بهترین رستوران نزدیک حرم امام رضا در مشهد

بهترین رستوران نزدیک حرم مشهد

 

برای سرو چه وعده غذایی به دنبال بهترین رستوران های نزدیک حرم هستید؟ صبحانه یا ناهار یا شام یا برای دورهمی خانوادگی و دوستانه؟ برای پاسخ به این سوال، از سه نکته زیر استفاده کنید:

 

  اگر براساس فاصله تا حرم به دنبال رستوران های مشهد هستید، هتل بین المللی قصر و الماس 2 انتخاب‌های خوبی هستند. 

  در صورتی که کیفیت و تنوع غذا هم برای شما اهمیت دارد، رستوران معین درباری، شب‌های لبنان و رستوران‌های هتل مجلل درویشی هم گزینه‌های خوبی اند. 

  اگر دوست دارید تجربه جدیدتری داشته باشید، رستوران رضایی و بابا قدرت جزو رستوران‌های خوب اطراف حرم مشهد اند.

 

شاید فکر کنید که رستوران نزدیک حرم مشهد از کیفیت و تنوع کمی برخوردار باشند. اما باید بگوییم که با بهترین رستوران های مشهد نزدیک حرم روبرو هستید. زیرا، هم می‌توانید رستوران گردان مثل رستوران پانوراما در هتل الماس 2 انتخاب کنید که کیفیت غذا و چشم انداز ایده‌آلی دارد و یا تجربه‌ای در رستوران‌ لاکچری‌تری مثل لیالی لبنان داشته باشید. دغدغه شما را برای پیدا کردن رستوران خوب اطراف حرم مشهد و یا رستورانی در موقعیت نزدیک به حرم که به کیفیت آن اعتماد کنید، درک می‌کنیم. به همین خاطر، سعی کردیم تا لیست کاملی از هتل‌هایی که رستوران‌های مجهزی دارند و یا رستوران‌های شناخته شده در اطراف حرم امام رضا را به طور کامل و با جزئیات نحوه دسترسی در این مطلب از مجله تورگردان (مجری مستقیم تورهای داخلی و خارجی) معرفی کنیم.

فهرست مطالب

رستوران‌های هتل بین المللی قصر در خیابان امام رضا

 

 

  آدرس: مشهد، خیابان امام رضا، بین امام رضا 14 و 16

 

 

  فاصله رستوران های هتل بین المللی قصر تا حرم: کمتر از 800 متر 


به جای اینکه بگوییم رستوران هتل قصر شاید بهتر باشد بگوییم رستوران‌های هتل بین المللی قصر! چون این هتل بین المللی، چندین رستوران دارد به نام‌های قصر، مرسده و رستوران سنتی رز. در بین این سه، رستوران قصر از همه محبوب‌تر است و می‌توان گفت که به اسم «بهترین رستوران خیابان امام رضا مشهد» هم شناخته می‌شود. این رستوران داخل فضای هتل است و برای رفتن به آن هم باید به آدرسی که هتل در آن واقع شده یعنی بین امام رضا 14 و  16 بروید.

 


از  از لاکچری‌ترین هتل‌های پنج ستاره در مشهد بخوانید   معرفی هتل بین المللی قصر مشهد



رستوران قصر، بهترین رستوران خیابان امام رضا مشهد


طبق منو و تجربیات مسافران، در رستوران قصر می‌توانید همیشه تازه‌ترین‌ها را میل کنید. انواع غذاهای ایرانی و فرنگی به همراه تنوع فصلی، بهترین غذاها را می‌توانید انتخاب کنید. پذیرایی در رستوران اصلی قصر از نوع بوفه است. یعنی هر فردی می‌تواند ظرف غذایی را بردارد و غذای منتخب خود را در ظرفی که می‌خواهد، بچیند و به محل پذیرایی بازگردد.

 

بوفه رستوران قصر


رستوران مرسده


در رستوران مرسده، منوی غذایی متنوع است و هر چه بخواهید، می‌توانید از روی میز بردارید! علاوه براین، تزئینات به کار رفته و فضاسازی که برای آن انجام شده، مرسده را به یکی از بهترین رستوران های اطراف حرم مشهد تبدیل کرده است. چیکن گریل،  خوراک ماهی قزل آلا سرخ شده، خوراک ماهی حلوا سفید، سینی سنتی قصر، چلو کباب هشتلیک مخصوص قصر و چلو گوشت سرخ شده در منوی مرسده هستند.

 

رستوران مرسده در هتل قصر مشهد


در حال حاضر، رستوران مرسده هتل بین المللی قصر، جزو رستوران‌هایی است که پیک موتوری هم دارد و برای دریافت سریع‌تر غذا می‌توانید از آن استفاده کنید.


رستواران سنتی رز


رستوران رز در هتل بین المللی قصر را برای سرو غذاهای معروف مشهد همان غذاهایی که اصیل و محلی هستند، پیشنهاد می‌کنیم. چیدمان المان‌ها در رستوران سنتی رز واقعا سنتی است. ترکیب تخت‌های سنتی با تزئیناتی که رنگ و بویی از فرهنگ و تاریخ کهن را دارند، فضای این رستوران را بیشتر نوستالژی کرده است. 

 

رستوران سنتی رز در هتل قصر
 

هتل الماس 2 برای رستوران خوب اطراف حرم مشهد

 

 

  آدرس: مشهد، خیابان امام رضا، امام رضا ۲۰

 

 

  فاصله رستوران های هتل الماس 2 تا حرم: 1.19 کیلومتر، 2 دقیقه با خودرو و نیم ساعت پیاده روی


هتل الماس 2 مثل هتل بین المللی قصر، چندین رستوران دارد که هر کدام متنوع و جزو بهترین رستوران‌ها در خیابان امام رضا مشهد هستند. رستوران گردان پانوراما، رستوران فیروزه و کافه رستوران روف گاردن که در طبقات انتهایی هتل الماس واقع شده اند، انتخاب‌های خوبی برای صرف شام، ناهار و حتی عصرانه هستند. در ادامه به بررسی سه رستوران این هتل می‌پردازیم تا با جزئیات بیشتر آن‌ها آشنا شوید.

 


هتل الماس 2 چه امکاناتی دارد؟   معرفی هتل الماس 2 مشهد 



رستوران گردان پانوراما


آخرین طبقه هتل الماس مخصوص رستوران گردان پانوراماست. برای رفتن به این رستوران باید از آسانسور استفاده کنید و در طبقه آخر پیاده شوید. همانطور که از نام این رستوران پیداست، به دلیل گردان بودنش جزو بهترین رستوران‌های نزدیک حرم مشهد است.

 

رستوران گردان پانوراما هتل الماس 2


در منوی رستوان گردان، انواع غذاهای دریایی و فرنگی به همراه پیش غذاها برای پذیرایی از شما آماده هستند. برای دیدن قیمت رستوران پانوراما به سایت هتل الماس مراجعه کنید.

   
کافه رستوران روف گاردن


 اگر برای تولد قصد دارید از رستورانهای خوب نزدیک حرم مشهد استفاده کنید، کافه رستوران روف گاردن هتل الماس را در اولویت قرار بدهید. چون این قابلیت فراهم است تا با واحد روابط عمومی این رستوران تماس بگیرید و سفارش تزئین اختصاصی یکی از اتاقک‌های روف گاردن را ثبت کنید. 
 

فضای کافه رستوران روف گاردن هتل الماس به دو صورت سرپوشیده و روباز طراحی شده است. محیط داخلی این کافه رستوران با المان‌های چوبی و اتاقک‌های چوبی طراحی شده و جلوه‌ای خاص به آن داده است. ناگفته نماند که فضای داخلی چوبی این رستوران، حس فوق العاده‌ای را می‌دهد و از موقعیتی که دارد، می‌توانید برای برگزاری دورهمی‌های خانوادگی، دوستانه و حتی کاری استفاده کنید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم که در فصل زمستان، کافه رستوران روف گاردن را به‌عنوان بهترین رستوران نزدیک حرم در مشهد برای پذیرایی از مهمان‌های‌تان انتخاب کنید.

 

روف گاردن هتل الماس 2


این کافه رستوران درست یک طبقه قبل از رستوران گردان پانوراماست و البته از راهروی اشتراکی بین این دو رستوران می‌توانید برای رفت و آمد هم استفاده کنید.


رستوران و تالار فیروزه (برای مراسم‌های خاص)


رستوران و تالار فیروزه در هتل الماس 2 مخصوص ارگان‌ها یا مجالس خاص و مراجعه گروهی افراد سازمان‌هاست. از چیزهای جالبی که در این رستوران می‌توانید ببینید و تجربه حضورتان را چندبرابر کنید، کف شیشه‌ای آن است که می‌توانید طبقات دیگر زیر پای خودتان را ببینید. 

 

رستوران فیروزه در هتل الماس 2


موقعیت مکانی رستوران فیروزه به گونه‌ای است که وقتی در رستوران قرار می‌گیرید، می‌توانید بارگاه ملکوتی امام رضا را هم ببینید. 
 

هتل درویشی

 

 

  آدرس: مشهد، خیابان امام رضا، بین امام رضا ۲۴ و ۲۶ 

 

مسیریابی

 

  فاصله رستوران های هتل درویشی تا حرم:  ۱/۴ کیلومتر

 

هتل های نزدیک حرم در خیابان امام رضا و آن‌هایی که 5 ستاره هستند، معمولا چند رستوران دارند مثل هتل درویشی و هتل الماس 2. رستوران های هتل درویشی مشهد شامل روف گاردن، آتریوم، ارغوان و فست فود فیروزه است. یعنی با انتخاب این هتل 5 ستاره می‌توانید انتخاب‌های متعددی برای سرو غذا داشته باشید. معمولا یک رستوران از بین آن‌ها مخصوص سرو صبحانه است. در هتل درویشی نیز رستوران ارغوان برای سرو صبحانه، آماده پذیرایی از مشتریان است. در ادامه به معرفی رستوران‌های خوب هتل درویشی که در خیابان امام رضا هستند، پرداختیم.

 


چرا به هتل درویشی، هتل مجلل درویشی می‌گویند؟ معرفی هتل درویشی مشهد


 

روف گاردن هتل درویشی


روف گاردن هتل درویشی با طیف متنوعی از غذاهایی که در منوی خود دارد، برای صرف وعده‌های غذا در اطراف حرم امام رضا، گزینه مناسبی است. این روف گاردن با المان‌های طبیعی مانند سقف شیشه‌ای و درختان متعددی که دارد، توانسته یک فضای باصفایی را در طبقه دوم رقم بزند. طبق نظر افرادی که برای چندساعت در این رستوران بوده اند، تقریبا فضایی غیررسمی دارد و پیشنهاد می‌کنیم تا با آن‌هایی که راحت‌تر هستید، به این رستوران مراجعه کنید. 

 

روف گاردن هتل درویشی


دست شما برای انتخاب غذا در رستوران روف گاردن هتل درویشی باز است. از غذاهای هندی تا شاوچامین (مخصوص چین) و فیله مینیون (فرانسه) و اسوبوکو (ایتالیا) در منوی این رستوران پیدا می‌شوند. 


رستوران ارغوان (مخصوص سرو صبحانه)


بهترین بوفه صبحانه در هتل های مشهد هم در لیست رستوران‌های خوب اطراف حرم قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه ارغوان صرفا برای سرو صبحانه استفاده می‌شود، طراحی محیط داخلی آن هم براساس همین کاربرد است. یعنی فضای آرام و خوشرنگی که در طبقه 14 ام هتل دارد، بخاطر همین است که فقط در وعده‌های صبح می‌توانید به آنجا مراجعه کنید.

 

رستوران ارغوان هتل درویشی


از خوراکی‌هایی که برای وعده صبحانه می‌توانید در ارغوان هتل مجلل درویشی میل کنید، می‌توانیم به لیست بلندبالایی اشاره کنیم مثل انواع نان، لبنیات صبحانه مانند خامه، انواع مختلف پنیر ایرانی و خارجی، کره، انواع مربا و عسل، انواع املت، انواع کیک و شیرینی و پنکیک، انواع ساندویچ سرد و گرم، میوه فصل، سبزیجات و سیفی‌ جات صبحانه، سوپ، انواع نوشیدنی سرد و گرم و غیره.


رستوران آتریوم


آنچیزی که در وصف رستوران آتریوم هتل درویشی می‌توان گفت این است که از کیفیت غذاها اطمینان داشته باشید. از لحاظ کیفیت غذاهایی که به مشتریان ارائه می‌شود، آتریوم جزو بهترین رستوران خیابان امام رضا مشهد است. از جنبه دکوراسیون و چیدمان المان‌ها هم آتریوم حرف اول را می‌زند. محیط داخلی این رستوران با 4 نخل زیبا درلابی تماشایی شده و وجود سقف شیشه‌ای روی آن هم همه چیز را تکمیل کرده است. 


تنوع غذاهای رستوران آتریوم، مورد پسند اکثر گردشگرانی است که به دنبال رستوران خوب در نزدیکی حرم امام رضا هستند. میگو، ماهیچه و شیشلیک با گوشت تازه جزو پرسفارش‌ترین غذاها در منو هستند. البته که تنوع منوی آتریوم بیشتر از این‌هاست. انواع کباب، انواع سوپ و لیست بلندی از سالادها و پیش غذاهای فصل، میز سفارش شما را رنگارنگ می‌کنند.


رستوران فیروزه


فیروزه در هتل مجلل درویشی، هم رستوران است و هم فست فودی نزدیک به حرم! چون منوهای رستوران فیروزه، اکثرا از غذاهای فست فودی است. اگر دل‌تان هوس پیتزا ایتالیایی کرده، فیروزه را در میان رستوران های نزدیک حرم در مشهد در اولویت قرار بدهید.

 

فست فودی فیروزه در هتل درویشی


این رستوران با فضاسازی خوبی که دارد و امکانات لوکسی که در آن استفاده شده، یک انتخاب لاکچری است. فیروزه مثل روف گاردن هتل درویشی در طبقه منفی یک واقع شده و برای دورهمی‌های دوستانه و غیررسمی است.  

 

رستوران شب‌های لبنان

 

 

  آدرس: مشهد، چهارراه شهدا، نبش بهجت 3

 

 

  فاصله رستوران شب‌های لبنان تا حرم: 1.6 کیلومتر، 9 دقیقه با ماشین و 20 دقیقه پیاده روی
 

رستوران شب های لبنان

 

اگر می‌خواهید تجربه‌ای کاملا متفاوت از بهترین رستوران های مشهد نزدیک حرم داشته باشید، شب‌های لبنان را انتخاب کنید. در واقع، شب‌های لبنان بیشتر از اینکه رستوران باشد، بهترین فست‌ فود نزدیک حرم امام رضاست که کیفیت بی‌نظیری دارد. البته اگر مایل هستید تا به این رستوران سفارش بدهید، می‌بایست حوصله کنید و در صف بایستید. زیرا این رستوران برای مسافران عرب شناخته شده و برجسته است و اکثر آن‌ها، وعده‌های غذایی سفر خود را از آنجا سفارش می‌دهند.

 

رستوران لیالی لبنانی


شب‌های لبنان (لاکچری‌ترین رستوران نزدیک حرم مشهد) دو شعبه در شهر دارد که شعبه چهارراه شهدا و نبش بهجت 3 آن به حرم مطهر امام رضا نزدیک‌تر است. 


منوی رستوران شب‌های لبنان


غذاهایی که در رستوران شب‌های لبنان به مشتریان ارائه می‌شود، اکثرا به سبک عربی تهیه می‌شوند و شاید کمتر در «منوهای رستورانهای خوب نزدیک حرم مشهد» به چشم‌تان خورده باشد. پیاز سوخاری، پپرونی مخلوط، صحن کنتاکی 6 تیکه، شاورما دجاج، شاورما مخلوط عربی، قارچ سوخاری، حمص، لحم بلمجین، چین بلدی و ... تعدادی از غذاهای عربی این رستوران هستند که ارزش یکبار تست کردن را دارند.
 

رستوران رضایی

 

 

  آدرس: مشهد، خیابان آخوند خراسانی، نبش آخوند ۱۰/۲

 


  فاصله رستوران رضایی تا حرم: 2 کیلومتر و 5 دقیقه با خودرو و حدودا 20 دقیقه پیاده روی

 

رستوران رضایی در خیابان آخوند خراسانی، بهترین رستوران نزدیک حرم مشهد است که می‌توانید روی کیفیت غذاهای آن، حساب باز کنید. این رستوران هم جزو قدیمی‌هاست و هم جزو بهترین‌های نزدیک حرم. 

 

رستوران رضایی مشهد


رستوران رضایی در شهر مشهد، سه شعبه دارد که شعبه جدید آن یعنی آخوند خراسانی از رستورانهای خوب نزدیک حرم است. امکانات و خدمات این مجموعه شامل یک سالن غذاخوری، غذای بیرون بر و پیک موتوری است. 


منوی غذای رستوران رضایی


حالا که با رستوران رضایی به‌عنوان رستوران خوب اطراف حرم مشهد آشنا شدید، شاید به دنبال منوی غذایی آن باشید. غالب غذاهای رستوران رضایی، چلو است که تنوع دارد مثل چلو ماهی قزل‌آلای سرخ‌شده، چلو کباب برگ مخصوص، چلو کباب برگ ممتاز، جوجیکو زعفرانی با دورچین کامل، چلو جوجه کباب مخصوص. در کنار آن، غذاهای گوشتی و کبابی در محیطی بهداشتی و با مهارت بالا آماده می‌شوند مثل جوجیکو باربیکیو با دورچین کامل، جوجه کباب فیله ویژه، انواع کباب همچون کباب کوبیده دو سیخ، کباب شیشلیک، کباب بره ویژه، کباب برگ ممتاز، کباب برگ سلطانی، کباب وزیری، کباب بختیاری، کباب لقمه زعفرانی و … .


این رستوران همانند رستوران‌های سطح شهر، پیش غذاهای رایجی دارد که اکثر مردم، میل به سفارش آن‌ها هم دارند. 
 

معین درباری

 

 

آدرس: خیابان پاسداران، بین پاسداران ۲ و ۴، رو به روی هتل باختر

 

 

  فاصله معین درباری تا حرم: 2.2 کیلومتر 


 

معین درباری با فاصله نیم ساعت پیاده روی از باب الجواد، بهترین رستوران های نزدیک حرم امام رضاست. البته کیفیت این مجموعه غذاخوری هم تاثیر بسزایی در برجسته بودن آن دارد. درباره انتخاب رستوران معین درباری باید گفت به همان اندازه که کیفیت غذاها خوب است، قیمت آن‌ها هم گران می‌باشد و لاکچری  پسند است. 

 

رستوران معین درباری نزدیک به حرم امام رضا


منوی غذایی رستوران معین درباری مشهد


غذاهای معروف شاندیز را بدون اینکه از مرکز مشهد دور شوید، می‌توانید در رستوران معین درباری تجربه کنید. چلو شیشلیک، چلو برگ مخصوص، چلو ماهیچه، چلو جوجه کباب با استخوان و چلو کباب لقمه زعفرانی در منوی معین درباری برای پذیرایی از مشتریان، قابل سفارش است. 
 

مجموعه سنتی بابا قدرت

 

 

  آدرس: مشهد، انتهای بازار امام رضا (علیه السلام) ، میدان 17 شهریور ، بلوار صدر ، نبش صدر 16 تهران ، میدان هروی خیابان وفا منش نبش کوچه شمس

 

 

  فاصله بابا قدرت تا حرم: 3 کیلومتر و 8 دقیقه با ماشین


از بین بهترین رستوران های نزدیک حرم مشهد می‌توانید به بابا قدرت بروید. این رستوران در انتهای بازار امام رضا و یا در میدان 17 شهریور واقع شده است. غالب غذاهای رستوران بابا قدرت از نوع سنتی است، اما می‌توانید غذاهای دریایی و خوراک‌های گوشتی را هم سفارش بدهید. علاوه بر سنتی بودن غذاهای منو، محیط این رستوران هم به صورت سنتی ساخته شده است و در طی سرو غذا، می‌توانید احساس سفر به دوران قدیم را داشته باشید. تخت‌های سنتی که برای سرو خانوادگی غذا در آلونک‌های خشتی قرار داده شده، از همان نگاه اول حس نوستالژی بودن را برای شما برجسته می‌کنند.

 

رستوران بابا قدرت


رستوران سنتی بابا قدرت در مجتمعی به همین نام واقع شده و بعد از گردش در مجتمع تفریحی و گردشگری بابا قدرت می‌توانید برای صرف وعده ناهار و یا شام به رستوران بروید. 


منوی رستوران بابا قدرت


غذاهایی که در رستوران بابا قدرت برای پذیرایی از مشتریان ارائه می‌شوند، اکثرا گوشتی اند و جزو غذاهای معروف مشهد محسوب می‌شوند. چلوکباب سلطانی باباقدرت، چلو ماهیچه، چلو گردن گوسفندی، چلو کباب بلغاری، چلوکباب برگ مخصوص گوسفندی، چلوکباب برگ مجلل باباقدرت، کباب فیله تکه‌ای مجلل، شیشلیک، چلوکباب لقمه زعفرانی، کارسکی بره، چلوکباب بختیاری مخصوص باباقدرت، رولت جوجه کباب، جوجه کباب قبضه‌ای و چلوکباب بناب آذربایجان تعدادی از غذاهای منوی این رستوران هستند.
 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

بهترین رستوران نزدیک حرم که همه گردشگران آن را می‌شناسند، در هتل‌های مجلل درویشی، بین المللی قصر و الماس 2 هستند. اگر مایلید تا موردهای دیگر رستوران نزدیک حرم امام رضا تجربه کنید، شب‌های لبنان، رضایی، معین درباری و بابا قدرت را امتحان کنید. در مجله تورگردان همراه ما باشید.

انتشار :  1 مرداد 1402 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   فائزه حسین زاده خسرویه
تصاویر مرتبط
رستوران لیالی لبنانی
  • رستوران لیالی لبنانی
  • روف گاردن هتل الماس 2
  • رستوران ارغوان هتل درویشی
  • رستوران شب های لبنان
  • رستوران گردان پانوراما هتل الماس 2
  • بوفه رستوران قصر
  • رستوران معین درباری نزدیک به حرم امام رضا
  • رستوران بابا قدرت
  • روف گاردن هتل درویشی
  • رستوران مرسده در هتل قصر مشهد
  • رستوران سنتی رز در هتل قصر
  • رستوران رضایی مشهد
  • فست فودی فیروزه در هتل درویشی
  • رستوران فیروزه در هتل الماس 2
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد