پیست‌های اسکی تهران، جایی برای خلق خاطرات زمستانی

پیست های اسکی تهران

پیست اسکی تهران کجا بریم؟ شما هم می‌خواهید در پیست‌هایی با طبیعت فوق‌العاده و دل‌انگیز اسکی کنید؟ از آنجایی که پیست های اسکی تهران در فاصله نزدیکی از پایتخت قرار گرفته‌اند، همواره گزینه‌ای محبوب و جذاب برای تفریحات زمستانی به شمار می‌روند و پیست‌های اسکی در تهران با مناظر زیبا، همواره میزبان علاقه‌مندان به ورزش اسکی بوده‌اند؛ اما قبل از هر چیز، آشنایی با امکانات آن‌ها و اطلاع از وضعیت پیست‌های اسکی تهران می‌تواند تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش را برایتان فراهم کند. پس با معرفی بهترین پیست‌های اسکی پایتخت در مجله تورگردان همراه ما باشید و اگر با تور تهران در زمستان سفر کردید، رفتن به این پیست‌های هیجان‌انگیز را فراموش نکنید.

فهرست مطالب

1- پیست اسکی توچال، نزدیک‌ترین پیست به تهران

 

آدرس پیست اسکی توچال: تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک، بام تهران

تلفن: 2720

 

پیست های اسکی تهران، پیست اسکی توچال
پیست اسکی تهران توچال - منبع گوگل مپ

 

قطعا تا به حال نام توچال تهران را شنیده‌اید. توچال قله‌ای در ارتفاعات شمال تهران و بخشی از دامنه رشته‌کوه‌های البرز است و ارتفاع آن به حدود 4 هزار متر از سطح دریا می‌رسد. پیست اسکی توچال از بهترین پیست‌های اسکی تهران است که در نزدیکی پایتخت، انتهای خیابان ولنجک واقع شده و به همین دلیل معمولا اولین گزینه است که توسط علاقه‌مندان به ورزش‌ها و تفریحات زمستانی انتخاب می‌شود.

در منطقه توچال جان پناه‌های زیادی وجود دارد و برای کوهنوردی در تهران مقصدی عالی است؛ اما علاوه‌بر کوهنوردی ورزش‌ها و تفریحات متنوعی نظیر پیست اسکی، مدرسه اسکی، تله‌کابین، تله سیژ، اسنوموبیل، سورتمه، باشگاه تنیس، بانجی جامپینگ، سقوط آزاد، زیپ لاین، باشگاه تیراندازی با کمان، کافه بیلیارد، شبیه ساز VR و... با رعایت استانداردهای روز دنیا فراهم شده است و خاطره‌ای خوش را برای افراد به یادگار می‌گذارد. این مجموعه از اواسط آبان ماه تا اواسط خرداد پذیرای علاقه‌مندان است.

 

بهترین پیست های اسکی تهران
توچال نزدیک‌ترین پیست اسکی به تهران - منبع گوگل مپ

 

تله‌کابین توچال از معروف‌ترین جاهای دیدنی تهران است که سه خط اصلی، دو خط تله سیژ و یک خط تله اسکی دارد که سه خط اصلی آن با مسافت 7500 متر از طولانی‌ترین خطوط کابلی در جهان است. ویژگی‌های این خطوط عبارت‌اند از:

  • خط 1 تله کابین: این خط ایستگاه اول را به ایستگاه دوم متصل می‌کند. طول آن تقریبا 1500 متر است و حدود 7 دقیقه به طول می‌انجامد.
  • خط 2 تله کابین: خط شماره 2 از ایستگاه سوم شروع شده و به ایستگاه پنجم در ارتفاع 2910 متری می‌رود. طول این مسیر 2985 متر و تقریبا 13 دقیقه طول می‌کشد تا به ایستگاه پنجم برسید.
  • خط 3 تله کابین: آخرین خط از ایستگاه ششم به ایستگاه هفتم می‌رود و 2935 متر طول مسیر است. طی کردن این مسیر حدود 12 دقیقه به طول می‌انجامد.

 

هتل توچال در پیست اسکی توچال تهران
هتل توچال در ایستگاه هفتم تله کابین - منبه گوگل مپ

 

برای رفتن به این پیست اسکی تهران در توچال باید به ایستگاه هفتم بروید. این مجموعه 5 پیست اسکی بین‌المللی با کاربری‌های تفریحی، آموزشی و سرعت دارد. می‌توانید وسایل اسکی را به صورت آنلاین از سایت مجموعه توچال رزرو کنید و از مدرسه اسکی شماره 1 که در ایستگاه اول قرار دارد تحویل بگیرید. همچنین می‌توانید شبی را در هتل توچال که در ایستگاه هفتم قرار دارد بگذرانید و اقامتی متفاوت و منحصربه‌فرد را در سپیدی برف‌ها تجربه کنید. بام تهران نیز در انتهای جاده سلامتی توچال و در ایستگاه اول واقع شده است و می‌توانید به تماشای شهر بنشینید، خاطره بسازید.

از امکانات رفاهی پیست اسکی توچال تهران نیز می‌توان به رستوران، کافی شاپ، پارکینگ عمومی با ظرفیت 800 نفر، پارکینگ اسکی با ظرفیت 500 نفر، سرویس بهداشتی و... اشاره کرد.

 


اگر وسوسه شدید و دلتان می‌خواهد در زمستان به تهران بروید تا لذت برف‌بازی در پیست های اسکی تهران را تجربه کنید، می‌توانید تور تهران از مشهد یا از هر مبدا دیگری را در از سایت تورگردان رزرو کنید.

کافیست با کارشناسان ما به شماره 02147627800 تماس بگیرید.


2- پیست اسکی دیزین، بزرگ‌ترین پیست اسکی ایران

 

آدرس پیست اسکی دیزین: کرج، جاده چالوس، جاده دیزین، پیست بین‌المللی اسکی دیزین

تلفن: 02635215041

 

بهترین پیست های اسکی در تهران، دیزین
دیزین، بزرگ‌ترین پیست اسکی تهران - منبع گوگل مپ

 

بزرگ‌ترین پیست اسکی تهران و ایران، پیست اسکی دیزین است. دیزین از معروف‌ترین پیست‌های اسکی اطراف تهران است که در 80 کیلومتری جاده چالوس، بعد از هتل گچسر، خروجی ولایت رود قرار دارد. علاوه‌براین پیست دیزین مجهزترین پیست اسکی است و پیشنهاد اول به اسکی‌بازان، همین پیست است.

دیزین تهران 4 تله كابين، 2 تله سيژ، 9 تله اسكی بشقابی و 1 تله اسكی چكشی دارد که به عنوان اولین پیست اسکی ایران، مورد تایید فدراسیون جهانی اسکی برای برگزاری مسابقات رسمی قرار گرفت و عنوان بین‌المللی را از آن خود کرد. علاقه‌مندان به ورزش اسکی می‌توانند از اوایل آذر تا اواخر اردیبهشت برای اسکی و برف‌بازی به این منطقه بروند. 

جالب است بدانید که اولین پیست اسکی روی چمن نیز در سال 1372 در پیست دیزین افتتاح شد. در نتیجه در تابستان نیز گردشگران و ورزشکاران می‌توانند برای اسکی روی چمن به این پیست اسکی تهران بروند.

 

پیست دیزین تهران، پیست اسکی محبوب اسکی‌بازها در تهران
اقامت شبانه در پیست اسکی دیزین تهران - منبع گوگل مپ

 

از جمله پیست‌های اسکی دیزین تهران، پیست مبتدی، پیست ویپیست برای حرفه‌ای‌ها، پیست اسنو پارک، پیست یو و پیست چمن هستند که در مجموع تعداد آن‌ها به 23 تا پیست می‌رسد که هر یک را در ادامه معرفی کرده‌ایم:

  • پیست مبتدی: این پیست برای تمام سنین مناسب و امن است و خطری متوجه کسی نیست. پیست مبتدی در قسمت شمال شرقی دیزین واقع شده و با 10 متر ارتفاع و مسیری به طول 250 متر، بهترین پیست برای مبتدی‌ها و آموزش دیدن است.
  • پیست حرفه‌ای (ویپیست): اسکی‌بازان و ورزشکاران حرفه‌ای باید با تله‌کابین خود را به ارتفاعات بالا برسانند و در پیست ویپیست مشغول شوند. طول این پیست 9 کیلومتر است!
  • پیست اسنوپارک: این پیست نیز مخصوص اسکی‌بازان حرفه‌ایست. در واقع پیست اسنوپارک مناسب کسانی است که به حرکات نمایشی و مسابقه علاقه دارند! اگر شما در اسکی حرفه‌ای نیستید، باز هم پیشنهاد می‌کنیم به این پیست بروید و از تماشای حرکات نمایشی سایر اسکی‌بازها لذت ببرید. اسنوپارک در قسمت شمالی پیست اسکی دیزین قرار گرفته و با تله سیژ دره به آن دسترسی خواهید داشت.
  • پیست یو: این پیست در کنار پیست اسنوپارک قرار گرفته و به اسنوبوردسواران ماهر پیشنهاد می‌کنیم به این پیست بروند.
  • پیست چمن: در فصل تابستان که خبری از برف نیست، پیست چمن برای اسکی روی چمن، دوچرخه سواری کوهستان، تیراندازی با کمان، کایت سواری و... مورد استفاده می‌گیرد. 

 

پیست دیزین، بزرگ‌ترین پیست اسکی تهران
اسکی بازی در پیست دیزین تهران - منبع گوگل مپ

 

به جز اسکی سواری در دیزین، تفریحاتی نظیر پاراگلایدر، تیوپ سواری و... نیز برای علاقه‌مندان به تفریحات برفی فراهم شده است. همچنین دیزین از مهم‌ترین پیست‌های اسکی تهران است و 4 خط تله کابین و 2 خط تله سیژ برای جابجایی افراد دارد که عبارت‌اند از:

  • تله کابین شاله با طول ۱۷۵۰ متر و ارتفاع ۴۸۰ متر
  • تله کابین قله با طول ۱۹۵۰ متر و ارتفاع ۴۳۰ متر
  • تله کابین دره با طول ۲۴۸۰ متر و ارتفاع ۵۱۰ متر (طولانی‌ترین تله کابین دیزین)
  • تله کابین چمن با طول ۱۴۸۰ متر و ارتفاع ۳۸۵ متز
  • تله سیژ قله با طول ۱۸۲۰ متر و ارتفاع ۳۸۰ متر
  • تله سیژ چمن با طول ۱۴۳۰ متر و ارتفاع ۳۳۵ متر

از امکانات رفاهی در پیست اسکی دیزین تهران نیز می‌توان به رستوران شاله، رستوران چمن، رستوران لوتوس، کلبه‌های چوبی پیست دیزین، هتل گاجره، هتل جهانگردی دیزین و... اشاره کرد.

3- پیست اسکی شمشک، اولین پیست اسکی شبانه در ایران

 

آدرس پیست اسکی شمشک: تهران، بزرگراه بابایی، جاده لشگرک، جاده اوشان فشم، شمشک، پیست اسکی شمشک

تلفن: 02126526912

 

پیست اسکی شمشک تهران
پیست اسکی شمشک تهران - منبع گوگل مپ

 

پیست اسکی شمشک پس از پیست اسکی دیزین، بزرگ‌ترین پیست اسکی کشور است. حالا شمشک کجاست و چقدر با تهران فاصله دارد؟ این پیست از زیباترین جاهای دیدنی اطراف تهران است که در 57 کیلومتری شمال شرقی تهران، در روستای شمشک و منطقه رودبار قصران واقع شده و از اوایل آذرماه تا اواسط فروردین پذیرای ورزشکاران و گردشگران عزیز است. بلندترین نقطه پیست شمشک ۳۰۵۰ متر و پایین‌ترین نقطه آن ۲۵۵۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

برای رفتن به پیست اسکی شمشک تهران دو مسیر پیش روی شماست: 

  1. مسیر اول از سمت اتوبان شهید بابایی است که باید به طرف لشگرک و پس از آن به سمت فشم برانید. بعد از عبور از فشم، میگون، جیرود به روستای زیبای شمشک خواهید رسید.
  2. مسیر دوم جاده شمشک به دیزین است که به خاطر برف گیر بودن اکثر روزهای نیمه دوم سال بسته است و پیشنهاد نمی‌شود.

 

پیست اسکی شمشک، از پرطرفدارترین پیست‌های اسکی در تهران
اسکی در شب برای اولین بار در پیست اسکی شمشک - منبع گوگل مپ

 

این پیست دارای 2 تله سیژ، 2 تله اسکی بشقابی و 2 تله اسکی چکشی است. علاوه‌براین پیست اسکی شمشک در تهران 4 مسیر دارد که عبارت‌اند از:

  • پیست مبتدیان: این پیست به طول 400 متر طراحی شده و در جنوب غربی پیست شمشک قرار گرفته است. پیست مبتدیان به کسانی که می‌خواهند آموزش اسکی ببینند، پیشنهاد می‌شود و بسیار امن است.
  • پیست آفتاب: پیست اسکی آفتاب از قله تا مدرسه اسکی شمشک طراحی شده و طول آن 1850 متر است.
  • پیست مهتاب: طولانی‌ترین پیست شمشک، پیست مهتاب به طول 1950 متر بوده که در قسمت غربی واقع شده و از قله تا هتل شمشک طراحی شده است.
  • پیست اسکی شب: پیست اسکی شمشک، اولین پیست اسکی در ایران است که با وجود نورافکن زرد، پیست در شب را فراهم کرده و لذت اسکی در شب را برای افراد علاقه‌مند رقم می‌زند. این پیست به طول 950 متر طراحی شده و از ساعت 18 تا 22 فعالیت دارد. 

از امکانات رفاهی این پیست اسکی تهران نیز می‌توان به هتل سه ستاره جهانگردی با 17 اتاق، هتل شمشک با 15 اتاق، کافی شاپ، مدرسه اسکی و... اشاره کرد. 4 رستوران نیز در این منطقه وجود دارد که یکی از آن‌ها روی قله قرار گرفته و چشم‌انداز بی‌نظیری را به گردشگران هدیه می‌کند.

4- پیست اسکی دربندسر، محبو‌ب‌ترین پیست اسکی تهران

 

آدرس پیست اسکی دربندسر: تهران، شهرستان شمیرانات، منطقه لواسانات و رودبار قصران، شهر شمشک، محله دربندسر

تلفن: 02126525175

 

دربندسر، پیست اسکی محبوب تهران
محبوب‌ترین پیست اسکی در تهران - منبع گوگل مپ

 

بدون شک برایتان جالب و جذاب است که بدانید پیست اسکی دربندسر تهران، اولین پیست اسکی در ایران است که دستگاه برف‌ساز دارد و بهترین زمان برای رفتن به پیست دربندسر از دی ماه تا اواخر فروردین است. در میان پیست های اسکی تهران، این پیست بسیار مجموعه مجهز است و زیر نظر بخش خصوصی اداره می‌شود. به همین دلیل همواره برنامه‌هایی برای بهبود و افزایش این پیست اسکی از سوی صاحبان پیست دربندسر وجود دارد.

این پیست در 60 کیلومتری شمال شرقی تهران، بعد از شمشک، در روستای دربندسر واقع شده و نزدیک‌ترین پیست اسکی به پیست شمشک است. این پیست نیز امکان از ساعت 3 بعدازظهر تا 7 شب پیست اسکی شبانه دارد و می‌توانید از تفریحات دسته جمعی در این منطقه لذت ببرید.

 

دستگاه برف ساز پیست دربندسر تهران
دستگاه برف ساز پیست اسکی دربندسر تهران - منبع گوگل مپ

 

مدرسه اسکی، تله سیژهای 2 نفره و 4 نفره، تله کابین‌های 12 نفره، تله اسکی بشقابی، دو دستگاه تله اسکی چکشی برای مبتدیان، 3 پیست برای افراد مبتدی، پیشرفته و حرفه‌ای، رستوران، فست فود، غرفه کرایه لوازم اسکی، پارکینگ عمومی و vip و... از امکانات تفریحی و رفاهی این مجموعه به شمار می‌روند.

5- پیست اسکی آبعلی، قدیمی‌ترین پیست اسکی

 

آدرس پیست اسکی آبعلی: استان تهران، شهرستان دماوند، رودهن، آبعلی، جاده هراز

مسیریابی

 

پیست اسکی آبعلی، قدیمی‌ترین پیست اسکی تهران
پیست اسکی آبعلی - منبع گوگل مپ

 

یکی از بهترین پیست‌های اسکی تهران، پیست اسکی آبعلی است که از قضا به دلیل نصب اولین بالابرها در این منطقه در سال 1332 به‌عنوان قدیمی‌ترین پیست اسکی تهران هم شناخته می‌شود. این پیست اسکی محبوب و پرطرفدار در 57 کیلومتری تهران، ابتدای جاده هراز و آمل قرار گرفته و از مسیر آزادراه تهران-پردیس به‌راحتی می‌توانید خود را به پیست آبعلی برسانید. بیشترین ارتفاع این پیست از سطح دریا 2650 و کمترین ارتفاع حدود 2400 متر است و معمولا برف‌های این منطقه دیرتر آب می‌شود. 

در منطقه آبعلی سه نوع پیست شامل پیست شرکت نفت، پیست خصوصی و پیست آموزشی وجود دارد که با در نظر گرفتن شرایط هر یک می‌توانید آن ها را انتخاب کنید. این مجموعه علاوه بر اسکی، امکانات رفاهی و تفریحی متعددی نظیر پیست سورتمه‌سواری، کایت سواری، تیوپ سواری، 1 تله کابین، 5 تله اسکی بشقابی، 3 تله اسکی چکشی، 1 تله سیژ، زمین‌های تنیس، سوارکاری، کوهنوردی، فروشگاه‌ها و غرفه‌های خرید و اجاره لوازم اسکی و برف بازی، مدرسه اسکی، هتل، پارکینگ، سرویس بهداشتی، نمازخانه و... را فراهم کرده و بدون شک اوقاتی به یاد ماندنی را تجربه خواهید کرد.

راستی در نظر داشته باشید که بهترین فصل برای رفتن به پیست اسکی آبعلی، از اوایل دی ماه تا اواخر اسفندماه است!

پیست اسکی خور، از بهترین پیست‌های اسکی اطراف تهران

 

آدرس پیست اسکی خور: استان البرز، نرسیده به سد امیرکبیر (سد کرج)، روستای خور

تلفن: 02635364282

 

تیوپ‌سواری در پیست های اسکی تهران
تیوپ‌سواری از مهیج‌ترین تفریحات در پیست‌های اسکی تهران - منبع گوگل مپ

 

یکی دیگر از پیست‌های اسکی تهران یا بهتر بگوییم اطراف تهران، پیست اسکی خور است. این پیست در کرج و روستای خور واقع شده و نسبت به سایر پیست های اسکی در تهران کمتر شناخته شده است. پیست اسکی خور در کیلومتر 15 جاده کرج-چالوس قرار دارد و زمانی که تابلوی خوزنکلا را مشاهده کردید، باید از راه فرعی به سمت شرق مسیر خود را ادامه دهید. 

پیست خور 2 مسیر اسکی به طول 1850 و 350 متر دارد که هم برای افراد مبتدی و هم اسکی‌بازهای حرفه‌ای بسیار مناسب است. تله اسکی بشقابی هم در این پیست وجود دارد که به عنوان بالابر و برای رفت و آمد مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای افراد مبتدی و علاقه‌مند به یادگیری اسکی، مدرسه اسکی هم در این منطقه ساخته شده و می‌توانید زیر نظر مربیان حرفه‌ای آموزش ببینید و لذت ببرید. 

اگر چندان به اسکی سواری علاقه ندارید، می‌توانید به همراه خانواده و دوستان‌تان تیوپ سواری کنید یا آدم برفی بسازید و لحظاتی شاد و مفرح را تجربه ثبت کنید.

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

کدام پیست اسکی تهران را برای تفریح انتخاب کنیم؟ بهترین پیست های اسکی تهران کدامند؟ ورزش اسکی به عنوان یکی از ورزش‌ها و تفریحات پرطرفدار و لاکچری در ایران و جهان شناخته شده و افراد علاقه‌مند را در فصل سرد زمستان به خود جذب می‌کند. پیست‌های اسکی تهران با بهترین امکانات و استانداردهای بین‌المللی طراحی شده‌اند و با خیال راحت می‌توانید ساعاتی را به دور از دود و دم پایتخت در کنار خانواده و دوستان خوش بگذرانید. پیست اسکی دیزین، پیست اسکی توچال، پیست اسکی شمشک، پیست اسکی دربندسر، پیست اسکی آبعلی و پیست اسکی خور از بهترین پیست‌های اسکی تهران هستند که با امکانات رفاهی عالی از پرطرفدارترین مکان‌های تفریحی تهران در زمستان به شمار می‌روند.

انتشار :  16 آبان 1402 به روزرسانی :  16 آبان 1402 نویسنده :   زهرا بادفرسا
تصاویر مرتبط
پیست اسکی آبعلی، قدیمی‌ترین پیست اسکی تهران
  • پیست اسکی آبعلی، قدیمی‌ترین پیست اسکی تهران
  • پیست دیزین تهران، پیست اسکی محبوب اسکی‌بازها در تهران
  • بهترین پیست های اسکی تهران
  • پیست های اسکی تهران، پیست اسکی توچال
  • هتل توچال در پیست اسکی توچال تهران
  • دستگاه برف ساز پیست دربندسر تهران
  • پیست اسکی شمشک، از پرطرفدارترین پیست‌های اسکی در تهران
  • پیست اسکی شمشک تهران
  • بهترین پیست های اسکی در تهران، دیزین
  • تیوپ‌سواری در پیست های اسکی تهران
  • پیست دیزین، بزرگ‌ترین پیست اسکی تهران
  • دربندسر، پیست اسکی محبوب تهران
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد