ساحل مرجانی در کیش (تفریحات، امکانات و تصاویر)

ساحل مرجان کیش2

ساحل مرجانی کیش یکی از زیباترین سواحل کیش است. به دلیل وجود صخره‌های مرجانی آب دریا در این سواحل بسیار زلال می‌باشد. می‌توانید در این آبها انواع موجودات دریایی مانند حلزون، شقایق دریایی، عروس‌های دریایی، ماهی‌های زینتی و … را مشاهده کنید. ساحل مرجانی از جمله جاهای دیدنی جزیره می‌باشد که اگر حتی چندین بار به آن سر بزنید باز هم تفریحات تازه‌ای را تجربه خواهید کرد. در این مطلب کامل می‌خواهیم ساحل مرجانی کیش را به شما معرفی کنیم و ببینیم چه امکانات تفریحی در آن وجود دارند.

 

ساحل مرجان کیش

 

ساحل مرجانی در کیش

 

گفتیم که وجود مرجان‌ها باعث زلال شدن آبهای ساحل می‌شود. مرجان‌ها نوع خاصی از جاندران می‌باشند که نه در دسته گیاهان و نه در دسته جانوران قرار نمی‌گیرند. این موجودات در دسته بندی ماینرال‌ها هستند زیرا رفتار و ماهیت آن‌ها بسیار متفاوت است. در حالی که ریشه دارند از موجودات زنده تغذیه می‌کنند. وقتی یک مرجان می‌میرد تبدیل به صخره‌ای اسفنجی می‌شود. مرجان‌های مرده‌ای که در کنار یکدیگر قرار دارند صخره‌های مرجانی بزرگی ایجاد می‌کنند. بخش بزرگی از سواحل کیش از جنس مرجان هستند که زیبایی خاصی دارند. علاوه بر اینکه آبهای اطراف صخره مرجانی زلال است، این صخره‌ها محل مناسبی برای زندگی موجودات ریز و درشت دریایی می‌باشند.

 

تفریحات در ساحل مرجانی کیش

می‌توانید تفریحات متنوعی در ساحل مرجانی کیش انجام دهید. اگر از جمله افرادی هستید که تفریحات و ورزش‌های مهیج را می‌پسندید در ساحل مرجانی، تفریحات دریایی متعددی قابل انجام است. چنانچه جزو افرادی هستید که دوست دارید در اوقات فراغت خود آرامش داشته و به تفریحات فرح بخش بپردازید باز هم گزینه‌هایی در ساحل مرجانی کیش برای شما وجود خواهند داشت. تعدادی از تفریحات موجود در ساحل مرجانی را در ادامه نام می‌بریم.

 

ساحل مرجانی در کیش

 

تفریحات دریایی ساحل مرجانی

قطعا همه ما کیش را با تفریحات دریایی متنوع و مهیج می‌شناسیم. بخش زیادی از تفریحات آبی در ساحل مرجانی کیش انجام می‌شوند. این تفریحات انواع مختلفی دارند که بعضی از آن‌ها بسیار مهیج و برخی دیگر تفریحاتی آرام‌تر می‌باشند. اگر در فصل گرما به جزیره سفر کرده باشید، این تفریحات بسیار دلچسب‌تر خواهند بود.

اگر تفریحات دریایی بسیار مهیج را می‌پسندید، بهتر است این گزینه‌ها را امتحان کنید:

اسکی با کابل برقی: اولین در خاورمیانه

اسکی با کابل عادی

بانجی جامپینگ در دریا

کایت بوردینگ

فلای برد

پاراسل

بنانا

کریزی بوت

و...

 

حال چنانچه به تفریحات دریای آرام‌تر علاقه دارید می‌توانید تفریحات زیر را در ساحل مرجانی کیش امتحان کنید:

غواصی در کنار صخره‌های مرجانی

گشت با قایق‌های کف شیشه‌ای

شنا با دلفین‌ها

و...

 

بر اساس نظر گردشگران، یکی از بهترین تفریحات در ساحل مرجانی در تور کیش، غواصی می‌باشد. آب‌های زلال خلیج فارس در این بخش تصاویری شبیه به مستند‌های زیبای دریایی ایجاد کرده است. اگر تا به حال تجربه غواصی نداشته‌اید نگران نباشید، مقداری آموزش می‌بینید و بعد به دریا می‌روید. اگر به غواصی علاقه دارید، حتما این تفریح را در ساحل مرجانی کیش انجام دهید. همچنین از شما زیر آبها و به هنگام غواصی تصویربرداری می‌کنند. این تصاویر زیبا برایتان خاطرات کم‌نظیر و ماندگاری خواهند بود.

 

دوچرخه سواری

 

در ساحل مرجانی یک پیست مجهز دوچرخه سواری وجود دارد. اگر به تفریحات آرام علاقه دارید می‌توانید به همراه خانواده یا دوستان در این پیست، دوچرخه سواری کنید. علاوه بر دوچرخه‌های تک نفره می‌توانید دوچرخه‌های دونفره هم اجاره نمایید. در هنگام غروب، دوچرخه سواری در ساحل مرجانی کیش بسیار لذت بخش است. در حالی که در جاده رکاب می‌زنید می‌توانید از منظره غروب خورشید بر روی خلیج فارس لذت ببرید.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

پیک نیک و باربیکیو

گردشگران ایرانی در همه سفر‌ها علاقه زیادی به پیک نیک دارند. در ساحل مرجانی کیش چندین آلاچیق زیبا ساخته شده است و در نزدیکی آنها باربیکیو وجود دارد. به این ترتیب امکان پختن غذا و کباب در پارک ساحل مرجانی فراهم شده تا به طبیعت صدمه‌ای وارد نشود. اگر به تماشای خلیج فارس در آرامش علاقه دارید، از آلاچیق‌های این پارک استفاده کنید و لحظات آرامش بخشی داشته باشید.

 

اسب سواری

یک باشگاه اسب سواری در پارک ساحل مرجانی کیش آماده ارائه خدمات است. اسب سواری در کنار دریا یک تفریح جالب می‌باشد که با عکاسی حرفه‌ای تکمیل می‌شود. چنانچه کیش را برای ماه عسل خود انتخاب کرده‌اید می‌توانید به باشگاه اسب سواری بروید و عکس‌های زیبایی در هنگام سوارکاری بگیرید. عکاسان حرفه‌ای باشگاه به شما کمک می‌کنند ژست‌های جذابی داشته باشید.

 

کارتینگ

از دیگر تفریحات در ساحل مرجانی کیش، کارتینگ است. یک پیست مجهز و کامل برای کارتینگ در پارک ساحلی وجود دارد. این ورزش جزو تفریحات مهیج می‌باشد ک همه سنین می‌توانند از آن لذت ببرند.

 

پینت بال

اگر با دوستان خود به جزیره کیش سفر کرده‌اید، یک تفریح هیجان انگیز و گروهی به شما پیشنهاد می‌کنیم. در ساحل مرجانی کیش به باشگاه پینت بال بروید و برای ساعت‌ها تفریح کنید. این بازی مهیج به صورت گروهی انجام می‌شود بنابراین باید دسته جمعی بلیط پرداخت کنید و به صورت انفرادی نمی‌توانید وارد باشگاه شوید.

 

ماساژ

سالن ماساژ و اسپا در پارک ساحل مرجانی کیش وجود دارد. این سالن خدماتی مانند ماساژ، مراقبت‌های پوستی برای صورت و بدن، مانیکور، پدیکور، نقش حنا و... ارائه می‌دهد.

 

سینِما چند بعدی

در ساحل مرجانی کیش یک سینِما چند بعدی ساخته شده است. این سینِما جزو تفریحات خانوادگی محسوب شده و برای تمام سنین مناسب می‌باشد.

 

عکاسی

عکاسی در ساحل مرجانی کیش بسیار سرگرم کننده است زیرا سوژه‌های زیادی در این بخش می‌یابید. اگر به شکل حرفه‌ای یا نیمه حرفه‌ای مشغول به کار عکاسی هستید، بازدید از ساحل مرجانی را از دست ندهید. این ساحل یکی از جاهای دیدنی کیش است که ارزش بازدید چند روزه را هم دارد. اگر امکانات مناسب داشت باشید می‌توانید در هنگام غواصی هم در زیر آب تصویربرداری کنید.

 

امکانات در ساحل مرجانی کیش

 

امکانات رفاهی مختلفی برای گردشگران درساحل مرجانی در نظر گرفته شده است. از جمله آن‌ها ‌می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

- زمین بازی کودکان

- فضای سبز

- جاده مخصوص پیاده روی در کنار ساحل

- سرویس بهداشتی

- بوفه و کافی شاپ

- رستوران

 و...

 

رستوران‌ها در ساحل مرجانی کیش

 

در ساحل مرجانی دو رستوران با کیفیت و محبوب وجود دارند. می‌توانید غذا را در فضای باز یا بسته این رستوران‌ها میل کنید. همچنین این رستوران‌های گزینه بیرون بر یا take away دارند بنابراین در صورت تمایل غذا را خریداری کرده و با خود به آلاچیق‌های پارک می‌برید. دو رستوران حافظیه و فودلند در ساحل مرجانی کیش آماده خدمت رسانی به مشتریان هستند. غذاهایی مانند قلیه میگو، قلیه ماهی، غذاهای سنتی کیش، غذاهای سنتی ایرانی و... را در رستوران حافظیه میل کنید. اگر به فست فود علاقه دارید می‌توانید سری به فودلند در ساحل مرجانی کیش بزنید.

 

ساحل مرجان به کجا نزدیک است؟

یکی از مراکز نزدیک به ساحل مرجان، مرکز خرید مرجان است. بسیاری از گردشگران به این بازار مراجعه می‌کنند و پس از خرید، به پارک ساحلی مرجان می‌آیند تا کمی خستگی در کنند. در فصل تابستان مرکز خرید مرجان، جشنواره‌ها و تخفیف‌های زیادی ارائه می‌کند که اگر عاشق خرید باشید، حسابی سرگرم می‌شوید. علاوه بر این بازار، هتل‌ داریوش، هتل ارم و هتل پارمیس فاصله کوتاهی با ساحل مرجانی کیش دارند. بنابراین اگر مهمان یکی از این هتل‌ها هستید می‌توانید با یک پیاده روی کوتاه به ساحل مرجانی برسید.

 

زمان بازدید از ساحل مرجانی کیش

اگر به ورزش‌ها و تفریحات دریایی علاقه دارید، بهترین زمان برای بازدید از ساحل مرجانی کیش، ۶ ماه اول سال است. توجه داشته باشید که تفریح در خشکی در فصل تابستان و ساعات روز لذت بخش نیست. برای دوچرخه سواری و پیاده روی در تابستان، ساعات شب را انتخاب کنید. در فصل پاییز و زمستان تفریحات موجود در خشکی، مناسب‌تر می‌باشند.

 

نکاتی درباره ساحل مرجانی کیش

 

سواحل مرجانی جزو پدیده‌های طبیعی کمیاب و ارزشمند می‌باشند بنابراین در بازدید از ساحل مرجانی کیش به نکات زیر توجه داشته باشید:

- از دستکاری مرجان‌ها بپرهیزید.

- موجودات دریایی را در ساحل مرجانی شکار نکنید یا آزار ندهید. این صخره‌ها خانه و پناهگاه این موجودات هستند. به کودکان هم آموزش بدهید تا موجودات را اذیت نکنند.

- صخره‌های مرجانی، ستاره‌های دریایی و... را به عنوان یادگاری برندارید.

- در این ساحل ماهیگیری ممنوع است.

- هرگز در سواحل مرجانی شنا نکنید زیرا برخورد قسمت‌های تیز مرجان با بدن، زخم‌های عمیق و دردناکی ایجاد می‌کنند.

- در حفظ پاکیزگی دریا و ساحل کوشا باشید.

 

آدرس ساحل مرجانی کیش

جزیره کیش، میدان مرجان، ساحل مرجان

 

برای رزرو تور داخلی و خارجی با تورگردان همراه باشید. 

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

ساحل مرجانی کیش یکی از زیباترین سواحل کیش است. به دلیل وجود صخره‌های مرجانی آب دریا در این سواحل بسیار زلال می‌باشد. می‌توانید در این آبها انواع موجودات دریایی مانند حلزون، شقایق دریایی، عروس‌های دریایی، ماهی‌های زینتی و … را مشاهده کنید. ساحل مرجانی از جمله جاهای دیدنی جزیره می‌باشد که اگر حتی چندین بار به آن سر بزنید باز هم تفریحات تازه‌ای را تجربه خواهید کرد.

انتشار :  3 خرداد 1402 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   شیوا معین
تصاویر مرتبط
ساحل مرجان کیش
  • ساحل مرجان کیش
  • ساحل مرجانی در کیش
  • no_image
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد