جاهای دیدنی کیش در تابستان + معرفی 11 مکان دیدنی و تماشایی

جاهای دیدنی کیش در تابستان

 

اسکله‌های تفریحی و ساحل‎‌ها با مناظر خیره‌کننده و نفس‌گیرشان از جاهای دیدنی کیش در تابستان اند. مدرن‌ترین مکان دیدنی جزیره کیش برای تابستان هم تله کابین میکا بوده که در چندقدمی اقامتگاه در تور کیش هتل داریوش قرار دارد. فعالیت‌های تفریحی کیش در تابستان که به راحتی در کنار این اماکن دیدنی، قابل دسترسی هستند، با جذابیت تکرارنشدنی‌شان شما را جذب می‌کنند. قبل از ترک کردن اقامتگاه برای بازدید از لیست جاهای دیدنی کیش پیشنهاد می‌کنیم که حتما مراقبت ویژه از پوست‌تان را جدی بگیرید. با مجله تورگردان همراه ما باشید.

فهرست مطالب

جشنواره تابستانی کیش


 

جشنواره تابستانی از جاهای دیدنی کیش در تابستان

 

هر سال جشنواره تابستانی کیش با رسیدن تیرماه برگزار می‌شود و جزو جاهای دیدنی این جزیره است. امسال، بیست و ششمین جشنواره نیز از تاریخ 2 تیر برگزار شد و به مدت 26 روز هم ادامه داشت. در این جشنواره، فرصت فال و تماشا برای تمامی گردشگران رقم می‌خورد. تخفیف برای مراکز تفریحی، حراجی بزرگ مراکز تجاری، برگزاری کنسرت در کنار نمایشگاه‌های گردشگری سفر به ایران از دیدنی‌های این جشنواره هستند.

 
مکان برگزاری جشنواره و مدت آن در هر سال متفاوت بوده و قبل از تیرماه و همزمان با جدیدترین خبرها می‌توانید اطلاع پیدا کنید.
 

تله کابین میکا کیش


آدرس: جزیره کیش، بلوار موج، نسیم

ساعت کاری: از 10 صبح تا 12 ظهر و همه روزه

تله کابین میکا از دیدنی های کیش در تابستان
منبع: گوگل مپ
 
وقتی که می‌خواهید تفریح کنید و هم تماشای جاهای دیدنی کیش در تابستان را از دست ندهید، تله کابین میکا پذیرای شماست. با سوار شدن در کابین‌های شیشه‌ای، منظره ساحل و جزیره را از بالا می‌بینید و بی‌شک، ارزش خوش‌گذرانی و سرگرم شدن را دارد.
 
براساس تجربه برای برنامه ریزی سفر به کیش، بهترین زمان برای دیدن منظره جزیره و دریا از داخل کابین، غروب آفتاب است.
 
در اصل، تله کابین بخشی از مرکز تفریحی و تجاری میکا مال است. در نزدیکی اسکله بزرگ کیش قرار داشته و فرصت تفریح و خرید همزمان را برای گردشگران رقم زده است.
 
وقتی که به میکا مال می‌روید، انگار مدرن‌ترین دیدنی‌های کیش و مناسب برای فصل تابستان را یکجا تماشا کردید.

میکا مال کیش


آدرس: جزیره کیش، بلوار موج، نسیم
ساعت کاری: از 18:30 تا 21 و همه روزه

میکا مال - دیدنی های کیش در تابستان
منبع: گوگل مپ
 
سالن پاتیناژ و جنگل‌های بارانی که در کیش دست‌نیافتنی بود، اکنون در میکا مال در دسترس همه است. میکا مال فقط یک مرکز خرید نیست؛ بلکه تعداد زیادی جای دیدنی کیش در تابستان را نیز شامل می‌شود. 
 

تونل باد، شهربازی، دیجیتال گلف، بولینگ، آکواریوم، مجتمع سینمایی و باشگاه ورزشی از بخش‌های متعدد این جاذبه توریستی و گردشگری است. خانواده‌ها، کودکان‌، نوجوانان و جوانان در هر رده سنی که باشند، در میکا مال می‌توانند فعالیت سرگرمی مورد علاقه خودشان را پیدا کنند و چه چیزی بهتر از این؟!


از نظر موقعیت مکانی هم این مرکز خرید، دسترسی خوبی دارد. فاصله 9 دقیقه‌ای با بندرگاه کیش و 8 دقیقه تا فرودگاه، این جاذبه را مسافرپذیرتر کرده است.
 

کشتی یونانی

 

آدرس: کیش، جنوب غربی جزیره، خیابان غروب، میدان غروب.

کشتی یونانی از اماکن دیدنی کیش در تابستان
منبع: گوگل مپ
 
از «معروف‌ترین دیدنی‌های کیش در تابستان» کشتی یونانی است. این جاذبه از نمادهای جزیره کیش بوده و تقریبا هر کسی که سفر می‌کند، دست کم یک عکس با آن دارد. کشتی یونانی برای تمامی فصل‌های سفر با تور کیش نیز مناسب است. مثلا برای جاهای دیدنی کیش در پاییز هم می‌توانید روی منظره زیبا و جذاب آن حساب ویژه‌ای باز کنید.


بهترین ساعت برای تماشای این کشتی، عکاسی در کنار آن و نشستن در ساحل، همزمان با غروب است. 


آرامش‌بخش، بسیار زیبا و اما قدیمی، کلماتی است که در وصف کشتی یونانی کیش می‎‌توان گفت. واقعیت این است که کشتی یونانی در تاریخ 4 مرداد سال 1345 در نزدیکی روستای باغو (از روستاهای کیش) به گِل نشسته است و داستان‌های عجیبی برای آن مطرح می‌شود.


در کنار تفریح و بازدید از این نماد معروف می‌توانید تفریحات دیگری را هم تجربه کنید. وقتی شترسواری و سوارکاری با اسب را دوست داشته باشید، حتما غرفه‌های تفریحی آن را نیز پیدا می‌کنید.
 

اسکله بزرگ تفریحی کیش


آدرس: جزیره کیش، خیابان سنایی، بلوار دریا، اسکله تفریحی کیش

اسکله بزرگ تفریحی از دیدنی های کیش در تابستان
منبع: گوگل مپ

 

اصلی‌ترین جاذبه تفریحی کیش در تابستان و سایر فصل‌های سال، اسکله‌ها هستند. معمولا پهن کردن بساط پیک نیک در اطراف اسکله‌های جزیره کیش، هزینه ندارد و رایگان است. حتی برای نشستن در آلاچیق‌ها، همه بدون محدودیت می‌توانند از آن استفاده کنند و از مکان های دیدنی کیش لذت ببرند. 


بهترین زمان برای رفتن به اسکله بزرگ تفریحی کیش، طلوع آفتاب است. در این زمان که رفت و آمد به این منطقه کم بوده، آرامش لمس‌شدنی را می‌توانید تجربه کنید. 


مساحت این اسکله به 10 هزار متر مربع می‌رسد. در حین پیاده‌‎روی می‌توانید ماهیگیرهایی را ببینید که مشغول صید هستند یا گردشگرانی را تماشا کنید که سوار جت‌اسکی، سه‌چرخه آبی شده اند یا سایر تفریحات دریایی کیش را تجربه می‌کنند.
 

ساحل درختان نارگیل


آدرس: جزیره کیش، بلوار فردوسی
هزینه: رایگان 

ساحل درختان نارگیل از جاهای دیدنی کیش برای ماه های تابستانی
منبع: گوگل مپ
 
از آن جاهای دیدنی کیش در تابستان که در عین رایگان بودنش، منظره‌ای زیبا و باورنکردنی دارد، ساحل درختان نارگیل است. در ضمن، گل سرسبد ساحل‌های کیش برای گردش در تابستان، این ساحل است. 


2500 درخت نارگیل در کنار تعدادی از درختان لور قدیمی و آلاچیق‌ها، مکان آرامش‌بخشی را برای گردشگران ایجاد کرده است. اگر صبح‌ها را برای گردش در جاهایی مثل دلفیناریوم و کاریز برنامه‌ریزی کردید، ساحل درختان نارگیل را برای خوش‌گذرانی‌های شبانه سفرتان کنار بگذارید. 
 

گذر هنرمندان کیش


آدرس: جزیره کیش، دانشگاه، میدان ساحل، خیابان سنایی

ساعت دسترسی: شبانه روز

گذر هنرمندان - جای دیدنی کیش در تابستان
منبع: گوگل مپ


گذر هنرمندان از جاذبه‌های فرهنگی و هنری جزیره کیش بوده که همه می‌توانند آن را ببینند. نورپردازی‌هایی که روی مجسمه‌های این مکان می‌افتد، آن را در شب دیدنی‌تر کرده است. از نظر موقعیت مکانی، گذر هنرمندان تا هتل شایگان، رستوران میرمهنا، بازار پردیس 2 و پاساژ مروارید، فاصله بسیار کمی دارد.


اگر قرار است شب‌ها در کنار هتل شایگان پیاده‌روی کنید و جاذبه‌های شبانه کیش در تابستان را از دست ندهید، حتما به مجسمه‌های گذر هنرمندان در مسیر پیاده‌روی‌تان توجه کنید. به یاد داشته باشید که تورگردان با ارائه خدمات ارزانترین تورها، امکان رزرو تور کیش هتل شایگان را برای مسافران از تمامی مبداهای کشور فراهم کرده است. همچنین، سوال‌های خود را می‌توانید از تیم پشتیبانی و متخصص ما بپرسید.


از آنجایی که اسکله بزرگ تفریحی کیش در کنار گذر هنرمندان بوده، بعد از تفریح در کنار اسکله، بهترین فرصت را برای بازدید از این جاذبه گردشگری دارید.
 

دلفیناریوم

 

آدرس: جزیره کیش، خیابان جهان، جنب پارک نیلوفر، مجموعه پارک دلفین کیش

ساعت بازدید: همه روزه از 16:30 تا 20:30 به جز چهارشنبه‌ها (از 15 الی 21:30)

شماره تماس: ۰۷۶۴۴۴۴۵۲۳۷

مسیریابی
 

پارک دلفین ها از اماکن دیدنی جزیره کیش در تابستان
منبع: گوگل مپ

 

برای تفریح در تابستان‌های کیش، کجا برویم که سرگرم‌کننده باشد؟ از محبوب‌ترین جاهای دیدنی کیش در زمستان و همچنین تابستان، دلفیناریوم یا پارک دلفین است. دلفیناریوم، اولین پارک دلفین های کیش بوده و آقای حسین ثابت در سال 1393 برای سرمایه‌گذاری آن پیش قدم شد. 


به طور معمول، مسافرانی که در هتل ترنج کیش اقامت دارند، برای دسترسی به اماکن دیدنی در تابستان‌های کیش می‌توانند از خدمات رایگان گشت شهری این هتل 5 ستاره استفاده کنند. تور کیش هتل ترنج برای مسافران مایل به استفاده از خدمات رایگان گشت شهری و همچنین به منظور کاهش هزینه‌ های سفر به کیش در سایت تورگردان قابل رزرو است. 


برای بازدید این پارک و نمایش دلفین‌های دوست‌داشتنی، دست کم به 4 ساعت زمان نیاز دارید. اگر دوست داشته باشید، می‌‎توانید با دلفین‌های آموزش‌دیده این جای تفریحی نیز عکس بگیرید و برای یادگاری به شهرتان ببرید. 


باغ پرندگان، باغ پروانه، باغ کاکتوس و آمفی تئاتر از بخش‌های این مجموعه تفریحی بوده که بی‌شک برای کودکان، جذابیت زیادی دارد. وقتی که هتل داریوش را برای اقامت انتخاب کنید یا با تور کیش از گرگان هتل داریوش سفر کرده باشید، در یک قدمی دلفیناریوم هستید و این مجموعه، اولین جایی است که روی دیدنش حساب باز می‌کنید.
 

ساحل لاک‌پشت‌ها

 

ساحل لاک‌پشت‌ها از دیدنی های کیش برای فصل تابستان
منبع: گوگل مپ


دومین جای دیدنی کیش در تابستان که بکر بوده، ساحل زیبای لاک‌پشت‌هاست. این مکان بکر در فصل تخم‌ریزی لاک‌پشت‌ها بسیار چشم‌نواز است. به گفته گردشگران، از آن مکان‌هایی است که ده بار دیدنش هم می‌ارزد؛ مخصوصا اگر در فصل بهار به کیش سفر کرده باشید. قدر ساحل لاک‌پشت‌ها را باید دانست؛ چون تنها مکان شبیه به آن را تنها در اترتا فرانسه می‌توانید پیدا کنید.

 

لاک پشت های دریایی کیش در دو منطقه جنوبی و دماغه غربی جزیره قرار دارد. هر سال از اول اسفند تا مرداد ماه، دو گونه لاک‌پشت پوزه عقابی و پشت سبز برای تخم‌گذاری این سواحل وارد می‌شوند.


برای سر زدن و خوش‌گذرانی در این ساحل، نیازی به پرداخت هزینه نیست و به صورت رایگان می‌توانید جذاب‌ترین منظره‌ها را ببینید.
 

شهر زیرزمینی کاریز


آدرس: جزیره کیش، بلوار میرمهنا
ساعت کاری: از 9 صبح تا 20 و همه روزه

شهر زیرزمینی کاریز از دیدنی های جزیره کیش برای فصل تابستان
منبع: گوگل مپ
 
خنک‌ترین جای کیش در تابستان که جان می‌دهد سر بزنید و تفریح کنید، شهر زیرزمینی کاریز است. آب انبار تاریخی و درخت انجیر معابد کیش از مکان‌های نزدیک به آن محسوب می‌شوند. برای سر زدن به این مکان دیدنی در تابستان، هزینه ورودی را می‌بایست پرداخت کنید. هزینه برای ورود به این جاذبه در سال 1401، 80 هزار تومان بوده و واقعا ارزش وقت گذاشتن و سر زدن را دارد.

 

 شهر کاریز حدود 2500 سال قدمت دارد و فسیل‌های با قدمت بسیار بالا در سقف مرجانی آن چشم‌نوازی می‌کنند. 
 

خنک بودن این شهر زیرزمینی به دلیل آب قناتی بوده که در آن جاری است. آب این قنات از سه طرف به سمت آن جاری می‌شود. 


برای پذیرایی از گردشگران و مهمانان، یک سفره خانه سنتی با موسیقی زنده وجود دارد که از نظر خیلی‌ها، مکان خوبی برای استراحت بعد از تفریح و گردش است.
 

آب انبار دوقلو


آدرس: بخش شمالی جزیره کیش، مجاور مجموعه درخت سبز
ساعت کاری: از 9 صبح الی 10 شب و همه روزه
هزینه ورودی: رایگان

آب انبار دوقلو از نقاط دیدنی کیش برای تابستان
منبع: گوگل مپ

 

اگر یکبار تجربه سفر با تور کیش از تهران در اوج گرمای تابستان را داشته باشید، خوب می‌دانید که هوای جزیره چقدر گرم است. آن‌جایی که می‌چسبد ببینید و در عین حال، خنک‌تان هم می‌کند، آب انبار دوقلو است.

از دیدنی‌های خیره‌کننده آن، بافت قدیمی است که در میان بافت مدرن جزیره بسیار به چشم می‌آید و تونلی برای سفر به دوران قدیم است.
 

بازدید از این جاذبه در تابستان رایگان بوده و برای رسیدن به آن باید به سمت شمالی جزیره حرکت کنید. وجه تسمیه این آب انبار به دو گنبدی که در کنار آن وجود دارد، مربوط می‌شود.
 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

جاهای دیدنی کیش در تابستان شامل اماکن دیدنی رایگان و لاکچری است. اماکن دیدنی کیش در فصل تابستان به قدری تنوع دارند که از همان اول که چمدان‌های‌تان را در اقامتگاه می‌گذارید تا پایان شب می‌توانید خوش بگذرانید و تفریح کنید. در میان آن‌ها، تله کابین میکا جزو جدیدترین جاهای دیدنی کیش و مناسب برای فصل تابستان است. اسکله بزرگ تفریحی، ساحل لاک‌پشت‌ها، کشتی یونانی و آب انبار دوقلو از دیدنی‌های رایگان و تله کابین میکا، شهر زیرزمینی کاریز و دلفیناریوم از اماکن دیدنی با هزینه در جزیره کیش برای فصل تابستان اند.

انتشار :  21 شهریور 1402 به روزرسانی :  8 بهمن 1402 نویسنده :   فائزه حسین زاده خسرویه
تصاویر مرتبط
میکا مال - دیدنی های کیش در تابستان
  • میکا مال - دیدنی های کیش در تابستان
  • کشتی یونانی از اماکن دیدنی کیش در تابستان
  • ساحل لاک‌پشت‌ها از دیدنی های کیش برای فصل تابستان
  • گذر هنرمندان - جای دیدنی کیش در تابستان
  • تله کابین میکا از دیدنی های کیش در تابستان
  • شهر زیرزمینی کاریز از دیدنی های جزیره کیش برای فصل تابستان
  • آب انبار دوقلو از نقاط دیدنی کیش برای تابستان
  • ساحل درختان نارگیل از جاهای دیدنی کیش برای ماه های تابستانی
  • جشنواره تابستانی از جاهای دیدنی کیش در تابستان
  • اسکله بزرگ تفریحی از دیدنی های کیش در تابستان
  • پارک دلفین ها از اماکن دیدنی جزیره کیش در تابستان
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد