لیست 10 تفریح هیجان انگیز برای گیم و بازی در مشهد

تفریح-بازی-مشهد

بازی در مشهد طرفداران زیادی دارد. شهر مشهد در بازی و هیجان حرف های زیادی برای گفتن دارد. در چند سال گذشته انواع و اقسام تفریحات و مراکز سرگرم کننده برای بزرگسالان در تور مشهد راه اندازی شده و کم کم دارد همه را به خودش جذب می کند. انواع کافه گیم ها و پیست های موتور، ماشین و دوچرخه به پاتوق جوان هایی تبدیل شده که به دنبال بالا بردن آدرنالین خونشان هستند. اگر شما جزو آن دسته افرادی هستید که این مدل بازی ها را در مشهد تجربه نکرده اید، این بار به حرف ما گوش کرده و کودک درونتان را بیدار کنید. با ما همراه باشید تا به معرفی 10 مورد از تفریحات هیجانی که می توانید در لیست برنامه هایتان در مشهد قرار دهید، بپردازیم.

 

1. اتاق فرارهای مشهد

 

مشهد چندین اتاق فرار پر طرفدار دارد که هر کس به آنجا نرفته باشد ضرر بزرگی کرده است. اتاق فرار یا اسکیپ روم از تفریحات سرگرم کننده جدیدی است که در سرتاسر کشور راه افتاده و طرفداران بازی را دور خود جمع کرده است. در این بازیِ معمایی، افراد در اتاقی زندانی می شوند و تنها بعد از حل کردن معماها می توانند از آن بیرون بیایند. سر نخ ها و کلیدها در همان اتاق قرار گرفته و تنها باید با همفکری و ذهن خوانی به آن دست پیدا کنند. یکی از اتاق های فرار معروف که به عنوان نخستین اتاق فرار مشهد شناخته می شود، در رستوران فکری کانو قرار دارد. در این رستوران علاوه بر اتاق فرار، انواع بازی های هیجانی برای بزرگسالان وجود دارد. اتاق فرار نئو در مجتمع گردشگری کوهسر مشهد نیز جدیدتر ولی خاص تر است. این اتاق فرار سه قصه به نام های آزمایشگاه زامبی، فرار از زندان و قتل مرموز دارد که با توجه به سلیقه خود و دوستانتان یکی از آن ها را انتخاب می کنید و وارد بازی می شوید. برای این بازی ها باید گروه های 4 یا 8 نفره تشکیل دهید. حدود 1 ساعت تا 1 ساعت و ربع برای حل کردن معماها فرصت دارید.

 

آدرس اتاق فرار رستوران فکری کانو: بلوار سجاد، حامد جنوبی 12، پلاک 158، تلفن: 05136024014

 

اتاق فرار مشهد

 

2. کارتینگ های مشهد

 

هیجان و آدرنالینی که در کارتینگ وجود دارد، دل همه طرفداران بازی را ربوده است. دختر و پسر فرقی نمی کند؛ جوان ها عاشق کارتینگ هستند و هر جا پیست کارتینگ ببینند خودشان را به آنجا می رسانند. کافی است یک بار این تفریح را امتحان کنی تا همیشه جزو طرفدارانش باشی.

در مشهد چندین فضا برای کارتینگ وجود دارد. مجموعه ورزشی ارشاد مشهد یک پیست کارتینگ و فضایی نیز برای اسب سواری برای آن هایی دارد که به دنبال تفریحات سنتی هستند. مسیر این پیست 3 کیلومتر است و جزو طولانی ترین پیست های کارتینگ کشور محسوب می شود. هر راند کارتینگ در مجموعه ارشاد بین 6 تا 8 دقیقه است و امکان آموزش کارتینگ برای افرادی که نخستین بار است این بازی را تجربه می کنند وجود دارد. کارتینگ برای افراد زیر 12 سال غیر مجاز است ولی اگر قدتان به اندازه یک نوجوان 12 ساله بود شاید بتوانید این بازی را امتحان کنید.

 

آدرس کارتینگ ارشاد: بلوار وکیل آباد، قبل از دو راهی طرقبه و شاندیز. تلفن: 09155140311

 

در کارتینگ مجموعه ورزشی جام جم امکان انتخاب زمان راندها توسط خودتان امکان پذیر است. می توانید خودتان تعیین کنید که چند دور می خواهید بازی کنید. به ازای هر دور هم هزینه نسبتا خوبی دریافت می شود. در جام جم بین 45 دقیقه تا یک ساعت می توانید بازی کنید. قبل از شروع کارتینگ، آموزش های لازم در خصوص ایمنی و تکنیک های بازی از طریق مربیان کارآزموده، داده می شود. بخش هایی از پیست جام جم هنوز ساخته نشده و در حال ساخت و ساز است.

 

آدرس کارتینگ جام جم مشهد: ابتدای جاده شاندیز، خیابان مدرس 1، روبروی سرزمین موج های خروشان، تلفن: 09352228742

 

برای رزرو و مشاهده قیمت تور کیش کلیک کن

 

تفریحات مشهد، کارتینگ

 

3. بانجی جامپینگ چالیدره مشهد

 

هیجانی که در پریدن از وسط آسمان به سمت زمین وجود دارد، با هیچ تفریحی برابری نمی کند. حس پرواز و سقوط ایمن، بسیاری از افراد را برای بانجی جامپینگ به چالیدره مشهد می کشاند. مجموعه چالیدره از مناطق تفریحی و طبیعی طرقبه مشهد است که علاوه بر سدی زیبا و منطقه ای خوش آب و هوا تفریحات متنوعی مثل کشتی تفریحی، کافه گردان، تفریحات آبی و... را در خود جای داده است. یکی از این تفریحات، بانجی جامپینگی با ارتفاع 40 متر، تقریبا به اندازه یک آپارتمان 13 طبقه است که شما را از آن ارتفاع پرت کرده و معلق می کند. در این بازی حس پرواز با چاشنی ترس و هیجان آمیخته می شود و لذتی فوق العاده را به همراه می آورد. بانجی جامپینگ برای آن هایی که بیماری قلبی، صرع، فشار خون بالا یا جراحی های خاص داشته اند و برای خانم های باردار ممنوع است. این وسیله از استانداردهای لازم برخوردار است و سازنده آن کارخانه ای آمریکایی است.به علاوه از تاییدیه استاندارد CE برخوردار است. در چالیدره مشهد می توانید با خیال راحت به این تفریح هیجان انگیز بپر دازید.

 

آدرس: طرقبه، کیلومتر 2 جاده نغندر، مجموعه گردشگری چالیدره

 

تفریحات مشهد، بانجی جامپینگ

 

4. پیست اسکی شیرباد

 

هوا کم کم رو به سرما می رود و طرفداران ورزش اسکی در تور مشهد به دنبال پیست اسکی و امکانات برف بازی می گردند. اگر علاقمند به اسکی بازی حرفه ای هستید برای این منظور در مشهد باید به پیست اسکی شیرباد بروید. پیست اسکی شیرباد در 38 کیلومتری مشهد و در مسیر جاده چناران است. برای رفتن به آن باید از روستای دولت آباد عبور کنید. این پیست اسکی در دامنه بلندترین قله استان خراسان به ارتفاع 3310 متر احداث شده است و اسکی بازان حرفه ای و آماتور زمستان ها به آنجا می روند. سه مسیر مجزا برای آماتورها، متوسط ها و اسکی بازان حرفه ای در شیرباد تعبیه شده و امکاناتی مثل بالابر تله اسکی، خوابگاه و رستوران و کافی شاپ نیز در آنجا قرار گرفته است. وسایل مورد نیاز اسکی سواری مثل کفش مناسب، عینک، چوب اسکی، فیکس، باتوم و غیره همانجا به افرادی که تجهیزات لازم را به همراه نیاورده اند، کرایه داده می شود.  

پیست اسکی شیرباد تنها پیست اسکی شرق کشور محسوب می شود و به همین دلیل از شهرهای مختلف برای اسکی به آن می آیند.

 

آدرس: چناران، دور برگردان گلمکان، 2 کیلومتر به سمت مشهد، انتهای دره دولت آباد

 

برای رزرو و مشاهده قیمت تور استانبول از مشهد 

کلیک کن

 

تفریحات مشهد، پیست اسکی شیرباد

 

5. پارک های آبی مشهد

 

مجموعه های آبی مشهد از انواع تفریحات آبی و مهیج برخوردارند. انواع سرسره های آبی، موج سواری، سونا و جکوزی در فضاهای سرپوشیده و جذاب کنار هم قرار گرفته تا لحظاتی خوش را در دل آب برای افراد رقم بزند. سرزمین موج های آبی مشهد در بزرگراه آسیایی، قاسم آباد، پارک ساحلی آفتاب با استخر نمک اسپوتا و حمام آفتاب مخصوص بانوان در انتهای بلوار خیام شمالی، پارک آبی ایرانیان با موج سواری با تخته، تونل ها و سرسره ها و تونل های پیچیده در بلوار حجاب قاسم آباد و سرزمین موج های خروشان در شاندیز مورد استقبال گردشگران تور مشهد به خصوص از کشورهای عرب زبان و خاورمیانه است.

این مجموعه های آبی علاوه بر تفریحات آرامبخشی مثل سونا و جکوزی و حمام ترکی و حمام آفتاب، از بازی های هیجان انگیز و سرسره های طولانی و سر پوشیده برخوردار است.

 

تفریحات مشهد، پارک های آبی

 

 

برای کسب اطلاع از تمامی جاهای دیدنی مشهد کلیک کنید

 

 

 

6. شهر بازی پارک ملت مشهد

 

شهر بازی پارک ملت از همه تفریحاتی که امروز به آن اشاره می کنیم قدیمی تر است و در گذشته ای نه چندان دور، تنها شهر بازی تفریحی بزرگسالان در مشهد به شمار می رفت. شهر بازی مجموعه کاملی از بازی و هیجان را در یک جا کنار هم چیده است. بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه به نام فانفار در پارک ملت مشهد قرار گرفته و از دور دست ها دیده می شود. این چرخ و فلک، شب ها شکوه دیگری به شهر مشهد می دهد و تقریبا همه خانواد های مشهدی و آن هایی که به تور مشهد آمده اند، یک بار سوار آن شده و از آن بالا جاذبه های شهر مشهد را تماشا کرده اند. از بازی های این مجموعه می توان به اسکیت بورد غول پیکر بر روی ریلی 30 متری، تاب چرخشی اسکای فلایر به ارتفاع 24 متر، ترن هوایی به سرعت 60 کیلومتر، آکروجت فضایی با ظرفیت 32 نفر؛ تاب اسپین با سرعت 8 دور در دقیقه؛ تاب گردان جایروسوئینگ با سرعت 9 دور در دقیقه؛ سورتمه با سرعت 44 کیلومتر بر ساعت؛ کشتی دوبل و تاب خوردن بین آسمان و زمین؛ چرخش صندلی فضایی در ارتفاع 13 متری و گردباد اشاره کرد.  

 

آدرس: بزرگراه وکیل آباد، پارک ملت مشهد، ورودی از طرف بلوار امامت، تلفن: 05136094986

 

تفریحات مشهد، شهر بازی پارک ملت

 

7. باشگاه های پینت بال مشهد

 

خوشبختانه شهر مشهد از نظر بازی پینت بال نیز غنی است. بیش از 6 باشگاه پینت بال در بخش های مختلف شهر وجود داردو به سرگرم کردن افرادی که به کثیف کاری و جنگ نمایشی علاقه دارند مشغول است. پینت بال جزو تفریحات لوکس به شمار می رود و چیزی از هیجان کم ندارد. می توان کلی انرژی را در پینت بال تخلیه کرد و اوقاتی خوش را در کنار دوستان گذراند. در این بازی، گلوله های کوچک و رنگی به شکل تیر در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد که به محض رسیدن به هدف از هم پاشیده شده و افراد را حسابی رنگی می کند. سرعت پرتاب این گلوله ها بین 200 تا 300 فوت بر ثانیه است. تجهیزات و لباس های پینت بال بسیار پیشرفته است و به بازیکنان حس نظامی بودن می دهد. تجهیزات و لباس های پینت بال در باشگاه ها در اختیار بازیکنان قرار می گیرد. معروف ترین باشگاه های پینت بال مشهد، باشگاه پینت بال جام جم مشهد در نزدیکی پدیده شاندیز؛ باشگاه پینت بال سرزمین خورشید(الماس شهر) در روبروی مرکز خرید الماس شرق مشهد؛ باشگاه پینت بال نامبر وان(Number 1) در بلوار وکیل آباد و نرسیده به نمایشگاه؛ پینت بال آیریس یا پیروزی مشهد در بلوار پیروزی (قبل از میدان جام عسل) اند.   

 

تلفن پینت بال جام جم: 09158900089

 

تلفن پینت بال سرزمین خورشید مشهد: 09300015151

 

تلفن پینت بال نامبر وان مشهد: 09331311557

 

تلفن پینت بال آیریس مشهد: 09300171219

 

برای رزرو و مشاهده قیمت تور قشم کلیک کن

 

تفریحات مشهد،  پینت بال

 

8. تله کابین، تله سیژ و زیپ لاین در مشهد

 

اگر به سواری با تله کابین و تله سیژ، آن هم در طبیعتی بکر و مناطق خوش آب و هوای مشهد علاقه دارید باید به سمت طرقبه رفته و ماشین را به سمت مجموعه تفریحی چالیدره برانید. تله کابین مجموعه چالیدره حدودا 270 متر طول دارد و از روی سد و رودخانه و ارتفاعات منطقه می گذرد. همینجا بگوییم که در این دریاچه امکاناتی مثل غواصی نیز وجود دارد که در جای خود به آن خواهیم پرداخت. شاید این تله کابین نسبت به تله کابین های سایر نقاط ایران ساده تر باشد ولی قرار گرفتن در کنار تفریحات دیگری مثل زیپ لاین، ترن کوهستانی، تله سیژ و انواع قایق ها، یک روز کامل را در چالیدره برای گردشگران می سازد. زیپ لاین هم یکی از تفریحات هیجانی جدیدی است که این روزها جای خوبی میان جوان ها باز کرده است. زیپ لاین یکی از فراورزش ها به شمار می رود و در آن افراد به یک بند آویزان شده و در طول آن سر می خورند. سیم بُکسل و طناب ها به دو نقطه محکم در دو سوی مناطقی مرتفع وصل می شود و هم ورزش است هم تماشای مناظر طبیعی. می توان در این تفریح حس عقابی را تجربه کرد که به سوی طعمه اش شیرجه می رود.

 

تفریحات مشهد،  زیپ لاین

 

9. پاراگلایدر و پاراموتور در مشهد

 

پاراگلایدر یا پاراموتور از انواع چتر بازی است که بدین صورت پروازی بسیار راحت و بی دردسر را به همراه کلی هیجان نصیب افراد می کند. برای آن هایی که عاشق پرواز هستند، پاراگلایدر مشهد بهترین گزینه است. سوار شدن بر آن هیچ مهارت خاصی لازم ندارد؛ تنها باید باد، موافق باشد و به یک موتور و چتر مناسب وصل شوید. در مشهد چندین باشگاه پاراگلایدر و سقوط آزاد وجود دارد که این ورزش را به شکل حرفه ای به علاقمندان آموزش می دهد. از طریق این باشگاه ها می توان پرواز تفریحی به همراه مربی و حتی خلبانی پاراگلایدر را تجربه کرد. برای یادگیری این رشته به شیوه تخصصی باید دوره دو ماهه را بگذرانید ولی به صورت آماتور هم می توان از این تفریح، لذت برد. باشگاه هورموز در میدان جانباز، باشگاه آیریان در جلال آل احمد، باشگاه ققنوس در بلوار صارمی، باشگاه بر بال آسمان در بلوار فلسطین، باشگاه ورزش های هوایی ایریان در بلوار وکیل آباد این رشته را به صورت تخصصی دنبال می کنند. محل پرواز معمولا در ارتفاعات شاندیز مشهد است.

 

آدرس: شاندیز، میدان ولیعصر، تلفن: 09153199361

 

تفریحات مشهد، پاراگلایدر

 

10. پیست موتور سواری، دوچرخه سواری و اتومبیلرانی در مشهد

 

البته بیشتر افرادی که سراغ این رشته ها می روند، به آن به دید یک رشته ورزشی نگاه می کنند و معمولا خودشان دوچرخه حرفه ای، موتور کراس و ماشین های مسابقه ای دارند ولی اگر جزو این دسته افراد نیستید، پیشنهاد می کنیم تنها برای تماشای حال و هوای پیست ها هم که شده سری به آنجا بزنید، شاید ماندگار شدید و شما هم به این ورزشکاران پیوستید. اخبار را پیگیری کنید و برای تماشای مسابقات به پیست ها ملحق شوید. هیجانی که در این ورزشگاه ها وجود دارد، کم از تماشای فوتبال ندارد.معروف ترین مسابقات در مشهد، مسابقات قهرمانی اتوموبیلرانی، مسابقات موتور کراس و دوچرخه سواری صحراست. افرادی که به پیست موتور کراس مشهد مراجعه می کنند بدون نیاز به داشتن گواهینامه می توانند در این پیست موتور سواری کنند. خانم های نترس هم استقبال زیادی از این رشته می کنند و با علاقه از تپه های خاکیِ پیست ها بالا و پایین می روند.

 

آدرس موتور کراس: ابتدای جاده شاندیز

 

آدرس پیست دوچرخه سواری: جاده شاندیز

 

آدرس پیست اتومبیلرانی ثامن مشهد: جاده شاندیز، تلفن: 33666465

 

تفریحات مشهد، پیست اتوموبیلرانی

 

برای رزرو تور ارزان به تمامی مقاصد کشور با تورگردان همراه باشید. 

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

بازی در مشهد طرفداران زیادی دارد شهر مشهد در بازی و هیجان حرف های زیادی برای گفتن دارد. در چند سال گذشته انواع و اقسام تفریحات و مراکز سرگرم کننده برای بزرگسالان در تور مشهد راه اندازی شده و کم کم دارد همه را به خودش جذب می کند. انواع کافه گیم ها و پیست های موتور و ماشین و چتر بازی و شهربازی ها به پاتوق جوان هایی تبدیل شده که به دنبال بالا بردن آدرنالین خونشان هستند. در ادامه 10 نمونه از این تفریحات را معرفی کرده ایم.

انتشار :  3 مهر 1398 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   عفیفه خدنگی
تصاویر مرتبط
تفریحات مشهد، پاراگلایدر
  • تفریحات مشهد، پاراگلایدر
  • تفریحات مشهد، پارک های آبی
  • تفریحات مشهد، پیست اسکی شیرباد
  • تفریحات مشهد، بانجی جامپینگ
  • تفریحات مشهد، کارتینگ
  • تفریحات مشهد،  زیپ لاین
  • تفریحات مشهد، شهر بازی پارک ملت
  • اتاق فرار مشهد
  • تفریحات مشهد،  پینت بال
  • تفریحات مشهد، پیست اتوموبیلرانی
  • تفریح-بازی-مشهد
اشتراک گذاری
مقالات مرتبط
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
1 دیدگاه در رابطه با این مطلب وجود دارد .
علیرضا امیری
امیدوارم بتونم با دوستانم در این تور شرکت کنم