جاهای دیدنی شیراز ( لیست جامع 110 دیدنی شیراز )

حافظیه_شیراز-تورگردان

جاهای دیدنی شیراز از عوامل موثر در جذب گردشگر به این شهر است. جای دیدنی شیراز از نظر تنوع به دسته هایی چون: جای دیدنی تاریخی شیراز، جای دیدنی فرهنگی شیراز، جای دیدنی تفریحی شیراز، جای دیدنی طبیعی شیراز، جاهای دیدنی مذهبی شیراز، موزه های شیراز و سوغات و صنایع دستی شیراز تقسیم می شود. همانطور که می دانید شیراز (shiraz) به نام شهر راز، شهر عارفان و شهر گل و بلبل معروف است و گردشگرانی که تور شیراز را انتخاب می کنند، جاذبه های دیدنی زیادی را پیش روی خود می بینند. وجود باغ‌های بسیار زیبا، آثار تاریخی مربوط به دوره‌های مختلف، آرامگاه‌ها، جاذبه‌های طبیعی، مراکز تفریحی و... باعث شده در زمان مسافرت به این شهر سردرگم شوید. داشتن اطلاعات مختصر در مورد جاذبه‌های گردشگری شیراز می‌تواند کمک کند تا تصمیم گیری بهتری در زمان سفر داشته باشید. در ادامه این مطلب جاهای دیدنی شیراز را معرفی کرده و اطلاعات ضروری که باید در خصوص آنها بدانید مطرح می کنیم. از این طریق می توانید برنامه ریزی بهتری برای سفر داشته باشید.

 

باغ عفیف آباد از جاهای دیدنی شیراز


ما در این قسمت لیست جاهای دیدنی شیراز را بر اساس دسته بندی زیر آماده نموده ایم، برای مطالعه هر دسته کافی است کلیک کنید:

باغ‌ شیراز

 

باغ ارم شیراز از بهترین جاهای دیدنی شیراز در فصل بهار

 

باغ عفیف آباد شیراز از جاهای دیدنی شیراز

 

اگر شما هم تور شیراز از تهران را رزرو کنید، باغ های شیراز اولین جاذبه هایی هستند که توجه شما را به خود جذب می کند. یکی از زیباترین جاهای دیدنی شیراز، باغ ارم است که پیشینه ساخت آن به دوران سلجوقیان باز می‌گردد. از عهد صفوی به بعد باغ ارم شیراز بیشتر مورد توجه قرار گرفت و آن را مرمت نمودند. در دوران زندیه در وسط باغ بنای باشکوهی ساخته شد که مقر حکومت این سلسله بود. همچنین در دوران قاجار نیز قسمت‌های نیمه کاره ساختمان آن به پایان رسیدند. ظاهرا تا عهد ناصر الدین شاه ساختمان مرکزی باغ پا بر جا بود و پس از آن نصیرالملک شیرازی باغ ارم شیراز را خریداری می کند و سعی می کند بناهای دیگری در این باغ بسازد. به طور کلی در باغ ارم چندین عمارت و شش سنگ نبشته دیده می شود که بازدید از آن ها در تور شیراز خالی از لطف نیست. درختان زیبا، فضاسازی بسیار زیبا و خیره کننده و گل های رنگارنگی که در فصل بهار به اوج زیبایی خود می‌رسند بخشی از زیبایی‌های این باغ هستند. باغ ارم از دیدنی های شیراز در بهار محسوب می شود. کمتر کسی است که در بهار به شیراز سفر کند اما به باغ ارم سر نزد.

آدرس باغ ارم شیراز

باغ ارم شیراز در خیابان ارم و نزدیک مجموعه دانشگاه شیراز قرار گرفته است.

کسب اطلاعات بیشتر راجع به این جاذبه: باغ ارم شیراز

 

باغ دلگشا شیراز در همسایگی سعدیه

 

جاهای دیدنی شیراز

 

یکی دیگر از جاهای دیدنی شیراز در بهار باغ دلگشا است که در نزدیکی آرامگاه سعدی (سعدیه) قرار دارد. پیشینه ساخت این باغ به دوران ساسانیان باز می‌گردد و در آن یک ساختمان سه طبقه مربوط به دوره قاجار ساخته شده که از لحاظ معماری بسیار زیبا و خیره کننده است. درختان متنوع، گل‌های رنگارنگ و عطر بهار نارنج در فصل بهار باعث دوچندان شدن لذت بازدید از این باغ می‌شوند. دیدنی های شیراز در بهار زیبایی و نشاط دیگری دارند. باغ دلگشا شیراز از دیگر جاهای تفریحی شیراز در بهار است. هم امر باعث شده که این جاذبه توریسی در این ایام شلوغ تر باشد و تور شیراز در ایام پیک به سرعت رزرو شود. 

آدرس باغ دلگشا شیراز

باغ دلگشا در محله سعدیه‌ی جنوبی و خیابان نارنجستان قرار دارد.

کسسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: باغ دلگشا در شیراز

 

باغ جهان نمای شیراز با قدمتی طولانی

 

باغ جهان نمای شیراز از جاهای دیدنی شیراز

 

شیراز پر از باغ‌های زیبا و باشکوه است که یکی از معروف ترین آنها باغ جهان نما می‌باشد. تاریخ دقیق ساخت باغ جهان نما مشخص نیست ولی گفته می‌شود که قدمت بسیار زیادی دارد. با این حال در دوره حکومت زندیه باغ بازسازی شده و عمارت زیبایی درون آن ساخته‌اند. قرارگیری این ساختمان در میان یک باغ سرسبز، نمایی بسیار دیدنی به آن بخشیده است. جای دیدنی در شیراز شامل باغ های بسیاری است که باغ جهان نما یکی دیگر از معروف ترین آن ها است و گردشگران تور شیراز از مشهد را به سوی خود جذب می کند.

آدرس باغ جهان ‌نما شیراز

برای دیدن باغ جهان ‌نما باید به ضلع شرقی خیابان حافظ و بالاتر از میدان حافظیه بروید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه کلیک کنید: باغ جهان نما در شیراز

 

نارنجستان قوام شیراز و عطر خوش بهار نارنج

 

جاهای دیدنی شیراز

 

از دیگر آثار تاریخی به جا مانده از دوران قاجاریه، نارنجستان قوام است. عطر خوش بهار نارنج در فصل بهار، بازدید از باغ نارنجستان قوام را تبدیل به یک خاطره به یاد ماندنی می‌کند. عمارت بزرگی که در این باغ ساخته شده با منبت کاری، کاشی کاری، آینه کاری و… تزیین شده؛ همین در نگاه اول توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب خواهد کرد. این موارد باعث شده نارنجستان قوام یکی از زیباترین جاهای دیدنی شیراز باشد. افرادی که تور زمینی شیراز را رزرو می کنند و با اتوبوس وارد ترمینال علی بن حمزه می شوند، به راحتی می توانند از باغ نارنجستان قوام دیدن کنند. چرا که این جاذبه گردش گری کاملا به ترمینال علی بن حمزه شیراز نزدیک است.

آدرس نارنجستان قوام شیراز

برای دیدن نارنجستان قوام باید به خیابان لطفعلی خان زند بروید.

کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: نارنجستان قوام شیراز

 

برای رزرو تور شیراز کلیک کنید.

 

باغ عفیف آباد شیراز

 

باغ عفیف آباد شیراز از جاهای دیدنی شیراز

 

از دیگر باغ‌های زیبا و جاهای دیدنی شیراز در تابستان، باغ عفیف آباد است که در سال ۱۲۴۰ ساخته شده است. این باغ در زمان‌های قدیم محل تفریح پادشاهان بوده و این روزها به عنوان یک جاذبه گردشگری مهم در این شهر شناخته می‌شود. بنای درونی باغ، این روزها در اختیار ارتش قرار دارد و تبدیل به موزه‌ای از اسلحه‌های خاورمیانه شده است. این باغ به زیبایی های شیراز افزوده است و کمتر گردشگری است که از این باغ بازدید کرده باشد اما زیبایی اش را قبول نداشته باشد. حتی اگر تور اصفهان به شیراز را رزرو کنید و بهترین جاهای دیدنی اصفهان را با باغ های شیراز مقایسه کنید، باز هم از انتخاب خود پشیمان نمی شوید. 

آدرس:

برای دیدن باغ عفیف آباد و موزه درون آن می‌توانید به انتهای خیابان عفیف آباد شیراز بروید.

اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: باغ عفیف آباد شیراز

 

باغ جنت از دیگر جاهای دیدنی شیراز

 

جاهای دیدنی شیراز

 

یکی دیگر از جاهای دیدنی شیراز باغ جنت است که در سال ۱۲۲۳ و در اواخر دوران قاجاریه ساخته شده است.  گل‌ها و گیاهان متنوع و درختان سر به فلک کشیده، سروها و کاج‌ها زیبایی خاصی را پیش روی بینندگان می‌گذارد. همچنین وجود آب نماهای مختلف در فصل تابستان باعث تازه شدن هوای این مکان می‌شود.

آدرس باغ جنت شیراز

این باغ در ابتدای ورودی غربی شیراز و بلوار امیرکبیر قرار دارد.

 

باغ تخت شیراز در دامنه کوه باباکوهی

باغ تخت در نزدیکی چند مورد دیگر از جاهای دیدنی شیراز قرار گرفته و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین باغ‌های این شهر شناخته می‌شود. پیشینه ساخت باغ تخت به قرن پنجم هجری و دوران اتابکان که در این منطقه حکومت می‌کردند باز می‌گردد. باغ بسیار زیبا معماری منحصر به فردی دارد که در نگاه اول قطعا توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. باغ تخت 9 طبقه دارد و در دامنه کوه باباکوهی قرار گرفته است. زیبایی و شکوه این روزهای باغ تخت شیراز فقط بخشی از شکوه آن در زمان‌های قدیم می‌باشد، چرا که در سال‌های اخیر رسیدگی‌های لازم و مرمت‌های ضروری در آن انجام نشده است. زیبایی های شیراز وصف نشدنی است و باید خودتان به شیراز بیایید تا اوج زیبایی را مشاهده نمایید.

باغ های تخت نوعی از باغ سازی است که از زمان تیموریان رواج یافت. باغ تخت یا باغ پلکانی یا باغ تراسدار در مکان های شیب دار احداث می شود و در آن آب از طریق تراس ها و پله ها در مسیر جریان می یابد. این شیوه هم به آبیاری هم زیباسازی باغ کمک می کند. 

آدرس باغ تخت شیراز

چهار راه باغ تخت، بلوار جمهوری

 

 

باغ خلیلی شیراز با گل های رنگارنگش

 

باغ خلیلی شیراز از جاهای دیدنی شیراز

 

شاید قدمت ساخت باغ خلیلی نسبت به سایر باغ‌های شیراز کمتر باشد، اما زیبایی آن هر ساله افراد زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. درختان قدیمی مربوط به قرن‌ها پیش بوده و فضای زیبایی به وجود آورده اند. موضوعی که باعث شده این باغ را در لیست جاهای دیدنی شیراز قرار دهیم، گلکاری بسیار زیبا، درختان کمیاب و گیاهان کم نظیری است که در آن کاشته شده است. در ضمن تنوع پوشش گیاهی استفاده شده برای تزئین این باغ بسیار بالاست. شاید باغ خلیلی به اندازه باغ هایی مانند عفیف آباد و ارم معروف نباشد، اما با این حال یک گردشگر و طبیعت دوست واقعی نباید بازدید از آن را از دست بدهد. با اینکه این باغ زیبا به سرسبزی جاهای دیدنی شمال نمی رسد اما برای افرادی که تور شیراز از تبریز را رزرو می کنند بسیار جالب خواهد بود.

آدرس باغ خلیلی شیراز

بلوار پاسارگاد، بلوار سرا

 

باغ شاپوری شیراز

 

جاهای دیدنی شیراز، باغ شاپوری

 

باغ شاپوری و عمارتی که در آن ساخته شده، از دیدنی های شیراز و یادگار دوران پهلوی اول است که در سال 1315 ساخت آن به پایان رسیده است. معمار این باغ زیبا ابولقاسم مهندسی بوده که باغ شاپوری را به سبک قاجاری و به سفارش عبدالصاحب شاپوری ساخته است. امروزه باغ شاپوری به عنوان یکی از جاهای دیدنی شیراز شناخته می‌شود. باغ در سال 1370 به ثبت ملی رسیده و در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار گرفته است. استفاده از معماری قاجاری برای بخش‌های مختلف و تزئینات قطعا هر بیننده‌ای را به خود خیره خواهد کرد. چه تور شیراز را رزرو کنید و چه تور مشهد را، با کلی جاذبه دیدنی رو به رو خواهید بود که دلتان نمی خواهد بازدید از هیچ یک را از دست بدهید.

آدرس باغ شاپوری شیراز

خیابان انوری، روبروی خیابان اهلی

 

باغ ملی شیراز

 

جاهای دیدنی شیراز

 

یکی از جاهای دیدنی شیراز که محبوبیت بالایی دارد، باغ ملی است. گفته می‌شود که زمان‌های این باغ در حدود قرن هشتم بخشی از صحرای مصلی و جعفر آباد بوده که به مرور زمان تبدیل به منطقه ای مسکونی شده است. برخی از درختان موجود در این باغ متعلق به آن دوران است. از دیگر دلایل شهرت باغ ملی قرار گرفتن آن روبروی حافظیه و نزدیک بودن آن به چند اثر تاریخی مهم شهر شیراز می‌باشد. در فصل بهار فضای سبز و عطر بهارنارنجی که در این باغ جریان دارد قطعا شما را مست خواهد کرد و خاطرات خوبی را برای شما به جای خواهد گذاشت.


آدرس باغ ملی شیراز

شیراز، چهار راه حافظیه

کسب اطلاعات بیشتر راجع به این جاذبه:  باغ ملی شیراز

 

باغ منشی باشی شیراز

 

باغ منشی از جاهای دیدنی شیراز

 

 باغ های شیراز اغلب یادگاری از دوران قاجار هستند و به عنوان مهم ترین جاذبه های باستانی و طبیعی محسوب می شود. باغ های شیراز در اواخر دوران قاجار به عنوان آثار ملی به ثبت رسیده اند. یکی دیگر از جاهای گردشی شیراز باغ منشی باشی است. داخل باغ ساختمان وسیعی وجود دارد که مساحت آن به 1000 متر میرسد و در 4 طبقه احداث شده است. این روزها متعلق به شرکت مخابرات است. شرکت مخابرات از این مجموعه تاریخی به عنوان پارکینگ اختصاصی و میهمان سرا استفاده می‌کند. ساختمان داخلی زیبا این باغ حتی تا الان به صورت کاملا سالم باقی مانده و بازدید از آن می‌تواند برایتان جذاب باشد.

آدرس باغ منشی باشی شیراز

شیراز، خیابان فردوسی

 

این را نیز می پسندید: خانه پرهامی شیراز با اقامتگاه و رستوران دلنشینش

 

مکان‌های مذهبی شیراز

شیراز مساجد، کلیساها و مراکز آیینی زیادی دارد که نه تنها به عنوان مکانی عبادی به کار می روند، به دلیلی زیبایی تزئینات و عناصر ساختمانی جزو جاذبه های شیراز نیز به شمار می روند. در ادامه به معرفی گزیده ای از جاذبه های مذهبی شیراز می پردازیم.

 

مسجد نصیر الملک شیراز

 

مسجد نصیر الملک از جاهای دیدنی شیراز

 

بی تردید ترکیب رنگ‌های مسجد نصیرالملک با فضای دل انگیز پاییز در هیچ کجای ایران دیده نخواهد شد. مسجد نصیرالملک به عنوان یکی از ۱۰ مسجد برتر جهان شناخته می‌شود و بخش معروف آن فضای رنگارنگی است که به دلیل پنجره‌های زیبای آن به وجود آمده است. پیشینه ساخت مسجد نصیرالملک به دوران قاجاریه باز می‌گردد و یکی از جاهای دیدنی شیراز است که نباید از دست داد.

آدرس مسجد نصیرالملک شیراز

این مسجد در خیابان لطفعلی خان زند شیراز قرار دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و تماشای تصاویر زیبا از این جاذبه کلیک کنید: مسجد نصیرالملک شیراز

 

مسجد جامع عتیق شیراز

 

جاهای دیدنی شیراز

 

از دیگر جاهای دیدنی شیراز در پاییز مسجد جامع عتیق است که پیشینه ساخت آن به دوران صفویه بازمی‌گردد. این مسجد تاریخی که به عنوان یکی از ارزشمند‌ترین جاذبه‌های گردشگری شیراز شناخته می‌شود، در طول تاریخ بارها بازسازی شده است. مسجد عتیق که برای مردم شیراز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، در ضلع جنوب شرقی شاه‌چراغ قرار گرفته و با رفتن به آنجا می‌توانید از این امامزاده نیز دیدن کنید.

آدرس مسجد عتیق شیراز

ضلع جنوب شرقی شاهچراغ

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به این جاذبه کلیک کنید: مسجد جامع عتیق شیراز

 

کلیسای ارامنه شیراز

 

جاهای دیدنی شیراز

 

کلیسای ارامنه شیراز سال‌هاست که هیچ عبادت کننده‌ای ندارد و از سوی دیگر معماری آن نیز به سایر کلیساهای کشورمان شبیه نیست. با این حال در سال‌های دور این کلیسا به نام حضرت مریم نامگذاری شده بوده و افراد معتقد به مسیحیت برای عبادت و راز و نیاز به آن مکان می‌رفتند. کلیسای ارامنه در سال ۱۶۶۲ و در دوره صفویه ساخته شده است.

آدرس کلیسای ارامنه شیراز

برای دیدن آن باید به محله سنگ سیاه شیراز بروید.

 

زیارتگاه شاه‌چراغ شیراز

 

زیارتگاه شاه چراغ از جاهای دیدنی شیراز

 

یکی از مهمترین جاهای دیدنی شیراز زیارتگاه و مسجدی است که بنا بر اعتقاد مردم متعلق به احمد بن موسی کاظم، پسر بزرگ امام موسی کاظم می‌باشد. ساختمان این آرامگاه در دوره اتابکان و در قرن ششم هجری ساخته شده و تزیینات زیبای آن همیشه برای بازدیدکنندگان دلنشین بوده است. البته در دوره قاجار نیز زیارتگاه شاه‌چراغ مورد بازسازی قرار می‌گیرد که در نتیجه نمای آن کمی تغییر کرده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه کلیک کنید: شاهچراغ شیراز

 

زیارتگاه علی بن حمزه شیراز

 

جاهای دیدنی شیراز

 

این زیارتگاه که یکی از بناهای تاریخی و جاهای دیدنی شیراز است، متعلق به شاه میر علی بن حمزه بن موسی کاظم می‌باشد. ساختمان آرامگاه در نزدیکی رود خشک قرار گرفته و گفته می‌شود که در دوره دیلمیان ساخته شده است. همچنین در دوره تیموریان نیز بخش‌هایی از این بنای تاریخی مورد بازسازی قرار گرفته است. کاشی کاری، گچ بری و آینه کاری منحصر به فرد از ویژگی‌های بارز ظاهری این آرامگاه می‌باشد. حرم علی بن حمزه بن موسی کاظم با خاتم کاری و قلمزنی تزئین شده است و هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. آرامگاه علی بن حمزه بن موسی کاظم از مکان های دیدنی شیراز محسوب می شود. 

آدرس زیارتگاه علی بن حمزه

 برای دیدن آن باید به خیابان حافظ در شهر شیراز بروید.

 

مسجد وکیل شیراز

 

جاهای دیدنی شیراز

 

از دیگر مکان‌های مذهبی شیراز که به عنوان زیباترین مساجد کشور شناخته می‌شود در دوره زندیه ساخته شده است. معماری مسجد وکیل شیراز بسیار جذاب و تزئینات استفاده شده در آن بسیار زیبا هستند. قرار گرفتن مسجد وکیل در نزدیکی سایر جاهای دیدنی شیراز مانند بازار وکیل، حمام وکیل، ارگ کریم خان و... باعث افزایش میزان بازدید از این اثر تاریخی شده است. یکی از قسمت‌های زیبا در مسجد وکیل طاق مروارید است، که در بخش شمالی ساختمان مسجد قرار گرفته و یکی از سوره‌های قرآن کریم با خطی بسیار زیبا روی آن نوشته شده است. مسجد وکیل از معروف ترین جاهای گردشگری شیراز است که با آرامش و سکوت خود از مسافران مشهد به شیراز دلبری می کند.

آدرس مسجد وکیل شیراز

شیراز، سمت غربی بازار وکیل

کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: مجموعه وکیل در شیراز

 

زیارتگاه سید علاءالدین حسین از مکان های دیدنی شیراز

 

زیارتگاه سید علاءالدین حسین از جاهای دیدنی شیراز

 

زیارتگاه سید علاء متعلق به برادر شاهچراغ می‌باشد که پیشینه ساخت بنای آن به دوران فتلغ خان والی فارس باز می‌گردد. البته ساختمان امروزی که می‌بینید متعلق به دوران صفویه است و شخصی به نام میرزا علی وظیفه ساخت آن را بر عهده داشته است. در دوران قاجار نیز تعمیرات و تزئینات مختلفی روی این آرامگاه انجام شد که همه آنها باعث زیباتر شدن این مکان شدند. امروزه بسیاری از افراد مذهبی که می خواهند به مشهد بروند ابتدا برای زیارت شاهچراغ تور شیراز و سپس تور مشهد از شیراز را رزرو می کنند تا پس از زیارت شاه چراغ به زیارت امام رئوف امام رضا علیه السلام بروند. گردشگران تور شیراز از تبریز می توانند از زیارتگاه سید علاءالدین نیز که یکی از جاهای دیدنی شیراز می‌باشد دیدن می‌کنند.


آدرس زیارتگاه علاءالدین حسین

شیراز، میدان آستانه

 

امامزاده زنجیری از مکان های دیدنی شیراز

 

امامزاده زنجیری از جاهای دیدنی شیراز

 

آرامگاه مذکور متعلق به سیدجلال الدین ابن زید علی بن حسن است که مردم محلی آن را با نام امامزاده زنجیری می‌شناسند. بسیاری از مردمِ معتقد از امامزاده زنجیری به عنوان یکی از جاهای دیدنی شیراز یاد می‌کنند. دلیل نامگذاری امام زاده به زنجیری این بوده است که در زمان‌های قدیم برای اثبات گناهکاری یا بی گناهی فرد او را به زنجیری در ورودی این مکان می‌بستند و در صورتی که زنجیر پاره میشد، فرد بی گناه بود. امروز نیز وقتی وارد این مکان می‌شوید می‌توانید زنجیری را در بالای ورودی آن ببینید. 


آدرس امامزاده زنجیری شیراز

خیابان لطفعلی خان زند، شرق مسجد نصیر الملک

 

آرامگاه بی بی دختران

 

جاهای دیدنی شیراز

 

بنا به اسناد باقی مانده و داستان‌هایی که بین مردم محلی در جریان می‌باشد، این آرامگاه متعلق به بی بی خدیجه اُم عبدالله؛ از فرزندان امام زین العابدین بوده است. بنای قدیمی آرامگاه بی بی دختران در اثر یک زلزله شدید ویران و بعد از مدتی به دست محمد قلی خان ایلخانی مرمت و بازسازی شد. از آنجایی که این زیارتگاه از زمان‌های دور به عنوان یکی از جاهای دیدنی شیراز شناخته می‌شده، در طول تاریخ بسیار مورد توجه قرار گرفته و بازسازی شده است. در ضمن مردم شیراز اعتقاد قوی به این امامزاده دارند. آرامگاه بی بی دختران به مکان های دیدنی شیراز مانند: مسجد ایلخانی، خانه فروغ الملک، خانه تاریخی منطقی نژاد، حمام وکیل و سرای مشیر نزدیک است. در نزدیکی آرامگاه بی بی دختران شیراز رستوران های معروف ترنج، رستوران آستاره، فست فود صدف، سفره خانه سنتی کاهگل و رستوران صوفی وجود دارد.


آدرس آرامگاه بی بی دختران

خیابان دستغیب، پشت بیت العباس

 

امامزاده ابراهیم شیراز

 

جاهای دیدنی شیراز

 

از دیگر دیدنی‌های شیراز که برای افراد مذهبی اهمیت بالایی دارد امامزاده ابراهیم است که گفته می‌شود فرزند امام موسی کاظم بوده است. بنای آرامگاه توسط زکی خان از سرداران دوران زندیه ساخته شده و بسیاری از تزئینات باقی مانده که در این مکان به چشم می‌آیند، مربوط به آن دوران هستند. بخش داخلی حرم این امامزاده به شکل شاه نشین است که در اطراف آن یک کتیبه به خط ثلث نوشته‌اند. همچنین آینه کاری‌های انجام شده جلوه بسیار خاصی به این مکان داده است.


آدرس امامزاده ابراهیم شیراز

شیراز، محله قدیمی لب آب، نزدیکی گورستان دارالسلام

 

مسجد نو شیراز

 

مسجد نو از جاهای دیدنی شیراز

 

مسجد نو که امروزه به نام مسجد شهدا نیز شناخته می‌شود، بعد از مسجد جامع عتیق عنوان دومین مسجد قدیمی شیراز را با خود یدک می‌کشد. به همین دلیل بسیاری آن را در دسته بندی جاهای دیدنی شیراز که باید حتما از آن بازدید کرد، قرار می‌دهند و به این صورت سالانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی از آن دیدن می‌کنند. بر اساس مشاهدات و اسناد تاریخی گفته می‌شود که مسجد نو در بین سالهای 598 تا 615 هجری قمری ساخته شده و در زمان‌های قدیم با نام مسجد اتابک شناخته می‌شده است.


آدرس مسجد نو شیراز

ضلع غربی میدان احمدی، روبروی آرامگاه شاهچراغ

آرامگاه‌های شیراز

 

سعدیه

 

جاهای دیدنی شیراز

 

سعدیه از معروف ترین جاهای دیدنی شیراز است که شاعر گرانقدر کشورمان، سعدی در آنجا به خاک سپرده شده است. بنای این آرامگاه که در سال ۱۳۳۰ ساخته شده در میان یک باغ سرسبز و زیبا قرار گرفته که در فصل بهار با گلهای رنگارنگ پوشیده می‌شود. در ضمن مقبره شوریده نیز که شاعر معروفی در زمانه خود بوده در نزدیکی سعدی به خاک سپرده است. آرامگاه سعدی شیرازی بسیاری از مسافران مشهد به شیراز را به یاد فرهنگ و ادب مهن می اندازد و کمتر گردشگری است که به شیراز سفر کند اما از ارامگاه سعدی شیرازی بازدید نکند.

آدرس سعدیه 

برای دیدن سعدیه باید به انتهای خیابان بوستان و جنب باغ دلگشا در شیراز بروید.

کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: سعدیه شیراز

 

حافظیه

 

جاهای دیدنی شیراز

 

یکی از مهمترین جاهای دیدنی شیراز، حافظیه می‌باشد که مقبره شاعر بزرگ ایرانی، حافظ شیرازی در آنجا قرار دارد. زمانی که وارد این آرامگاه می‌شوید علاوه بر امکان بازدید از مقبره حافظ، این امکان وجود دارد که از نمای بسیار زیبا و جذاب اطراف آن نیز لذت ببرید. فضاسازی سنتی و دوست داشتنی آن حال و هوای تکرار نشدنی برای شما به ارمغان خواهد آورد.

آدرس حافظیه

برای دیدن این آرامگاه باید به میدان حافظیه در شهر شیراز بروید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه کلیک کنید: حافظیه شیراز 

 

آرامگاه خواجوی کرمانی

 

آرامگاه خواجوی کرمانی از جاهای دیدنی شیراز

 

یکی از جاهای دیدنی شیراز که در نزدیکی دروازه قرآن قرار دارد، آرامگاه خواجوی کرمانی، شاعر، ادیب و منجم قرن هشتم هجری می‌باشد. این آرامگاه که در یک فضای روباز و روی کوه صبوی ساخته شده؛ در کنار آن یک اتاق به نام فرهنگسرای خواجوی قرار گرفته است. همچنین سه غار تاریخی و چشمه رکن آباد را در کنار خود جای داده است. گفته می شود این سه غار برای مریدان وی بوده است که در آنجا به حمد و ثنای خداوند می پرداخته اند. در نزدیکی مزار خواجوی کرمانی، مجسمه ای از وی دیده می شود.

آدرس آرامگاه خواجوی کرمانی

برای دیدن این آرامگاه می‌توانید به ابتدای جاده شیراز اصفهان و دامنه کوه صبوی بروید.

 

آرامگاه سیبویه

 

جاهای دیدنی شیراز

 

آرامگاه سیبویه متعلق به نویسنده کتاب معروف در مورد علم صرف و نحو زبان عربی، ابوبشر عمرو بن عثمان بن قنبر البصری می‌باشد. این آرامگاه که در میان قبرستان باهلیه قرار دارد، دارای ساختمانی به صورت طاق نماست که با استفاده از کاشی‌های زیبا تزیین شده است. کاشی‌های معرق این آرامگاه که به دست هنرمندان خراسانی ساخته شده زیبایی خاصی به این مکان بخشیده‌اند.

آدرس آرامگاه سیبویه

برای دیدن آن باید به بلوار سیبویه و محله سنگ سیاه در شیراز بروید.

 

آرامگاه شاه شجاع

 

آرامگاه شاه شجاع از جاهای دیدنی شیراز

 

این آرامگاه محل دفن یکی از شجاع‌ترین شاهان خاندان آل مظفر می‌باشد که در برابر حملات مغول‌ها به ایران ایستادگی کرده است. این مکان به عنوان یکی از جاهای دیدنی شیراز و آرامگاه‌های مشهور این شهر شناخته می‌شود. با این که آرامگاه شاه شجاع در معرض تخریب است، اما هنوز هم کاشیکاری‌های قدیمی و تزیینات انجام شده با اشعار این شاه و حافظ شیرازی حس خوبی به بازدیدکنندگان می‌دهد. آشنایی با مکان های دیدنی شیراز به شما کمک می کند برنامه خوبی برای سفر به شیراز داشته باشید. از جاذبه های گردشگری نزدیک به آرامگاه شاه شجاع می توان به هفت تنان، حافظیه، دروازه قرآن، باغ جهان نما، آرامگاه خواجو کرمانی اشاره نمود.

آدرس آرامگاه شاه شجاع

برای بازدید از این جاذبه دیدنی شیراز باید به بلوار هفت تنان در این شهر بروید.

 

آرامگاه باباکوهی

 

جاهای دیدنی شیراز

 

عکس از: سجاد شریف‌زاده

آرامگاه باباکوهی متعلق به علی ابوعبدالله ابن باکویه، مشهور به باکویه شیرازی است. این شخص که شاعری گرانقدر در قرن چهارم بوده در این مکان به خاک سپرده شده است و در اطراف آرامگاه آن اتاق‌هایی مختلف با کاشی کاری زیبا، حوض آب و چندین درخت کهنسال وجود دارد. به گفته بسیاری این آرامگاه یکی از زیباترین مقبره‌های شهر شیراز است. در این آرامگاه مسیری برای پیاده روی و لذت بردن از آرامش و سکوت پیرامونش وجود دارد.

آدرس آرامگاه باباکوهی

برای دیدن آن می‌توانید به سمت چپ دروازه قرآن و جاده باباکوهی بروید.

 

آرامگاه آبش خاتون

 

آرامگاه آبش خاتون از جاهای دیدنی شیراز

 

آبش خاتون یکی از ملکه‌های زمان اتابکان فارس و می‌توان گفت تنها زن حاکم بر این استان بوده است. پیشینه ساخت این آرامگاه به قرن هفتم می‌رسد و متاسفانه این روزها در معرض تخریب قرار دارد. با این حال هنوز هم آرامگاه آبش خاتون یکی از جاهای دیدنی شیراز است که هر ساله افراد زیادی را به خود جذب می‌کند. عمارت سه طبقه این آرامگاه با معرق کاری زیبا تزیین شده است.

آبش خاتون در شعر شاعر پرآوازه شیرازی نیز مدح شده است. در اشعار وی خاندان اتابکان سعد زنگی جایگاه ویژه‌ای دارند و آبش خاتون نیز از کسانی بوده که سعدی وی را مدح کرده است. برخی کارشناسان ادبیات قصیده سعدی با مطلع « ای بیش از آنکه در قلم آید ثنای تو/  واجب بر اهل مشرق و مغرب دعای تو» را مدح آبش خاتون می‌دانند.

آدرس آبش خاتون

برای دیدن آرامگاه آبش خاتون به بلوار سیبویه و نرسیده به میدان دفاع مقدس بروید.

 

آرامگاه شیخ روزبهان

 

آرامگاه شیخ روزبهان از جاهای دیدنی شیراز

 

آرامگاه مذکور متعلق به شیخ شطّاح یا روزبهان ابومحمد بن ابی نصر؛ یکی از عارفان و عالمان بزرگ استان فارس در قرن ششم هجری بوده است. این جاذبه دیدنی شیراز در حال حاضر محل تدفین این شخص به همراه فرزندان و نوادگان خود می‌باشد. ساختمان اصلی این مقبره در معرض تخریب قرار گرفته بود که در سال‌های 1350 و 1351  مورد بازسازی قرار گرفت که علاوه بر بهبود وضعیت ساختمان، بخشی از طراحی آن را نیز تغییر داد. 


آدرس شیخ روزبهان از جاهای دیدنی شیراز

شیراز، خیابان لطفعلی خان، خیابان روزبهان

 

آرامگاه شیخ محمد لاهیجی

جاهای دیدنی شیراز، آرامگاه شیخ محمد لاهیجی

آرامگاه شیخ محمد لاهیجی یکی دیگر از جاهای دیدنی شیراز است که متعلق به نویسنده کتاب "مفاتیح الاعجاز فی شرح گلشن راز" می‌باشد. شیخ محمد لاهیجی در دوره حکومت نوربخش‌ها روی استان فارس در این منطقه سکونت داشته و به عنوان یکی از افراد نزدیک به موسس این سلسله شناخته می‌شده است. این آرامگاه از جاهای تاریخی شیرازمحسوب می شود که همواره محلی برای تجمع صوفی‌ها و عارفان بوده است. در صورتی که علاقه دارید با این افراد صحبت کنید قطعا یکی از آنها را در اطراف آرامگاه پیدا خواهید کرد. در ضمن محله سیبویه شیراز آثار تاریخی مختلفی را درون خود جای داده و به عنوان یکی از محلات قدیمی شهر شیراز شناخته می‌شود.


آدرس آرامگاه شیخ لاهیجی

بلوار سیبویه، محله لب آب

نکته: متاسفانه تصویر با کیفیتی از آرامگاه شیخ محمد لاهیجی یافت نشد؛ در صورتیکه که عکس با کیفیتی از این جاذبه در اختیار دارید برای تورگردان ارسال کنید تا با نام خودتان منتشر شود. 

مکان‌های تاریخی شیراز

 

تخت جمشید

 

تخت جمشید از قدیمی ترین جاهای دیدنی شیراز

 

یکی از مهمترین جاهای دیدنی شیراز و آثار تاریخی مهم کشور ما، تخت جمشید است که در نزدیکی شهر شیراز قرار گرفته است. بنای تخت جمشید ۵۱۸ سال قبل از میلاد مسیح ساخته شده و با این که حدود 150 سال بعد به آتش کشیده شده، هنوز هم زیبایی خود را حفظ کرده است. در این مجموعه تاریخی پلکان‌ها، ستون‌ها و کاخ‌هایی وجود دارد که شما را به یاد شکوه ایران باستان می‌اندازد. 

کسب اطلاعات بیشتر راجع به این جاذبه: تخت جمشید

 

دروازه قرآن

 

جاهای دیدنی شیراز

 

یکی از جاهای دیدنی شیراز که در ورودی این شهر از سمت اصفهان قرار دارد، دروازه قرآن می‌باشد. پیشینه ساخت این بنای تاریخی به دوران دیلمیان می‌رسد و در اتاقک بالایی آن دو جلد قرآن دست نویس نگهداری می‌شود. این قرآن‌ها به ابراهیم سلطان فرزند شاهرخ تیموری تعلق داشته و امروزه در موزه‌های شیراز از آن نگهداری می‌کنند. 

کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: دروازه قرآن شیراز

 

خانه زینت الملک

 

جاهای دیدنی شیراز، خانه زینت الملوک

 

خانه زینت الملک یکی دیگر از جاهای دیدنی شیراز است که متعلق به خاندان قوام الملک بوده و این روزها پذیرای گردشگران می‌باشد. یکی از قسمت‌های جالب این خانه تالار آیینه است که هر بیننده‌ای را مجذوب خود خواهد کرد. گفته می‌شود که ساخت این بنا توسط علی محمد خان قوام الملک شروع شده و بعد از مرگ آن توسط محمدرضا خان قوام الملک به پایان رسیده است. اگر مقصد بعدی سفر شما تور تهران از شیراز بود می توانید به جاهای دیدنی تهران هم سر بزنید و از دیدن خانه ها و ابنیه های تاریخی که به یادگار از دوران قاجار بازمانده است، سر بزنید.

آدرس خانه زینت الملک

برای دیدن این بنا باید به خیابان لطفعلی خان زند در شهر شیراز بروید.

 

پاسارگاد

 

پاسارگارد از جاهای دیدنی شیراز

 

پاسارگاد یکی دیگر از جاهای دیدنی مهم کشور و شهر شیراز است. البته گفتنی است که این اثر تاریخی در نزدیکی شهر شیراز قرار گرفته، اما همیشه به عنوان یکی از مقصدهای گردشگری مسافرانی که به شیراز می‌آیند محسوب می‌شود. این مکان تاریخی محل فرمانروایی کوروش کبیر فرمانروای یزرگ ایران بوده و دارای قسمت‌های مختلفی است که هر کدام از آنها جذابیت خود را دارند. همچنین مقبره کوروش در این مجموعه تاریخی قرار دارد.

برای آشنایی کامل با این جاذبه کلیک کنید: پاسارگاد از گذشته تا کنون 

 

هفت تنان شیراز

 

جاهای دیدنی شیراز

 

یکی از ساختمان‌های به جا مانده از دوران زندیه تکیه هفت تنان می‌باشد که در ضلع شمالی آرامگاه حافظ و دامنه کوه چهل مقام قرار گرفته است. این باغ با صفا آرامگاه هفت عارف را درون خود جای داده که هیچ اسمی از آنها به میان نیست، اما به همین دلیل این مکان را هفت تنان می‌نامند. جالب است بدانید که سقف تالار این ساختمان روی دو ستون بزرگ و یکپارچه بنا شده است.

کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: موزه سنگ شیراز محل دفن هفت تنان

 

ارگ کریم خان

 

جاهای دیدنی شیراز

 

شاید برای بسیاری سوال باشد که ارگ کریم خان کجاست؟ ارگ کریم خان یکی از جاهای دیدنی شیراز و به عنوان ارگ کریمخانی و ارگ شیراز مشهور است. قدمت ارگ کریم خان به حداکثر 100 سال (یک قرن) پیش باز می گردد. ارگ کریم خان محل اسکان و حکومت کریم خان زند بوده است. برج‌های بلند در چهار گوشه و دیوارهای آجری و مستحکم این بنا قطعاً در نگاه اول توجه بینندگان را به خود جلب خواهد کرد. تاثیر معماری دوران صفویه به صورت کامل در روند ساخت ارگ شیراز قابل مشاهده می‌باشد و افراد بسیاری قبل از رفتن به ارگ کریم خان سعی می کنند با شماره تلفن ارگ کریم خان تماس بگیرند.

آدرس ارگ کریم خان از جای دیدنی شیراز

برای دیدن این بنای تاریخی زیبا باید به مرکز شهر و شمال شرق میدان شهدای شیراز بروید.

ارگ کریم خان ساعت بازدید

در فصل بهار و تابستان ساعت بازدید از 8:00 صبح تا 20:00 شب است. 

کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: ارگ کریم خان شیراز

در این قسمت توجه شما را به عکس ارگ کریم خان جلب می کنیم:

نمای داخلی ارگ کریم خان زند بسیار شگفت انگیز و از معماری خاصی برخوردار است.

جاهای دیدنی شیراز

قلعه کریم خان زند دارای بخشی به نام شاه نشین شمالی است که مخصوص استفاده در زمستان و بخشی به نام شاه نشین جنوبی است که برای استفاده در تابستان است. ساختمان غربی نیز برای استفاده چهار فصل مناسب است.

قلعه کریم خان از جاهای دیدنی شیراز

 در قسمت ورودی قلعه کریم خان زند شیراز کتیبه ای مشاهده می شود که رزم رستم با دیو سپید را نشان می دهد.

قلعه کریم خان از جاهای دیدنی شیراز

 

 در برخی از بخش های داخل ارگ کریم خان زند نمایی از تشریف فرمایی تاجر فرانسوی را مشاهده می کنید. 

 

ارگ کریم خان زند از جاهای دیدنی شیراز

 

بازار وکیل

 

جاهای دیدنی شیراز

 

بازار وکیل شیراز از معروف ترین مراکز خرید شیراز محسوب می شود که معماری آن به دوره زندیه باز می گردد و از رونق خوبی برخوردار است. بازار وکیل شیراز امروز محصولات مختلفی برای ارائه به گردشگرانی که شیراز سفر می کنند، دارد. برخی گردشگران که علاقه مند به صنایع دستی هستند به خرید پارچه لباس قشقایی در بازار وکیل شیراز می پردازند. از دیگر حجره هایی که توجه گردشگران را به خود جلب می کند، چرم فروشی بازار وکیل شیراز است که انواع ست چرم در آن یافت می شود و به عنوان سوغات شیراز خریداری می شود. این بازار در نزدیکی حمام و مسجد وکیل قرار گرفته و زمانی که به آن وارد می‌شوید طاق‌های ضربی با حفره‌ها شده را خواهید دید. اگر شما هم تور اصفهان را رزرو کردید، می توانید به بازدید از بازارهای اصفهان هم بپردازید.

کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: بازار وکیل شیراز

 

حمام وکیل

 

جاهای دیدنی شیراز

 

یکی دیگر از جاهای دیدنی شیراز حمام وکیل است که متعلق به دوران زندیه می‌باشد. بخش درونی این حمام تاریخی به چند قسمت تقسیم می‌شود که در هر کدام از آنها امروزه مجسمه‌هایی شرایط و لباس مردم آن زمان را برای ما تداعی می‌کنند. به عقیده گردشگران جذاب‌ترین بخش این تمام قسمت شاه نشین می‌باشد که متعلق به کریمخان زند و نزدیکان او بوده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه به مطلب سجد وکیل شیراز مراجعه کنید(در بالا).

 

این را نیز می پسندید: نقش رستم شیراز

 

آب انبارهای کریمخانی

 

آب انبار کریمخان از جاهای دیدنی شیراز

 

یکی از مهمترین جاهای دیدنی شیراز که در زمان سفر به این شهر به هیچ عنوان نباید از دست بدهید، آب انبارهای کریمخانی هستند که در زمان حکومت کریمخان زند و دستور شخص او احداث شدند. این آب انبارها به عنوان منبع تامین آب شهر شیراز مورد استفاده قرار می‌گرفته است و امروزه هر ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی از آنها دیدن می‌کنند. این چهار آب انبار عبارتند از: "حافظیه، هفت تن، دیوان‌خانه و وکیل" که در میان آن‌ها آب انبار وکیل شیراز معروف تر است و می‌توانید از آن دیدن کنید.


آدرس آب انبارهای کریمخانی

شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، موزه آب

 

کاروانسرای گمرک

 

کاروانسرای گمرک

 

کاروانسرای گمرک از دیگر یادگارهای به جا مانده از دوران زندیه و از جاهای دیدنی شیراز است که در بازار وکیل قرار گرفته و هر ساله مسافران زیادی از آن دیدن میکنند. به محض ورود به کاروانسرای گمرک فضای قدیمی و حال و هوای آن شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. استفاده از مقرنس کاری، و گچبری‌های خاص جلوه جالبی به این مکان داده و تنوع این تزئینات و نظم بین آنها بی‌شک برایتان جالب خواهد بود. هنوز هم در این کاوانسرا مغازه‌های مختلفی فعالیت دارند و محصولات مختلفی را به فروش میرسانند، ولی نباید فراموش کرد که این کاروانسرا به دلیل عدم رسیدگی در معرض فرسایش قرار دارد.
آدرس: شیراز، نیمه شمالی بازار وکیل، محله درب شاهزاده

 

کاروانسرای فیل

 

جاهای دیدنی شیراز

 

دیدنی شیراز و آثار تاریخی این شهر که متعلق به دوران زندیه می‌باشد، کاروانسرای فیل است. گفته می‌شود که این بنا در سال ۱۳۸۰ هجری ساخته شده دارای بخش‌های مختلفی می‌باشد که طبق معماری آن دوران ساخته شده‌اند. سردر قدیمی این کاروانسرا با نمای آجری تزئین شده و وقتی وارد آن می‌شوید منظره زیبایی از طاق، تویزه و عرقچین را در آن خواهید دید. در ضمن در این کاروانسرا راهرو‌هایی وجود دارد که سقف آنها به شکل قوسی شکل و جناقی با آجر طراحی شده است. فضای کلی کاروانسرای فیل مربعی‌ست و در آن حجره‌های مختلفی قرار دارد.

هم اکنون کاروانسرای فیل به مهمانسرایی زیبا تبدیل شده است. 

 

جاهای دیدنی شیراز


آدرس کاروانسرای فیل

شیراز، درب شاهزاده، بازار شمشیرگرها

 

خانه صالحی

 

خانه صالحی از جاهای دیدنی شیراز

 

خانه صالحی یکی از جاهای دیدنی شیراز است که پیشینه ساخت آن به دوره قاجاریه بازمی‌گردد. این بنا دارای دو بخش بیرونی و اندرونی است که در قسمت بیرونی آن یک حیاط بزرگ مرکزی و هشت اتاق در ضلع‌های شرقی، غربی و شمالی خواهید دید. دیوارهای حیاط با استفاده از کاشی کاری هایی که روی آنها طرح‌های اسلیمی بسیار زیبا از حیوانات، گیاهان، آن و سربازان دوره‌های مختلف وجود دارد، تزئین شده اند. این بنا در سال ۱۳۸۴ آثار ملی ایران به ثبت رسید و امروزه به عنوان موزه لباسهای سنتی و آیینی ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد.


آدرس خانه صالحی شیراز

شیراز، ضلع جنوبی مسجد شهدا، اول کوچه هفت پیچ

 

مدرسه آقا باباخان شیراز

 

مدرسه آقا باباخان از جاهای دیدنی شیراز

 

این مدرسه یکی از آثار تاریخی به جا مانده از دوران زندیه و جاهای دیدنی شیراز است. مدرسه آقا باباخان که به دستور کریم خان زند ساخته شده، روند ساخت طولانی داشته؛ بنای آن در سال ۱۲۴۰ به پایان رسید. فضاسازی قدیمی این مدرسه قطعاً در نگاه اول توجه گردشگران را به خود جلب خواهد کرد. زمانی که به تزیینات مختلف ایوان، راهرو و ستونها دقت می‌کنید ردپای معماری قدیمی ایران را در آنها خواهید دید.‌ در بازسازی‌های انجام شده در دوره قاجار و بعد از آن کتیبه‌هایی که در این مکان نصب کردند، همگی با آیات قرآن تزئین شده‌اند و فضای زیبایی را برای این مدرسه به وجود آورده‌اند.


آدرس مدرسه آقا باباخان شیراز

شیراز، کنار مسجد وکیل

 

مدرسه قوام

 

مدرسه قوام از جاهای دیدنی شیراز

 

مدرسه قوام که آن را با نام حسینیه قوام نیز می‌شناسند یکی از جاهای دیدنی شیراز و آثار تاریخی به جا مانده از دوران قاجاریه می‌باشد. این بنا توسط میرزا علی اکبر قوام الملک و در سال ۱۲۷۳ ساخته شده ورودی آن کتیبه‌های قرار گرفته که روی آنها اشعاری در وصف قوام الملک را ثبت کرده‌اند. مدرسه قوام یکبار در دوران پهلوی و مرحله بعدی در سال ۱۳۶۶ مورد بازسازی قرار گرفته است. در نزدیکی این مدرسه آثار تاریخی مختلف دیگری وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها نیز دیدن کنید.


آدرس مدرسه قوام شیراز

خیابان لطفعلی خان زند، نرسیده به درب شیخ، نزدیک نارنجستان قوام

 

نقش رجب

 

نقش رجب از جاهای دیدنی شیراز

 

یکی از آثار تاریخی به جا مانده متعلق به دوران ساسانیان در اطراف شیراز، نقش رجب نام دارد. وجود نقشه‌های باستانی بر روی کوه در این منطقه باعث شده که به عنوان یکی از مهمترین جاهای دیدنی شیراز شناخته شود. این محوطه روباز آثار مختلفی را درون خود جای داده است که هر کدام از آنها نشان دهنده برخی از مراسم‌های ساسانی هستند. ظرافت سنگهای تراشیده شده و نقش هایی که در این مکان می‌بینید قطعاً در نگاه اول شما را نبوت خود خواهد کرد. نقش و نگار ایجاد شده در این مکان متعلق به تاجگذاری اردشیر بابکان، گذاری شاپور اول و نقوشی متعلق به کریدر، از موبدان معروف زرتشتی در دوران ساسانی است.


آدرس نقش رجب شیراز

۳ کیلومتری شمال تخت جمشید، جاده فرعی سمت راست

 

گهواره دید

 

جاهای دیدنی شیراز

 

این مکان تاریخچه بسیار قدیمی دارد و به عنوان یکی از جاهای دیدنی شیراز متعلق به دوران دیلمیان شناخته می‌شود. این مکان شباهت زیادی به ساختمان‌های دوران ساسانی دارد و در قسمت بالایی کوه دروازه قرآن ساخته شده است.

 

جاهای دیدنی شیراز

 

فواره چهار ضلعی در هر سمت خود درگاهی جای داده است و گفته می‌شود که در زمان‌های قدیم از این مکان برای دیده‌بانی و اطلاع رسانی استفاده می‌کردند. در دوران قدیم وقتی دیده بان‌ها در این مکان قرار می‌گرفتند دید بسیار گسترده‌ای از تمام شهر داشتند و همین کمک می‌کرد تا بتوانند به راحتی مراقب قسمت‌های مختلف قلمرو باشند.


آدرس گهواره دید

ورودی شهر شیراز از سمت اصفهان، قله کوه دروازه قرآن

 

 

موزه‌های شیراز

 

موزه خاتم

 

موزه خاتم از جاهای دیدنی شیراز

 

موزه خاتم در خانه سعادت شیراز واقع شده و این روزها به دو منظور مورد استفاده قرار می‌گیرد. اول درون این موزه قسمتی وجود دارد که در آن اشیای تاریخی گوناگون و به خصوص صنایع دستی خاتم کاری قرار دادند. بخش دوم آن مکانی است که به آموزش حرفه خاتم کاری در آن می‌پردازند و هر ساله علاقمندان به این هنر سنتی در کارگاه‌های برگزار شده موزه خاتم میروند.

آدرس موزه خاتم

این موزه در دروازه کازرون، خیابان دستغیب، محله سنگ سیاه و در کنار آرامگاه سیبویه قرار دارد.

 

موزه لباسهای سنتی ایران

 جاهای دیدنی شیراز

 

در صورتی که دوست دارید بدانید در زمان‌های قدیم مردان و زنان ایرانی از اقوام مختلف چه لباس هایی می‌پوشیدند، این موزه یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی شیراز برای شما خواهد بود. محل برقراری این موزه خانه صالحی میباشد که به عنوان یکی از مکان‌های تاریخی نیز شناخته می‌شود. بیشترین لباس جمع آوری شده در این مکان متعلق به مردمان شیراز قدیم است.

آدرس موزه لباس های سنتی شیراز

 برای دیدن موزه می‌توانید به میدان احمدی، ابتدای کوچه هفت پیچ بروید.

 

موزه آرشیو آواها و نواها

 

موزه آرشیو آواها و نواها از جاهای دیدنی شیراز

خانه منطقی نژاد(موزه آواها و نواها)

 

این موزه که در منزل منطقی نژاد، یکی از ساختمان‌های به جا مانده از دوران قاجار برپا شده؛ مجموعه‌ای از آرشیو‌های صوتی و تصویری قدیمی را درون خود جای داده است. تمرکز بیشتر این مکان بر روی جمع آوری متعلقات تاریخی هنر موسیقی میباشد و در آن میتوانید انواع سازهای اصیل و قدیمی ایران و جهان را ببینید. همچنین در بخش‌هایی از این موزه کارگاه‌های ساخت ساز و آموزشگاه موسیقی قرار دارد.

آدرس موزه آرشیو شیراز

برای دیدن این موزه زیبا باید به محله لب آب و خیابان قاآنی بروید.

 

برای ماطلعه جاهای دیدنی یزد کلیک کنید.

 

موزه تاریخ طبیعی

 

جاهای دیدنی شیراز، موزه تاریخ طبیعی شیراز

 

یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی شیراز برای علاقه مندان به طبیعت و جانورشناسی، موزه تاریخ طبیعی شیراز است. این موزه زیر نظر دانشگاه شیراز فعالیت می‌کند و در آن آثار تاریخی طبیعی به جا مانده از دوره‌های مختلف زمین شناسی قرار دارد. همچنین نگاره‌هایی از سیاوش بوشهری یا سیاه خان لپویی که مرد غول پیکری در زمان‌های قدیم بوده در این موزه دیده می‌شوند که جذابیت بالایی دارند.

آدرس موزه تاریخ طبیعی

موزه تاریخ طبیعی در بلوار مدرس و خیابان آزادگان واقع شده است.

 

موزه هنر مشکین فام

 

جاهای دیدنی شیراز ، موزه هنر مشکین فام شیراز

 

این موزه که هر ساله علاقه‌مندان به هنر را از سراسر ایران به خود جذب می‌کند، مجموعه‌ای از آثار هنرهای تجسمی هنرمندان در اعصار مختلف را درون خود جای داده است. قرارگیری موزه هنر مشکین فام در خانه تاریخی فروغ الملک باعث افزایش جذابیت آن شده و از سوی دیگر قسمت‌هایی متعلق به هنر خوشنویسی، آثار نقاشی، نقش‌های برجسته و… در آن قرار دارد. قدمت این موزه به عهد قاجار و اوایل پهلوی باز می گردد و در جوار بقعه بی بی دختران احداث شده است.

آدرس موزه هنر مشکین فام

موزه هنر مشکین فام در محله سنگ سیاه، کوچه کناری آرامگاه بی بی دختران و در خانه فروغ الملک قرار گرفته است.

جاذبه های نزدیک به موزه هنر مشکین فام

از سایر جاذبه های دیدنی نزدیک موزه هنر مشکین فام می توان به آرامگاه بی بی دختران و شاهچراغ و باغ ارم شیراز و آرامگاه حافظه اشاره نمود.

 

برای بازدید از بازارهای اصفهان کلیک کنید.

 

موزه پارس شیراز (باغ نظر)

 

جاهای دیدنی شیراز

 

 

 

یکی از مهمترین جاهای دیدنی شیراز موزه پارس می‌باشد که اشیاء تاریخی مختلفی را مربوط به دوران قبل و بعد از ورود اسلام درون خود جای داده است. این موزه که درون عمارت کلاه فرنگی قرار گرفته با نام‌های مختلفی شناخته می‌شود و آرامگاه کریم خان زند درون آن قرار دارد. ورود به این موزه مانند سفر به تاریخ است و در آن اشیا فلزی و سفالی مختلفی را خواهید دید.

آدرس موزه پارس

برای بازدید از موزه پارس باید به خیابان زند و باغ نظر بروید.

 

موزه گنجینه تاریخ فارس

 

جاهای دیدنی شیراز ، موزه گنجینه شیراز

 

این موزه که در خانه زینت الملوک برپا شده درون خود مجسمه ها، ماکت‌ها و نقاشی‌هایی از مشاهیر و بزرگان ایران و به خصوص استان فارس را جای داده است. همچنین با رفتن به این مکان اطلاعات ارزشمندی در خصوص پیشینه تاریخی ایران به دست خواهید آورد. در این موزه تندیس‌هایی از شاعران بزرگ شیراز و شخصیت‌های مهم تاریخی دیده می‌شود.

آدرس موزه گنجینه تاریخ فارس

برای بازدید از موزه گنجینه تاریخ فارس باید به خیابان لطفعلی خان زند و خانه زینت الملوک بروید.

 

برای کسب اطلاعات درباره دیگر موزه ها کلیک کنید: موزه سنگ شیراز

 

 

 

جاهای دیدنی اطراف شیراز

 

تنگ تیزاب

 

تنگ تیزاب از جاهای دیدنی شیراز

 

یکی از جاهای دیدنی اطراف شیراز که طبیعت باشکوه و زیبایی دارد، تنگ تیزاب است. این جاذبه طبیعی در شمال غربی سپیدان قرار گرفته و حدود ۹۰ کیلومتر با شیراز فاصله دارد. در این تنگه یک رودخانه زیبا در جریان است آب آن از درون چشمه‌های رشته کوه سپیدان تامین می‌شود. اگر دوستدار طبیعت هستید قطعاً تنگ تیزاب یکی از جاهای دیدنی شیراز است که در زمان سفر به این شهر آن را نباید از دست بدهید. 

 

بند بهمن 

 

بند بهمن از جاهای دیدنی شیراز

 

یکی از زیباترین جاهای دیدنی شیراز که در نزدیکی این شهر قرار گرفته بند بهمن است و طبق شواهد تاریخی متعلق به دوره ساسانیان می‌باشد. این بند که بالای رودخانه قره آقاج ساخته شده، در بین دو کوه بلند قرار گرفته و هر ساله بازدیدکنندگان زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

آدرس بند بهمن

برای دسترسی به بند بهمن باید حدود ۵۰ کیلومتر از جنوب شهر شیراز فاصله بگیرید و وارد بخش کوار شوید.

 

دریاچه مهارلو

 

دریاچه مهارلو از جاهای دیدنی شیراز

 

یکی از جاهای دیدنی شیراز که در نزدیکی این شهر قرار گرفته، دریاچه مهارلو است. این دریاچه که هر ساله میزبان پرندگان مهاجر می‌باشد به رنگ صورتی یا گاهی قرمز درمی‌آید و به عنوان یکی از دریاچه‌های نمکی ایران به شمار می‌رود. این دریاچه امروزه نسبت به دوران قدیم آب کمتری دارد.

آدرس دریاچه مهارلو شیراز

دریاچه مهارلو در فاصله ۲۵ کیلومتری از شهر شیراز واقع شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر زیبای این جاذبه کلیک کنید: دریاچه مهارلو شیراز

 

آبشار مارگون

 

آبشار مارگون از جاهای دیدنی شیراز

 

یکی از جاهای دیدنی شیراز برای علاقمندان به طبیعت، آبشار مارگون میباشد که بین گردشگران با نام آبشار چشمه‌ای نیز شناخته می‌شود. ارتفاع بلند و حجم آب زیاد این آبشار باعث به وجود آمدن مناظر زیبایی در این منطقه شده است. همچنین آب آبشار مارگون توسط یک چشمه پر آب تامین می‌شود و به همین دلیل به آن آبشار چشمه‌ای می‌گویند.

آدرس آبشار مارگون

برای دسترسی به آبشار مارگون باید به جاده‌ یاسوج-اقلید بروید. 

کسب اطلاعات بیشتر دباره این جاذبه: آبشار مارگون شیراز

 

روستای قلات از جاهای گردشگری شیراز

 

قلات از جاهای دیدنی شیراز

 

این روستا یکی از جاهای دیدنی شیراز می‌باشد که در فاصله ۳۶ کیلومتری از این شهر واقع شده است. از آنجایی که قلات در منطقه‌ای ییلاقی قرار گرفته، آب و هوای بسیار خوبی دارد و در طبیعت اطراف آن برای بازدید کنندگان دلپذیر و شیرین خواهد بود. در ضمن خدمت ۲۵۰۰ ساله قلات باعث می‌شود آن را یک منطقه تاریخی بنامیم.

آدرس روستای قلات شیراز

روستای قلات در فاصله ۳۶ کیلومتری از شیراز و در جاده سپیدان قرار دارد.

کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: روستای قلات شیراز

 

تنگ دم اسب از جاهای گردشگری شیراز

 

جاهای دیدنی شیراز

 

یکی از مناطق ییلاقی اطراف شیراز که طبیعت بسیار زیبا و خیره کننده‌ای دارد، تنگ دم اسب می‌باشد. در فصل بهار این تنگه پر از آب است و کوه‌های اطراف آن بسیار سرسبز و زیبا هستند. به همین دلیل گفته می شود قطعاً بازدید از این منطقه برای دوستداران طبیعت تجربه‌ای به یادماندنی خواهد بود. خوشبختانه جاذبه های گردشگری شیراز بسیار متنوع است و همواره با طبیعت و بکر و زیبا میزبان گردشگرانی است که به شیراز می آیند. 

آدرس تنگ دم اسب شیراز

این منطقه رویایی در فاصله ۵۰ کیلومتری از جنوب شیراز واقع شده است.

کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: تنگ دم اسب شیراز

 

دشت ارژن

 

جاهای دیدنی شیراز

 

دشت ارژن یکی از زیباترین جاهای دیدنی شیراز در فصل بهار می‌باشد. این دشت پهناور در میان کوهستان‌هایی که در میان آن‌ها چشمه‌ها و آبشارهای زیادی است قرار گرفته و از همین رو بسیار سرسبز و زیبا می‌باشد. این دشت در زمان‌های دور شکارگاهی برای مردم ایران باستان بوده است و برای دسترسی به آن باید وارد جاده بوشهر شوید.

آدرس دشت ارژن شیراز

دشت ارژن در فاصله ۶۰ کیلومتری از شیراز قرار گرفته است.

کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: دشت ارژن در شیراز

 

 

دریاچه سد درودزن

 

جاهای دیدنی شیراز

 

یکی از جاهای دیدنی اطراف شیراز که در فاصله ۷۳ کیلومتر از مرودشت و شمال غربی این شهر واقع شده، دریاچه سد درودزن می‌باشد. سد درودزن به عنوان قدیمی ترین سد خاکی خاورمیانه شناخته می‌شود و همین باعث شده که این مکان یکی از جاهای دیدنی شیراز به شمار رود. آب جمع شده در پشت این سد دریاچه بسیار زیبایی را به وجود آورده که در اطراف آن مناظر بسیار زیبایی به چشم می‌خورند. گفته می‌شود که مراحل اولیه ساخت این سد به دوران داریوش هخامنشی بازمی‌گردد.
آدرس: جاده مرودشت به کامفیروز، کیلومتر ۷۰

 

روستای دشتک 

 

روستای دشتک از جاهای دیدنی شیراز

 

یکی از جاهای دیدنی شیراز که در نزدیکی این شهر قرار گرفته است، روستای دشتک است که در بخش درودزن شهر مرودشت قرار دارد. این منطقه تاریخی درون خود سنگ نوشته هایی از قرن هفتم و نشانه‌هایی از دوران هخامنشیان را جای داده که همین باعث افزایش شهرت آن شده است. یکی از جذابیت‌های این روستا بافت پلکانی خانه‌های آن می‌باشد. در ضمن علاوه بر آثار تاریخی و متنوع این مکان دارای آب و هوای کوهستانی و چشمه‌های پر آب است که همواره علاقمندان به طبیعت را به سمت خود جذب می‌کند.

آدرس روستای دشتک شیراز

جاده مرودشت به کامفیروز، جاده درودزن به بکان

کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: روستای دشتک شیراز

 

چشمه جوشک از بکرترین جاهای گردشگری شیراز

 

جاهای دیدنی شیراز، چشمه جوشک شیراز

 

یکی از جاهای دیدنی شیراز برای علاقه مندان به مناظر طبیعی زیبا، چشمه جوشک می‌باشد که در محدوده روستای قصر قمشه قرار دارد. این چشمه که در شمال غرب شهر شیراز واقع شده در چشمه رودخانه اعظم است و آب باغ‌های میوه در روستاهای زیر دست خود را تامین میکند. وجود چشمه جوشک باعث به وجود آمدن مناظر سرسبز و زیبایی در این منطقه شده که بازدید از آن قطعاً می‌تواند حال و هوای تکرار نشدنی به شما بدهد. در این منطقه درختان متنوع میوه گونه‌های گیاهی مختلفی خواهید دید که باعث زیباتر شدن مناظر آن اطراف شده اند.
آدرس: بزرگراه دکتر حسابی، بلوار کوثر، شهرک قصر قمشه

کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: چشمه جوشک شیراز

 

کوه دراک از جاذبه های گردشگری شیراز

 

جاهای دیدنی شیراز

 

یکی از جاهای دیدنی شیراز برای علاقه‌مندان به کوهنوردی و طبیعت گردی، کوه دراک است که با نام‌های کوه مادر، کوه مستسقی یا کوه برفی نیز شناخته می‌شود. که از غرب شهر شیراز شروع شده شمال این شهر می‌گذرد و به روستای علی آباد می‌رسد. دفاع آن حدود ۲۹۰۰ متر از سطح دریا می‌باشد و یکی از نکات جالب در خصوص آن، برف سپیدی است که از اوایل آذر تا اواخر اسفند روی آن را پوشانده است. این روزها کوه دراک در میان منطقه حفاظت شده قرار دارد تا از حیوانات بومی این منطقه در برابر شکار غیر مجاز محافظت شود.

آدرس کوه دراک شیراز

ابتدای جاده معالی آباد، کمربندی بندرعباس، ضلع جنوب غربی شهر شیراز

 

غار گبر از جاذبه های گردشگری شیراز

 

غار گبر شیراز

 

یکی از جاهای دیدنی اطراف شیراز غار گبر است که در کوهی بلند قرار گرفته و افرادی که قصد دیدن آن را دارند، تا فاصله چند قدمی متوجه وجود آن نخواهند شد. ورود به غار باید یک مسیر سرازیری را طی کنید تا به کف آن رسیده و از فضای بسیار زیبای درون آن شگفت زده شوید. وجود ستون‌ها و قندیل‌های آهکی فضای بسیار خاصی را درون این غار به وجود آورده و تقریباً از تمامی بخش‌های ساختمان آب خنک و زلالی میچکد که باعث می‌شود هوای درون آن بسیار خنک و مطبوع باشد. در بخش انتهایی این غار دمبوره قدیمی قرار دارد که به مرور زمان شکل ظاهری خود را از دست داده و بیشتر شبیه به یکی از ستون‌های غار است.

آدرس غار گبر شیراز

کیلومتر ۳۰ جاده استهبان شیراز، روبروی روستای دهویه

 

غار پری یاغی

 

جاهای دیدنی شیراز، غاری پری یاغی

 

یکی دیگر از جاهای دیدنی شیراز که همواره مورد توجه علاقه مندان به طبیعت قرار گرفته، غار پری یاغی است. دهانه این غار ۱ متر عرض و ۲ متر طول دارد که باعث می‌شود به راحتی به آن وارد شوید. مساحت فضای درونی این غار ۱۵۰۰ متر است که مانند یک سالن سرپوشیده می‌باشد. همچنین عمر این غار حدود ۵۰ متر است و در آن میتوانید ستون‌های آهکی زیبایی را ببینید که به مرور زمان و طی سال‌ها ایجاد شده اند. 

آدرس غار پری یاغی

۳۰ کیلومتری شرق شیراز

 

دریاچه هفت برم از جاذبه های گردشگری شیراز

 

دریاچه هفت برم از جاهای دیدنی شیراز در زمستان

 

دریاچه هفت برم یکی از جاهای دیدنی شیراز و استان فارس است که مناظر زیبای اطراف آن قطعاً علاقمندان به طبیعت را شگفت زده خواهد کرد. این دریاچه از هفت قسمت مختلف تشکیل شده که چهار مورد از آنها دائماً پراب هستند و مابقی در فصول خاصی از سال آب دارند. بهترین زمان برای بازدید از این دریاچه فصول بهار و تابستان است، اما اگر در فصل زمستان قصد بازدید از این منطقه را دارید بهتر است تجهیزات گرمایشی کافی با خود به همراه داشته باشید. به خاطر داشته باشید دریاچه برم از بهترین جاهای دیدنی شیراز در زمستان محسوب می شود.


آدرس دریاچه هفت برم شیراز

بزرگراه شیراز قائمیه، مسیر کازرون

 

 

 

مکان‌های تفریحی شیراز

 

پارک آزادی 

یکی از قدیمی‌ترین مراکز تفریحی شیراز که در سال ۱۳۴۵ احداث شده، پارک آزادی است. وجود بخش‌های مختلف مانند آبنماهای زیبا، لانه‌های پرندگان، آمفی تئاتر تالار‌های نمایشی، دریاچه مصنوعی که می‌توانید روی آن قایقرانی کنید و… باعث افزایش جذابیت آن برای بازدیدکنندگان شده است. همچنین در این پارک امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی، غرفه‌های خوراکی و نمازخانه نیز قرار دارد. برای بازدید از پارک آزادی شیراز همین الان تور شیراز را رزرو کنید.

آدرس پارک آزادی شیراز

برای دیدن این پارک باید به خیابان آزادی و میدان آزادی بروید. 

لونا پارک

 

جاهای دیدنی شیراز

 

یکی از پارک‌های واقع در شمال شهر شیراز، لونا پارک می‌باشد که در کنار دروازه قرآن قرار گرفته است. در این پارک وسایل بازی متنوع، فضای زیبا و محیطی مناسب برای پیاده روی وجود دارد و باعث می‌شود بتوانید ساعتی را در آنجا به خوشی سپری کنید. در این پارک امکاناتی مانند شهربازی، غرفه‌های خوراکی، سرویس بهداشتی، نمازخانه و… احداث شده تا مسافران اسکان راحت تری دارند داشته باشند.

آدرس لوناپارک 

برای دیدن لونا پارک باید به بلوار آیت الله ربانی شیراز بروید.

 

پارک جنگلی پالایشگاه

 

جاهای دیدنی شیراز، پارک جنگلی پالایشگاه

 

یکی از پرطرفدارترین مراکز تفریحی شیراز که وسعتی در حدود ۲۵۰ هکتار دارد، پارک جنگلی پالایشگاه است. اگر شما هم به شیراز سفر کردید و نام پارک جنگلی انقلاب زرقان را شنیدید، تعجب نکنید! چرا که نام دیگر پارک جنگلی پالایشگاه است. وجود فضایی امن و مناسب برای پیک نیک باعث شده که در آخر هفته‌های این مکان شلوغ باشد. در ضمن وجود محل مناسب برای اسکان، آلاچیق، نمازخانه، بوفه مواد غذایی، آبنما و دریاچه سرویس بهداشتی؛ اجازه می‌دهد که اقامت شیرین‌تری پارک داشته باشید. آدرس:

برای دسترسی به پارک جنگلی پالایشگاه باید به اتوبان شیراز اصفهان، بعد از پلیس راه بروید.

 

پارک کوهستانی دراک

 

جاهای دیدنی شیراز، پارک کوهستانی دراک شیراز

 

این پارک کوهستانی که در دامنه غربی کوه دراک و در کنار محل قرارگیری سد تنگ سرخ قرار دارد، یکی از مکان‌های تفریحی شیراز است. چرخ و فلک بزرگ، زیپ لاین و تله کابین در این پارک تفریح‌های هیجان انگیز هستند. همچنین در این مکان هتل با کیفیتی احداث شده که می‌توانید در آنجا اقامت داشته باشید. در ضمن مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری این پارک کوهستانی زیبایی خاصی دارند.

آدرس پارک کوهستانی دراک

برای دیدن این پارک باید به ابتدای بلوار حسینی الهاشمی بروید.

 

باشگاه پینت بال جنگلی شهید چمران شیراز

 

جاهای دیدنی شیراز، پینت بال شهید چمران شیراز

 

باشگاه پینت بال شهید چمران شیراز در یک فضای جنگلی احداث شده و به شما اجازه می‌دهد که یک تفریح پر هیجان دوست داشتنی را تجربه کنید. وجود موانع طبیعی، تجهیزات ایمنی مانند ماسک و دستکش، جلیقه ضد ضربه، لباس نظامی، تفنگ‌های پینت و... وجود پارکینگ اختصاصی برای بازیکن‌ها؛ باعث شده که این مرکز یکی از بهترین گزینه‌ها برای دوستداران بازی پرهیجان پینت بال باشد.

آدرس باشگاه پینت بال جنگلی شهید چمران

باشگاه پینت بال شهید چمران در بلوار چمران جنب هتل چمران قرار دارد.

کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: پینت بال در شیراز

 

باشگاه پینت بال سیمرغ

 

جاهای دیدنی شیراز

 

باشگاه پینت بال سیمرغ که زیر نظر سازمان نیروهای مسلح فعالیت دارد گزینه بسیار مناسبی برای کارمندان نیروهای مسلح، کارمندان شرکت‌های دولتی، دانشجویان، پرسنل دانشگاهها و… می‌باشد. چرا که در دوره‌های مختلف تخفیف‌های ویژه‌ای در اختیار این افراد قرار می‌دهد که با استفاده از آنها می‌توانند با هزینه کمتری از خدمات این باشگاه استفاده کنند.

آدرس باشگاه پینت بال سیمرغ

این باشگاه بین فلکه گاز و چهار راه باغ تخت تالار سبوی عشق قرار گرفته است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه ها کلیکی کنید: پینت بال شیراز

 

شهربازی گاندو

 

جاهای دیدنی شیراز

 

اگر به دنبال یک شهربازی پیشرفته با دستگاه‌های به روز هستید، قطعاً شهربازی گاندو انتخاب خوبی برای شماست. دستگاه‌های پیشرفته و به روز که امنیت بالایی دارند این امکان را به شما می‌دهند که در فضای خاص و جذاب، به همراه دوستان و خانواده خود از تفریح و بازی لذت ببرید. علاوه بر این موارد غرفه‌های متنوعی در این شهر بازی وجود دارد که امکانات جالبی را در اختیارتان می‌گذارند. اگر شما هم تور شیراز از تهران را رزرو می کنید، پیشنهاد می کنیم قبل از رفتن به جاهای تفریحی شیراز خصوصا این شهربازی، از باز بودن آن مطلع شوید.

آدرس شهر بازی گاندو

برای دیدن شهربازی گاندو باید به چهار راه پارامونت و طبقه چهارم مجتمع تجاری زیتون بروید.

 

مجتمع ورزشی تفریحی تپه کاج صدرا

 

جاهای ورزشی تفریحی

مجتمع تفریحی تپه کاج صدرا از بهترین مکان های شیراز است و گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند. تپه کاج شیراز در شهر صدرا احداث شده است و از بهترین مجموعه های تفریحی و گردشگری محسوب می شود. این مجموعه برای علاقمندان به تفریح و ورزش در فضای باز، مجتمع ورزشی تفریحی تپه کاج است که در مکانی زیبا با طبیعت دلنشین قرار گرفته است. در این مجتمع ورزشی تفریحات مختلف مانند پینت بال، جامپینگ، کارتینگ و… در اختیار بازدید کنندگان قرار دارد. اگر شما هم می خواهید از جاهای تفریحی شیراز بازدید کنید، همین الان تور شیراز را از شهر خودتان رزرو کنید. 

آدرس مجتمع تپه کاج

برای رفتن به مجتمع ورزشی تفریحی تپه کاج باید به فاز ۲ در شهر جدید صدرا و بلوار ولایت بروید.

 

ایرانلند شیراز

 

جاهای دیدنی شیراز، ایرانلند

 

ایران لند شهربازی سر پوشیده شیراز است که در طبقه سوم مجتمع تجاری خلیج فارس قرار دارد. در ایران لند شیراز 133 بازی جذاب و هیجان انگیز وجود دارد که برای عاشقان هیجان گزینه خوبی است. داشتن سالن بیلیارد سرپوشیده با ۲۵ میز بازی، سالن ویژه بانوان، بزرگترین سالن بولینگ کشور، ۶ سالن سینمایی مدرن با ظرفیت ۲۳۹ نفر تنها بخشی از جذابیت‌های شهربازی سر پوشیده شیراز است.

آدرس ایرانلند شیراز

ایرانلند در طبقه دوم مجتمع خلیج فارس، در ورودی شهر جدید صدرا واقع شده است.

 

باغ پرندگان از جا های دیدنی شیراز

 

جاهای دینی شیراز، باغ پرندگان شیراز

 

یکی دیگر از جاهای دیدنی شیراز، پرندگان این شهر می‌باشد که حدود ۲ هزار پرنده را درون خود جای داده است. در میان این پرندگان حدود ۳۰۰ گونه از از ۴۲ کشور آسیایی، پایی و آفریقایی در کنار هم قرار گرفتند و نکته جالب بعدی در خصوص باغ پرندگان شیراز؛ وجود تقریبا ۳۰۰ گونه پرنده سخنگو در آن می‌باشد. علاوه بر وجود پرندگان فضاسازی انجام شده درون این مکان محیطی بسیار زیبا و جذاب برای کودکان و نوجوانان فراهم آورده که برای دیدن آن می‌توانید در روزهای کاری از ساعت ۸ صبح تا اذان مغرب از آن دیدن کنید.


آدرس باغ پرندگان شیراز

بلوار دکتر حسابی، روبروی گلدشت حافظ شیرازی، درون کوچه باغ پرندگان 

 

شهربازی مجتمع ستاره فارس

 

جاهای دیدنی شیراز، شهربازی مجتمع ستاره فارس

 

مجتمع ستاره فارس یکی از معروف ترین مراکز خرید شیراز می‌باشد که یک شهربازی مجهز را درون خود جای داده است. یکی از جاهای دیدنی شیراز برای علاقه‌مندان به تفریح شهربازی مجتمع ستاره فارس است که در طبقه سوم این مرکز خرید قرار دارد. تنوع بالای بازی‌ها و تفریح‌های موجود در این مرکز قطعاً لحظات خوشی را برای کودکان، جوانان و حتی بزرگسالان فراهم کرده است. در ضمن بازدید از این شهربازی اجازه می‌دهد تا سری به مرکز خرید ستاره فارس بزنید و از محصولات این مجتمع تجاری دیدن کنید.


آدرس شهر بازی ستاره

عفیف آباد، روبروی تقاطع عرفان منش، مجتمع تجاری ستاره فارس

 

شهربازی دراک

اگر در میان جاهای دیدنی شیراز به دنبال یک شهربازی فوق العاده می‌گردید، شهربازی و پارک تفریحی دراک می‌تواند گزینه بسیار مناسب برای شما باشد. این شهربازی در میان یکی از پارک های وسیع ایران قرار گرفته که در سال ۱۳۹۲ پروژه مربوط به ساخت آن آغاز شده است. یکی از قسمت‌های جذاب این شهربازی برای بازدیدکنندگان بزرگترین زیپ لاین کشور با طول ۱۲۰۰ متر می‌باشد. علاوه بر آن تفریح‌های دیگری مانند: پل معلق، زمین بازی کودکان، پیست دوچرخه سواری و… نیز در این شهر بازی بزرگ دیده می‌شوند. جاهای تفریحی شیراز بسیار هیجان انگیز هستند و محیط شادابی را برای شما فراهم نموده است. 


آدرس شهربازی دراک

بزرگراه حسینی هاشمی، شهرک برف فروشان، جاده پارک دراک

 

بهترین جاهای دیدنی معالی آباد شیراز

 

جاهای دیدنی معالی اباد شیراز شامل مراکز خرید، مراکز تفریحی و هیجانی و رستوران ها است. اگر به دنبال بهترین جاهای گشتنی شیراز هستید پیشنهاد می کنیم به این بولوار سر بزنید. بولوار معالی آباد در شیراز، همان بولوار دکتر شریعتی است که در شمال غربی شیراز قرار دارد و از جمله مکان هایی است که گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند. مهم ترین عاملی که باعث جذب گردشگر در این منطقه شده است، وجود مجتمع ها و هتل های منحصر به فرد است. مجتمع تجاری گاندی، مجتمع تجاری آفتاب، مجتمع مسکونی الوند، کاتیکا و پارک ملت از جمله مواردی هستند، که به جاهای دیدنی معالی اباد شیراز تبدیل شده اند. در ادامه به بررسی دقیق تر آن ها می پردازیم:

 

 

مجتمع تجاری گاندی از جاهای دیدنی معالی اباد

 

جاهای دیدنی معالی آباد شیراز، مجتمع گاندی

 

مجتمع تجاری گاندی از جمله مراکز خرید شیراز است که در در خیابان معالی آباد قرار دارد و از سیستم های پله مارپیچ برخوردار است. 
و این سیستم مارپیچ توجه هر گردشگری را به خود جذب می کند. گاندی یکی از جاهای دیدنی معالی آباد شیراز تبدیل شده است و به دلیل قدمتی که دارد توریست ها و حتی مردم بومی شیراز را به خود جذب می کند. در مجتمع گاندی معالی آباد می توانید محصولاتی مانند: عطر و ادکلن ، لوازم آرایشی ، کیف و کفش و پوشاک را بیابید. مسیر دسترسی به این جاذبه کاملا آسان است و از دو طریق مترو و اتوبوس امکان پذیر است.

آدرس: شیراز، بولوار معالی اباد (خیابان شریعتی)

 

مرکز خرید آفتاب از جاهای دیدنی معالی آباد شیراز

 

جاهای دیدنی شیراز، مجتمع خرید آفتاب

 

یکی از مراکز خرید لوکس شیراز، مجتمع تجاری آفتاب است. این پاساژ ۹ طبقه تجاری و اداری نمایندگی‌های رسمی برندهای معتبر داخلی و خارجی را درون خود جای داده است. همچنین امکانات رفاهی و تفریحی در این مرکز خرید باعث می‌شود بتوانید لحظات خوبی را در این مکان سپری کنید. ساعات کاری این مرکز خرید بین ۱۰ تا ۲۲ می‌باشد. مرکز خرید آفتاب معالی اباد شیراز، از مجموعه های شیک و لاکچری محسوب می شود. اگر به این مرکز خرید بروید، از موبایل و وسایل دیجیتال و لباس و پوشاک و لوازم خانه را در اینجا خواهید دید. 

آدرس:

برای دسترسی به آن باید به بلوار معالی آباد شیراز بروید. 

 

مرکز خرید الوند شیراز

 

یکی دیگر از جاهای دیدنی معالی اباد شیراز، مرکز خرید الوند می باشد که گردشگران زیادی را به سوی خود جذب نموده است. در این مرکز خرید انواع پوشاک و لوازم آرایشی بهداشتی عرضه می شود. 

 

پارک ملت از جاهای دیدنی معالی اباد شیراز

 

جاهای دیدنی شیراز، پارک ملت

 

پارک ملت یکی دیگر از جاهای دیدنی معالی آباد شیراز است که به صورت شبانه روزی باز است. این پارک به مترو احسان نزدیک است و به همین دلیل از دسترسی مناسبی برخوردار می باشد. حتی اگر به هیجان و تفریح علاقه داشته باشید، می توانید در کنار بازدید از پارک ملت، کمی در شهربازی این پارک به تفریحات هیجانبی بپردازید. گردشگران می توانند پس از گردش و تفریح در این پارک برای پذیرایی از خود به رستوران طوبی بروند. رستوران طوبی معالی اباد شیراز در نزدیکی پارک ملت قرار دارد. در پارک ملت وسایل بازی بسیاری برای کودکان وجود که می توانید از خدمات آن استفاده کنید.


ادرس: شیراز، بولوار دکتر شریعتی ، بعد از گلدشت 3

مراکز خرید شیراز

 

مرکز خرید سپهر شیراز

 

جاهای دیدنی شیراز، مرکز خرید سپهر

 

اگر در میان جاهای دیدنی شیراز به دنبال مرکز خرید لوکس میگردید، مرکز خرید سپهر گزینه خوبی برای شما خواهد بود. ساعات کاری این مرکز خرید به این ۱۰ تا ۱۴ و ۱۶ تا ۲۱ می‌باشد. معماری خاص و خیره کننده یکی از ویژگی‌های ساختمان این مرکز خرید است و در آن ۶۹ واحد تجاری که در زمینه‌های مختلف فعالیت دارند آماده خدمت رسانی به شما هستند.

آدرس:

برای دیدن این مرکز خرید باید به خیابان عفیف آباد شیراز بروید.

 

مراکز خرید آناهیتا ۱ و ۲

مراکز خرید آناهیتا در شیراز بیشتر در زمینه موبایل و لوازم الکترونیک و لوازم جانبی آنها فعالیت دارند. ساعات کاری این دو مجموعه ۱۰ تا ۱۴ و ۱۶:۳۰ تا ۲۱ است. همچنین بیشتر اجناس موجود در این مراکز خرید قیمتی بین حد متوسط تا گران دارند.

آدرس:

شعبه ۱ مرکز خرید آناهیتا در خیابان ملاصدرا و نبش خیابان خلیلی قرار دارد.

شعبه دوم آن در خیابان قصرالدشت و نرسیده به چهارراه ملاصدرا واقع شده است. 

 

مرکز خرید پی سی سنتر شیراز

این مرکز ۸ طبقه به صورت تخصصی در زمینه کامپیوتر و سایر لوازم دیجیتال فعالیت دارد. کیفیت اجناس موجود در این مرکز خرید در جنوب کشور زبانزد همه می‌باشد و از طرفی تنوع قیمت محصولات موجود در آن نیز بسیار بالاست. مرکز خرید پی سی سنتر از ساعت ۱۰ تا ۱۴ و ۱۶ تا ۲۱ آماده خدمت رسانی به شما می‌باشد.

آدرس:

برای دسترسی به پی سی سنتر باید به خیابان ملاصدرا و کوچه ۲ بروید. 

 

بازار سنتی حاجی

 

جاهای دیدنی شیراز

 

اگر به دنبال یک بازار سنتی با قدمت هزار ساله می‌گردید، قطعاً بازار حاجی گزینه خوبی برای شماست. این بازارچه به عنوان یکی از جاهای دیدنی شیراز شناخته می‌شود و در آن صنایع دستی، سوغات شیراز، قالیچه‌ها و پارچه‌های مرغوب ایرانی به فروش میرسند. آدرس:

برای بازدید از این بازارچه باید بین ساعات ۸ تا ۲۰ به خیابان لطفعلی خان زند، بعد از سه راه طالقانی بروید‌. 

 

برای آشنایی کامل با سوغات و صنایع دستی شیراز کلیک کنید: سوغات شیراز از صنایع دستی تا خوردنی ها

 

بازار مشیر شیراز

 

جاهای دیدنی شیراز، بازار مشیر

 

یکی دیگر از بازارهای سنتی شیراز بازار یا سرای مشیر است که محبوبیت زیادی بین گردشگران دارد. این بازار دویست ساله با معماری سنتی خود، فضای خیره‌کننده‌ای پیش چشم مسافران می‌گذارد. در این بازار معرق کاری، قلم زنی، تولید انگشتر و سایر جواهر آلات دست ساز، نقره کاری و خاتم کاری مرسوم است و می‌توانید به محصولات تولید شده توسط هنرمندان بومی این منطقه دسترسی داشته باشید. سرای مشیر شیراز مخصوص افرادی است که به گشت و گذار در بازار علاقه دارند. حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، گم شدن در این بازار شما را به وجد خواهد آورد.

آدرس:

برای دیدن بازار مشیر باید ساعت ۸ صبح تا غروب آفتاب به بخش جنوبی بازار وکیل بروید.

 

بازار وکیل از بهترین مکان های دیدنی شیراز

 

بازار وکیل شیراز

 

یکی از معروف ترین بازارهای شیراز که در دوران زندیه و به دست کریم خان زند ساخته شده، بازار وکیل است که می‌توان گفت یکی از بهترین مراکز خرید برای پیداکردن سوغات و یادگاری از شهر شیراز است. این بازار از ساعت ۸ صبح فعالیت خود را شروع می‌کند و در روزهای معمولی تا غروب آفتاب و روزهای تعطیل تا ساعت ۲۰ در اختیار مشتریان است.

آدرس:

برای رسیدن به بازار وکیل باید به ضلع شرقی میدان شهدا در شیراز بروید.

 

مرکز خرید الماس شیراز

یکی از مراکز خرید برای افرادی که به دنبال اجناس ارزان هستند، مرکز خرید الماس شیراز است. این پاساژ مدرن ۸ طبقه بیشتر در زمینه لوازم آرایشی، مد و فشن، پوشاک و… فعالیت دارد. علاوه بر این امکانات رفاهی در این مرکز خرید و اطراف آن برای راحتی بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است ساعات کاری الماس شیراز ۱۰ تا ۱۴ و ۱۶ تا ۲۲ می‌باشد.

آدرس:

برای دسترسی به آن باید به چهارراه ملاصدرا در شهر شیراز بروید.

 

مرکز خرید زیتون فارس شیراز

در مرکز خرید زیتون فارس شیراز ۴۰۰ واحد تجاری قرار دارد که در بین آنها نمایندگی‌های معتبر برندهای معروف ایرانی و بین المللی دیده می‌شود. در ساختمان ۱۲ طبقه این مرکز خرید امکانات رفاهی مختلف برای مشتریان در نظر گرفته شده است تا به راحتی بتوانند از قسمت‌های مختلف این مرکز خرید دیدن کنند. مرکز خرید زیتون فارس هر روزه از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ آماده خدمت رسانی به مشتریان می‌باشد.

آدرس:

برای دسترسی به آن می‌توانید به چهار راه پارامونت در شیراز بروید.

جاهای دیدنی قصرالدشت شیراز

 

جاهای دیدنی شیراز، جاهای دیدنی قصردشت شیراز

 

قصردشت شیراز جزء منطقه 6 است و با دارا بودن کوچه باغ های جذاب از گردشگران دلبری می کند. جاهای دیدنی قصردشت شیراز بسیار آرامش بخش است و هر زمان در آن محل پا بگذارید، بوی خوش گل ها و گلاب به مشامتان می رسد. باغ ها، حرم امامزاده شاهزاده محمد از فرزندان امام موسی کاظم، رحمت آباد شراز، زرگری بلوار مطهری شمالی شیراز، ملاصدرا شیراز، سینما سعدی شیراز، خیابان باغشاه فلسطین شیراز، خیابان رجایی، خیابان برق و خیابان عفیف آباد و آسیاب قوامی  و چوگیاه شیراز از جمله جاهای دیدنی قصرالدشت شیراز است که به گردشگرانی که تور شیراز را رزرو می کنند، پیشنهاد می شود. 

معرفی جاهای دیدنی اقلید

 

جاهای دیدنی شیراز، معرفی جاهای دیدنی اقلید

 

جاهای دیدنی اقلید فارس برای هر گردشگری جالب است. اقلید محله های زیبا و بکری مانند: محله باغستان، فسارود، آقاکه و شهرک قدس دارد که هر یک مقاصد گردشگری هستند. از جاهای دیدنی اقلید فارس می توان به جاذبه های مذهبی، جاذبه های طبیعی و روستاها اشاره نمود.

 

مکان های دیدنی مذهبی اقلید فارس

 

مکان های دیدنی شیراز، امامزاده عبدالرحمن اقلید فارس

 

جاذبه های مذهبی اقلید فارس علاوه بر اینکه معماری زیبا و ساده ای دارد، از آرامش و سکوت دل انگیزی برخوردار هستند. کمتر گردشگری است که به این مناطق برود و از آرامش حاکم بر آن لذت نبرد. امامزاده سید محمد (ع) و امامزاده عبدالرحمن دو مورد از جاذبه های مذهبی اقلید به شمار می روند.

 

مکان های دیدنی طبیعی اقلید شیراز

 

مناطق گردشگری و طبیعی اقلید مانند بهشتی در فارس می درخشد. تنگ براق در روستای تنگ براق قرار دارد و از چشم اندازی زیبا منتهی به روستا و غار و دریاچه ملاصدرا برخوردار است. در تنگ براق اقلید آبشار های زیبایی وجود دارد که از مسیر سپیدان و کاکان قابل دسترسی هستند.
یکی دیگر از بکرترین جاذبه های طبیعی اقلید فارس دریاچه کافتر یا دریاچه شادکام است که دارای آب شیرین گوارایی است. معمولا به سبب مهاجرت پرندگان مهاجر، از محبوبیت زیادی میان گردشگران برخوردار است. دیدن پرندگانی که هر چند مدت یکبار به این مناطق کوچ می کنند خالی از هیجان نیست. 

بهترین رستوران های شیراز پس از بازدید جاهای دیدنی شیراز

گردشگرانی که به شیراز سفر می کنند دوست دارند سری به بهترین رستوران های شیراز بزنند و طعم غذاهای سنتی شیراز را بچشند و همراه با آن به شنیدن موسیقی زنده گوش سپارند . از بهترین رستوران های پخش موسیقی زنده شیراز می توان به مواردی چون: رستوران هفت خوان شیراز، رستوران صوفی شیراز و رستوران شرزه شیراز اشاره نمود. هر زمان که به این رستوران ها بروید می توانید از پخش موسیقی سنتی زنده لذت ببرید.

دوست دارید آدرس دقیق رستوران های شیراز را بدانید: مقاله رستوران های شیراز

زیباترین کافه های شیراز

 

گردشگرانی که به شیراز سفر می کنند، دوست دارند در یک جا یدنج کمی استراحت کنند و به دور از دغدغه های روزمره در فضایی بکر و زیبا، کمی به استرحات بپردازند. از جمله زیباترین کافه های شیراز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

کافه موزه زرنگار

 

کافه موزه زرنگار


کافه موزه زرنگار شیراز از بهترین کافه های shiraz است، این کافه در یک ساختمان تاریخی قرار دارد و همینکه در آن قدم بگذاری، سنتی بودن محیط آن را حس خواهی کرد. این کافه موزه دارای حیاطی بسیار زیبا و بکر است که در وسط آن حوضی سفالی به رنگ فیروزه ای قرار دارد که دور تا دورش را با گلدان های شمعدانی تزئین نموده اند. 


آدرس: شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، کوچه ۳۳ کاشی ۱۴

تلفن: ۰۹۱۷۹۳۵۵۰۰۳

ساعت کار : ۸صبح تا ۲۳شب

 

کافه چیمنی شیراز

 

جاهای دیدنی شیراز کافه چیمنی


چیمنی در شعبه های مختلف ایران شعبه دارد. این کافه  دسرهای خاص و خوشمزه ای ارائه می دهد که از جمله می توان به بستنی هایی با نان مجارستانی اشاره نمود.
این کافه از بهترین کافه های شیراز محسوب می شود و در دو آدرس زیر شعبه دارد.


آدرس شعبه ۱: قدوسی غربی، نبش کوچه ۱۶

آدرس شعبه ۲: فرهنگشهر، نبش کوچه ۲۳

تلفن : ۰۹۱۷۷۵۱۱۰۸۶

ساعت کار : ۱۰صبح تا ۲۴ شب

 

کافه تئاتر

 


یکی دیگر از زیباترین کافه های شیراز، کافه تئاتر است که علاقه مندان به دنیای هنر را به خود جذب می کند. این کافه به گونه ای طراحی شده است که با اولین ورودتان، متوجه آثار هنری زیبایش خواهید شد. روی دیوارهای کافه، کاتالوگ های زیبایی به چشم می خورد.
در این کافه انواع دمنوش و غذای فرنگی و میان وعده سرو می شود. نورپردازی و دکوراسیون کافه تئاتر شیراز کاملا جذاب و زیبا است. حتی اگر بخواهید از نور آفتاب لذت ببرید، این کافه به شما توصیه می شود. مسیر دسترسی به این کافه بسیار آسان است.

آدرس : شیراز، قصر دشت، ولیعصر، کوچه ١۶، ٣۶٣

تلفن : ۰۷۱۳۶۲۷۲۶۷۳

ساعت کار : ۹صبح تا ۲۳ شب

اگر شما هم تور شیراز را از شهر خودتان رزرو کردید، پیشنهاد می کنیم در گشت و گذار و بازدید از جاهای دیدنی، سری به بهترین کافه های شیراز زده و کمی از خلوت و سکوت لذت ببرید.

سینماهای شیراز

 

سینما تالار مهر شیراز

یکی از جاهای دیدنی شیراز برای علاقمندان به سینما، تالار مهر است. این سینمای مجهز و تک سالنه، ۱۱۱ نفر ظرفیت دارد و در به عنوان یکی از سینماهای درجه یک شیراز شناخته می‌شود. این سینما در چهارراه حافظیه و اداره کل فرهنگ و ارشاد استان فارس قرار گرفته است.

برای رزرو بلیط و کسب اطلاعات در خصوص فیلم‌های اکران شده در سینما می‌توانید با شماره 32270904 (071) تماس بگیرید.

 

سینما پردیس گلستان 

سینما پردیس گلستان که در سال ۱۳۹۵ تاسیس شده، به عنوان یکی از سینماهای ممتاز در این شهر شناخته می‌شود. این سینما سه سالن نمایش دارد که ظرفیت کل آنها به ۲۷۴ نفر می‌رسد. سینما پردیس گلستان در پل معالی آباد، ابتدای معالی آباد و روبروی کیوسک بانک شهر واقع شده است.

برای اطلاعات بیشتر و رزرو بلیط می‌توانید با شماره 36362400 (071) تماس بگیرید.

 

سینما فرهنگ

سینما فرهنگ که در سال ۱۳۹۴ ساخته شده زیر نظر سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان فارس فعالیت می‌کند. این سینمای تک سالنه دارای رتبه درجه یک می‌باشد و برای رفتن به آن باید به چهار راه حافظیه به سمت باغ جهان نما رفته و وارد مجموعه متعلق به کتابخانه ملی شوید.

برای اطلاعات بیشتر و رزرو بلیط می‌توانید با شماره 32285575 (071) تماس بگیرید.

 

سینما سعدی شیراز

 

جاهای دیدنی شیراز

 

این سینمای درجه یک که در سال ۱۳۳۹ تاسیس شده و تاریخ امروز چند بار مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته، دارای یک سالن با ظرفیت ۸۵۰ صندلی می‌باشد. در حال حاضر این مکان متعلق به حوزه هنری استان فارس است و برای دسترسی به آن باید به خیابان قصرالدشت و چهارراه سینما سعدی بروید.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره 32330791 (071) تماس بگیرید. 

 

سینما پرسیا شیراز

یکی از سینماهای قدیمی و جاهای دیدنی شیراز سینما پرسیا می‌باشد که در سال 1308 تاسیس شده همچنین در سال‌های ۱۳۴۷ و ۱۳۸۶ مورد بازسازی قرار گرفته است. تنها سالن نمایش این سینما ۶۳۰ صندلی دارد و از آنجایی که از سیستم صدای دالبی دیجیتال در آن استفاده شده لذت زیادی از مشاهده فیلم‌های روز در آن خواهید برد. سینما پرسیا در خیابان کریم خان زند و خیابان رودکی واقع شده است.

برای اطلاعات بیشتر و رزرو بلیط می‌توانید با شماره 32330570 (071) تماس بگیرید.

 

سینما شیراز

این سینما در سال ۱۳۴۳ و با نام سینما قیام افتتاح شد البته بعد از انقلاب نام آن به سینما شیراز تغییر یافت. سینما شیراز دارای یک سالن با ۶۵۰ صندلی است که دارای رتبه درجه یک می‌باشد. برای رفتن به این مکان باید وارد خیابان لطفعلی خان زند شده و بین چهارراه خیرات و مشیر به سینما شیراز بروید.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره 32306043 (071) تماس بگیرید.

 

سینما فلسطین

 

جاهای دیدنی شیراز، سینما فلسطین مشهد

 

سینما فلسطین که در سال ۱۳۴۰ با نام سینما پاسارگاد شروع به کار کرد، یکی از سینماهای درجه دو در شیراز است. تنها سالن این سینما دارای ۵۲۰ صندلی می‌باشد. برای دسترسی به سینما فلسطین باید به چهار راه زند و ابتدای خیابان رودکی در شیراز بروید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد سانس ها، فیلم‌های اکران شده و رزرو بلیط میتوانید با شماره 32240668 (071) تماس بگیرید.

 

سینما حافظ

یکی از جاهای دیدنی شیراز برای علاقه‌مندان هنر هفتم سینما حافظ است که در سال ۱۳۴۵ با نام سینما پرسپولیس تاسیس شد. این سینما دارای یک سالن با ظرفیت ۷۷۴ نفر است و در رتبه بندی به عنوان یک سینمای درجه دو شناخته می‌شود. برای دسترسی به آن باید به خیابان سعدی در شیراز بروید.

برای اطلاعات بیشتر و رزرو بلیط می‌توانید با شماره 32243517 (071) تماس بگیرید.

 

سینما پیام شیراز

 

سینما پیام شیراز

 

سینما پیام در در سال ۱۳۳۰ با نام خورشید و پارس شروع به کار کرد. این سینمای درجه دو دارای یک سالن با ظرفیت ۵۲۴ صندلی می‌باشد و مالک آن حوزه هنری استان فارس است. برای دسترسی به سینما پیام باید به چهارراه زند و جنب پاساژ کاخ نور بروید.

برای اطلاعات بیشتر و رزرو بلیط می‌توانید با شماره 32301416 (071) تماس بگیرید.

هتل‌های شیراز

 

هتل بزرگ شیراز 

 

جاهای دیدنی شیراز، هتل بزرگ

 

هتل بزرگ شیراز که در سال ۱۳۹۲ افتتاح شده، یک هتل پنج ستاره است که یک اقامتگاه لوکس و درجه یک در اختیار گردشگرانی که قصد بازدید از جاهای دیدنی شیراز را دارند می‌گذارد. وجود امکانات مختلفی مانند سالن بدنسازی، سونا، جکوزی و استخر امکان استراحت و تفریح در هتل را به شما می‌دهد. هزینه اتاق یک نفره در این هتل حدود 450000 تومان است.

آدرس:

برای دسترسی به این هتل باید به بلوار آیت الله ربانی و دروازه قرآن بروید.

 

هتل ارگ

 

هتل ارگ شیراز

 

هتل ارگ در نزدیکی خیابان ساحلی قرار دارد و امکان دسترسی ساده به مرکز شهر را به شما می‌دهد. همین باعث می‌شود که در زمان اقامت خود بتوانید به راحتی از جاهای دیدنی شیراز دیدن کنید. همچنین خیابان‌های اطراف این هتل سه ستاره مکان خوبی برای گشت و گذار و پیاده روی هستند. هزینه اتاق یک نفره در هتل حدود ۱۶۵۰۰۰ تومان .

آدرس:

 برای دسترسی به آن باید به خیابان تختی و روبروی مسجد توکل بروید.

 

هتل زندیه

 

هتل زندیه شیراز

 

یکی دیگر از هتل‌های ۵ ستاره شیراز، هتل زندیه است که معماری سنتی آن برای گردشگران بسیار جذاب خواهد بود. وجود فضای سنتی در بخش‌های مدرن مانند استخر و سونا بسیار دلنشین است. تنوع منو در رستوران و امکان سرو غذا در یک محیط کاملا خصوصی از دیگر مزایای هتل زندیه است. هزینه اقامت در اتاق‌های یک نفره این هتل حدود ۴۲۰۰۰۰ تومان است.

آدرس:

برای دسترسی به آن باید به خیابان هجرت، نرسیده به فلکه شهرداری بروید.

 

هتل چمران

 

جاهای دیدنی شیراز هتل چمران

 

برای کسانی که به دنبال یک هتل لوکس می‌گردند، هتل پنج ستاره چمران گزینه خوبی است. محیط زیبای اطراف این هتل باعث افزایش جذابیت آن شده و از طرفی می‌توانید در خیابان چمران که رستورانها و کافه‌های مختلفی را در خود جای داده پیاده روی کنید. اگر به دنبال یک هتل در منطقه‌ای خلوت هستید، هتل چمران مورد خوبی برای شماست. قیمت اتاق یک نفره در این هتل ۴۱۰۰۰۰ تومان است.

آدرس:

برای دسترسی‌ به آن میتوانید به بلوار چمران شیراز بروید.


 

هتل آریوبرزن

 

جاهای دیدنی شیراز، هتل آریو برزن

 

هتل آریوبرزن که در سال ۱۳۷۹ افتتاح شده، یکی از هتل‌های ۴ ستاره شیراز است که طرفداران زیادی دارد. نزدیک بودن آن به مکان‌هایی مانند ارگ کریم خانی، شاهچراغ و باغ ارم شیراز به عنوان یکی از مزایای اصلی آن به شمار می‌رود. در رستوران این هتل انواع غذاهای ایرانی و خارجی سرو می‌شود و اجرای موسیقی زنده همزمان باعث می‌شود و غذا را با لذت بیشتری نوش جان کنید. قیمت اقامت در هتل برای اتاق یک نفره حدوداً بیشتر از ۳۱۰۰۰۰ تومان می‌باشد.

آدرس:

برای دسترسی به آن باید به خیابان رودکی بروید.

 

هتل سنتی درباری شیراز

 

جاهای دیدنی شیراز هتل سنتی

 

اگر می‌خواهید تجربه اقامت در یک مکان با حال و هوای قدیمی داشته باشید، هتل سنتی درباری شیراز گزینه بسیار خوبی برای شما خواهد بود. نزدیکی این هتل به مکان‌هایی مانند مجموعه زندیه، نارنجستان قوام، مسجد نصیرالملک، بازار و حمام وکیل و شاهچراغ؛ یکی از مزیت‌های این هتل است. هزینه اقامت یک نفر در این هتل حدود ۲۶۰۰۰۰ تومان می‌باشد.

آدرس:

برای رفتن به این هتل سنتی باید به شیراز، سه راه نمازی، شاهچراغ و گذرگاه تاریخی سنگ سیاه بروید.

 

هتل الیزه شیراز

 

جاهای دیدنی شیراز هتل الیزه

 

یکی دیگر از هتل‌های ۴ ستاره شیراز، هتل الیزه می‌باشد که فاصله زیادی از مرکز شهر دارد و در یکی از محلات ساکت و آرام شیراز قرار گرفته است. این هتل دارای امکانات مختلف مانند جکوزی، سونا و استخر است. همچنین درون آن رستوران مارلین قرار دارد که غذاهای لذیذی در اختیار مشتریان هتل میگذارد. قیمت اقامت در اتاق یک نفره این هتل حدود ۳۵۱۰۰۰ تومان می‌باشد.

آدرس:

برای دسترسی به آن باید به آدرس معالی آباد، کوی پزشکان و پلاک ۲۰ بروید.

 

هتل پارک سعدی شیراز

 

جاهای دیدنی شیراز، هتل پارک شیراز

 

هتل پارک سعدی که در نزدیکی حافظیه قرار دارد، یکی از بهترین مکانها برای اقامت افرادی است که دوست دارند نیمه شب به دیدن جاهای دیدنی شیراز بروند. نزدیک بودن این هتل به مکان‌هایی مانند حافظیه و باغ جهان نما به عنوان یکی از مزایای آن به شمار می‌رود. همچنین در آن امکانات کامل یک هتل ۴ ستاره در اختیار شما می‌باشد. قیمت اتاق یک نفره در این هتل برای هر شب ۴۹۰۰۰۰ تومان است.

آدرس:

برای رفتن به هتل باید به چهارراه حافظیه، خیابان حافظ و روبه روی باغ جهان‌نما بروید.

 

هتل هما شیراز

 

جاهای دیدنی شیراز هتل هما شیراز

 

هتل پنج ستاره هما در شیراز موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی دارد. این هتل با معماری زیبای خود بین پارک شهر، فلکه گاز و رودخانه خشک قرار گرفته است. هوای این منطقه شیراز بسیار دلپذیر است و همین باعث شده که قدم زدن در اطراف این منطقه برای همه لذت بخش باشد. قیمت یک شب اقامت در اتاق یک نفره هتل هما حدود ۴۴۳۰۰۰ تومان است.

آدرس:

برای دسترسی به آن باید به خیابان مشکین فام و جنب پارک آزادی بروید.

جاذبه های نزدیک هتل هما:

از جمله جاذبه های نزدیک هتل هما می توان به پارک آزادی، باغ ارم، آرامگاه حافظ، برج کوره شوشتری، آرامگاه شیخ روزبهان و موزه پارس اشاره نمود.

 

هتل کریم خان شیراز

 

جاهای دیدنی شیراز، هتل کریم خان شیراز

 

هتل کریمخان یکی از جدیدترین هتل‌های شهر شیراز می‌باشد که در سال ۱۳۹۲ تاسیس شده است. معماری این هتل ۴ ستاره تلفیقی از فضاسازی سنتی و مدرن است که حس و حال دوست داشتنی را به شما می‌دهد. نزدیک بودن این هتل به جاهای دیدنی شیراز همواره به عنوان یکی از مزایای اصلی آن به شمار می‌رود. قیمت اتاق‌های این هتل برای یک شب از ۵۱۵۰۰۰ تومان شروع می‌شود.

آدرس:

برای دسترسی به هتل کریم خان شیراز باید به خیابان رودکی شیراز بروید.

ما در این مقاله سعی کردیم جاهای دیدنی و جاذبه های شیراز را معرفی کنیم. شیراز شهری با جاذبه های گردشگری متنوع است و هر گوشه و کنار آن، حرف های زیادی برای گردشگران و مسافران خود دارد. تور شیراز به صورت هوایی از اکثر شهر ها اجرا می شود و گردشگران می توانند به سادگی به شهر شاعران سفر کنند. جاهای دیدنی شیراز برای عکاسی فوق العاده بکر و خاص هستند. برای اطلاع از تورهای شیراز لحظه آخر می توانید به صورت لحظه ای سایت را بررسی نمایید.

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

جاهای دیدنی شیراز مانند بازار شیراز ، باغ وحش شیراز از پر طرفدارترین جاذبه های دیدنی شیراز است . آشنایی با جاهای دیدنی شیراز باعث میشود برنامه ریزی خوبی برای تور شیراز داشته باشید و بهترین جاهای دیدنی شیراز را به عزیزانتان معرفی کنید. در ادامه این مطلب جاهای دیدنی شیراز را معرفی نموده و سعی داریم لیست 108 تا از دیدنی های شیراز را ارائه دهیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید و فرصت بازدید مجازی از دیدنی های شیراز را از دست ندهید.

انتشار :  28 اردیبهشت 1401 به روزرسانی :  13 آبان 1402 نویسنده :   فائزه حسین زاده خسرویه
تصاویر مرتبط
پاسارگارد از جاهای دیدنی شیراز
  • پاسارگارد از جاهای دیدنی شیراز
  • جاهای دیدنی شیراز
  • جاهای دیدنی شیراز
  • جاهای دیدنی شیراز
  • باغ جهان نمای شیراز از جاهای دیدنی شیراز
  • تخت جمشید از قدیمی ترین جاهای دیدنی شیراز
  • مسجد نصیر الملک از جاهای دیدنی شیراز
  • جاهای دیدنی شیراز
  • جاهای دیدنی شیراز
  • باغ عفیف آباد شیراز از جاهای دیدنی شیراز
  • باغ عفیف آباد از جاهای دیدنی شیراز
  • جاهای دیدنی شیراز
  • جاهای دیدنی شیراز
  • موزه خاتم از جاهای دیدنی شیراز
  • آبشار مارگون از جاهای دیدنی شیراز
  • زیارتگاه شاه چراغ از جاهای دیدنی شیراز
  • باغ عفیف آباد شیراز از جاهای دیدنی شیراز
  • جاهای دیدنی شیراز
  • جاهای دیدنی شیراز
  • جاهای دیدنی شیراز
  • باغ خلیلی شیراز از جاهای دیدنی شیراز
  • جاهای دیدنی شیراز
  • جاهای دیدنی شیراز
  • جاهای دیدنی شیراز
  • مسجد نو از جاهای دیدنی شیراز
  • جاهای دیدنی شیراز
  • قلات از جاهای دیدنی شیراز
  • زیارتگاه سید علاءالدین حسین از جاهای دیدنی شیراز
  • آرامگاه خواجوی کرمانی از جاهای دیدنی شیراز
  • جاهای دیدنی شیراز
  • جاهای دیدنی شیراز
  • جاهای دیدنی شیراز، چشمه جوشک شیراز
  • روستای دشتک از جاهای دیدنی شیراز
  • آرامگاه شیخ روزبهان از جاهای دیدنی شیراز
  • خانه صالحی از جاهای دیدنی شیراز
  • موزه آرشیو آواها و نواها از جاهای دیدنی شیراز
  • جاهای دیدنی شیراز
  • آرامگاه شاه شجاع از جاهای دیدنی شیراز
  • جاهای دیدنی شیراز
  • مدرسه قوام از جاهای دیدنی شیراز
  • نقش رجب از جاهای دیدنی شیراز
  • آب انبار کریمخان از جاهای دیدنی شیراز
  • جاهای دیدنی شیراز
  • باغ منشی از جاهای دیدنی شیراز
  • امامزاده زنجیری از جاهای دیدنی شیراز
  • آرامگاه آبش خاتون از جاهای دیدنی شیراز
  • جاهای دیدنی شیراز
  • مدرسه آقا باباخان از جاهای دیدنی شیراز
  • جاهای دیدنی شیراز
  • تنگ تیزاب از جاهای دیدنی شیراز
  • جاهای دیدنی شیراز
  • جاهای دیدنی شیراز
  • جاهای دیدنی شیراز
  • دریاچه مهارلو از جاهای دیدنی شیراز
  • جاهای دیدنی شیراز
  • جاهای دیدنی شیراز
  • بند بهمن از جاهای دیدنی شیراز
  • جاهای دیدنی شیراز
  •  جاهای دیدنی شیراز
  • ارگ کریم خان زند از جاهای دیدنی شیراز
  • قلعه کریم خان از جاهای دیدنی شیراز
  • قلعه کریم خان از جاهای دیدنی شیراز
  • جاهای دیدنی شیراز
  • دریاچه هفت برم از جاهای دیدنی شیراز در زمستان
  • جاهای دیدنی شیراز، هتل آریو برزن
  • جاهای دیدنی شیراز ، موزه هنر مشکین فام شیراز
  • جاهای دیدنی شیراز
  • جاهای دیدنی شیراز ، موزه گنجینه شیراز
  • جاهای دیدنی شیراز
  • جاهای دیدنی شیراز
  • جاهای دیدنی شیراز، خانه زینت الملوک
  • جاهای دیدنی شیراز
  • جاهای دیدنی معالی آباد شیراز، مجتمع گاندی
  • جاهای دیدنی شیراز
  • جاهای دیدنی شیراز، هتل پارک شیراز
  • هتل زندیه شیراز
  • هتل ارگ شیراز
  • جاهای دیدنی شیراز کافه چیمنی
  • جاهای دیدنی شیراز، سینما فلسطین مشهد
  • جاهای دیدنی شیراز، بازار مشیر
  • جاهای دیدنی شیراز هتل هما شیراز
  • جاهای دیدنی شیراز، جاهای دیدنی قصردشت شیراز
  • جاهای دیدنی شیراز هتل سنتی
  • جاهای دیدنی شیراز، مرکز خرید سپهر
  • بازار وکیل شیراز
  • جاهای دیدنی شیراز، هتل بزرگ
  • سینما پیام شیراز
  • کافه موزه زرنگار
  • جاهای دیدنی شیراز هتل چمران
  • جاهای دیدنی شیراز هتل الیزه
  • جاهای دیدنی شیراز، پارک ملت
  • جاهای دیدنی شیراز، هتل کریم خان شیراز
  • جاهای دیدنی شیراز
  • جاهای دیدنی شیراز، موزه تاریخ طبیعی شیراز
  • جاهای دیدنی شیراز، آرامگاه شیخ محمد لاهیجی
  • جاهای دیدنی شیراز، پینت بال شهید چمران شیراز
  • جاهای ورزشی تفریحی
  • جاهای دیدنی شیراز، شهربازی مجتمع ستاره فارس
  • جاهای دیدنی شیراز، غاری پری یاغی
  • جاهای دیدنی شیراز، معرفی جاهای دیدنی اقلید
  • غار گبر شیراز
  • کاروانسرای گمرک
  • جاهای دیدنی شیراز، باغ شاپوری
  • جاهای دیدنی شیراز، پارک جنگلی پالایشگاه
  • جاهای دیدنی شیراز، مجتمع خرید آفتاب
  • جاهای دیدنی شیراز، پارک کوهستانی دراک شیراز
  • جاهای دیدنی شیراز، ایرانلند
  • جاهای دینی شیراز، باغ پرندگان شیراز
  • مکان های دیدنی شیراز، امامزاده عبدالرحمن اقلید فارس
  • حافظیه_شیراز-تورگردان
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
18 دیدگاه در رابطه با این مطلب وجود دارد .
رضا
سلام ایااردیبهشت ماه فصل خوبی برا سفر به شیراز میباشد
عليرضا كوهستاني
مطالب كاربردئ كامل. ومرجع خوب براي گردشگران سپاس از مديران سايت
خدنگیعفیفه خدنگی
سلام جناب کوهستانی! خوشحالم که مطلب براتون کاربردی بوده. برقرار باشید
امیر دَدَری
با سلام و عرض ادب سال نو مبارک من و همسرم، به خیلی از شهرهای بزرگ ایران سفر کردیم. سایت شما دارای اطلاعات بسیار مفیدی است. دمتون گرم، استفاده بردیم
خدنگیعفیفه خدنگی
دل خوش و سفری ایمن برای هم میهن هاون آرزوی ماست. همیشه شاد باشید.
امیر دَدَری
من و همسرم، به خیلی از شهرهای بزرگ ایران سفر کردیم. سایت شما دارای اطلاعات بسیار مفیدی است. دمتون گرم، استفاده بردیم
سحر علیزاده

با سلام، از همراهی شما متشکریم و بسیار خرسندیم که مطالب ما موثر واقع شده است. 

به نظر می رسد شما به مطالعه مقاله "روستای دشتک شیراز" علاقه مند باشید. در صورت تمایل برای مطالعه به لینک زیر مراجعه بفرمایید:


https://tourgardan.com/blog/detail/833/%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B4%D8%AA%DA%A9-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%B2

فرها
درود برشما و سپاس از وقتی که گذاشتید
سحر علیزاده

با سلام از اینکه همراهمون هستید خرسندیم.

خوشحالیم که موثر واقع شده است. به نظر میرسه از مطالعه مقاله "مقایسه شیراز و اصفهان" هم لذت ببرید. در صورت تمایل برای مطالعه این مقاله  لطفا به لینک زیر مراجعه فرمایید:

 

https://tourgardan.com/blog/detail/605/%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%B2

امیرم
با عرض سلام چند روز پیش پردیس سینمایی شیراز مال با چهار سالن سینمایی در خیابان ستارخان افتتاح شد . در بخش موزه در باغ عفیف اباد موزه نظامی و در حرم شاهچراغ موزه شاهچراغ و در تخت جمشید موزه تخت جمشید هست در بخش تفریحی در پارک دراک پل معلق و بزرگترین ترامپولین پارک کشور افتتاح شده است و فان دی لند با فئتبال حبابی و ورزشهای دیگر در خیابان قدوسی شرقی و پارک ابی کوثر در بلوار فرهنگشهر و در بخش تاریخی مدرسه تاریخی خان محل تدریس ملاصدرا هم هستند
سحر علیزاده

با سلام بله با اینکه مدت کوتاهی از فعالیت پردیس سینمایی شیراز مال می گذرد اما گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. 

از بیان تجربیاتتون ممنونیم.

نوری
عالی ،جامع و کامل بود،فقط اگر امکان داشت مراکزی که بهم نزدیک بود دسته بندی میشد خوب بود برای برنامه ریزی روزانه سفر ،تشکر بابت وقتی که گذاشتید عاااالی.
سحر علیزاده

با سلام دوست عزیز
از توجهتون متشکرم.

معین
خیلی خوب بود
خدنگیعفیفه خدنگی
سپاس دوست عزیز
مهران
واااااااااای باورم نمیشه شیراز این همه جای دیدنی قشنگ قشنگ داشته باشه... مرسی از معرفیتون، واقعا کیف کردم
خدنگیعفیفه خدنگی
چقد خوب که پسندیدید. در شیراز همه گردشگران به سراغ جاذبه های معروف و جهانی می روند و از جاذبه های دیگر غافل می شوند. در حالی که این دیدنی ها هم ارزش بارها دیدن دارند.
Yasin
تصاویر
مقالات مرتبط