنی های آن را را برایتان آورده‌ایم تا با انتخاب آن‌ها و اولویت بندی علایقتان برای دیدن جاهای دیدنی تهران برنامه‌ریزی کنید.

با وبلاگ تورگردان همراه باشید.

 

فهرست مطالب:

 

جاذبه های تهران در پاییز و زمستان

جاهای دیدنی تهران مجموعه برج تهران

جاذبه های تاریخی تهران

جاهای دیدنی تهران (موزه های هنری)

کاخ نیاوران، کاخ گلستان و کاخ سعدآباد 

جاهای دیدنی تهران با فضای سبز

جاهای مذهبی تهران

مراکز خرید و بازارهای تهران

تفریحات تهران

جاذبه های ورزشی تهران

جاذبه های علمی تهران

کافه های تهران

جاهای دیدنی زعفرانیه تهران

جاهای دیدنی تهران با مترو

پارکینگ های خیابان های تهران

 

جاهای دیدنی تهران

 

جاذبه های تهران در پاییز و زمستان

 

فصل پاییز و زمستان در تهران حال و هوای دیگری دارد و کم نیستند گردشگرانی که به دنبال یافتن بهترین جاهای دیدنی تهران سراسر این شهر را کاوش می‌کنند. تهران از بوستان‌ها و جاذبه‌های طبیعی بسیاری برخوردار است که سر زدن به هر یک از آن‌ها در فصل پاییز و زمستان احساسات شما را دگرگون می‌کند. ریزش برگ‌های پاییزی، خش خش برگ‌ها، تغییر رنگ برگ‌های پاییزی و باران‌های فصلی با هوای دل انگیز از جمله جذابیت‌های فصل پاییز است که باعث شده افراد زیادی عاشق فصل پاییز در تهران شوند و برای گردشگری در پاییز، تهران را انتخاب کنند. افراد بسیاری هم از جاذبه های تهران در زمستان استقبال می‌کنند و دوست دارند از جلوه‌های طبیعت مانند: زمین‌های پوشیده از برف، درختان بی برگ و قله‌های برف دیدن کنند و در پیست‌های اسکی به تفریحات زمستانه مشغول شوند و برف بازی را به یاد خاطرات کودکی تکرار کنند. به اعتقاد تهرانی‌ها، پاییز زیبا‌ترین فصل سال برای قدم زدن بین کوچه پس کوچه‌های شهر و لذت بردن از طبیعت رنگارنگ است. از جاذبه‌های تهران در پاییز و زمستان می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

1- پارک جمشیدیه تهران

 

پارک جمشیدیه یکی از پارک‌های معروف تهران و از برترین اماکن دیدنی تهران است. پارک جمشیدیه تهران به پارک سنگی جمشیدیه معروف است و در منطقه 1 تهران قرار دارد. پیشینه تاریخی این پارک به دوران قاجار و " جمشید دولو قاجار" باز می‌گردد. این پارک تا کنون 2 بار بازسازی شده است. این پارک 16 هکتار وسعت دارد و از بخش‌های مختلفی مانند: درختان، رود وحوضچه و نماهای سنگی تشکیل شده است. این پارک در پاییز و زمستان بهترین مناظر را به نمایش می‌گذارد و از مکان های دیدنی تهران در پاییز و زمستان به شمار می‌رود. اگر شما هم دوست دارید پاییز دل انگیز را با خش خش برگ و صدای شر شر اب در تهران تجربه کنید، سری به پارک جمشیدیه تهران بزنید.

 

آدرس پارک جمشیدیه: تهران، انتهای خیابان شهید باهنر (نیاوران)، انتهای خیابان فیضیه و امیدوار

 

پارک جمشیدیه از جاهای دیدنی تهران در پاییز

 

2- پارک قیطریه

 

مکان های دیدنی تهران در زمستان و پاییز هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. جاهای دیدنی تهران بسیار متنوع است و اگر شما هم جزء افرادی هستید که دوست دارید پاییز و زمستان را در تهران تجربه کنید، می‌توانید به پارک قیطریه بروید و از خش خش برگ‌های پاییزی لذت ببرید. برای بازدید از جاهای تفریحی تهران، تور تهران  را رزرو نمایید.

 

آدرس پارک قیطریه: تهران، خیابان قیطریه، نرسیده به میدان پیروز، جنب خیابان روشنگر

 

جاهای دیدنی تهران

 

برج های تهران از جاهای باحال تهران

 

یکی دیگر از مکان های لاکچری تهران، برج‌های تهران است که از محبوب ترین جاهای دیدنی تهران برای توریست‌ها به شمار رفته و کمتر گردشگری است که علاقه مند به بازدید از مرتفع‌ترین برج‌های تهران نباشد. اگر به شهر پرهیاهوی تهران قدم بگذارید، جاذبه‌های بسیاری برای بازدید وجود دارد. برج‌های تهران با داشتن ارتفاع زیاد همه روزه گردشگران زیادی را به سوی خود می‌کشاند و کمتر روزی را می‌بینید، که این اماکن شلوغ نباشد. از جمله عللی که گردشگران برج‌های تهران را برای بازدید انتخاب می‌کنند می‌توان به ارتفاع بلند آن و تجربه قدم زدن در مرتفع‌ترین نقطه تهران و تماشای نمای زیبایی از شهر پر هیاهو و همیشه بیدار تهران اشاره کرد. در این برج‌ها برنامه‌های مفرح و همچنین برنامه‌های فرهنگی بسیاری رایج است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

 

جاهای دیدنی تهران

 

1- برج میلاد بلندترین برج تهران

 

برج میلاد یکی از مشهورترین برج‌ها و جاذبه های گردشگری تهران محسوب می‌شود، که از محبوبیت بالایی میان گردشگران برخوردار است. ارتفاع برج میلاد به 435 متر می‌رسد و نمایی زیبا از سطح شهر دیده می‌شود. برج میلاد تهران، ششمین برج بلند مخابراتی جهان و بیستمین سازه بلند ناموتکی جهان به وزن 150 هزار تن است. شیشه‌هایی که در ساخت این سازه به کار رفته به 17 هزار متر می‌رسد.  برج میلاد واقع در غرب تهران است و از شمال به بزرگراه همت، از جنوب به بزرگراه حکیم، از شرق به بزرگراه چمران و از غرب به بزرگراه شیخ فضل الله  می‌رسد. برج میلاد تهران از بخش‌های زیر تشکیل شده است:

 

  • گنبد آسمان
  • رستوران وی ای پی 
  • سکوی دید بازدید
  • رستوران گردان
  • موزه مشاهیر
  • کافه تریا
  • موزه شهرداری
  • آسانسور
  • فودکورت
  • گالری هنری و نمایشگاه فرش 
  • نمایشگاه و فروشگاه سوغات صنایع دستی
  • لابی 

 

جاهای دیدنی تهران

 

برج میلاد چند پله دارد؟

 

شاید برای شما هم جالب باشد، بدانید که برج میلاد تهران چند پله دارد؟ برج میلاد دارای 1693 پله است و افراد بسیاری رقابت‌های ورزشی زیادی را در این پله‌ها اجرا کرده‌اند و آخرین رکورد طی کردن پله‌های برج میلاد در 10 دقیقه و 49 ثانیه می‌باشد، که توسط احمد اسدی ورزشکار دو ماراتن ثبت شده است. برج میلاد از جاهای دیدنی تهران محسوب می شود و برنامه‌های متنوعی از جمله جشنواره فیلم فجر در آن برگزار می‌شود.

 

آدرس برج میلاد: تهران، بزرگراه همت غرب به شرق، خروجی شیخ فضل الله جنوب

تلفن برج میلاد: ۸۵۸۵-۰۲۱

ساعت بازدید برج میلاد: همه روزه از ساعت 9 الی 23 شب.

 

جاهای دیدنی تهران

 

2- برج آزادی تهران نماد پایتخت ایران

 

رزرو تور تهران و بازدید از برج تهران خالی از لطف نیست، چرا که زیبایی‌های فوق العاده چشم نوازی را به شما هدیه می‌دهد. برج آزادی تهران از جاهای قشنگ تهران و نماد پایتخت ایران است و پیشینه آن به سال 1348 باز می‌گردد. در بازه سال‌های 1348 تا 1350 توسط حسین امانت به دلیل برگزاری جشن‌های 2500 ساله ایران طراحی و ساخته شده است. معماری برج آزادی تلفیقی از سبک معماری هخامنشی، ساسانی و اسلامی است.

 

جاهای دیدنی تهران

 

 قوس بیضی شکل این برج نمادی از طاق کسری و کاشی کاری های فیروزه‌ای آن نمادی از دور صفوی و شیارهای بالای برج الهام گرفته از بادگیرهای یزد است. برج آزادی تهران دارای 63 متر طول و 45 متر ارتفاع بوده و در ساخت آن از 25 هزار قطعه سنگ مرمر جوشقان اصفان و 900 تن آهن بهره گرفته شده است. درهای اصلی برج آزادی از سنگ گرانیت و سنگ‌های طبقه همفک از معدن مروارید کردستان استخراج شده است. بنای برج تهران متشکل از یک مریع مستطیل با 16 ضلع است که به سقف گنبدی منتهی می‌شود. فواره‌های میدان آزادی نمادی از باغ های ایرانی هستند. حسین امانت اظهار داشته است به دلیل نزدیکی برج تهران به فرودگاه مهرآباد، امکان افزایش ارتفاع آن بیش از 45 متر وجود نداشته است. یکی از تدابیر جالبی که حسین امانت برای طراحی برج تهران در نظر گرفته، ایجاد احساس بالا رفتن هنگام حرکت به سوی برج آزادی تهران است. به این منظور یک سراشیبی در انتهای برج ایجاد کرده اند تا افرادی که از فرودگاه مهرآباد وارد میدان آزادی می‌شوند، در یک مسیر شیب دار قرار بگیرند. جاهای دیدنی تهران بسیار متنوع و زیبا هستند و برای همه سلیقه‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. شاید اخیرا توجه کمتری به برج آزادی تهران شود، اما واقعا باید از نزدیک این برج زیبا را ببینید و یادی از تاریخ کهن ایران زمین کنید. اگر شما هم می‌خواهید این برج زیبا را از نزدیک ببینید کافی است تور تهران را از شهر خودتان رزرو کنید. 

 

جاهای دیدنی تهران

 

برج آزادی از ساختاری بتنی برخوردار است. برج آزادی از بخش های مختلف زیر تشکیل شده است:

  • موزه
  • گالری
  • کتابخانه
  • سالن های سیمولیشن
  • مولتی ویژن
  • کنسرت و تئاتر

اگر شما هم به یاد داشته باشید، در سال های 1350 تا 1357 عکس برج آزادی روی اسکناس های 200 ریالی چاپ شده بود و این اولین گام برای افزایش شهرت این برج بود.

طبقه بالای برج از جذاب ترین بخش های آن به شمار می رود. برج میلاد و برج آزادی از جاذبه های تهران در شب به شمار می‌روند. اگر در شب به بازدید از این برج بروید، تهران پر هیاهو را چراغانی خواهید دید. خوشبختانه جاهای دیدنی تهران بسیار متنوع است و هر جای آن قدم بگذارید به یکی از دیدنی های تهران خواهید رسید. از جمله مکان های تفریحی تهران که نزدیک به برج آزادی است می‌توان به سرای ژیمناستیک، مجموعه ورزشی شهدای طرشت، شهربازی شهید فکوری، سالن آمفی تئاتر برج آزادی، تئاتر برج آزادی، گیم نت شریف، شهربازی المهدی و سالن ورزشی فجر اشاره نمود.

 

آدرس برج آزادی: تهران، میدان آزادی

تلفن برج آزادی: 021660239514

ساعت بازدید برج آزادی: همه روزه از ساعت 9 الی 16 عصر.

 

این را نیز می پسندید: تفریحات نوستالوژیک تهران

 

موزه برج آزادی تهران

 

جاذبه های تاریخی تهران

 

1- خانه موزه مقدم از مکان های دیدنی تهران

 

یکی از خانه‌های تاریخی زیبا و دیدنی تهران و از جذاب‌ترین جاذبه های تاریخی تهران موزه مقدم است که تاریخ آن به دوره قاجار بر می‌گردد. این بنا از نظر معماری و اسباب و اثاثیه جزو بناهای با ارزش تهران محسوب می‌شود. بازدید از خانه مقدم در تعطیلات نوروز حال و هوای دیگری دارد چون برنامه‌های متنوعی در آن برگزار می‌شود و برای میزبانی آمادگی کامل وجود دارد. 

 

آدرس خانه موزه مقدم حسن آباد : خیابان امام خمينی، بعد از خیابان شیخ‌هادی، جنب بانک ملت، پلاک ۲۵۱

 

کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: خانه موزه مقدم تهران کجاست؟ 

 

موزه مقدم تهران

 

2- عمارت مسعودیه از جاهای گردشگری تهران

 

عمارت مسعودیه یکی از دیدنی های تهران است که در دوره قاجار استفاده می‌شده و در میدان بهارستان تهران قرار دارد. این خانه یادآور وقایع و رویدادهای مهم تاریخی است. بنای مجلل مسعودیه در بخش‌های مختلف‌ اندرونی و بیرونی به خوبی حفظ شده و هنوز رنگ کهنه‌گی نگرفته است. باغ نگارستان، از دیگر جاهای دیدنی تهران که این بنا در میان آن ساخته شده متعلق به ظل السلطان بود و در سال 1222 خریداری شد. از دیگر بخش‌های این مجموعه، باغ نظامیه است که از همان تاریخ اولیه احداث شده بود. عمارت مسعودیه به عنوان بهترین جاهای گشتنی تهران از بخش های زیر تشکیل شده است:- ساختمان آجری یک طبقه از قسمت کارت زنی تا گل خانه را شامل می شود.

- ساختمان سه طبقه آجری گزینش

- ساختمان یک طبقه آجری واقع در شمال عمارت سید جوادی

- ساختمان یک طبقه آجری ایوان دار مخصوص عکاسی

- انبار های موقت و چاپ خانه

 

آدرس عمارت مسعودیه تهران: میدان بهارستان، ضلع جنوب غربی، خیابان اکباتان

 

دریافت اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: عمارت مسعودیه تهران

 

عمارت مسعودیه تهران

 

3- باغ موزه نگارستان از مکان های دیدنی تهران

 

یکی دیگر از کوشک باغ‌های قاجاری و جاهای دیدنی تهران در محدوده بهارستان، باغ موزه نگارستان است. این بنا به خود فتحعلی شاه قاجار مربوط می‌شود. انتساب آن به شاه بزرگ و سفاک قاجار در کنار اهمیت هنری بنا، بر ارزش آن افزوده است. در تورهای تهرانگردی همیشه یکی از دیدنی‌های تاریخی به باغ نگارستان مربوط می‌شود. از اتفاق‌های مهم تاریخی در آنجا، قتل قائم مقام فراهانی  بوده، که در حوضخانه ای که هنوز هم پابرجاست اتفاق افتاده است. در نگارستان نقاشی‌های متعلق به فتعحعلی شاه نیز دیدنی است. برای بازدید از باغ موزه نگارستان تهران و سایر موزه‌های تهران کافی است، تور تهران  را رزرو نمایید.

 

آدرس باغ موزه نگارستان بهارستان تهران: میدان بهارستان، انتهای خیابان دانشسرا، خیابان شریعتمداری

 

دریافت اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: باغ موزه نگارستان تهران

 

موزه نگارستان

 

4- کاروانسرای خانات از جاهای دیدنی تهران

 

هر جا یک کاروانسرا دیدید بدانید که آن محل در گذشته در مسیرهای بین راهی بوده و حالا به درون شهر کشیده شده است. کاروانسراهای ایران اکثرا به دوره صفوی بر می‌گردند و این جریان تا دوره قاجار ادامه داشته است. در مسیرهای مهم و پر تردد به خصوص برای کاروانیان تجاری احداث می‌شده است. کاروانسرای خانات فضایی بسیار دلباز و با صفا در پایین شهر تهران و نزدیک به جاده شاه عبدالعظیم است.  کاروانسرای خانات از جاذبه های تاریخی تهران است که بازدید از آن به هر گردشگری پیشنهاد می شود.

 

آدرس کاروانسرای خانات : شمال میدان شوش، جنوب چهار راه مولوی، میدان امین السلطان، خیابان صاحب جمع

 

دریافت اطلاعات بیشتر این جاذبه: کاروانسرای خانات و رستوران سنتی آن

 

کاروانسرای خانات

 

5- خانه کاظمی تهران قدیم

 

در عمارت کاظمی می توان بوی تهران قدیم را حس کرد. خانه کاظمی از اماکن دیدنی تهران است که در محله امامزاده یحیی که هم اکنون به موزه تبدیل شده است. کل محله دیدنی است و جزو جاهای دیدنی تهران به شمار می رود چرا که به هر کوچه ای که قدم می گذاری هنوز نشانه هایی از گذشته به چشم می‌خورد و چندان امروزی نشده است. عمارت کاظمی مجلل ترین بنا در میان آن خانه ها و دیوارهای معمولی است. هم اکنون غرفه‌هایی به عنوان موزه مشاغل قدیمی در آنجا تعبیه شده است و در تعطلات نوروز ویژه برنامه‌هایی آن‌جا برگزار می‌شود.

 

آدرس خانه کاظمی تهران: محله امامزاده یحیی، چاله میدان

 

دریافت اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: خانه کاظمی تهران 

 

خانه کاظمی تهران

 

6- باغ موزه قصر از جاهای دیدنی تهران

 

این جاذبه از میان جاهای دیدنی تهران در گذشته زندان بوده و در واقع نخستین زندان متمرکز تهران به شمار می رود. اصل بنا قصری قاجاری بوده و بر بالای تپه ای قرار داشته است ولی بعدها به زندان تبدیل شده است. بنا، پنجره ای به بیرون ندارد و بیشتر شبیه به قلعه های نظامی است. اطراف عمارت باغ های بزرگی قرار گرفته و استخرهای و آبنماها آن را دلنشین کرده اند. هم اکنون از آن همه بنای قدیمی تنها عمارت کلاه فرنگی و ساختمانی قدیمی از قصر قاجار باقی مانده و زمین ‌های شمالی کاخ نیز در اختیار نیروهای انتظامی و قضایی است.

 

آدرس باغ موزه قصر : محل تلاقی جاده قدیم شمیران (خیابان دکتر شریعتی) با خیابان عباس آباد (خیابان بهشتی)

 

موزه قصر

 

7- مدرسه دارالفنون

 

مدرسه دارالفنون یادگار میرزا تقی خان امیرکبیر، صدر اعظم ناصرالدین شاه است. این مدرسه هم اکنون در قلب تهران و در محله ناصرخسرو قرار گرفته است. در این مدرسه رشته هایی همچون اصول مهندسی، پزشکی و علمی تدریس می شد و بهترین دانشمندان عصر ناصری در آن فعالیت می کردند. امیرکبیر این مدرسه را تحت تاثیر مدارس نوین روسیه تاسیس کرد. در میان حیاط، حوض هشت ضلعی بزرگی با فواره میانی وجود دارد که اطراف آن درختان میوه قدیمی به چشم می خورد. مدرسه دارالفنون جزو آن دسته از مکان های دیدنی تهران است که هر فرهنگ دوستی باید حتما آن را ببیند.

 

آدرس مدرسه دارالفنون : خیابان ناصرخسرو، بالاتر از سعدی جنوبی

 

دارالفنون

 

8- خانه دکتر مصدق فلسطین

 

برای دیدن خانه دکتر مصدق باید به قلعه احمد آباد در دهستانی به همین نام بروید. این روستا در شهرستان نظرآباد استان البرز  و در میان جاهای دیدنی اطراف تهران جای گرفته است. خود قلعه جزو آثار ملی ایران است و سازمان اوقاف نیز بر آن تملک دارد. مصدق ده سال آخر عمرش را که از سیاست کنار گذاشته شده بود در همینجا زندگی کرد. این بنای قاجاری از املاک خانوادگی وی بود و سال ها شاهد نظارت منصفانه و دقیق او بر رعیت منطقه بود. زمین‌های احمدآباد در واقع جزو املاک عضد السلطان پسر مظفرالدین شاه و شوهر خواهر دکتر صدق به شمار می رفت. وی آن را با زمین‌ هایی که در اراک داشت، معاوضه کرد. 

 

آدرس خانه دکتر مصدق : استان البرز، شهرستان نظرآباد، روستای احمدآباد.

 

دریافت اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: خانه دکتر مصدق در تهران

 

خانه دکتر مصدق

 

9- قنات آب شهرک امید

 

شاید باورکردنی نباشد ولی در میان جاهای دیدنی تهران قنات هم می‌توان پیدا کرد. قنات یا کاریز از یادگارهای باستانی کشور است که هنوز نیز در بعضی مناطق کاربرد دارد و آب را به زمین های مزروعی و خانه‌های مردم می‌رساند. این قنات در شهرکی به نام امید قرار گرفته و از قنات های کاربردی است که هنوز نیز در تهران جریان دارد. برای بازدید از دیدنی های تهران تور تهران  را رزرو نمایید.

 

قنات آب شهرک امید

 

10- دبیرستان البرز

 

دبیرستان البرز یکی از مکان‌های تاریخی تهران به شمار می‌‌رود که قدمت آن به سال 1252 و تاسیس مدرسه آمریکایی‌ها بازمی‌گردد. این مجموعه پس از مدرسه دارالفنون از بهترین مراکز آموزشی است و در سال 1278 از مدرسه ابتدایی به دبیرستان تغییر پیدا کرد و در سال 1319 به دلیل نمای رشته کوه‌های البرز در پشت آن، دبیرستان البرز نام گرفت. معماری و نمای بی نظیر این بنا اولین چیزی است که گردشگرلن را به سوی خود می‌کشاند و شامل حیاط و باغی بزرگ به همراه ساختمان‌های قدیمی و جدید است. 

 

آدرس دبیرستان البرز تهران: خیابان انقلاب اسلامی، روبروی پل کالج، خیابان البرز، پلاک ۱

 

دبیرستان البرز از مکان های دیدنی تهران

 

موزه های هنری تهران 

 

1- خانه موزه استاد صبا در بهارستان از جاذبه های تهران

 

آن هایی که عاشق موسیقی اند و به دنبال این دسته جاهای دیدنی تهران می گردند، با نام هایی همچون ابوالحسن صبا آشنا هستند. این گردشگران خانه موزه استاد صبا را نیز به خوبی می‌شناسند. صدای ویولن او هنوز که هنوز است در این ساختمان می پیچد. با رفتن به این موزه می توان تاریخچه ای کامل از موسیقی معاصر ایران را از نظر گذراند. این موزه خانه خود استاد صباست که در سال 1353 به موزه تبدیل شده است.

 

آدرس خانه موزه استاد صبا : ميدان بهارستان، خیابان ظهير الاسلام، شماره ۹۰

 

دریافت اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: خانه موزه استاد صبا

 

خانه استاد صبا

 

2- موزه فرش تهران

 

موزه فرش تهران یکی از جاهای دیدنی تهران و به عنوان نفیس ترین موزه های کشور به شمار می رود و زیباترین فرش های ایرانی از جمله قدیمی ترین فرش جهان را می توان آنجا به تماشا نشست که متعلق به دوره هخامنشی است. قالیچه ها و گلیم های متعلق به ایلات و فرهنگ های مختلف کشورمان همچون قالی آذربایجان، فرش مشهد، فرش بختیاری، قالی کرمان و... در موزه خودنمایی می کند. تابلو فرش ها و فرش های تزئینی نیز بخش مهمی از موزه را به خود اختصاص داده اند. موزه فرش تهران از سرگرم کننده ترین جاذبه های گردشگری تهران محسوب می‌شود.

 

آدرس موزه فرش تهران : میدان انقلاب، کارگر شمالی، تقاطع دکتر فاطمی، ضلع جنوب شرقی.

 

موزه فرش تهران

 

3- موزه موسیقی از جالب ترین موزه های تهران

 

موزه موسیقی در محله تجریش قرار دارد و از آن دسته جاهای گشتنی تهران به شمار می رود که برای علاقمندان به موسیقی جالب توجه است. ابزارها و ادوات موسیقی از گذشته تا کنون در این موزه به چشم می خورد و در آن می توان موسیقی فرهنگ های مختلف کشور همچون موسیقی مقامی و موسیقی ملی را با گوش جان شنید. این موزه چندان شناخته شده نیست ولی به لحاظ هنری و تاریخی تقریبا بی رقیب است. اگر شما هم در بازدید از مکان های دیدنی تهران از این موزه بازدید کردید، تجربه خود را از طریق درج کامنت با ما در میان بگذارید.

 

آدرس موزه موسیقی تهران : میدان تجریش،خيابان شهيد دربندی، سه راه تختی ، کوچه نمازی، پلاک ۹

 

دریافت اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: موزه موسیقی ایران

 

موزه موسیقی تهران

 

4- موزه سینما در باغ فردوس

 

از دیگر جاهای دیدنی تهران برای توریست‌ها موزه باغ فردوس است که مشتمل بر کافه سینما، خانه فرهاد، تالار نام آوران سینمای ایران، شاه نشین عمارت و غرفه علی حاتمی، نمایشگاه صدا و دوبله، تماشاخانه، نمایشگاه سینمای دفاع مقدس، تالار افتخارات و جوایز بین الملل، نمایشگاه سینمای کودک و نوجوان، تالار معاصران، تالار آغازگران و... است. تزئینات به کار رفته در عمارت و حیاط و باغ زیبای آن از دیگر جاذبه های موزه سینماست. اصل عمارت بنایی قاجاری متعلق به ناصرالیدن شاه بوده که آن را به عنوان هدیه عروسی به دخترش هدیه داده است.

 

آدرس موزه سینما باغ فردوس : خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان تجریش، کوچه بخشایش، مجموعه باغ فردوس

 

موزه سینما

 

5- موزه آبگینه و سفالینه سی تیر

 

موزه آبگینه، موزه تخصصی شیشه و سفال است که از مکان های گردشگری تهران  به شمار می‌رود و تا ۱۳۳۰ خانه و محل کار قوام‌ السلطنه بوده است.  بعد از آن به سفارت مصر تبدیل شده است و پس از آن سفارت افغانستان، بانک بازرگانی و هم اکنون موزه آبگینه و موزه تخصصی شیشه و سفال است. قدیمی‌ ترین شیشه‌ های به دست آمده از معبد چغازنبیل از هزاره دوم قبل از میلاد و شیشه‌ ها و سفالینه ها، تالار صدف، تالار زرین و تالار لاجورد و آثار نقاشی شده زینت بخش این موزه است.

 

آدرس موزه ابگینه و سفالینه : خیابان جمهوری اسلامی، خیابان سی‌تیر، پلاک ۵۵

 

موزه آبگینه تهران

 

6- شهرک سینمایی غزالی مشهور ترین جاهای دیدنی تهران

 

شهرک سینمایی غزالی از سال 1358 احداث شده از بی نظیرترین جاهای دیدنی تهران در رشته هنرسینما به شمار می رود. بسیاری از فیلم های معروف تاریخی مثل هزاردستان در آن ساخته شده است. این شهرک سینمایی یادگار علی حاتمی، پدر لیلا حاتمی و کارگردان فیلم های مادر، سوته دلان و هزار دستان است. در واقع او این شهرک را برای ساخت فیلم هزاردستان برپا کرد و بعد از آن برای فیلم های بعدی باقی ماند. خیابان های قدیم با سنگفرش های قدیمی، ساختمان هایی به سبک قاجار و ماشین‌ها و کوچه پس کوچه های قدیمی حس سفر در زمان و زندگی در گذشته را برای انسان زنده می کند.

 

آدرس شهرک سینمایی غزالی: میدان آزادی، کیلومتر ۱۵ جاده مخصوص کرج، بعد از کارخانه سایپا، خیابان ۵۵

 

شهرک سینمایی غزالی

 

7- موزه هنرهای معاصر

 

موزه هنرهای معاصر تهران برای آن هایی که رشته تخصصی شان معماری است یا به معماری سنتی و طراحی علاقه دارند، بهترین مکان دیدنی تهران است. از معماری سنتی گرفته تا معماری و هنرهای مدرن مرتبط در موزه به چشم می خورد. بسیاری از رویدادهای هنری ایران و جهان در زمینه هنرهای تجسمی و گالری های هنری در این موزه برگزار می شود.

 

آدرس موزه هنرهای معاصر تهران از جاهای جالب تهران: خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله، موزه هنرهای معاصر تهران

 

موزه هنرهای معاصر تهران

 

8- تئاتر شهر پارک دانشجو

 

پارک دانشجو از جاهای دیدنی تهران در منطقه پر رفت و آمد چهار راه ولیعصر قرار گرفته و گردشگران ایرانی و خارجی آن را می شناسند. این پارک قدیمی و خاطره انگیز مشتمل بر بخش هایی همچون تئاتر شهر، کتابخانه تخصصی، مرکز اسناد هنرهای نمایشی ، پژوهشکده فرهنگ و هنر و در مجاورت تالار معروف وحدت در خیابان استاد شهریار است. این مجموعه از پارک های تهران پاتوق هنرمندان و اهالی هنر نمایش است.

 

آدرس تاتر شهر پارک دانشجو : پارک دانشجو در چهارراه ولیعصر ( تقاطع خیابان‌ های ولیعصر و انقلاب اسلامی )

 

تئاتر شهر

 

9- تالار وحدت

 

یکی دیگر از دیدنیهای تهران تالار وحدت، سالن مخصوص اجرای کنسرت و تئاتر است. این سالن از سال 1346 افتتاح شد و مشتمل بر یک تالار بزرگ و تالاری کوچک است. تالار کوچکتر، رودکی نام دارد. احداث این سالن 10 سال طول کشیده و به دست اوژن آفندلیانس بر اساس سالن «اپرا هال» وین در اتریش ساخته شده است.

 

آدرس تالار وحدت تهران: بین دو ایستگاه مترو فردوسی و تئاترشهر (چهارراه ولیعصر سابق) در خط چهار مترو تهران

 

تالار وحدت تهران

 

 

کاخ نیاوران، کاخ گلستان و کاخ سعدآباد تهران

 

1- کاخ نیاوران از جالب ترین جاهای دیدنی تهران

 

از دیگر جاهای دیدنی تهران در تور تهران، کاخ های سلطنتی تهران هستند. کاخ نیاوران از معروف ترین مجموعه کاخ های سلطنتی است و در باغی بزرگ و 11 هکتاری به مثابه یک جنگل قرار گرفته است. در عهد فتحعلی شاه، این باغ در نی زار ساخته شد و به همین دلیل نی آوران خوانده شد. در میان این باغ بزرگ عمارت های متعددی از دوره قاجار و پهلوی مثل کوشک احمدشاهی و کاخ صاحبقرانیه، موزه خودروهای اختصاصی و کتابخانه تخصصی باقی مانده که چند مورد مذکور در معرض دید عموم قرار گرفته است. 

 

آدرس موزه های نیاوران : میدان شهید باهنر (نیاوران)، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

 

دریافت اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: کاخ نیاوران تهران و مجموعه موزه های آن 

 

جاهای دیدنی تهران

 

2- مجموعه موزه های کاخ گلستان

 

کاخ گلستان که از مکان های گردشگری تهران محسوب می شود، دارای قدمتی بیش از440 سال است ولی باغ بزرگ آن از دوره صفوی مورد توجه قرار گرفت. در آن زمان به سبک چهار باغ ایرانی این باغ خیابان کشی شد و عمارت قاجاری آن در دوره پهلوی به محل سکونت خاندان شاهنشاهی تبدیل شد. کاخ گلستان جزو میراث ثبت شده در یونسکو به شمار می رود و مشتمل بر شمس العماره، تالار سلام، حوضخانه، عمارت بادگیر، تالار عاج، تخت مرمر و... است. موزه های گلستان نیز بخشی از مجموعه بزرگ کاخ گلستان است. شاید برایتان جالب باشد که علاوه بر بازدید از این مجموعه گردشگری بتوانید سری به کوهستان بزنید و کوهنوردی کنید. از این رو باید لوازم ضروری سفر به کوه را آماده نمایید.

 

آدرس کاخ گلستان : خیابان پانزده خرداد، ضلع شمالی میدان ارگ، کاخ گلستان

 

دریافت اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: کاخ گلستان تهران و مجموعه موزه های آن 

 

موزه کاخ گلستان

 

3- مجموعه موزه های کاخ سعد آباد

 

سعد آباد مجموعه ای از بناهای تاریخی در زمینی 300 هکتاری است. باغ سعدآباد که شمال تهران را خوش آب و هوا کرده هم اکنون در اختیار نهاد ریاست جمهوری کشور است. عمارت ها و کوشک های باغ سعد آباد متعلق به دوره قاجار است و جزء مکان های دیدنی تهران از موزه های مجموعه سعدآباد می توان به موزه استاد فرشچیان، موزه مینیاتور، موزه سبز و موزه ظروف سلطنتی اشاره کرد.

 

آدرس مجموعه کاخ سعد آباد : خیابان ولیعصر - خیابان شهید فلاحی ( زعفرانیه ) ، انتهای خیابان شهید کمال طاهری

 

دریافت اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: کاخ سعد آباد تهران و موزه های آن 

 

موزه کاخ سعد آباد

 

موزه های تهران (موزه های تاریخی تهران)

 

1- موزه عبرت ایران

 

این موزه که در نزدیکی میدان مشق قرار دارد، در زمان سلطنت رضاشاه و به دست آلمانی ها ساخته شده است. این زندان اولین زندان مدرن ایران به شمار می رود و متاسفانه روزهای تلخی را برای زندانیان بسیاری به وجود آورده است. مدتی زندان زنان بود و بعد به کمیته مشترم ضد خرابکاری تبدیل شد و با همکاری شهربانی و ساواک اداره می شد. بعد از انقلاب این زندان زیر نظر سازمان میراث فرهنگی از سال 1382 به عنوان موزه عبرت ایران و یکی از جاهای دیدنی تهران افتتاح شد.

 

آدرس موزه عبرت تهران : میدان امام خمینی(ره)، ابتدای خیابان فردوسی، خیابان کوشک مصری، خیابان شهید یارجانی، پلاک ۱۱

 

دریافت اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: موزه عبرت تهران 

 

موزه عبرت ایران

 

2- موزه رضا عباسی

 

رضاعباسی از هنرمندان خوشنویس ایرانی بوده که آثار زیادی از او بر کتیبه های کاشیکاری شده بناهای فاخر ایران به چشم می خورد. با این حال موزه رضا عباسی تنها اختصاص به آثار خوشنویسی ندارد بلکه گنجینه ای عظیم از آثار ایران باستان و پس از اسلام در آن به چشم می خورد. موزه بخش های متنوعی همچون مرمت، تالار نگارگری، کتابخانه، انتشارات و... دارد.

 

آدرس موزه رضا عباسی : خیابان شریعتی تهران، نرسیده به پل سید خندان، پلاک 972

 

دریافت اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: موزه رضا عباسی در تهران

 

موزه رضا عباسی

 

3- موزه جواهرات

 

موزه جواهرات ملی از نفیس ترین جاهای دیدنی تهران است که گنجینه ای از گرانبهاترین و نفیس ترین جواهرات جهان را در خود جای داده است و زیر نظر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اداره می شود. این خزانه از سال 1334 ساخته شده و با تاسیس بانک مرکزی در سال 1339 آغاز به کار کرده است. ارزش گذاری مادی روی این گنجینه امکان پذیر نیست چون معروف ترین الماس های تاریخی جهان نیز در آنجا قرار دارد.

 

آدرس موزه جواهرات : بلوار میرداماد،  شماره 1

 

موزه جواهرات تهران

 

4- موزه عروسک های ملل

 

موزه عروسک های ملل از دیگر جاهای دیدنی تهران است که نه تنها برای کودکان بلکه برای بزرگسالان و به خصوص علاقمندان به هنر عروسک سازی می تواند جذاب باشد. به علاوه همزمان با تماشای این عروسک ها با فرهنگ اقوام و کشورهای مختلف آشنا می شوید. راه اندازی این موزه به همت مسعود ناصری دریایی، علی گلشن و فریده ناصری از سال 1393 بوده است.

 

آدرس موزه عروسک های ملل : خیابان میرداماد، خیابان نفت جنوبی

 

موزه عروسک های ملل

 

5- موزه ملی ایران

 

موزه ملی ایران مشتمل بر آثاری از ایران باستان و آثار دوره اسلامی است. این موزه بسیار غنی است و گاه تبادلاتی با موزه های بزرگ جهان صورت می دهد. در قسمت ایران باستان آثار تاریخی از دوران پارینه سنگی یعنی یک میلیون سال پیش تا دوازده هزار سال پیش تا دوران ساسانی حدود۱۵۰۰ سال پیش در معرض دید عموم قرار گرفته است. در بخش اسلامی هم آثار دوران پس از اسلام به نمایش در آمده است. این موزه در سال ۱۳۱۶ تاسیس شده است.

 

آدرس موزه ملی ایران : خیابان سی تیر، موزه ملی ایران

 

موزه ملی ایران 

 

6- موزه ملک و باغ ملی

 

کتابخانه و موزه ملی ملک تا سال 1375 در خانه ملک قرار داشت ولی حاج حسین ملک از ملاکان معروف تهران و مشهد آن را گسترش داد. این موزه متعلق به آستان قدس رضوی و جزو املاک موقوفه است. جالب است بدانید کتابخانه و موزه ملک در نوروز 1402 میزبان 11 هزار گردشگر و تهران گرد بود. موزه ملک از 7 مجموعه تشکیل شده است که عبارت است از:

بخش اول سکه ها: 3هزار قطعه سکه و مدال ایرانی مربوط به قبل از میلاد مسیح تا دوران پهلوی و سکه هایی از یونان و جانشینان اسکندر، امپراطوری بیزانس

بخش دوم تابلوهای نقاشی: شامل تابلوهایی از کمال ملک غفاری، لطفعلی صورتگر، هادی خان تجویدی

بخش سوم قاب و آینه: قاب و آیینه و سرچسبدان با بیش از 300 سال قدمت

بخش چهارم شامل تمبرها: این مجموعه شامل بیش از هزاران قطعه تمبر از ایران و جهان از گذشته تا امروز است.

بخش پنجم موزه ملک شامل فرش: 34 تخته قالی و قالیچه از بخش های مختلف ایران

بخش ششم موزه ملک شامل مجموعه تابلو های بانو عزت ملک: تابلوهای نقاشی قاجاری، نسخه های خطیف قلمندان، سرقلیان و 47 آثار لاکی ازعزت ملک ملک فرزند مرحوم حاج حسین ملک، است که در سال 1385 به این موزه اهدا شد.

بخش هفتم موزه ملک شامل آثار خوشنویسی: بخش هفتم موزه ملک مربوط به آثار بزرگترین خوشنویسان ایران مانند: یاقوت مستعصمی، علیرضا عباسی، میرعماد، احمد نیریزی، درویش عبدالمجید، میرزاغلامرضا اصفهانی و ... است. 

تور تهران همراه با بازدید از موزه ملک شما را به یاد خاطراتی شیرین از بزرگان و علما می اندازد. کمتر کسی است که به موزه ملک تهران بیاید اما یاد خاطرات دوران کودکی و زندگی پدربزرگ و مادر بزرگ ها، و حتی یاد حاج حسین ملک نیوفتد. آری موزه ها ارزشمند ترین دارایی ایران عزیز ماست که همواره یادی از تاریخ و سرگذشت مردم را بیان می کند. آثار تاریخی و هنر ایرانی هنوز هم دل ها را جلا می دهد و از زیبایی و لطافت چیزی کم ندارد. در کل موزه ملک دارای بخش های زیادی مانند تالار محققان، کارگاه های آموزشی، نمایشگاه تک اثر، نمایشگاه دائمی کتابت و نگارگری، نمایشگاه دائمی آثار لاکی و... است که گردشگران را به سوی خود می خواند.

 

آدرس موزه ملک : میدان امام خمینی، سر در باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)

 

موزه ملک تهران

 

7- باغ مینیاتوری ایران

 

باغ مینیاتوری بوستانی در میان جاهای دیدنی تهران است که در آن سازه های معروف معماری ایران و جهان به صورت ماکت ساخته شده است. این موزه مینیاتوری از سال 1392 آغاز به کار کرد و محیطی بسیار دلنشین را برای تهرانی ها و گردشگران تور تهران رقم زد.

 

آدرس باغ مینیاتوری تهران : خیابان جانبازان غربی، نبش بزرگراه امام علی (ع) ، ورودی پیاده در باغ مینیاتوری جنب بوستان تمدن(گلبرگ)

 

باغ مینیاتوری تهران

 

جاهای دیدنی تهران با فضای سبز 

 

1- بوستان باغ ایرانی از جاهای جالب تهران

 

بوستان باغ ایرانی از جاهای جالب تهران است که در ده ونک قرار گرفته و مساحتی بالغ بر 3 هکتار دارد. باغ ایرانی همانطور که از نامش پیداست براساس الگوی باغسازی ایرانی یعنی طرح چهار باغ احداث شده است.  این باغ در یکی از محله های قدیمی تهران یعنی ده ونک قرار گرفته که کوچه پس کوچه های بسیار دیدنی و باصفایی دارد. گل های زیبا و درختان قدیمی سر به فلک کشیده در کنار نیمکت های که زیر سایه درختان قرار گرفته صفای خاصی دارد. بوستان باغ ایرانی دارای 2 ورودی اصلی با سردرهای زیبا در ضلع شرقی و غربی و 2 ورودی در ضلع جنوبی و جنوب غربی است.

 

آدرس بوستان باغ ایرانی : خیابان شیخ بهایی شمالی، 20  متری پیروزان، کوچه شهید صابری.

 

بوستان باغ ایرانی

 

2- بهشت مادران از جاهای مشهور تهران

 

بهشت مادران از پارک های مختص خانم هاست. این بوستان نخستین مجموعه ورزشی تفریحی ویژه بانوان است و ورود آقایان به آن ممنوع است. بهشت مادران از اواخر اردیبهشت سال ۱۳۸۴ آغاز شد.

گونه‌ های گیاهی مختلف این بوستان را زیبا کرده اند و آن را به نوعی پارک گیاهشناسی تبدیل نموده اند. یکی از زیباترین فضاهای پارک، کانال های آب در سراسر بوستان است که حرکت و عبروی دلنشین دارد. این محیط به دور از هیاهوی خیابان‌ ها و ماشین‌ ها فضایی آرامش بخش برای زنان و مادران است.

 

آدرس بهشت مادران : ضلع شمال شرقی تقاطع بزرگراه های رسالت و شهید حقانی

 

بوستان بهشت مادران

 

3- بوستان آب و آتش از جاهای زیبای تهران

 

بوستان آب و آتش یا حضرت ابراهیم از پارک های نمسبتا جدید تهران است که در مساحتی بزرگ با امکانات تفریحی در شمال شهر افتتاح شده است. علت نامگذاری این بوستان به آب و آتش برج های آتش و آبنمای آن است که در بعضی مواقع با نمایش آب برای مردم سرگرمی درست می کند. از دیگر بخش های بوستان می توان به چادر ۷۰۰ متری با گنجایش ۳۷۰ نفر، لانه کبوتر، مسیر کالسکه سواری، پل ابریشم، فانوس دریایی، آلاچیق ها و... می توان اشاره کرد.

بوستان آب و آتش از طریق یک پل کابلی به بوستان نوروز می رسد. این پل ماختصاص به پیاده روها و دوچرخه سواران دارد. اگر از اتوبان همت گذشته باشید حتما این پل کابلی زیبا را دیده اید.

 

آدرس بوستان آب و آتش : میدان ونک، اتوبان شهید حقانی، بعد از چهار راه جهان کودک، دست راست، جنب اتوبان؛ شمال مجموعه تفریحی اراضی عباس آباد

 

بوستان آب و آتش تهران

 

4- بوستان نوروز از بهترین دیدنی تهران

 

از دیگر جاهای دیدنی در جنوب پارک آب و آتش بوستان نوروز است. باید از مجموعه آب و آتش رد شوید و به سمت جنوب ادامه مسیر دهید. بعد از اتوبان شهید همت از طریق یک پل ارتباطی به بوستان نوروز و مجموعه پلانتاریوم می رسید. این بوستان 90 هزار متر مربع مساحت دارد و بزرگترین بوستان پهنه غربی اراضی عباس آباد تهران به شمار می رود. بوستان نوروز برای کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو یا کشورهایی همچون بحرین و عراق 12 سکو طراحی شده تا این کشورها مراسم و آداب خاص خود درباره نوروز را در آنجا عرضه کنند.

 

آدرس بوستان نوروز  : غرب بزرگراه شهید مدرس

 

جاهای دیدنی تهران، بوستان

 

5- درکه از جاهای مشهور تهران

 

دَرَکه از قدیمی ترین و زیباترین ییلاقات شمران است که در دو سوی رودخانه ای به همین نام واقع شده است. مسیر کوهستانی درکه در شمال غربی شهر پاتوق کوهپیمایان و یکی از مناطق مهم گردشگری است. هوای خوب این دره که میان کوه های البرز قرار گرفته و نزدیکی آن به تهران باعث شده به یکی از دیدنی ترین مناطق پایتخت کشور تبدیل گردد.  

سابقه درکه به 10 قرن پیش می رسد. بعضی از محلی های فعلی آن از سادات و نوادگان علی بن حسین می باشند. این قدمت را   سنگ قبرها ،و تنورهای قدیمی و هاون های سنگی به دست آمده از روستا ثابت می کند. درکه از جنگل، آبشار، چشمه ها و دره های متعددی برای طبیعت گردی برخوردار است.

 

آدرس درکه : بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، خیابان رشید الدین فضل الله، خیابان داوودیان

 

دیدنی های تهران

 

6- چشمه علی

 

چشمه علی چشمه ای باستانی از دوره اشکانی و ساسانی است که در همسایگی ابن بابویه، برج طغرل، دژ رشکان و در زیر باروی ری قرار گرفته است. گفته اند مادر زرتشت نیز در این مکان متولد شده است. چشمه ‌علی از میان صخره‌ اى بزرگ خارج شده و به سوى جنوب و سپس جنوب شرق جریان می یابد.

آدرس چشمه علی : جنوب تهران ، شمال شهرری، منطقه ۲۰ شهرداری تهران

 

دیدنی های تهران

 

7- پارک آبشار

 

پارک آبشار در شمال غربی تهران قرار دارد. می‌توانید از این پارک کوهستانی چشم انداز ابدی و زیبایی از شهر تهران مشاهده کنید. پارک آبشار به شکل پلکانی طراحی شده و برای پیاده روی در آن باید چندین پله بالا یا پایین بروید. در این پارک چندین برکه، آب نما و آبشار مصنوعی وجود دارد که محیط آن را زیبا‌تر کرده و برای یک گردش در روز تعطیل جای مناسبی است. اگر اهل کوه پیمایی هستید حتما از گشت و گذار در پارک آبشار لذت خواهید برد. همچنین در این پارک نورپردازی‌های زیبایی وجود دارد و برای همین می‌توانید در هنگام شب هم در آن قدم بزنید. به دلیل وجود پلکان، پارک آبشار برای افرادی که مشکلات حرکتی دارند و یا افراد سالمند مناسب نیست.

 

آدرس پارک آبشار: تهران، انتهای بزرگراه همت غرب، اتوبان شهید خرازی، خروجی آبشار تهران

 

پارک آبشار از زیباترین پارک های تهران

 

8- پارک بازیافت

 

پارک بازیافت علی آباد جنوبی شامل یک فضای سبز زیبا به همراه تندیس‌های خلاقانه است. تندیس‌های این پارک از مواد بازیافتی و دور ریختنی ساخته شده و هدف از این کار آگاهی مردم درباره بازیافت زباله‌ها می‌باشد. تندیس‌ها با موضوع حیوانات و دایناسور‌ها ساخته شده‌اند. مواد به کار رفته زباله‌هایی مانند لاستیک‌های فرسوده، قطعات فلزی ماشین‌ها، سی دی‌های دور ریختنی و... می‌باشند. بازدید از پارک بازیافت برای کودکان و نوجوانان می‌تواند بسیار جذاب باشد و به آن‌ها آموزش بدهد که چه موادی قابلیت بازیافت دارند. علاوه بر این فضای سبز زیبا به همراه گلکاری‌های رنگارنگ محیط پارک را فرح بخش کرده‌اند.

 

آدرس پارک بازیافت: تهران، منطقه ۱۶ شهرداری، بلوار ابریشم

 

 پارک بازیافت

 

9- دریاچه شهدای خلیج فارس چیتگر

 

دریاچه شهدای خلیج فارس که از مکان های دیدنی تهران است، در پارک چیتگر قرار گرفته و بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران است. ایده ساخت این دریاچه در دهه ۵۰ شمسی مطرح شد اما سال‌ها زمان طی شد تا بالاخره در اواخر دهه ۸۰ ساخته شود. این دریاچه به منظور تلطیف هوای تهران در میان بافت شهری ساخته شده و در اطراف آن امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی وجود دارند. بسیاری از افراد مسیر اطراف دریاچه را برای دوچرخه سواری و پیاده روی انتخاب می‌کنند. همچنین یک اسکله قایق سواری در دریاچه چیتگر وجود دارد که به گردشگران قایق‌های پدالی و ماهیگیری اجاره می‌دهد.

 

آدرس دریاچه شهدای خلیج فارس چیتگر: تهران، بزرگراه همت غرب، پارک چیتگر

 

 دریاچه شهدای خلیج فارس چیتگر

 

10- پل طبیعت

 

پل طبیعت بزرگترین پل پیاده رو در ایران می‌باشد. این پل دارای سه طبقه بوده و یکی از نماد‌های مشهور شهر تهران محسوب می‌گردد. در سال ۱۳۹۳ پل این پل را افتتاح کردند که بر روی عرض بزرگراه مدرس قرار دارد. برای ساختن این پل یک مسابقه بین معماران و مهندسان ایرانی برگزار کردند که طرح خانم لیلا عراقیان برنده شد. برای ساخت این پل از پل خواجو الهام گرفته‌اند تا نتیجه نهایی با طبیعت همخوانی و سازگاری داشته باشد. اگر به نرده های پل دقت کنید متوجه طرح درختان می‌شوید. پل طبیعت دارای امکانات رفاهی مختلفی مانند فود کورت ها، رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها است. این پل محل مناسب برای پیاده روی و یا عکاسی بوده و بین گردشگران طرفداران زیادی دارد.

 

آدرس پل طبیعت: تهران، بزرگراه مدرس

 

پل طبیعت از بهترین جاهای دیدنی تهران

 

11- پارک ساعی

 

در دل خیابان ولیعصر یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی تهران با وسعت 12 هکتار قرار گرفته است. این پارک علاوه بر داشتن طبیعت بکر و زیبا از دیدنی های جذاب دیگر برخوردار است. همین که از پله های پارک ساعی عبور می کنید، دیگر خبری از شلوغی شهر نیست. گویی سکوت و آرامش تنها هدیه تور تهران به گردشگران است. هر گوشه ای از پارک ساعی که قدم بگذارید، چیزهای متنوعی می بینید. پیاده رو دنج، حیات وحش پرندگان و حیوانات، تندیس های زیبا، کتابخانه، طراحی و معماری خلاقانه پارک همه و همه به استقبال گردشگرانی می روند که تور تهران را رزرو کرده اند. اگر شما هم از هر جای ایران به تهران پر هیاهو آمدید، پیشنهاد می کنیم حتما به پارک ساعی سر بزنید و از زیبایی های آن لذت ببرید. در نزدیکی این پارک رستوران های حوضخانه و دیدنی ها با منوهای غذای ایرانی وجود دارد که پس از گشت و گذار در پارک محل مناسبی برای استراحت و صرف غذاهای ایرانی است.

 

آدرس پارک ساعی تهران: خیابان ولیعصر، پایین تر از میدان ونک

 

جاهای دیدنی تهران، پارک ساعی

 

12- گنبد مینا

 

گنبد مینا نام بزرگترین آسمان نما در خاورمیانه می‌باشد که در شهر تهران و در پارک آب و آتش ساخته شده است. آسمان نما یا افلاک نما به محیطی گفته می‌شود که تقریبا مانند سینما است و بازدیدکنندگان بر روی صندلی‌ها می‌نشینند و فیلم‌های مختلف و واقعی از کهکشان و آسمان تماشا می‌کنند. گنبد مینا یک تفریح جذاب و آموزشی برای کودکان و نوجوانان است اما افراد بزرگسال که به نجوم شناسی آماتور علاقه دارند نیز می‌توانند از آسمان نما دیدن کنند. می‌توانید از پل طبیعت دیدن کرده و با یک پیاده روی کوتاه خود را به پارک آب و آتش و گنبد مینا برسانید.

 

آدرس گنبد مینا: تهران، میدان ونک، بزرگراه حقانی شرقی، بعد از چهارراه جهان کودک، انتهای خیابان شهیدی، پارک آب و آتش

 

 گنبد مینا از جاذبه های گردشگری تهران

 

13- باغ گیاه شناسی ملی

 

باغ گیاه شناسی ملی پیکان شهر در دامنه‌های جنوبی رشته کوه البرز ساخته شده است. بخش‌های از اراضی چیتگر را در شمال غرب تهران به این پارک اختصاص دادند. در سال ۱۳۴۸ پارک گیاه شناسی ملی افتتاح شد و هدف آن ساخت رویشگاه‌های بومی ایران و همچنین رویشگاه‌های مختلف از جهان بود. این پارک محیط مناسبی برای تحقیق و پژوهش درباره انواع گیاهان و درختان است. همچنین یک بخش به نهالستان اختصاص داده شده تا ذخیره‌گاه گیاهی باغ باشد. علاوه بر جنبه علمی باغ گیاه شناسی، بازدیدکنندگان عادی هم می‌توانند از طبیعت زیبا و گلکاری‌های آن لذت ببرند.

 

آدرس باغ گیاه شناسی تهران: تهران، اتوبان تهران-کرج، خروجی پیکانشهر، خیابان سرو آزاد، بلوار باغ گیاه شناسی ملی ایران

 

باغ گیاه شناسی ملی تهران

 

14- باغ پرندگان

 

باغ پرندگان در خیابان هنگام بزرگترین باغ پرندگان در خاورمیانه است. ۳۰۰۰ پرنده از ۱۶۸ گونه در باغ پرندگان گردآوری شده‌اند که محیط شبیه به محل زندگی طبیعی خود قرار دارند. پرندگانی مانند طاووس، عقاب، شاهین، شتر مرغ، طوطی، قو و... در باغ پرندگان هستند و هر کدام بر اساس سازگاری که با محیط دارند آزادانه و یا در قفس زندگی می‌کنند. همچنین یک برکه بزرگ به پرندگان آبزی مانند انواع مرغابی، قوی سیاه و سفید، پلیکان و... اختصاص داده شده است. بازدید از باغ پرندگان برای تمام سنین جذاب بوده و برای افرادی که به پرنده نگری علاقه دارند می‌تواند بسیار شگفت انگیز باشد.

 

آدرس باغ پرندگان: تهران، بزرگراه شهید بابایی شرق، بعد از خروجی هنگام، لاین کندرو، شهرک امیر، خیابان کوهستان

 

باغ پرندگان تهران از دیدنی های تهران

 

15- پارک لاله تهران

 

یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین پارک های تهران، پارک لاله است که علاوه بر تهرانی‌ها، گردشگران نیز به بازدید از این پارک زیبا علاقه دارند. قدمت این پارک به دوران پهلوی برمی‌گردد و به دستور و خواسته فرح پهلوی ساخته شد. نام‌های قدیمی این پارک فرح پهلوی و باغ جلالیه بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به پارک لاله تغییر یافت. این پارک زیبا 35 هکتار وسعت دارد و از بهترین جاهای دیدنی تهران برای قدم زدن و تفریحات دوستانه و خانوادگی به شمار می‌رود. در پارک لاله زمین‌های ورزشی، مرکز فرهنگی و هنری، میزهای مخصوص بازی شطرنج و... ساخته شده است که از جمله امکانات به حساب می‌آید. همچنین مسیر مخصوص دوچرخه سواری، آلاچیق، انواع آبنماهای زیبا و... از دیگر جاذبه های تهران در پارک لاله است. نخستین کتابخانه کودکان نیز در بخش شرقی این پارک به بهره برداری رسید.

 

آدرس پارک لاله: تهران، محله امیرآباد، خیابان کارگر شمالی، تقاطع بلوار کشاورز

 

پارک لاله تهران

 

16ـ پارک نیاوران تهران

 

سراسر تهران پر است از پارک‌ها و فضای سبزهای گوناگون با زیبایی منحصر به فرد خاص خود که نظر هر ببیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.یکی از زیباترین جاهای دیدنی تهران در تابستان پارک نیاوران است که با سرسبزی و زیبایی خود شادابی و طراوت را برای شما به ارمغان می‌آورد. این پارک در سال 1348 احداث گردید و در آن کتابخانه، آمفی تئاتر، مجموعه ورزشی، باشگاه تیراندازی، زمین بازی کودکان، آلاچیق، وسایل ورزشی، استخر و دریاچه، آموزش اسکیت، کافی شاپ و... ساخته شده است. از دیگر جذابیت‌های این پارک پلکان طبقاتی آن می‌باشد که به آن جلوه‌ای خاص بخشیده است. در سفر به تهران حتما سری به این پارک بزنید.

 

آدرس پارک نیاوران: میدان باهنر یا نیاوران، انتهای شمالی خیابان پاسداران (سلطنت آباد پیشین)

 

پارک نیاوران از بهترین مکان های دیدنی تهران

 

17- پارک جنگلی لویزان

 

پارک جنگلی لویزان یکی از پاتوق‌های همیشگی برای تفریح و گردش جوانان و خانواده‌های تهرانی است که مسافران در تور تهران به واسطه بازدید از باغ پرندگان سری به این پارک جنگلی پر از دار و درخت می‌زنند. پارک جنگلی لویزان یا پارک جنگلی شیان از جاهای تفریحی تهران است که در سال 1342 احداث شد و با 1100 هکتار مساحت از بزرگ‌ترین فضاهای سبز تهران به شمار می‌رود. در این پارک انواع درختان و پوشش‌های گیاهی را می‌بینید و چشم انداز بی نظیری از پایتخت را نظاره خواهید کرد. باغ پرندگان نیز در نیمه شرقی پارک لویزان واقع شده و انواع پرندگان در آن نگهداری می‌شوند.

 

آدرس پارک جنگلی لویزان یا شیان: تهران، بزرگراه امام علی (ع)، بعد از خروجی بزرگراه شهید زین الدین، خروجی شیان

 

پارک جنگلی لویزان از مکان های تفریحی تهران

 

18- موزه حیات وحش هفت چنار

 

موزه حیات وحش هفت چنار یک مجموعه از حیوانات تاکسیدرمی شده است. این موزه در سال ۱۳۷۶ ساخته شد که ساختمان آن پیش از موزه به یک نیروگاه برق و سپس کارخانه جوراب بافی تعلق داشته است. تلفیقی از علم زمین شناسی، آثار طبیعی زیست محیطی، موجودات تاکسیدرمی شده مانند مهره داران، آبزیان، خزندگان، پرندگان و پستانداران در موزه حیات وحش هفت چنار گردآوری شده‌اند تا مموضوع مناسبی به عنوان موزه آموزشی باشند. معمولا گروه‌های دانش‌آموزی برای گردش‌های علمی به این موزه می‌آیند. لازم به ذکر است که تمام موجودات تاکسیدرمی در محیط‌های شبیه به محل طبیعی حیات خود نگهداری می‌شوند.

 

آدرس موزه حیات وحش هفت چنار: تهران، بریانک، خیابان قزوین

 

19- موزه حشرات هایک میرزایانس

 

موزه حشرات هایک میرزایانس در سال ۱۳۲۴ به عنوان یک نهاد و آموزشگاه پژوهشی افتتاح شد. البته در آن زمان نام آن انستیتو بررسی آفات و بیماری‌های گیاهی بود. در انستیتو بر روی انواع آفات بومی ایران تحقیق می‌کردند تا از خسارات زمین‌های کشاورزی جلوگیری کنند. یکی از مهم‌ترین کارشناسان این مجموعه آقای هایک میرزایانس بودند که تا واپسین سال‌های عمر خود به جمع‌آوری و تحقیق درباره حشرات اقدام کردند. پس از درگذشت آقای میرزایانس نام مجموعه به موزه حشرات هایک میرزایانس تغییر کرد. در این موزه می‌توانید ۲۵ هزار نوع حشره بومی و غیر بومی ایران از جمله ملخ‌ها، پروانه‌ها، سوسک ها و... را مشاهده نمایید.

 

آدرس موزه حشرات هایک میرزایانس: تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان تابناک، مؤسسه تحقیقات رده بندی حشرات

 

موزه حشرات هایک میرزایانس از جاهای دیدنی تهران

 

20- پارک ملت تهران

 

از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به پارک ملت تهران اشاره کرد. وجود دریاچه مصنوعی، فضای سبز زیبا با گل‌های رنگارنگ، سایه‌ی درختان سر به فلک کشیده قدیمی، مجسمه‌های کوچک و بزرگ مشاهیر ایران و... باعث شده است تا این پارک به عنوان یکی از مکان‌های دیدنی تهران در تابستان شناخته شود. علاوه بر این‌ها، باغ وحشی کوچک، امکانات ورزشی گوناگون نظیر زمین والیبال، بدمینتون، مسیر پیاده روی، فوتبال دستی، میزهای تنیس، میز شطرنج و...، فسبت فود و بوفه‌های اغذیه و تنقلات در نزدیکی پارک، زمین بازی کوکان و... در این پارک به چشم می‌خورد و به همین دلیل مورد توجه و استقبال خانواده‌ها قرار گرفته است. 

 

آدرس پارک ملت تهران: خیابان ولیعصر، جنب بزرگراه نیایش

 

پارک ملت تهران

 

جاذبه‌های مذهبی تهران

 

کلانشهر تهران با قریب به 9میلیون نفر جمعیت از دیرباز گروه‌های قومی مختلفی را در خود جای داده است. در این شهرِ هفت هزار ساله، جوامع مذهبی گوناگون از بهائیان، یهودیان، و مسیحیان تا زرتشتیان و مسلمانان، همه و همه در کنار هم درنهایت صلح و احترام متقابل زندگی می‌کنند. مکان‌های مذهبی بسیاری در این شهر بزرگ وجود دارد که از منظر تاریخی و معماری ارزش دیدن دارند. در ادامه با ده مکان مذهبی تهران به همراه آدرس آن آشنا می‍‌شوید.

 

1- جماران (حسینیه و خانه امام خمینی)

 

جماران در اصل هشتصد متر است و دو باغ در جانب شمالی و شمال شرقی دارد اما تنها می‌توان حیاط کوچکش را دید. حتی اتاق اصلی فقط از پشت شیشه قابل مشاهده است. اتاقی که روزی فرستاده گورباچف در آن در مقابل امام نشسته بود. این خانه جز سقفش که اندکی به تکیه های دوره قاجار شباهت دارد. جاذبه معماری دیگری ندارد اما اتفاقاتی که در این خانه رخ داده و افرادی که در آن آمدوشد داشته اند آدم را به دیدنش ترغیب می‌کند. ایوان خانه یادآور انسان‌هایی است که روزی کیپ به کیپ در محضر امام نشسته بودند و حالا جز نامی از آنها باقی نمانده است.

 

آدرس حسینیه جماران: تهران، خیابان شهیدباهنر

 

حسینیه جماران

 

2- مرقد امام خمینی از گران‌ترین مقبره‌های جهان

 

 حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران سید روح الله خمینی در سال ۶۸ با فوت ایشان بنا گردید. متولی مرقد امام هم اکنون نوه‌‌ ایشان حسن خمینی است. از عوامل جذب گردشگر مرقد امام، مراکز خرید و هتل‌هایی است که در اطراف آن ایجاد شده است. شلوغ‌ترین روزهایی که مرقد امام خمینی در سال به خود می‌بیند، ایام نوروز و اواسط خرداد (سالگرد رحلت امام) است که توصیه می‌کنیم در این روزها به اینجا سفر نکنید. مرقد امام ۶۰هزارمتر وسعت دارد و از گران‌ترین مقبره‌های دنیاست. سازه اصلی مقبره از برج میلاد هم محکم‌تر است و در برابر زمین لرزه‌ای ۱۰ ریشتری نیز مقاومت می‌کند. وزن گنبد و اسکلت فولادی‌اش به ۴۰۰ تن می‌رسد و اطراف آرامگاه چهار گلدسته به بلندی ۹۱ متر به نشان سن امام خمینی ساخته شده است.

 

آدرس مرقد امام خمینی: تهران، کیلومتر ۶ بزرگراه خلیج فارس، آزادراه تهران-قم

 

مرقد امام خمینی از گران‌ترین مقبره‌های جهان

 

3- حسینیه ارشاد تهران

 

زیاد شنیده‌ایم که شرف المکان بالمکین؛ یعنی جایگاه و منزلت هر مکانی به افرادی است که در آن تردد می‌کنند. حسینیه ارشاد تهران از زمانی که صدای مرتضی مطهری، علی شریعتی و شهیدباهنر در میان فضایش پیچید به شهرت رسید. این مسجد ۴۳ ساله با مساحت ۲۰۰۰ متر، مرکزی فرهنگی و مذهبی است. حسینیه ارشاد اولین مکان مذهبی در ایران بود که در آن حضار به جای زمین روی صندلی می‌نشستند و به جای صلوات فرستادن دست می‌زدند. نخستین بار از همین‌جا هنر وارد مذهب شد. بازدید از حسینیه ارشاد را با معماری باوقار و دیدنی‌اش از دست ندهید.

 

 آدرس حسینیه ارشاد: تهران، خیابان شریعتی

 

حسینیه ارشاد از جاهای مذهبی تهران

 

4- موزه هنرهای دینی امام علی (ع)

 

از نام این موزه چنین برمی‌آید که بیشترین آثار موجود در آن مربوط به آثار دینی و مذهبی هنرمندان است. در این موزه می‌توانید تابلوهای نقاشی، نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای، آثار مرتبط با پرده‌خوانی و نیز آثاری در حوزه هنرهای تجسمی مانند نقاشی های خیالی، تصویرسازی، خوشنویسی و نیز کتاب‌های چاپ سنگی تابلوفرش‌ها و قلمدان‌های قدیمی را از نزدیک مشاهده کنید. موزه هنرهای امام علی(ع) همچنان در حال شناسایی، گردآوری و نگهداری آثار هنرمندان با گرایش دینی و مذهبی است.

 

آدرس موزه هنرهای دینی امام علی (ع): تهران، خیابان ولیعصر، بلوار اسفندیار، پلاک ۳۵

 

5- مسجد و مدرسه سپهسالار

 

 مسجد سپهسالار که به نام مسجد آیت الله مطهری هم شناخته می‌شود، از نخستین و بزرگترین مسجدهای شهر تهران است که با بیش از ۳۰۰۰متر وسعت پس از مدرسه چهارباغ اصفهان از بزرگترین و باشکوه‌ترین بناهای مذهبی ایران به شمار می‌آید. بانی این بنا میرزا حسین خان سپهسالار قزوینی است. گنبد دوگوش خوابیده و تعداد ۸ گلدسته این بنا الگوگرفته از معماری مساجد ترکیه است. کاشی‌کاری و مقرنس‌های روح‌انگیز این بنا بسیار چشم‌نواز است.

 

 آدرس مدرسه سپهسالار: تهران، میدان بهارستان

 

مسجد و مدرسه سپهسالار از مکان های تاریخی تهران

 

6- کلیسای سنت سرکیس تهران

 

کلیسای سنت سرکیس با نمای بتنی و بنای بلند و برافراشته بزرگترین کلیسای شهر تهران است. پیش از ساخت سنت سرکیس کلیسای «مریم مقدس» در جنوب شهر تهران، محل تجمع و انجام امور ارمنیان و مسیحیان بود اما با افزایش جمعیت مسیحیان، نیاز به فضای بزرگتری احساس شد. چهل سال پیش به همت یکی از خیران ارمنی به نام مارکام سرکیسیان، کلیسای سرکیس مقدس در طول شش سال در شمال شهر تهران ساخته شد.

 

آدرس کلیسای سنت سرکیس تهران: تهران، خیابان کریمخان زند، ابتدای خیابان نجات اللهی (ویلای سابق)

 

کلیسا سنت سرکیس از جاهای دیدنی تهران

 

7- موزه آثار شهدا

 

اگر شما از طرفداران سفرهای راهیان نور و اهل مطالعه در حوزه دفاع مقدس هستید بازدید از موزه شهدا را در برنامه تهرانگردی خود قرار دهید. بسیاری از آثار برجای مانده از شهدای جنگ ایران و عراق از جمله شهیدآوینی و شهیدفهمیده در این موزه به طور رایگان قابل مشاهده است. موزه شهدا در بهشت زهرا، امامزاده اکبر چیذر، کرج، ورامین و ده استان دیگر نیز شعبه دارد.

 

آدرس موزه آثار شهدا: تهران، خیابان طالقانی، جنب خیابان شهید موسوی (فرصت سابق)

 

8- آرامگاه ابن بابویه

 

محمدبن بابویه معروف به شیخ صدوق از فقیهان برجسته شیعه بوده است. بقعه ابن بابُوَیْه در سال ۱۳۷۵ به ثبت ملی رسیده است.. قدمت آرامگاه ابن بابویه به زمان قاجار می‌رسد. پیرامون این مرقد گورستانی به نام ابن بابویه وجود دارد که بسیاری از مشاهیر ایران از جمله غلامرضا تختی و علی اکبر دهخدا در آن دفن شده‌اند.

 

آدرس آرامگاه ابن بابویه: تهران، شهر ری، خیابان ابن بابویه

 

آرامگاه ابن بابویه از جاهای دیدنی اطراف تهران

 

9- امامزاده داوود

 

امامزاده داوود از مشهورترین مکان‌های مذهبی تهران است که به ثبت آثار ملی نیز رسیده است. نسب امامزاده داوود با یازده پشت به امام حسن مجتبی(ع) می‌رسد. بقعه ایشان در عهد صفوی بنا گردیده و در زمان فتحعلی شاه گسترش یافته است. دو مسیر برای رسیدن به امامزاده وجود دارد. با ماشین می‌توانید از آبشار هریاس در بخش کن با طی ۲۵کیلومتر به امامزاده برسید. مسیر دوم مسیر کوه‌پیمایی و فاقد جاده آسفالته است و با پای پیاده تقریبا شش ساعت طول می‌کشد. مناظر طبیعی دره فرحزاد و رودکوچکی که در این مسیر جریان دارد سبب شده گردشگران این راه را به عنوان یکی از جذابیت‌های شهر تهران قلمداد کنند.

 

آدرس امامزاده داوود: تهران، بخش کَن، امامزاده داوود

 

امامزاده داوود از مکان های مذهبی در تهران

 

10- امامزاده صالح

 

امامزاده صالح زیارتگاهی در شمیرانات تهران و محله تجریش است. این زیارتگاه در‌ واقع مقبره برادر امام رضا (ع) بوده و سال ۱۳۵۱ به عنوان یکی از میرث ملی ایران به ثبت رسیده است. ساختمان اصلی و ضریح زیارتگاه امامزاده صالح در اواخر دوران قاجار ساخته شده‌اند. روزانه بیش از ۳۰ هزار نفر به زیارت امامزاده می‌روند (این رقم در دوران همه‌گیری کرونا کاهش یافته است). بقعه اصلی، ساختمانی به شکل چهارگوش است و حدود ۵ تا ۶ متر مربع مساحت دارد.

 

آدرس امامزاده صالح: تهران، ضلع جنوب شرقی میدان تجریش

 

امامزاده صالح

 

11- بقعه جوانمرد قصاب

 

بقعه جوانمرد قصاب در منطقه ۲۰ شهرداری تهران قرار گرفته است. این بقعه آرامگاه شخصیت نیمه تاریخی، نیمه افسانه‌ای بوده که احتمالا ابوالعباس قصاب آملی نام دارد. داستان‌های بسیاری درباره جوانمردی وی در فرهنگ ایران، افغانستان و ترکیه نقل می‌شود. بنای بقعه جوانمرد قصاب در دوران قاجار (سلطنت فحتعلی شاه) ساخته شده و در سال ۱۳۷۷ به عنوان یکی از میراث ملی ایران به ثبت رسیده است. همچنین ایستگاه مترویی که روبروی بقعه قرار دارد با نام ایستگاه جوانمرد قصاب شناخته می‌شود.

 

آدرس بقعه جوانمرد قصاب: تهران، شهرری، بزرگراه شهید رجایی، سه‌راه علی آباد

 

مراکز خرید و بازارهای تهران

 

1- بازار تجریش

 

بازار تجریش از کهن ‌ترین بازارهای تهران در منطقه شمیرانات است. این بازار از یک سو به میدان پر تردد تجریش باز می شود و از سوی دیگر چسبیده به امام‌ زاده صالح و کوچه‌ های اطراف آن است. یعنی میتوایند از یکی از درهای امامزاده مستنقیم وارد بازار شوید. بازار اصلی سرپوشیده است ولی بازارهای جدید نیز مثل بازار قائم کنار آن احداث شده است.  از جذاب ترین بخش های بازار میدان تره بار است که در دهه اول محرم تماما به تکیه تبدیل می شود و در آن هر شب عزاداری و پذیرایی از مردم صورت می گیرد.

خرید کردن در سفر برای ما ایرانی‌ها حکم گردش و تفریح دارد‌. درهر کشور معمولا پایتخت را قطب اقتصادی و بهترین محل برای خرید قلمداد می‌کنند. در سفر به تهران که در جایگاه پایتخت بازارهای متنوع و متفاوتی را در خود جای داده است؛ از بازارهای قدیمی مثل بازار قدیم تهران با قدمتی از عهد صفوی گرفته تا بازارهایی مدرن و تازه تاسیس. در مقاله پیش رو تورگردان بازارهای مشهور تهران را برای شما معرفی می‌کند تا با بازارهای سنتی و مدرن تهران آشنا شوید و بتوانید اقلام مورد نیاز خود را با مناسب‌ترین هزینه تهیه کنید.

 

جاهای دیدنی تهران

 

2- مرکز خرید ارگ سنتر

 

در مرکز خرید لوکس ارگ، اتومبیل خود را در پارکینگ اختصاصی بازار پارک کرده و با خیالی آسوده مشغول خرید و تفریح می‌شوید. قیمت ها در ارگ سنتر بالاست اما از هر چیزی بهترینش را در این بازار خواهید یافت. طلاوجواهر، لوازم خانگی، لوازم ارایشی و بهداشتی، کیف و کفش و پوشاک از مهم‌ترین اقلام موجود در ارگ سنتر است. شهرکتاب، آمفی تئاتر، کافه، رستوران، فودکورت، روف گاردن و شهربازی ارگ سنتر خاطره خوبی در ذهن شما و فرزندانتان ثبت می‌کند.

 

آدرس: تهران، ضلع شرقی میدان تجریش، خیابان سعدآباد

 

3- بازار مبل و موزه یافت آباد

 

 بازار مبل یافت‌آباد از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بازارهای مبل شهر تهران است که در آن می‌توانید متناسب با هزینه و سلیقه خود مبل و سرویس خواب مورد نظرتان را خریداری کنید. در تهران بازارهای مبل دیگری همچون دلاوران، جاجرود و عبدل آباد نیز وجود دارد که از این میان عبدل آباد ارزانترین بازار مبل تهران است اما باید توجه داشته باشید که هر قدر پول هزینه کنید آش می‌خورید. بازار مبل یافت آباد با هشت هزار فروشگاه مبلمان حتی در روزهای تعطیل و جمعه‌ها نیز مشغول فعالیت است.

 

آدرس: تهران، چهارراه یافت‌آباد

 

بازار مبل و موزه یافت آباد

 

4- مجتمع کوروش

 

مجتمع کوروش یک مجموعه فرهنگی و تجاری مهم در پایتخت است. مجتمع کوروش تهران با چهارده سالن سینما با تجهیزات صوتی و تصویری مدرن و ۲۸۰۰ صندلی، بزرگترین پردیس سینمایی ایران محسوب میشود. فروش اجناس فانتزی، کافی‌شاپ‌های خاص و کم‌نظیر، مهدکودک، شهربازی هیجان انگیز ژوپیتر، شش رستوران با بهترین منو غذاهای ایرانی و غیرایرانی و هایپر استار با ۶۰۰ واحد تجاری بازار کوروش را به پاتوقی برای کافی‌شاپ گردی و پاساژگردی در تهران تبدیل کرده است. پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، لوازم سیسمونی، لوازم خانگی، طلاوجواهرات، لوازم آرایشی و عطر و ادکلن غالب اجناس ارائه شده در مجتمع لوکس کوروش است.

 

آدرس: تهران، بزرگراه شهید ستاری، خیابان پیامبر، شماره ۵۷

 

5- مجتمع لوکس پالادیوم

 

مجتمع تجاری پالادیوم در شمال تهران در ردیف لوکس‌ترین و گران‌ترین  مراکز تجاری تهران قرار می‌گیرد. رستوران دریایی لاوانسی، رستوران ایرانی اسپیو، رستوران ژاپنی کاتسو، شهربازی، سالن زیبایی و کلینیک های پوست، خدمات بانکی و ارزی، دندانپزشکی، داروخانه، ارائه بیست نوع ماساژ تایلندی و سوئدی در اتاق‌های انفرادی، ده جواهرفروشی لاکچری، شکلات‌فروشی‌ها و بوتیک های نان و شیرینی و سوپرمارکت بزرگ پالادیوم چهره جدیدی از کیفیت و ایده‌ال طلبی را به شما نشان خواهد داد.

 

آدرس: تهران، زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، بعد از میدان الف، جنب کوچه عروضی

 

مرکز خرید پالادیوم از مراکز خرید لوکس تهران

 

6- مجتمع تیراژه ۲

 

مرکز خرید تیراژه در چهار طبقه و با معماری مدرن از بازارهای مشهور تهران است.  تقریبا دویست واحد تجاری در دو طبقه اول تیراژه قرار دارد که هر چه از پوشاک،  لوازم ارایشی و بهداشتی، کیف، کفش، بدلیجات و لوازم تزیینی و فانتزی بخواهید از برندهای معروف داخلی و خارجی را در آن خواهید یافت. پس از خرید می‌توانید ساعتی را در شهربازی و یا سرزمین عجایب در طبقات فوقانی مجتمع تیراژه بگذرانید و در پایان پاساژگردی‌تان در بوفه غذای سریع تیراژه کمی به پاهایتان استراحت دهید. اتاق مخصوص تولد کودکان در سرزمین عجایب هم میتواند محلی برای سورپرایز کردن فرزندان عزیزتان باشد. در خرید از تیراژه ۲ برای پارک اتومبیلتان هم به مشکلی برنمی‌خورید.

 

آدرس: تهران، اتوبان امام علی به سمت جنوب، خروجی شهید مدنی، جنب ایستگاه مترو مدنی

 

مرکز خرید تیراژه 2

 

7- بازار قدیم تهران

 

از همان عهد قاجار که کاسبان بازار تهران متحد و یکصدا علیه حکومت وقت اعتصاب کردند تا به امروز نبض زندگی در این بازار بیشتر از هرجای شهر می‌زند. در بازار بزرگ تهران از شیر مرغ تا جان آدمیزاد با قیمت‌های خوب پیدا می‌شود. از نقطه قوت‌های بازار تهران اینست که هر راسته از بازار بورس کالای خاصی است. کبابی‌های معروف و قدیمی تهران مانند مسلم، شمشیری، حاج مرشد و نایب هم در بازار قدیم هستند که بعد از خرید می‌شود در آنها کمی استراحت کرده و حسابی دلی از عزا درآورد. زرق و برق دکان‌ها و همهمه آدم‌ها حواستان را از سقف منقوش و خیره‌کننده این بازار پرت نکند که بس زیبا و دیدنی‌ست.

 

آدرس: بازار قدیم تهران در مرکز شهر قرار دارد و به وسیله چهار خیابان اصلی خیام، مولوی، مصطفی خمینی و ۱۵خرداد محصور شده است. شما از هرکدام این خیابان‌ها می‌توانید به بازار قدیم تهران برسید.

 

بازار قدیم و بزرگ تهران

 

8- نمایشگاه بین المللی چمران تهران

 

شاید نمایشگاه بین المللی تهران را بیش از هر چیز با عنوان نمایشگاه بین المللی کتاب بشناسید چرا که استقبال مردم هر ساله در زمینه خرید کتاب کم‌نظیر است. این نمایشگاه با مساحت ۸۵۰ هزار متر مساحت و ۱۲٠هزارمتر فضای سرپوشیده دارای ۳۸ سالن و صدها غرفه است. نمایشگاه تهران در فواصل زمانی هفتگی محل ارائه محصولات و خدمات خاص توسط برندها،  کارآفرینان، تولیدکنندگان و شرکت‌های داخلی و خارجی می‌شود. حضور یافتن و خرید از نمایشگاه بین المللی تهران می‌تواند حق شما را در انتخاب بهتر و برخورداری از تخفیف و مزایای بیشتر بالا ببرد. استقبال از نمایشگاه بین المللی تهران همیشه بسیار عالی ست و مردم از سراسر کشور برای خرید در این مکان حضور می‌یابند.

 

آدرس: تهران بزرگراه چمران

 

9- تهران مال

 

ششصد واحد تجاری در برج تهران مال از هر کالایی باکیفیت‌ترین و مرغوب‌ترینش را برای شما گرد آورده‌اند. مجاورت مجتمع تهران‌مال با هتل‌های ۵ستاره، ورزشگاه آزادی، مراکز درمانی، بزرگترین دریاچه آبشار مصنوعی ایران، بزرگترین پارک طبیعی ایران به نام چیتگر، باغ وحش تهران، بزرگ‌ترین موزه هوایی کشور، ایستگاه مترو و مسیرهای تردد مناسب و در دسترس مکان خوبی را برای گذران اوقات فراغت شهروندان و مسافران فراهم آورده است.هایپراستار تهران‌مال با ۱۳ هزار متر مساحت، پویا ترین بخش مجتمع تهران‌مال می‌باشد. شهربازی سرپوشیده و مدرن تهران‌مال از عوامل جذب خانواده‌ها برای داشتن اوقاتی مفرح و ایمن است. علاوه بر تمام این‌ها دو رستوران مجلل و ۱۸ فست فود معتبر و برند و دو سینمای پیشرفته با بهترین تجهیزات روز دنیا در مجتمع تهران‌مال در انتظار شماست.

 

آدرس: تهران، شهرک گلستان (شهرک راه آهن)، بلوار امیرکبیر

 

تهران مال از بهترین مراکز خرید تهران

 

10- هایپر باکری (هایپر استار ارم)

 

 در هایپرباکری می‌توانید مواد غذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک، لوازم خانگی سبک و سنگین و موبایل و لوازم جانبی مورد نیاز خود را خریداری کنید. پارکینگ هایپرباکری رایگان است و دارای کافی‌شاپ و رستوران نیز هست. آخر هفته‌ها تردد جمعیت در هایپرباکری بسیار زیاد است اما در اواسط هفته می‌توانید یک خرید خوب و در کمال آرامش داشته باشید. اکثر اقلام ارائه شده در هایپر باکری دارای تخفیف هستند. نکته جالب هایپراستارارم، خرید آنلاین از این مجموعه و تضمین کیفیت با امکان بازگرداندن کالا در بعضی موارد است.

 

 آدرس: تهران، اتوبان باکری جنوب

 

11- مرکز خرید گلستان شهرک غرب

 

بازار گلستان از شلوغ‌ترین و قدیمی‌ترین پاساژهای غرب تهران است که ۱۸۷ واحد تجاری و ۸۲ غرفه بازارچه دارد. این مجتمع تجاری سه‌طبقه، با سه پارکینگ اختصاصی و راه‌های دسترسی آسان و امکانات رفاهی مطلوب، مقصد خوبی برای خرید و گشت‌وگذار است. رستورانها و کافی شاپ‌های پرطرفداری نیز در این مجموعه وجود دارند. قیمت‌ها در مرکز خرید گلستان تهران از متوسط رو به بالا شروع میشود. پوشاک برای تمام سنین، عینک، گل‌فروشی، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم فرهنگی و ورزشی، بدلیجات و اکسسوری، ملزومات خانگی، صنایع دستی و نقره و مواد غذایی در این پاساژ به مشتریان ارائه میشود اما بیش از هرچیزی طلا و جواهر و کت و شلوار در این پاساژ عرضه میشود. بازار گلستان با معماری سنتی دارای دو حیاط شرقی و غربی است که بعد از ظهرها بسیار شلوغ می شود.

 

 آدرس: تهران، شهرک غرب، خیابان ایران زمین

 

مرکز خرید گلستان

 

12- بازار موبایل علاءالدین

 

بازار موبایل علاءالدین بزرگ‌ترین مرکز خریدوفروش تلفن همراه و لوازم جانبی آن در ایران است. بازار موبایل علاالدین با ۱۱۰۰ واحد تجاری فعال روزانه بیش از ۳۰ هزار بازدیدکننده دارد. در تهران هر کس قصد خرید گوشی موبایل داشته باشد اولین مکانی که به ذهنش می‌رسد قطعا پاساژ علاالدین است. سایت مجتمع علاءالدین نیز اطلاعاتی به‌ روز و کامل درباره قیمت و مدل‌های انواع گوشی‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد. به علت مراجعه زیاد مردم و آمار چشمگیر خرید از این مجتمع تجاریِ ۹طبقه، دفتر نظارت بر شکایات مردمی در این مجموعه تشکیل شده است که پاسخگوی شکایت فروشندگان و خریداران و رسیدگی به علل نارضایتی آنهاست.

 

آدرس: تهران خیابان جمهوری تقاطع حافظ مجتمع تجاری علاالدین ۱ گوشی موبایل

 

بازار موبایل علاءالدین

 

13- پاساژ چارسو

 

یکی از بهترین و اصلی‌ترین پاساژهای لوازم الکترونیکی در قلب پایتخت پاساژ چارسو است. این مرکز خرید در 7 طبقه ساخته شد که طبقه اول آن به محصولات صوتی و تصویری و طبقه دوم تا پنجم آن به فروشگاه‌های موبایل و لوازم جانبی آن اختصاص دارد. در طبقه ششم پاساژ چارسو نیز فودکورت واقع شده است و سالن‌های سینما، گالری های عکس و نقاشی و لابی فرهنگی در طبقه هفتم این مرکز خرید قرار دارد و می‌توان گفت این بازار رقیب اصلی بازار علاء الدین است.

 

آدرس پاساژ چارسو: تهران، ضلع جنوب شرقی تقاطع خیابان جمهوری اسلامی و پل حافظ

 

14- مگا مال

 

یکی از مکان های دیدنی تهران و بهترین مراکز خرید در پایتخت، مرکز خرید مگا مال است. در این پاساژ فودکورت، پارکینگ سرپوشیده، شهربازی، تالار، اینترنت وای فای، آسانسور، هایپرمارکت، فضای سبز، پردیس سینمایی و... از امکانات این مجموعه به شمار می‌رود. همچنین موقعیت مکانی بسیار مناسب (جنب ایستگاه مترو اکباتان) و دسترسی بسیار راحت، دلیل برتری این مرکز خرید نسبت به سایر بازارهای تهران است. این مجموعه پنج طبقه دارد و فروشگاه‌های مطرح و برند در این پاساژ یکی از شعبات خود را افتتاح کرده‌اند. علاوه بر این با وجود پارکینگ سه طبقه و بزرگ مگامال دیگر نگران پارک ماشین خود در خیابان‌های شلوغ تهران نخواهید بود.

 

آدرس مگا مال: تهران، جاده مخصوص کرج، بزرگراه ستاری، فاز 2 شهرک اکباتان، میدان صارمی 

 

مگامال از اماکن دیدنی تهران

 

15- ایران مال

 

یکی ازجاهای دیدنی تهران و مراکز خرید لوکس خاورمیانه، ایران مال یا بازار بزرگ ایران است. اما این مکان دیدنی تنها به یک مرکز خرید و هایپرمارکت ختم نمی‌شود. بازار بزرگ ایران که جزو پنج مال بزرگ و برتر جهان و خاورمیانه به شمار می رود، دارای امکانات زیادی نظیر مراکز خرید برند و لوکس، پردیس سینمایی، هتل، مسجد، دریاچه و آبنمای موزیکال، نمایشگاه آثار هنری، رستوران و کافی شاپ، تالار آینه، موزه فرش، کتابخانه بزرگ ایران مال،‌نمایشگاه خودرو، مجموعه ورزشی، شهربازی سرپوشیده و... می‌باشد. اگر می‌خواهید از تمام قسمت‌های ایران مال بازدید کنید باید به خوبی برای آن برنامه ریزی داشته باشید. علاوه بر این بازار ایران در منطقه 22 تهران بزرگ واقع شده که دسترسی به آن از طریق مترو و تاکسی به راحتی میسر شده است.

 

آدرس ایران مال: برای دسترسی به بخش‌های مختلف مجموعه ایران مال می‌توانید مسیرهای زیر را طی کنید:

        - دسترسی به ضلع شمالی از بزرگراه شهید خرازی

        - دسترسی به ضلع جنوبی از خیابان چهار باغ

        - دسترسی به ضلع غربی از خیابان ایران خودرو

        - دسترسی به ضلع شرقی از بلوار طبیعت

اگر می‌خواهید با مترو به ایران مال بروید باید سوار خط 5 مترو شوید و پس از پیاده شدن در ایستگاه ایران خودرو با تاکسی خود را به این مرکز خرید برسانید.

 

ایران مال از مراکز خرید لوکس تهران

 

جاذبه های تفریحی تهران

 

1- دربند

 

محال است تاکنون کسی نام دربند را نشنیده باشد. دربند منطقه‌ای با آب و هوای فوق العاده از جاهای طبیعی تهران است و اولین جای دیدنی تهران که برای گردش و تفریح به مسافران معرفی می‌شود، دربند و جاذبه های بی نظیر آن است. با رفتن به این منطقه بی نظیر می‌توانید کوه نوردی کنید یا به رستوران‌ها و کافه‌های متعدد این منطقه رفته و از خوردن غذا در دل طبیعت و آب و هوای خوش لذت ببرید. همچنین وجود تفریحاتی مانند تله سیژ دربند، این مکان را به یکی از مهم‌ترین جاهای تفریحی تهران تبدیل کرده است. از دیگر جذابیت‌های دربند برای تمام افراد فروشگاه‌های خوراکی است که با انواع لواشک‌ها، ترشی‌ها، باقالی و لبو دلتان را آب می‌اندازند. شب‌های دربند نیز حال و هوای خودش را دارد و با چراغانی شدن خیایان‌های این منطقه جذابیت دربند چندین برابر می‌شود. رودخانه دربند نیز از جاذبه های تهران دربند است و در فصل تابستان و گرمای هوا رفتن به این منطقه لذتی وصف نشدنی دارد.

 

آدرس دربند: تهران، میدان تجریش، خیابان دربند، میدان سربند

 

دربند از جاهای تفریحی تهران

 

2- پارک ارم تهران

 

اگر به دنبال هیجان و تخلیه انرژی خود در محیطی شاد و مفرح هستید، سری به شهربازی ارم، بزرگ ترین پارک بازی کشور بزنید. پارک ارم یا ارم سبز تهران سه شهربازی، باغ وحش، دریاچه قایقرانی و ماهیگیری، استخر روباز بانوان، فضای سبز جنگلی، شهربازی سرپوشیده و... را در خود جای داده است و هر آنچه برای گذراندن یک روز به یاد ماندنی در کنار دوستان و خانواده به آن نیاز دارید فراهم شده است. 

 

آدرس پارک ارم سبز: کیلومتر چهار اتوبان تهران -کرج، بعد از اتوبان شهید ستاری، کنار گذر راست پل اتوبان شهید باکری

 

پارک ارم از جاهای تفریحی تهران

 

3- شهربازی بیلینو بوستان نهج البلاغه

 

یکی از بهترین جاذبه های تهران برای کودکان شهربازی بیلینو است. این پارک بازی اولین پارک عمرانی برای کودکان است که می‌توانند با ابزار و وسایلی که در این پارک فراهم شده است، به ماجراجویی پرداخته و نحوه کار ابزار مختلف را یاد بگیرند. در این پارک بازی وسایل مختلفی مانند جرثقیل، نوارنقاله، ماشین حمل الوار، لودر بادی، کلایمکس، بیل مکانیکی و... در ابعاد کوچک و ایمن وجود دارد و سرگرمی با این ابزار، تجربه‌ای لذت بخش برای کودکان دلبندتان خواهد بود.

 

آدرس شهربازی بیلینو: تهران، میدان پونک، انتهای بلوار همیلا، فاز یک بوستان نهج البلاغه، شهربازی بیلینو

 

شهربازی بیلینو از جاذبه های تهران برای کودکان

 

4- سورتمه تهران در بوستان گلابدره

 

از دیگر تفریحان هیجان انگیز تهران، سورتمه است. سورتمه دربند با مسیری به طول 1200 متر یکی از طولانی‌ترین و مهیج‌ترین تفریحات تهران به شمار می‌رود. این مجموعه تفریحی در پارک گلابدره که یکی از زیباترین و مرتفع‌ترین مکان های دیدنی تهران است، واقع شده و یک تجربه فوق العاده را برایتان به ارمغان می‌آورد. علاوه بر سورتمه، سافاری پارک وحشت، سینما پرواز و ماشین کوبنده نیز در این مجموعه وجود دارد و ساعت‌ها سرگرم خواهید بود.

 

آدرس سورتمه دربند: تهران خیابان دربند ، نرسیده به میدان دربند ، انتهای خیابان اسدالهی

 

سورتمه تهران از مکان های تفریحی تهران

 

5- باغ کتاب تهران

 

برای تماشای بزرگ‌ترین کتابخانه ایران و گشت و گذار در آن باید به باغ کتاب تهران بروید. این مجموعه علاوه بر اینکه یک مکان فرهنگی است، مکانی برای تفریح نیز می‌باشد. باغ کتاب تهران با هدف ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در فضایی با وسعت 110000 متر مربع بنا شد. همچنین امکانات ویژه و جذابی در این مجموعه مانند فضای سبز، کافی‌شاپ و فودکورت، اتاق فرار، پردیس سینمایی، باشگاه رباتیک، سرزمین فکر بازیا، کافه بازی، شبیه ساز پرواز سسنا و...طراحی شده است. از این رو مکانی فوق العاده جذاب برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان به شمار می‌رود و علاوه بر خرید کتاب اوقات شاد و مفرحی را برای آنان رقم می‌زند. 

 

آدرس باغ کتاب تهران: برای دسترسی به این مکان سه مسیر پیش روی شماست

 

        - میدان ونک، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی، باغ کتاب ‏تهران

        - بزرگراه شهید همت، مسیر شرق به غرب، بعد از خروجی بزرگراه حقانی، خروجی باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب تهران

        - ایستگاه متروی حقانی، ۱۰ دقیقه پیاده روی از باغ موزه دفاع مقدس، بعد از پل، باغ کتاب تهران

 

باغ کتاب تهران

 

از دیگر جاهای دیدنی و تفریحی تهران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

برج میلاد و دلفیناریوم

آکواریوم و موزه صلح  در پارک شهر

تله کابین توچال

سینمای 7 بعدی پارک آب و آتش

دهکده آبی پارس

مجموعه آبی فشافویه در اتوبان قم

باشگاه موتورسواری صحرایی در اتوبان بابایی

سرزمین عجایب مجتمع تیراژه در اشرفی اصفهانی

 

جاذبه های ورزشی تهران

 

1- کوهنوردی در کوهستان‌های توچال، کلک چال، درکه و دارآباد

 

آیا می دانید بهترین جاهای تفریحی در تهران کجاست؟ اگر می خواهید در تور تهران، از جاهای دیدنی تهران مخصوص کوهنوردی بازدید کنید، می توانید به شمال شهر تهران رشته کوه البرز بروید. ساکنان شهر تهران می‌توانند مسیر‌های کوهنوردی مختلفی را انتخاب کنند که در نزدیکی شهر تهران باشند. یکی از جاهای مشهور تهران برای کوهنوردی، مسیر توچال است. در ایستگاه‌های ابتدایی این مسیر امکانات رفاهی مختلفی مانند بوفه، فروشگاه تجهیزات کوهنوردی، کافه و رستوران وجود دارند. بهترین زمان برای کوهنوردی در مسیر توچال فصل بهار یا تابستان است. در فصل زمستان مسیر کوهنوردی یخ می‌زند و ادامه راه را برای کوهنوردان غیرحرفه‌ای بسیار دشوار می‌کند.

 

دیدنی های تهران

 

مسیر کوهنوردی کلک چال نیز از دیگر جاهای مشهور تهران برای کوهنوردی است. این مسیر کوهنوردی در شمال غرب تهران قرار گرفته و یک پناهگاه در آن وجود دارد. ایستگاه‌های انتهایی مسیر کلک چال تنها برای کوهنوردان حرفه‌ای مناسب بوده و در فصل سرما بسیار برفگیر است. مسیر کوهنوردی درکه از جاهای جالب تهران برای کوهنوردی است که امکان طی کردن مسیر ابتدایی آن برای همه افراد وجود دارد. از آنجایی که رودخانه درکه در میان دره جریان دارد منظره زیبایی به وجود آورده که تماشای آن خالی از لطف نیست. همچنین همان‌ طور که می‌دانید رستوران‌ها و کافه‌های متعددی در ابتدای مسیر درکه ساخته شد‌ه‌اند و کیفیت بالایی دارند. بسیاری از ساکنان تهران درکه را برای تفریح آخر هفته انتخاب می‌کنند. اگر شما هم می خواهید درکه را از نزدیک ببینید تور تهران را رزرو نمایید.

اگر می‌خواهید به کوهنوردی در اطراف تهران بروید و در عین حال مسیر سختی را طی نکنید، دارآباد را به شما پیشنهاد می‌کنیم. دار آباد در شمال شرق تهران بوده و مسیر کوهنوردی آن دارای شیب کمی است. در طی مسیر مناظر بسیار زیبایی از درختان و پوشش گیاهی مشاهده خواهید کرد. هوای دارآباد در فصل بهار و تابستان هم خنک است.

 

دیدنی های تهران

 

آدرس مسیر کوهنوردی توچال از جای گردشگری تهران: تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک

آدرس مسیر کوهنوردی کلک چال از جاهای مشهور تهران: تهران، میدان تجریش، خیابان نیاوران، بعد از جماران، خیابان فیضیه، پارک جمشیدیه

آدرس مسیر کوهنوردی درکه از جاهای زیبای تهران: تهران، شمال غربی، میدان درکه

آدرس مسیر کوهنوردی دار آباد از جاهای زیبای تهران: تهران، دارآباد، خیابان دارآباد، خیابان محبی، دره دارآباد

 

کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: کوهنوردی در تهران

 

2- دوچرخه سواری در پارک چیتگر

 

پارک چیتگر از جمله جاهای مشهور تهران برای دوچرخه سواری است. این پیست در پارک چیتگر و در اطراف دریاچه چیتگر ساخته شده و مسیر استانداری را در اختیار دوچرخه سواران قرار می‌دهد. یک پیست جداگانه هم برای خانم‌ها ساخته‌اند تا با رعایت موازین اسلامی با شرایط راحت‌تری ورزش کنند. طول مسیر حدود ۳۰ کیلومتر و دارای بخش‌های کوهستانی (شیب تند)، استقامتی و سرعت است. مسیر دوچرخه سواری پارک چیتگر استاندارد است و مشکلاتی مانند برخورد با اتومبیل یا افراد پیاده وجود ندارد. پارکینگ در نزدیکی پیست دوچرخه سواری قرار گرفته که این مورد رفت و آمد را برای ورزشکاران آسانتر کرده است.

 

آدرس: تهران، منطقه ۲۲، شمال جاده تهران-کرج

 

دیدنی های تهران

 

3- مجموعه ورزشی استادیوم آزادی

 

مجموعه ورزشی آزادی بزرگترین و کامل‌ترین مجموعه ورزشی در ایران است. این ورزشگاه پیش از انقلاب ساخته شده و ورزشگاه آریامهر نام داشت. این مجموعه بزرگ توسط وزارت ورزش و جوانان اداره می‌شود. ورزشگاه آزادی ۴۶۰ هکتار وسعت دارد که شامل استادیوم ۱۰۰ هزار نفری، ۸ هکتار زمین چمن ورزشی، ۴۵ هکتار زمین چمن تزیینی، سالن های بسکتبال، والیبال، وزنه‌برداری، تیراندازی، پیست اسکیت، پیست اتومبیل‌رانی، پیست موتورسواری، پیست کارتینگ، دریاچه برای قایق‌سواری و... است.

 

آدرس: تهران، کیلومتر ۵ جاده تهران-کرج

 

4- مجموعه ورزشی انقلاب

 

مجموعه ورزشی انقلاب در بین جوانان طرفداران زیادی دارد. به دلیل اینکه این مجموعه ورزشی از بهترین مکان های تفریحی تهران است همیشه مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. مساحت این مجموعه به ۱ میلیون متر مربع می‌رسد. مجموعه انقلاب دارای زمین گلف، جاده تندرستی، مناظر زیبا، بزرگترین مجموعه تنیس آزاد ایران، استخر‌های روباز و سرپوشیده، بولینگ، سالن بدنسازی تخصصی، فوتبال، بیلیارد، پیست اسکیت، سالن اسکواش، سالن تیراندازی، صخره نوردی و... است. اگر حق عضویت در مجموعه ورزشی انقلاب را بپردازید می‌توانید از امتیاز‌های مختلف اعضا استفاده کنید. همچنین لازم به ذکر است که جاده تندرستی در این مجموعه حدود ۲۵۰۰ متر بوده و انواع تجهیزات ورزشی در کنار آن وجود دارد.

 

آدرس:تهران، خیابان ولی‌عصر، ابتدای بزرگراه نیایش، مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب

 

مجموعه ورزشی انقلاب تهران

 

5- پیست‌های اسکی توچال، دیزین و شمشک

 

چند پیست اسکی استاندارد و دارای عنوان پیست بین‌المللی در نزدیکی شهر تهران قرار دارند. اگر به این ورزش علاقه دارید و یا می‌خواهید به تازگی آموزش آن را آغاز کنید، یکی از پیست‌های استاندارد در نزدیکی تهران را انتخاب نمایید. پیست اسکی توچال قدیمی‌ترین و برفگیرترین پیست اسکی ایران است. امکانات و تجهیزات مناسبی در این پیست گردآوری شده که اسکی را در آن لذت بخش‌تر می‌کنند. فدراسیون جهانی اسکی، پیست توچال را به عنوان یک پیست استاندارد تأیید کرده است.

پیست دیزین از دیگر پیست‌های استاندارد در نزدیکی شهر تهران است. پیست اسکی دیزین در سال ۱۳۴۶ به عنوان محلی برای تمرین اسکی‌بازان ملی ساخته شد. علاوه بر اینکه می‌توانید در فصل زمستان از مناظر برفی و پیست اسکی لذت ببرید، در فصل تابستان هم منظره‌های سرسبزی زیبایی در دیزین دیده می‌شوند. اقامتگاه‌های لوکس و شیکی شبیه به کلبه‌های چوبی در نزدیکی پیست اسکی دیزین وجود دارند که در فصل تابستان پیسنهاد می‌شوند. همچنین دمای هوا در گرم‌ترین زمان سال به ۲۵ درجه سانتیگراد می‌رسد و بسیار مطبوع است. در پیست دیزین مسیر دوچرخه سواری کوهستانی ساخته شده و امکان استفاده از آن در فصل‌های بهار و تابستان وجود دارد.

علاوه بر امکانات و ویژگی‌هایی که برای پیست اسکی دیزین نام بردیم، یک پیست اسکی روی چمن هم در این مجموعه ساخته شده و امکان استفاده از آن برای ورزشکاران در فصل تابستان وجود دارد.

 

جاهای دیدنی تهران

 

پیست اسکی شمشک در ۵۷ کیلومتری شمال شرق تهران بوده و از طرف فدراسیون جهانی اسکی تأیید شده است. این پیست در نزدیکی جاده فشم به میگون قرار دارد و سالانه گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند.

 

آدرس پیست اسکی توچال بهترین جای گردشگری تهران: تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک

آدرس پیست اسکی دیزین بهترین مکان های تفریحی تهران: تهران، جاده چالوس، جاده ورزن آباد به شمشک

آدرس پیست اسکی شمشک بهترین مکان های تفریحی تهران: تهران، جاده فشم به میگون

 

کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: پیست های اسکی در تهران

 

6- پینت بال‌ها تهران (کوهستان و انقلاب)

 

پینت بال ورزشی بسیار مهیج و در عین حال ایمن است. این تفریح را با جمعی از دوستان خود انجام دهید و خاطرات ماندگاری بسازید. اگر برای بازی پینت بال شرایطی وجود داشته باشد که از آیتم‌های طبیعی برای محیط مبارزه استفاده کند، لذت بازی چند برابر خواهد شد. خوشبختانه این امکان در شهر تهران فراهم شده تا افراد علاقه‌مند از آن لذت ببرند. پینت بال انقلاب در مجموعه ورزشی انقلاب یکی از بهترین و بزرگترین زمین‌های پینت بال را دارد. شما می‌توانید در پینت بال انقلاب به همراه دوستان خود حسابی از نبرد لذت ببرید.

پینت بال کوهستان نیز بسیار جذاب است و از این رو از بهترین مکان های تفریحی تهران به شمار می رود. این پینت بال در دامنه کوهستان ساخته شده و بسیاری از سنگر‌ها، صخره‌های کوهستانی هستند و محیط مهیجی به وجود آورده‌اند. در ضمن در هر دو پینت بالی که نام بردیم تمام امکانات ایمنی استاندارد فراهم شده‌اند.

 

آدرس پینت بال انقلاب: تهران، مجموعه ورزشی انقلاب

آدرس پینت بال کوهستان: تهران، خیابان نیاوران، انتهای خیابان شهید صادقی

 

7- پرواز گلایدر در شهران

 

سال‌ها پیش محلی را در نزدیکی شهران به پرواز گلایدر‌ها اختصاص دادند. در حال حاضر نیز این ورزش در نزدیکی شهران انجام می‌شود. رؤیای پرواز همیشه با بشر بوده که حالا با تجهیزات ساده و دقیقی مانند گلایدر ممکن است. اگر احساس می‌کنید تعطیلات آخر هفته تکراری شده‌اند به شهران بروید و با گلایدرها پرواز کنید. البته توصیه می‌شود افرادی که دچار بیماری‌های قلبی یا ضعف اعصاب هستند، پرواز با گلایدر را امتحان نکنند. اگر از سلامت جسمی خود مطمئن هستید و می‌خواهید ورزش متفاوتی را تجربه نمایید، گلایدر شهران در انتظار شما است. افراد غیر حرفه‌ای با یک مربی پرواز می‌کنند و افراد حرفه می‌توانند این کار را به تنهایی انجام دهند.

 

آدرس: تهران، جنت آباد شمالی، انتهای شهید باکری شمال، ابتدای سیمون بولیوار

 

جاهای دیدنی تهران، پرواز پاراگلایدر شهران

 

8- جاده پیاده‌روی پارک پردیسان

 

پارک پردیسان یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران است که در منطقه ۲ تهران قرار گرفته و توسط سازمان محیط زیست اداره می‌شود. جاده پیاده روی پارک پردیسان یکی از بهترین و زیباترین جاده‌های سلامت در شهر تهران است. این مسیر حدود ۷ کیلومتر مسافت داشته و تجهیزات ورزشی متنوعی در کنار آن ساخته‌اند. استعمال دخانیات در پارک پردیسان به طور کلی ممنوع بوده و به پارک بدون دخانیات مشهور شده است. هوای پاک این منطقه و مسیر کم شیب آن برای تمامی سنین با هر نوع آمادگی جسمانی مناسب است. همچنین جاده پیاده‌روی پارک پردیسان در هز ۴ فصل سال قابل استفاده می‌باشد.

 

آدرس: تهران، ضلع شمالی بزرگراه حکیم، بین شیخ فضل‌اله نوری و یادگار امام

 

9- کارتینگ پرند

 

کارتینگ پرند، پیست بین‌المللی کارتینگ در نزدیکی شهر تهران است. این پیست در شهر جدید پرند ساخته شده و تمام تجهیزات آن استاندارد هستند. اگر در این ورزش حرفه‌ای هستید می‌توانید با سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت برانید و هیجان کارتینگ را به نهایت برسانید. افراد غیر حرفه‌ای باید در مسیر‌های آماتور حرکت کنند و اجازه دارند تا سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت برانند. طول پیست کارتینگ پرند حدود ۱۷۰۰ متر بوده و دارای استاندارهای جهانی است.

 

آدرس: شهر جدید پرند، بزرگراه تهران-ساوه، روبروی دانشگاه آزاد اسلامی، کارتینگ بین‌المللی پرند

 

جاهای دیدنی تهران، کارتینگ پرند

 

جاذبه های علمی تهران

 

جاذبه‌های علمی تهران شامل چندین موزه در زمینه‌های علمی و تاریخی مختلف می‌باشند. این موزه‌ها می‌توانند سفرهای علمی کوتاهی برای دانش آموزان باشند و انگیزه جدیدی برای انتخاب شغل یا رشته تحصیلی در آن‌ها ایجاد کنند. علاوه بر این موزه‌های علمی در کشورمان همچون گنجینه ارزشمند هستند که روند رشد و تکامل علوم با موضوع خاص را نشان می‌دهند. معمولا در موزه‌های علمی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین دانشمندان و یا اندیشمندان نام برده می‌شود. تعدادی از برترین جاذبه‌های علمی تهران را در ادامه بشناسید.

 

1- موزه پست و تلفن باغ ملی

 

موزه پست و تلفن در یک ساختمان قدیمی و زیبا جنب سر در باغ ملی قرار دارد. در این موزه ابزار و وسایلی که برای ایجاد ارتباط در ایران استفاده می‌شدند، در معرض دید عموم قرار دارند. از جمله نامه‌های کوچکی که به پای کبوتران نامه رسان بسته می‌شدند، درشکه‌ها و کالسکه هایی که بسته‌های مهم را حمل می‌کردند، اولین موتور سیکلت‌ها و کامیون‌هایی که برای اداره پست ایران کار می‌کردند، انواع تمبر، انواع پاکت‌هایی که در سال‌های اولیه تاسیس اداره پست به کار می‌رفتند، دستگاه تلگراف، الفبای مورس (الفبای ارسال و دریافت تلگراف)، اولین صندوق‌های پستی که در تهران نصب شدند و... در موزه پست و تلفن باغ ملی نگهداری می‌شوند.

 

آدرس: تهران، خیابان سپه (امام)، جنب سر در باغ ملی

 

جاهای دیدنی تهران

 

2- موزه ملی پزشکی

 

موزه ملی پزشکی در خیابان کارگر شمالی قرار دارد. در سال ۱۳۸۰ به دعوت سازمان میراث فرهنگی و با همکاری دانشگاه تهران، موزه تخصصی علوم پزشکی را تاسیس نمودند. ساختمان موزه یک بنا قدیمی متعلق به دوران ناصری می‌باشد. گفته می‌شود که امیرکبیر از این ساختمان به عنوان کالسکه‌خانه استفاده می‌کرد. وقتی از محوطه حیاط وارد موزه شوید، اتاق‌های مختلفی را مشاهده خواهید کرد که به بخش‌های دیرینه انسان شناسی، مردم شناسی، دامپزشکی، چشم پزشکی، دندانپزشکی و... اختصاص دارند. ابزار طب مربوط ۱۰۰ تا ۱۲۰ سال پیش، نسخه‌های طبی قدیمی، اولین ابزار چشم پزشکی مدرن در ایران، اولین ابزار دندانپزشکی مدرن در ایران و... در معرض دید عموم قرار دارند.

 

آدرس: تهران، خیابان کارگر شمالی، پردیس شمالی دانشگاه تهران، درب ۲

 

3- موزه خودرو‌های تاریخی در جاده مخصوص کرج

 

در سال ۱۳۸۲ شهرداری تهران تصمیم گرفت یک موزه برای نگهداری و نمایش خودرو‌های تاریخی و کلاسیک در ایران تاسیس کنید. این موزه در جاده مخصوص کرج قرار گرفته و خودرو‌های کم‌نظیری در آن نگهداری می‌شوند. خانم‌ها و آقایانی که از تماشای خودرو‌های کلاسیک لذت می‌برند حتما باید از این موزه دیدن کنند. در این موزه می‌توانید کالسکه نادری (ناصرالدین شاه پیش از مرگ سوار آن بود)، کالسکه تاجگذاری (مختص مراسم روز تاجگذاری پهلوی دوم)، دو رولزو رویس خریداری شده توسط احمد شاه قاجار، موریس آکسفورد ۱۹۱۲، لامبورگینی کانتاش، بنز K500 و... را مشاهده نمایید.

 

آدرس: تهران، میدان آزادی، جاده کرج، بین کیلومتر ۱۰ و ۱۱، نبش خیابان ۲۵، جنب فروشگاه سپه

 

4- موزه تماشاگه زمان

 

امروزه ساعت‌های مچی و دیواری به عنوان کالاهای لوکس استفاده می‌شوند و علاوه بر نشان دادن زمان، می‌توانند زینت بخش دستان شما یا دیوارهای خانه‌ها باشند. انواع ساعت‌های دیجیتال در بانک‌ها و اداره‌ها دیگر جای ساعت‌های مکانیکی و اصطلاحا کوکی را گرفته‌اند. اگر به ساعت‌های قدیمی و آنتیک علاقه دارید می‌توانید از موزه تماشاگه زمان در تهران دیدن کنید. موزه در باغی متعلق به دوران قاجار تاسیس شده البته ساختمان آن متعلق به دوران پهلوی است. در این موزه انواع ساعت‌های باستانی مانند ساعت آبی، ساعت شنی، ساعت شمعی، ساعت روغنی، ساعت آفتابی به علاوه ساعت‌های آنتیک دیواری، ساعت‌های رومیزی دکوری، ساعت‌های جیبی و... نگهداری می‌شوند. همچنین چند ساعت مچی و جیبی متعلق به اشخاص مشهور در این مجموعه وجود دارند.

 

آدرس: تهران، خیابان ولی‌عصر، ابتدای خیابان فلاحی، نبش چهارراه پرزین بغدادی، پلاک ۱۲

 

5- نمایشگاه هوایی

 

همواره پرواز برای انسان‌ها یک تجربه شگفت انگیز بوده و قرن‌ها برای رسیدن به آن تلاش شده است. یک نمایشگاه هوایی در شهر تهران قرار دارد که بازدید از آن می‌تواند برای دانش‌آموزان گزینه مناسبی باشد. در این نمایشگاه می‌توانید هواپیماهای قدیمی مسافربری و هواشناسی را که حالا دیگر از رده خارج شده‌اند مشاهده نمایید. قدیمی‌ترین هواپیما در این مجموعه، در دهه ۷۰ میلادی از رده خارج شده است. همچنین هواپیمای شخصی اشرف پهلوی در این نمایشگاه مشاهده می‌گردد. لازم به ذکر است که این مجموعه تنها نمایشگاه هوایی در خاورمیانه می‌باشد.

 

آدرس: تهران، کیلومتر ۴ جاده کرج، روبروی پارک ارم

 

6- موزه دکتر حسابی

 

پس از درگذشت دکتر حسابی، یک طبقه از خانه ایشان را به موزه تبدیل کردند. از آنجایی که دکتر حسابی به عنوان پدر فیزیک ایران و همچنین یکی از بنیان‌گذاران دانشگاه تهران شناخته می‌شود، بازدید از خانه موزه ایشان می‌تواند برای دانش آموزان الگوی مناسبی در زمینه انتخاب رشته‌های مهندسی و مخصوصا فیزیک به وجود بیاورد. در این موزه وسایل شخصی پروفسور حسابی، مدارک علمی، مدارک تحصیلی، نشان‌ها، تقدیرنامه‌ها، عکس‌ها، متن‌های سخنرانی، تابلو نقاشی، کتاب‌ها و… که به ایشان تعلق داشتند نگهداری می‌شوند.

 

آدرس: تهران، خیابان مقصود بیک، چهارراه حسابی، پلاک ۴۷

 

جاهای دیدنی تهران

 

7- موزه صنعت برق

 

موزه صنعت برق در خیابان پیروزی شهر تهران قرار دارد. محل موزه مربوط به یکی از اولین نیروگاه‌های برق ایران بوده که امروزه تبدیل به موزه شده است. در این سایت ۴۵۰۰ متری می‌توانید نخستین مولد برقی که توسط ناصرالدین شاه وارد ایران شد، اشیاء و اسناد قدیمی مربوط به برق در ایران، اولین لامپ هایی که به ایران وارد شدند و... را مشاهده کنید. در سالن دیداری و شنیداری موزه یک فیلم مستند از اولین باری که لامپ‌های الکتریکی در شهر تهران روشن شدند نمایش داده می‌شود. به طور کلی در این موزه سیر ورود و تکامل نیروگاه‌های برق و خط توزیع آن را برای دانش آموزان توضیح می‌دهند.

 

آدرس: تهران، میدان شهدا، خیابان پیروزی، خیابان شهید افروز

 

جاهای دیدنی تهران

 

8- رصدخانه زعفرانیه

 

نخستین مرکز نجوم که در ایران تاسیس شد، رصدخانه زعفرانیه است. این رصدخانه برای رده سنی کودکان و نوجوانان با مسئولیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساخته شد. افرادی که مبتدی هستند می‌توانند در این مرکز نجوم به فراگیری نجوم آماتور بپردازند. اولین افلاک نما یا آسمان نمای ایران هم در این رصدخانه ساخته شده و برای کودکان و نوجوانان بسیار جذاب می‌باشد. علاوه بر مواردی که نام بردیم نمایشگاهی از عکس‌های نجومی و ماکت‌های سیاره‌ها و ستاره‌ها در این مرکز در معرض دید عموم قرار دارد.

 

آدرس: تهران، خیابان ولی‌عصر، خیابان فلاحی، خیابان بهار، خیابان یکتا، پارک زعفرانیه

 

جاهای دیدنی تهران، رضدخانه زعفرانیه

 

9- موزه اسناد ملی ایران

 

موزه اسناد ملی، بخشی از کتابخانه ملی ایران است. در این موزه می‌توانید انواع نسخه های خطی و کهن کتاب‌ها، نفایس، نشریات قدیمی، مرقعات، منابع غیر کتابی، اسناد خطی، آثار هنری و... را مشاهده کنید. از آنجایی که این موزه متعلق به کتابخانه ملی است می‌توانید در  کنار آن از کتابخانه هم دیدنی کرده و در سالن مطالعه از برخی منابع برای تحقیق یا آگاهی کمک بگیرید. لازم به ذکر است که تمام کتاب‌ها و منابع کتابخانه مرکزی در دسترس عموم قرار ندارند.

 

آدرس: تهران، بزرگراه شیخ فضل اله نوری، امتداد اتوبان همت

 

جاهای دیدنی تهران، موزه اسناد ملی ایران

 

10- عمارت ارباب هرمز

 

عمارت ارباب هرمز در شرق تهران قرار گرفته و به دوران قاجار تعلق دارد. یش از ۱۰۰ سال پیش، عده‌ای از زرتشتیان استان یزد و استان فارس به تهران کوچ کردند. ارباب جمشید جزو دسته زرتشتیان مهاجر بود که در شرق تهران ساکن شد. پس از مرگ او، فرزندش هرمز آرش مالک زمین‌های پدری شد. هرمز آرش بناهای بسیاری ساخت و در جهت استفاده مردم وقف کرد. می‌توان گفت محله تهرانپارس به همت هرمز آرش رونق گرفت و آباد شد. امروزه عمارت اراب هرمز در شرق تهران، تنها یادگار باقیمانده از خاندان ارباب است. این عمارت به موزه گرافیک ایران تبدیل شده است.

 

آدرس عمارت ارباب هرمز: تهران، بزرگراه شهید بابایی، خیابان استخر، بلوار استقلال، خیابان توحید، ضلع شمالی پارک پلیس

 

عمارت ارباب هرمز

 

11- عمارت قزاقخانه

 

عمارت قزاقخانه شامل مجموعه‌ای از ساختمان‌ها هستند که در دوران حکومت ناصرالدین شاه قاجار ساخته شده‌اند. زمانی که ناصرالدین شاه به روسیه سفر کرد، تحت تأثیر نظم و یک‌دستگی نظامیان روس قرار گرفت. او پس از بازگشت به تهران تصمیم گرفت پادگانی به سبک قوای نظامی روسیه تاسیس کند. همچنین قراردادی بین ایران و روسیه امضا شد که بر اساس آن تعدادی از نظامیان روس (قزاق یا کزاک) برای آموزش سربازان ایرانی، به تهران آمدند. محل استقرار این سربازان، عمارت قزاقخانه بود که به دستور ناصرالدین شاه در میدان مشق (میدان باغ ملی سابق) بنا نهادند. عمارت قزاقخانه در سال ۱۳۸۵ به عنوان یکی از میراث ملی ایران به ثبت رسید.

 

آدرس عمارت قزاقخانه: تهران، شمال میدان مشق

 

جاهای دیدنی تهران، عمارت قزاقخانه

 

کافه های تهران

 

کم نیستند گردشگرانی که در جستجوی یک جای دنج و آرامش بخش به کافه ها پناه می برند تا کمی از اوقات خود را به دور از شلوغی های شهر سپری کنند. کافه های تهران با برخورداری از دکوراسیون و طراحی زیبا، محیط دنج را فراهم آورده است تا دانشجویان، جوانان و نوجوانان برای چند ساعتی دور هم جمع شوند. در کافه های تهران نوشیدنی های گرم چون قهوه، کاپوچینو، نوشیدنی های خنک مانند: آبمیوه و انواع اسموتی و دسرها و صبحانه سرو می شود. در برخی از بهترین کافه های تهران می توان مراسم هایی مانند: جشن تولد و خواستگاری وجلسات اداری را برگزار نمود. اگر دوست دارید شما در تور تهران به بهترین و با کیفیت ترین کافه های تهران سر بزنید می توانید مقاله " بهترین کافه های تهران را بشناسید! | معرفی کافه های تهران با آدرس + ویدئو + پیج اینستا " را مطالعه کنید. ما در این مقاله به معرفی دقیق بهترین کافه های تهران و کاربری هایشان پرداخته ایم. کافه ها مکان های ارام تهران است و اگر به دنبال آرامش در دل شهری پر هیاهو هستید، به شما پیشنهاد می شود.

 

جاهای دیدنی تهران، کافه های تهران

 

جاهای دیدنی زعفرانیه تهران

 

زعفرانیه یکی از مناطق قدیمی و به اصطلاح بالاشهر تهران است. زعفرانیه در کوهپایه های البرز قرار دارد و معماری آن به صورت مدرن و سنتی است. زعفرانیه 1800 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و با توچال، خیابان ولیعصر، محمودیه، تجریش و رودخانه ولنجک همسایه است. اگر شما هم به تهران آمدید، پیشنهاد می کنیم به اماکن دیدنی محله زعفرانیه سفر کنید و در این محله ها کمی به گشت و گذار بپردازید:

 

1- موزه اتومبیل های سلطنتی

 

در این بخش از معرفی جاهای دیدنی تهران به موزه اتومبیل های سلطنتی، در خیابان زعفرانیه می پردازیم. موزه اتومبیل های سلطنتی یکی از مکان های دیدنی زعفرانیه تهران در مجموعه سعداباد است. این موزه شامل ماشین هایی است که توسط خاندان پهلوی و درباریان مورد استفاده قرار می گرفتند. در این موزه می توانید ماشین های رولز رویس، اسپید باگی، پنج دستگاه بنز و 6 دستگاه موتور سیکلت و یک دستگاه استومبیل و کالسکه را ببینید. مهم ترین بخش این موزه از ماشین های مرسدس بنز ال 300 تشکیل شده است.  این موزه از مکانهای توریستی تهران محسوب می شود و برای رفتن به آن می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید.

 

آدرس موزه اتومبیل های سلطنتی: تهران، خیابان شهید فلاحی (زعفرانیه)، انتهای خیابان شهید کمال طاهری، مجموعه سعد آباد

 

موزه اتومبیل سنتی

 

2- کیوب کلاب

 

یکی دیگر از جاهای دیدنی زعفرانیه تهران، کیوب کلاب است. کیوب کلاب شامل اتاق های فرار گروب اسکیپ کیوب در تله کابین توچال است و از جمله جاذبه های گردشگری تهران است. با ورود به این اتاق فرار به محیطی شبیه به بازی های کامپیوتری مواجه می شوید و چالش های مختلفی را تجربه خواهید کرد. از جمله عواملی که باعث پیروزی شما در کیوب کلاب زعفرانیه می شود: داشتن سرعت عمل، هوش بالا، اطلاعات عمومی و قدرت عمل کار گروهی است. شرکت در این مسابقه ها در گروه های 3 تا 12 نفر امکان پذیر است.

 

آدرس کیوب کلاب: تهران، خیابان ولیعصر، خیابان زعفرانیه (شهید فلاحی)، انتهای خیابان شهید کمال طاهری، مجموعه سعد اباد

 

جاهای دیدنی تهران، کیوب کلاب زعفرانیه

 

3- مجتمع خرید زعفرانیه پلازا

 

مجتمع تجاری زعفرانیه پلازا یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران است که در 3طبقه و 40 غرفه تجاری و پارکینگ به گنجایش 210 اتومبیل احداث شده است. در این مجتمع خرید انواع اجناس با برند داخلی و خارجی عرضه می شود. انواع پوشاک زنانه، مردانه، بچگانه و لوازم ورزشی، ساعت، کیف و کفش، لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی، رستوران و کافی شاپ در این مرکز خرید یافت می شود. ساعت کار مجتمع پلازا از ساعت 9 صبح تا 10 شب است و گردشگران می توانند به یکی از جاهای دیدنی بالا شهر تهران سر بزنند.

 

آدرس مجتمع خرید پلازا زعفرانیه: تهران، میدان زعفرانیه، خیابان رامکوه، پلاک 16

 

جاهای دیدنی تهران، مجتمع خرید پلازا زعفرانیه

 

جاهای دیدنی تهران با مترو

 

تهران شهری بزرگ است و از جاذبه های دیدنی بسیاری برخوردار است و یکی از بهترین وسایل نقلیه ای که دسترسی به این دیدنی ها را سهل می کند، مترو است. امروزه با گسترش و توسعه خط مترو تهران می توان 90 درصد از جاذبه ها را با مترو مورد بازدید قرار داد. اما ما به معرفی معروف ترین جاهای دیدنی تهران با مترو پرداخته ایم تا اگر شما هم قصد سفر به تهران را داشتید، بتوانید به راحتی از جاهای دیدنی اش بازدید کنید و لذت ببرید:

 

- کاخ گلستان تهران

- موزه ایران

- دربند

- کاخ سعد آباد 

- بام تهران

- سر در باغ ملی

- عمارت مسعودیه

- بام لند چیتگر

- شهربازی ارم

- پل طبیعت، پارک ها و بوستان

- جنگل سرخه حصار

- سرزمین عجایب

- آرامگاه شاه عبدالعظیم 

 

جاهای دیدنی تهران با مترو

 

پارکینگ‌های خیابان های تهران

 

اگر شما هم قصد دارید با رزرو هتل های 4 ستاره و 5 ستاره تهران را زرو کنید و با ماشین شخصیتان به تهران سفر کنید، نیاز دارید در بازدید از مکانهای دیدنی و تفریحی تهران به شناسایی جاهای پارک خالی در خیابان های تهران بپردازید تا هنگام پارک ماشین با مشکل مواجه نشوید.  با توجه به اینکه پارک کردن ماشین در محیط هایی مانند: رو به روی درب مغازه ها، 15 متری بیمارستان ها و ورودی کوچه ممنوع است، بهتر است برای پارک ماشین خود به پارکینگ ها مراجعه کنید. 

 

1- پارکینگ عمومی طبقاتی مهرسان 

 

یکی از خیابان های شلوغ تهران، خیابان کارگر شمالی است که منتهی به میدان انقلاب می شود. میدان انقلاب در مرکز شهر قرار دارد و به جاذبه های دیدنی بسیاری چون سینما، کافه ها و پارک و موزه اشاره نمود. اگر گذرتان به خیابان کارگرشمالی تهران افتاد، می توانید خودرو خود را در پارکینگ عمومی طبقاتی مهرسان ماشین پارک کنید. این پارکینگ گنجایش 500 ماشین را دارد. 

 

2- پارکینگ اختصاصی بیمارستان بهارلو

 

خیابان کارگر جنوبی نیز در نزدیکی میدان انقلاب واقع شده است و از پرتردد ترین خیابن های شهر محسوب می شود. در این خیابان پارکینگ اختصاصی بیمارستان بهارلو با ظرفیت 100 خودرو وجود دارد.

آدرس: میدان راه آهن، اول خیابان کارگر جنوبی، خیابان بهداری، خیابان معینی

 

3- پارکنیگ امپراطور پایتخت

 

یک یدیگر از خیابان های پر تردد خیابان قزوین با ظرفیت 250 خودرو است که به دلیل نزدیکی با خیابان های جنوب تهران مورد توجه گردشگران و تهران نشینان بسیاری قرار گرفته است. 

 

4- پارکینگ بوستان نهج البلاغه

 

شاید شما هم نام اتوبان حکیم غرب تهران را شنیده باشید! این اتوبان پس از خروجی یادگار امام جنوب به بوستان نهج البلاغه منتهی می شود. در این صورت اگر گذرتان به اتوبان افتاد، می توانید در پارکینگ بوستان نهج البلاغه فاز 2 خودرو خود را پارک نمایید.

 

پارکینگ بوستان نهج البلاغه

 

5- پارکینگ عمومی استاد معین

 

پارکینگ عمومی استاد معین، یکی از پارکینگ هایی است که در خیابان آزادی قرار گرفته است. این خیابان از شلوغ ترین خیابان های مرکز تهران است. این پارکینگ به مناطق دیدنی و تفریحی تهران مانند: مسجد شیخ عبدالله طرشت، میدان آزادی، سرای ژیمناستیک، شهربازی شهرک فکوری، سالن آمفی تئاتر برج آزادی، شهربازی المهدی، استخر پرنیان، لرد اسکیپ و پارک آبی زیتون نزدیک است.

 

آدرس: خیابان آزادی، خیابان نجارزادگان، خیابان خالقیان، روروی شهرداری منطقه 9

 

اگر شما هم تور تهران را رزرو کردید و از جاذبه های تهران بازدید کردید، می توانید تجربه شیرین و به یادماندنی خود را برای ما بنویسید و با سایر گردشگران به اشتراک بگذارید. برای رزرو تور تهران کافی است همین الان با ما تماس بگیرید.

پارک پردیسان یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران است که در منطقه ۲ تهران قرار گرفته و توسط سازمان محیط زیست اداره می‌شود. جاده پیاده روی پارک پردیسان یکی از بهترین و زیباترین جاده‌های سلامت در شهر تهران است. این مسیر حدود ۷ کیلومتر مسافت داشته و تجهیزات ورزشی متنوعی در کنار آن ساخته‌اند. استعمال دخانیات در پارک پردیسان به طور کلی ممنوع بوده و به پارک بدون دخانیات مشهور شده است. هوای پاک این منطقه و مسیر کم شیب آن برای تمامی سنین با هر نوع آمادگی جسمانی مناسب است. همچنین جاده پیاده‌روی پارک پردیسان در هز ۴ فصل سال قابل استفاده می‌باشد.

 

آدرس: تهران، ضلع شمالی بزرگراه حکیم، بین شیخ فضل‌اله نوری و یادگار امام

فهرست مطالب

دیدنی‌های تهران برای تفریح: پارک‌ها و بوستان‌ها

 

بهترین جاهای دیدنی و تفریحی تهران شامل فضاهای سرسبز می‌شود که آلودگی هوا در آن‌جا کمتر است. پارک‌های تهران در بهار و تابستان، جای دیدنی رایگانی برای حضور خانواده‌ها، جوانان، نوجوانان و کودکان هستند. در حال حاضر، کلان‌شهر تهران بیشتر از دو هزار پارک را در دل خود جای داده و مسلما نمی‌توان به تمامی آن‌ها سر زد. معروف‌ترین پارک‌ها و بوستان‌ها از پاک‌ترین و جذاب‌ترین دیدنی‌های تهران محسوب می‌شوند. این مکان‌ها ارزش دارند که حداقل یک‌بار به آن‌ها سر بزنید. سر زدن به این پارک‌های دیدنی در تهران، رایگان و بدون هزینه است و برای بهار و تابستان به‌عنوان نقاطی سرسبز و پاک برای زوج‌ها، خانواده‌ها، جوانان و کودکان پیشنهاد می‌شوند.

 

پارک آب و آتش تهران

آدرس: تهران، خیابان آفریقا نرسیده به چهارراه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین 
 

پارک آب و آتش از جاهای دیدنی تهران طبیعت

پارک آب و آتش از جاهای دیدنی تهران بوده که تقریبا جزو جدیدترین نقاط پاک کلان‌شهر به شمار می‌رود. این پارک، یکی‌ از تفریحگاه‌های اصلی تهران است که توسط پل طبیعت به پارک طالقانی را به هم مرتبط می‌کند. پارک آب و آتش دارای امکاناتی مدرن و کامل است که برای همه فصل‌ها، جذابیت خاص خودش را دارد. تندیس‌های سنگی از افسانه‌های ایرانی، فانوس دریایی، برج آتش، آب‌نماهای بزرگ و آلاچیق‌ها از متنوع‌ترین امکانات رفاهی برای بازدیدکنندگان و گردشگران است. علاوه‌براین‌ها، سرشناس‌ترین کافه‌ها و رستوران‌های تهران در نزدیکی پارک آب و آتش، خوش‌طعم‌ترین نوشیدنی‌ها و خوراکی‌ها را برای هر وعده ارائه می‌کنند.

 

پارک لاله تهران

آدرس: تهران، خیابان کارگر شمالی،‌ تقاطع بلوار کشاورز
 

پارک لاله از خنک‌ترین جای دیدنی تهران برای فصل تابستان

دور از انتظار است که کسی به تهران سفر کرده باشد و چیزی درباره خاطره‌انگیز بودن این تفریحگاه و جای دیدنی نشنیده باشد. پارک لاله در میان جاهای دیدنی تهران و تفریحگاه‌ها در نیم‌قرن توانسته تا شهرت و محبوبیتش را حفظ کند. این پارک از قدیمی‌ترین بوستان‌های تفریحی تهران است که با درختان سرسبز مختلف، نمایی زیبا و خاطره‌انگیز دارد. درختانی مانند چنار، سرو، اقاقیا، افرا، ماهونیا، بربریس و صنوبر، این فضای سبز را به مکانی دنج برای آرامش و استراحت بازدیدکنندگان تبدیل کرده‌اند. 
پارک لاله به سبک پارک‌های کشور ژاپن طراحی شده است و همین نمای جذاب موجب شده که برای جاهای دیدنی تهران در شب معرفی شود. در محوطه، غرفه‌های دائمی برای سرو خوراکی و صنایع دستی باعث تپیدن نبض بوستان لاله تهران شده است.
خیره‌کننده‌ترین جاذبه گردشگری در پارک لاله به آب‌نمای آن مربوط می‌شود. این آب‌نمای چشم‌نواز در میدان میانی قرار دارد و اطراف آن، خنک‌ترین جای دیدنی تهران برای فصل تابستان است و جان می‌دهد برای پهن کردن بساط پیک‌نیک یا گفتگوهای دونفره برای مدتی نسبتا طولانی. 
 

پارک ساعی 

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، پایین‌تر از میدان ونک
 

پارک ساعی؛ زیباترین جای دیدنی تهران

بوستانی دنج، خلوت و دلنشین مانند پارک ساعی، زیباترین جای دیدنی تهران برای بچه‌ها و همراهان آن‌هاست. بین معروف‌ترین خیابان تهران و طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه، پارک ساعی قرار دارد. قدمت بوستان ساعی، متعلق به سال 1324 است و به همین لحاظ جزو قدیمی‌ترین دیدنی‌هاست. مزیت انتخاب این پارک، به سرراست بودن آدرسش مربوط می‌شود. قلب بوستان ساعی، باغ وحش و پرندگان آن است که به واسطه حضور گردشگران، در چهار فصل سال می‌تپد. جذابیت پارک با وجود ترکیب سمفونی نوای پرندگان، نمای چشم‌نواز درختان و حضور پرندگانی مانند طوطی وحشی، غاز، مرغابی، قو و طاووس برای توریست‌ها و تهرانی‌ها، دوچندان شده است.
 


پارک ملت

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر (عج)، جنب بزرگ‌راه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (نیایش)
 

عکس پارک ملت از اصلی‌ترین تفرجگاه‌ها و مکان‌های دیدنی تهران

از اصلی‌ترین تفرجگاه‌ها و مکان‌های دیدنی تهران، پارک ملت است. بوستان ملت شامل قسمت‌های مختلف است. دریاچه مصنوعی، تندیس‌های سنگی، باغ وحشی کوچک، فضای سبز گل کاری شده و پردیس گالری ملت از بخش‌های دلفریب پارک ملت به حساب می‌آیند که بازدیدکنندگان و حتی افراد مهمان در پایتخت را از گوشه گوشه تهران به اینجا می‌کشاند. پارک ملت برای افراد علاقه‌مند به ورزش و پیاده‌روی، آغوشی گرم و همیشه باز دارد.  
با وجود زمین بازی کودکان و امکانات ورزشی متنوع مانند میزهای تنیس روی میز، فوتبال دستی، زمین بازی برای بدمینتون و والیبال، بوستان ملت جزو بهترین جاهای تهران برای تمامی رده‌های سنی است. 
 

پارک جمشیدیه

آدرس: تهران، انتهای خیابان شهید باهنر (نیاوران)، انتهای خیابان فیضیه و امیدوار
 

پارک جمشیدیه، دیدنی‌ترین جای تهران برای تفریح و سرگرمی

پاکی و لطیف بودن آب‌وهوای جمشیدیه برای تهرانی‌ها اثبات شده است. مناظر دلنشین در کنار صدای آرامش‌بخش پرندگان، این بوستان را به یکی از «دیدنی‌ترین جاهای تهران برای تفریح و سرگرمی» افراد تبدیل کرده است. بوستان جمشیدیه برای تمامی فصل‌های سال، مقصدی جذاب و دلنشین است. با وجود شلوغی‌ها و استرس‌های روزانه، رویایی‌ترین نورپردازی‌ها در شب‌های پارک جمشیدیه، همچنان تماشایی هستند و به دلیل هوای مطبوع، فرصت بی‌نظیر پیک‌نیک مفرح و خاطره‌ساز را نباید از دست داد. دیدنی‌های جمشیدیه تهران شامل مجسمه‌های سنگی، دریاچه و نمایشگاه‌های متنوع برای مناسبت‌های گوناگون است. فعالیت‌های سرگرمی تهران در پارک جمشیدیه شامل عکاسی، پیاده‌روی، کوه‌نوردی و بالا رفتن از ارتفاعات است. با نزدیک بودن بوستان به بازار تجریش به پارک، گشت‌وگذار در بازار خوش‌رنگ و لعاب و تماشای حجره‌ها را هم می‌توان جزو فعالیت‌های پیشنهادی برای گردش پارک جمشیدیه دانست.
 

پارک قیطریه

آدرس: تهران، خیابان قیطریه، نرسیده به میدان پیروز، جنب خیابان روشنگر
 

عکس پارک قیطریه از جاهای دیدنی تهران با مترو

از بهترین جاهای تهران برای دیدن، تفریح و داشتن ساعت‌های سرگرم‌کننده، پارک قیطریه است. این پارک، یادگاری از دوره قاجار است و در دهه 50، به شهرداری تهران سپرده شد تا برای استفاده عمومی و رایگان، مورد بهره‌برداری قرار بگیرد. پارک قیطریه در پایین تپه‌ای به همین نام قرار داشته و به دلیل موقعیت خوبش، آب‌وهوای لطیفی دارد و زیستگاهی مناسب برای زندگی پرندگان است. سرسبزی این پارک را مدیون پوشش گیاهی آن هستیم. تنوع پوشش پارک قیطریه شامل بلوط، نارون، گردو، اقاقیا، سرولاوسون، بیدمجنون، چنار، صنوبر و کاج مشهد است. همچنین وجود درختچه‌هایی مانند نرگس درختی، زالزالک، سوداغ و بوداغ، فضای سبز این پارک را بیشتر جلوه می‌دهد. 
با توجه به نزدیکی پارک قیطریه به ایستگاه مترویی به همین نام، آن را می‌توان در لیست جاهای دیدنی تهران با مترو هم قرار داد. بازدیدکنندگان و گردشگرانی که برای گذراندن اوقات فراغت به پارک قیطریه می‌آیند، می‌توانند از امکانات متعدد آن استفاده کنند. از جمله این امکانات می‌توان به فرهنگسرای ملل و نگارخانه اشاره کرد. مراکز تفریحی مانند سینما 6 بعدی، زمین بازی کودکان، پیست اسکیت و آموزش در کنار امکانات رفاهی مانند کافی‌شاپ، بوفه، نمازخانه، برکه، آلاچیق و سرویس بهداشتی در نقاط متعددی از محوطه پارک قرار دارند و دسترسی راحتی به آن‌ها مهیاست.
با همه جذابیت‌های طبیعی که پارک قیطریه دارد، گربه‌ها از دلایل دیگر محبوبیت آن برای بازدیدکنندگان محسوب می‌شود. گربه‌ها از جاذبه‌های خاص این جای طبیعی به شمار می‌روند که برای ساعت‌هایی طولانی، هر بازدیدکننده را محو تماشای خود می‌کنند. هر رهگذری که از اینجا بگذرد، می‌تواند برای تغذیه گربه‌ها قدمی بردارد و با استفاده از دستگاه الکترونیکی به گربه‌ها غذا بدهد.
 

پارک نیاوران

آدرس: تهران، میدان باهنر یا نیاوران، انتهای شمالی خیابان پاسداران (سلطنت آباد پیشین)
 

تصویر پارک‌ نیاوران از تفریحگاه‌های تهران

پارک‌ نیاوران از تفریحگاه‌های تهران با جاذبه‌های دیدنی متفاوت است. از نظر خانواده‌ها، پارک نیاوران جزو بهترین جاهای تهران است؛ زیرا امکانات رفاهی متعددی دارد و جاذبه‌های تفریحی آن به قدری است که هر رده‌ سنی را مشغول خودش می‌کند. با این تعریف، دور از انتظار نیست که پارک نیاوران جزو جاهای مناسب برای تعطیلات آخر هفته تهرانی‌ها باشد. هویت پارک نیاوران با دوران قبل از انقلاب گره خورده است. این بوستان جان گرفته در طول تاریخ به دست محمدرضا شاه ساخته شده و البته طراحی آن برعهده انگلیسی‌ها بوده است.
دسترسی به پارک نیاوران از طریق مترو امکان‌پذیر است. برای رفتن با مترو باید از خط یک تهران استفاده کنید. کافی است که در ایستگاه تجریش پیاده شوید و تا میدان قدس که 5 دقیقه فاصله است، قدم بردارید. پیشنهاد می‌کنیم که از میدان قدس تا پارک باصفای نیاوران، تاکسی بگیرید. در صورتی که تمایل دارید تا به ایستگاه نوبنیاد هم بروید، دسترسی آسانی برای شما فراهم است.
تا جایی که چشم کار می‌کند، امکانات تفریحی و رفاهی در پارک نیاوران به چشم می‌خورد. مجموعه ورزشی شهدای نیاوران، باشگاه تیراندازی آریا (ضلع شرقی پارک)، زمین بازی کودکان، فضاهای دلنشین، آلاچیق، چهار استخر بزرگ در کنار وسایل ورزشی مانند وسایل بدن‌سازی، میزهای تنیس روی میز و شطرنج و مراکز فرهنگی و مذهبی نظیر کتابخانه، آمفی‌تئاتر و مسجد، پارک نیاوران را به یکی از پرامکانات‌ترین جاهای تفریحی تهران در روز و شب تبدیل کرده است. 
 

پارک نهج البلاغه

آدرس: تهران، بین بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی (نیایش) و بزرگراه همت، غرب بزرگراه یادگار امام (ره)
 

تصویر پارک نهج البلاغه از جاهای دیدنی و تفریحی تهران

 

پارک نهج البلاغه در نزدیکی مهم‌ترین اتوبان تهران یعنی غرب بزرگراه یادگار امام، پررونق‌ترین جای دیدنی و تفریحی برای بازدیدکنندگان قابل دسترسی است. وسعت آن به 35 هزار مربع می‌رسد. آرامشی که در پارک نهج البلاغه غالب بوده، در کمتر نقاط دیدنی از تهران قابل لمس است. برجسته‌ترین دیدنی پارک نهج البلاغه، پل معلق آن است. این پل، جایگاه اولین پل معلق تهران و دومین پل معلق جهان را دارد. توصیفی دیگر از پارک نهج البلاغه که باعث شهرت بیشتر آن شده، وسعت آن به‌عنوان بزرگ‌ترین بوستان دره‌ای ایران است.
نمای بوستان نهج‌البلاغه به‌صورت طبقه‌ای است که رودخانه‌ای از میان آن می‌گذرد و لقب زیباترین دیدنی تهران را از آن خود کرده. فعالیت‌های سرگرم‌کننده‌ای که در بوستان نهج البلاغه می‌توان انجام داد، شامل قایق پرش در آب، پیست پرش در آسمان، پیست دوچرخه‌سواری، شهربازی بیلینو، سینما روباز و آمفی‌تئاتر است.
 

پارک ژوراسیک

آدرس: تهران، سعادت آباد، انتهای بلوار پاکنژاد، میدان بهروز، بلوار شقایق، پایین‌تر از پارک پرواز
 

تصویر پارک ژوراسیک، جذاب‌ترین دیدنی تهران برای کودکان

جذاب‌ترین دیدنی تهران برای کودکان، پارک ژوراسیک است. در هر فصلی از سال که به بوستان موضوعی ژوراسیک سر بزنید، قصه زندگی دایناسورها و حیوانات تعریف می‌شود. علاوه‌بر کودکان، رده‌های سنی بالاتر هم می‌توانند از این جاذبه علمی و طبیعی، حظ کنند و لذت ببرند. بازدید از جاذبه ژوراسیک در تهران، رایگان نیست. برای ورود به این مکان تفریحی-آموزشی می‌بایست بلیط ورودی را تهیه کرد.
آنچه که چشم‌ها را در فضای پارک ژوراسیک، سرگرم می‌کند، مجسمه‌های متحرکی از گونه‌های مختلف دایناسورهاست. این مجسمه‌ها با حرکت‌هایی نظیر پلک زدن، جابجایی دست‌ها و صدای دایناسورها، صحنه‌هایی به یاد ماندنی در خاطره حاضران و بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند. جامعیت پارک ژوراسیک با مجسمه‌هایی مانند تمساح، فیل و خرس قطبی تکمیل شده که با هدف آموزش برای کودکان تعبیه شده‌اند.  
چه با ماشین و چه با مترو، اگر بخواهید به پارک ژوراسیک بروید، دسترسی راحتی برای شما مهیاست. برای گردشگرانی که با ماشین به این جاذبه سر می‌زنند، پارکینگ دارای فضای کافی برای نگهداری از ماشین‌هاست. اگر سر زدن به این جای دیدنی را با مترو ترجیح می‌دهید، ایستگاه میدان صنعت پیاده‌ شوید. بعد از آن هم خودتان را به میدان بهرود برسانید و در نهایت با 5 دقیقه پیاده‌روی به این پارک خواهید رسید.
امکانات پارک ژوراسیک برای گردشگران شامل مراکز تفریحی نظیر آتلیه عکاسی، سینمای چهاربعدی، فروشگاه هدیه و اسباب‌بازی به همراه کارگاه سفال است. این نقاط جزو جاهای پرجنب‌وجوش پارک ژوراسیک به حساب می‌آیند. با وجود کافه، رستوران و بوفه ژوراسیک، شرایط استراحت و شکم‌گردی در هر فصلی از سال برای بازدیدکنندگان فراهم است.
 

پارک چیتگر

آدرس: تهران، اتوبان تهران- کرج، بعد از خروجی شهرک راه‌آهن
 

عکس پارک چیتگر، بهترین جای دیدنی تهران

بهترین جای دیدنی تهران در منطقه 22 برای تابستان با هوای خنک، پارک چیتگر است. این جای طبیعی شامل دو بخش شرقی و غربی می‌شود. ساختار هر دوی این بخش‌ها با یکدیگر متفاوت است. بخش غربی آن به حالت جنگلی و وحشی که دارد، شناخته می‌شود. در مقایسه با بخش غربی، قسمت شرقی آن شامل امکانات ورزشی و رفاهی متعدد است. با توجه به امکانات این دو بخش، به راحتی می‌توان تصمیم گرفت که کدام قسمت برای تفریح و گذران ساعت‌ها، انتخابی سودمندتر است. برای طبیعت‌گردی، قسمت غربی پارک مناسب‌ترین جای تفریحی و دیدنی است. در مقابل برای شکم‌گردی در رستوران‌ها و حضور در قرار و دورهمی‌ها، بخش شرقی آن شرایط خوبی دارد.
آلودگی هوای کلان‌شهر در جایی مانند پارک چیتگر، حداقل‌ترین مقدار ممکن است؛ چرا که این تفرجگاه در مسیر بادهای غربی تهران است. از طرفی، یکی از اهداف ساخت پارک چیتگر در تهران، افزایش اکسیژن هوای تهران است. بیشترین پوشش گیاهی آن را درختانی مانند کاج تهران، زبان گنجشک، اقاقیا، نارون، پلت، سرو خمره‌ای، سرو نقره‌ای، افرای سیاه و ارغوان تشکیل می‌دهند.
دسترسی پارک چیتگر به دریاچه‌ای با همین نام، موقعیت ناب یک تیر و دونشان را برای هر کسی که به تهران سفر می‌کند، فراهم کرده است. از متنوع‌ترین مراکز تفریحی پارک جنگلی چیتگر می‌توان به بوستان بانوان ریحانه، باغ ریحانه، باشگاه‌های سوارکاری، پیست دوچرخه‌سواری و بازی پرهیجان پینت بال اشاره کرد. 
برای شکم‌گردی در پارک جنگلی چیتگر، رستوران‌های زیر برای هر سلیقه‌ای، تجربه‌ای متفاوت را رقم می‌زند:
 

  • رستوران تشریفات
  • رستوران شب‌های گلستان
  • رستوران باراد
  • رستوران مروارید

 

پارک شهر

آدرس: تهران، محدوده خیابان‌های خیام و شهید فیاض‌بخش
 

پارک شهر از جاهای تفریحی جذاب تهران

 قدیمی‌ترین پارک کلان‌شهر ایران، بوستان پارک شهر به‌عنوان جاهای تفریحی جذاب تهران شناخته می‌شود. این پارک در سال 1339 تاسیس شده و با گذر زمان، همچنان پربازدیدترین تفرجگاه طبیعی برای گردشگران، به‌ویژه در روزهای آخر هفته است. در منطقه 12 تهران، پارک شهر قرار دارد و مساحت آن به 25 هکتار می‌رسد. از این وسعت، 17 هکتار آن شامل فضای سبز می‌شود. باقی مساحت آن شامل دریاچه مصنوعی، آب‌نماهای متعدد، مسیرهای پیاده‌روی، عمارت‌های درون پارک و چندین خیابان است. 
ساده‌ترین راه دسترسی به پارک شهر، مترو است. کافی است در ایستگاه مترو امام خمینی (ره) پیاده شوید و با ده دقیقه پیاده‌روی به سمت غرب و خیابان خیام جنوب به ورودی پارک شهر برسید. با خط دو مترو و ایستادن در مترو حسن آباد هم می‌توان به پارک شهر دسترسی داشت.
قلب تپنده پارک شهر همان جاذبه‌هایی است که در محوطه آن قرار گرفته‌اند. موزه صلاح یادگاری باقی‌مانده از جنگ تحمیلی ایران و عراق، باغ پرندگان در میانه بوستان، دریاچه پارک شهر از قدیمی‌ترین دیدنی‌ها با قدمت 20 سال و کتابخانه مرکزی به‌عنوان مجهزترین کتابخانه عمومی استان تهران، طیفی متنوع از علاقه‌مندان را به این جای تفریحی جنوب شرق تهران می‌کشاند. 
برای دیدن طبیعت قرمز و لاله‌های پارک شهر، ابتدای فصل بهار، بهترین زمان برای مراجعه است.
امکانات پارک شهر برای حضور خانواده‌ها، جوانان و کودکان شامل سرویس بهداشتی و امکانات ورزشی مانند میزهای پینگ‌پنگ و لوازم ورزشی است. 
 

پارک هنرمندان

آدرس: تهران، خیابان طالقانی، خیابان ایرانشهر
 

پارک هنرمندان از دیدنی‌ترین جاهای تفریحی و قشنگ تهران

پارک ایرانشهر یا پارک هنرمندان از دیدنی‌ترین جاهای تفریحی و قشنگ تهران، متعلق به دوران قاجار است. این بوستان، فضایی دلنشین و خاص دارد که محوطه آن با مجسمه‌های سنگی، به ظرافت طراحی شده است. تندیس‌های این پارک ارزشمند به حساب می‌آیند. معروف‌ترین نمونه آن، اثر پرویز تناولی است که در جنوب شرقی پارک قرار دارد. دوتا از چشم‌نوازترین تندیس‌ها به اثر دو اسب در نزدیکی ورودی مربوط می‌شود که ژازه تباتبایی آن را ساخته است. 
با رفتن به پارک هنرمندان، اوقاتی خوش و مفرح در انتظار گردشگران است. زمین چمن بازی مصنوعی برای بازی فوتبال کودکان، نوجوانان و رده‌های سنی بالاتر به همراه وسایل ورزشی، امکانات ورزشی متعددی را فراهم کرده است. 
در ضلع جنوبی پارک هنرمندان، خانه‌ای قدیمی قرار دارد که از سال 78 به جای مانده است. بخش‌های دیدنی خانه هنرمندان که لذت گشت‌وگذار را دوچندان می‌کنند، شامل موارد زیر است:

  • تالار جلیل شهناز
  • تالار فریدون ناصری
  • تالار غلامحسین امیرخانی
  • تماشاخانه عزت‌الله انتظامی
  • نگارخانه ممیز
  • نگارخانه غلامحسین نامی
  • نگارخانه سید هادی میرمیران
  • سینما تک
     

علاوه‌بر دیدنی‌ها، برگزاری مراسم‌ها و رویدادهای هنری مانند آهنربایی است که دوستداران هنر را به این نقطه دیدنی از پایتخت جذب می‌کند.
 

پارک طالقانی 

آدرس: تهران، منطقه سه، بزرگراه حقانی، بعد از پل بزرگراه مدرس
 

عکس بوستان طالقانی از دیدنی‌های جنگلی در لیست مکان‌های تماشایی تهران

پارک طالقانی به‌عنوان دیدنی‌های جنگلی در لیست مکان‌های تماشایی تهران قرار دارد. افتتاحیه پارک در سال 1361 بود و بیشترین تغییرات ایجادشده در آن به سال 1390 برمی‌گردد. این بوستان با پل طبیعت به پارک آب و آتش متصل شده و نقطه‌ای پاک برای تنفس اکسیژن تازه به حساب می‌آید.
برای دسترسی به بوستان طالقانی، گزینه‌های متعددی پیش روی بازدیدکنندگان است. راحت‌ترین گزینه، مترو است. با انتخاب خط یک مترو و پیاده شدن در ایستگاه شهید حقانی، فقط 5 دقیقه برای رسیدن به این پارک خوش‌آب‌وهوا فاصله است.


پارک دانشجو

آدرس: تهران، خیابان انقلاب اسلامی، نزدیکی چهارراه ولیعصر
 

تصویر پارک دانشجو از جاهای تفریحی و دیدنی ولیعصر تهران

بوستان دانشجو از جاهای تفریحی و دیدنی ولیعصر تهران است. قرار داشتن در مرکز شهر موجب شده تا پارک دانشجو جزو دیدنی‌های مهم پایتخت باشد. همچنین برگزاری رویدادهای هنری، این مکان را به جایی برای برپایی گردهمایی اهالی حوزه هنر تبدیل کرده است. 
کنار پارک دانشجو، ساختمان تئاتر شهر قرار دارد و به معنای واقعی، با آمدن به این بوستان، درب فرصت‌های غرق شدن در دنیای هنر به روی اهالی آن گشوده می‌شود. از نظر موقعیت مکانی، ساختمان تئاتر شهر در ضلع جنوبی پارک دانشجو قرار دارد و نخستین تاریخ فعالیت آن به سال 1351 برمی‌گردد. این بنا، امکانات استاندارد و مطلوبی دارد، از جمله واحدهای نورپردازی، صدا، تاسیسات، آکسسوار، طراحی صحنه و حمل و نقل دکور.
طبق نظر تهرانی‌ها، پارک دانشجو همانند گذشته، شاید آنقدر خوب در ذهن‌ها باقی نمانده باشد. با این حال، فواره‌های خوش‌صدا و نیمکت‌های چیده شده در فضای باز آن، صمیمیت حضور افراد را بیشتر کرده است.

 

پارک نوروز

آدرس: تهران، بزرگراه حقانی جنوب، خیابان دیدار جنوبی
 

تصویر بوستان نوروز از دیدنی‌های ارزان تهران

بوستان نوروز از دیدنی‌های ارزان تهران است که شهرت بین‌المللی دارد. وسعت پارک نوروز به 9 هکتار می‌رسد که در غرب زمین‌های 65 هکتاری عباس‌آباد قرار دارد. شروع به فعالیت پارک نوروز در سال 92 بود و بزرگترین رصدخانه خاورمیانه در آن مانند نگینی برجسته، خودنمایی ویژه‌ای می‌کند. دلیل نام‌گذاری پارک نوروز به آیین‌های سنتی برمی‌گردد که برای نوروز در کشورهای عضو اکو برگزار می‌شود. رسم و رسوم‌های آیینی در کشورهای اکو و کشورهایی مانند عراق و بحرین در بوستان نوروز، هرساله به نمایش در می‌آیند. به همین خاطر، این بوستان برای تهران گردی در نوروز، همواره جزو اولین گزینه‌های پیشنهادی است.

 

پارک ولایت

آدرس: تهران، انتهای اتوبان نواب، تقاطع اتوبان تندگویان
 

پارک ولایت از دیدنی‌ها و تفریحگاه‌های منطقه 19 شهرداری تهران

بوستان ولایت از بزرگترین پارک‌های تهران و جزو دیدنی‌ها و تفریحگاه‌های منطقه 19 شهرداری است، فضایی مناسب برای حضور خانم‌ها، جوانان، نوجوانان، کودکان و آقایان دارد. با استفاده از خودروی شخصی و مترو می‌توان به این مکان تفریحی دسترسی داشت. 
محیط بوستان ولایت برای انجام ورزش‌هایی مانند اسکیت، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و دومیدانی طراحی شده است. اگر برای دویدن طولانی به دنبال نقطه‌ای تفریحی با شرایط مناسب هستید، پارک ولایت آن موقعیت را برای حضورتان دارد.
به واسطه قرار گرفتن درخت‌های تنومند و مرتفع، پارک ولایت از جاهای دیدنی خنک تهران در تابستان محسوب می‌شود. امکانات رفاهی و تفریحی بوستان ولایت برای گذراندن بی‌وقفه ساعت‌ها شامل راپل، پاراگلایدر، صخره‌نوردی، کارتینگ، موتورسواری، اتومبیل‌رانی، باند پروازی بادبادک‌ها، سالن پرورش اندام و سوارکاری است. 
به‌علاوه با قرار گرفتن آلاچیق در محوطه، بوستان ولایت را در لیست جاهای دیدنی خنک تهران در تابستان می‌توان قرار داد. فعالیت‌های رایج بوستان در اینجا، برگزاری پیک‌نیک و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه است. آرامش وصف‌ناپذیری که بوستان ولایت دارد، آن را به دنج‌ترین جای خوش‌نام در میان رهگذران حوالی اتوبان نواب تبدیل کرده است.
 


پارک المهدی

آدرس: تهران، میدان آزادی، بوستان المهدی
 

پارک المهدی از جاهای دیدنی طبیعی شهر تهران

بوستان المهدی از جاهای دیدنی تهران نزدیک میدان آزادی است. این مکان طبیعی دارای دریاچه بزرگی است و مساحت تقریبی آن 65500 متر مربع اعلام می‌شود. بوستان المهدی دارای بخش‌های جذاب و مختلفی است و به واسطه فضای دلنشینی که دارد، اتمسفر آن بسیار عالی و فوق‌العاده است. 
با وجود دریاچه بزرگ و تلطیف هوا در اطرافش، محوطه پارک المهدی از جاهای دیدنی خنک تهران محسوب می‌شود. برای جانی دوباره تازه کردن، این موقعیت از پارک برای پیاده‌روی و قدم زدن دوستانه، موقعیتی مناسب دارد. ماهیگیری یکی از تفریحات پارک المهدی است و از هیجان‌انگیزترین فعالیت‌هایی بوده که در مرکزی‌ترین نقطه تهران می‌توان تجربه کرد. عکاسی، پیک‌نیک و شهربازی از فعالیت‌های تپنده بوستان برای حضور افراد و گردشگران است. 
برای رفتن به پارک المهدی تا دلتان بخواهد، مسیر دسترسی وجود دارد. رایج‌ترین روش دسترسی به آن بوستان، استفاده از اتوبوس‌های تندرو خط آزادی-تهرانپارس یا آزادی-خاوران است و با چند دقیقه پیاده‌روی به سمت جنوب شرقی، راهی مناسب برای دسترسی به آن می‌توان داشت.

 

پارک جنگلی لویزان

آدرس: شمال شرق تهران، بزرگراه امام علی (ع)، بعد از خروجی بزرگراه شهید زین‌الدین، خروجی شیان
 

پارک جنگلی لویزان از جاهای دیدنی و تفریحی تهران

از جاهای دیدنی تهران که نمای جنگلی دارد، پارک لویزان است. قدمت بوستان جنگلی لویزان در تهران به دوران پهلوی و سال 1342 برمی‌گردد. محیط دلنشین و چشم‌انداز باصفای آن باعث شده تا پارک جنگلی لویزان یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین نقاط دیدنی تهران برای جوانان و خانواده‌ها باشد. از نظر وسعت، پارک لویزان از بزرگترین فضاهای سرسبز تهران است و وسعت آن، 1100 هکتار برآورد می‌شود. بیشترین مساحت آن برای تفریح، کاربرد دارد. تفریح، گردش و پیک‌نیک از فعالیت‌های رایج پارک لویزان است.
باغ پرندگان لویزان، قلب تپنده پارک جنگلی است و 23 هکتار مساحت دارد. در این فضا، 55 گونه متفاوت نگهداری می‌شوند و به همین دلیل، لقب دیدنی‌ترین جای بوستان لویزان به همین باغ پرندگان تعلق دارد. تماشای باغ پرندگان برای کودکان و نوجوانان و همراهان آن‌ها، تجربه‌ای جدید و دل‌انگیز است. سرگرمی‌های پارک جنگلی لویزان متنوع است و از این نقطه می‌توان به‌عنوان یکی از جاهای تفریحی تهران برای جمعه‌ها یاد کرد. 
 

پارک ملی سرخه حصار

آدرس: تهران، شمال شرق تهران، پارک جنگلی سرخه حصار
 

پارک ملی سرخه حصار از جاهای دیدنی تهران کم هزینه

سرخه حصار در منطقه 13 تهران، یک پارک ملی است و در حال حاضر، سازمان حفاظت از محیط زیست آن را کنترل و محافظت می‌کند. این جای دیدنی و تفریحی در تهران در سال 1359 در لیست پارک‌های ملی ایران قرار گرفت. بازدید از سرخه حصار، رایگان است و در عین حال الگويی تمام‌عیار از شرايط اقليمی بوم‌شناختی منطقه تهران شناخته می‌شود. در میان جاذبه‌های گردشگری تهران، سرخه حصار از لحاظ زيبايی بوم‌شناختی، اجتماعی، اقتصادی، آموزشی و تفريحی، چنان ارزشمند است كه به کار بردن كلمه كم‌نظير، خوب بودنش را توجیه می‌کند.
با فرصت پیاده‌روی که پارک ملی سرخه حصار در اختیار گردشگران قرار می‌دهد، انواع درختان، درختچه‌ها، گرامينه‌ها، علف‌ها و گلسنگ‌های مربوط به اقليم منطقه به چشم می‌خورد.
برای دسترسی به پارک ملی سرخه حصار، خودروی شخصی، مترو و اتوبوس به شما کمک می‌کنند. اگر بخواهید با مترو بروید، نزدیک‌ترین ایستگاه مترو یا همان فرهنگسرا را انتخاب کنید و بعد، از طریق ایستگاه چهارراه تهرانپارس به این بوستان می‌رسید. 
 

پارک جنگلی یاس

آدرس: تهران، بزرگراه شهید بابایی، نرسیده به خیابان استخر، پارک یاس فاطمی  
 

پارک جنگلی یاس از جاهای دیدنی شبانه تهران

ریه‌های تنفسی تهران هم می‌توانند بهترین جای دیدنی برای گردشگران و اهالی پایتخت باشد. پارک جنگلی یاس از همین ریه‌های تنفسی است و فضایی سرسبز، آلاچیق و نور کافی دارد. این پارک در شب از نور کافی برخوردار است و به همین خاطر در لیست جاهای دیدنی شبانه تهران از آن نام برده می‌شود.
برای آرامش و لذت بردن از هوای پاک، خوشگذرانی و تفریح، پارک جنگلی یاس همواره بهترین مکان دیدنی تهران محسوب می‌شود. این بوستان در شمال شرق پایتخت قرار دارد و با وجود 200 دستگاه باربیکیو هم فضای مناسبی را برای کباب‌کردن غذاهای گردشگران و شهروندان دارد. امکاناتی که پارک یاس برای تفریح دارد، شامل پینت‌بال، تیراندازی با اسلحه‌های واقعی و دوچرخه‌سواری است. بازی‌های سرگرم‌کننده پارک یاس به همین چندمورد ختم نمی‌شود. زمین‌های بازی برای ورزش‌هایی مانند تنیس، فوتبال دستی، گل‌ کوچیک و صخره‌نوردی کودکان، سرگرم‌کننده‌ترین لحظات را برای حضور کودکان و افراد علاقه‌مند به فعالیت‌های جسمانی رقم می‌زنند.
 

پارک پردیسان

آدرس: تهران، ضلع شمال بزرگراه حکیم، بین شیخ فضل‌الله و یادگار امام (ره)
 

عکس پارک پردیسان؛ یک جای دیدنی در شمال غرب تهران

یک جای دیدنی در شمال غرب تهران، پارک پردیسان است. این پارک از امکانات آموزشی، تفریحی و ورزشی متعددی برخوردار است و از آن می‌توان به‌عنوان مدرسه طبیعت با مسیرهای ویژه پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و زمین بادبادک‌بازی یاد کرد. استعمال دخانیات در این جای تفریحی تهران، ابدا ممنوع است و با استناد به آن می‌توان انتظار داشت که بوستان پردیسان جزو پاک‌ترین دیدنی‌هاست. 
از جذاب‌ترین نقاط تماشایی پارک پردیسان، باغ وحش آن است و به‌عنوان مرکز بازپروری حیات وحش شناخته می‌شود. در اینجا، کلینیک تخصصی وجود دارد که یوز آسیایی بازپروری می‌شود. به طور کلی، هر حیوان آسیب‌دیده‌ای که زخمی شده و از محل زندگی خود دور افتاده باشد، در اینجا درمان و نگهداری می‌شود. رده‌بندی حیواناتی که در حیات وحش پارک پردیسان نگهداری می‌شوند، شامل دو گروه پرندگان و خزندگان می‌شود. 
در روزهای جمعه، زیبایی پارک پردیسان دوچندان است؛ چرا که فعالیت سینمای محیط زیست آن در جمعه هر هفته، مسائل مربوط به محیط زیست را به نمایش می‌گذارد. البته در روزهای پنجشنبه هم فرصت تماشای این مستندهای نفس‌گیر برای رهگذران و بازدیدکنندگان هم فراهم است.
 

پارک ایران زمین

آدرس: تهران، شهرک غرب، بلوار خوردین، خیابان ایران زمین
 

پارک راه فدک، یک جای دیدنی تهران در شمال غربی

پارک ایران زمین یا پارک راه فدک، یک جای دیدنی تهران در شمال غربی و منقطه 2 است. بوستان راه فدک در اواسط خیابان سه کیلومتری ایران زمین واقع شده و آنچه که باعث چشم‌نوازی و شهرت پارک زمین شده، بافت زیبا و خانه‌های لوکس آن است. برای خستگی‌های روزمره و آرامش بعد از یک هفته پرکار، پارک ایران زمین از بهترین جاهای تهران است. هوای مطبوع اینجا برای تنفس و بدست آوردن دوباره شادابی، ایده‌آل است. 
به در کردن خستگی‌ها در پارک ایران زمین با امکانات ورزشی و تفریحی هم پارک ایران زمین، شدنی است. این فضاهای سرگرمی شامل رینگ هفت کیلومتری برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، زمین بادبادک‌های رنگی، زمین والیبال، بدمینتون، سالن همایش، سالن اجتماعات سبز و اسکیت هستند.
این پارک شهرک غرب، نمایشگاهی برای تماشای المان‌های طبیعی مختلف دارد. گیاهان پیچکی مانند پیچ امین الدوله، لونی سرا با گیاهان زینتی مانند بنفشه، راه رفتن را به یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات در این تفرجگاه تبدیل کرده‌اند. بهترین زمان بازدید از پارک راه فدک، فصل بهار است؛ دقیقا همان زمانی که درختان و گل‌های محوطه، طراوت و جلوه بسیار خاصی دارند.
نقش‌های برجسته و تندیس‌های سنگی طراحی‌شده با ظرافت‌های تمام‌نشدنی‌شان، زیبایی مادام‌العمری به فضای پارک ایران زمین داده‌اند. زمین‌های بازی اینجا به کف‌پوش تجهیز شده‌اند و با خیال راحت می‌توان کودکان را سرگرم کرد. 
 

پارک گفت‌وگو

آدرس: تهران، بزرگراه شهید حکیم، محله کوی نصر
 

پارک گفتگو از جاذبه‌های گردشگری تهران و رایگان

یکی از جاذبه‌های گردشگری تهران که رایگان باشد و همزمان هم بتوان بیشترین لذت را از آن‌ها برد، پارک گفت‌وگو در محله کوی نصر است. این بوستان در سال 1382 افتتاح شد و در ساخت آن سعی شده که از فرهنگ و معماری ایرانی و ملل الهام گرفته شود. بازدیدکنندگانی که محوطه را تماشا می‌کنند، با معماری باغ‌های ایرانی، فرانسه، انگلستان، چین و ایتالیا آشنا می‌شوند. همچنین برای بازدید از بوستان گفت‌وگو به نمایشگاه دائمی گل و گیاه باید سر زد. 
المان دیدنی حضرت مریم (س) در بخش میانی باغ ایتالیایی، زینت‌بخش است و به قدر زیبایی‌اش، ارزش دیده شدن را دارد. این مجسمه، هنر دست فردی ایتالیایی به نام فرانوکو شیروکی است. در کنار آن، تندیس‌های مشاهدیر ایرانی مانند سعدی، رودکی، محمدعلی صنعتی و امیرکبیر هم دیدنی به شمار می‌آیند.
امکانات تفریحی در پارک گفت‎وگو که هر بازدیدکننده‌ای از آن‌ها می‌تواند استفاده کند، شامل موارد زیر است: 

  • مسیر دوچرخه‌سواری
  • خانه اسباب‌بازی
  • زمین‌بازی کودکان
  • زمین اسکیت
  • آب‌نما

در کنار امکانات تفریحی، رستورانی که در پارک گفت‌وگو قرار دارد، از رستوران آن به‌منظور محیطی دنج و دلنشین برای برگزاری می‌توان استفاده کرد.

 

پارک شفق

آدرس: تهران، یوسف‌آباد، خیابان سید جمال‌الدین اسد‌آبادی، خیابان ۱۹
 

پارک شفق، مکانی دیدنی و تفریحی در تهران

بوستان شفق، مکانی دیدنی و تفریحی در تهران و متعلق به دوران محمدرضاشاه پهلوی است. این پارک در سال 1382 به ثبت ملی رسیده و در سال 1342 هم با وسعت 16840 مترمربع به مرحله افتتاحیه رسید. از جذاب‌ترین بخش‌های پارک شفق، طراحی آن‌ها براساس معماری بوستان‌های فرانسوی است. طراحی محوطه این جای طبیعی در تهران برعهده آقای کامران دیبا بود که در دانشگاه هاروارد، تحصیلات خود را اتمام کرده است. این ظرافت در هنر طراحی را می‌توان در بخش‌های متعدد لمس کرد. برای نمونه، از گودی زمین برای جای‌گیری فضای بازی بچه‌ها و همچمنین، شیب زمین به‌عنوان سرسره‌هایی ایمن طراحی شده‌اند.
برای بازدید از پارک شفق، نیاز به پرداخت هزینه نیست و می‌توان آن را در لیست جاذبه‌های رایگان تهران قرار داد.
 

پارک آبشار تهران

آدرس: تهران، انتهای بزرگراه همت غرب، اتوبان شهید خرازی، خروجی آبشار تهران
 

عکس پارک آبشار، یکی از جاهای دیدنی تهران

پارک آبشار یکی از جاهای دیدنی تهران در سطح شمالی شهر است و امکانات رفاهی و تفریحی قابل ملاحظه‌ای دارد. این بوستان دیدنی به صداهای طبیعی آب، مرغابی‌ها و پرندگان برکه مجهز شده و با استشمام کردن هوای پاک این منطقه، امید به زندگی و سلامت روح افراد به خوبی تقویت می‌شوند. از نظر موقعیت مکانی، پارک آبشار روبروی دریاچه چیتگر قرار دارد و با گذر از انتهای بزرگراه همت غرب و اتوبان شهید خرازی می‌توان به آن رسید. فضای سبز، آلاچیق‌ها، برکه‌های آب، باغ گل و گیاهان دارویی از دیدنی‌های پارک آبشار محسوب می‌شوند که در اختیار همه بازدیدکنندگان است.
تجربه احساس راحتی در پارک آبشار تضمین شده است؛ زیرا این جای دیدنی در تهران به پارکینگ، سرویس بهداشتی، زمین بازی کودکان و مسجد مجهز است.

 

پارک پرواز

آدرس: تهران، سعادت آباد، میدان بهرود، رو‌به‌روی هتل اسپیناس پالاس
 

تصویر بوستان پرواز از از جاهای دیدنی و تفریحی سمت غرب تهران

 

از جاهای دیدنی و تفریحی سمت غرب تهران می‌توان پارک پرواز را نام برد. این جای دیدنی در منطقه 2 و ناحیه 9 شهرداری تهران قرار دارد. از بارزترین ویژگی‌های پارک پرواز در مقایسه با سایر بوستان‌های تهران، اختلاف ارتفاع آن برای مشاهده منظره پایتخت و کوه‌های البزر است. برای رفتن به پارک پرواز، مسیرهای دسترسی با خودرو، مترو و حتی اتوبوس پیشنهاد می‌شوند.
افتتاحیه پارک پرواز در سال 87 بود و فضای آن 131303 مترمربع برآورده شده است. امکانات پارک پرواز که موجب رفاه حال مراجعان و بازدیدکننده‌ها شده، شامل موارد زیر است:

  • ایستگاه آتش‌نشانی
  • فلای‌لند
  • آلاچیق
  • لوازم و زمین ورزشی
  • شهربازی روباز
  • مجسمه‌ها و المان‌های هنری
     

باغ گیاه‌شناسی ملی ایران

آدرس: اتوبان تهران­-کرج، خروجی پیکانشهر ، شهرک سرو آزاد، خیابان شهید علی گودرزی، بلوار باغ گیاه‌شناسی ملی ایران
 

تصویر باغ گیاهشناسی ملی ایران از بهترین جاهای دیدنی اطراف تهران

باغ گیاه‌شناسی از بهترین جاهای دیدنی اطراف تهران برای حضور افرادی است که طبیعت، گل و گیاه آن را دوست دارند. جایگاه باغ گیاه‌شناسی برای شناختن عمیق آن به‌عنوان بزرگ‌ترین باغ گیاه‌شناسی در خاورمیانه و رتبه بیستم در میان باغ‌های برتر جهان شناخته می‌شود.
جلوه شب در محوطه باغ گیاه‌شناسی دیدنی است. سیستم نورپردازی ال‌ای‌دی در فضا، این باغ را به یکی از دلپذیرترین جاهای دیدنی تهران در شب تبدیل می‌کند و اولین زمانی که فرصتش را پیدا کردید، آن را از دست ندهید.
 

باغ پرندگان تهران

آدرس: تهران، شمال شرق تهران، نیمه شرقی پارک جنگلی لویزان
 

باغ پرندگان تهران از جاهای دیدنی تهران در یک روز

از جاذبه‌های گردشگری تهران به‌خصوص برای روزها، باغ پرندگان است. این باغ در نیمه شرقی بوستان جنگلی لویزان قرار دارد و در نوع خودش، بزرگترین باغ پرندگان ایران به حساب می‌آید. با راه رفتن در مسیر باغ پرندگان می‌توانید انواعی از گونه‌های کمیاب و پرندگان زینتی را ببینید. گونه‌هایی مانند طوطی‌سانانان و پرندگان گرمسیری مانند طاووس، شترمرغ و گنجشک‌سانانی نظیر قناری، فنچ، انواع قو، پلیکان، غاز، اردک و قرقاول به تفکیک در بخش‌های متعدد این پارک زنده و تپنده در تهران، قابل مشاهده هستند. بزرگترین قفس پرندگان به عقاب‌های بزرگ در گونه‌های مختلف تعلق دارد و با حرکت به سمت شمالی‌ترین بخش می‌توانید آن‌ها را ببینید.
 

پارک جنگلی کوهسار

آدرس: تهران، بزرگراه آبشناسان، بلوار شهران شمالی
 

پارک جنگلی کوهسار از جاهای دیدنی تهران با مترو

برای سر زدن به دامان طبیعت، آن هم در دل شلوغی‌های تهران، پارک جنگلی کوهسار، موقعیتی مناسب دارد. حضور در پارک جنگلی کوهسار برای همه رایگان بوده و برای رفتن به آن، خودروی شخصی، بهترین روش است. با توجه به اینکه ایستگاه متروی فعالی در نزدیکی پارک وجود ندارد، این روش توصیه نمی‌شود و نمی‌توان آن را در لیست جاهای دیدنی تهران با مترو قرار داد. بهترین زمان بازدید از این جای دیدنی و جنگلی، سه فصل بهار، تابستان و ماه اول پاییز است.
به دلیل قرارگیری پارک جنگلی کوهسار در ارتفاعات، این نقطه از جاهای تهران جزو بهترین مراکز تفریحات هوایی آن محسوب می‌شود. آب‌وهوای پاک کوهستانی در حوالی آن، باد ملایمی را به صورت می‌زند و به‌عنوان ریه‌های تنفسی تهران هم می‌توان روی تاثیر واقعی‌اش حساب باز کرد. تفریحات هوایی که در این پارک می‌توان آن‌ها را تجربه کرد، شامل تله کابین، بالن‌سواری، کایت‌سواری، چتربازی و پرتاب بومرنگ است.
اگر تصمیم دارید تا تهران را زیر پاهایتان ببینید، به بوستان جنگلی کوهسار بیایید. این‌جا همان نقطه خاص است که چشم‌انداز نمای تهران را به گردشگران هدیه می‌کند.

 

پارک جنگلی لتیان

آدرس: تهران، ۱۰ کیلومتری شمال شرقی تهران، جنوب سد لتیان
 

پارک جنگلی لتیان از جاهای دیدنی و طبیعت تهران

پارک جنگلی لتیان در نزدیکی سدی به همین نام از جاهای دیدنی و طبیعت تهران محسوب می‌شود. مساحت آن به بیشتر از 100 هکتار می‌رسد. از نظر موقعیت مکانی، پارک لتیان در شمال شرق تهران و جنوب شهر لواسان قرار دارد و از بخش جنوبی به بزرگراه شهید بابایی می‌رسد. از محبوبیت‌های پارک لتیان می‌توان به طبیعت دیدنی اطراف آن اشاره کرد که به واسطه دریاچه سد لتیان، هوای اطراف آن هم لطیف است.
 

پارک جنگلی لتمال از جاهای دیدنی تهران برای طبیعت‌دوست‌ها

آدرس: تهران، انتهای بزرگراه همت غرب، اتوبان شهید خرازی، بلوار کاشان، بلوار پنج آبشار
 

پارک جنگلی لتمال، یک جای دیدنی در شمال غرب تهران

یک جای دیدنی در شمال غرب تهران که جان می‌دهد برای وارد کردن اکسیژن تازه به ریه‌ها، پارک جنگلی لتمال است. این بوستان جنگلی در پایتخت، منظره‌های چشم‌نوازی دارد و برپا کردن پیک‌نیک در میان فضاهای سرسبز آن فراهم است. اگر خیلی اهل برپایی پیک‌نیک نیستید و زمانی طولانی ندارید، پیاده‌روی و کوه‌پیمایی در این نقطه دیدنی از تهران، حس سرزندگی را در شما تقویت خواهد کرد.
آب‌وهوای پاک و خنک از بارزترین ویژگی‌های این نقطه مرتفع است؛ چرا که لتمان کن در مسیر بادهای شرقی غربی واقع شده است. بهترین روش برای دسترسی به پارک جنگلی لتمال کن، استفاده از خودروی شخصی است و می‌بایست خودتان را به بزرگراه خرازی برسانید و بعد، از بلوارهای کاشان و پنج آبشار بگذرید و از درب ورودی به محوطه اصلی این فضای سبز، دسترسی پیدا کنید.
بازدیدکنندگان این پارک جنگلی می‌توانند منظره چشم‌نوازی از تهران را ببینند و از امکانات تفریحی و رفاهی آن استفاده کنند. 
 

بوستان بازیافت تهران

آدرس: تهران، بالاتر از بزرگراه آزادگان غرب، بلوار دستواره، خیابان باستانی پور
 

بوستان بازیافت از اماکن دیدنی و طبیعی تهران

از اماکن دیدنی و طبیعی تهران، بوستان بازیافت است که المان‌‌های متفاوت‌تری نسبت به هر نقطه دیدنی از کلانشهر دارد. تمامی این المان‌ها، پرحجم هستند و پسماندها و زباله‌های دورریختنی، بدنه آن‌ها را تشکیل داده‌اند. رفتن به بوستان بازیافت برای تمرکز روی جنبه آموزشی و فرهنگ‌سازی آن اهمیت زیادی دارد. کودکان، مخاطبان اصلی این جای گردشگری در تهران به شمار می‌آیند.
 

پارک جنگلی خرگوش دره

آدرس: اتوبان آزادگان شمال، بعد از خروجی اتوبان تهران کرج، خیابان وفایی
 

خرگوش دره از جاهای دیدنی و جنگلی تهران

آب‌وهوای پاک را در جاهای دیدنی و جنگلی تهران می‌توان به ظرافت، لمس و تجربه کرد. پارک خرگوش دره یا همان کمربند سبز تهران از دیدنی‌های طبیعی و جنگلی است که برای گذراندن اوقات تفریح هم غنیمتی گران‌بها به حساب می‌آید. همچنین خرگوش دره از طبیعت‌های منطقه 22 شهرداری تهران است و در فاصله 8 کیلومتری تا مرکز چیتگر قرار دارد. باغ وحش ارم هم در ضلع شرقی خرگوش دره قرار دارد. با توجه به این موضوع می‌توان گفت که انتخاب پارک خرگوش دره، یک تیر و چندنشان به شمار می‌آید. لازم است قبل از انتخاب این جای دیدنی بگوییم که خبری از شلوغی و ازدحام در خرگوش دره به چشم نمی‌خورد؛ حتی در روزهای تعطیل! پس این پارک در لیست جاهای دیدنی خلوت تهران برای تجربه استراحت در آرامش طبیعت، همواره موقعیتی مناسب دارد.
آنچه که باعث شده تا آب و هوای خرگوش دره در میان سایز نقاط تهران، پاک‌تر و لطیف‌تر باشد، مجموعه‌ای از درختان خوش‌قدوقامتی است که در آن جا گرفته‌اند و منطقه‌ای باصفا و سبز را فراهم کرده‌اند.
 

پارک جنگلی تلو

آدرس: تهران، بابایی شرق خروجی تلو شمال، ورودی جاده شهرداری، انتهای خیابان ورودی پارک
 

پارک جنگلی تلو، بکرترین جای دیدنی تهران

با وجود منطقه‌ای زیبا به همراه متنوع‌ترین امکانات تفریحی در بکرترین جای دیدنی تهران مانند پارک جنگلی تلو، همواره دستتان برای خوش‌گذرانی و گشت‌وگذار در پایتخت، باز است. پارک جنگلی تلو با اسم پارک جنگلی غزال هم شناخته می‌شود و حکم ریه‌های تنفسی تهران را دارد. امکانات بوستان برای حضور خانواده‌ها و گشت‌زدن‌های دسته‌جمعی شامل آلاچیق‌ها، زمین‌های بازی برای کودکان، سرویس بهداشتی، نمازخانه و منقل کباب‌پز است. در کنار این‌ها، فوتبال‌دستی، شطرنج، زمین والیبال و فضایی مجزا برای تنیس روی میز، به معنای واقعی، پارک جنگلی تلو را به یک قطب تفریحی در شرق تهران تبدیل کرده است. البته باید در نظر داشت که به‌اندازه تنوع تفریحات در اینجا، بساط شکم‌گردی مانند رستوران‌ها، کافه‌ها و غرفه‌های خوراکی، رونقی ندارد.
جاذبه‎‌های گردشگری نزدیک به پارک جنگلی تلو که دیدن‌شان وسوسه‌انگیز بوده، شامل موارد زیر است:

  • پارک پلیس با باغ اناری
  • پارک جنگلی لویزان
  • باغ پرندگان

 

بوستان شریعتی

آدرس: تهران، خیابان دکتر شریعتی، بالاتر از سیدخندان
 

پارک شریعتی از قدیمی‌ترین جاهای دیدنی تهران

پارک شریعتی از قدیمی‌ترین جاهای دیدنی تهران است که به علت سبز بودنش همواره جذابیت دارد. زمین بازی کودکان و زمین ورزشی برای والیبال و فوتبال گل کوچک از امکانات تفریحی بوستان شریعتی به شمار می‌آیند. بهترین راه دسترسی به پارک شریعتی، استفاده از مترو است. کافی است که در خط یک مترو و در ایستگاه شریعتی از قطار شهری پیاده شوید و با 10 دقیقه پیاده‌روی، خودتان را به این بوستان برسانید.
بوستان شریعتی با نام پارک کوروش هم شناخته می‌شود و به درخت‌های سربه‌فلک‌کشیده سدروس، سپیدار و بلوطش معروف است.

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

جاهای دیدنی تهران بسیار زیاد است و بازدید از آن کار یکی دو روز نیست. موزه های تهران، جاذبه های مذهبی تهران، اماکن هنری، همه و همه جزو برترین جاذبه های تهران و مکان های دیدنی تهران محسوب می شوند. از آنجا که بازدید از تمامی جاذبه های پایتخت کار راحتی نیست لیستی از تمام دیدنی های تهران را برایتان آورده ایم تا با انتخاب آن ها و اولویت بندی علایقتان برای دیدن جاهای گردشگری تهران برنامه ریزی کنید.

انتشار :  24 اردیبهشت 1401 به روزرسانی :  19 فروردین 1403 نویسنده :   زهرا بادفرسا
تصاویر مرتبط
دیدنی های تهران
  • دیدنی های تهران
  • موزه موسیقی تهران
  • موزه برج آزادی تهران
  • موزه کاخ گلستان
  • خانه استاد صبا
  • موزه مقدم تهران
  • موزه قصر
  • دارالفنون
  • خانه دکتر مصدق
  • باغ مینیاتوری تهران
  • تئاتر شهر
  • دیدنی های تهران
  • موزه عروسک های ملل
  • جاهای دیدنی تهران
  • شهرک سینمایی غزالی
  • بوستان آب و آتش تهران
  • موزه کاخ سعد آباد
  • بوستان بهشت مادران
  • جاهای دیدنی تهران
  • موزه ملی ایران
  • موزه ملک تهران
  • موزه نگارستان
  • کاروانسرای خانات
  • قنات آب شهرک امید
  • خانه کاظمی تهران
  • عمارت مسعودیه تهران
  • موزه هنرهای معاصر تهران
  • بوستان باغ ایرانی
  • موزه عبرت ایران
  • موزه رضا عباسی
  • موزه فرش تهران
  • موزه جواهرات تهران
  • موزه سینما
  • موزه آبگینه تهران
  • تالار وحدت تهران
  • دیدنی های تهران
  • جاهای دیدنی تهران
  • دیدنی های تهران
  • دیدنی های تهران
  • جاهای دیدنی تهران
  • جاهای دیدنی تهران
  • جاهای دیدنی تهران
  • جاهای دیدنی تهران
  • جاهای دیدنی تهران
  • جاهای دیدنی تهران
  • جاهای دیدنی تهران
  • جاهای دیدنی تهران
  • جاهای دیدنی تهران، کارتینگ پرند
  • جاهای دیدنی تهران، پارک ساعی
  • جاهای دیدنی تهران، پرواز پاراگلایدر شهران
  • جاهای دیدنی تهران، بوستان
  • جاهای دیدنی تهران
  • عمارت ارباب هرمز
  • جاهای دیدنی تهران، کافه های تهران
  • جاهای دیدنی تهران
  • پارکینگ بوستان نهج البلاغه
  • جاهای دیدنی تهران، رضدخانه زعفرانیه
  • جاهای دیدنی تهران، عمارت قزاقخانه
  • جاهای دیدنی تهران، موزه اسناد ملی ایران
  • جاهای دیدنی تهران، مجتمع خرید پلازا زعفرانیه
  • موزه اتومبیل سنتی
  • جاهای دیدنی تهران، کیوب کلاب زعفرانیه
  • جاهای دیدنی تهران با مترو
  • باغ پرندگان تهران از دیدنی های تهران
  • بازار قدیم و بزرگ تهران
  • دربند از جاهای تفریحی تهران
  • مرقد امام خمینی از گران‌ترین مقبره‌های جهان
  • امامزاده صالح
  • مگامال از اماکن دیدنی تهران
  • تهران مال از بهترین مراکز خرید تهران
  • بازار موبایل علاءالدین
  • مرکز خرید پالادیوم از مراکز خرید لوکس تهران
  • آرامگاه ابن بابویه از جاهای دیدنی اطراف تهران
  • موزه حشرات هایک میرزایانس از جاهای دیدنی تهران
  • امامزاده داوود از مکان های مذهبی در تهران
  •  پارک بازیافت
  • پارک جنگلی لویزان از مکان های تفریحی تهران
  • پارک لاله تهران
  •  گنبد مینا از جاذبه های گردشگری تهران
  • مسجد و مدرسه سپهسالار از مکان های تاریخی تهران
  •  دریاچه شهدای خلیج فارس چیتگر
  • پل طبیعت از بهترین جاهای دیدنی تهران
  • بازار مبل و موزه یافت آباد
  • پارک جمشیدیه از جاهای دیدنی تهران در پاییز
  • پارک آبشار از زیباترین پارک های تهران
  • حسینیه ارشاد از جاهای مذهبی تهران
  • شهربازی بیلینو از جاذبه های تهران برای کودکان
  • پارک ارم از جاهای تفریحی تهران
  • سورتمه تهران از مکان های تفریحی تهران
  • باغ گیاه شناسی ملی تهران
  • ایران مال از مراکز خرید لوکس تهران
  • پارک ملت تهران
  • مرکز خرید تیراژه 2
  • حسینیه جماران
  • دبیرستان البرز از مکان های دیدنی تهران
  • کلیسا سنت سرکیس از جاهای دیدنی تهران
  • مجموعه ورزشی انقلاب تهران
  • مرکز خرید گلستان
  • پارک نیاوران از بهترین مکان های دیدنی تهران
  • باغ کتاب تهران
  • پارک آب و آتش از جاهای دیدنی تهران طبیعت
  • پارک جمشیدیه، دیدنی‌ترین جای تهران برای تفریح و سرگرمی
  • پارک هنرمندان از دیدنی‌ترین جاهای تفریحی و قشنگ تهران
  • خرگوش دره از جاهای دیدنی و جنگلی تهران
  • پارک گفتگو از جاذبه‌های گردشگری تهران و رایگان
  • باغ پرندگان تهران از جاهای دیدنی تهران در یک روز
  • پارک شهر از جاهای تفریحی جذاب تهران
  • پارک ملی سرخه حصار از جاهای دیدنی تهران کم هزینه
  • تصویر بوستان پرواز از از جاهای دیدنی و تفریحی سمت غرب تهران
  • پارک جنگلی تلو، بکرترین جای دیدنی تهران
  • پارک لاله از خنک‌ترین جای دیدنی تهران برای فصل تابستان
  • پارک ساعی؛ زیباترین جای دیدنی تهران
  • تصویر پارک‌ نیاوران از تفریحگاه‌های تهران
  • تصویر پارک نهج البلاغه از جاهای دیدنی و تفریحی تهران
  • عکس پارک چیتگر، بهترین جای دیدنی تهران
  • تصویر پارک ژوراسیک، جذاب‌ترین دیدنی تهران برای کودکان
  • پارک شریعتی از قدیمی‌ترین جاهای دیدنی تهران
  • عکس بوستان طالقانی از دیدنی‌های جنگلی در لیست مکان‌های تماشایی تهران
  • تصویر پارک دانشجو از جاهای تفریحی و دیدنی ولیعصر تهران
  • پارک ولایت از دیدنی‌ها و تفریحگاه‌های منطقه 19 شهرداری تهران
  • پارک راه فدک، یک جای دیدنی تهران در شمال غربی
  • بوستان بازیافت از اماکن دیدنی و طبیعی تهران
  • عکس پارک قیطریه از جاهای دیدنی تهران با مترو
  • پارک جنگلی کوهسار از جاهای دیدنی تهران با مترو
  • تصویر بوستان نوروز از دیدنی‌های ارزان تهران
  • عکس پارک پردیسان؛ یک جای دیدنی در شمال غرب تهران
  • پارک جنگلی یاس از جاهای دیدنی شبانه تهران
  • پارک شفق، مکانی دیدنی و تفریحی در تهران
  • عکس پارک آبشار، یکی از جاهای دیدنی تهران
  • عکس پارک ملت از اصلی‌ترین تفرجگاه‌ها و مکان‌های دیدنی تهران
  • پارک جنگلی لتمال، یک جای دیدنی در شمال غرب تهران
  • پارک المهدی از جاهای دیدنی طبیعی شهر تهران
  • پارک جنگلی لویزان از جاهای دیدنی و تفریحی تهران
  • پارک جنگلی لتیان از جاهای دیدنی و طبیعت تهران
  • تصویر باغ گیاهشناسی ملی ایران از بهترین جاهای دیدنی اطراف تهران
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
3 دیدگاه در رابطه با این مطلب وجود دارد .
حسین عبدالهی نصرآبادی ازتهران
آدرس وبلاگ جدید معرفی میراث و مفاخر سفیدشهر hosseinabdollahinasrabadi.blogfa.com معرفی میراث و مفاخر سفیدشهر (نصرآبادکویر) نزدیک کاشان وآران وبیدگل انجمن توسعه سفیدشهر(نصرآباد کویر )نصرآبادیهای مقیم تهران باسلام-قابل توجه گردشگران ازآثارتاریخی و باستانی شهر دارالفضل سفیدشهر(نصرآبادکویر) در۱۷کیلومتری شمال کاشان وآران وبیدگل بازدید نمائید و لذت ببرید. مسیر ورودی ازتهران وقم واستانهای شمالی به سفیدشهر ازطریق مشکات کیلومتر ۳۰ اتوبان قم به کاشان مسیر ورودی ازشهر کاشان- مدخل شهر -جاده سفیدشهر(۱۷کیلومتر) ۱-آستانه مقدسه بی بی سکینه خاتون (س )واقع درمحله زیارت سفیدشهر ۲-آستان مقدس شاهزاده ابراهیم (ع) واقع در دشتهای سرسبز جاده سفیدشهر به مشکات ۳- آب انبار تاریخی سفیدشهر ۴-قلعه های تاریخی سفید -ملک اباد -رضاآباد-قاسم ابادو وزیر و امین آباد سفیدشهر ۵-منطقه تاریخی چاله غم تاریخی درشمال سفیدشهر محل اولیه سکونت مردم سفیدشهر ۶-پار ک زیبای زنده یادباقری ورودی شهر سفیدشهر ۷-خانه های تاریخی آقاسیدمحمد-وکیل و ملامحمدنصرآبادی و کدخدافرج اله سفیدشهر ۸-شهرزیرزمینی طسمیجان وچهارطاقی سفیدشهردرمحله زیارت ۹-مهرکده تاریخی نرسه کلیسای سفیدشهر درمحله قدمگاه ۱۰-قدمگاه علی (ع) سفیدشهر درمحله قدمگاه سفیدشهر ۱۱-دشتهای وسیع وزیبای پنبه و طالبی و زعفران وباغهای پسته سفیدشهر ۱۲-دشتهای وسیع وزیبای کشت گل محمدی درسفیدشهر ۱۳-کمپ جنگلبانی شهیددستغیب (درختان دست کاشت کویری )درشمال سفیدشهر ۱۴-ساختمان تاریخی چهل دختران زیارت بی بی سکینه خاتون( س ) ۱۵-مسجد تاریخی زیارت بی بی سکینه خاتون (س) سفیدشهر ۱۶-دکان حلوایی تاریخی سفیدشهر درمحله زیارت ۱۷-قلعه وروستای کویری تقی آباد سفیدشهر ۱۸-قهوه س
مریم
سلام و خدا قوت! خیلی کامل و عالی بود. ممنون از تلاشتون
زهرا بادفرسا

ممنون از شما که با نظراتتون به ما انرژی میدین. ?