مدت زمان پیشنهادی بازدید : حدود 2 ساعت
ساعت بازدید : در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید از برج ایفل کیش بازدید کنید.
هزینه ورودی : رایگان

برج ایفل کیش و هرآنچه باید درباره این سازه جذاب بدانید!

برج ایفل کیش

برج ایفل کیش یکی از جدید‌ترین جاذبه‌های گردشگری برجسته در جزیره بوده که هر ساله میزبان مسافران و توریست‌های داخلی و خارجی است. بازدید از این برج با طراحی زیبا و منحصر به فرد، فرصتی است برای تجربه‌های جدید و هیجان انگیز در تور کیش و می‌توانید سفر به پاریس را در کشور خودمان تجربه کنید. در این مطلب از مجله تورگردان به معرفی کامل برج ایفل در کیش پرداخته‌ایم. همراه ما باشید.

فهرست مطالب

معرفی نماد برج ایفل در کیش

 

برج ایفل از بهترین جاهای دیدنی کیش است که در سال 1395 با همکاری گروه توسعه گردشگری کیش و شهرداری جزیره ساخته شد و در حال حاضر یکی از نمادهای شهر کیش است. این برج الهام گرفته از برج ایفل پاریس در فرانسه است و خدمات متنوعی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

 

برج ایفل کیش چند متر است؟

 

ارتفاع برج ایفل کیش حدود 30 متر است  که در مقایسه با ایفل فرانسه، یک دهم آن هم نیست. ساخت این بنا حدود 5 ماه به طول انجامید و در آن از 4000 قطعه فلزی و 32000 پیچ و مهره استفاده شده است. علاوه بر این برج ایفل کیش بسیار مستحکم و مقاوم است و نصب صاعقه گیر، میله ارت و... در برابر هرگونه باد و طوفان، زلزله، رانش زمین و آب و هوای شرجی جزیره به مقاومت آن افزوده است.

 

ارتفاع برج ایفل کیش
عکس برج ایفل در کیش - منبع گوگل مپ

امکانات برج ایفل جزیره کیش

 

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که این سازه زیبا چه امکاناتی برای گردشگران دارد؟ داخل برج ایفل کیش همانند برج ایفل در پاریس امکانات خاصی مثل رستوران و آسانسور به طبقات بالا ندارد؛ اما از کاربردهای گردشگری آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

عکاسی در کیش

 

یکی از تفریحات گردشگران در جزیره، عکاسی با جاذبه‌های آن است. برج ایفل کیش در شب با نورپردازی خاص و زیبا جلوه‌ای ویژه دارد و افراد را به سوی خود می‌کشاند. در نتیجه این برج به یکی از مکان‌های محبوب برای عکاسی تبدیل شده و مناظر زیبای اطراف برج و ساحل خلیج فارس فضای مناسبی برای عکاسی در کیش است. علاوه بر این بازدید از این برج در روز هم خالی از لطف نیست و شما را شگفت زده می‌کند.

 

نماد برج ایفل در جزیره کیش
ماکت برج ایفل در جزیره کیش - منبع گوگل مپ

 

برگزاری مراسمات مختلف

 

برج ایفل کیش و فضای اطراف آن محل مناسبی برای برگزاری انواع مراسم‌ها مثل جشن‌ها، کنسرت‌های کیش، نمایشگاه‌های متنوع، رویدادها و... است. در نتیجه بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان می‌توانند لحظاتی مفرح و خاطره‌انگیز را در این جزیره و در کنار برج ایفل به ثبت برسانند.

چرا ماکت برج ایفل در کیش ساخته شد؟

 

المان برج ایفل در کیش به ابتکار شهرداری، با هدف توسعه صنعت گردشگری جزیره و به منظور جذب گردشگران و افزایش توریسم احداث شد و در حال حاضر به عنوان یکی از مهم‌ترین نمادهای کیش شناخته می‌شود. علاوه بر این برج ایفل با هدف ایجاد یک مرکز توریستی و تفریحی نیز ایجاد شده و تاکنون سودبخش بوده است.

البته برج ایفل کیش نظرات مخالف و موافق زیادی در زمان ساخت خود داشت. به طوری که عده بسیاری از منتقدان می‌گفتند چرا باید به جای ساخت المان‌های تاریخی و فرهنگی کشور عزیزمان، روی ساخت نماد کشورهای خارجی سرمایه‌گذاری کنیم و در مقابل افراد دیگری معتقد بودند نمادهای ایرانی برای گردشگران داخلی عادی است و به چشم نمی‌آید. در نتیجه ساخت بناهایی نظیر برج ایفل کیش افراد را به سفر ترغیب کرده و منجر به رونق صنعت گردشگری در جزیره می‌شود.

 

عکس‌های برج ایفل کیش
برج ایفل در بازار پردیس 1 کیش - منبع گوگل مپ

برج ایفل کیش کجاست؟

 

آدرس برج ایفل کیش: بلوار فردوسی، روبروی پارک هنگام، بازار پردیس 1

 

مسیر دسترسی به برج ایفل کیش زیبا بسیار راحت و آسان است. این برج تفریحی در بازار پردیس 1، یکی از معروف‌ترین مراکز خرید کیش واقع شده و موقعیت مکانی بسیار خوبی دارد. در نتیجه برج ایفل در مرکز جزیره قرار گرفته و به سایر مراکز خرید مثل پردیس 2، بازار پانیذ، میکامال و بازاز زیتون، هتل‌های کیش و اسکله تفریحی بسیار نزدیک است.

 

جاذبه‌های دیدنی نزدیک به برج ایفل در کیش

 

پس از دیدن برج ایفل کیش و گرفتن عکس‌های جذاب، برای بازدید از سایر جاذبه‌های گردشگری نزدیک به این برج برنامه‌ریزی کنید. از جمله این مکان‌های دیدنی اطراف برج ایفل عبارت‌اند از:

  • پارک هنگام
  • تله کابین میکامال
  • پلاژ آقایان کیش
  • قلعه وحشت
  • شهربازی هایلند
  • اسکله تفریحی کیش
  • پارک برفی پنگوئن

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

شما هم رویای سفر به پاریس را در سر دارید؟ سفر به پاریس و عکس گرفتن در کنار برج ایفل آرزوی همه ماست و از آنجا که هزینه سفر به فرانسه گران تمام می‌شود، شاید نتوان برای رفتن به این کشور برنامه‌ریزی کرد. ما برای تحقق این رویا پیشنهاد دیگری داریم! می‌توانید به جزیره کیش بروید و از جدیدترین جاذبه توریستی جزیره، یعنی برج ایفل کیش دیدن کنید. این برج با ارتفاع بالا، ساختار منحنی جذاب و نورپردازی چشم‌نواز برای هر بازدید کننده تجربه‌ای فراموش نشدنی را به ارمغان می‌آورد. در ادامه با مشخصات برج ایفل کیش، موقعیت جغرافیایی و امکانات آن بیشتر آشنا خواهید شد.

انتشار :  18 شهریور 1402 به روزرسانی :  18 شهریور 1402 نویسنده :   زهرا بادفرسا
تصاویر مرتبط
نماد برج ایفل در جزیره کیش
  • نماد برج ایفل در جزیره کیش
  • ارتفاع برج ایفل کیش
  • عکس‌های برج ایفل کیش
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد