اسکی روی آب در کیش | همه چیز درباره این تفریح مهیج

اسکی روی آب در کیش

اسکی روی آب در کیش از تفریحات آبی و ورزش های محبوب در جزیره کیش است. اگر از همین آغاز، توی چمدانتان چند دست لباس ورزشی برای سفر پیش رو به کیش تدارک دیده‌اید که به دل تجربه‌های نو در سواحل خلیج همیشه فارس بزنید؛ باید درباره آن اطلاعات لازم را به دست آورید. هرآنچه از این تفریح در جزیره کیش می‌خواهید بدانید در زیر به طور دقیق برای شما مطرح شده است. با تور گردان همراه باشید.

 

کیبل اسکی در کیش

 

مکان های اسکی روی آب در کیش

 

در دو جای جزیره کیش امکان اسکی روی آب وجود دارد:

1. پارک کیبل اسکی کیش

2. کلوپ ورزشی مارینای کیش

 

اسکی روی آب در پارک کیبل اسکی کیش

 

پارک کیبل اسکی در ساحل شرقی جزیره کیش و در فاصله کمی از پلاژ آقایان واقع شده است. در این محل امکان انجام چندین تفریح آبی به شکل‌های متنوع و هزینه‌های متفاوت وجود دارد که اسکی روی آب از ورزش‌های مقرون به صرفه آن محسوب می‌شود. هزینه مناسب و آسان بودن این تفریح باعث اقبال عمومی به سمت آن شده است.

پارک کیبل اسکی کیش با مساحتی بیش از 130 هزارمتر عنوان بزرگ‌ترین کیبل اسکی در سطح جهان و خاورمیانه را با خود یدک می‌کشد. در پهنای این پارک آبی ساحلی، پنج برج برای اتصال طناب‌ها یا همان کابل‌های اسکی بنا شده است. پس حتی در سفرهای خارجی نیز کمتر این فرصت اسکی روی آب در بهترین و وسیع‌ترین فضای ممکن با ضریب امنیتی بالا برای گردشگران به دست خواهد آمد.

 

 

اسکی در کیبل اسکی کیش

 

کلوپ ورزشی مارینای کیش

 

این کلوپ ورزشی در واقع همان ساحل هتل مارینا است که در ساحل مرجان بین هتل دیدنی‌ها و حافظیه قرار گرفته است. در این کلوپ نیز شرایط برای انواع تفریحات آبی با تجهیزات مدرن و امنیت بالا برای گردشگران فراهم شده است.

 

هزینه اسکی روی آب در کیش

 

هزینه اسکی روی آب در تور کیش مبلغی بین 45 تا 150 هزارتومان خواهد بود. هزینه با توجه به زمان باقی ماندن بر سطح آب و انتخاب شما بین قایق یا کیبل تعیین می‌شود. زمان استفاده از این تفریح، بیست دقیقه تا یک ساعت است. اسکی روی آب با قایق نسبت به اسکی با کیبل هزینه بیشتری دارد. معمولا هزینه اسکی در کلوپ مارینا بیشتر از پارک کیبل آبی است اما تخفیف‌های فوق‌العاده‌ای که گاهی در برخی سایت‌ها برای این ورزش لحاظ می‌شود می‌تواند در انتخاب شما بین این دو ساحل مؤثر باشد. گاهی تخفیف‌های خیلی خوب شما را به دور دوم اسکی کردن هم می‌کشاند و بلیط‌های بیشتری تهیه خواهید کرد.

برای تامین وسایل مورد نیاز این ورزش که شامل دستکش و طناب و اسکی می‌شود هزینه‌ای بر عهده شما نیست و همه این موارد از طرف مجموعه به طور رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد. چنانچه لباس مناسب به همراه نداشته باشید؛ می‌توانید از فروشگاه‌های تجهیزات و لوازم ورزشی درغرفه‌های ساحلی خرید کنید اما اگر می‌خواهید کمتر هزینه کنید از همراه آوردن لباس فراموش نکنید تا مجبور به خرید و پرداخت مبلغ بیشتری نشوید.

 

اسکی بچه ها در کیش

 

چه کسانی اسکی روی آب را انتخاب کنند؟

 

-افرادی که هیجان را دوست دارند.

-افرادی که در جستجوی تجربه ای متفاوت هستند.

-افرادی که اهل حساب و کتاب بوده و به دنبال تفریح آبی مقرون به صرفه اند.

-کسانی که طرفدار تفریحات آبی‌ هستند اما از امنیت نداشتن آن هراس دارند.

-خانواده‌هایی که نوجوان پرانرژی و ماجراجو دارند.

لازم به ذکر است که ورزش اسکی روی آب محدودیت سنی نداشته و از خردسالان تا پدربزرگ خانواده می‌توانند آن را تجربه کنند و این به دلیل امنیت بالا و سهولت استفاده از این تفریح آبی کیش است.

 

نکات ایمنی در اسکی روی آب

 

هرچند اسکی روی آب کاملا امن است و خطری شما را تهدید نمی‌کند اما اگر مبتدی هستید و برای اولین بار است که سراغ این تفریح می‌روید بهتر است به دقت به آموزش‌هایی که مربی‌های حاضر در مجموعه به شما می‌دهند توجه کنید و بدانید در حفظ امنیت شما، خودتان بیشتر از تمام عوامل مؤثر هستید.

زمان ارائه خدمات تفریحی در هر دو مکان مذکور تنها تا غروب خورشید ادامه دارد و پس از آن به دلیل تاریکی هوا و پایین آمدن امنیت شما تا صبح روز بعد امکان استفاده از اسکی‌ها وجود ندارد.

این را نیز می پسندید: شهر زیر زمینی کاریز کیش

 

اسکی در کیش

 

تفاوت اسکی روی آب با قایق و کیبل اسکی

 

اسکی روی آب در کیش به دو شکل انجام می‌گیرد :

1.اسکی روی آب با قایق

2.اسکی روی آب با کابل برقی (کیبل اسکی)

در اسکی با قایق شما با طناب به یک قایق موتوری متصل هستید اما در کیبل اسکی شما با کابل به برج‌های تعبیه شده در محل پارک کیبل اسکی وصل می‌شوید که از نظر امنیت هر دو عالی هستند اما هزینه اسکی با قایق بیشتر است.

در هر دو روش شما با یک طناب بیست متری به قایق موتوری یا برج متصل هستید که شما را با سرعتی مشخص روی سطح آب می‌کشد. سرعت حرکت شما با توجه به سن، وزن و شرایط خاص خودتان بین 28 تا 62 کیلومتر در ساعت متغیر است.

 

رزرو و مشاهده قیمت تور کیش از مشهد

(کلیک کنید)

 

شما در حالی که دستکش مخصوص به دست کرده‌اید طناب را با دو دستتان به سمت خودتان می‌کشید و بدنتان را به سمت عقب مایل می‌کنید. در این حالت قسمت جلوی اسکی‌هایی که به پا دارید به سمت بالا قرار می‌گیرند و شما به همین راحتی با هیجانی وصف‌ناپذیر روی آب کشیده می‌شوید. تخته‌های اسکی که به پا می‌کنید، تقریبا ابعاد صد و دوازده در بیست ویک سانتی‌متری دارند و وزنشان بین دو تا سه  کیلوگرم است.

این را نیز می پسندید: جاهای دیدنی کیش (معرفی 50 جاذبه گردشگری و تفریحی)

دیگر امکانات پارک کیبل اسکی و کلوپ مارینا

 

معمولا در هر جمع دوستانه یا خانوادگی افرادی هستند که به هر دلیلی به چنین تفریح مهیجی رغبت نداشته باشند. در این صورت لازم نیست از رفتن به پارک کیبل اسکی و اسکله تفریحی یا ساحل هتل مارینا منصرف شوید. امکاناتی که در این محل‌ها در کنار هم قرار گرفته‌اند فضای تفریح را برای همه دلچسب می‌کند. برخی از این امکانات، طبیعی‌اند مثل درخت‌های کهن لور و نارگیل و مناظر خیره‌کننده و دنج ساحل پارک آبی که بسیار مناسب عکاسی هستند. و نیز عواملی که به طور ویژه برای شما بازدیدکننده عزیز تدارک دیده شده از جمله کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌هایی که مکانی مناسب برای شکم‌گردی و سرو نوشیدنی‌های سرد و گرم است.

در کلوپ ورزشی مارینا نیز امکاناتی مشابه آنچه گفتیم وجود دارد و وقتی با تن خسته و روحیه‌ای تازه از آب بیرون آمدید می‌توانید به غرفه‌های ساحلی رفته و معده‌تان را که از فرط گرسنگی به شکوه آمده با فست‌فود یا یک نوشیدنی خنک غافلگیر کنید.

در پارک کیبل اسکی برای پارک کردن اتومبیل‌های شما تدابیر لازم اندیشیده شده است و بدون نگرانی از این بابت می‌توانید به تفریح بپردازید.

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

اسکی روی آب از تفریحات آبی و ورزش های محبوب در جزیره کیش است. اگر از همین آغاز، توی چمدانتان چند دست لباس ورزشی برای سفر پیش رو به کیش تدارک دیده‌اید که به دل تجربه‌های نو در سواحل خلیج همیشه فارس بزنید؛ باید درباره آن اطلاعات لازم را به دست آورید. هرآنچه از این تفریح در جزیره کیش می‌خواهید بدانید در زیر به طور دقیق برای شما مطرح شده است. با تور گردان همراه باشید.

انتشار :  3 خرداد 1402 به روزرسانی :  8 بهمن 1402 نویسنده :   انسیه کریمی
تصاویر مرتبط
اسکی در کیش
  • اسکی در کیش
  • اسکی در کیبل اسکی کیش
  • کیبل اسکی در کیش
  • اسکی بچه ها در کیش
  • اسکی روی آب در کیش
  • غروب-آفتاب-در-کیش
  • کیبل-اسکی-کیش
  • هتل-مارینا-در-کیش
  • -پارک-کیبل-اسکی-آکواکوم_1
  • اسکی-در-کیش
  • اسکی-در-جزیره-کیش
  • اسکی-روی-آب-در-کیش
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد