بهترین هتل دور از حرم مشهد برای سفری به یادماندنی

هتل های دور از حرم مشهد

اگر آرامش را در هتل‌های دور از حرم مشهد پیدا کردید، معطل نکنید. هر چه باشد، آرامش سهم زیادی در کیفیت سفرتان دارد و با فاکتور دیگری نمی‌شود جایگزین کرد. هتل‌های خارج از محدوده اطراف حرم امام رضا نقطه مقابل نزدیک‌ترین هتل‌ها به بارگاه هستند. 

حداقل یک‌بار تجربه این هتل‌ها برای 

  • فرار از شلوغی‌ها و ترافیک خیابان‌ها
  • نفس کشیدن در محوطه‌ پر از اکسیژن
  • دسترسی به بازارهای مشهد
  • سرگرم شدن با تفریحات آبی و 
  • استفاده از اتاق‌های کاملا استاندارد ویژه افراد ناتوان 

ایده خوبی است. البته مزیت‌های دیگر آن‌ها، بالا بودن کیفیت سفرهای تجاری و خانوادگی است. در ادامه بهترین هتل‌های مشهد دور از حرم را معرفی کردیم که تا حرم، دست کم نیم ساعت فاصله است. با مجله تورگردان همراه باشید.

فهرست مطالب

هتل‌های مشهد دور از حرم (لیست کامل و جدید سال 1403)

منظور از هتل‌های دور از حرم همان هتل‌هایی است که بیشتر از 3 کیلومتر تا بارگاه ملکوتی حضرت فاصله دارند و معمولا در مشاوره‌های تلفنی تورگردان برای اقامت و تفریح دور از شلوغی‌ها به مسافران پیشنهاد می‌شوند. اسم هتل‌ها، حداقل قیمت و محدوده قرارگیری آن‌ها در جدول زیر آمده است:

نام هتل و تور

نوع هتل

محدوده

کمترین قیمت هر شب

هما یک

 5 ستاره

بلوار احمدآباد

3,003,000 تومان

هما دو

 5 ستاره

بلوار خیام

2,410,000 تومان

میثاق ملل

5 ستاره

بلوار وکیل آباد

3,302,500 تومان

پارس

5 ستاره

بلوار وکیل آباد

نامشخص

بزرگ پارک حیات

5 ستاره

انتهای بلوار وکیل آباد

4,075,500 تومان

آبان4 ستارهبلوار پیروزی2,816,000 تومان
ثامن3 ستارهانتهای بلوار وکیل آباد1,560,000 تومان

از بهترین گزینه‌های اقامت زائران در سایت تورگردان، هتل‌های دور از حرم امام رضا هستند. در ادامه به تفکیک، توضیحات معرفی هر هتل و امکانات ویژه‌شان به همراه نحوه رزرو آنلاین، آدرس کامل و نقشه برای موقعیت‌یابی آمده است. 

هتل هما یک مشهد

 

آدرس هتل هما یک: مشهد، بلوار احمدآباد، تقاطع احمدآباد و کلاهدوز

 شروع قیمت از سه میلیون تومان

نمای هتل هما یک دور از حرم امام رضا
منبع گوگل مپ

هتل‌ هما یک از هتل‌های دور از حرم مشهد بوده، با سابقه است و دو شعبه دارد. هر دو شعبه آن، بهترین هتل مشهد دور از حرم امام رضا بوده و در توصیف‌شان می‌توان گفت که واقعا پنج‌ستاره هستند. 
طبق تجربه‌های مسافران در بهترین زمان‌ سفر به مشهد، رزرو هتل‌ هما 1 به سختی قابل انجام است؛ زیرا قابلیت رزرو آن‌ها تنها در روزهای محدودی فعال می‌شود. اگر از قبل برای سفر به مشهد برنامه ریزی کردید و این هتل جزو انتخاب‌های شماست، تور هتل هما 1 از تهران را از طریق لیست تورهای لحظه آخری سایت تورگردان رزرو کنید.

معرفی هتل هما یک و امکانات ویژه آن

معرفی هتل هما یک مشهد و امکانات آن
منبع گوگل مپ

ساختمان این هتل در تقاطع احمدآباد و کلاهدوز بسیار چشم‌نواز است و هر رهگذری دوست دارد ظاهر مجلل آن را ببیند. برای ساخت آن از معماری اروپایی الهام گرفته شده و ساختمان آن شامل سه بخش ویلایی، آپارتمانی و اصلی است. 

تعدادی کمی از هتل‌های مشهد، اتاق مخصوص ویژه افراد ناتوان حرکتی هستند. هتل هما 1 از همین معدود هتل‌هاست که با داشتن اتاق‌های ویژه طراحی شده برای رمپ و ویلچر، اقامت با بهترین امکانات را فراهم کرده است.

فاصله هتل هما یک مشهد تا حرم

هتل هما یک تا نزدیک‌ترین ورودی‌های حرم به ترتیب 5 کیلومتر و 300 متر تا ورودی شیرازی و 5 کیلومتر و 800 متر تا ورودی باب الجواد فاصله دارد. 

هتل هما دو مشهد

 

آدرس هتل هما دو: مشهد، میدان جانباز ، چهارراه خیام، بلوار اخوان ثالث

 شروع قیمت از دو میلیون و 410 هزار تومان

هتل هما 2 مشهد دور از حرم امام رضا
منبع گوگل مپ

هتل هما دو از هتل‌های دور از حرم مشهد است که با محوطه سرسبز خود پتانسیل خوبی برای گذراندن اوقات و تعطیلات به دور از شلوغی‌های شهر دارد. هتل هما دو، تنها هتلی از گروه هتل‌های هماست که بعد از انقلاب ساخته شد. 

این مجموعه هم پنج ستاره بوده و 206 واحدهای اقامتی آن در 5 طبقه قرار دارند. نزدیک‌ترین تاریخ بازسازی هتل در سال 95 و اولین تاریخ شروع فعالیت آن در سال 74 بود. 

معرفی هتل هما دو و امکانات ویژه آن

امکانات هتل هما 2 مشهد
منبع گوگل مپ

امکانات هتل هما دو تنها به باغ سرسبز و محوطه‌ باصفایش محدود نمی‌شود. این هتل برای سفرهای تجاری و خانوادگی، بهترین هتل دور از حرم امام رضاست؛ زیرا امکانات تفریحی متعددی دارد مثل سالن و زمین ورزشی، زمین تنیس، باغ و پارک کودکان، استخر و سونا، ماساژ و اسپا، حمام ترکی. 

با تجربه چند روز اقامت در آن، دیگر حوصله‌تان سر نمی‌رود و همزمان با سر زدن به جاهای دیدنی مشهد می‌توانید از سرگرمی‌های داخل مجموعه برای پر کردن اوقات فراغت‌تان استفاده کنید.

هتل‌های مشابه هتل هما 2 کدامند؟

هتل همایک نسبت به هتل هما دو محبوب‌تر است، اما هر دوی آن‌ها امکانات رفاهی خوبی را در اختیار مسافران و زائران قرار می‌دهند.

 هتل‌های پنج ستاره مشهد که امکانات مشابه با هتل هما دو دارند، ولی در نزدیکی حرم و محبوب‌تر هستند، عبارتند از

  • هتل درویشی
  • هتل قصر طلایی
  • هتل مدینه الرضا 
  • هتل الماس دو

حتی برای رزرو تور مشهد هم تور هتل درویشی با نهار و شام نسبت به تور مشهد هتل هما دو درخواست‌های بیشتری دارد. مهم‌ترین دلیل تمایز و تفاوت میزان محبوبیت این دو تور، فاصله نزدیک یا دور هتل‌ها از حرم امام رضاست.

فاصله هتل هما دو مشهد تا حرم

فاصله هتل هما 2 تا باب الجواد 6.9 کیلومتر و تا باب الرضا 7.2 کیلومتر است.

هتل میثاق ملل مشهد


آدرس: مشهد، بلوار وکیل آباد، بین اقبال لاهوری ۲۰ و ۲۲

 شروع قیمت از سه میلیون و 303 هزار تومان

نمای هتل میثاق ملل در بلوار وکیل آباد
منبع گوگل مپ

میثاق ملل از هتل‌های 5 ستاره مشهد دور از حرم است و در میان خیابان‌های اقبال لاهوری با محوطه سبزی که دارد، توجه هر کسی را جلب خودش می‌کند. اتاق‌های هتل از نظر چیدمان بسیار ایده‌آل بوده و جزو هتل‌های لاکچری و لوکس مشهد شناخته می‌شود. البته موقعیت جغرافیایی آن هم تاثیر زیادی در گران قیمت بودنش دارد.

برای رزرو تور هتل میثاق ملل از تهران، تیم پشتیبانی تورگردان در کنار شماست. کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید.

معرفی هتل میثاق و امکانات ویژه آن

معرفی هتل میثاق و امکانات ویژه آن
منبع گوگل مپ

هتل میثاق نزدیک باغ پاچنار بوده و چشم انداز برخی از اتاق‌های آن رو به بوستان و فضای طبیعی است. تعداد واحدهای اقامتی آن 128 اتاق بوده و در 6 طبقه قرار گرفته‌اند. آخرین تاریخ بازسازی هتل مربوط به سال 1401 بوده و از لحاظ تمیزی و شیک بودن، مورد پسند مسافرهاست.

سالن اجتماعات با ظرفیت 250 نفر، رستوران با ظرفیت 750 نفر و سالن کنفرانس مجهز به جدیدترین تکنولوژی‌ها از امکانات این هتل دور از حرم امام رضاست. برای برگزاری مراسم‌های کاری و تجاری در شهر مشهد، به نظر می‌رسد که هتل میثاق پذیرای ایده‌آل مهمانان باشد. 

فاصله هتل تا حرم

مسافت بین هتل میثاق تا حرم، حدودا 17.4 کیلومتر است.

هتل‌های مشابه هتل میثاق

  • هتل قصر طلایی
  • هتل درویشی
  • هتل پارس
  • هتل پردیسان و
  • هتل سینور 

از هتل‌های مشابه با هتل میثاق هستند. این مجموعه‌های اقامتی در نزدیکی حرم بوده و برای هتل‌های لوکس و 5 ستاره مشهد معرفی می‌شوند.

هتل پارس مشهد


آدرس: بلوار وکیل آباد، تقاطع بلوار شهید صیاد شیرازی

 شروع قیمت:  نامشخص

هتل پارس مشهد - دور از حرم امام رضا مشهد
منبع گوگل مپ

هتل پارس مثل هتل میثاق ملل در خارج از محدوده اطراف حرم امام رضاست. این هتل جزو قدیمی‌هاست و اگر در سال‌های 82 به بعد به مشهد سفر کرده باشید، اسم آن در ذهن‌تان حک شده است. 
اگر مجلل و پرامکانات بودن مجموعه‌های اقامتی دو پارامتر مهم باشند، پاس جزو بهترین هتل‌های مشهد دور از حرم است. تور هتل پارس مشهد هم بعد از تور مشهد هتل رز درویشی جزو تورهای لاکچری برای سفر به مشهد است.

امکانات هتل پارس

امکانات هتل پارس مشهد
منبع گوگل مپ

امکانات این هتل شامل چندین بخش است مانند سرگرمی‌ها و امکانات ورزشی، سالن‌های پذیرایی و اجتماعات و امکانات نزدیک به هتل.

فعالیت‌های ورزشی داخل هتل پارس برای مسافران بسیار زیاد است. مثلا با اقامت در این هتل می‌توانید سرگرمی مانند قایق‌رانی هم داشته باشید. سایر امکانات ورزشی که این هتل دارد و مورد علاقه جوان‌ها و حتی خانواده‌هاست، عبارتند از:

  •  سالن بدنسازی
  • استخر
  • سونا و جکوزی
  • اسپا
  • ۲ زمین تنیس
  • سالن بیلیارد
  • ۲ کورت اسکواش
  • اتاق دارت
  • قایق‌سواری

اگر تصمیم دارید در این هتل و دور از محدوده حرم اقامت کنید، رستوران سنتی این مجموعه می‌تواند پاتوق همیشگی شما باشد. البته غیر از آن، رستوران لوتوس و کافی شاپ هم انتخاب‌های خوب دیگری هستند که می‌توانید تجربه و امتحان کنید.

فاصله هتل پارس تا حرم

از حرم تا هتل پارس را اگر با خودرو طی کنید، نزدیک به 19 کیلومتر را می‌پیمایید. با در نظر گرفتن ترافیک، دست کم 50 دقیقه در مسیر خواهید بود.

هتل بزرگ پارک حیات


آدرس: مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد، کیلومتر ۵ طرقبه، امام خمینی ۱، جنب پمپ بنزین گلستان

 شروع قیمت از  چهار میلیون و 75هزار تومان

هتل پارک حیات - دور از حرم
منبع گوگل مپ

هتل بزرگ پارک حیات مانند اقامتگاه های مشهد در اطراف شهر قرار دارد. از نظر موقعیت جغرافیایی، این هتل تقریبا 6 کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد و مزیت‌های برجسته آن، نزدیکی به جاهای دیدنی اطراف مشهد و مناطق ییلاقی است. با ورود به صفحه تور هتل پارک حیات در سایت تورگردان می‌توانید تاریخ‌های رفت و برگشت و نوع ایرلاین‌های سفر را ببینید و تصمیم بگیرید. در مرحله آخر و برای نهایی کردن ثبت درخواست رزرو با تیم پشتیبانی تماس بگیرید.

معرفی هتل پارک حیات و امکانات آن

اتاق هتل پارک حیات و منظره آن
منبع گوگل مپ

هتل از سالن‌های چندمنظوره برخوردار بوده و برای برگزاری مراسم‌هایی مانند سمینارهای آموزشی، جلسه‌های کاری، تجاری و حتی مراسم‌های خانوادگی عقد می‌توانید از پتانسیل‌های آن استفاده کنید. اتاق‌های هتل فقط یک وعده صبحانه رایگان دارند. اگر به‌دنبال هتل ارزان با 3 وعده غذا هستید، در مطلب دیگری از مجله تورگردان با آن‌ها آشنا شوید.

یکی از ویژگی‌های مهم هتل پارک حیات، ارائه کردن خدمات مخصوص به افراد دارای نیازهای ویژه است. با داشتن امکاناتی مانند اتاق‌ها، رست‌روم (رستوران ویژه برای معلولان)، ویلچر و تسهیلات مخصوص، محیطی را فراهم می‌کند که همگان بتوانند از آن استفاده کنند. 

علاوه بر امکانات ویژه‌ای که در اتاق‌ها در نظر گرفته شده، باید به امکانات ورزشی و سرگرمی آن هم نگاهی بیندازیم. مجموعه بزرگ و مجهز ورزشی هتل شامل سالن بدنسازی و مجموعه‌ای آبی است که شامل یک استخر بزرگ، سونا، جکوزی، ماساژ و حمام ترکی می‌شود. تمام مهمانان هتل می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند و خستگی سفر را از بدن دور کنند. 


برای تجربه بهترین سفر تابستانی کلیک کنید: بهترین هتل‌های استخردار مشهد کدامند؟


هتل پارک حیات یا اقامتگاه‌های اطراف مشهد؟

اقامتگاه‌های بوم‌گردی برای تجربه کردن سبک زندگی سنتی مثل غذاهای معروف مشهد و آشنایی با آداب و رسوم مردم استان خراسان رضوی، محبوبیت دارند. در حالی که «هتل‌های دور از حرم مشهد» با امکانات رفاهی بیشتری نسبت به بوم‌گردی‌ها، انتخاب بهتری است و برای مدت طولانی‌تری می‌توانید اقامت داشته باشید.

هتل آبان مشهد (چهارستاره و دور از حرم)


آدرس: مشهد، بلوار پیروزی، بین پیروزی ۶۲ و ۶۴

 شروع قیمت از  دو میلیون و 816 هزار تومان

عکس هتل آبان از هتل های دور از حرم مشهد

هتل چهارستاره آبان به‌واسطه قرارگیری در بهترین و تمیزترین نقطه شهر جزو اولین پیشنهادها برای سفر به مشهد و اقامت در محلی دور از حرم است. بنای هتل آبان در سال 87 افتتاح شده و آخرین تاریخ بازسازی آن هم به سال 95 برمی‌گردد. بنای هتل آبان شامل اتاق‌های یک‌تخته، دوتخته و سوئیت‌های ویژه ظرفیت‌های بیشتر است. فضای سبز هتل آبان با آلاچیق‌ها تزئین شده است و برای نفس کشیدن و گذراندن زمان در جایی طبیعی، بهترین نقطه در این هتل است.

معرفی هتل آبان مشهد و امکانات آن

تصویر محوطه هتل آبان

هتل آبان به سونا، جکوزی و ماساژ مجهز است، پارکینگ دارد و با سالن ورزشی می‌توانید روی خوش‌گذشتن و داشتن سرگمی‌های متنوعش حسابی ویژه باز کنید. چایخانه سنتی و کافی‌شاپ از سایر بخش‌های پررفت‌وآمد مسافران در هتل آبان به حساب می‌آیند. این هتل دو رستوران دارد که یکی در طبقه همکف و دیگری در محوطه هتل قرار دارد. 
هر چند که نمی‌توان آرامش را جزو امکانات دانست، اما واحدهای هتل آبان، سکوت و آرامش مطلوبی دارند. برای اقامت در هتل، تنها وعده صبحانه را هر روز دریافت می‌کنید. اگر مایل باشید که ناهار و شام را هم در محل اقامتتان میل کنید، باید به یکی از رستوران‌های هتل مراجعه کنید.

فاصله هتل آبان تا حرم

بهترین راه برای حرکت از هتل آبان به سمت حرم، تاکسی یا ماشین شخصی است. فاصله‌ای که از هتل آبان تا حرم ورودی خیابان شیرازی برآورد شده، 19 دقیقه با ماشین است. 

هتل ثامن مشهد (‌سه ستاره و دور از حرم)


آدرس: مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد، ابتدای جاده طرقبه، امام رضا ۲، بعد از ویلاشهر

 شروع قیمت از  یک میلیون و 560 هزار تومان

عکس هتل ثامن از هتل های دور از حرم مشهد

از هتل‌های دور از حرم امام رضا که در مقایسه با گزینه‌های قبلی، خوش‌قیمت‌تر است، می‌توانیم به هتل ثامن هم اشاره کنیم. هتل ثامن، هتلی سه‌ستاره است که از نظر موقعیت مکانی در ابتدای جاده طرقبه قرار دارد و فرصت‌های بیشتری برای گشت‌وگذار در طبیعت اطراف مشهد برای‌تان ایجاد می‌کند. هتل ثامن، سه ستاره دارد و قیمت اتاق‌های چندتخته آن مطابق با همین تعداد ستاره‌هاست. 


این لیست برای خوش‌سفرهاست، کلیک کنید: بهترین هتل مشهد برای ماه عسل


در صورتی که برای ماه عسل قصد دارید در محدوده‌ای به‌غیر از مرکز شهر باشید، این اقامتگاه با اتاق رویال ماه عسل، پذیرای حضور شماست. 

معرفی هتل ثامن مشهد و امکانات آن

‎ معرفی هتل ثامن مشهد و امکانات آن

آخرین تاریخ بازسازی هتل ثامن در سال 95 بوده و وضعیت دید اتاق‌ها رو به دشت است یا کوه. البته که اگر مایل باشید، می‌توانید در اتاق‌هایی اقامت کنید که به خیابان مشرف هستند. باز کردن پنجره ودیدن رودخانه با کمترین جابجایی هم شرایطی است که هتل ثامن برای‌تان ایجاد کرده است. 


طرقبه‌گردی بدون این لیست، ممنوع است: جاهای دیدنی طرقبه


با توجه به اینکه هتل ثامن، سه ستاره دارد، خیلی نباید انتظار آبتنی در استخر داشته باشید. به‌جای آن می‌توانید به اتاق‌های سونا و ماساژ سر بزنید و ریلکس کنید. زمین تنیس، سالن بیلیارد، زمین ورزشی و سالن ورزشی برای بازی فوتسال، بساط تفریح در این هتل دور از محدوده حرم را بیشتر و بیشتر کرده‌اند. 

با وجود کافی‌شاپ و چایخانه سنتی، پاتوقی دنج برای گپ‌وگفت‌های روزمره و دوستانه دارید.

فاصله هتل ثامن تا حرم

از هتل ثامن تا حرم امام رضا (ع) ورودی خیابان شیرازی، 23 دقیقه با ماشین فاصله است. از نظر مسافت، چیزی در حدود 18 کیلومتر تا حرم فاصله دارید.

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

هتل‌های دور از حرم امام رضا مشهد در بلوارهای احمدآباد، ابتدا و انتهای بلوار وکیل آباد و نزدیک به کوهسنگی قرار گرفته‌اند. نقطه مقابل آن‌ها، مجموعه‌های اقامتی هستند که در منطقه‌هایی مثل هفده شهریور، خیابان‌های امام رضا و محدوده طبرسی قرار دارند و جزو هتل‌های نزدیک به حرم‌اند. در سایت تورگردان، قیمت هتل‌های خارج از محدوده حرم بلافاصله بعد از اسم آن‌ها آمده است. برای استعلام قیمت هر شب اقامت و رزرو با تیم پشتیبانی تورگردان تماس بگیرید.

انتشار :  26 مرداد 1402 به روزرسانی :  18 اردیبهشت 1403 نویسنده :   فائزه حسین زاده خسرویه
تصاویر مرتبط
امکانات هتل پارس مشهد
  • امکانات هتل پارس مشهد
  • معرفی هتل هما یک مشهد و امکانات آن
  • معرفی هتل میثاق و امکانات ویژه آن
  • نمای هتل میثاق ملل در بلوار وکیل آباد
  • هتل هما 2 مشهد دور از حرم امام رضا
  • هتل پارک حیات - دور از حرم
  • اتاق هتل پارک حیات و منظره آن
  • هتل پارس مشهد - دور از حرم امام رضا مشهد
  • امکانات هتل هما 2 مشهد
  • نمای هتل هما یک دور از حرم امام رضا
  • تصویر محوطه هتل آبان
  • ‎ معرفی هتل ثامن مشهد و امکانات آن
  • عکس هتل آبان از هتل های دور از حرم مشهد
  • عکس هتل ثامن از هتل های دور از حرم مشهد
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد