تفریحات دریایی کیش از قایق سواری تا شناور آکواریوم

kish-tourgardan

تفریحات دریایی کیش و کلوپ های آبی جزیره در مقالات متعددی در وبلاگ تورگردان معرفی شده است. در مطلب امروز به معرفی 10 مورد از این ورزش های آبی می پردازیم و قیمت و شرایط هر کدام را به تفکیک مطرح می کنیم.

فهرست مطالب

غواصی در کیش

 

هزینه غواصی: 150 هزار تومان شامل 40 دقیقه آموزش و 20 دقیقه در آب

 

غواصی از بهترین تفریحات دریایی کیش

 

غواصی، از خاص‌ترین تفریحات دریایی کیش است و خانم‌ها و آقایان از 10 سال به بالا می‌توانند آن را تجربه کنند. هیچ لذتی بالاتر از آن نیست که در اعماق خلیج فارس شناور شوی و ماهیان رنگارنگ و غول آسا هم دور و برت چرخ بزنند. پوشش مرجانی سواحل شرقی جزیره کیش فرصتی را فراهم کرده تا وسوسه غواصی از نوع اسنورکلینگ و نایت دایو (غواصی شبانه) را به جان افراد بیندازد. در ضمن به کمک عکاسی ماکرو می‌توانید لحظات زیبایی را که در زیر آب هستید ثبت کنید.

سایت‌های متعددی برای غواصی در کیش وجود دارد که از سطح مبتدی تا حرفه‌ای برای این منظور برنامه ریزی شده است و تجهیزات لازم در اختیار افراد قرار می‌گیرد. ضمن اینکه در هیچ کدام از سطوح نیازی به یاد داشتن شنا نیست.

 

اطلاعات بیشتر راجع به این تفریح: غواصی در کیش

قایق سواری در کیش

 

قایق سواری از تفریحات آبی کیش

 

شاید قایق سواری تفریحی ساده و تکرای به نظر برسد که نمونه‌اش در دریای شمال هم زیاد دیده می‌شود. ولی باید گفت قایق سواری در خلیج فارس لذت دیگری دارد. انواع قایق‌های تندرو، معمولی، دوموتوره، بادبانی، پدالی و پارویی و... در جزیره کیش در دسترس است و جزو ورزش‌های آبی منحصر به فرد به شمار می‌رود. از این‌ها جالب‌تر و جذاب‌تر قایق سواری با قایق‌های کف شیشه‌ای است. اگر اهل هیجان نیستید بهتر است سوار این قایق‌ها نشوید، چون منظره آب در زیر پایتان می‌تواند به همان اندازه که زیبا است ترسناک هم باشد. مقرون به صرفه ترین قایق ها، قایق های پدالی و پارویی و قایق های کف شیشه ای با حدود 30 تومان قیمت هستند. قایق های بادبانی هم معمولا بیشترین قیمت ها را در بر می گیرد و باید بالای 150 تومان برای آن ها هزینه کرد.

 


اطلاعات بیشتر راجع به این تفریح آبی: قایق سواری در کیش

چتر پاراسل

 

هزینه پاراسل: 120 هزار تومان برای 6 دقیقه پرواز

 

چتر پاراسل از تفریحات آبی مهیج کیش

 

آن‌هایی که طالب هیجانی آمیخته با آرامش‌اند، باید به سراغ چتر پاراسل بروند. چتر پاراسل نوعی چتربازی بر بلندای خلیج فارس است. این چترها به قایق‌هایی روی آب وصل می‌شوند و با حرکت قایق در آسمان حرکت می‌کنند، بنابراین استفاده از آن‌ها خیلی تخصص نیاز ندارد و غیر حرفه‌ای ها هم می‌توانند آن را تجربه کنند. کسی که پاراسل را هدایت می‌کند، معمولا افراد را زیاد بالا و پایین می‌کند. حتی اگر کسی طالب هیجان بیشتر باشد ممکن است او را روی آب بیاورند تا تنی هم به آب بزند و همزمان پرواز و شنا را با هم تجربه کند. چتر پاراسل تفریحی بی نظیر است که تنها در جزیره کیش برایتان امکان پذیر است. این فرصت را از دست ندهید.

 

کمی گشت و گذار در هتل های لوکس کیش با دیدن تصاویر و امکانات لوکس هتل داریوش کیش 

جت اسکی

 

هزینه جت اسکی: 50000 تومان برای 15 دقیقه

 

جت اسکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات کیش

 

جت اسکی یک تفریح آبی نسبتا قدیمی است که خیلی سال است در آب‌های خلیج فارس به عنوان یکی از تفریحات دریایی کیش طرفدار پیدا کرده است. کسانی که عاشق بالا رفتن آدرنالین خون هستند و از سرعت خوششان می‌آید این برنامه را همیشه در لیست تفریحات‌شان قرار می‌دهند. جت اسکی‌ها معمولا ظرفیتی دو نفره دارند، پس یادتان باشد رفیق شفیق‌تان را هم با خود ببرید.

شاتل سواری

 

هزینه شاتل سواری: 50 هزار تومان برای 15 الی 20 دقیقه

 

شاتل سواری پر طرفدارترین تفریح آبی کیش

 

شاتل یکی از تفریحات دریایی پر طرفدار در جزیره کیش است. باید سوار یک تیوب شوید که به قایقی بسته شده است. به تنهایی یا چند نفره سوار آن می شوید و نفستان را حبس می کنید، چون قرار است با سرعت زیاد روی آب کشیده شوید.  شاتل مدام تکان می خورد و حتی ممکن است هنگام حرکت در آب پرتاب شوید اما نگران نباشید چون این موضوع بخشی از هیجان شاتل سواری است. خیلی ها خودشان به قایقرانان می گویند آن ها را عمدا در آب بیندازند تا کیفشان حسابی کوک شود.

 

کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: شاتل سواری در کیش

بنانا سواری

 

هزینه بنانا سواری: 45 هزار تومان برای 15 الی 20 دقیقه

 

بنانا سواری از محبوب‌ترین تفریحات دریایی کیش

 

بنانا چیزی شبیه به شاتل ولی کمی فانتزی‌تر است و بچه‌ها هم می‌توانند به همراه بزرگترها سوار آن شوند. این تیوپ که شبیه به یک موز به رنگ زرد طراحی شده است به کمک قایقی تندرو کشیده می‌شود. برای استفاده از این وسیله باید حداقل 4 نفر بلیط تهیه کنند.

اسکی روی آب

 

هزینه اسکی روی آب: 60000 تومان برای 20 دقیقه

 

اسکی روی آب تفریح آبی پر هیجان در کیش

 

اسکی روی آب از تفریحات دریایی بسیار شیک در جزیره کیش است که برای انجام آن باید کمی حرفه‌ای بود. لازم به ذکر است که نخستین سایت اسكی روی آب خاورمیانه در جزیره كیش قرار دارد. وقتی پاها به اسکی وصل می‌گردد، با سرعتی در حدود 30 کیلومتر بر ساعت روی آب کشیده می‌شود. این تفریح به دو صورت انجام می‌شود: اسکی روی آب با قایق یا اتصال اسکی به قایق موتوری.

در کِیبل اسکی، شخص اسکی کننده کابلی را در دست می‌گیرد که به نوک برج دریایی متصل است و عموما پاراگلایدر هم به آن وصل می‌شود. در این بازی امكان سرویس دهی به 12 نفر به صورت همزمان و با سرعت 28 تا 62 كیلومتر در ساعت وجود دارد.

 

اطلاعات بیشتر راجع به این تفریح: اسکی روی آب در کیش

شناور آکواریوم

 

هزینه شناور آکواریوم: حدود 30هزار تومان - هزینه کودکان زیر 3 سال رایگان است.

زمان استفاده: هر روز 10:00 تا 17:00 هر یک ساعت یک بار

 

تفریحات دریایی کیش

 

آیا شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که همیشه آرزو داشته‌اند سوار زیر دریایی شوند و اعماق آب را ببینند؟ این آرزو هم اکنون برای هر کسی دست یافتنی است. شناور آکواریوم تا عمق سه متری آب پایین می‌رود و شما را از لذت تماشای حرکات آبزیان سرشار می‌کند.

 

اطلاعات بیشتر راجع به این تفریح: آکواریوم کیش و تماشای آبزیان 

ماهیگیری

 

‎‎ هزینه ماهیگیری ترولینگ با شناور: 350000 تومان برای 1 تا 5 نفر

مدت زمان: 3 ساعت

هزینه ماهیگیری ثابت با شناور: 180000 تومان برای 1 تا 3 نفر

مدت زمان: 3 ساعت

 

ماهیگیری از بهترین تفریحات دریایی کیش

 

 برای سفر به کیش چه لوازمی لازمه؟ همین حالا بخون و چمدونتو درست ببند

 

افراد زیادی عاشق ماهیگیری اند. ماهیگیری یک تفریح فوق العاده لذت بخش است که باید آن را فرا گرفته باشید. اگر جزو تیم های ماهیگیری هستید یا به صورت تفریحی این رشته را فرا گرفته اید، باید کلوپ های ماهیگیری را نیز از میان جاهای دیدنی کیش تجربه کنید. اگر هم این کاره نیستید جای نگرانی نیست، فقط کافی است علاقه داشته باشید. در آن جا همه تجهیزات لازم را در اختیارتان قرار می دهند و کمک می کنند بتوانید ماهی هایی بزرگ بگیرید. برای این کار باید سوار شناور شوید و به جاهایی بروید که به ماهیگیری اختصاص داده شده است.

 


اطلاعات بیشتر راجع به این تفریح: ماهیگیری تفریحی در کیش

فلای بورد

 

هزینه فلای بورد: 200 هزار تومان برای 15 الی 20 دقیقه (بلیط با تخفیف 21% موجود است)

 

فلای بورد تفریحی مهیج در کیش

 

فلای بورد تجربه‌ای شبیه به پرواز در چند متری آب است. در این دسته از تفریحات دریایی جزیره کیش، افراد با شلنگی 18 متری به جت اسکی متصل می‌شوند و در ارتفاع 12 متری آزادانه پرواز می‌کنند. افرادی که قبلا تجربه سوار شدن بر فلای بورد را داشته باشند می‌توانند آن بالا مانورهایی نمایشی هم به راه بیندازند و تجربه هیجان انگیزشان را خاطره انگیزتر کنند.

 

برای آگاهی از پکیج‌های تور کیش و سایر تفریحات دریایی جزیره به سایت تورگردان سر بزنید.

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

تفریحات دریایی کیش منحصربه فرد ترین تفریحات و پر هیجان ترین نوع خوش گذرانی های ایران به شمار می روند. به همین مناسبت کیش گردیِ امروز یک سر و گردن از سایر تورهای تفریحی بالاتر است. تنها کافی است اهل هیجان باشید و کمی روحیه ورزشکاری چاشنی آن کنید تا بتوانید تعطیلاتی متفاوت را در مروارید خلیج فارس رقم بزنید.

انتشار :  28 دی 1399 به روزرسانی :  29 مرداد 1402 نویسنده :   عفیفه خدنگی
تصاویر مرتبط
ماهیگیری از بهترین تفریحات دریایی کیش
  • ماهیگیری از بهترین تفریحات دریایی کیش
  • شاتل سواری پر طرفدارترین تفریح آبی کیش
  • اسکی روی آب تفریح آبی پر هیجان در کیش
  • غواصی از بهترین تفریحات دریایی کیش
  • تفریحات دریایی کیش
  • قایق سواری از تفریحات آبی کیش
  • چتر پاراسل از تفریحات آبی مهیج کیش
  • جت اسکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات کیش
  • بنانا سواری از محبوب‌ترین تفریحات دریایی کیش
  • فلای بورد تفریحی مهیج در کیش
  • kish-tourgardan
اشتراک گذاری
مقالات مرتبط
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد