سمفونی زنده طبیعت، در دل آبشار مارگون

آبشار مارگون شیراز

گاهی اوقات ذهن ما آدم‌ها به بن‌بست می‌رسد و به‌قول روانشناسان دچار خستگی مغزی می‌شویم. در چنین موقعیتی، هر کاری که از دستمان بر بیاید انجام‌ می‌دهیم، تا از این وضعیت خلاص شویم. اما نمی‌شود که نمی‌شود، تا جایی که دکتر تنها راه علاج را طبیعت‌درمانی می‌بیند. بدون هیچ تعللی و برای دستیابی به آرامش، گشتی به اینترنت می‌زنید، تا بکرترین طبیعت کشور را پیدا‌ کنید. که می‌رسید به آبشار مارگون، بزرگترین آبشار چشمه‌ای دنیا. باروبندیل را می‌بندید و سفر می‌کنید، تا هر چه زودتر گوش بسپارید به سمفونی زنده طبیعت، در دل این چشمه‌سار.

 

زنی گردشگر در آبشار مارگون شیراز

 

شمایلی همچون مار، در آبشار مارگون

 

شاید شما هم مثل من با شنیدن نام این آبشار، اولین چیزی که به ذهنتان بیاید، این سوال باشد که مارگون یعنی چه؟. اصلا اسم قحطی بود، که این کنیه را برای استاد برگزیده‌اند. باید خدمت شما دوست عزیز عرض کنم که، اگر قصد سفر به شیراز را دارید، یادتان نرود که از مکان‌های دیدنی این شهر در فصل بهار، به‌ویژه، این آبشار دیدن کنید. حال برمی‌گردیم به اصل مطلب خودمان، لقب این مکان، اگر کمی به آبشارهایی که سرازیر می‌شوند دقت کنید، متوجه می‌شوید که شبیه مار است.

 

نقشه مارگون شیراز

 

موسیقی‌درمانی، با آبشار مارگون

 

گاهی اوقات ذهن ما آدم‌ها به بن‌بست می‌رسد و به‌قول روانشناسان دچار خستگی مغزی می‌شویم. در چنین موقعیتی، هر کاری که از دستمان بر بیاید انجام‌ می‌دهیم، تا از این وضعیت خلاص شویم. اما نمی‌شود که نمی‌شود، تا جایی که دکتر تنها راه علاج را طبیعت‌درمانی می‌بیند. بدون هیچ تعللی و برای دستیابی به آرامش و فنگ‌شویی ذهنی، گشتی به اینترنت می‌زنید، تا بکرترین طبیعت کشور را پیدا‌ کنید. که می‌رسید به آبشار مارگون، طبیعت منحصربه‌فردی که در شمال غربی استان فارس قرار دارد و معروف‌ترین آبشار دنیا محسوب می‌شود. امکان ندارد که روحی خسته باشد و با شنیدن نوای دل‌نشین و جوش‌وخروش آب، آبی زلال و خنک، درختانی سرسبز، طبیعتی خیره‌کننده و کوهستانی و بااُبهت درمان نشود. معجزه‌ای از طبیعت که با موسیقی‌درمانی به نمایش گذاشته می‌شود. حتما برایتان جالب است که بدانید، در این مکان شما با بزرگ‌ترین و بلندترین آبشار چشمه‌ای دنیا طرف هستید و حتی اگر در گرم‌ترین روزهای سال هم به داخل این آب بروید، با آبی سرد و کمتر از ۱۰ درجه سانتی گراد روبرو خواهید شد.

 

آبشار مارگون در شیراز

 

قندیل‌های زمستانی و سمفونی بهاری آبشار مارگون

طبیعت بکر و دست‌نخورده همیشه در فصل بهار و پاییز زیبایی خاصی دارد و حال‌وهوای زندگی را به انسان منتقل می‌کند. پس اگر می‌خواهید با معنای زندگی واقعی بیشتر آشنا شوید، حتما در بهار سری به آبشار مارگون بزنید. چراکه در فصل بهار هم آب آبشار پرآب‌تر از هر زمان دیگری است و هم چشم‌اندازهای اطراف سرسبز و با طراوت شده است و انواع درخت‌های جنگلی و همینطور درختان سیب، زازالک و بوته‌های زرشک را می بینید که طبیعت دل‌فریبی را برای آبشار رقم زده‌اند. ناگفته نماند که، آب زلال و گوارای این چشمه‌ها در پایین کوه، رودخانه‌ای را شکل می‌دهند که تا نزدیکی سپیدان کشیده می‌شود. می‌توانید در آب زلال پای کوه آب‌بازی کنید. اما حواستان باشد چون این آب خیلی خنک است و دمای پایینی دارد و جایی که این آبشار قرار گرفته، از نقاط مرتفع منطقه است و بیش از ۲۲۰۰ متر ارتفاع دارد. اگر در فصل‌های سرد سال به کنار این آبشار بیایید، قندیل‌های یخی جذاب و دیدنی‌ای را در کنار آبشار می‌بینید. تا یادم نرفته این نکته را یادآور شوم که، روستایی به اسم مارگون حوالی آبشار قرار دارد و در این روستا مردمانی لر زندگی می‌کنند. که شنیدن لهجه شیرین لری آن‌ها خالی از لطف نیست.

 

برای آشنایی با لیست کامل جاهای دیدنی شیراز برای طبیعت گردی، بازدید تاریخی، تفریحات و غیره بر روی لینک کلیک کنید. 

 

گردشگران در آبشار مارگون شیراز

 

کمبود فضای پارک و ایجاد ترافیک، در آبشار مارگون

همه ما قبل از سفر، به خوبی مقصد مورد نظر را از لحاظ شرایط اقلیمی و آب‌وهوایی، امکانات رفاهی و داشتن تفرجگاه و... ، سرچ می‌کنیم تا سیاحتی خوش داشته باشیم. باید بگوییم که، در محوطه ورودی آبشار مارگون پارکینگی جهت خودروها ساخته شده ‌است. همچنین حوالی پارکینگ سرویس بهداشتی و محوطه‌های مسطحی ساخته شده که برای اقامت و برپا کردن چادر مناسب است. دورو بر پارکینگ و در طول راه رسیدن به آبشار، سطل زباله قرار دارد. تا اینجای مطلب هیچ‌مشکلی وجود ندارد و شما با خیالی راحت مسافرت خود را آغاز می‌کنید. اما صراحتا باید بگوییم ‌که، متاسفانه به دلیل بن‌بست بودن و واقع شدن آبشار در دره پرشیب، دارای فضای کمی برای نشستن و پارک خودرو است، که در هنگام ازدیاد گردشگران به‌ویژه در روزهای تعطیل فصل تابستان، مشکلات ترافیکی زیادی برای گردشگران و روستاییان پدید می‌آورد.

 

لوکیشن آبشار مارگون

اگر به هر دلیلی قصد گردش به طبیعتی نو و آرام شدن و خستگی در کردن دارید، می‌توانید به مرز بین استان فارس و کهگلویه و بویر احمد بروید و سراغ شهرستان سپیدان را بگیرید و وارد منطقه مارگون، یا روستایی به این نام شوید. یادتان باشد، به محض ورود به محوطه آبشار، پارکنیگی قرار دارد که می‌توانید به‌راحتی ماشینتان را در آنجا پارک کنید. چراکه، از این مکان تا آبشار ۸۰۰ متر فاصله است که باید بقیه راه را پیاده بروید. نترسید، مسیر این منطقه‌ گردشگری کاملا سنگ‌فرش شده و پله‌های سیمانی، پیاده‌روی را کاملا لذت‌بخش کرده است.

 

آدرس آبشار مارگون شیراز

برای دسترسی به آبشار مارگون باید به جاده‌ یاسوج-اقلید بروید. 

 

برای رزرو تور شیراز و سایر تورهای داخلی و خارجی با تورگردان همراه باشید. 

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

آبشار مارگون شیراز یکی از جاهای دیدنی شیراز برای علاقمندان به طبیعت، آبشار مارگون می باشد که بین گردشگران با نام آبشار چشمه‌ نیز شناخته می ‌شود. ارتفاع بلند و حجم آب زیاد این آبشار باعث به وجود آمدن مناظر زیبایی در این منطقه شده است. همچنین آب آبشار مارگون توسط یک چشمه پر آب تامین می‌ شود و به همین دلیل به آن آبشار چشمه ‌ای می‌گویند. مارگون بزرگترین آبشار چشمه ای جهان است.

انتشار :  3 خرداد 1402 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   زری ابو
تصاویر مرتبط
زنی گردشگر در آبشار مارگون شیراز
  • زنی گردشگر در آبشار مارگون شیراز
  • آبشار مارگون در شیراز
  • گردشگران در آبشار مارگون شیراز
  • نقشه مارگون شیراز
  • آبشار مارگون شیراز
  • گردشگران-در-آبشار-مارگون-شیراز
  • زنی-در-ابشار-مارگون
  • گردشگران-در-آبشار-مارگون-شیراز
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد