راهنمای کامل سفر به استان هرمزگان ‌

راهنمای سفر به هرمزگان

استان هرمزگان با وجود جزایر توریستی کیش، قشم، هرمز و شهرهای بندر عباس و بندر لنگه، پر گردشگرترین استان در جنوب ایران است. اگر قصد سفر به این استان زیبا را دارید، بهتر است قبل از هر چیز راهنمای سفر به هرمزگان را مطالعه کنید و با اطلاعات کامل سفری خاطره‌انگیز را برای خود رقم بزنید. در این مطلب از مجله تورگردان با راهنمای سفر به استان هرمزگان همراه ما باشید.

فهرست مطالب

بهترین فصل سفر به استان هرمزگان

 

هرمزگان به دلیل اینکه در جنوب کشور واقع شده و نزدیک به آب‌های نیلگون خلیج فارس است، آب و هوایی گرم و شرجی دارد و تابستان‌های آن کمی طاقت فرساست. به همین دلیل بهترین فصل برای سفر به هرمزگان از اوایل پاییز تا اواسط بهار است. در این ایام هرمزگان معتدل‌ترین هوای خود را دارد و از آن گرمای زیاد خبری نیست. البته کسانی که قصد خرید دارند و بهترین فصل سفر را تابستان می‌دانند؛ زیرا در تابستان حجم گردشگر در این منطقه کم می‌شود و قیمت اجناس نیز کاهش می‌یابد. در نتیجه کسانی که به دنبال خرید ارزان از فروشگاه‌های قشم و کیش هستند، تابستان را برای سفر به هرمزگان انتخاب می‌کنند.

 

راهنمای بهترین فصل سفر به هرمزگان
بهترین فصل سفر به استان هرمزگان - منبع گوگل مپ

چگونه به هرمزگان برویم؟

 

برای سفر به استان هرمزگان چندین راه وجود دارد که انتخاب نوع سفر به بودجه، سلیقه و شرایط شما وابسته است. در ادامه مسیرهای مختلف برای رفتن به هرمزگان را بررسی کرده‌ایم:

 

سفر به هرمزگان با هواپیما

 

بهترین، سریع‌ترین و راحت‌ترین راه سفر به هرمزگان، سفر هوایی است. البته باید بدانید که قیمت بلیط هواپیما نسبتا زیاد است اما به راحتی و زمان کم آن می‌ارزد. به خصوص اگر افراد مسن یا کودک همراه‌تان باشد یا تحمل سختی راه را نداشته باشید، سفر هوایی به هرمزگان بهترین انتخاب است. فرودگاه هرمزگان در مرکز استان یعنی بندرعباس واقع شده و از شهرهای بزرگ مثل تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد، تبریز، ساری و... می‌توانید برای رزرو بلیط هواپیما به مقصد هرمزگان اقدام کنید.

فاصله هوایی تهران تا بندرعباس نیز حدود 1055 کیلومتر است و تقریبا یک ساعت و چهل دقیقه در راه خواهید بود.

 

سفر زمینی به هرمزگان با اتوبوس، قطار و خودروی شخصی


برای سفر زمینی به استان هرمزگان راه‌های مختلفی وجود دارد. اگر می‌خواهید در عین راحتی، هزینه کمتری نسبت به سفر هوایی پرداخت کنید، قطار بهترین گزینه است. فاصله زمانی تهران به بندرعباس بین 15 تا 16 ساعت بوده و از ایستگاه‌های محمدیه، کاشان، اردکان، میبد، یزد، بافق، احمدآباد، خاتون‌آباد و سیرجان عبور خواهید کرد.

 

راهنمای سفر به هرمزگان با خودروی شخصی
راهنمای سفر زمینی به هرمزگان - منبع گوگل مپ

 

به جز قطار، اتوبوس نیز گزینه دیگر پیش روی شماست. از تمام شهرهای بزرگ به ترمینال بندرعباس اتوبوس وجود دارد و برای افراد جوان می‌تواند مناسب باشد. البته دقت داشته باشید که به دلیل طولانی بودن مسیر بهتر است اتوبوس‌های VIP را رزرو کنید.

اگر از آن دست افرادی هستید که به رانندگی علاقه دارید، از مسیر لذت می‌برید و تحمل خستگی راه برایتان آسان است، سفر به خودروی شخصی نیز بسیار خاطره‌انگیز خواهد بود. علاوه بر این می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری بین راه نیز دیدن کنید. فاصله زمینی تهران تا بندرعباس حدود 1300 کیلومتر است و بدون توقف تقریبا 15 ساعت در راه خواهید بود.

بهترین جاهای دیدنی استان هرمزگان

 

در بین جاهای دیدنی هرمزگان انتخاب بهترین‌ها کاری بس دشوار است. در این استان به لطف وجود جزیره کیش، قشم، بندر عباس، جزیره هرمز و... جاذبه‌های توریستی و گردشگری بی شماری در این استان وجود دارد که باید برای بازدید از آن‌ها برنامه ریزی خوبی داشته باشید. در ادامه لیست بهترین دیدنی‌های هرمزگان را آورده‌ایم:

دیدنی‌های کیش: کشتی یونانی، دلفیناریوم کیش، پارک آبی اوشن، شهر زیرزمینی کاریز، اسکله تفریحی و تفریحات آبی کیش، پارس سافاری، باغ پرندگان، پلاژهای بانوان و آقایان و سایر جاهای دیدنی کیش

دیدنی‌های هرمز: ساحل سرخ، دره مجسمه‌ها، دره رنگین کمان، غار الهه نمک فیروزه‌ای، فرش خاکی هرمز، موزه احمد نادعلیان

دیدنی‌های قشم: تنگه چاهکوه، دره ستارگان، جنگل حرا، جزیره هنگام، جزایر ناز، ژئو پارک قشم، قلعه پرتغالی‌ها، غار نمکدان، تنگه چاکاویر و دیگر مکان‌های دیدنی قشم

دیدنی‌های بندرعباس: معبد هندوها، حمام گله داری، عمارت کلاه فرنگی، مسجد جامع اهل سنت، قلعه فین، محله باستانی سورو، پل لاتیدان، چشمه آبگرم گنو، آبشار تزرج

 

سوغات هرمزگان
جاهای دیدنی و سوغات هرمزگان - منبع گوگل مپ

سوغات هرمزگان

 

در راهنمای سفر به هرمزگان با سوغات این استان نیز آشنا خواهید شد. در این استان جنوبی زیباترین صنایع دستی و مرغوب‌ترین مرکبات را پیدا خواهید کرد. از معروف‌ترین و بهترین سوغات هرمزگان می‌توان به ماهی‌های دریای جنوب و میگو، خرما بندری، مرکباتی همچون نارنگی، پرتقال، گریپ فروت، لیمو ترش و شیرین، ادویه‌های جنوبی، ترشی‌های معروف بندری با طعم بی نظیر، گواوا میوه مخصوص هرمزگان، صنایع دستی مثل گلدوزی، سفال، خوس دوزی، کم دوزی، سوزن دوزی، گلابتون دوزی، قالی بافی، خرسک بافی، صنایع دستی دریایی، حصیربافی، گلیم جنوب و... نام برد. خلاصه اینکه در سفر به هرمزگان از سوغات جذاب این استان غافل نشوید!

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

استان هرمزگان یکی از 31 استان ایران است که در جنوب ایران واقع شده و دارای 14 جزیره و 1000 کیلومتر خط ساحلی است. مرکز استان هرمزگان شهر بندرعباس بوده و رو به کشورهای عمان، امارات و تنگه هرمز واقع شده است. در راهنمای سفر به استان هرمزگان قصد داریم درباره اب و هوای این استان، هتل‌های معروف، بهترین جاهای دیدنی هرمزگان، سوغات و مسیرهای ارتباطی به آن صحبت کنیم. پس با راهنمای سفر به هرمزگان همراه ما باشید.

انتشار :  6 شهریور 1402 به روزرسانی :  23 شهریور 1402 نویسنده :   زهرا بادفرسا
تصاویر مرتبط
سوغات هرمزگان
  • سوغات هرمزگان
  • راهنمای بهترین فصل سفر به هرمزگان
  • راهنمای سفر به هرمزگان با خودروی شخصی
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد