پارک ساحلی میر مهنا کیش بزرگترین پارک ساحلی جزیره

اسکله تفریحی میرمهنا کیش

پارک ساحلی میر مهنا کیش بزرگترین پارک ساحلی جزیره است. این پارک زیبا در مجاورت بلوار دریا قرار گرفته و در فاصله بین مسجد خاتم الانبیا تا میدان جاسک ادامه دارد. پارک ساحلی میر مهنا در نزدیکی محله عربها و یا بومیان جزیره واقع شده و بافت اطراف آن سنتی است. درست است که کیش را با سواحل زیبا، تفرحات دریایی، رستوران‌ها و مراکز خرید لاکچری می‌شناسیم اما بازدید از این پارک ساحلی هم خالی از لطف نیست. در این مطلب از وبلاگ تورگردان به طور کامل درباره پارک ساحلی میر مهنا کیش و امکانات آن صحبت خواهیم کرد.

 

پارک ساحلی میر مهنا

 

پارک ساحلی میر مهنا کیش کجاست؟

 

میر مهنا یک سردار جنگی بود که در دوران قاجار بسیاری از متجاوزان انگلیسی و هلندی را از جزیره بیرون کرد. مردم بومی کیش نام این سردار را زنده نگاه داشته‌اند و نقاط زیادی را به نام او می‌شناسند. پارک ساحلی میر مهنا در ضلع شمالی جزیره کیش قرار دارد. نوار ساحلی از مسجد خاتم‌الانبیا تا میدان جاسک جزو محدوده این پارک می‌باشد. به طور فرضی پارک میر مهنا را به دو فاز تقسیم کرده‌اند. فاز یک از مسجد تا اسکله ماهیگیری و فاز دو از اسکله تا میدان جاسک است. در سال‌های اخیر امکانات تفریحی و رفاهی مختلفی به فاز یک افزوده شده و در حال حاضر طرح‌های فاز دو در دست اجرا هستند.

فاز یک پارک ساحلی میر مهنا حدود۴۰ هزار متر مربع مساحت دارد. در این بخش از پارک نمازخانه ساحلی، کتابخانه عمومی، بوفه، چایخانه سنتی، بازار ماهی فروش‌ها و بازار سنتی عربها قرار دارند. توجه داشته باشید که پارک میر مهنا نه تنها یکی از جاهای دیدنی کیش است بلکه محلی برای استراحت و تفریح ساکنین جزیره هم می‌باشد.

 

پارک ساحلی میرمهنا کیش

 

فاز دو پارک ساحلی میر مهنا کمی بزرگ‌تر از فاز یک بوده و حدود ۵۰ هزار متر مربع مساحت دارد. در حال حاضر دو زمین بازی کودکان، اسکله ماهیگیری، اسکله تفریحی، سکو‌هایی برای تماشای دریا، اسکله قایق‌های تندرو و... در فاز دو پارک میر مهنا قرار دارند.

ما در این بخش به اختصار درباره امکانات تفریحی و رفاهی پارک ساحلی میر مهنا در تور کیش صحبت کردیم. اجازه دهید در ادامه به طور دقیق‌تر به معرفی این امکانات بپردازیم.

 

پارک ساحلی میرمهنا

 

اسکله ماهیگیری میر مهنا

 

اسکله ماهیگیری میر مهنا در پارک ساحلی میر مهنا کیش قرار دارد. این اسکله با سطح چوبی یکی از زیبا‌ترین جاهای دیدنی کیش است که برای عکاسی مناسب می‌باشد. اگر در زمانی که اسکله خلوت است به آنجا بروید می‌تواند تصاویر زیبایی ثبت نمایید. علاوه بر این در اسکله ماهیگیری میر مهنا، ماهیگیری آزاد است و فقط باید در زمانی که تعیین شده با تجهیزات خود به اسکله بروید. برای اینکه صید ماهی‌ها بی‌رویه نباشد، چند ساعت در روز اجازه ماهیگیری وجود دارد. همچنین در فصل‌هایی که زمان تخم‌ریزی ماهی‌ها است ماهیگیری ممنوع می‌شود.

برای ماهیگیری باید تجهیزات را همراه خود ببرید یا اینکه از فروشگاه‌های اطراف خرید. چند فروشگاه تجهیزات ماهیگیری در نزدیکی اسکله قرار دارند همچنین بازار ماهی فروشان هم این لوازم را به فروش می‌رساند. به دلیل وجود صخره‌های بلند در ساحل میر مهنا شنا کردن ممنون است. در این اسکله فقط به تماشای دریا بنشینید و یا از ماهیگیری لذت ببرید. اگر در اواخر فصل پاییز به کیش بروید در این بخش می‌توانید لاک پشت‌های غول پیکر را ببینید که به نزدیکی ساحل می‌آیند.

 

رستوران میر مهنا کیش

 

دوچرخه سواری در پارک میر مهنا

پارک ساحلی میر مهنا کیش دارای مسیر استاندارد دوچرخه سواری است. در این پارک می‌توانید دوچرخه‌های تک نفره یا دو نفره اجاره کنید و در جاده ساحلی رکاب بزنید. یک جاده ساحلی و دو رینگ مخصوص دوچرخه سواری در پارک ساحلی میر مهنا وجود دارند. دوچرخه سواری برای بانوان هم در جزیره آزاد است بنابراین زوج‌های جوان می‌توانند دوچرخه‌ها را اجاره کنند و اوقات خوشی در کنار یکدیگر داشته باشند.

 

بازار ماهی فروش‌ها در پارک میر مهنا

در فاز یک پارک ساحلی میر مهنا کیش یک بازار ماهی فروشی فعالیت دارد. در این بازار انواع ماهی‌های خلیج فارس، میگو، لابستر و خرچنگ به فروش می‌رسند. از آنجایی که فاصله بازار تا ساحل بسیار کوتاه می‌باشد خیالتان راحت است که ماهی‌ها حتما تازه هستند. فروشندگان بازار ماهی فروش‌ها عموما از اهالی بومی جزیره کیش می‌باشند و خود به صیادی در دریا هم اشتغال دارند.

 

بازارچه‌های سنتی در پارک میر مهنا

در پارک ساحلی میر مهنا کیش بازارچه‌های کوچکی وجود دارند که توسط اهالی بومی جزیره اداره می‌شوند. در این بازارچه‌ها می‌توانید صنایع دستی جزیره را مشاهده کنید که توسط زنان تولید شده‌اند. همچنین سوغاتی‌های مختلفی مانند زیورآلات صدفی، بدلیجات و... در این بازارچه به چشم می‌خورند. اگر به جزیره کیش سفر کردید سری هم به پارک میر مهنا بزنید و از بازارچه‌های آن دیدن کنید. قطعا در این فروشگاه‌های کوچک کالاهای مناسبی برای سوغاتی می‌یابید.

 

رستوران میر مهنا

 

امکانات پاک میر مهنای کیش

 

ما ایرانیان به هر جایی سفر کنیم به شدت به برگزاری پیک نیک علاقه داریم. در بسیاری از پارک‌ها و سواحل کیش این امکان وجود ندارد اما در پارک ساحلی میر مهنا کیش می‌توانید وسایل پیک نیک را بر پا کنید. در فاز یک پارک تعدادی باربیکیو ساخته شده که مسافران بتوانند از آن‌ها برای پختن کباب استفاده کنند. به این ترتیب به پوشش گیاهی پارک صدمه وارد نمی‌شود و حالت بی‌نظمی به وجود نمی‌آید. علاوه برای باربیکیو آلاچیق‌های زیبایی در پارک میر مهنا کیش وجود دارند که برای استراحت کردن مناسب می‌باشند.

 

زمین بازی کودکان در پارک میر مهنا

در پارک ساحلی میر مهنا کیش دو زمین بازی برای کودکان ساخته شده است. این زمین‌ها دارای وسایل بازی استاندارد هستند و سطح زمین با فوم مخصوص پوشانده شده است. با خیال راحت کودکان را به این زمین‌های بازی ببرید و اجازه دهید در محیط زیبای پارک در کنار ساحل تفریح کنند. بسیاری از پارک‌های کیش فاقد زمین بازی کودکان می‌باشند اما در پارک میر مهنا این امکان فراهم شده است.

 

اسکله تفریحی پارک میر مهنا

اسکله تفریحی پارک ساحلی میر مهنا کیش چندین تفریح دریایی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. این اسکله در فاز دو پارک ساحلی میر مهنا کیش است. اسکله تفریحی دارای قایق‌های تندرو، جت اسکی، قایق پارویی و… می‌باشد.  در نزدیکی همین اسکله ۴ پله بزرگ به شکل سکو وجود دارند که برای گردشگران ساخته شده تا بتوانند در این نقطه بنشینند و از منظره خلیج فارس لذت ببرند.

 

پوشش گیاهی پارک میر مهنا

پارک ساحلی میر مهنا کیش با درختان و بوته‌های زیبا تزیین شده است. به خاطر آب و هوای مرطوب و معتدل کیش، گیاهان همیشه شاداب به نظر می‌رسند. همچنین برکه‌ها و فواره‌های مختلفی در پارک هستند که هوا را تلطیف می‌کنند. حتی اگر در پارک ساحلی میر مهنا قدم بزنید از آرامش آن حسابی لذت خواهید برد.

 

رستوران توتی فروتی در پارک میر مهنا

در پارک ساحلی میر مهنا کیش دو رستوران با کیفیت وجود دارند که یکی از آن‌ها توتی فروتی است. این رستوران در فضای باز و بسته به میهمانان خدمات ارائه می‌دهد. در بخش فضای باز رستوران می‌توانید میز خود را در اسکله انتخاب کنید و از منظره دریا لذت ببرید. فضای باز با منظره دریا مخصوصا در هنگام شب و برای شام بسیار منحصر بفرد است. این رستوران تنها رستوران ساحلی جزیره می‌باشد. می‌توانید انواع غذاهای ایرانی، دریایی و فرنگی را در توتی فروتی امتحان کنید.

 

رستوران میر مهنا در پارک میر مهنا

رستوران میر مهنا در پارک ساحلی میر مهنا کیش قرار دارد. این رستوران با فضایی صمیمی و دنج انواع غذاهای دریایی و محلی جزیره را ارائه می‌دهد. در رستوران میر مهنا می‌توانید قلیه ماهی، قلیه میگو، انواع ماهی‌های سرخکرده، میگو و … را میل نمایید. قیمت غذاهای این رستوران نسبت به کیفیت آن بسیار منصفانه و قابل قبول است.

 

مراکز خرید در پارک میر مهنا

چند مرکز خرید مشهور و قدیمی در محوطه پارک ساحلی میر مهنا کیش قرار دارند. این مراکز خرید شامل مرکز خرید زیتون، مرکز خرید ونوس و مرکز خرید صفین می‌باشند. در این فروشگاه‌ها می‌توانید انواع پوشاک، وسایل ورزشی، عینک آفتابی و کالاهای دیگر را خریداری نمایید.

 

حیات جانوری در پارک میر مهنا

در ساحل میر مهنا پرندگانی مانند لک لک و مرغ ماهیخوار زندگی می‌کنند. مرغ‌های ماهیخوار علاقه دارند از دست گردشگران تکه‌های غذا بگیرند. همچنین در آب‌های کم عمق ساحل میر مهنا صدف، حلزون دریایی، خرچنگ، لاک پشت و... دیده می‌شوند. امیدواریم فقط از تماشای آن‌ها لذت ببرید و این موجودات را از محل زندگی اصلیشان جدا نکنید.

 

جاهای دیدنی نزدیک پارک میر مهنا

در نزدیکی پارک ساحلی میر مهنا کیش جاهای دیدنی بسیاری وجود دارند. اگر به کوهنوردی علاقه دارید به بازدید از کوه‌های خورشید بروید. این رشته‌کوه‌ها جزو رشته کوه جنوبی فلات ایران می‌باشند. همچنین شهر زیرزمینی کاریز هم در نزدیکی پارک ساحلی میر مهنا قرار دارد. این شهر تاریخی مربوط به تمدن‌های باستانی جزیره کیش می‌باشد.

 

فاصله جاهای دیدنی دیگر تا پارک ساحل میر مهنا

- پارک سافاری کیش، ۳ کیلومتر

- پیست باگی کیش، ۳/۵ کیلومتر

- بانجی جامپینگ کیش، ۲۵ کیلومتر

- کلبه هور، ۶ کیلومتر

- خانه مردم شناسی کیش، ۹۰۰ متر

- آب انبار دو قلو، ۲ کیلومتر

- پلاژ بانوان کیش، ۶/۸ کیلومتر

- پیست کارتینگ کیش، ۷/۵ کیلومتر

 

بهترین فصل بازدید از پارک میر مهنا

بهترین فصل برای سفر به جزیره کیش فصل پاییز و زمستان می‌باشند. اگر در این دو فصل به کیش سفر کردید می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز به بازدید از پارک ساحلی میر مهنا کیش بپردازید و از تفریحات مختلف آن لذت ببرید. از آنجایی که بسیاری از جشنواره‌های کیش در تابستان برگزار می‌شوند گردشگران زیادی در فصل گرما به جزیره سفر می‌کنند. چنانچه در فصل تابستان در کیش بودید ساعات شب را برای بازدید از پارک ساحلی میر مهنا انتخاب کنید. ممکن است در هنگام روز و فصل گرما دچار گرما زدگی شوید.

 

آٔدرس پارک ساحلی میر مهنا کیش

کیش، ساحل شمالی جزیره

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

پارک ساحلی میر مهنا کیش بزرگترین پارک ساحلی جزیره است. این پارک زیبا در مجاورت بلوار دریا قرار گرفته و در فاصله بین مسجد خاتم الانبیا تا میدان جاسک ادامه دارد. پارک ساحلی میر مهنا در نزدیکی محله عربها و یا بومیان جزیره واقع شده و بافت اطراف آن سنتی است.

انتشار :  3 خرداد 1402 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   شیوا معین
تصاویر مرتبط
پارک ساحلی میر مهنا
  • پارک ساحلی میر مهنا
  • پارک ساحلی میرمهنا کیش
  • رستوران میر مهنا کیش
  • رستوران میر مهنا
  • پارک ساحلی میرمهنا
  • no_image
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد