ماهیگیری در کیش؛ تفریحی پر طرفدار و تسکین بخش

fishing-Kish-tourgardan (1)

ماهیگیری در کیش

ماهیگیری در کیش رشته ای آرامبخش و بی نهایت مفرح است. کسی که یک بار این رشته را امتحان کرده باشد، بعید است بتواند در بقیه عمرش قید آن را بزند. امتیاز ماهیگیری در کیش این است که به لطف آب های زلال، شفاف و نیلگون خلیج فارس در این منطقه، ماهیگیری کارِ خیلی راحتی است. فصل مَد که می شود کافی است به منطقه ای بکر برای ماهیگیری بروید تا با حجم زیادی ماهی زینتی و خوراکی مواجه شوید. به دلیل بالا آمدن آب بسیاری از ماهی ها به سطح آب می آیند و خیلی زود اسیر طعمه ماهیگیران می شوند.

تقریبا نود درصد ازخط ساحلی برای ماهیگیری در کیش مناسب است. با این حال سواحل جنوب و جنوب غربی برای این منظور مستعدتر به شمار می روند. از آنجایی که ماهیگیری در همه این سواحل آزاد است تنها کافی است یک قلاب ماهیگیری تهیه کنید؛ بقیه کارها، خوش گذرانی است. خیلی کم‌صبر نباشید! تنها چیزی که مهم است نشستن در ساحل یا قایق مخصوص و لذت بردن از مناظر زیبا و سکوت فیروزه ایِ آب است. تفاوتی نمی کند چقدر در این کار مهارت داشته باشید و تا چه اندازه بتوانید ماهی بگیرید. رقابتی در کار نیست؛ تنها تفریح است.

در ادامه توضیحاتی در خصوص شیوه ماهیگیری در کیش، ابزارهای لازم، فصل ماهیگیری، کلوپ های ماهیگیری در کیش و... خدمت خوانندگان عزیز ارائه می کنیم. این تفریح روح بخش را به هیچ وجه در جزیره از دست ندهید.

 

 

بهترین فصل و زمان برای ماهیگیری

نکته مهم در خصوص ماهیگیری تفریحی در کیش این است که صید در فصل بهار و تابستان ممنوع است. بنابراین اگر علاقمند هستید که در تور کیش حتما برنامه ماهیگیری را هم بگنجانید، بهتر است پاییز و زمستان به آنجا سفر کنید.

بهترین زمان برای ماهیگیری اول صبح یا هنگام غروب آفتاب است. در این زمان دمای هوا معتدل و خنک تر است. بین ساعت 4 تا 7 صبح به دلیل بالا آمدن اب دریا ماهی های بیشتری در سطح آب شناورند. در ضمن علاوه بر ماهیگیری می توانید از منظره طلوع و غروب آفتاب هم لذت ببرید.

 

روش ماهیگیری تفریحی در کیش

برای ماهیگیری در کیش تنها آرامش و صبر لازم است. بقیه اش را همان نیم ساعت اول فرا می گیرید. صید ماهی دانش خیلی خاصی نیاز ندارد ولی مهم است که در چه ساعتی و در چه ساحلی نشسته باشید. هر چقدر هم که جربزه داشته باشید اگر از ماهی خبری نباشد تور پهن کردن فایده ای ندارد. چند نوع ماهیگیری در جاهای دیدنی کیش تعریف شده است که به شرح زیر می باشند:

- ماهیگیری در سواحل شنی(سوف کستینگ)

- فلای فیشینگ

- ماهیگیری در خور

- ماهیگیری از روی صخره ها

- ماهیگیری بر روی سکوها یا اسکله ها

 

 

انواع ماهی‌ها و طعمه‌ها برای ماهیگیری تفریحی در کیش

بهتر است بدانید در کیش می توان انواع ماهی های خوراکی و زینتی را صید کرد. لازم نیست نگران کوسه ها باشید چون کوسه های کوچکِ این آب ها بی خطرند تا جایی که می توان آن ها را صید کرد. خوراکشان هم ماهی های کوچکتر است. در گذشته در این منطقه کوسه های بزرگ هم وجود داشت ولی سال هاست که خلیج پاکسازی شده و هیچگونه خطری صیادان را تهدید نمی کند.

مهمترین ماهی های جزیره عبارتند از ماهى شير، كوسه، كافُر، سُرخو، هوور، حلالى، سه كله، شهرى، جاش طلايى، جاش سال، نيزه، هامور، صافى، زرده، طوطى و گرفه.

بهترین طعمه های طبیعی برای ماهیگیری تفریحی در کیش، میگو، ماهی مرکب، بچه ماهی هایی مثل مید و حشینه است که در فروشگاه های لوازم ورزشی و وسایل صیادی به فروش می رسد. اگر نتوانستید این طعمه ها را تهیه کنید با یک خمیر ساده هم کارتان راه می افتد.

 

 

کلوپ ماهیگیری در کیش

برای آن هایی که علاقه دارند ماهیگیری تفریحی در کیش را به صورت حرفه ای تر دنبال کنند پیشنهاد می کنیم سری به کلوپ های ماهیگیری تفریحی در کیش بزنند. این کلوپ ها در سواحل مخصوص مستقر شده اند و می توانید انتخاب کنید که در ساحل یا قایق ماهیگیری کنید.  

کلوپ ماهیگیری مارینا: این مجموعه از شناورهای پیشرفته برای ماهیگیری تفریحی در کیش برخوردار است و ناخدایانِ آن به‌روزترین امکانات را در اختیار علاقمندان قرار می دهند تا از ماهیگیری لذت ببرند.

کلوپ ماهیگیری هامور: این کلوپ تورهای ماهیگیری تفریحی در کیش برگزار می کند و در این زمینه از بهترین و حرفه ای ترین امکانات و شیوه ها بهره می گیرد.

 

 

فروشگاه لوازم ماهیگیری در کیش

کار ماهیگیر تنها با یک قلاب راه می افتد ولی اگر شما به دنبال این هستید که صیدی حرفه ای داشته باشید، بهتر است سری به فروشگاه های لوازم ماهیگیری بزنید. وسایل ماهیگیری تفریحی در کیش از قبیل طعمه، تور، نخ، تور ماهیگیری و نایلونی، صاروخ، گرگور و... با قیمت هایی بسیار مناسب در این فروشگاه ها عرضه می شود. 

اگر به سواحل جنوب رفتید می توانید بیشتر لوازم ماهیگیری را از بازار عرب ها تهیه کنید. علاوه بر این بازار به سفین قدیم، خیابان بازار ماهی، لوازم ماهیگیری و دریایی ابراهیمی و... هم می توانید مراجعه کنید.

برای کسب اطلاع از تورهای کیش به وب سایت تورگردان مراجعه کنید و از همه امکانات تفریحی این جزیره زیبا برخوردار گردید.

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

ماهیگیری در کیش، برای هر گردشگری هیجان انگیز است. فرقی نمی کند اولین بار باشد که ماهیگیری می کنید یا در این کار حرفه ای باشید. مرجان های دور تا دور جزیره، آبزیان زیادی را به خود جذب کرده اند و به همین دلیل هر کجا که قلاب بیندازید ماهی هست. با تورگردان همراه باشید تا درباره هیجان ماهیگیری در کیش بیشتر با شما صحبت کنیم.

انتشار :  13 خرداد 1398 به روزرسانی :  3 مرداد 1402 نویسنده :   عفیفه خدنگی
تصاویر مرتبط
  • fishing-Kish-tourgardan (1)
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد
مقالات مرتبط