پلاژهای کیش برای شنا و آب بازی (پلاژ آقایان، بانوان و خانوادگی)

پلاژ کیش

پلاژهای کیش برای آب تنی و شنا محبوب‌ترین جاذبه گردشگری جزیره‌اند. جزیره کیش حدود ۴۴ کیلومتر خط ساحلی دارد. حال اگر چند کیلومتر از ساحل برای بندرگاه استفاده شده باشد، می‌توان گفت در اکثر سواحل کیش شنا و آب‌تنی ممکن است. در جزیره کیش پلاژهای مجهزی ساخته شده‌اند تا گردشگران با امکانات بهتری بتوانند شنا کنند، حمام آفتاب بگیرند و از ساحل لذت ببرند. در این مطلب می‌خواهیم به بررسی پلاژهای کیش برای آب‌تنی و شنا بپردازیم، امکانات هر کدام را نام ببریم، قیمت ورودی‌ها را مقایسه کنیم و آدرس این مکان‌ها را در اختیار شما قرار دهیم.

فهرست مطالب

 

 پلاژهای شنا در کیش

 

پلاژ آقایان کیش

پلاژ‌هایی که در کیش وجود دارند شامل پلاژ آقایان و پلاژ بانوان است. البته پلاژهای خانوادگی و چند پلاژ کوچک دیگر در این جزیره ساخته شده‌اند اما امکانات آن‌ها با پلاژهای مذکور قابل مقایسه نیست. توجه داشته باشید که مهم‌ترین خصوصیت پلاژ بانوان مثل ساحل بانوان استانبول، حفظ حریم خصوصی خانم‌هاست. این فضا با پلاژ خانوادگی کیش فرق می‌کند. در پلاژ مخصوص بانوان، تمام تجهیزات به‌کاررفته تا دید از خارج وجود نداشته باشد. اطراف پلاژ دیوار‌های بلندی ساخته شده، دیده‌بانی دریایی و ساحلی نیز وجود دارد. همچنین پرواز هلی‌کوپتر یا کوادکوپتر بر فراز این ناحیه ممنوع است. با این حساب ساخت پلاژ بانوان در کیش نیاز به تمهیدات بسیاری دارد. خوشبختانه با وجود این امکان در جزیره، امروزه بانوان هم می‌توانند از شنا در ساحل لذت ببرند. در پلاژ آقایان کیش هم امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری در نظر گرفته‌اند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

 

پلاژ بانوان کیش

پلاژ بانوان کیش با ایده‌ی ساختن مکانی امن برای شنای بانوان ساخته شد. همان‌‌طور که در بخش ابتدایی گفتیم، محبوب‌ترین جاذبه گردشگری جزیره کیش، سواحل زیبای آن است. خانم‌ها مجبور بودند در سواحل عادی با لباس و حجاب کامل شنا کنند که عملا شنا کردن به فعالیتی دشوار تبدیل می‌شود. در پلاژ بانوان کیش، خانم‌ها می‌توانند آزادانه با لباس مخصوص شنا کنند یا آفتاب بگیرند. درست است که مهم‌ترین مزیت پلاژ بانوان حفظ حریم خصوصی خانم‌هاست ولی امکانات تفریحی و رفاهی بسیاری در این مکان در نظر گرفته شده است. در ادامه تعدادی از امکانات «پلاژ بانوان کیش» را بررسی می‌کنیم.

 

پلاژ بانوان کیش

 

امکانات پلاژ بانوان کیش

 

1- دوش آب شیرین و صحرایی

در پلاژ بانوان که از مهم‌ترین جاهای دیدنی کیش محسوب می شود، دوش‌های صحرایی ساخته شده تا بتوانید پس از شنا در پارتیشن مخصوص دوش بگیرید. حتما می‌دانید که باید پس از شنا در آب شور دریا، دوش بگیرید و گرنه ممکن است دچار حساسیت‌های پوستی شوید. مسیری که به سمت دوش‌ها ساخته شده عاری از شن است بنابراین پس از دوش گرفتن پاها تمیز باقی می‌مانند.

 

2- تخت ساحلی و سایبان

از بهترین و آرامش‌بخش‌ترین لذت‌ها در ساحل، تماشای منظره دریا و استراحت است. در پلاژ بانوان می‌توانید روی تخت‌های ساحلی استراحت کنید و از آرامش خلیج فارس لذت ببرید. می‌توانید تخت‌های بدون سایبان را انتخاب کنید و حمام آفتاب بگیرید.

 

3- غرفه‌های فروش لوازم شنا و لوازم بهداشتی

اگر در پلاژ بانوان به حوله، کرم ضد آفتاب، روغن برنزه، روغن ماساژ یا هر چیز دیگری نیاز داشتید، چندین غرفه آماده ارائه این کالاهاست.

 

4- رختکن

در پلاژ بانوان کیش رختکن مجهز به ۸۰۰ لاکر وجود دارد. به این ترتیب می‌توانید لباس‌های خود را تعویض کنید و وسایل را در لاکر‌های امن قرار دهید. البته باید پیش از ورود به پلاژ وسایل قیمتی و گوشی همراه را نزد صندوق امانت بگذارید.

 

آلاچیق های پلاژ بانوان

 

5- غریق نجات

در پلاژ بانوان کیش چندین غریق نجات حرفه‌ای مشغول به نظارت هستند. با این حساب خانم‌ها می‌توانند با خیال راحت کودکان را به پلاژ بیاورند و بدون نگرانی به آن‌ها اجازه شنا بدهند. البته توجه داشته باشید که ورود کودکان پسر به این پلاژ ممنوع است.

 

6- ماساژ

در پلاژ بانوان کیش ماساژ توسط افراد حرفه‌ای ارائه می‌شود. اما دقت کنید که هزینه استفاده از این خدمات به‌صورت جداگانه پرداخت می‌گردد.

 

7- باشگاه بدنسازی

یکی از بهترین امکانات و خدمات پلاژ بانوان، باشگاه بدنسازی و زمین های ورزشی است. اگر از شنا و آب تنی خسته شدید و مایل بودید به فعالیت های ورزشی روزانه تان بپردازید می توانید به باشگاه بدنسازی بروید از امکانات و تجهیزات پیشرفته آن استفاده کنید. همچنین زمین های ورزشی مانند زمین والیبال و بدمینتون هم در ساحل پلاژ بانوان فراهم شده است و می توانید از انجام بازی های گروهی لذت ببرید.

 

8- رستوران پلاژ بانوان کیش

بدون شک از لذت‌بخش‌ترین کارها پس از چندین ساعت شنا و خوش‌گذرانی، خوردن غذایی لذیذ و خوشمزه است. در پلاژ بانوان علاوه‌بر تمام امکانات تفریحی و رفاهی، رستوران هم وجود دارد و می‌توانید خود را به صرف انواع غذاها و نوشیدنی‌ها میهمان کنید.

 

9- امکانات دیگر در پلاژ بانوان کیش

امکانات و خدمات پلاژ بانوان کیش به همین موارد ختم نمی شود. سایر خدمات این جاذبه گردشگری عبارت‌اند از:

 

  •         اجاره وسایل بازی کودکان

  •         سرویس بهداشتی

  •         نمازخانه

  •         آرایشگاه

  •         نقش حنا

  •          و...

 

 

 

قوانین پلاژ بانوان کیش

 

  • هنگام ورود باید تلفن همراه و دوربین خود را به دلیل حفظ حریم خصوصی گردشگران تحویل دهید.
  • بهتر است طلا و جواهرات خود را به امانات تحویل دهید. البته اجباری در این امر نیست و می توانید اشیا ارزشمندتان را کمدی که به شما اختصاص داده می شود نیز نگهداری کنید؛ اما مسئولیت آن با خودتان است.
  • ورود پسر بچه های بالای 3 سال به این مجموعه ممنوع است.

     


.پیشنهاد ما به شما سفرری خاطره‌انگیز با تور هتل آریا باستان کیش است. جدیدترین هتل پنج ستاره کیش که زیر نظر برند هتلداری اسپانیایی ملیا و با الهام از معماری ایران باستان احداث شده است. 


 

کدام هتل ها به پلاژ بانوان نزدیک ترند؟

 

اگر شما هم از آن دست افرادی هستید که عاشق شنا و آب تنی در آب های تمیز و نیلگون خلیج فارس هستید، بهتر است در هتل هایی اقامت داشته باشید که فاصله کوتاهی تا پلاژهای کیش را دارند. در این صورت هر زمان که اراده کنید می توانید در کوتاه ترین زمان به پلاژ بانوان برسید. برخی از هتل های نزدیک به پلاژ بانوان عبارت اند از:

 

هتل ویدا کیش (2 کیلومتر و 434 متر) حدود 5 دقیقه با خودرو

هتل بین المللی کیش (2 کیلومتر و 545) حدود 5 دقیقه با خودرو

هتل گراند کیش (2 کیلومتر و 588 متر) حدود 5 دقیقه با خودرو

هتل لوتوس کیش (2 کیلومتر و 716 متر) حدود 5 دقیقه با خودرو

هتل میراژ کیش (2 کیلومتر و 686 متر) حدود 5 دقیقه با خودرو

هتل صدف کیش (2 کیلومتر و 770 متر) حدود 6 دقیقه با خودرو

 

هزینه بلیط ورودی پلاژ بانوان کیش

 

هزینه بلیط پلاژ بانوان کیش در سال  1401 به شرح زیر است و تخفیف این مجموعه تنها شامل کیشوندان می شوند:

 

        - هزینه هر بزرگسال: 80 هزار تومان

        - هزینه هر کودک زیر 8 سال: 32 هزار تومان

        - هزینه هر کیشوند بزرگسال: 32 هزار تومان

        - هزینه هر کیشوند کودک زیر 8 سال: 12 هزار و 800 تومان

 

ساعت کاری پلاژ بانوان

 

پلاژ بانوان هر روز فعالیت دارد و تنها در روزهایی که هوا طوفانی و دریا نا آرام است تعطیل است. ساعت کاری این مجموعه نیز با تغییر فصل تغییر می کند؛ اما در حال حاضر از ساعت 10 صبح تا 18:30 می توانید از سپری کردن زمان خود در این مکان لذت ببرید.

 

آدرس پلاژ مخصوص بانوان کیش

 

کیش، خیابان سنایی، انتهای خیابان آریان

تلفن پلاژ بانوان کیش: 07644422511 - 076444224624

 

پلاژ آقایان کیش

شنا کردن آقایان در تمام سواحل جزیره در تور کیش بلامانع است. با این حال نیاز به یک پلاژ مخصوص آقایان در جزیره احساس می‌شد. در حال حاضر پلاژ آقایان در نزدیکی پلاژ بانوان ساخته شده است تا زوج‌های جوان بتوانند به صورت جداگانه و با خیال راحت شنا کنند. پلاژ آقایان کیش دارای امکانات مختلفی است که وجود این امکانات باعث شده بسیاری از مسافران این مکان را برای گذراندن اوقات فراغت خود انتخاب کنند. در ادامه می‌خواهیم تعدادی از امکانات رفاهی و تفریحی «پلاژ آقایان کیش» را بررسی کنیم.

 

امکانات پلاژ بانوان کیش

 

امکانات پلاژ آقایان کیش

 

1- رختکن

پلاژ آقایان دارای رختکن مخصوص و لاکر است. آقایان می‌توانند با خیال راحت وسایل خود را در لاکر قرار دهند و ساعاتی را در پلاژ از اوقات فراغت خود لذت ببرند.

 

2- زمین والیبال ساحلی

۳ زمین والیبال ساحلی در پلاژ آقایان کیش وجود دارند. می‌توانید به همراه دوستان و یا گردشگران دیگری که در پلاژ هستند از والیبال ساحلی لذت ببرید.

 

3- زمین هندبال ساحلی

یک زمین هندبال ساحلی در پلاژ آقایان کیش وجود دارد که تمام امکانات مورد نیاز این ورزش در آن فراهم شده است و اوقاتی شاد و مفرح را برای شما رقم می زند.

 

والیبال ساحلی پلاژ کیش

 

4- زمین فوتبال ساحلی

بسیاری از آقایان به فوتبال علاقه دارند. در پلاژ آقایان کیش این فرصت برای شما وجود دارد که به همراه دوستان خود از فوتبال ساحلی در کنار خلیج فارس لذت ببرید.

 

5- تفریحات دریایی

تعدادی از تفریحات دریایی در پلاژ آقایان کیش در نظر گرفته شده که شامل: جت اسکی، پاراشوت، قایق بادبانی، اسکی روی آب، غواصی و قایق پارویی می‌باشند.

 

6- غریق نجات

اگر مایل هستید کودکان را با خود به پلاژ ببرید می‌توانید اجازه دهید آن‌ها با خیال راحت در محدوده مخصوص کودکان شنا کنند. غریق نجاتان حرفه‌ای در تمام ساعات فعالیت پلاژ به شناگران نظارت می‌کنند.

 

7- اتاق ماساژ

در پلاژ های کیش آقایان اتاق‌های مخصوص ماساژ وجود دارند که توسط افراد حرفه‌ای به شما خدمات می‌دهند.

 

قیمت بلیط ورودی پلاژ آقایان کیش

 

بلیط ورودی پلاژ آقایان به ازای هر نفر 80 هزار تومان است.

هزینه ورودی به ازای هر کیشوند بزرگسال و کودک زیر 5 سال 32 هزار تومان است.

 

آدرس پلاژ آقایان کیش

 

کیش، خیابان فردوسی، انتهای بلوار هنر، پرشین گلف

تلفن پلاژ آقایان کیش: 07644450671

 

پلاژ خانوادگی کیش

از دیگر انواع پلاٰژهای کیش، پلاژهای خانوادگی است. اگر تمایل دارید به‌همراه اعضای خانواده یا گروه دوستان خود به ساحل بروید و به تفریح بپردازید، پلاژهای خانوادگی کیش گزینه بسیار خوبی است. در این پلاژها امکانات رفاهی، تفریحات آبی و زمین‌های ورزشی متعددی وجود دارد ولحظاتی به یاد ماندنی را می‌توانید در کنار خانواده و دوستان خود سپری کنید. در ساحل تمیز پلاژهای خانوادگی کیش می‌توانید از شنا و آب تنی لذت ببرید و تفریحات آبی هیجان انگیز نظیر شاتل سواری، پاراسل، کیبل اسکی، فلای بورد، غواصی و... را تجربه کنید. علاوه بر این در اطراف «پلاژ خانوادگی کیش» رستوران‌های زیادی وجود دارد و هر زمان که خسته شدید، می‌توانید برای استراحت و تجدید قوا، خود را به صرف یک غذای گرم و لذیذ میهمان کنید.

 

برای رزرو تور داخلی و تور خارجی و لذت بردن از «پلاژهای کیش» از منوی مربوطه در سایت تورگردان اقدام کنید. 

 

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

پلاژ‌هایی که در کیش وجود دارند شامل پلاژ آقایان و پلاژ بانوان می‌باشند. البته پلاژهای کوچک دیگری در این جزیره ساخته شده‌اند اما امکانات آن‌ها با پلاژهای مذکور قابل مقایسه نیست. توجه داشته باشید که مهم‌ترین خصوصیت پلاژ بانوان، حفظ حریم خصوصی خانم‌ها است. در پلاژ مخصوص بانوان، تمام تجهیزات به کار رفته تا دید از خارج وجود نداشته باشد.

انتشار :  3 خرداد 1402 به روزرسانی :  19 فروردین 1403 نویسنده :   شیوا معین
تصاویر مرتبط
امکانات پلاژ بانوان کیش
  • امکانات پلاژ بانوان کیش
  • آلاچیق های پلاژ بانوان
  • پلاژ بانوان کیش
  • والیبال ساحلی پلاژ کیش
  • پلاژ آقایان کیش
  • no_image
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
5 دیدگاه در رابطه با این مطلب وجود دارد .
متین
پلاژ آقایان مهمترین چیزی که برای آن باید در نظر گرفته میشد و عکس آن عمل شده ، رعایت و حفظ حرمت آقایان بود ، برای همین این نقظه افتضاح ترین نقطه جزیره اس ، بخش شمالی که کلا با فنس از محوطه بیرونی جدا شده و یکسری چوب شکسته ازش آویزونه، و با توجه به قحطی زمین! همه چیز رو مشرف به پلاژ آقایان ساختن‌ ، مثل تله کابین کیش، کیبل اسکی ، گشت کشتی آکواریوم، ساختمان های بلند مرتبه جنب پلاژ و از همه بدتر ساخت رستوران خانوادگی دیاکو در طبقه بالای پلاژ که کاملا به محوطه پلاژ مشرفه و عملا جلوی خانواده ها برهنه میشیم ، بدون رعایت حرمت آقایان ،موقع مسابقات والیبال ساحلی و غریق نجات درب پلاژ مثل گاراژ بازه و همه زنها به راحتی میرن و میآن و کلا مکانی برای سلب آسایش و آرامش روانی آقایان البته بعید میدونم که این نظر رو پخش کنيد، چون خفه کردن نظر مخالف علی الخصوص مرتبط با حقوق آقایان تبدیل به یک فرهنگ شده
فراهانی
پلاژ آقایان مزخرف ترین بخش کیشه ، چون ۱. رستوران خانوادگی در طبقه دوم آنجا درست شده، که هر زنی به اونجا رفتار آمد داره و به کل پلاژ مشرفه، ۲. برای مسابقات والیبال ساحلی و غریق نجات درب پلاژ مثل گاراژ بازه و همه زنها میرن و میآن؟ ۳. برج های بلند مرتبه و تله کابین رو دقیقا بالای سر پلاژ آقایان ساختن ، ۴، کشتی های آکواریوم دقیقا میآن روبروی پلاژ آقایان ۵، کیبل اسکی دقیقا نزدیک پلاژ دور میزنه ۶، دیوار هاي پلاژ در بخشی صرفا یک فنسه که اون هم ریخته پس محیط اختصاصی آقایان اسمیه نه عملی که همین موضوع باعث از بین رفتن آسایش و آرامش روانی آقایان شده ، به عبارت دیگر پلاژ آقایان محلی برای نمایش برهنگی مردان شده و مزخرف ترین نقطه جزیره کیشه
مریم
سلام می شه پسر چهارساله رو به پلاژ بانوان برد؟
علی
مقاله خوبی بود.خسته نباشید
خدنگیعفیفه خدنگی
سپاس. خدا رو شکر که به دردتون خورد