خانه پرهامی شیراز (معرفی خانه، اقامتگاه بومگردی و رستوران)

رستوران های شیراز

خانه پرهامی شیراز یک خانه تاریخی در شهر شیراز می‌باشد که به تازگی بازسازی شده است. اگر اهل سفر هستید و به محل اقامت و غذا در مقصد اهمیت می‌دهید، خانه پرهامی گزینه مناسبی برای شما در شهر شیراز است. همه ما با جاذبه‌های گردشگری شیراز از جمله حافظیه، سعدیه، باغ‌های ایرانی و... آشنایی داریم اما خانه پرهامی را بسیاری از گردشگران نمی‌شناسند. از آنجایی که خانه پرهامی از نظر تاریخی ارزش زیادی دارد و معماری آن قابل توجه است تصمیم گرفتیم مقاله‌ای را به معرفی این خانه اختصاص دهیم. البته غذاهای لذیذی که در این خانه سرو می‌شوند را نباید فراموش کنیم! اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره خانه پرهامی شیراز به دست بیاورید با ما همراه شوید. خانه پرهامی برنامه‌های زیادی برای میهمانان خود تدارک دیده است.

 

حوض خانه پرهامی شیراز

 

خانه پرهامی شیراز کجاست؟

 

آیا می‌خواهید بدانید خانه پرهامی شیراز اینستاگرام دارد یا خیر؟ هشتگ این خانه را در اینستاگرام جستجو کنید و از نظرات کاربران در این باره مطلع شوید. اجازه بدهید در مرحله اول کمی درباره تاریخچه خانه پرهامی صحبت کنیم. خانه پرهامی یک خانه تاریخی متعلق به ۲ قرن پیش می‌باشد. این خانه در محله قدیمی گود عربان قرار گرفته و پیش از مرمت یک خانه متروکه بوده است. آقای سروش پرهامی این خانه را خریداری کرد و با ذوق و سلیقه آن را مرمت نمود. حال خانه تاریخی به یک اقامتگاه کوچک و رستوران سنتی تبدیل شده است. آقای پرهامی با صنعت گردشگری آشنایی زیادی دارد به همین دلیل تصمیم گرفت در اقامتگاه کوچک خود برنامه‌های مختلفی برای گردشگران ابداع کند.

به این ترتیب امروزه خانه پرهامی یک اقامتگاه کوچک، یک رستوران سنتی و محلی برای اجتماع گردشگران بین‌المللی است. اگر می‌خواهید غذاهای سنتی شیراز را با طعم واقعی آن‌ها بچشید حتما سری به خانه پرهامی بزنید. همچنین این اقامتگاه ساده همه امکانات لازم را برای میهمانان مقیم فراهم کرده است.

 

رستوران خانه پرهامی شیراز

 

اقامتگاه بومگردی پرهامی

 

گفتیم که خانه پرهامی شیراز به عنوان یک اقامتگاه بومگردی هم فعالیت دارد. این خانه دارای ۶ اتاق برای اقامت می‌باشد که در عین سادگی تمام امکانات ضروری را برای مسافران فراهم می‌کنند. اقامت در خانه پرهامی شیراز می‌تواند بسیار لذت بخش باشد چرا که خانه بر اساس معماری دوران قدیم شیراز بازسازی شده است. درها چوبی هستند و شیشه‌های رنگی آن‌ها را تزیین کرده‌اند. در ساعات روز وقتی نور به درون اتاق‌ها می‌تابد حس بسیار جالب و آرامش بخشی در ا ایجاد خواهد کرد. می‌توانید غذای خود را در اقامتگاه میل کنید که نیاز به سفارش غذا برای هر وعده خواهید داشت.

در تمام مدتی که در اقامتگاه بومگردی پرهامی ساکن هستید، رفت و آمد گردشگران بسیاری را مشاهده خواهید کرد. اگر به گفتگو علاقه داشته باشید فرصت زیادی برای آشنایی با گردشگران داخلی و خارجی وجود خواهد داشت.

 

پذیرایی خانه پرهامی شیراز

 

امکانات اقامتگاه بومگردی پرهامی

امکانات خانه پرهامی در تور شیراز شامل موارد زیر می‌باشند:

- پرسنل مسلط به زبان انگلیسی

- پارکینگ اختصاصی

- اینترنت رایگان

- سرویس‌های بهداشتی ایرانی و فرنگی

- رستوران

 

رستوران خانه پرهامی شیراز

اگر می‌خواهید غذاهای معروف شیرازی مانند کلم پلو را امتحان کنید حتما سری به خانه پرهامی بزنید. غذای رستوران پرهامی به سبک غذاهای خانگی طبخ می‌گردد برای همین خبری از غذاهای چرب و ناسالم نیست. در حیاط این خانه تعدادی میز و صندلی چیده شده است. غذا در ظروف سنتی و در محیطی به دور از تجملات سرو می‌گردد. از آنجایی که تعداد میز و صندلی‌ها محدود است برای سفارش غذا، پیش از رفتن به خانه پرهامی تماس بگیرید و رزرو انجام دهید. علاوه بر محیط حیاط می‌توانید در فضای اتاق نیز غذای خود را میل کنید.

 

منوی خانه پرهامی شیراز

کلم پلو شیرازی

دمپختک گوجه با گوشت گوسفندی

کشک و بادمجان

ته چین مرغ

دو پیازه آلو

ماهی قزل آلا

لوبیا پلو با گوشت تکه‌ای

کباب چوبی

 

نوشیدنی‌ها

شربت سکنجبین و خیار

شربت بیدمشک

شربت لیمو

شربت خاکشیر

دوغ سنتی

 

پیش‌غذا، دسر و سالاد

سالاد شیرازی

لبو

ماست و خیار

شله زرد

ترشی

انواع ترشی‌جات

رنگینک

 

بیشتر کاربران در فضای مجازی کلم پلو شیرازی و دو پیازه آلو این رستوران را به شما پیشنهاد می‌کنند. توجه داشته باشید که خانه پرهامی در هر وعده ۴ نوع غذا در منو دارد و یک غذا هم پیشنهاد روز خواهد بود.

 

برنامه جذاب شام در خانه پرهامی

خانه پرهامی شیراز یک برنامه جذاب برای گردشگران ایجاد کرده است. در این برنامه که چند شب در هفته اجرا می‌شود، گردشگران یک کشور دور هم جمع شده و غذای مخصوص خود را تهیه می‌کنند. برای مثال اگر یک شب به نام شب آلمان نام‌گذاری شود، گردشگران آلمانی که میهمان پرهامی هستند، غذایی از کشور خود تهیه می‌کنند. معمولا نام‌گذاری هر شب بستگی به تعداد گردشگران یک کشور دارد که قرار است میهمان خانه پرهامی شیراز باشند.

 

جاهای دیدنی نزدیک به خانه پرهامی شیراز

خانه پرهامی شیراز یکی از جاهای دیدنی شیراز است که بسیاری از مسافران از آن بازدید می‌کنند. همچنین این خانه تاریخی زیبا در نزدیکی جاهای دیدنی زیر قرار دارد:

- مسجد نصیرالملک

- مجموعه وکیل

- سرای مشیر

- نارنجستان قوام

- شاهچراغ

- ارگ کریم‌خان زند

- موزه پارس

 و...

 

آدرس خانه پرامی شیراز

شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، محله گود عربان، روبروی مسجد نصیر الملک، کوچه ۳۶، پلاک ۱۰

 

شماره تماس

۳۲۲۳۲۰۱۵ ۰۷۱

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

همه ما با جاذبه‌های گردشگری شیراز از جمله حافظیه، سعدیه، باغ‌های ایرانی و... آشنایی داریم اما خانه پرهامی را بسیاری از گردشگران نمی‌شناسند. از آنجایی که خانه پرهامی از نظر تاریخی ارزش زیادی دارد و معماری آن قابل توجه است تصمیم گرفتیم مقاله‌ای را به معرفی این خانه اختصاص دهیم.

انتشار :  3 خرداد 1402 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   شیوا معین
تصاویر مرتبط
پذیرایی خانه پرهامی شیراز
  • پذیرایی خانه پرهامی شیراز
  • حوض خانه پرهامی شیراز
  • رستوران خانه پرهامی شیراز
  • no_image
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد