بهترین کافه‌های نزدیک حرم امام رضا؛ 8تا از خوب‌ترین‌ها

اشتراک گذاری
عکس فائزه حسین زاده خسرویه (نویسنده تورگردان) به قلم : فائزه حسین زاده خسرویه تاریخ انتشار : 30 مهر 1403 به روزرسانی : 1 آبان 1403
بهترین کافه‌های نزدیک حرم امام رضا
بهترین کافه‌های نزدیک حرم امام رضا بهترین کافه‌های نزدیک حرم امام رضا بهترین کافه‌های نزدیک حرم امام رضا بهترین کافه‌های نزدیک حرم امام رضا

بهترین کافه‌های نزدیک حرم امام رضا برای افرادی که در بهترین هتل‌های این محدوده اقامت دارند، همواره نقطه‌هایی دنج و خوب برای گذراندن اوقات فراغت‌اند. بهترین کافی‌شاپ‌ها در نزدیک‌ترین هتل‌ها به حرم امام رضا قرار دارند و کافی است که چند قدم پیاده راه بروید. در ادامه این مطلب، تاپ‌ترین و بهترین کافه‌ها را در خیابان‌های منتهی به حرم، معرفی و بررسی کردیم.

فهرست مطالب

معروف‌ترین کافه‌های نزدیک حرم

رفتن به معروف‌ترین کافی‌شاپ‌های نزدیک حرم، ارزشش را دارد. فرقی نمی‌کند از مجاوران مشهد باشید یا در بهترین زمان سفر به مشهد، سری به این شهر زده باشید، این کافی‌شاپ‌ها و کافه رستوران‌ها جزو اولین پیشنهادهایی هستند که هر رهگذری به فضای آن‌ها پا می‌گذارد. معروف‌ترین‌ کافی‌شاپ‌های نزدیک حرم شامل 4 مورد زیر می‌شوند: 

نام

فاصله تا حرم

بهترین خوراکی

کافی شاپ ملودی (هتل قصر بین المللی)

15 دقیقه

تمامی انواع نوشیدنی و ‏دسرهای خوش طعم

کافه رستوران هتل رز درویشی

5 دقیقه

انواع چای و نوشیدنی، دسر و میوه

کافه رستوران روف گاردن (هتل الماس 2)

8 دقیقه

شیک، گلاسه، بستنی، انواع نوشیدنی‌های گرم، کیک و شیرینی

کافه رستوران بام (هتل قصرالضیافه قدس)

1 دقیقه

انواع غذاهای لذیذ و نوشيدنی‌های گوارا

1- کافه رستوران بام (هتل قصرالضیافه قدس)

آدرس: مشهد، ابتدای خیابان شیرازی، روبروی دارالشفا امام رضا

معروف‌ترین و بهترین کافی‌شاپ‌ روباز نزدیک حرم در هتل قصرالضیافه قدس قرار دارد. این کافی شاپ در طبقه آخر هتل است و برای سرو انواع نوشیدنی‌ها و غذاها در فضای باز می‌توانید بنشینید. این کافه رستوران در فصل‌های تابستان و بهار، با تعداد زیادی مشتری روبرو است؛ چرا که ویوی این کافه رو به حرم است و خنکی شب‌ها، بسیاری از افراد را به اینجا می‌کشاند. 

منوی کافه رستوران بام

عگس کافه رستوران بام در اطراف حرم

قیمت نوشیدنی‌های گرم در کافه رستوران بام هتل قصرالضیافه قدس از 150 هزار تومان شروع می‌شوند و تا 350 هزار تومان، قابل خرید هستند. اسپرسو (سینگل و دبل)، آمریکانو، کاپوچینو، لاته، موکا، یونانی، قهوه پارسی، رگولار کافی و لوتوس لاته در لیست نوشیدنی‌های گرم این مجموعه، قابل سفارش‌اند. 

از بین نوشیدنی‌های سرد می‌توانید آیس کافی، آیس آمریکانو، آیس لاته، لاته قجری، آیس لمون آمریکانو، آیس موکا، آیس کوکو لاته، آفوگاتو و پستش آفوگاتو را در رده قیمتی 130 تا 250 هزار تومان سفارش دهید.

رنج قیمتی نوشیدنی‌های سنتی (آذر ناهید و فرانک) با میانگین 200 هزار تومان و میلک شیک (قهوه، چاکلت کرانچ، کرم لوتوس، پی نات بری، نوتلا، کروت نات، پی نات نسکافه و کیت کت) از 260 تا 450 هزار تومان هستند.

تنوع نوشیدنی‌های سرد و خاص در این کافه رستوران، بسیار زیاد است. در بازه قیمتی 200 تا 350 هزار تومان، نوشیدنی‌های زیر را می‌توانید داشته باشید: 

  • لیموناد
  • موهیتو
  • اورنج فریز
  • پاپانگو
  • استرانگو
  • نات پاین
  • واتر مینت
  • بلادی بری
  • آبمیوه طبیعی
  • اسموتی موز و انبه
  • کایپرینا

برای میان وعده هم پیشنهادهای جذابی در کافه رستوران بام نزدیک حرم دارید. این پیشنهادهای لذیذ شامل گزینه‌های زیر هستند:

  • باقلوا بستنی
  • وافل نوتلا بستنی
  • وافل شاتوت پسته
  • وافل لوتوس بستنی
  • ترامیسو
  • کیک پسته
  • دیس میوه
  • وافل ویژه

حداقل و حداکثر قیمت کیک و شیرینی‌های کافه به ترتیب 200 و 500 هزار تومان هستند.

از بین بستنی‌ها، هر طعمی که بخواهید می‌توانید روی میزتان داشته باشید. از میوه‌های رنگارنگ گرفته تا شکلاتی و سنتی و مغزدار، بستنی‌های اینجا از 170 تا 400 هزار تومان، قیمت دارند.

برای مشاهده نرخ دقیق‌تر منوی کافه رستوران، روی این لینک کلیک کنید.

در هتل قصرالضیافه قدس، دو کافی شاپ دیگر هم قرار دارد. نام و ظرفیت هر یک را در بخش زیر می‌خوانید: 

  • کافه رستوران میلانو
بهترین کافه رستوران نزدیک حرم در هتل قصرالضیافه قدس مشهد
  • کافه انرژی
عکس منوی بهترین کافه رستوران مشهد نزدیک حرم

2- کافه رستوران هتل رز درویشی

آدرس: مشهد، خیابان امام رضا، بین امام رضا ۱ و ۳

عکس کافه رستوران هتل رز درویشی

رز درویشی از بهترین هتل‌های سه ستاره مشهد در جوار حرم امام رضا (ع) است. این هتل، یک کافی‌شاپ دارد. کافی‌شاپ هتل رز درویشی در طبقه سه قرار دارد و هم برای مشهدی‌ها و هم برای مسافران، قابل دسترس است. فضای کافه رستوران هتل رز درویشی به صورت روباز بوده و برای وقت‌هایی که هوا خیلی گرم است یا باران می‌بارد، می‌توانید از سایبان‌های محوطه استفاده کنید.

انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم را مطابق با میل و سلیقه‌تان در کافه رستوران هتل رز درویشی می‌توانید سفارش دهید.

3- کافه رستوران روف گاردن (هتل الماس 2)

آدرس: مشهد، خیابان امام رضا، امام رضا ۲۰

الماس 2، یکی از گرانترین هتل‌های مشهد است. این کافه رستوران، در یک طبقه قبل از مرتفع‌ترین نقطه هتل قرار دارد. بنا به میل و سلیقه خودتان می‌توانید فضای روباز یا بسته را برای سرو نوشیدنی، کیک و بستنی انتخاب کنید.

برای ورود به کافه رستوران روف گاردن در هتل الماس 2 بعد از ورود به لابی باید خودتان را به طبقه 19 برسانید. وارد آسانسور شوید و دکمه طبقه 19 را بزنید. طبق آنچه که در راهنمای بهترین هتل‌های مشهد از نظر مسافران نوشته شده، بسیاری از مشتریان از قیمت منوی این کافه رستوران نسبت به سایر هتل‌ها، رضایت بیشتری دارند.

4- کافی شاپ ملودی (هتل بین‌المللی قصر)

آدرس: مشهد، خیابان امام رضا، بین امام رضا ۱۴ و ۱۶

هتل بین‌المللی قصر در خیابان امام رضا قرار دارد و همه مشهدی‌ها، آن را با ویژگی لوکس بودنش می‌شناسند. کافی شاپ هتل بین‌المللی هم در مقایسه با سایر کافی‌شاپ‌های اطراف حرم، در سطح جهانی شناخته شده است. تضمین کیفیت بالای این هتل بین‌المللی به قدری است که بسیاری از زوج‌های جوان، آن را برای گذراندن زمان ماه عسل‌شان در مشهد انتخاب می‌کنند.

اسم کافی شاپ هتل بین‌المللی قصر، ملودی است. لته‌های اینجا با بهترین آرت‌ها طراحی می‌شوند و برای سرو در زمان سفارس، بالاترین میزان کیفیت و اصالت را دارند. از بین نوشیدنی‌های سرد منو، تنوع آن قدر زیاد است که دست کم نیم ساعت زمان نیاز دارید تا همه منو را ببینید. 

بهترین کافه‌های سنتی نزدیک حرم

کافی‌شاپ‌هایی که سنتی هستند و در نزدیکی حرم قرار دارند، انتخاب ویژه افرادی است که شیفته مکان‌های نوستالژیک‌اند. کافه حوالی در آخوند خراسانی 5 با سبک و سیاقی کاملا سنتی در محدوده نزدیک به حرم، بهترین اوقات را رقم می‌زند. بعد از آن، کافه احدیان، عمارت قربا، کافی‌شاپ اهالی و کافه آگور از قشنگ‌ترین کافه‌های سنتی در اطراف حرم هستند. در ادامه، آدرس، پیج اینستاگرامی، عکس و ویدئوهایی از این کافه‌های زیبا قرار دادیم و خواندن توضیحات معرفی آن‌ها خالی از لطف نیست.

1- کافه حوالی

 

آدرس: مشهد، آخوند خراسانی ۵، کوچه ‌سه شهید

پیج کافه حوالی

در مسیر پیاده‌روی تا حرم، کافه حوالی را می‌توانید ببینید. محیط این کافه کاملا سنتی است و صندلی‌هایی دنج برای نشستن در محوطه روباز دارد. اگر بخواهید می‌توانید وارد ساختمان قدیمی کافه شوید و در طبقه بالا یا پایین، لحظاتتان را سپری کنید.

منوی کافه حوالی با فهرست غذایی لوکس‌ترین کافی‌شاپ‌های نزدیک حرم، تفاوتی برجسته‌ دارد. با آمدن به حوالی می‌توانید نیمرو بزنید، در میانه یک روز گرم تابستان آبدوغ خیار بخورید یا میرزاقاسمی با همان اصالت شمال کشور را طعم و مزه کنید. نوشیدنی‌های سرد مانند لیموناد، خیار سکنجبین و انواعی از نوشیدنی‌های دست‌ساز را با بهترین کیفیت و اصالت در اینجا می‌توانید سفارش دهید و جانی دوباره پیدا کنید.

صبحانه، ناهار و شام یا هر میان‌وعده‌ای که دوست دارید در محیطی شبیه به خانه‌های سنتی و قدیمی سرو کنید، کافه حوالی در نزدیکی حرم امام رضا، بهترین فرصت را در اختیارتان قرار می‌دهد.

2- کافه احمدیان

آدرس: مشهد، شیرازی ۵ ، ته پل محله ۶

پیج کافه احمدیان

کافه احمدیان، یکی دیکر از بهترین کافه‌های مشهد اطراف حرم است که شامل محوطه و یک خانه قدیمی می‌شود. در واقع، کافه احمدیان، بازسازی شده یک خانه قدیمی است و گوشه به گوشه‌اش، خاطرات نوستالژیک را می‌توان حس کرد.

موقعیت مکانی بسیار نزدیک کافه احمدیان به جاهای دیدنی نزدیک حرم باعث شده که خیلی پرطرفدار باشد، به ویژه که در روزهای گرم تابستان با ورودتان به این مجموعه با یک نوشیدنی خنک و گوارا می‌توانید گلویی تازه کنید. حتی در پاییز و زمستان هم کافه احمدیان، مملو از گرماست و در طبقه اول یا دوم می‌توانید صبحانه، ناهار یا شام را در محیط صمیمانه‌اش میل کنید.


 

3- کافه قربا

آدرس: مشهد، نبش بازارچه سراب ١٣

کافه قربا؛ یکی از بهترین کافی شاپ های مشهد نزدیک به حرم

بازارچه سراب یکی از قدیمی‌ترین بازارهای مشهد است و با گذشت زمان، همچنان محبوبیتش را توانسته حفظ کند. برجسته‌ترین تفاوت کافه قربا با سایر کافه‌های نزدیک به حرم، سرو بستنی سنتی، آن هم از نوع قاجاری‌اش و متعلق به صدسال پیش است. در این نوع بستنی، هیچ نوع مواد افزودنی استفاده نمی‌شود و با خامه طبیعی و پسته خرد شده، تزئین می‌شود.

این کافه در واقع یکی از جاهای دیدنی مشهد است؛ چرا که بنای اصلی آن، خانه تاریخی دکتر نصیریان بوده و همین الان هم در طبقه دومش، امکان بازدید از این موزه و اشیا ارزشمند آن برای عموم مردم فراهم است.

4- کافه آگور

آدرس: مشهد، شهید نواب صفوی، بلوار شهید حاج حسنی کارگر، حاج حسنی 3، محمدیه، بین محمدیه 5 و 7

پیج کافه آگور

اسم کافه آگور در میان بهترین کافی‌شاپ‌های نزدیک حرم، خیلی کمتر به گوش رسیده است. از نظر موقعیت مکانی، این کافه در زیر یک خانه تاریخی قرار دارد. خانه‌ غفوری مشهد که با نام کتابخانه معماری هم شناخته می‌شود، پاتوقی دنج و موردپسند برای اهل ادبیات و کتاب است. از وعده صبحانه گرفته تا لذت چشیدن بهترین فست‌فود مشهد نزدیک حرم را می‌توانید در کافه آگور تجربه کنید. همچنین، نوشیدنی‌های گرم و سرد دست‌ساز با میلک‌شیک‌های شیرین در چندین طعم و رنگ، از پرطرفدارترین سفارش‌های اینجا محسوب می‌شوند. 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

8تا از بهترین کافه‌های مشهد نزدیک حرم شامل کافه رستوران بام در هتل قصرالضیافه قدس، کافه رستوران هتل رز درویشی، کافه رستوران هتل الماس 2، کافه احمدیان، کافه احمدیان، عمارت قربا و کافه آگور می‌شود.

تصاویر مرتبط
  • کافه قربا؛ یکی از بهترین کافی شاپ های مشهد نزدیک به حرم
  • بهترین کافه رستوران نزدیک حرم در هتل قصرالضیافه قدس مشهد
  • عگس کافه رستوران بام در اطراف حرم
  • عکس کافه رستوران هتل رز درویشی
  • عکس منوی بهترین کافه رستوران مشهد نزدیک حرم
  • بهترین کافه‌های نزدیک حرم امام رضا
  • بهترین کافه‌های نزدیک حرم امام رضا
  • بهترین کافه‌های نزدیک حرم امام رضا
  • بهترین کافه‌های نزدیک حرم امام رضا
نظرات کاربران
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد