بهترین مکان های کمپینگ اطراف مشهد

مکان های کمپینگ اطراف مشهد

اطراف مشهد کجا کمپ کنیم؟ محدوده رودخانه روستای کنگ، پارک جنگلی شاندیز، بوژان نیشابور، ارتکند کلات، بند طرق، آبشار اخلمد و دره ارغوان از بهترین مکان‌های کمپینگ در حومه مشهد هستند. تماشایی‌ترین اماکن کمپینگ مشهد را در ادامه این مطلب از مجله تورگردان معرفی می‌کنیم.

فهرست مطالب

دره و رودخانه کنگ

 

آدرس: ۲۸ کیلومتری غرب مشهد یا ۲۱ کیلومتر بعد از از پل وکیل‌آباد، در بخش جنوبی رشته کوه‌های بینالود و در فاصله ۲۲ کیلومتری جنوب طرقبه
هزینه ورودی: رایگان 

 

 

دره و رودخانه کنگ برای کمپینگ در اطراف مشهد
منبع گوگل مپ


اطراف روستای کنگ با جاذبه‌های گردشگری که دارد، بهترین مکان برای کمپینگ در طبیعت دیدنی مشهد است. با وجود دو جاذبه آبشار و رودخانه کنگ در جوار روستا و در وسط دره، آب و هوای این منطقه لطیف‌تر شده و تا به حال، مورد توجه گردشگران زیادی هم قرار گرفته است. برای رسیدن به آبشار کنگ، همانجایی که خانواده‌ها کمپینگ کردند؛ به سمت جنوب غربی روستا حرکت کنید و از طبیعت بسیار زیبای آن لذت ببرید.

دره سرسبز کنگ علاوه بر رودخانه‌ای که دارد، از چندین آبشار کوچک هم میزبانی می‌کند. با این توصیف‌ها، به احتمال زیاد متوجه شده اید که کنگ منطقه‌ای ییلاقی بوده و دمای هوا در اطراف دره و رودخانه آن، به طور معمول 4 درجه کمتر و خنک‌تر از مرکز شهر مشهد است.

بهترین زمان برای کمپ زدن در این مکان ییلاقی همان بهار تا تابستان است؛ زیرا با شروع فصل زمستان، آب و هوای اطراف این روستا به شدت سرد می‌شود. اوایل روزهای پاییزی کنگ هم زیباست، اما برای کمپینگ کردن در این زمان پیشنهاد نمی‌شود.
 

ییلاق شاندیز (بهترین ییلاقات زیبای مشهد)

 

آدرس: 20 کیلومتری شمال غرب مشهد
هزینه ورودی: رایگان

 

منطقه ییلاقی شاندیز
منبع گوگل مپ

برای اینکه در اطراف مشهد لوازم کمپینگ خود را بچینید، دنبال آب و هوای بکر و طبیعت سرسبز هستید؟ از «بهترین مکان‌های کمپینگ اطراف مشهد و طبیعت گردی» ییلاقات زیبای شاندیز است. برای کمپ زدن در این مکان ییلاقی ابتدا با جاذبه‌های تماشایی آن که در ادامه آمده، آشنا شوید.


کجای شاندیز بریم خوبه؟ از اینجا بخوانید جاهای دیدنی شاندیز


پارک جنگلی شاندیز

 

آدرس: شاندیز مشهد، انتهای شهرستان شاندیز به سمت ابرده
هزینه ورودی: دارد
 

 

پارک جنگلی شاندیز برای کمپینگ در مشهد
منبع گوگل مپ

 

این پارک جنگلی که به اسم بوستان پردیس شاندیز مشهد هم شناخته می‌شود، در بهار و تابستان زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد. وسعت پارک جنگلی به 5 هکتار می‌رسد و برای کمپ زدن گردشگران به امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی و فضای مختص بازی کودکان مجهز شده است.

علاوه بر این پارک جنگلی، روستاهای توابع شاندیز هم برای اتراق کردن و کمپینگ‌های دوستانه و خانوادگی پیشنهاد می‌شوند. مثلا روستای زشک و ابرده می‌توانند مقصد بعدی شما برای کمپینگ اطراف مشهد باشند. اگر در راه برگشت از پارک جنگلی احساس کردید که انرژی‌تان افتاده و نیاز به وعده غذایی دندان‌گیر دارید، رستوران‌های شاندیز انرژی از دست رفته شما را برمی‌گردانند.


از پارکی همه‌چیز تمام برای طبیعت گردی در مشهد بخوانید پارک جنگلی طرق مشهد


 

روستای زشک

 

آدرس: فاصله ۲۰ کیلومتری از شهر مشهد مقدس
هزینه ورودی: رایگان 

 

روستای زشک مشهد‭
منبع گوگل مپ


زشک از دو جنبه گردشگری و کمپینگ انتخاب خوبی است؛ چرا که رودخانه دائمی و چشمه‌هایی که از بخش جنوبی می‌گذرند، جاذبه‌های این منطقه ییلاقی را حفظ کرده اند. علاوه بر فعالیت‌های کمپینگ می‌توانید از جاهای دیدنی زشک که در بخش زیر آمده بازدید کنید:
 

  • چشمه قلقلی


این جاذبه جزو جوشان‌ترین چشمه های اطراف مشهد بوده و برای رسیدن به آن لازم است 4 کیلومتر راه خاکی را بپیمایید.

 

  • روستای سقف‌های شیروانی


بافت سنتی که زشک دارد، همیشه جلب توجه می‌کند. اگر شما هم به سمت این جاذبه کشیده شدید، از باغ‌دارهای آنجا بخواهید که طبیعت نهفته آن را به شما نشان بدهند.

 

  • قله شیرباد


بام خراسان یا قله شیرباد که بلندترین قله کوهستان بینالود بوده، موقعیت خوبی برای دیدن مناظر زیبای روستاهای اطراف دارد.

 

  • دره نِهِل


این دره سرسبز در روستای زشک هم می‌تواند مکان مناسبی برای کمپینگ در اطراف مشهد باشد؛ زیرا سرچشمه روستا در آن واقع شده است. اگر در فصل بهار یا تابستان در دره نِهِل کمپینگ می‌کنید، رایحه گل‌های بابونه، هوش و حواس را از شما خواهد گرفت.

 

  • قله چمن


در کنار پهن کردن بساط کمپینگ دوست دارید که کوهنوردی سبک هم داشته باشید؟ قله چمن در روستای زشک، این خواسته شما را برآورده می‌کند. با رفتن به قله چمن، فرصت مناسبی برای چیدن گیاهان دارویی و خوراکی دارید. اکثر اوقات این گیاهان از دید خیلی از طبیعت دوستان، دور می‌ماند.

روستای ابرده شاندیز

 

آدرس: مشهد، شاندیز، ۴ کیلومتر بالاتر در مسیر رودخانه زشک، روستای ابرده علیا
هزینه ورودی: رایگان

 

روستای ابرده شاندیز
منبع گوگل مپ

در امتداد رودخانه زشک، روستایی به نام ابرده قرار دارد. مسافت ابرده تا شاندیز، 4 کیلومتر بوده و از این لحاظ، در دسترس همه قرار دارد. روستای ابرده همانند زشک جزو مناطق سردسیر و ییلاقی است. آب و هوای دلنشین، مناطق سرسبز و سرزنده با رودخانه زلال، پتانسیل گردشگری این روستا را چندین برابر کرده است.

 تماشایی‌ترین زمان برای گردش و کمپینگ در حومه ابرده همان فصل بهار است. در این زمان، رودخانه خروشان‌تر از همیشه بوده و درخت‌های باغ با شکوفه‌های زیبا برای پذیرایی از طبیعت دوستان و گردشگران آماده هستند.


یک لیست کامل برای طبیعت‌دوست‌ها اینجاست روستاهای دیدنی اطراف مشهد


ییلاق طرقبه

 

آدرس: ۱۶ کیلومتری مشهد
هزینه ورودی: رایگان

 

ییلاق طرقبه
منبع گوگل مپ

علاوه‌بر شاندیز، طرقبه هم جزو «بهترین مکان‌های مناسب برای کمپ زدن در حومه شهر مشهد» است. از نظر موقعیت مکانی، طرقبه روی دامنه‌های رشته کوه بینالود و خصوصا در بخش شمالی آن واقع شده و آن را به منطقه سردسیر تبدیل کرده است.

برای کمپینگ در طرقبه می‌توانید سه دره سرسبز و سرزنده آن را در فصل بهار انتخاب کنید. جاغرق، دهبار و مایان از جاذبه‌های منطقه ییلاقی طرقبه و مناسب برای پهن کردن بساط کمپینگ خانواده‌ها هستند که در ادامه معرفی می‌کنیم.

دره جاغرق

 

آدرس: غرب طرقبه
هزینه ورودی: رایگان

 

جاغرق مشهد
منبع گوگل مپ

این دره شامل سه بخش به نام روستای عنبران، جاغرق و طرقدر است. این نقاط دیدنی به دلیل عبور رودخانه‌ای زیبا، سرسبز و باصفا هستند. 

رودخانه جاغرق که در اطراف دره قرار دارد، از نوع فصلی بوده، اما به دلیل وجود قنات، آبشار و چشمه، این منطقه سرسبزی خود را حفظ کرده است. از آنجایی که مدت‌هاست جاغرق برای پاتوق شب‌گردی مشهدی‌ها تبدیل شده، شب‌ها هم زمان مناسبی برای کمپینگ کردن در اطراف آن است.

بند گلستان

 

آدرس: ۵ ‏کیلومتری شمال شرق طرقبه
هزینه ورودی: رایگان

 

بند گلستان مشهد
منبع گوگل مپ

مناطق اطراف بند گلستان در فصل بهار و تابستان، سرسبز و مناسب دورهمی‌های خانوادگی هستند. اگر فصل بهار را برای سر زدن به بند گلستان انتخاب می‌کنید، ماهیگیری هم به لیست فعالیت‌های تفریحی برای کمپ زدن در اطراف مشهد اضافه می‌شود. 


تجربه ماهیگیری دارید؟ حتما بخوانید ماهیگیری در مشهد


بعد از ماهیگیری می‌توانید از روستاهای اطراف آن یعنی حصار، ازغد و مایان هم دیدن کنید. حتی خود روستای بند گلستان هم می‌تواند از مقاصد گردشگری شما باشد! برای رسیدن به بند گلستان ابتدا باید به روستای کوهستانی به همین نام برسید. 

رودخانه مایان

 

آدرس روستای مایان: مشهد، جاده طرقبه، جاده روستای حصارگلستان، ۵ کیلومتر پس از روستای حصار
هزینه ورودی: رایگان

 

رودخانه مایان مشهد
منبع گوگل مپ

رودخانه مایان هم می‌تواند از جاهای مناسب برای کمپ زدن در حومه شهر مشهد باشد. بهترین زمان برای بازدید و همچنین، چیدن بساط کمپینگ در اطراف این رودخانه، فصل بهار است. در این زمان، رودخانه مایان نسبت به سایر فصل‌ها، پرآب‌تر و خروشان‌تر بوده و لحظات شما را خاطره‌انگیزتر می‌کند.

روستای ییلاقی خادر


آدرس: شهرستان مشهد، ۲۰ کیلومتری دهستان شاندیز، روستای خادر
هزینه ورودی: رایگان

 

روستای ییلاقی خادر
منبع گوگل مپ

در صورتی که در مسیر جاده شاندیز قرار گرفته باشید، دسترسی به روستای ییلاقی خادر چندان سخت نیست. بعد از رسیدن به منطقه ییلاقی خادر می‌توانید اطراف سرچشمه، آتشکده روستا، دخمه غارنشینان و آغل سرفه را برای داشتن اوقاتی خوش و سرشار از هوایی تازه انتخاب کنید.

روستای نغندر در حوالی طرقبه

 

آدرس: مشهد، شهرستان طرقبه، بعد از کمربندی امام خمینی
هزینه ورودی: رایگان

 

روستای نغندر در حوالی طرقبه از جاهای مناسب برای کمپ زدن در اطراف شهر مشهد

به دنبال روستای ییلاقی در اطراف جاغرق هستید که کمپ بزنید؟ روستای نغندر از بخش‌های شهرستان طرقبه و محدود به جاغرق از جنوب، برای گردشگری و کمپینگ مناسب است. این روستا مثل یک تکه از پازل‌های چهل تکه، ییلاقات مشهد را به هم متصل می‌کند. 

نغندر همانند جاغرق از جمله نواحی سردسیر بوده و برای کمپینگ بهتر است اطراف چشمه‌های آن را انتخاب کنید. در اطراف این ناحیه، درخت‌های توت و تمشک را می‌بینید که به بار نشسته اند. اگر در ماه پایانی تابستان به نغندر سفر کنید، احتمالا گردوهای تازه آویزان شده از شاخه‌ها را هم ببینید که برای چیدن‌شان لازم است از مالک باغ‌ها اجازه بگیرید.

بوژان نیشابور

 

آدرس: نیشابور، نزدیک روستای حصار بوژان
هزینه ورودی: رایگان

 

 

آبشار بوژان نیشابور برای کمپینگ اطراف مشهد
منبع گوگل مپ

اگر مسیرتان به سمت جاده نیشابور خورده، بوژان را برای کمپینگ در حومه مشهد انتخاب کنید؛ چون که این روستا روی دامنه‌های کوه قرار دارد و از جمله مقاصد خنک و مناسب برای کمپ زدن است. 

خنک‌ترین نقطه برای کمپینگ را می‌خواهید؟ اطراف رودخانه بوژان را انتخاب کنید. در مسیر رسیدن به آن، آبشارهای کوچک و بزرگی قرار دارند. اگر بارندگی سالانه خوب باشد، این آبشارها از نمای نسبتا دور هم دیده می‌شوند. برای رسیدن به آبشار تقریبا به مدت 3 ساعت پیاده روی، راه است در صورتی که این مسیر را با خودروی شخصی بروید، کمتر از سه ساعت طول خواهید کشید.

علاوه براین‌ها، اطراف چشمه‌های بوژان هم مکان خوبی برای کمپینگ هستند. مناظر کنار چشمه شکراب و کلاغ چین در فصل بهار و تابستان، بسیار دیدنی و تماشایی هستند که فرصت دیدن آن‌ها را نباید از دست بدهید.


برای اولین بار است به بوژان می‌روید؟ حتما جاهای دیدنی بوژان نیشابور را بخوانید


 

ارتکند کلات

 

آدرس: چهل کیلومتر قبل از شهرستان کلات 

هزینه ورودی: رایگان

 

ارتکند کلات از مکان های کمپینگ مشهد

ییلاقات کلات شامل تفریحگاه‌های بسیاری بوده و از این بین، ارتکند بهترین مکان برای کمپینگ است. این روستا تمام جاذبه‌های طبیعت گردی را در خود جای داده است مثل رودخانه، جنگل، آبشار و کوه. خیلی‌ها معتقدند آنقدر که باید به آبشار ارتکند کلات پرداخته نمی‌شود و به همین خاطر، این منطقه به بهشتی پنهان تبدیل شده است.

برای رسیدن به آبشار ارتکند کلات می‌بایست از کنار روستای سررود بگذرید. سررود هفت کیلومتر از جاده اصلی فاصله دارد و بعد از آن به آبشار ارتکند می‌رسید.
 

آبشار آبگرم کلات

 

آدرس: 80 کیلومتری مشهد (بعد از امامزاده سید، روستای محمدیه، روستای گوجگی و آب معدنی کلات)
هزینه ورودی: رایگان

 

آبشار آبگرم کلات از جاهای کمپینگ مشهد

حالا که اسم ارتکند به میان آمد، نمی‌توان از آبشار آبگرم کلات چیزی نگفت. این آبشار، یک حوضچه کوچک دارد که اکثر مسافران، زائران و گردشگران بدشان نمی‌آید که آب‌تنی داشته باشند. کمترین زمانی که برای رفتن به آبشار آبگرم کلات نیاز دارید، یک روز کامل است. بهترین فصل برای کمپ زدن در نزدیکی آبشار آبگرم کلات هم از بهار تا اوایل پاییز است.
 

آبشار بابا رمضان کلات

 

آدرس: جاده مشهد به کلات به سمت درگز، 5 کیلومتری روستای بابا رمضان
هزینه ورودی: رایگان

 


تردد زیادی به سمت کلات دارید؟ اگر اینطور است، در کنار آبشار بابا رمضان کلات کمپ بزنید. ارتفاع این آبشار به 10 متر می‌رسد و جزو آبشارهای پرآب اطراف مشهد محسوب می‌شود. طبیعت اطراف این منطقه، دست نخورده باقی مانده و همین باعث شده تا از مورد توجه گردشگران زیادی باشد.
 

بند طرق

 

آدرس: ۱۴‌ کیلومتری جنوب شرقی مشهد
هزینه ورودی: رایگان

 

عکس بند طرق از مکان های کمپینگ مشهد

طبیعتی چشم نواز و زیبا تا انتهای بند طرق کشیده شده و با لوازم کمپینگی که دارید می‌توانید خودتان را به دل طبیعت دعوت کنید. علاوه بر نشستن و دم کردن چای آتشی، ماهیگیری تفریحی هم می‌توانید داشته باشید و لذت گشت و گذار در جاهای دیدنی اطراف مشهد را بیشتر کنید.

روستای فریزی


آدرس: ۷۰ کیلومتری کلانشهر مشهد
هزینه ورودی: رایگان

 

عکس بهترین مکان‌ گردشگری برای کمپینگ مشهد؛ روستای فریزی

روستای فریزی در گلبهار با باغ‌های میوه و درخت‌های خرمی که دارد، به بهترین مکان‌ گردشگری برای کمپینگ معروف شده است. برای دسترسی به روستا باید به دل کوه بزنید. البته مسیر رسیدن به آن آسفالت است و با خودروی شخصی می‌توانید تردد داشته باشید. 

بعد از رسیدن به آن، اماکن اطراف رودخانه فریز را برای بساط کمپینگ انتخاب کنید و از فضای سبز و خوش آب و هوای آن لذت ببرید. طبق بازخوردها، آب این رودخانه بسیار زیاد است و بخشی از آب شهرستان چناران هم از آن تامین می‌شود. علاوه‌بر کمپینگ زدن، فریزی برای کوهنوردی و فتح قله بینالود مکان مناسبی است. 

پارک جنگلی غدیر مشهد


آدرس: مسیر بزرگراه باغچه
هزینه ورودی: رایگان

 

عکس مکان های کمپینگ مشهد

پارک جنگلی غدیر مشهد از بهترین کمپ‌های گردشگری و پارک‌های مسافر مشهد است و شرایط ویژه‌ای برای تفریح مسافران و حتی مشهدی‌ها دارد. اگر واقع بین باشیم، این پارک خوش‌مسیر است. برای رفتن به سمت حاشیه جنوب غربی شهر شروع به حرکت کنید و با نزدیک شدن به مسیر میدان غدیر به آن می‌رسید.

رودخانه دهبار

 

آدرس: روستای طرقدر، بعد از دره ارغوان، دوراهی دهبار-کلات
هزینه ورودی: رایگان

 


 

رودخانه دهبار مشهد
منبع گوگل مپ

روستای دهبار با دارا بودن رودخانه‌ای که به بند گلستان می‌ریزد، از اماکن مناسب برای کمپینگ اطراف شهر مشهد است. رودخانه دهبار در طول مسیر خود پوشش گیاهی سرسبزی را ایجاد کرده و منظره‌ای تماشایی و شاعرانه پیش روی طبیعت‌دوست‌ها قرار می‌دهد.

رودخانه شلگرد مشهد

 

آدرس روستای شلگرد: ۱۲ کیلومتری جنوب مشهد، انتها سیدی، جاده مغان
هزینه ورودی: رایگان

 


اگر می‎خواهید خیلی از مشهد فاصله بگیرید، رودخانه شلگرد را برای کمپ انتخاب کنید. به دلیل وجود این رودخانه، پوشش گیاهی اطراف آن سبب شده تا به یکی از جاذبه‌های تماشایی حومه مشهد تبدیل شود. 
 

رودخانه ازغد

 

آدرس روستای ازغد: مسیر جاده مشهد به طرقبه، اواسط راه و سمت چپ جاده، خیابان آرامگاه امامزادگان یاسر و ناصر، حدود ۱۸ کیلومتر بعد از روستای حصار گلستان 
هزینه ورودی: رایگان

 

رودخانه ازغد برای کمپ زدن در مشهد

با عبور رودخانه ازغد از کوه فلسکه تا بند گلستان، پوشش گیاهی طبیعی در فضای اطراف آن ایجاد شده است. به همین خاطر، محدوده رودخانه ازغد مکانی مناسب برای دورهمی‌های خانوادگی است.

چشمه گراب

 

آدرس: حدود ۴۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد و در انتهای مسیر جاده قدیم سنگ بست به نیشابور
هزینه ورودی: رایگان

بهترین مکان برای کمپ زدن اطراف مشهد؛ چشمه گراب

گاهی تشخیص موقعیت مکانی برای پیک نیک زدن یا کمپینگ سخت است. چشمه گراب از همانجاهایی است که هم می‌توانید پیک نیک بزنید و هم برای کمپینگ بساط بچینید. این منطقه فقط شامل یک چشمه نیست. چشمه‌های آبی به فاصله 500 متر در کنار هم قرار دارند که فرصت فال و تماشا را در اختیار شما قرار می‌دهند.


فرصت آشنایی با چشمه‌های زیبای مشهد را از دست ندهید چشمه های اطراف مشهد



 

رودخانه پنج دره

 

آدرس: طرقبه، طرقدر، به سمت روستای کلاته آهن
هزینه ورودی: رایگان

 

عکس رودخانه پنج دره از مکان‌های پیشنهادی برای کمپینگ در اطراف شهر مشهد

قبل از رسیدن به دره ارغوان، رودخانه پنج دره قرار دارد که به بهترین جا برای کمپینگ اطراف مشهد معروف شده است. این رودخانه از کوه و کمر رشته‌های بینالود سرچشمه گرفته و به دره ارغوان هم می‌رسد. به طور کلی، تماشای مناظر سرسبز و خوش سیما در اطراف از جاذبه‌های گردشگری این رودخانه به شمار می‌آید.

مسیر رودخانه پنج دره به اینصورت است که هر وقت که خسته شدید، می‌توانید کمپ زدن را شروع کنید. چون همه جای آن قشنگ، زیبا و نفس‌گیر است و می‌توانید آب و هوای تازه‌ای را وارد ریه‌های‌تان کنید.

دره ارغوان


آدرس: در چهار کیلومتری ییلاق طرقبه و در مسیر طرقدر و روستای کلاته آهن
هزینه ورودی: رایگان

 

عکس دره ارغوان مشهد


دشت یا دره ارغوان که در منطقه جنگلی طرقبه قرار دارد، از مکان‌های مناسب برای کمپینگ در فصل بهار است. برخلاف اسم به ظاهر ترسناکی که دره ارغوان دارد، این منطقه بعد از عید نوروز دیدنی و تماشایی است. شاید برای‌تان این سوال پیش بیاید که چرا بهترین زمان برای کمپینگ در دشت ارغوان، فصل بهار است؛ زیرا این دره، درخت‌های خاصی دارد که با رسیدن فصل بهار به رنگ ارغوانی آرایش و تزئین می‌شوند. آنجاست که پهن کردن بساط کمپینگ و چادر زدن در طبیعت، لذت حضور و سرگرمی را چندین برابر می‌کند.


این دره تا طرقبه فاصله کمی داشته و در اطراف خودش جاذبه‌های طبیعی دارد که می‌توان عنوان «بهترین مناطق ییلاقی اطراف مشهد» را به آن داد. چشمه‌ها، کوه‌ها و رودخانه‌های خروشان همان جاذبه‌های طبیعی اطراف دره ارغوان هستند که جوانان و خانواده‌ها را به سمت خود جذب می‌کنند. 

روستای اخلمد

 

آدرس: در ۸۵کیلومتری شمال غربی مشهد 
هزینه ورودی: رایگان

 

اخلمد مشهد

اخلمد روستایی در نزدیکی مشهد، جزو بهترین بهترین مناطق ییلاقی محسوب می‌شود. رودخانه‌ دائمی که از وسط روستا می‌گذرد، آب و هوای این منطقه را بهشتی و سرسبز می‌کند. طبیعت اخلمد مشهد در بهار تا تابستان به قدری بکر و مسحورکننده است که اصلا دل‌تان نمی‌آید بساط کمپینگ را جمع کنید! از جاهای دیدنی اخلمد و مناسب برای کمپ زدن خانواده‌ها، مسیر روستا تا آبشار است. وقتی این مسیر را طی می‌کنید، با باغ‌های پلکانی و فضاهای بازی روبرو می‌شوید که در کنار رودخانه اند. این مکان‌ها فرصت خوبی را برای اتراق و سرخ کردن جوجه آتشی را به شما می‌دهند. آیا هنوز هم مایل نیستید تا از این منطقه بکر، دیدن کنید؟


قبل از چادر زدن در فضای باز اطراف رودخانه اخلمد می‌توانید صخره نوردی کنید و یا به دره اجنه در نزدیکی همان جا سر بزنید. با رفتن به دره اجنه می‌تواند چشمه‌های معروف مشهد مثل آقا کرین، سرحصار، خواهش و بازدان را هم ببینید که جریان دارند.


اگر گذرتان به سمت جاده چناران افتاده، دست پر بروید  جاهای دیدنی چناران


وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

بهترین مکان‌های مناسب برای کمپ زدن اطراف مشهد، روستاهای دیدنی نزدیک به رشته‌ کوه‌های بینالود هستند. ییلاقات مشهد مثل طرقبه و شاندیز برای کمپینگ خانواده‌ها و جوانان، از معروف‌ترین مکان‌های گردشگری اند. پس وسایل کمپینگ را آماده کنید تا به بهترین مناطق ییلاقی اطراف مشهد سر بزنیم.

انتشار :  17 مرداد 1402 به روزرسانی :  6 تیر 1403 نویسنده :   فائزه حسین زاده خسرویه
تصاویر مرتبط
عکس دره ارغوان مشهد
  • عکس دره ارغوان مشهد
  • ییلاق طرقبه
  • بند گلستان مشهد
  • پارک جنگلی شاندیز برای کمپینگ در مشهد
  • رودخانه مایان مشهد
  • آبشار بوژان نیشابور برای کمپینگ اطراف مشهد
  • دره و رودخانه کنگ برای کمپینگ در اطراف مشهد
  • رودخانه دهبار مشهد
  • منطقه ییلاقی شاندیز
  • روستای زشک مشهد‭
  • روستای ابرده شاندیز
  • جاغرق مشهد
  • روستای ییلاقی خادر
  • رودخانه ازغد برای کمپ زدن در مشهد
  • عکس مکان های کمپینگ مشهد
  • روستای نغندر در حوالی طرقبه از جاهای مناسب برای کمپ زدن در اطراف شهر مشهد
  • ارتکند کلات از مکان های کمپینگ مشهد
  • اخلمد مشهد
  • عکس بهترین مکان‌ گردشگری برای کمپینگ مشهد؛ روستای فریزی
  • عکس رودخانه پنج دره از مکان‌های پیشنهادی برای کمپینگ در اطراف شهر مشهد
  • بهترین مکان برای کمپ زدن اطراف مشهد؛ چشمه گراب
  • عکس بند طرق از مکان های کمپینگ مشهد
  • آبشار آبگرم کلات از جاهای کمپینگ مشهد
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد
تورهای مشابه