زندگی در کیش چگونه است؟

maxresdefault-2

زندگی در کیش چگونه است؟

 

جزیره کیش ، یک مکان جذاب در خلیج فارس با قدمتی طولانی تر از 3000 سال دارد. جزیره کیش در لیست 10 جزیره زیبای جهان قرار گرفته و این چهارمین مقصد تفریحی پر بازدید در خاورمیانه است. ورزش های آبی تفریحی یک جاذبه دلپذیر را برای رزرو تور کیش ایجاد می کنند ، بازدید از مناظر باستانی فرصتی بی نظیر است و دوچرخه سواری در اطراف جزیره در مسیر دوچرخه ساحلی یک تجربه جالب برذای گردشگران است. بخشی از استان هرمزگان فضای آرام جزیره کیش است که آن را به تفریحگاه برای حفظ سلامت روان تبدیل کرده است. اتباع خارجی که مایل به ورود به منطقه آزاد کیش از بنادر قانونی هستند ، نیازی به گرفتن ویزا قبل از سفر ندارند. بنابراین این جزیره حتی مکان مناسبی برای زندگی اتباع خارجی می باشد. در تور کیش نوروز 99 می توان اقوام یا دوستانی را که خارج از ایران زندگی میکنند به این جزیره دعوت نمایید. 

 

 

مجوزهای معتبر مسافرتی به مدت 14 روز توسط مسئولان فرودگاه و پلیس بندر کیش مهر می شوند. زبان رسمی در جزیره فارسی است اما برخی از مغازه داران ، ساکنان و دانش آموزانی که در این جزیره زندگی می کنند ، انگلیسی نیز صحبت می کنند. شایان ذکر است که میزان جرم و جنایت در جزیره کیش یکی از پایین ترین نرخ ها در سطح جهان است و به همین دلیل مکانی بسیار امن برای زندگی و تفریح و تحصیل شناخته شده است.

 

این جزیره همچنین با داشتن تابستان های گرم و زمستان های معتدل از آب و هوای مطبوع برخوردار است. هوا به طور کلی گرم و مرطوب است و میانگین دمای آن 27 درجه سانتیگراد است که بندرت از 35 درجه سانتیگراد فراتر می رود. تیر و مرداد گرم ترین ماه ها است و دما در دی و اسفند به کمترین میزان خود می رسد. اگر قصد زندگی و یا مهارجت به جزیره کیش را دارید با ما در تورگردان همراه باشید تا مزایا و معایب زندگی در این جزیره را به صورت دقیق تر بررسی کنید.

 

 

آرامش در کیش زیبا یا دلگیر؟

 

با تمام جذابیت کیش به دلیل آرامش حاکم بر آن برای حفظ سلامت روانی و تجدید قوای روحی اما نمی توان عنوان کرد که این آرامش به طور دائمی برای ساکنان جزیره کیش دوست داشتنی و ستودنی است. هرچند بر حسب سلیقه و عادت می توان با آن خود گرفت و آن را ستود اما بی شک اگر در شهری بسیار بزرگ زندگی میکنید بسیار دشوار است که ناگهان در جزیره ای کوچک و آرام زندگی داشته باشید. آرامشی که دیگر در آن خبری از صدای ماشین ها و پایکوبی سال نو و مراسم آیینی خبری نیست، هیاهو مردم بسیار کمتر در آن به گوش می رسد. خبری از خیابان های پر جنب و جوش شهرهای بزرگی همچون تهران و مشهد نیست و نمی توان در کافه ها و رستوران های دنج با افراد بسیار متنوع و جدید هم کلام شد!

این موضوع برای افراد برون گرا کمی دشوار و حتی کلافه کننده به نظر می رسد. اگر شخصیت درون گرایی دارید و از تمام این موارد به همراه تنوع در شخصیت ها و آدم ها و مکان ها فراری هستید زندگی در کیش بسیار توصیه می شود. تصور دیدن غروب دلگیر آفتاب بر روی دریای بی کران در سکوت محض در فصول کم گردشگر در جزیره کیش کمی کسل کننده و نا امیدانه است شبیه فردی که در جزیره ای دور دست تنها گرفتار شده است... ولی همین تجربه برای فردی دیگر شاید بسیار دلپذیر باشد به هر حال تصمیم گیرنده شما هستید که آیا ترجیح می دهید با دور زدن در جزیره چندین بار همسایه ها و دوستان خود را مشاهده کنید و بگو بخند داشته باشید؟ یا ترجیح می دهید در بار فردی جدید را دیده و کمی دلتات برای دوستانتان تنگ شود؟

 

 

هزینه های زندگی در کیش چگونه است؟

 

زندگی در جزیره ای کوچک بی شک هزینه ای اندک به همراه خواهد داشت اما این تصور راجع به جزیره کیش به طور کامل مردود است. کیش منطقه آزاد و بین المللی بسیار گران قیمت است که نمی توان توقع داشت همچون یک جزیره دور افتاده هزینه زندگی در آن اندک باشد. به دلیل رفت و آمد گردشگران در این جزیره هزینه خرید خانه و کرایه آن و رستوران ها و مواد غذایی بسیار بالا و گاهی معادل با ارز دلار است. هرچند در کنار این گرانی مزایایی برای شرکت ها تجار وجود دارد.

به عنوان مثال یک شرکت فعال در کیش نیازی به پرداخت مالیات تا 20 سال نخواهد داشت. بنابراین اگر یک ایده کاری بی نظیر داشته باشید یک موقعیت عالی در کیش منتظر شماست. جزیره کیش برای بازرگانان بهشتی کوچک برای زندگی است در این منطقه تبادلات ارزی بسیار آسان تر از سایر شهرهای ایران انجام می شود به همین دلیل مشکلات فراوان حمل و نقل در امور بازرگانی و تبدیل ارز بسیار کاهش می یابد پس زندگی برای این قشر و شغل های وابسته به آن در کیش بسیار عالی و مقرون به صرفه می باشد.

همچنین اگر عاشق خرید ماشین های گران قیمت و رانندگی با آنها هستید زندگی در کیش بسیار لذت بخش خواهد بود زیرا با قیمتی بسیار اندک تر نسبت به سایر شهرهای ایران می توانید ماشین های گران قیمت را خریداری کنید و این یکی از مزیت های زندگی در جزیره کیش است.

 در کنار این مزایا به معایب اگر بپردازیم باید گفت کیش به دلیل مسافت زیادی که با کلان شهرهای ایران دارد و به دلیل محاصره شدن با شهرها و استان های محروم ایران کمی برای تهیه آذوقه و میزبانی از گردشگران دچار گرفتاری هایی است. هزینه حمل و نقل مواد غذایی و بهداشتی به این جزیره اغلب بالا بوده و به همین دلیل هزینه خرید میوه، نان، غذا، لوازم بهداشتی در این جزیره سرسام آور است پس توصیه میکنم اگر وضعیت مالی خوبی ندارید و یا شغل مناسبی نیز در جزیره پیدا نکردید از زندگی در کیش انصراف دهید.

 

تحصیل در کیش چگونه است؟

 

 

پردیس بین المللی کیش و دانشگاه تهران در سال 2007 برای تسهیل در ثبت نام دانشجویان بین المللی تاسیس شد. فارغ التحصیلان از توانایی های زبانی و حرفه ای برای عملکرد مؤثر در یک محیط بین المللی ، مهارت های فنی برای کار در یک دنیای فنی به طور فزاینده، ظرفیت فکری و انعطاف پذیری برای انطباق با تغییرات و پتانسیل های رهبری برای کمک به توسعه جامعه خود برخوردار هستند. آزمایشگاه های تخصصی پردیس از انواع آزمایشگاه ها ، کارگاه های آموزشی و آتلیه های مجهز برای هر یک از مطالب مهم مانند: کارگاه چوب، کارگاه فلز، کارگاه پلاستیک، کارگاه مدل سازی، کارگاه عکاسی، آزمایشگاه چاپ ، آزمایشگاه گرافیکی، آزمایشگاه معماری، آزمایشگاه زبان، آزمایشگاه فیزیک ، مرکز کامپیوتر، سالن بدنسازی و کتابخانه تشکیل شده است.

 

پردیس های بین المللی و خودگردان با توجه به اینکه برای تحصیل دانشجویان غیر ایرانی نیز ظرفیت دارند، هزینه ای معادل به دلار از دانشجویان اخذ میکنند. بنابراین خوب است بدانید برای تحصیل در این جزیره تنها راه برای ارزان بودن قبول شدن در یک دانشگاه دولتی شهری دیگر است. در غیر اینصورت می توانید در موسسه های آموزش عالی تحصیل کنید و این یکی از معایب جزیره کیش برای تحصیل ساکنان آن می باشد. هرچند در کنار این عیب بیشترین مزایا برای شرکت در بازی های آبی المپیک وجود دارد. تنها آموزش های اختصاصی به غواصی صنعتی و تفریحی و ورزش های آبی دیگر همچون قایق های بادبانی و ... در جزیره کیش ارائه می شود.

 

این جزیره پتانسیل بالایی برای تربیت غواص و نجات غریق و مربی ورزش های آبی دارد و کمترین هزینه شامل حال اشخاص ساکن جزیره خواهد شد زیرا آنها هزینه سرسام آور اقامت در هتل ها و کرایه خانه های موقت را پرداخت نمی کنند. 

در صورت تمایل به آشنایی بیشتر با دیدنی های  کیش مقاله « جاهای دیدنی کیش » را حتما مطالعه کنید. 

 

 

وضعیت اشتغال در جزیره کیش

 

 

همانطور که پیش از این عنوان کردم کیش به دلیل داشتن شرایط منطقه آزاد محل مناسبی برای ثبت شرکت و تبادلات بزرگ تجاری و بازرگانی می باشد. شرکت هایی که از پرداخت مالیات های سنگین به مدت 20 سال معاف هستند و این یعنی بزرگترین امتیاز برای تجارت های سنگین که مالیات های خیلی زیادی دریافت میکنند. بنابراین زندگی در کیش برای اشخاصی که از هوش مالی بالایی برخوردار هستند عالی به نظر می رسد. این در حالی است که افرادی فاقد هوش مالی در این جزیره با سختی های بسیاری مواجه خواهند شد. نداشتن شغل در کیش بسیار نا امید کننده است و اشخاص را به مهاجرت وادار میکند. شغل های روتین و کارمندی در جزیره کیش چیزی بیش از انجام مشاغل مرتبط با گردشگری هتل داری و لیدری و یا کاسبی رد فروشگاههای لباس و آرایشی و ... نیست.

مردم بومی جزیره که از زمانهای دور در این جزیره زندگی میکنند به دامداری و باغداری و ماهیگیری مشغول هستند. چندسالی است که به دلیل صید ماهی بی رویه توسط چینی ها، صیادان بومی که بدون تکنولوژی مشغول صید بوده اند با مشکل جدی مواجه شده اند.

هرچند جزیره کیش به لحاظ اقلیم بسیار مناسب کشت و پرورش میوه ها و محصولات استوایی همچون انبه، موز و ... می باشد همچنین پرورش ماهی و جلبک و ... در آن توصیه می شود اما دلیل سیاست های مالی حاکم بر جزیره این موارد نادیده گرفته شده است و مردم جزیره کیش را برای امرار معاش با سختی هایی مواجه کرده است.

 

 

 

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

جزیره کیش ، یک مکان جذاب در خلیج فارس با قدمتی طولانی تر از 3000 سال دارد. جزیره کیش در لیست 10 جزیره زیبای جهان قرار گرفته و این چهارمین مقصد تفریحی پر بازدید در خاورمیانه است. ورزش های آبی تفریحی یک جاذبه دلپذیر را برای رزرو تور کیش ایجاد می کنند ، بازدید از مناظر باستانی فرصتی بی نظیر است و دوچرخه سواری در اطراف جزیره در مسیر دوچرخه ساحلی یک تجربه جالب برذای گردشگران است. بخشی از استان هرمزگان فضای آرام جزیره کیش است که آن را به تفریحگاه برای حفظ سلامت روان تبدیل کرده است.

انتشار :  11 دی 1398 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   عاطفه غفوریان
تصاویر مرتبط
  • maxresdefault-2
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
2 دیدگاه در رابطه با این مطلب وجود دارد .
کسی که در آینده کیشوند میشودیکشنبه 2 خرداد 1400
کیش خیلی خاطره سازه مخصوصا اگر با تعداد نفرات بالا سفر کنید خیلی خوش میگذره
خدنگیعفیفه خدنگیدوشنبه 3 خرداد 1400
باعث افتخاره آشنایی با کسی که به زودی کیشوند(شهروند کیش) میشه. سفر به کیش همیشه خاطره انگیزه