مکان های تفریحی مشهد برای کودکان (دیدنی‌ها برای کودکان در مشهد)

مکان های تفریحی مشهد برای کودکان

دیدنی‌های مشهد برای کودکان معادل با مکان‌های تفریحی کودکان در مشهد است. بهترین مراکز تفریحی مشهد برای کودکان شامل پارک علمی پروفسور بازیما، پارک‌های بازی روباز مثل کوهسنگی و پارک ملت، شهربازي سرپوشيده، سینمای کودک، کافه بازی فکرینو، کودکانه حرم امام رضا و پارک‌‌های آبی مثل موج‌های خروشان و پارک ساحلی آفتاب است. برای سر زدن به هر کدام از تفریحات لازم است شما نیز همراه با کودک‌تان در این مراکز حضور داشته باشید. در ادامه با مجله تورگردان و معرفی بیش از 10 جای تفریحی مشهد کودکان همراه باشید. 

فهرست مطالب

پارک علمی پروفسور بازیما


آدرس: مشهد، انتهای بلوار خیام شمالی، مجتمع تجاری وصال، طبقه 4
ساعت کاری: همه روزه از 9 صبح تا 17

پارک علمی پروفسور بازیما - بهترین مکان تفریحی برای کودک
منبع: گوگل مپ
 
از بهترین مکان‌های تفریحی مشهد برای کودکان با محوریت آموزش علمی، پارک علمی پروفسور بازیماست. خاص بودن طراحی و بخش‌های تفریحی پروفسور بازیما سبب شده تا در لیست جاهای دیدنی مشهد هم قرار بگیرد. این پارک برای تمامی کودکان جذاب و مهیج است؛ چون که اولین تور علمی ایران در این مجموعه برگزار می‌شود و شبیهش را در هیچ جای دیگری از کشورمان نمی‌توانید پیدا کنید. در روزهای تحصیلی، بیشتر کودکان و نوجوانان برای اردوی علمی به این مرکز آورده می‌شوند. در تعطیلاتی مثل تابستان‌ها و ایام نوروز، رفت و آمد گردشگران به همراه کودکان‌شان به پروفسور بازیما بیشتر می‌شود. اگر شما هم تمایل دارید که کودک‌تان را برای تفریح به این پارک علمی و تفریحی بیاورید، خودتان هم می‌توانید حضور داشته باشید و سفری علمی را تجربه کنید.


زمین‌شناسی، زیست‌شناسی و نجوم از موضوعات اصلی سفرهای علمی پروفسور بازیماست. از افتخارات این مجموعه بازی برای کودکان، نوجوانان و گردشگران، کسب جایگاه سومین پارک علمی در سطح بین المللی است. برای رزرو سانس در این پارک علمی و تفریحی، به صورت حضوری می‌بایست مراجعه کنید. از آنجایی که در راهنمای سفر به مشهد کمتر کسی پیدا می‌شود که از بهترین‌ها و خاص‌ترین اماکن تفریحی برای کودکان بگوید، اینجا سعی کردیم تمامی اطلاعات را در اختیار شما بگذاریم. پس به موارد بعدی هم دقت کنید.
 

خانه بازی پونی پارک


آدرس: میدان جانباز، مجتمع تجاری نیکا، طبقه مثبت 3

لینک اینستاگرام پونی پارک: https://www.instagram.com/pony__park/

پونی پارک مشهد از مراکز تفریحی برای کودکان در مشهد
منبع: گوگل مپ
 
پونی پارک مشهد، یک خانه بازی است و جزو جاهای تفریحی مشهد محسوب می‌شود. این پارک تفریحی مثل شهر مشاغل کارالند است و یک محیط بازی مثل خانه تولد هم دارد. اگر به دنبال مکانی مناسب برای تفریح و غافل‌گیری فرزندتان برای تولد هستید، پونی پارک را انتخاب کنید. 


در بخش شهر مشاغل کارالند، کودکان می‌توانند تجربه‌ای نزدیک به مشاغل مورد علاقه‌شان داشته باشند. این خانه بازی مدرن از نوع سرپوشیده بوده و برای مراجعه در زمستان، پاییز، بهار و حتی تابستان از امکانات رفاهی کاملی برخوردار است.
 

هلیوم پارک مشهد


آدرس: مشهد، بلوار جانباز، بین جانباز ۵ و ۷ طبقه ۴ و ۵ برج تجاری مروارید گوهرشاد
ساعت بازی در هلیوم پارک:  همه روزه 9 صبح تا 23

شماره تماس: 05135869683

لینک اینستاگرام هلیوم پارک مشهد: https://www.instagram.com/helium_park_iran/

هلیوم پارک از تفریحات مشهد برای کودکان
منبع: گوگل مپ
 
در میان تفریحات مشهد برای کودکان، هیچ چیزی نمی‌تواند جای بازی‌های پرشی را بگیرد. هلیوم پارک مشهد به دلیل اینکه محیط و فضای خوب برای بازی‌های پرشی، با هیچ مرکز تفریحی دیگری جایگزین نمی‌شود. این پارک پرشی، اولین پارک ترامپولین ایران محسوب می‌شود و حتی بزرگسالان هم می‌توانند روی فعالیت‌های جذاب و سرگرمی آن حساب باز کنند. اگر مایل هستید تا خانوادگی به این مجموعه تفریحی سر بزنید، طبقه‌های بازی مخصوص خانم‌ها و آقایان برای حضورتان در نظر گرفته شده است. 


برجسته‌ترین بازی‌ها در هلیوم پارک، بازی‌های جذاب و پرشی VR هستند که به نام بازی‌های واقعیت مجازی هم شناخته می‌شوند. در بازی‌های واقعیت مجازی، مدرن‌ترین تجهیزات دیجیتال در اختیار شما قرار می‌گیرد و با خیال راحت می‌توانید از همه چیز لذت ببرید. 
بعد از آن، بسکتبال، صخره نوردی، نینجا کورد، ژیمناستیک، والیبال و فری جامپینگ از فعالیت‌های تفریحی در هلیوم پارک هستند. خانواده‌ها و بچه‌ها بدون محدودیت می‌توانند از هر کدام از این سرگرمی‌ها لذت ببرند. 
 

سالن پاتیناژ مشهد


آدرس: مشهد، شاندیز، شهر رویایی شاندیز، مرکز خرید و سرگرمی پدیده شاندیز، بلوک ۵

ساعت فعالیت: همه‌روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۲

شماره تماس: ۰۵۱۳۸۸۸۸۲۰۲۰

سالن پاتیناژ مشهد برای تفریح و سرگرمی کودکان
منبع: گوگل مپ
 
چه خودتان و چه فرزندتان دوست داشته باشید اسکی روی یخ بازی کنید، سالن پاتیناژ مشهد پاتوق شما خواهد بود. این سالن بازی جزو مراکز تفریحی اطراف مشهد برای کودکان بوده و برای گذراندن اوقات فراغت‎ در آن باید به سمت شهر رویایی شاندیز حرکت کنید. 
رفتن به سالن پاتیناژ و تفریح در آن را برای زمان‌هایی پیشنهاد می‌کنیم که قصد تماشای جاهای دیدنی اطراف مشهد را دارید. مثلا اگر برای شام می‌خواهید در رستوران های شاندیز باشید، بهتر است که یک یا دو ساعت قبل‌تر به سالن پاتیناژ بروید و به همراه فرزندتان، روی یخ اسکی بروید. در کنار بازی و تفریح، فرصت خرید و بازارگردی در مرکز خرید پدیده شاندیز هم برای شما مهیاست.
 

سایر شهربازی‌های کودکانه مشهد (لیست تفریحات سرپوشیده)

 

تعداد زیادی از جاهای تفریحی کودکان در مشهد را شهربازی‌های سرپوشیده شامل می‌شوند. لیست 9 شهربازی مهیج مشهد برای کودکان به همراه فعالیت‌های بازی و سرگرمی آن‌ها در بخش زیر آمده است:

نام شهربازی

بخش‌های بازی و سرگرمی

آدرس

ساعت کاری

راندولا پارک مشهد

آبشار شکلاتی، فواره شکلاتی و بازی‌های دیگری مرتبط با انواع شکلات و نوتلا

مشهد، بزرگراه آزادی، پیامبر اعظم ۵۱

16 تا 23:45 همه روزه

شهربازی معارفی نزدیک به حرم

شهربازی کودکانه: خانه فوم، کاروان زیارت، زنبور عسل، کشتی نوح

شهربازی: بازی راه رسیدن، بازی اتاق عمل، ماجراجویی و بازی راه و بی راه

مشهد، حرم امام رضا، ورودی باب‌الجواد

8:30 صبح تا 13 و 16 تا 19 همه روزه

شهربازی هپی لند مشهد

انگری برد، بیلیارد، ماشین کوبنده، هلی کوپتر، سینما چند بعدی، صخره نوردی، پلی استیشن، کاروس، کشتی، سیمیلاتور، ایکس باکس و دیگر بازی‌های کامپیوتوی

مشهد، خیابان طبرسی، بین طبرسی 27 و 29

10 صبح تا 23 همه روزه

شهربازی سرزمین عجایب

کشتی صبا، ماشین کوبنده، توماس، آفتاب مهتاب، کیدی راید هواپیما، کیدی راید حیوانات، ماجراجویان، مینی رایدر، تکان دهنده هواپیما، سک، زنبور و زرافه، فوتبال دستی، صندلی ماساژور

مشهد، انتهای بلوار خیام، طبقه فوقانی مجتمع تجاری الماس شرق

10 صبح تا 23 همه روزه

کلوپ پاندا در مشهد

اتوموبیل رانی و قایق سواری، بازی‌های فکری، درست کردن کاردستی و تمرینات مربوط به دست‌ورزی، کارگاه نقاشی و هنرهای خلاق

مشهد، بلوار وکیل آباد، بلوار صیاد شیرازی، صیاد شیرازی 18

همه روزه

سرزمین بازی‌ها

اتاق لگو، ماشین کوبنده، موتور شارژی، شبیه سازی، اسب دوانی، هند اسپید کهکشانی، استخر توپ و تفریحاتی هچون گریم کودکان و عکاسی با حیوانات

مشهد، انتهای خیابان امام رضا، ترمینال مسافربری، هسته مرکزی پایانه، طبقه منهای یک

16 الی 19 همه روزه به جز جمعه‌ها از 11 صبح الی 21

جنگل جادویی مشهد

شهر بادی، سرسره‌های بادی، ایرهاکی، مینی بولینگ و…

مشهد، ضلع شمال شرق میدان جانباز، مرکز تجاری پروما، طبقه سوم

10 صبح الی 23 همه روزه به جز روزهای پنج شنبه و جمعه

شهر آجری یا لگو سیتی مشهد

ایرهاکی، سورتمه، بسکتبال، شکلات چرخشی، چرخ و فلک، بازی‌های ماجراجویانه و حتی سینمای XD 

مشهد، بلوار جانباز، تقاطع فرامرز عباسی، مجتمع کیان سنتر 2، طبقه 11

10 صبح تا 22 همه روزه

شهربازی مجتمع تجاری اکسیر

ایرهاکی و بسکتبال

مشهد، قاسم آباد، چهارراه مخابرات، مجتمع تجاری اکسیر، طبقه ۴

8 صبح الی 11 شب همه روزه

 

مطلب شهربازی کودکان در مشهد را بخوانید، اگر مایل هستید تا اطلاعات کاملی از جمله پارکینگ‌ها و سایر امکانات نزدیک به این مجموعه‌های تفریحی سرپوشیده داشته باشید.

شهربازی الماس شهر (سرزمین خورشید)


آدرس: خیام شمالی، مقابل بازار سپاد    
ساعت دسترسی: 18 الی 1 بامداد همه روزه

از بزرگترین مراکز تفریحی مشهد برای کودکان با تجهیزات کامل، شهربازی الماس شهر است. این شهربازی از نوع سرپوشیده است و با سرگرمی‌های مهیجی از کودکان پذیرایی می‎‌کند. مثلا سینما هفت بعدی، اتاق آینه و فیل پرنده از بخش‌های تفریحی این مرکز ویژه کودکان محسوب می‎‌شوند. علاوه براین‌ها، بازی‌های رومیزی و اتاق وحشت هم فرصت تجربه کردن هیجان زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند. 


اگر خودتان نیز همراه با کودک‌تان به این محل تفریحی می‌روید، بازی‌های مخصوص بزرگسالان را از دست ندهید. ترن هوایی، اسکیت یو، بانجی جامپینگ و سالتو از بهترین آن‌هاست.
 

سینمای کودک


آدرس پردیس سینمایی اطلس: مشهد، اتوبان شهید کلانتری، میدان حافظ، مجتمع اطلس

اگر فرزندتان سینما و فیلم‌های سینمایی را در میان سایر تفریحات کودکانه مشهد دوست دارد، سینمای کودک می‌تواند اولین انتخاب خوب شما باشد. از ویژگی‌های خاص سینمای کودک، طراحی متمایز فضا و صندلی‌های آن است. البته که فیلم‌های سینمایی که این مجموعه تفریحی نشان می‌دهد، مخصوص کودک بوده و به صورت دو بعدی و سه بعدی قابل نمایش است. 


این سینما دو سالن به ظرفیت 20 نفره دارد و برای نوجوانان هم مناسب است. برای رفتن به پردیس سینمایی اطلس باید به سمت مجتمع تجاری اطلس حرکت کنید.
 

بخش کودکان در پارک‌های آبی مشهد

 

پارک های آبی مشهد با دارا بودن بخش‌های مجزا و طراحی شده ویژه کودکان، بهترین جای تفریحی در مشهد اند. موج‌های آبی، موج‌های خروشان، پارک آبی ایرانیان و پارک ساحلی آفتاب جزو مجموعه‌های تفریحی آبی برای کودکان هستند. اگر دوست دارید فرزندتان در این مراکز تفریحی وقت بگذراند، لازم است خودتان هم همراه با او راهی این مجموعه‌ها شوید. 

آدرس، ساعت دسترسی و همه اطلاعات لازم برای آب بازی و تفریحات کودکانه را در بخش زیر مطالعه کنید.

 

نام پارک آبی مشهد

بازه سنی مجاز کودکان

آدرس مجموعه

ساعت کاری

موج‌های آبی     

کودکان بالاتر از 4 سال همراه با والدین

نوجوانان زیر 15 سال با رضایتنامه ولی

قاسم آباد، بزرگراه امام علی، بلوار اندیشه،‏ پارک آقایان نبش اندیشه ۸۱ و پارک بانوان اندیشه ۷۹

سانس بانوان: از ساعت ۱۰ تا ۲۱ (تمام‌وقت) شنبه تا سه‌شنبه؛ از ساعت ۹ تا ۲۱ (تمام‌وقت) و از ساعت ۱۶ تا ۲۱ (نیمه‌وقت) چهارشنبه تا جمعه.

سانس آقایان: از ساعت ۱۰ تا ۲۱ (تمام‌وقت) شنبه تا سه‌شنبه؛ از ساعت ۹ تا ۲۱ (تمام‌وقت) و از ساعت ۱۶ تا ۲۱ (نیمه‌وقت) چهارشنبه تا جمعه.

پارک آبی ایرانیان

کودکان بالاتر از 3 سال

مشهد، بلوار حجاب، نبش حجاب 8

بازدید آقایان: جمعه‌ها و روزهای فرد از ساعت 14 تا ساعت 21 و از ساعت 18 تا 21

بازدید بانوان: روزهای زوج از ساعت 14 تا 21 و از ساعت 18 تا 21

پارک ساحلی آفتاب

کودکان زیر 10 سال

مشهد، میدان بهارستان، جنب الماس شرق        

11 الی 21 همه روزه

چهارشنبه ها فقط بانوان 11 الی 19:30

موج‌های خروشان

کودکان 4 تا 8 سال

مشهد، بلوار وکیل آباد، ابتدای جاده شاندیز   

همه روزه از ساعت 11 صبح الی 9 شب در 2 سانس همزمان آقایان و بانوان

 

شهربازی روباز پارک ملت


آدرس: مشهد، تقاطع بلوار وکیل آباد و بلوار امامت
ساعت کاری: از 16 الی 1 بامداد همه روزه


از بهترین جاهای تفریحی در مشهد برای کودکان که در مرکز شهر قرار دارد، پارک ملت است. این پارک بزرگ و وسیع شامل شهربازی روباز می‌شود و از برجسته‌ترین وسایل بازی آن می‌توانیم به چرخ و فلک آن اشاره کنیم. ارتفاع این چرخ و فلک به 80 متر می‌رسد و جایگاه هجدهمین را در میان بزرگترین چرخ و فلک‌های خاورمیانه از آن خود کرده است. 


علاوه بر چرخ و فلک عظیم الجثه، وسایل بازی این شهربازی شامل ترن هوایی، سورتمه، تاب گردان، اسکیت بورد و آکروجت فضایی هم می‌شود. شاید فکر کنید که شهربازی پارک ملت فقط مخصوص نوجوانان است؛ اما برای کودکان هم وسایل بازی متعددی دارد. برای اینکه بدانید این وسایل مناسب سن کودک‌تان است، به شرایط سنی هر کدام از آن‌ها دقت کنید.
 

کودکانه و کبوترانه حرم


آدرس رواق کودک حرم امام رضا (ع): حرم مطهر رضوی، ضلع شمال شرقی صحن پیامبر اعظم (ص)، جنب باب الکاظم (ع)، روبروی ستون ۲۵
ساعات کاری: شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰:۱۵ تا ۱۸ و جمعه از ساعت ۱۳ تا ۱۸

از جاهای دیدنی مشهد برای کودکان که همیشه در دسترس بوده، کودکانه حرم امام رضاست. رواق کودک حرم امام رضا (ع) که با اسم کودکانه در میان مشهدی‌ها شناخته می‌شود، در ضلع شمال شرقی صحن پیامبر اعظم (ص) و جنب باب الکاظم (ع) قرار دارد. 
کودکانه امام رضا یا کبوترانه امام رضا برای بچه‎های مهد کودک، پیش دبستانی‌ها و دبستانی‌ها مناسب بوده و برای استفاده از آن‌ها نیازی به پرداخت هزینه نیست. همچنین، کبوترانه ویژه 5 تا 8 سال در قالب سرگرمی و آموزش از ساعت 10:15 صبح‌ها الی 18 عصرها باز است. اگر قصد دارید جمعه به این مکان تفریحی برای کودکان بروید، مربیان برجسته این بخش از ساعت 13 الی 18 پذیرای کودکان شما خواهند بود. 
 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

مکان‌های تفریحی مشهد برای کودکان بسیار متنوع بوده و دست کم با بیشتر از 10 جای دیدنی و تفریحی روبرو هستید. کارالند، پارک علمی و تفریحی پروفسور بازیما، سالن پاتیناژ، هلیوم پارک، کیدز کلاب و اکسون پارک جزو مدرن‌ترین اماکن تفریحی مشهد برای کودکان بوده و باغ وحش وکیل آباد، پارک‌های آبی و شهرهای بازی سرپوشیده مثل لگوسیتی و شهربازی مجتمع اکسیر دست شما را برای انتخاب تفریحات کودکان در مشهد باز می‌گذارند.

انتشار :  16 شهریور 1402 به روزرسانی :  18 شهریور 1402 نویسنده :   فائزه حسین زاده خسرویه
تصاویر مرتبط
پارک علمی پروفسور بازیما - بهترین مکان تفریحی برای کودک
  • پارک علمی پروفسور بازیما - بهترین مکان تفریحی برای کودک
  • سالن پاتیناژ مشهد برای تفریح و سرگرمی کودکان
  • هلیوم پارک از تفریحات مشهد برای کودکان
  • پونی پارک مشهد از مراکز تفریحی برای کودکان در مشهد
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد