پارک جنگلی طرق مشهد (امکانات؛ مسیرهای دسترسی؛ تصاویر)

طرق

شهر پهناور مشهد (mashhad) هر ساله گردشگران زیادی را درون خود جای می دهد و تور مشهد از محبوب ترین تورهای زیارتی و سیاحتی است. به همین دلیل باید مکان‌های تفریحی، استراحتگاه و… برای این مسافران در نظر گرفته شود تا تجربه سفر آنها به این شهر برایشان به یاد ماندنی باشد. در شهر مشهد علاوه بر حرم امام رضا که یکی از مهمترین جاذبه‌های مذهبی این شهر است، خانه‌های تاریخی، جاذبه های تفریحی و چشمه های بکر و آبشارهای فوق العاده ای وجود دارد که رفتن به آن‌ها بی شک برای شما جذاب خواهد بود.

با این حال یکی از مکان‌هایی که پیش تمامی مسافران و به خصوص آنهایی که برای بازدید از حرم امام رضا می‌آیند محبوبیت بالایی دارد، پارک جنگلی طرق یا بوستان غدیر است که بازدید از آن میتواند برای دقایقی شما را از شلوغی شهر دور کند و اجازه دهد تا در آرامش استراحت کنید. در ادامه این مطلب بیشتر در خصوص پارک جنگلی طرق (بوستان غدیر) صحبت خواهیم کرد.

 

جنگل طرق مشهد

 

پارک جنگلی طرق مشهد کجاست

 

پارک جنگلی طرق یا بوستان غدیر مشهد در ورودی شهر از سمت تهران قرار گرفته و در حاشیه جنوب غربی شهر مشهد واقع شده است. امکانات پارک جنگلی طرق هر ساله توسط شهرداری این شهر بهسازی، تعمیر و نگهداری میشوند تا زائران و سایر مسافرانی که به شهر مشهد می‌آیند بتوانند اوقات خوشی را در این پارک سپری کنند. مساحت تقریبی این پارک جنگلی حدود 186 هکتار است و برای دسترسی به آن باید به بزرگراه شهید کلانتری، در کنار میدان غدیر بروید. در ضمن جالب است بدانید که طراحی بوستان غدیر در مشهد هنوز به پایان نرسیده و در آینده و بعد از اتمام طرح‌های اجرا شده توسط شهرداری، این پارک زیبا جلوه‌ای بی نظیر پیدا خواهد کرد. اما نباید این موضوع را نادیده گرفت که الان نیز ظاهرِ این پارک زیبا و دلنشین است.

 

پارک جنگلی طرق مشهد

 

فضای داخلی پارک جنگلی طرق

 

بوستان غدیر مشهد که با نام پارک جنگلی طرق هم شناخته میشود گونه‌های گیاهی و درختان مختلفی را درون خود جای داده که فضای سبز زیبایی را ایجاد کرده است. بیشتر درختان موجود در این پارک عبارتند از زبان گنجشک، اقاقیا و درختان سوزنی برگ مانند کاج و… علاوه بر این موارد، درختان زیبایی مانند سرو خمره‌ای، سیب، سپیدار، نارون چتری و افرا نیز در این پارک دیده میشوند اما تعداد آنها نسبت به سایر انواع درخت در پارک طرق کمتر می‌باشد. بوستان غدیر مشهد در سال ۱۳۷۷ افتتاح شد و توانست چیزی در حدود ۱۰۰ هکتار جنگل مصنوعی به علاوه امکانات تفریحی و رفاهی مختلف در اختیار بازدیدکنندگان تور مشهد بگذارد. جالب است بدانید که بوستان غدیر در مشهد یکی از بزرگ ترین پارک‌های جنگلی کشورمان است. در این پارک زیبا محیط خاصی را به برپا کردن چادر و ایجاد کم اختصاص دادند که در آن امکانات مختلفی مانند روشنایی معابر، زمین بازی برای کودکان، سرویس‌های بهداشتی، فروشگاه و سکو برای برپا کردن چادر قرار دارد. 

 

امکانات پارک جنگلی طرق

 

جنگل طرق مشهد

 

تا اینجای کار بخشی از امکانات پارک جنگلی طرق یا بوستان غدیر مشهد را با هم بررسی کردیم. اما بهتر است بدانید تمامی امکانات این پارک زیبا به مواردی که گفتیم خلاصه نمی شود. از آنجایی که تعداد مسافرانی که به جاهای دیدنی مشهد سر می زنند در طول سال وارد میشوند بسیار بالاست، این پارک باید ظرفیت پذیرایی از مسافران را داشته باشد و بتواند محیطی امن و راحت برای آنها فراهم کند. در ادامه سایر امکانات پارک طرق مشهد را با هم مورد بررسی قرار میدهیم:

  • حمام عمومی
  • نانوایی
  • پارکینگ بزرگ با ظرفیت 4000 خودرو
  • 5 ایستگاه موقت اسکان دارای آلاچیق که برای نصب چادر مناسب هستند.
  • 200 عدد کانکس به مساحت 12 متر که در کنار فضای دریاچه مصنوعی و جنگلی قرار گرفته‌اند و دارای فرش و کولر هستند.
  • سکوی‌های مناسب برای تهیه آب شرب
  • رستوران
  • 160 دستشویی عمومی برای رفاه حال بازدید کنندگان
  • فروشگاه‌های مواد غذایی
  • 20 جایگاه مخصوص شارژ تلفن همراه
  • دریاچه مصنوعی دارای امکانات و وسایل قایقرانی که مساحتی در حدود 1500 متر مربع دارد
  • داشتن سالن بحران به مساحت 1500 متر مربع که برای شرایط اضطراری مورد استفاده قرار میگیرد.
  • دارای حسینه‌ای به زیربنای 500 مترمربع که برای مراسمات مذهبی مورد استفاده قرار میگیرد.
  • غرفه‌های فروش صنایع دستی
  • دستگاه‌های بدنسازی و ورزشی
  • سینما 5 بعدی
  • واحد حراست با گشت 24 ساعته در پارک که امنیت مسافران و کسانی که در این مکان اسکان دارند را تامین میکند. 
  • وجود وسایل حمل و نقل عمومی به سمت حرم مطهر امام رضا و بالعکس 

 

رفتن به پارک جنگلی طرق (بوستان غدیر)

 

رفتن به پارک جنگلی طرق در مشهد و استفاده از امکانات درون آن نیاز به پرداخت مبلغ محدودی دارد و بسته به حجم استفاده از امکانات مبلغ مورد نظر نیز افزایش پیدا خواهد کرد.  البته با توجه به شرایط کرونا و بسته بودن این پارک برای مدت طولانی هنوز مشخص نیست که چه مبلغی برای ورود به آن، استفاده از کانکس ها، پارکینگ و… چقدر است. اما ساده ترین راه برای اطلاع پیدا کردن از این موارد، تماس گرفتن با مسئولین بخش‌های مختلف بوستان غدیر در مشهد میباشد. در ادامه شماره تماس بخش‌های مختلف این پارک را با شما در میان میگذاریم تا از شرایط و قیمت هایی که وضع شده با خبر باشید.

  • دفتر مدیریت کمپ غدیر: 051333860114
  • تلفن رزرو کانکس: 09158202123 و 09155197467
  • مسئول بهره برداری: 09390212272
  • شهرداری منطقه 7 مشهد برای مطرح کردن شکایات: 051333418340

 

مسیرهای دسترسی پارک جنگلی طرق در مشهد

 

شهر مشهد دارای ورودی‌های مختلف است و بسته به مسیری که از آن وارد شهر مشهد میشوید، مسیر دسترسی شما به بوستان غدیر در مشهد تغییر خواهد کرد. در ادامه این مسیر‌ها را خدمت شما معرفی میکنیم.

  • افرادی که از سمت جنوب (کرمان، نیشابور، اصفهان، یزد و تهران) وارد مشهد میشوند: این افراد باید بعد از خروج از بزرگراه مشهد باغچه و قبل از ورود به تقاطع غیر همسطح اسلام به سمت راست رفته و وارد بزرگراه کندور شوند. بعد از آن از زیر پل اسلام باید عبور کنند تا به بلوار ثامن برسند و در پایان وارد اولین خیابان سمت راست شده و مسیر خود را به سمت ورودی غدیر 2 ادامه دهند تا به پارک جنگلی طرق برسند.
  • افرادی که از سمت شمال وارد مشهد می شوند: این افراد باید ابتدا وارد بزرگراه شهید کلانتری شده و بعد از آن پس از تقاطع غیر همسطح غدیر و قبل از تقاطع غیر همسطح اسلام به سمت راست بروند.

در این میان شاید دلتان بخواهد از زیباترین چشمه های مشهد هم بازدید کنید و کم کم به مرکز شهر مشهد بروید و از جاهای دیدنی نزدیک حرم مطهر هم بازدید کنید.

در پایان در نظر داشته باشید که شاید این مکان از حرم و مرکز شهر فاصله زیادی دارد، اما اگر به دنبال یک محل اسکان مناسب و با قیمت پایین هستید قطعا اینجا گزینه خوبی برای شما خواهد بود.

 

کمپ طرق مشهد

 

پارک جنگلی طرق، کمپ زائر مشهد

 

گردشگرانی که تور مشهد از اصفهان یا تور مشهد از تبریز را انتخاب می کنند، می توانند در پارک جنگلی مشهد اتراق کنند و چادر بزنند. کمپ طرق مشهد که در بوستان غدیر مشهد قرار دارد، مخصوص گردشگرانی احداث شده است که بتوانند در سفر خود به مشهد در هزینه های سفر صرفه جویی کنند و در کمپ طرق اقامت داشته باشند. این کمپ زائر در ایام پیک سفر، بهار، تابستان و زمستان به شدت شلوغ می شود. جالب است بدانید ظرفیت کمپ الغدیر مشهد  4 هزار چادر و 300 کلبه است و با اینکه فاصله نسبتا زیادی با مشهد دارد، گردشگران زیادی را به سوی می کشاند. کمپ های تفریحی مشهد نزد افراد زیادی محبوب هستند و پارک جنگلی غدیر از این قاعده مستثنا نیست. کمپ زائر مشهد با داشتن امکانات رفاهی مناسب، آب و هوای فوق العاده بکر همواره میزان تمامی گردشگران است. پارک جنگلی غدیر، مشهد اولین کمپ مسافرتی مشهد است که فاصله تقریبا زیادی با ترمینال دارد. این کمپ به قدری زیبا و سرسبز است که شما را به یاد جاهای دیدنی شمال می اندازد و دلتان می خواهد تور شمال از مشهد را رزرو کنید. 

برای رزرو تور به مقاصد داخلی و خارجی با تورگردان همراه باشید. 

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

شهر پهناور مشهد هر ساله گردشگران زیادی را درون خود جای می دهد. به همین دلیل باید مکان‌های تفریحی، استراحتگاه و… برای این مسافران در نظر گرفته شود تا تجربه سفر آنها به این شهر برایشان به یاد ماندنی باشد. یکی از مکان‌هایی که پیش تمامی مسافران و به خصوص آنهایی که برای بازدید از حرم امام رضا می‌آیند محبوبیت بالایی دارد، پارک جنگلی طرق یا بوستان غدیر است که بازدید از آن میتواند برای دقایقی شما را از شلوغی شهر دور کند و اجازه دهد تا در آرامش استراحت کنید.

انتشار :  21 اردیبهشت 1401 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   بابک بیاتی
تصاویر مرتبط
جنگل طرق مشهد
  • جنگل طرق مشهد
  • پارک جنگلی طرق مشهد
  • جنگل طرق مشهد
  • پارک جنگلی طرق، کمپ زائر مشهد
  • no_image
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
6 دیدگاه در رابطه با این مطلب وجود دارد .
سجادپنج شنبه 11 اسفند 1401
سلام خسته نباشید چرا جواب نمیدید زنگ میزنم ممنون میشم جواب بدید
محمددوشنبه 28 شهریور 1401
چرا هیچکدام از شمارها برای رزرو جواب درست نمیدن و مدام پاسکاری میکنن؟
مهساچهارشنبه 9 شهریور 1401
چرا هیچکدوم از شماره ها جواب نمیدن؟
سلامشنبه 4 تیر 1401
هیچ کدام از شماره تماسها پاسخگو نیستند.
رومیناجمعه 13 خرداد 1401
عالی من رفتم خیلی خوب به همتون پیشنهاد میکنم???? (✷‿✷)
عاطفه شبان دولت ابادیپنج شنبه 29 اردیبهشت 1401
بسیار جای خوب وعالی هست از عوامل این مجموعه سپاسگزارم مخصوص نیرویی انتظامی