اسکله تفریحی کیش ( همه آنچه پیش از رفتن باید بدانید)

اسکله-تفریحی-کیش-تور-تورگردان (2)

اسکله تفریحی کیش با مساحت 10000 مترمربع، ۴۳۷ متر طول و ۱۸ متر عرض در بهترین نقطه کیش قرار گرفته و از مهم‌ترین جاذبه های تفریحی، طبیعی و هیجانی کیش محسوب می شود که گردشگران زیادی در تور کیش بازدید از این اسکله را فراموش نمی کنند. فاز اول این اسکله بعد از حدود 20 ماه کار مداوم، در مرداد ماه سال ۱۳۸۵ به اتمام رسید و اسکله تفریحی آغاز به کار کرد. در فضاهای اقماري اين اسكله رستوران ها و چايخانه هاي متنوع ساخته شده و اكثر خدمات تفريحی دريايي بر روی آن عرضه مي گردد. اسکله تفریحی به شیوه شمع فلزی و عرشه چوبی با 4 فضای اقماری به دست برترین مهندسان ایرانی ساخته شده است. این اسکله از یک سو از آسیب های احتمالی وارده بر آبزیان و جانداران دریایی جلوگیری می کند و از سوی دیگر محیطی پیشرفته برای انواع تفریحات آبی فراهم ساخته است.

 

اسکله تفریحی کیش

 

 تفریحات آبی کیش از قبیل جت اسکی، قایق‌  های پدالی یا بادبانی، قایق‌ های ماهیگیری، قایق‌ های عادی، سه چرخه آب، امکان غواصی برای خانم ها و آقایان با کمک برترین مربیانِ این رشته، قایق ‌های شیشه ‌ای و کف آکواریومی برای بازدید از مرجان ها و آبزیان دریایی، پاراسل، شاتل سواری، بنانا سواری، اسکوتر زیر دریایی و غیره در این اسکله انجام می شود. ایام نوروز و پیک سفر به جزیره، اسکله تفریحی کیش چنان شلوغ می شود که جای سوزن انداختن نیست و در کمترین فصل سال و اوج شرجیِ هوای کیش باز هم اسکله خالی از گردشگر نیست. اسکله تفریحی کیش به صورت شبانه روزی در همه فصل ها در خدمت گردشگرانی است که کیش را برای سفر انتخاب کرده اند.  

 

اسکله تفریحی کیش

 

کیش سواحل زیادی دارد که در آن ها می توان کنار آب نشست یا به والیبال ساحلی مشغول شد. این امکان نیز وجود دارد که بتوان قایقی موتوری کرایه کرد و گشتی در آب های نیلگون خلیج فارس زد. با این حال اگر تمایل داشته باشید تفریحات اصلی کیش را تجربه کنید باید به اسکله تفریحی کیش بروید. تفریحات دیگری مثل کیبل اسکی و تفریحات حرفه ای و ورزشی آبی در نزدیکی همین اسکله تفریحی انجام می شود. از مهمترین بخش های اسکله تماشای منظره طلوع و غروب خورشید و دیدن انواع آبزیان مثل ماهیان جهنده، لاک پشت ها و پرندگان دریایی است. از دیگر مزایای این اسکله، نزدیکی به مراکز خرید، هتل ها و دیگر جاهای دیدنی کیش است. مجموعه اسكله تفريحی کیش  كه در مجاورت چند مجموعه تفريحی ديگر واقع شده، بسيار مورد استقبال گردشگران و خانواده ها قرار گرفته است. اسكله تفریحی کیش در انتهای بلوار دريا واقع شده است.

 

اسکله تفریحی کیش

 

تفریحات در اسکله تفریحی کیش

 

بد نیست در اینجا به بعضی از تفریحاتی که در اسکله تفریحی کیش صورت می گیرد به صورت خلاصه اشاره کنیم. در صورت تمایل می توانید شرح مفصل هر یک را در وبلاگ تورگردان مطالعه کنید. 

 

قایق های آکواریومی:

اسكله بزرگ تفریحی کیش هيچ گونه اثر تخريبی بر زيستگاه های دريايی نداشته است. همین موضوع باعث شده که گردشگران بتوانند از راه های مختلفی مثل کشتی های آکواریومی به راحتی آبزیان و ماهی ها را تماشا کنند. آب های زلال و فیروزه ای خلیج فارس شرایط خوبی را برای زدن به دل آب فراهم کرده است. تنها کافی است سوار این قایق ها شده و به محل تجمع ماهی ها یا لاک پشت های آبی بروند. گردشگران معمولا از ديدن مناظر طبيعی و ماهی های رنگارنگ و متنوع سواحل مرجانی كيش لذت می برند.

ماهیگیری:

از بهترین قسمت ‌های جزیره کیش برای ماهیگیری اسکله تفریحی است که طرفداران پر و پا قرصی دارد. علاقمندان به این رشته، چه به صورت حرفه ای و چه برای نخستین بار می توانند به راحتی از بازار عرب ها طعمه و قلاب تهیه کنند و با قایق های مخصوص ماهیگیری به وسط دریا بروند. لذت ماهیگیری با دستان خود، تجربه ای منحصر به فرد است که تور ارزان کیش را به توری وی آی پی و لاکچری تبدیل می کند.

غواصی در کیش:

افرادی که علاقمند به غواصی هستند معمولا اسکله تفریحی کیش را برای این منظور انتخاب می کنند. بعد از حدود نیم ساعت آموزش دیدن توسط مربیان خانم و آقا، می توان به راحتی به اعماق آب رفت و به تماشای مناظر زیبای اعماق دریای نشست. معمولا برای این تفریح افراد را با قایق به بخش های مرجانی و جذاب خلیج فارس می برند تا از تماشای ماهیان رنگارنگ و زیبایی های خیره کننده زیر آب لذت ببرند. برای افرادی که حوصله فراگرفتن غواصی را ندارند اسکوترهای زیردریایی تعبیه شده که افراد می توانند به راحتی بر آن ها سوار شده و به زیر آب بروند.

چتر پاراسل در کیش:

پاراسل سواری از مهیج ترین تفریحات کیش برای آن دسته افرادی است که هم به پرواز علاقه دارند و هم عاشق آب اند. می توان بر بلندای آب های خوش رنگ و شفاف جزیره کیش به پرواز در آمد و هیجانی بی نظیر را تجربه نمود. چتر سواری در اسکله تفریحی کیش نیاز به هیچ آموزش خاصی ندارد و با توجه به وزن افراد به صورت یک نفره، دو نفره، سه نفره و حتی چهار نفره نیز امکان پذیر است.

رستوران های دریایی کیش:

شکم گردی در رستوران های کیش پس از تفریح در اسلکه یکی از اولویت های گردشگران است. اگر دوست دارید، با بهترین رستوران های کیش بیشتر آشنا شوید و غذاهای دریایی و بین المللی این رستوران را امتحان کنید، مقاله رستوران های کیش؛ با موسیقی زنده و بدون موسیقی زنده را دنبال کنید.

برای رزرو تور لحظه آخری و تور ارزان قیمت به تمام نقاط کشور با وبلاگ تورگردان همراه باشید. 

 

نقشه اسکله تفریحی کیش

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

اسکله تفریحی کیش مهمترین ساحل جزیره برای تفریحات آبی مثل قایق سواری، غواصی، ماهیگیری و تماشای جانوران بومی منطقه است. تماشای پرندگان دریایی، آبزیان و لاک پشت ها، آن هم با پس زمینه ای از طلوع و غروب آفتاب چشم اندازی بی بدیل را در اسکله به گردشگران هدیه می کند.

انتشار :  29 آذر 1400 به روزرسانی :  3 مرداد 1402 نویسنده :   عفیفه خدنگی
تصاویر مرتبط
اسکله تفریحی کیش
  • اسکله تفریحی کیش
  • اسکله تفریحی کیش
  • اسکله تفریحی کیش
  • اسکله-تفریحی-کیش-تور-تورگردان (2)
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد