پارک ساحلی سیمرغ کیش و مجسمه معروف آن با آدرس

پارک سیمرغ کیش

پارک ساحلی سیمرغ کیش یکی از پارک‌های جزیره می‌باشد که در ساحل جنوب شرقی قرار گرفته است. این پارک ساحلی مساحت زیادی دارد که در کرانه ساحل بوده  است. عرض پارک فقط ۳۰۰ متر است و با این حساب می‌توان گفت پارک ساحلی سیمرغ، پارکی طولانی در نوار ساحلی است. امکانات مختلفی در این پارک در نظر گرفته شده که در ادامه آن‌ها را نام خواهیم برد. اگر قصد دارید در آینده به جزیره کیش سفر کنید، سری هم به پارک ساحلی سیمرغ بزنید و از ساحل متفاوت آن لذت ببرید. در مطلب پیش رو اطلاعاتی درباره پارک ساحلی سیمرغ کیش جمع آوری کرده‌ایم که در اختیار شما قرار خواهیم داد.

 

معرفی پارک ساحلی سیمرغ کیش

 

پارک سیمرغ در سواحل جنوب شرقی و در نزدیک دلفیناریوم قرار دارد. حد فاصل بین جاده جهان و جاده دو چرخه سواری محیط این پارک است.  یکی از مهم‌ترین خصوصیات این پارک، ساحل آن می‌باشد که با بسیاری از سواحل کیش متفاوت است. آب‌های خلیج فارس در این ساحل چندان شفاف نیست و کمی خروشان‌تر به نظر می‌رسد. از آنجایی که امکانات لاکچری و تفریحات دریایی چندانی در پارک ساحلی سیمرغ فراهم نشده، تعداد گردشگران در این پارک بسیار کمتر است. اگر به مکان‌های شلوغ علاقه ندارید و ترجیح می‌دهید دقایقی را در ساحل قدم بزنید، پارک ساحلی سیمرغ گزینه مناسبی است. این پارک خلوت بوده و از هیاهوی مرکز شهر هم به دور می‌باشد. بسیاری از ساکنان جزیره کیش برای گذراندن اوقات فراغت خود به این ساحل آرام می‌آیند و کنار خانواده از منظره دریا لذت می‌برند. علاوه بر این ویژگی‌ها که از ساحل سیمرغ نام بردیم باید به نوع ماسه‌های این ساحل هم اشاره کنیم.

این ساحل دارای ماسه‌های مرجانی است که رنگ متفاوتی دارند و گاهی در نور شب درخشان می‌شوند. همچنین صدف‌های ریز و درشتی به ساحل می‌آیند و روی هم جمع می‌گردند. متأسفانه در سال‌های اخیر که تعداد گردشگران جزیره افزایش پیدا کرده است، این صدف‌ها زیر پا خرد می‌شوند. همچنین بسیاری از افراد به عنوان یادگاری صدف‌ها را جمع آوری کرده و با خود می‌برند. امیدواریم در آینده‌ای نزدیک در این باره به مسافران اطلاعاتی ارائه شود تا ساحل بیش از این دچار فرسایش یا دگرگونی نگردد.

 

امکانات پارک ساحلی سیمرغ کیش

 

در بخش قبلی اشاره کردیم که در پارک ساحلی سیمرغ خبری از تفریحات دریایی پر جنب و جوش یا رستوران‌های لاکچری نیست. این پارک به عنوان یک محیط آرام و زیبا پذیرای گردشگران است. البته باید اشاره کنیم که امکانات مختلفی در پارک سیمرغ فراهم شده که در ادامه آن‌ها را نام می‌بریم.

 

پارک کودکان

یک پارک مخصوص کودکان به نام پارک لوله در پارک ساحلی سیمرغ کیش ساخته شده است. به این ترتیب اگر بخواهید به همراه خانواده و کودکان زمانی را در کنار ساحل استراحت کنید، می‌توانید با خیال راحت به پارک سیمرغ بروید.

 

زمین‌های ورزشی

به دلیل اینکه پارک سیمرغ یکی از معروف ترین جاهای دیدنی کیش محسومب می شود، زمین‌های ورزشی مختلفی در پارک ساحلی سیمرغ کیش ساخته شده‌اند. از جمله این زمین‌ها می‌توانیم به زمین بدمینتون، جاده تندرستی (مسیر پیاده روی) و... اشاره کنیم. همچنین چند میز مخصوص تنیس در این پارک وجود دارند.

 

پیست اسکیت

بسیاری از کودکان و بزرگسالان به اسکیت سواری علاقه دارند. یک پیست مناسب و باکیفیت در پارک ساحلی سیمرغ ساخته شده است که برای انجام این ورزش مناسب می‌باشد.

 

پیست دوچرخه سواری

در تور کیش یک مسیر دوچرخه سواری وجود دارد که از پارک ساحلی سیمرغ کیشعبور می کند. از آنجایی که محیط این ساحل بسیار خلوت و آرام است می‌توانید از دوچرخه سواری و تماشای دریا به طور همزمان لذت ببرید. توصیه می‌کنیم در هنگام غروب در این پیست به دوچرخه سواری بروید و نسیم خنک دریا را حس کنید.

 

فضای سبز و آلاچیق

بسیاری از قسمت‌های پارک ساحلی سیمرغ شامل فضای سبز چمن و دیگر پوشش‌های گیاهی است. همچنین آلاچیق‌های متعددی در نزدیکی دریا ساخته شده‌اند که برای استراحت مناسب می‌باشند. به طور کلی شاید ظاهر پارک سیمرغ لاکچری به نظر نیاید اما برای گذراندن اوقات فراغت در آرامش و سکوت آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

دیگر امکانات پارک ساحلی سیمرغ کیش

 

- سرویس بهداشتی

- آبنماها و فواره‌های زیبا

- چندین تندیس سنگی (مناسب برای عکاسی)

- غرفه‌های فروش صنایع دستی

- و...

 

به یاد داشته باشید که در ساحل سیمرغ هیچ بوفه و رستورانی وجود ندارد. بنابراین در صورتی که می‌خواهید چندین ساعت در این ساحل باشید مقداری خوراکی و آب آشامیدنی همراه ببرید.

 

برای رزرو تور به مقاصد داخلی و خارجی با تورگردان همراه باشید. 

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

پارک ساحلی سیمرغ کیش یکی از پارک‌های جزیره می‌باشد که در ساحل جنوب شرقی قرار گرفته است. این پارک ساحلی مساحت زیادی دارد که در کرانه ساحل بوده و عرض پارک فقط ۳۰۰ متر می‌باشد. با این حساب می‌توان گفت پارک ساحلی سیمرغ، پارکی طولانی در نوار ساحلی است. در مطلب پیش رو اطلاعاتی درباره پارک ساحلی سیمرغ کیش جمع آوری کرده‌ایم که در اختیار شما قرار خواهیم داد.

انتشار :  3 خرداد 1402 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   شیوا معین
تصاویر مرتبط
detail/838/پارک-ساحلی-سیمرغ
  • no_image
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد