لیست سینماهای مشهد و معرفی کامل آن‌ها

سینماهای مشهد


سینماها در مشهد به عنوان یکی از کلان شهرهای کشور و پایتخت معنوی ایران با بهترین امکانات طراحی شده‌اند و لحظاتی خاطره‌انگیز را برای علاقه‌مندان به ثبت می‌رساند. بدون شک سینماهای مشهد از مهم‌ترین و پر طرفدارترین مکان‌های تفریحی این شهر است که سن و سال نمی‌شناسد. از کودک و نوجوان گرفته تا افراد جوان و مسن برای تماشای فیلم مورد علاقه‌شان به سینما می‌روند. علاوه بر این، اگر قصد دارید با تور ارزان به مشهد سفر کنید، با شناخت این سینماهای معروف می‌توانید خود را در به تماشای فیلمی در یک سینمای عالی مهمان کرده و لذت ببرید. پس در ادامه این مطلب از مجله تورگردان (مجری مستقیم تورهای داخلی و خارجی) با معرفی سینماهای مشهد همراه ما باشید.
 

فهرست مطالب

سینما هویزه یا دیاموند مشهد

 

  قیمت بلیط سینما هویزه: 60 هزار تومان
  ساعت کاری: 10 صبح تا 1 بامداد
  آدرس: مشهد، خیابان دانشگاه، چهارراه گلستان (دانشگاه 25)
  تلفن: 05138116

 

 

سینما هویزه مشهد

 

پردیس سینمایی هویزه، نه تنها یکی از بهترین سینماهای مشهد است، بلکه از پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین سینماهای کشور به شمار می‌رود. سینما هویزه از سینماهای قدیمی مشهد است که از سال 1347 با نام سینما دیاموند و ظرفیت 2200 فعالیت خود را به عنوان بزرگ‌ترین سینمای خاورمیانه آغاز کرد. این سینما در سال 1391 بر اساس استانداردهای روز دنیا مورد بازسازی قرار گرفت و با نام سینما هویزه، فعالیت خود را ادامه داد.


در بین سینماهای مشهد، ساختمان پردیس هویزه از جمله بناهایی است که فقط برای سینما مورد استفاده قرار گرفته و مانند سایر سینماهای سطح شهر در مراکز خرید و مجتمع‌های اداری قرار نگرفته است. سینما هویزه دارای 8 سالن با ظرفیت 1134 نفر است که سالن 1 با ظرفیت 479 نفر و سالن 2 با ظرفیت 208 نفر از بزرگ‌ترین سالن‌های این سینما هستند. علاوه بر این، امکانات سینما هویزه مشهد نظیر سیستم آپارات دیجیتال و Full HD، سیستم صوتی دالبی قوی، کافه سینما، غرفه خوراکی، سینما گالری، نمازخانه، سرویس بهداشتی و... باعث شده است این سینما همچنان در بین جوانان محبوب و پرطرفدار باشد. سینما هویزه مشهد خرید اینترنتی بلیط را نیز برای علاقه‌مندان فراهم کرده و افراد می‌توانند از طریق سینما تیکت هویزه مشهد، گیشه 7 و سایر سایت‌های خرید آنلاین، بلیط فیلم مورد نظر خود را تهیه کرده و در زمان خود صرفه جویی کنند.
 

  جاذبه‌های نزدیک سینمایی هویزه: پردیس کتاب، مرکز خرید آلتون، رستوران پسران کریم، زیست خاور، کوهسنگی
 

آفریقا یا سینما فرنگ

 

  قیمت بلیط سینما آفریقا: 45 هزار تومان
  ساعت کاری: 10 صبح تا 12 بامداد
  آدرس: مشهد، ضلع جنوب غربی میدان شریعتی (میدان تقی آباد)
  تلفن: 05138597454

 

 

سینما آفریقا مشهد

 

یکی دیگر از سینماهای معروف مشهد، سینما آفریقا است که به محض قدم گذشتن در آن حس و حال نوستالژیک فضا شما را مجذوب خود می‌کند و در گذشته با نام سینما فرنگ شهرت داشته است. سینما فرنگ پس از سینما هویزه، از قدیمی‌ترین سینماهای مشهد است که در سال 1350 با یک سالن 1100 نفری افتتاح شده است. در سال 1357 این سینما در جریانات انقلاب دچار آتش سوزی شده و پس از مرمت و بازسازی دوباره، آغاز به کار کرد. تاکنون نیز چندین بار دیگر مورد بازسازی قرار گرفته و در سال 1400 آخرین بازسازی سینما آفریقا در مشهد انجام شده و دو سالن با ظرفیت‌های 27 و 47 نفر به آن اضافه شده است. از امکانات متعدد و جذاب این سینما نیز می‌توان به کافه رستوران، امکان خرید اینترنتی بلیط سینما و پیشرفته‌ترین سیستم‌های صوتی و تصویری اشاره کرد.
 

  جاذبه‌های نزدیک سینما آفریقا: کوهسنگی، رستوران پسران کریم، کباب ترکی دیزین ترک، رستوران معین درباری، زیست خاور

سیمرغ (اولین پردیس سینمایی در کشور)

 

  قیمت بلیط پردیس سینمایی سیمرغ: 30 هزار تومان
  ساعت کاری: 10 صبح تا 1 بامداد
  آدرس: مشهد، شهرک غرب، میدان مادر، بلوار ادیب نیشابوری
  تلفن: 05136204063

 

 

هتل سیمرغ مشهد

 

تجربه لذت دیدن فیلم در اولین پردیس سینمایی کشور قطعا جذاب و به یاد ماندنی خواهد بود. سینما سیمرغ یکی دیگر از بهترین سینماهای مشهد است که در سال 1377 افتتاح شده است. پردیس سینمایی سیمرغ مشهد در حال حاضر دارای 1264 نفر ظرفیت است و در سال 1394 مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است. از این رو پیشرفته‌ترین سیستم‌های صوتی دالبی سروند و آپارات‌های دیجیتال برای رقم زدن تجربه‌ای بی نظیر در این سینما فراهم شده است و شما می‌توانید فیلم‌های جدید و به روز را در سینما سیمرغ به تماشا بنشینید. پردیس سیمرغ، تنها سینمای مشهد در شهرک غرب (قاسم آباد) است و طرفدار خاص خود را دارد. این سینما دارای 5 سالن با ظرفیت‌های مختلف بوده که سه سالن آن VIP و بیشترین ظرفیت آن متعلق به سالن 5 است.
 

  جاذبه‌های نزدیک سینما سیمرغ: سرزمین موج‌های آبی، پارک آبی ایرانیان، مجتمع تجاری ابریشم، فست فود دهکده، رستوران عمارت سراج

اطلس (اولین سینما کودک مشهد)

 

  قیمت بلیط سینما اطلس: با توجه به به سانس و سالن مورد نظر بین 30 هزار تومان تا 60 هزار تومان متغییر است. هزینه سالن VIP نیز برای هر نفر 160 هزار تومان است.
  ساعت کاری: 12 ظهر تا 1 بامداد
  آدرس: مشهد، بزرگراه سردار سلیمانی، میدان حافظ، بازار بزرگ اطلس، طبقه F
  تلفن: 05133001
 

 

هتل اطلس مشهد

 

از سینماهای محبوب مشهد در بین فیلم‌بازان که فاصله بسیار کمی تا حرم مطهر دارد، می‌توان به سینما اطلس اشاره کرد. این سینما در بهمن ماه سال 1361 افتتاح شده و به عنوان بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین مجموعه سینمایی در کشور شناخته شده است. سینما اطلس مشهد دارای 14 سالن مختلف است که یک سالن آن VIP، دو سالن مخصوص کودکان و نوجوانان و یک سالن آن ویژه پخش فیلم‌های 7 بعدی است.


امکانات سالن VIP سینما اطلس مشهد نیز بسیار متنوع است. سالن‌های ‌VIP به صورت مبله طراحی شده‌اند و انتخاب فیلم و ساعت رزرو به عهده خودتان است. علاوه بر این سرو انواع تنقلات (آجیل، پاپ کورن و...)، نوشیدنی‌های سرد و گرم در سالن‌های VIP انجام می‌شود و امکان سرو ناهار و شام نیز وجود دارد. بدون شک سالن VIP سینما اطلس برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه به صرف تماشای فیلم، پیشنهاد جذاب و هیجان‌انگیزی است! همچنین پردیس سینمایی اطلس، اولین سینما کودک مشهد را نیز راه‌اندازی کرده است. این سالن‌ها با رنگ‌بندی‌های شاد و جذاب، سیستم‌های صوتی و تصویری مناسب کودکان و صندلی‌های راحت طراحی شده و قابلیت پخش 10 انیمیشن دو بعدی یا سه بعدی را در روز دارد.


سینما اطلس در مجتمع بزرگ اطلس مال واقع شده و شما پس از تماشای فیلم می‌توانید از فودکورت با 17 مجموعه غذایی معتبر و کافی شاپ استفاده کنید و با خرید از فروشگاه‌های لوکس اطلس مال، تجربه‌ای متفاوت را برای خود رقم بزنید. همچنین پارکینگ مجموعه با ظرفیت حدود 1200 خودرو، نگرانی شما بابت جای پارک را برطرف می‌کند.
 

  جاذبه‌های نزدیک سینما اطلس مشهد: بوستان کوهشار، باغ گیاه شناسی، پارک ژوراسیک، بوستان بابا قدرت، پارک جنگلی غدیر

سینما مهر کوهسنگی

 

  قیمت بلیط سینما مهر کوهسنگی: 60 هزار تومان
  ساعت کاری: 10 صبح تا 1 بامداد
  آدرس: مشهد، انتهای خیابان کوهسنگی، مجتمع مهر کوهسنگی
  تلفن: 05138495700

 

 

سینما مهر کوهسنگی مشهد

 

اگر بخواهیم یکی دیگر معروف‌ترین و بهترین سینماهای مشهد را به شما معرفی کنیم، سینما مهر کوهسنگی همان گزینه جذاب و ویژه خواهد بود. این سینما در آخرین روزهای سال 1401 در مرکز خرید مهر کوهسنگی افتتاح گردید و با طراحی بی نظیر و امکانات خاص تجربه‌ای متفاوت را برای افراد رقم می‌زند.


سینما کوهسنگی مشهد دارای 9 سالن سرپوشیده و 3 سالن سینما روباز با ظرفیت 1180 نفر است. یکی از ویژگی‌های شگفت‌انگیز پردیس سینمایی مهر کوهسنگی که آن را از سایر سینماهای مشهد متمایز می‌کند، سالن انتظار آن است. کتاب فروشی سوره مهر در این سینما واقع شده و برخی از ورودی سالن‌های سینما در این کتاب فروشی قرار دارد و حال و هوایی متفاوت و جالب را به وجود آورده است. یکی از سالن‌های روباز به نگهداری کودکان اختصاص داده شده و یک سالن نیز برای نمایش فیلم‌های خارجی با زیرنویس فارسی تدارک دیده شده است.شما می‌توانید از طریق سایت‌های مختلف، برای رزرو بلیط سینماهای مشهد همچون سینما مهر کوهسنگی اقدام کنید. راستی اگر به این سینما رفتید، سری به کافه سینما و رستوران روباز ویولانژ که به تازگی افتتاح شده، بزنید و از چشم انداز فوق العاده آن که رو به پارک کوهسنگی است، لذت ببرید.
 

  جاذبه‌های نزدیک سینما مهر کوهسنگی: بستنی اصغر مشتی، رستوران سدروس، مجتمع زیست خاور، رستوران ایتالیایی لیو

پردیس گلشن در بلندترین برج شمال شرق ایران

 

  قیمت بلیط سینما گلشن مشهد: 60 هزار تومان
  ساعت کاری: 16 بعد از ظهر تا 1 بامداد
  آدرس: مشهد، بلوار هفت تیر، نبش هفت تیر 8، برج آرمیتاژ
  تلفن: 05131905

 

 

سینما گلشن مشهد

 

پردیس سینمایی گلشن، یکی دیگر از سینماهای مشهد مقدس است که با طراحی خاص و مدرن نظر افراد را به خود جلب کرده است. این سینما در طبقه پنجم برج آرمیتاژ قرار دارد و اکران فیلم در پردیس گلشن، از اسفند ماه سال 1396 استارت خورده است. سینما گلشن مشهد 4 سالن با ظرفیت 334 صندلی را در خود جای داده و با تجهیزات تصویری جدید و سیستم‌های صوتی دالبی فوق پیشرفته، لذت تماشای فیلم در یک سینمای با کیفیت را برایتان رقم می‌زند. پس از تماشای فیلم نیز می‌توانید در مجموعه آرمیتاژ گلشن به گشت و گذار بپردازید.

 

برج آرمیتاژ با 34 طبقه بلندترین برج در شمال شرق ایران است و علاوه بر سینما، مراکز خرید لوکس، فودکورت، کافی شاپ، شهربازی کودکان، کلوپ ورزشی، پارکینگ، روف گاردن، موزه آرمیتاژ، گالری هنری، رستوران مخصوص کودکان، بیزینس سنتر و بسیاری امکانات و خدمات دیگر را برای شهروندان و مسافران عزیز فراهم کرده است.
 

  جاذبه‌های نزدیک پردیس سینمایی گلشن: رستوران امیرشاهان، رستوران مهستان شاندیز، پیتزا شبدیز، اژدر زاپاتا، کباب یاد بود

سینما برفی

 

  قیمت بلیط سینما برفی: با توجه به به سانس و سالن مورد نظر بین 40 هزار تومان تا 60 هزار تومان متغییر است.
  ساعت کاری: 4 بعد از ظهر تا 2 بامداد
  آدرس: مشهد، بلوار جانباز، بین جانباز 1 و 3، برج برفی
  تلفن: 0513714
 

 

سینما برفی مشهد

 

یکی دیگر از سینماهای جدید مشهد که به تازگی افتتاح شده سینما برفی است. این سینما از سال 1400 آغاز به کار کرد و با ارائه خدمات عالی توانست نظر افراد را در مدت کوتاهی جلب کند. سینما برفی مشهد 6 سالن عادی و VIP دارد و ظرفیت آن‌ها در هر سانس حدود 400 نفر است. موقعیت مکانی این سینما و دسترسی مناسب به سایر نقاط شهر و مراکز خرید معروف مشهد به محبوبیت آن افزوده است.
 

پردیس سینما برفی در برج برفی واقع شده و شما می‌توانید علاوه بر سینما از دیگر تفریحات و خدمات این مجموعه نظیر سرزمین برفی با برف مصنوعی و سرسره‌های برفی، اتاق فرار، فودکورت و کافی شاپ با منویی متنوع و...لذت برده و لحظاتی خاطره‌انگیز را برای خود به ارمغان آورید.


  جاذبه‌های نزدیک سینما برفی مشهد: مرکز خرید پروما، مرکز خرید پاژ، مرکز خرید نیکا، فست فود کندز، پیتزا پونک، کافی شاپ اسپرلوس، رستوران می‌شف

سینما ویلاژتوریست (با سالن‌های VIP، CIP و واقعیت مجازی)

 

  قیمت بلیط پردیس سینمایی ویلاژتوریست: سالن‌های عادی 60 هزار تومان – سالن وی آی پی 160 هزار تومان – سالن سی آی پی 70 هزار تومان
  ساعت کاری: 4 بعد از ظهر تا 1 بامداد
  آدرس: مشهد، ابتدای جاده طرقبه، نبش خیابان امام رضا (ع) 8، مجتمع ویلاژتوریست، طبقه سوم 
  تلفن: 05135595300

 

 

سینما ویلاژتوریست مشهد

 

یکی دیگر از سینماهای شهر مشهد، پردیس سینمایی ویلاژتوریست است. با انتخاب و رزرو بلیط این سینما برای تماشای فیلم، با یک تیر چند نشان می‌زنید. هم می‌توانید از مراکز خرید لوکس و بزرگ مانند مرکز خرید ویلاژ توریست، تیراژه، اکسیژن، تشریفات و... خرید خود را انجام دهید و هم سری به طرقبه بزنید و از آب و هوای آن لذت ببرید.
سینما طرقبه مشهد، در سال 1396 با 12 سالن مجزا و 1075 صندلی افتتاح گردید. این سینما 8 سالن آن عادی دارد؛ سالن هفت و هشت VIP، سالن نه CIP، سالن یازده سینما کودک و سالن دوازده به واقعیت مجازی (VR) اختصاص داده شده است. سینما ویلاژتوریست مشهد در طبقه فوقانی مجتمع توریستی و تفریحی ویلاژتوریست واقع شده و علاوه بر سینما می‌توانید از سایر امکانات این مجموعه همچون مرکز خرید، شهربازی، بولینگ، بیلیارد، فودکورت، پارکینگ و... بهره ببرید.
 

  جاذبه‌های نزدیک سینما ویلاژتوریست مشهد: باغ وکیل آباد، امام زاده یاسر و ناصر، سرزمین موج‌های خروشان

سینما پارک بازار مشهد

 

  قیمت بلیط سینما پارک بازار: با توجه به سانس و سالن مورد نظر بین  و 22 هزار و 500 تومان تا 45 هزار تومان متغییر است.
  ساعت کاری: 12 ظهر تا 1 بامداد
  آدرس: مشهد، بلوار مفتح، نبش مفتح 33، مجتمع فرهنگی تجاری پارک بازار
  تلفن: 05132562002

 

 

سینما پارک بازار مشهد

 

پردیس سینمایی پارک بازار از دیگر سینماهای جدید شهر مشهد است که اکران فیلم در آن از سال 1400 همزمان با جشنواره فجر آغاز شده است. این سینما در مرکز خرید پارک بازار واقع شده و از سینماهای نزدیک به حرم به شمار می‌رود. سینما پارک بازار مشهد با 6 سالن و ظرفیتی حدود 800 صندلی برای علاقه‌مندان فیلم‌های روز سینمای ایران طراحی شده و با داشتن امکانات ویژه نظیر بوفه تنقلات، فودکورت، کافی شاپ، شهربازی، مرکز خرید، پارکینگ اختصاصی، فضای بازی و نگهداری کودکان و... خاطره‌ای خوش را برای افراد به جا می‌گذارد.
 

  جاذبه‌های نزدیک پردیس سینمایی پارک بازار: بستنی دقت طلاب، بازار بزرگ فردوسی، خیابان ایثار طلاب

سینما پیروزی

 

  این سینما در حال حاضر فعالیتی ندارد و به محض بازگشایی مجدد اعلام خواهد شد.

  آدرس: مشهد، بلوار پیروزی، بین پیروزی 33 و 35، ایستگاه اتوبوس میدان حر
  تلفن: 05138837011
 

 

سینما پیروزی مشهد

 

از دیگر سینماهای پرطرفدار سطح شهر می‌توان به سینما پیروزی اشاره کرد. این سینما دارای 2 سالن بزرگ با ظرفیت‌های 245 و 213 نفر است. این سینما فعالیت خود را از سال 1387 آغاز کرد اما به دلیل دیجیتال نبودن تعطیل شد. در سال 1393 پس از بازسازی و تکمیل تجهیزات صوتی و تصویری مجدد بازگشایی شد. متاسفانه سینما پیروزی مشهد در حال حاضر فعالیتی ندارد و به محض بازگشایی اعلام خواهد شد.

 

  جاذبه‌های نزدیک سینما پیروزی: کوهسر هاشمیه، برج آرمیتاژ، بام مشهد

قدس یا سینما آریا

 

  سینما قدس مشهد در حال حاضر تعطیل است و در صورت بازگشایی مجدد اعلام خواهد شد.

  آدرس: مشهد، خیابان پاسداران، جنب هتل جم
  تلفن: 05138542300
 

 

سینما قدس مشهد

 

سینما قدس از قدیمی‌ترین سینماهای مشهد است که در سال 1348 با نام سینما آریا افتتاح گردید. این سینما دو سالن با ظرفیت‌های 588 و 282 صندلی و سیستم‌های صوتی و تصویری متوسط دارد و در مقایسه با دیگر سینماهای مشهد، سینمایی معمولی به شمار می‌رود. سینما قدس در سال 1399 پس از 51 سال فعالیت مداوم تعطیل شد و به فعالیت خود پایان داد. در صورت بازگشایی مجدد اعلام خواهد شد.
 

  جاذبه‌های نزدیک سینما قدس مشهد: سینما هویزه، برج آلتون، رستوران پسران کریم، رستوران رضایی

سینماهای مشهد نزدیک حرم


همانطور که گفتیم یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی مشهد برای سپری کردن اوقات فراغت به صورت خانوادگی و دوستانه، سینما است. در شهر مشهد، به عنوان قطب گردشگری شرق کشور، سینماهای زیادی تاکنون ساخته شده‌اند. علاوه بر شهروندان عزیز، مسافران و زائران امام رضا (ع) نیز علاقه زیادی به تماشای فیلم در سینماهای معروف مشهد دارند و ترجیح می‌دهند سینماهایی را برای تماشای فیلم انتخاب کنند که نزدیک به حرم و محل اقامت‌شان باشد. در ادامه لیست سینماهای مشهد نزدیک حرم را برای‌تان آورده‌ایم:

  • سینما هویزه
  • سینما آفریقا
  • سینما پارک بازار
  • سینما اطلس
  • سینما مهر کوهسنگی
     

هتل‌های نزدیک به سینماهای مشهد

 

سینما

هتل های نزدیک

هویزه

هتل آرامیس، هتل سلام، هتل رضا، هتل آپارتمان سپهر هشتم

آفریقا

هتل آرامیس، هتل سلام، هتل کیمیا، هتل سارینا، هتل رضا

سیمرغ

هتل توریست توس، هتل نوین پلاس

اطلس

هتل ارم، هتل اسپادانا، هتل گل گندم شباهنگ، هتل قصر طلایی

گلشن

هتل میثاق ملل، هتل پارس

مهر کوهسنگی

هتل بین المللی هما 1، هتل بهمن

برج برفی

هتل بین المللی هما 2

ویلاژ توریست

هتل پارک حیات، هتل ثامن

پارک بازار

هتل عماد، هتل جاوید، هتل گلشن رضوی، هتل ارغوان

 

اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که تماشای فیلم، بخشی جداناپذیر از زندگی‌تان است و دوست دارید در سفر هم از دیدن فیلم‌های روز سینما عقب نمانید، بهتر است محل اقامت خود را نزدیک به سینماها انتخاب کنید. در سفر به مشهد دست‌تان برای انتخاب هتل باز است اما تعداد محدودی از هتل‌ها نزدیک به سینماهای مشهد هستند. به همین دلیل، تصمیم گرفتیم این هتل‌ها را به شما معرفی کنیم تا در انتخاب محل اقامت سردرگم نشوید.

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

سینماهای مشهد از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری، تفریحی و فرهنگی شهر به شمار می‌روند و همواره با استقبال زیاد افراد روبه‌رو می‌شوند. تاثیر فیلم و سینما بر فرهنگ جامعه انکارناپذیر است و روزانه صدها فیلم در جهان با عناوین متنوع ساخته می‌شوند. از این رو در این مقاله به معرفی سینماهای مشهد نظیر سینما هویزه، آفریقا، سیمرغ، اطلس، گلشن، مهر کوهسنگی، سینما برفی و… پرداختیم تا با اطلاعات کامل سینمای مورد نظر خود را برای تماشای جدیدترین فیلم‌ها انتخاب کنید.در ادامه این مطلب با سینماهای مشهد به طور کامل آشنا خواهید شد. راستی از تخفیف سینماهای مشهد در روز سه شنبه غافل نشوید!

انتشار :  2 مرداد 1402 به روزرسانی :  14 مرداد 1402 نویسنده :   زهرا بادفرسا
تصاویر مرتبط
سینما ویلاژتوریست مشهد
  • سینما ویلاژتوریست مشهد
  • سینما آفریقا مشهد
  • سینما برفی مشهد
  • سینما گلشن مشهد
  • سینما پارک بازار مشهد
  • سینما قدس مشهد
  • سینما مهر کوهسنگی مشهد
  • سینما پیروزی مشهد
  • هتل اطلس مشهد
  • سینما هویزه مشهد
  • هتل سیمرغ مشهد
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد