جاهای دیدنی کیش در زمستان + لیست تفریحات زمستانی

جاهای دیدنی کیش در زمستان

به نظرتان جاهای دیدنی کیش در زمستان شامل چه اماکنی است؟ تاریخی یا تفریحی؟ از بین تفریحات زمستانی با تور کیش کدام‌ را ترجیح می‌دهید؟ تفریحات کیش در زمستان، بیشتر از نوع تماشایی و دیدنی است. البته بی‌انصاف نباشیم، سافاری‌ با آن همه فعالیت تفریحی، آشنایی با تاریخچه اماکن قدیمی و خوش گذرانی در چایخانه پایاب کیش، رنگ‌ و روی سفر و جاهای دیدنی زمستانی کیش را خوش‌بر و رو کرده است. برای آشنایی بیشتر، در این مطلب از مجله تورگردان همراه ما باشید.

فهرست مطالب

کشتی یونانی

 

آدرس: استان هرمزگان، جنوب غربی جزیره کیش، خیابان غروب، میدان غروب، پارک ساحلی غروب 

 

کشتی یونانی از دیدنی های جزیره کیش در زمستان

 

کشتی یونانی از نمادهای جزیره کیش محسوب می‌شود که دیدن منظره غروب آن خالی از لطف نیست. این نقطه دیدنی از جزیره کیش، همواره جایی تماشایی برای حضور مسافران در ساعت‌های اولیه است. بهترین زمان برای بازدید از کشتی یونانی کیش، نیمه‌دوم سال و به‌خصوص فصل زمستان است. مناظر دیدنی کشتی یونانی کیش که در تصاویر بسیاری‌از مسافران دیده می‌شود، متعلق‌به غروب‌هاست. این سازه تاریخی، بستر مناسبی برای حضور فیزیکی مسافرها ندارد؛ اما تا به امروز از بهترین نقاط دیدنی جزیره کیش برای عکاسی است.


درحال‌حاضر، این سازه تاریخی نیازبه بازسازی دارد و حتی کیشوندها هم می‌خواهند که کشتی یونانی بازسازی شود و عمری طولانی‌تر داشته باشد. 

اسکله تفریحی کیش

 

آدرس: کیش، خیابان سنایی، بلوار دریا

اسکله تفریحی کیش برای زمستان
منبع گوگل مپ


یکی‌از جاذبه‌های دیدنی در زمستان‌های کیش، اسکله تفریحی است. اگر برای سر زدن به نقاط دیدنی این جزیره، فقط یک انتخاب دارید، اسکله تفریحی کیش را انتخاب کنید؛ زیرا این اسکله شامل چندین مجموعه تفریحی دیگر هم می‌شود و فرصت‌های بیشتری را پیش روی‌تان قرار می‌دهد. بولینک مریم، کلوپ تفریحات دریایی، سینما چهار بعدی و رستوران‌های متعدد از جمله مراکز تفریحی اطراف این اسکله هستند. البته اسکله‌ های تفریحی کیش تنها به بلوار دریا محدود نمی‌شود و گزینه‌های دیگری دارید که با سر زدن به مطلب دیگری از سایت تورگردان می‌توانید لیست کامل آن‌ها را دریافت کنید. 


طول اسکله تفریحی کیش به 480 متر می‌رسد و از چوب ساخته شده است. به‌طور معمول، آب‌های اطراف این اسکله در اکثر مواقع آرام هستند و همانند کلبه هور، آب با سرعت زیاد به صخره برخورد نمی‌کند. 
 

ساحل کلبه هور

 

آدرس: کیش، جاده جهان

کلبه هور از تفریحات زمستانی کیش
منبع گوگل مپ

 

کلبه هور جزو آن دسته از مکان‌‎های دیدنی طبیعی کیش بوده که در فصل زمستان و هم در فصل پاییز می‌توانید به آن سر بزنید. بهترین نقطه این ساحل همان دماغه آن است که بستری صخره‌ای دارد. کافی است در نوک دماغه قرار بگیرید، بعد از آن می‌توانید طبیعت زیبای جزیره کیش را یکجا ببینید. لاک پشت، صدف، ماهی‌های رنگارنگ و هر چیزی که فکرش را بکنید، در این نقطه خاص گِرد هم آمدند تا بهترین لحظات را برای شما رقم بزنند. 


در اطراف این ساحل، امکاناتی مثل نیمکت، آلاچیق، باربیکیو و نورافکن‌هایی قرار دارد تا در هر ساعت از شبانه روز بتوانید روی مهمان نوازی‌اش حساب باز کنید.

 

 بساط سفرتان را از اینجا بچینید تور کیش از مشهد

 

پایاب کیش


آدرس: کیش، میدان المپیک، بلوار المپیک

پایاب کیش در زمستان
منبع گوگل مپ


اگر در فصل زمستان به کیش سفر می‌کنید، حتما از پایاب کیش سر بزنید. این جای دیدنی در زمستان، محل مناسبی برای صرف یک وعده چای یا غذا در رستوران سنتی است. همچنین، اگر به‌دنبال جاهای دیدنی در کیش هستید که پذیرای جمع‌های دوستانه و خانوادگی باشد، پایاب از آن‌هاست. 


با نزدیک شدن به پایاب، به تعدادی پله می‌رسید. بعد از پایین رفتن از پله‌ها می‌توانید وارد محوطه زیر زمینی آن شوید و برای چندساعتی از امکانات این مجموعه استفاده کنید. 
 

سافاری کیش

 

آدرس: کیش، بزرگراه خلیج فارس، بلوار امام، بلوار توسعه

سافاری اولین جای دیدنی کیش در زمستان
منبع گوگل مپ


اولین جای دیدنی کیش در زمستان، سافاری است و حتما باید در اولویت همه نقاط دیدنی قرار بدهید؛ چون پر از سرگرمی است. اگر سافاری را در زمستان‌های کیش تجربه نکنید، انگار هیچ کدام از زیبایی‌های این جزیره را ندیده اید. رفتن به سافاری کیش در تابستان شاید ایده خیلی خوبی نباشد، اما زمستان که می‌رسد، این تفریح مهیج واقعا ارزش تجرب کردن دارد. مجموعه‌های سافاری شامل چندین فعالیت تفریحی هستند. آفرود لندکروز، باگی، موتور سواری، کارتینگ، پینت بال، بانجی شوتینگ، زورب بال و شتر سواری از فعالیت‌های تفریحی سافاری کیش است. اگر بخواهید همه این دیدنی‌ها و فعالیت‌های تفریحی را تجربه کنید، دست کم یک روز کامل نیاز دارید. 


بهترین زمان کیش گردی بدون هوای شرجی، زمستان است. برای سفر به کیش در اوایل دی تا روزهای آخر اسفند به چه نیاز دارید؟ هتل و پرواز. برای رزرو هتل و پرواز بدون اتلاف وقت کافی است با تیم پشتیبانی‌ تورگردان به شماره  02147627800تماس بگیرید. اگر وقت بیشتری دارید، می‌توانید به صفحه‌های تور کیش از تهران، تور کیش از مشهد و تور کیش از تبریز سر بزنید و لیست قیمت تورهای ارزان را ببینید.

جزیره هندورابی

 

جزیره هندورانی از دیدنی های کیش در زمستان
منبع گوگل مپ

 

اگر بخواهید در زمستان به جاهای دیدنی اطراف کیش سر بزنید، جزیره هندورابی از همان‌هاست. هندورابی، جزیره‌ای بین دو جزیره کیش و لاوان است. برای رفتن به سمت جزیره هندورابی در زمستان، کافی است بلیط کشتی بگیرید و دست کم یک ساعت و نیم در مسیر باشید.


با رسیدن‌به بخش غربی این جزیره به نقاط مرتفع آن می‌رسید که از آن بالا، همه چیز دیدنی‌تر است. علاوه بر تماشای ساحل زیبا، تفریحات دیگری را هم می‌توانید تجربه کنید مثل جت اسکی و موتور سواری. اگر در فصل تابستانی از مکان دیدنی سر بزنید، می‌توانید بنانا، غواصی و سافاری را هم تجربه کنید. 


حیف است این نکته را ندانید که هندورابی از لحاظ گونه‌های آبزی، متنوع‌تر است. از این لحاظ، مقصد بسیاری از مسافرهایی است که جاذبه‌های طبیعی را در اولویت انتخاب مقصدهای سفر خود قرار می‌دهند. 
 

خانه مردم شناسی کیش


آدرس: کیش، سفین قدیم، ۲۰۰ متری بازار ماهی به سمت کشتی یونانی، مقابل بندرگاه صیادی.
ساعت بازدید: صبح از ساعت :10:00 تا 13:00 و عصر از ساعت 16:00 تا 21:00

خانه مردم شناسی از دیدنی های کیش در زمستان
منبع گوگل مپ


تفریح و رفتن‌به جاهای دیدنی کیش در زمستان شامل مراکز تفریحی آبی نمی‌شود. البته نه اینکه کسی مانع شنای شما در آب شود، اما برای مراقبت از بدن خودتان هم که شده، بهتر است تفریحات غیر آبی کیش را امتحان کنید. خانه مردم شناسی از جاهای گردشگری و تاریخی کیش است و با ورودبه آن می‌توانید سبک زندگی مردم بومی این جزیره را ببینید. این بنا تاریخی است و قدمت آن هم به دو قرن پیش برمی‌گردد. اتاق زمستان، اتاق تابستان (مصیف)، بیت العود (اتاق خواب)، بیت الفروخ، بیت القهوه، اتاق بخار و زربیه یا باغچه منزل از بخش‌های مختلف خانه بومیان کیش بوده و یادآور پیشینه قدیمی مردمان اینجاست.


غیر از دیدن و خیره شدن به بافت تاریخی این خانه، پیشنهاد می‌کنیم تا صنایع دستی کیش را خریداری کنید. هر چه باشد، به کیش سفر کردید و بعد از بازگشت به شهر مبداتان، دست خالی نمی‌شود بازگردید. 

روستای باغو

 

آدرس: جنوب غرب جزیره کیش

روستای باغو کیش در زمستان
منبع گوگل مپ


اگر بخواهید برنامه تاریخچه شناسی کیش و لیست دیدنی‌های کیش در زمستان را تکمیل کنید، روستای باغو را حتما باید ببینید. آن چیزی که از این روستا جلب توجه می‌کند، حفظ شدن بافت تاریخی و سنتی آن تا به امروز است. بکر، زیبا و مناسب برای دیدن در زمستان، همه آن چیزی است که سر زدن به روستای باغو دستگیرتان می‌شود. برای رفتن به روستای باغو باید به سمت جنوب غربی جزیره حرکت کنید. حتی برای سرگرمی و لذت بیشتر می‌توانید در اقامتگاه‌های آن بمانید. برای مسافرانی که فقط فرصت دیدن این روستا را دارند، جاذبه‌هایی مثل درختان لور و مسجد تاریخی النبی، گزینه‌های پیشنهادی خوبی هستند.


رفتن به روستای باغو در تابستان، خیلی خوشایند نیست و به مذاق گردشگران خوش نمی‌آید، زیرا هوای این روستا در ماه‌های تابستانی از نوع شرجی است و بهترین زمان بازدید همان اوایل دی تا اواخر فروردین است.

بوستان آهوان کیش


آدرس: کیش، انتهای خیابان فردوسی

بوستان آهوان کیش در زمستان
منبع گوگل مپ


طبیعت گردی جزیره کیش در زمستان را فقط در یک نقطه از این جزیره می‌توانید تجربه کنید. کمتر جای دیدنی را در ایران پیدا می‌کنید که فرصت دیدن آهوهای ناز را برای گردشگران و توریست‌ها فراهم کرده باشند؛ اما این موقعیت در جزیره کیش برای تمامی گردشگران فراهم است. شاید فکر کنید بوستان آهوان کیش چیزی شبیه به باغ وحش باشد؛ در صورتی که با قدم زدن در فضای آن می‌بینید که بین شما و آهوها، هیچ حصار یا میله‌ای وجود ندارد و با خیال راحت می‌توانید از چشم‌انداز زیبا و جاذبه‌های دیدنی این پارک لذت ببرید. علاوه‌بر آهوها، تعدادی از حیوانات کم‌یاب دیگر هم چشم شما را متوجه خودشان می‌کنند. پرندگان استرالیایی، میمون‌ها، گله گوزن‌ها، تعدادی سنجاب به همراه گونه‌های گوشت‌خوار مثل شیر، شغال و روباره در فضای این پارک نگهداری می‌شوند.

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

بهترین زمان سفر و تجربه جاهای دیدنی کیش در زمستان است. فعالیت تور کیش و تب و تاب سفر به کیش هم از فصل زمستان شروع می‌شود. اسکله تفریحی، کشتی یونانی، سافاری، خانه مردم شناسی، روستای باغو، بوستان آهوان، پایاب، جزیره هندورابی، اسکله تفریحی و ساحل کلبه هور از دیدنی‌های فصل زمستان کیش هستند. در مجله تورگردان همراه ما باشید، زیرا بهترین جاذبه‌های گردشگری کیش در زمستان را می‌خواهیم معرفی کنیم. حتی اگر برای سفر کاری و تجاری در زمستان به کیش سفر کرده‌اید، احتمالا وقت اضافی دارید. از این فرصت تکرارنشدنی برای سر زدن به جاهای دیدنی کیش استفاده کنید.

انتشار :  7 شهریور 1402 به روزرسانی :  15 بهمن 1402 نویسنده :   فائزه حسین زاده خسرویه
تصاویر مرتبط
جزیره هندورانی از دیدنی های کیش در زمستان
  • جزیره هندورانی از دیدنی های کیش در زمستان
  • سافاری اولین جای دیدنی کیش در زمستان
  • روستای باغو کیش در زمستان
  • بوستان آهوان کیش در زمستان
  • کلبه هور از تفریحات زمستانی کیش
  • خانه مردم شناسی از دیدنی های کیش در زمستان
  • اسکله تفریحی کیش برای زمستان
  • پایاب کیش در زمستان
  • کشتی یونانی از دیدنی های جزیره کیش در زمستان
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد