جاهای دیدنی قشم (لیست کامل جاذبه‌ها با عکس و لوکیشن)

تورقشم-تور-قشم-تورگردان (1)

جزیره زیبای قشم از تماشایی‌ترین جزایر جنوب کشور است که با جاذبه‌های مختلف توجه هر فردی را به خود جلب می‌کند. این جزیره در استان هرمزگان واقع شده و جزو بزرگترین جزایر این استان به‌حساب می‌آید. جزیره قشم در مقایسه با کیش هنوز آنقدرها هم مدرن و لوکس نشده است اما جاهای دیدنی قشم به‌قدری فوق‌العاده و چشم‌نوازند که جایی برای حرف باقی نمی‌گذارد. سواحل آرام و تمیز، جزایر دیدنی و خاص، طبیعت بکر و بی‌نظیر، مردم خون‌گرم و مهربان، غذاهای متنوع و خوشمزه، بازارهای بزرگ و پرهیاهو همه‌وهمه از ویژگی‌های مثبت جزیره قشم است که شما را ترغیب به سفر به این جزیره می‌کند. از طرفی هزینه سفر به قشم نیز نسبت به کیش ارزان‌تر است. می‌توانید تور قشم را با قیمتی مناسب‌تر خریداری کنید. در سفر به این جزیره خارق‌العاده می‌توانید با دست پر برگردید چون کالاهای مختلف به‌خصوص پوشاک در جزیره قشم بسیار ارزان‌تر از سایر شهرهای ایران است پس می‌توانید یک خرید درست و حسابی داشته باشید.

 

جزیره هرمز، تور قشم

خاک‌های رنگی جزیره هرمز در قشم

 

آب‌وهوای قشم باتوجه به اینکه در منطقه‌ای گرم‌وخشک قرار دارد، در بیشتر فصول سال بسیار گرم است و رطوبت هوا در این جزیره بسیار زیاد است. طبق گزارشات هواشناسی معمولا مرداد و شهریور گرم‌ترین ماه‌های سال در قشم‌اند. به‌طورکلی این جزیره دارای تابستان‌های بسیار گرم است اما در فصل پاییز و زمستان آب‌وهوا معتدل‌ و خنک‌تر می‌شود بنابراین، اگر قصد سفر به این جزیره سراسر زیبایی را دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما سه‌ماه آخر سال را برای سفر خود انتخاب کنید تا هوای بهاری را در فصل زمستان تجربه کنید و حتما لباس‌های نازک و خنک، کلاه و عینک آفتابی و کرم ضدآفتاب همراه خود داشته باشید.

 

معرفی قشم

تور قشم

قشم از شمال به بندر عباس، از جنوب به جزیره هنگام، از جنوب غربی به جزیره ابوموسی و تنب بزرگ و تنب کوچک و از شرق به جزیره لارک می‌رسد. این منطقه از دوره ساسانیان و یا حتی پیش‌تر، در زمان مادها ساکنانی داشته و بعد از فتح منطقه در دوره اسلام، فرهنگی اسلامی به خود گرفته است. حکومت‌هایی مثل آل بویه در عصر خلافت عباسی و ایلخانان مغول در آنجا حکومت‌هایی داشته‌اند. بعدها پرتغالی‌ها قشم را کشف کردند و تا دوره قاجار بر آن مسلط بودند اما از آن پس خوشبختانه این جزیره دوست‌داشتنی دوباره جزو مایملک ایران شد و ما امروز می‌توانیم برای دیدن جاهای دیدنی قشم هر زمان که بخواهیم از راه‌های زمینی و هوایی به آن سفر کنیم. در ادامه لیستی از بهترین جاهای دیدنی قشم را به شما معرفی می‌کنیم.

 

 

ژئو پارک قشم

ژئوپارک قشم تنها یک جاذبه نیست بلکه وسعتی 30 هکتاری متشکل از بخش زیادی از جاهای دیدنی قشم با رویکرد طبیعی و پدیده‌های زمین شناسی مثل مجسمه‌هایی عجیب از جانوران و موجودات زنده فسیل شده است. ژئوپارک قشم از شمال و جنوب به سواحل جزیره می‌رسد؛ از شرق به روستاهای طبل و سلخ و از غرب به روستای گانی و کانی منتهی می‌شود. برخی از این جاذبه‌ها را به‌صورت مجزا معرفی خواهیم کرد. ژئوپارک قشم به‌عنوان میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسیده و تنها ژئوپارک خاورمیانه محسوب می‌شود. در این منطقه گونه‌های مختلف و نادری از پرندگان، خزندگان و چهارپایان زندگی می‌کنند. این گونه‌های زیستی اهمیت جزیره قشم را بسیار بالا برده است و آن را به منطقه و اکوسیستمی بی‌نظیر تبدیل کرده است. در میان جاهای دیدنی قشم انواع پدیده‌های زمین‌شناسی، بوم‌شناسی، میراث فرهنگی و طبیعی و در کل 25 ژئوسایت وجود دارد. دره ستارگان، جنگل حرا، جزایر ناز، غار خربس، تنگه چاهکوه، ساحل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها، تالاب پرندگان، بام قشم، دره تندیس‌ها، دره ستارگان و... بخشی از این ژئوپارک به‌شمار می‌آیند.

جاذبه های قشم (داخل خود قشم)

جاذبه‌های قشم را نباید با جاذبه‌ها و دیدنی‌های هرمز یا روستای لافت اشتباه گرفت. البته عموما به همه‌ی این مناطق قشم گفته می‌شود ولی برای اینکه هنگام برنامه‌ریزی برای رفتن به سمت جاذبه‌ها سردرگم نشوید و در هر روز بتوانید جاذبه‌های نزدیک‌به‌هم را ببینید ما جاهای دیدنی را به تفکیک برایتان معرفی کرده‌ایم. 

دره ستارگان

دره ستارگان، تور قشم

دره ستارگان از عجایب هفتگانه قشم محسوب می‌شود. این دره خارق‌العاده و رمزآلود که هنگام وزش باد، سر و صداهای عجیبی تولید می‌کند، در 5 کیلومتری ساحل جنوبی جزیره قرار گرفته است. دره ستارگان نزدیک به دو میلیون سال قدمت دارد و در اثر باد، باران و فرسایش خاک به‌وجود آمده است. در افکار عامه این چنین جا افتاده که ستاره‌ای از آسمان به قلب جزیره افتاده و باعث شده دره به‌این‌صورت شکل بگیرد. برخی نیز آن‌جا را محل رفت‌وآمد اجنه و ارواح می‌دانند. همه‌ی این افکار ناشی از ظاهر عجیب و غریب و تودرتوی دره ستارگان است. در میان تمام جاهای دیدنی قشم، گشت‌وگذار در تودرتوهای دره ستارگان را فراموش نکنید.

آدرس دره ستارگان: 5 کیلومتری ساحل جنوبی جزیره

هزینه بازدید: رایگان

اطلاعات بیشتر درباره دره ستارگان قشم

 

 

جزیره ناز

جزیره ناز، تور قشم

جزایر ناز به‌دلیل ساحل دیدنی و متفاوتش از معروف‌ترین جاهای دیدنی قشم است. این جزیره منحصربه‌فرد گاهی در زیر آب پنهان می‌شود و به‌هنگام جزر دریا مجددا پیدا می‌شود. در هنگام جزر و مد، باریکه‌ای از خشکی این جزیره را به جزیره قشم وصل می‌کند و امکان رفت‌و‌آمد بین دو جزیره را فراهم می‌سازد. اگر در این مدت کوتاه، راه رفته را برنگردید، اسیر آب می‌شوید و ممکن است با جزیره زیر آب بمانید! از بالای ارتفاعات جزیره ناز چشم اندازی از تنگه هرمز و جزیره لارک نیز دیده می‌شود که بسیار دیدنی و حیرت آور است.

 
آدرس جزایر ناز: 22 کیلومتری قشم

هزینه بازدید: رایگان

کسب اطلاعات بیشتر: جزایر ناز در قشم

 

جنگل‌های حرا

جنگل های حرا قشم

جنگل‌های حرا در شمال غربی جزیره قشم قرار دارند و پدیده‌ای بسیار زیبا و منحصربه فرد را در این منطقه به‌وجود آورده اند. این جنگل‌ها در داخل آب قرار دارند و به‌این‌ترتیب شما می‌توانید در میان انبوه این جنگل‌های فوق‌العاده قایق‌سواری کنید. این پدیده در میان جاهای دیدنی قشم دارای شهرت جهانی است و برای میراث طبیعی کشور اهمیتی قابل‌توجه دارد. این جنگل‌ها انبوه‌ترین و وسیع‌ترین جنگل‌های حرا در کشور محسوب می‌شوند که از تماشای آن سیر نمی‌شوید.

آدرس جنگل های حرا قشم : روستای سهیلی، اسکله سهیلی

هزینه بازدید: رایگان

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع‌به این جاذبه مطلب مربوط به آن را مطالعه کنید: جنگل حرا در قشم

 

غار خربس

غار خربس قشم

غار خربس در روستایی به همین نام قرار گرفته که قدمت آن به دوران ساسانی‌ها برمی‌گردد. دهانه غار در دل کوه، بین 20 تا 30 متر در بخش‌های مختلف، ارتفاع دارد. غار خربس ناز از میان تمام جاهای دیدنی قشم، طرفداران زیادی دارد و همواره بازدیدکنندگانی در آن حضور دارند. روبروی قلعه خربس، گورهایی باستانی نیز به‌چشم می‌خورد که بر دهانه‌ی غار اشراف دارد.

آدرس غار خربس: 15 کیلومتری قشم

کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: خربس قشم 

 

غار و کوه نمکدان

غارنمکدان قشم

غارهای نمکی از زیباترین پدیده‌های طبیعی و جاهای دیدنی قشم به‌شمار می‌روند که در اثر رسوب نمک به‌وجود آمده اند. این غارها در سایر نقاط کشور نیز وجود دارند و طبیعتی سرتاسر سفید شبیه به برف را در فصل‌های گرم به نمایش می‌گذارند. برای رفتن به غار نمکدان قشم باید حدود 2 ساعت در جاده‌ای ناهموار رانندگی کنید و همین موضوع نیز سبب شده که تنها گردشگران طبیعت گرد حرفه‌ای که زمان کافی برای طبیعت‌گردی دارند، فرصت بازدید از آن‌جا را در طول سفر داشته باشند. غارهای نمکی از زیباترین پدیده‌های طبیعی و جاهای دیدنی قشم محسوب می‌شوند که در اثر رسوب نمک به وجود آمده‌اند. نمک به‌لحاظ درمانی نیز اهمیت بالایی دارد و برای انواع درمان‌های روحی و جسمی از آن استفاده می‌شود. نمک‌های کریستاله غار نمکدان قشم نیز خاصیت طبی دارند. غار نمکدان قشم از عجایب هفتگانه این جزیره است و قدمت آن به 570 میلیون سال پیش باز می‌گردد. غار نمکدان عنوان دومین غار طویل دنیا را نیز کسب کرده است و شهرتی جهانی دارد که این موضوع سبب شده است تا گردشگران مختلف از سراسر دنیا برای بازدید از جزیره قشم و کوه غار نمکدان عازم این جزیره شوند.

آدرس غار و کوه نمکدان قشم: 90 کیلومتری شهر قشم، بین روستای سلخ و کانی، جاده غار نمکدان

هزینه بازدید: رایگان

اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: غار نمکدان قشم

 

روستای گوران

روستای گوران

روستای گوران در غرب جنگل‌های حرا قرار گرفته و به‌دلیل داشتن سد گوران و بندر گوران معروف شده است. سد گوران منبع اصلی تامین آب کل جزیره قشم است. سد گوران از جاهای دیدنی قشم است که در ۷۸ کیلومتری شهر قشم و در نزدیکی روستای گوران، جاده طبل-باسعیدو قرار دارد. قدمت سد به دوره پهلوی بازمی‌گردد و گفته شده محل زندگی زردشتیان بوده است. به علاوه صنعت لنج سازی و تولیدات مربوط به دریانوردی نیز در این روستا رونق زیادی دارد. 

آدرس: بخش غربی جنگل های حرا

هزینه بازدید: رایگان

کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: روستای گوران در قشم

 

دره تندیس‌ها

دره تندیس ها قشم

دره تندیس‌ها از زیباتری جاهای دیدنی قشم، در جزیره هرمز است. علت نامگذاری دره تندیس‌ها وجود پدیده‌های زمین‌شناسی بزرگ و حجیم به شکل تندیس در آن منطقه است. دره تندیس‌ها در ابتدا یک دشت بسیار وسیع بوده است که بعدها از زیر آب بیرون آمده و درنتیجه فرسایش‌های ساحلی شکل گرفته است. این دره از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های قشم است که پیشنهاد می‌کنیم در سفر به این جزیره حتما از آن دیدن کنید.

آدرس: شمال بام قشم و جنوب جنگل های حرا

کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: دره تندیس ها در قشم

 

تنگه چاهکوه

تنگه چاهکوه از مقاصد مهم طبیعت‌گردی در تور قشم به‌شمار می‌رود و میان دو دره عمود بر هم با دیوارهای حفره‌ای قرار گرفته است. حفره‌ها، این دره صعب‌العبور را عجیب‌تر کرده‌اند. عبور از تنگه چاهکوه، تنها کار طبیعت‌گردان حرفه‌ای، با کفش و امکانات صخره‌نوردی و سنگ‌نوردی است. از سختی‌های عبور از تنگه این است که در بعضی قسمت‌های آن، آب‌هایی گودال‌مانند شگل گرفته که از عمق زیادی برخوردار است. تماشا و رصد ستارگان در آسمان شب شکوه بی‌نظیری در تنگه چاهکوه دارد.

آدرس: ۷۰ کیلومتری جزیره قشم 

کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: تنگه چاهگوه قشم

 

دولاب

دولاب قشم

روستای دولاب، از روستاهای قدیمی و تاریخی قشم است که در فاصله 100 کیلومتری این جزیره قراردارد. درست است که فاصله جزیره قشم تا این روستا زیادتر از سایر جاهای دیدنی قشم است اما طبیعت و زیبایی‌های این روستا به‌قدری زیاد و بی‌نظیر است که ارزش طی کردن این مسافت را دارد. آسمان پرستاره و صاف این روستا به‌همراه نسیم خنک و ملایمی که می‌وزد، شبی بی‌نظیر و رویایی را برای شما رقم خواهد زد. اگر به قشم سفر کردید و قصد بازدید روستای دولاب را داشتید، حتما کفش ورزشی مناسب پیاده‌روی، قمقمه آب، کرم ضدآفتاب، کلاه یا عینک آفتابی و خوراکی‌های سبک همراه داشته باشید. از دلایل نام‌گذاری این روستا، وجود چاه‌های آب شیرین به نام دولاب در آن است. در گذشته از طریق این دولاب‌ها آب را به سطح زمین می‌رساندند. این روش هنوز در بخش‌هایی از جزیره قشم رایج است. دولاب از مناطق کمتر شناخته شده در میان جاهای دیدنی قشم است اما بااین‌حال مردم آن غالبا باسوادند و تحصیل‌کرده‌اند.

اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: دولاب قشم

 

دشت بوخو

دشت بوجو بر خلاف سایر نقاط قشم سرسبزی بیشتری دارد. در آنجا کوهی به‌ارتفاع 350 متر وجود دارد که بلندترین قله در قشم محسوب می‌شود. در این منطقه گونه‌های جانوری متنوعی همچون آهو، روباه، خرگوش و... زندگی می‌کنند که با خوش‌سلیقگی این منطقه از جزیره را برای زیست انتخاب کرده‌اند. دشت بوخو در تابستان به‌گونه‌ای جذاب است و در  پاییز به شکل دیگری رنگارنگ و خاص می‌شود. عسل طبیعی دشت بوخو نیز معروف است و گردشگران عموما از آن تهیه می‌کنند.  

 

جزیره هنگام

دلفین ها در جزیره هنگام

جزیره هنگام در جنوب قشم قرار دارد و از مهمترین جاهای دیدنی قشم به‌حساب می‌آید. این جزیره تنها 2 کیلومتر با قشم فاصله دارد و مهمترین دلیل جذابیتش، دلفین‌های بازیگوشی است که دور و اطراف قایق‌های گردشگران شنا می‌کنند. بسیاری از مسافران قایق‌سواری در ساحل جزیره هنگام را برای تماشای همین دلفین‌های بامزه انتخاب می‌کنند. شن‌های براق و تمیز و آب‌های فیروزه‌ای جزیره هنگام نیز مناظری دلنشین را به‌وجود آورده است که لذت سفر را برای شما دوچندان می‌کند. گردشگرانی که به قشم می‌روند، معمولا در جزیره هنگام به جمع‌آوری صدف‌های کوچک و بزرگ و رفتن به ساحل نقره‌ای مشغول می‌شوند.

کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: جزیره هنگام در قشم

 

جاذبه های هرمز

بیشتر گردشگرانِ طبیعت‌گرد قشم، آن‌هایی که خیلی دنبال خرید کردن نیستند حتما به هرمز خواهند رفت. هرمز عروس قشم است، عروسی رنگی و پر جاذبه، عروسی که چون دخترکان، روزگار سنت‌ها در مجلس عروسی‌اش قرمز و دیگر رنگ‌های تند به‌تن کرده است. 

 

قلعه پرتغالی‌ها

قلعه پرتغالی ها

قلعه پرتغالی‌ها یادگاری است که از زمان سلطه پرتغال در کشور ما برجای مانده است. این قلعه با وجود دیوارهای ضخیم، محلی برای نگه‌داری مهمات و تجهیزات جنگی بوده و از داخل آن ظروف چینی، شیشه‌های ونیزی و توپ‌های جنگی کشف شده است. کانال‌های زیرزمینی آب نیز از آثار قابل توجه این قلعه به‌شمار می‌آید. قلعه پرتغالی‌ها در سال 1507 میلادی به فرمان آلفونسو آلبرکرک، دریانورد پرتغالی در جزیره قشم ساخته شد، در زمان صفویان تصرف شد و در سال 1387 به همت باستان شناسان ایرانی از زیر خاک بیرون آمد و اکنون به یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های قشم تبدیل شده است.

هزینه بازدید : رایگان

کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: قلعه پرتغالی ها در قشم

 

موزه احمد نادعلیان

موزه احمد نادعلیان

موزه احمد نادعلیان از موزه‌های جذاب و متفاوت کشور است که در جزیره هرمز قرار دارد. دکتر نادعلیان در زمینه هنر محیطی فعالیت می‌کند و برای بومیان جزیره نیز دراین‌خصوص اشتغال‌زایی کرده است. این موزه در ابتدا نگارخانه‌ای نه‌چندان سرپا  بود ولی از سال 1388 به هنرمندسرا تبدیل شد و به‌تدریج با به‌کارگیری هنر بومی رنگ‌وروی دیگری به خود گرفت. امروزه نقاشی‌های دیواری موزه جزو جذاب‌ترین دیدنی‌های قشم به شمار می‌آیند. در این موزه می‌توانید آثاری از هنر سوزن‌دوزی زنان هرمزگان، مهرهای دست ساز محلی و دیگر صنایع دستی بومیان را مشاهده کنید. آثار محیطی خودِ دکتر نادعلیان نیز در این موزه در معرض دید عموم قرار گرفته است.  

آدرس: جزیره هرمز

کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: موزه احمد نادعلیان در هرمز

 

دیگر جاذبه های هرمز

از دیگر جاذبه های هرمز می‌توان به دره مجسمه‌ها، مسیری پر از صخره؛ دره سکوت، با صخره‌های نمکی و خاک‌های رنگی؛ فرش خاکی در ساحل هرمز با مساحتی حدود 50 کیلومتر و معدن خاک سرخ اشاره کرد. این جاذبه‌ها را اینجا معرفی نمی‌کنیم چون در مقاله «هرمز، سرخ‌ترین جزیره‌ی دنیا» به‌طور مفصل جاذبه‌های هرمز را معرفی کرده‌ایم. 

جاذبه های روستای لافت

 

روستای لافت

 

روستای تاریخی لافت، از قدیمی‌ترین روستاهای قشم در کرانه خلیج فارس است. این روستا دارای یک بندر و اسکله باستانی است که به زیبایی هرچه تمام‌تر چشم‌اندازی بی‌نظیر از دریا را به شما نشان می‌دهد. خانه‌های این روستا به سبک کویری ساخته شده‌اند و نمای خشتی این خانه‌ها، زیبایی روستا را دو چندان کرده است. از دلایل معروفیت روستای لافت وجود بادگیرهای آن است و همچنین از طریق این روستا می‌توانید دسترسی راحت‌تری به جنگل‌های حرا داشته باشید. تماشای غروب آفتاب در کنار بندر لافت با هیچ لذت آرامش‌بخشی در دنیا برابری نمی‌کند و واقعا چند دقیقه شما را از جهان اطرافتان جدا می‌کند.

 

هزینه بازدید: رایگان

فاصله روستا تا قشم : 22 کیلومتر

کسب اطلاعات بیشتر درباره این جاذبه: بندر لافت در قشم

 

چاه‌های تلا ( تل آب )

چاه های تل آب قشم

قدمت این چاه‌های آب به زمان هخامنشیان برمی‌گردد و برای جبران کمبود آب و تامین آب شرب و آشامیدنی مردم حفر شدند. از میان تمام چاه‌های تلا حفر شده اکنون تنها 100 چاه در جزیره قشم باقی مانده است. چاه ها در دل تخته سنگ‌ها ایجاد شده‌اند و با فاصله‌های نزدیک به هم قرار دارند. این تعدد و تجمع چاه‌ها در یک محل آن‌جا را اندکی عجیب اما بسیار جذاب و تماشایی کرده است. عمق چاه‌ها از 2 متر تا 6 متر متفاوت است. جالب است بدانید که هنوز هم از این چاه‌ها آب برداشت می‌شود و این کار را در حال حاضر زنان و دختران بومی منطقه به‌کمک طناب‌هایی که در بالای چاه آویزان است و سطلی که به آن متصل است انجام می‌دهند. چاه‌های تل آب (تلا) در 76 کیلومتری قشم قرار دارند و در اشکال مختلف دایره، لوزی و اشک ساخته شده‌اند. 

 

آدرس : بندر لافت جزیره قشم

فاصله تا قشم : 30 کیلومتر

 

قلعه نادری

قلعه نادری قشم

قلعه نادری از دیگر جاذبه‌های دیدنی قشم است که در نزدیکی روستای لافت قرار دارد. این قلعه بازمانده از دوران صفوی است و پس از خروج پرتغالی‌ها از جزیره، توسط این حکومت ساخته شده تا دژی مستحکم باشد در برابر حملات دشمن. قلعه نادری در بافت تاریخی لافت قرار گرفته و دقیقا مقابل چاه‌های تلا قرار دارد. علت نامگذاری قلعه به نام نادری این است که در زمان تسلط نادرشاه بر خلیج فارس، به آن‌جا توجه زیادی کرده و قلعه را بازسازی کرده است. قلعه نادری دارای یک دروازه و 4 برج بوده که متاسفانه همگی از بین رفته‌اند و اکنون تنها دیوارهای چهار گوش آن باقی مانده است. 

 

آدرس قلعه نادری قشم: جزیره قشم، روستای لافت

هزینه بازدید: رایگان

 

بام قشم

بام قشم

بام قشم در ارتفاعات شرقی جزیره قرار دارد و فلاتی است نیمه‌مرتفع، مابین روستای طبل و روستای سلخ. بام قشم از مرکز شهر فاصله زیادی دارد بااین‌حال به‌قدری زیبا و چشم‌نواز است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. برای رسیدن به پای کوه باید 15 دقیقه پیاده‌روی کنید. از بالای بام می‌توانید منظره جنگل‌های حرا و ساحل شمالی خلیج فارس را مشاهده کنید. از سمت جنوبی نیز دره تندیس‌ها مقابل چشمان شما قرار می‌گیرد که منظره‌ای کمیاب و بسیار خاص است. بام قشم با پوششی از سنگ‌های آهکی و پوسته‌های صدفی تشکیل شده است که برق خاصی دارد نگاه شما را مجذوب خودش می‌کند.

آدرس بام قشم: بندر لافت، ۵.۴ کیلومتری جنوب روستای طبل و ۴.۵ کیلومتری شمال شرق روستای سلخ

کسب اطلاعات کامل درباره این جاذبه: بام قشم کجاست؟ 

 

کاسه سلخ

کاسه سلخ برهوتی بدون هیچ‌گونه پوشش گیاهی است که در ساحل جنوبی جزیره قشم گسترده شده است. عرض آن 5 کیلومتر و طولش 7کیلومتر است. کاسه سلخ هزار تپه‌هایی کوچک و بزرگ و بعضا مخروطی شکل است که از منجمد شدن گدازه‌های جوشیده از زمین تشکیل شده است. تپه ماهورهای تو در تو و وسیع این منطقه چشم‌ها را خیره می‌کند. در آنجا چشمه‌ای گوکردی نیز وجود دارد که دارای خواص درمانی است.

جاهای دیدنی قشم در بهار

جاهای دیدنی قشم در بهار محدودیتی ندارد. ابتدای بهار تا اواسط اردیبهشت هنوز هوای قشم مساعد است و به‌راحتی می‌توان در آن به گشت‌و‌گذار پرداخت. تعطیلات نوروز مثل بقیه‌ی شهرهای پرگردشگر قشم نیز شلوغ می‌شود. چه اهل طبیعت‌گردی و رفتن به جاذبه‌هایی مثل جزایر باشید چه اهل رفتن به مراکز خرید با خیل زیادی از جمعیت مواجه می‌شوید. اگر شلوغی را تاب می‌آورید و تنها در تعطیلات امکان سفر رفتن دارید این فصل را انتخاب کنید. بهترین «جاهای دیدنی قشم در بهار» سواحل است. با شب‌گردی در کنار لنچ ها و شناورها منظره زیبایی از خلیج را می‌توان به نظاره نشست و ساعت‌هایی طولانی را می‌توان از هوا و طبیعت لذت برد. توصیه می‌کنیم در اواخر بهار و ابتدای تابستان به دره‌هایی مثل دره ستارگان و غار خربس مراجعه نکنید چون به‌احتمال‌زیاد گرما زده می2شوید. در ادامه جاذبه‌هایی را که برای بهار توصیه می‌شود برایتان لیست کرده‌ایم. 

نام جاذبه ها

زمان بازدید

نوع جاذبه

دره ستارگان، غار خربس، غار نمکدان، دره تندیس‌ها، قلعه پرتغالی ها

روزها یا دم غروب که هوا مطبوع تر است

مناطق طبیعی بدون سایه

بازار قدیم، بازار ستاره، سیتی سنتر، فردوسی، پردیس قشم، خلیج فارس

شب‌ها یا قبل از غروب

مراکز خرید سرپوشیده

جزایر ناز، جزیره هنگام، سد گوران، بندر لافت،

طلوع و غروب آفتاب

جزیره ها و سواحل

 

جاهای دیدنی قشم در زمستان

زمستان بهار قشم است؛ هم از نظر هوا هم از نظر مسافرپذیری. نه به اندازه‌ی نوروز شلوغ است و نه مثل اواسط بهار و پاییز هوایش بلاتکلیف. از آذر به‌این‌سو هوای قشم بهشتی می‌شود و اجناس نیز با کمترین قیمت عرضه می‌شود. هر چه به عید نزدیک می‌شویم اجناس مراکز خرید نیز گران‌تر می‌شود. در این بخش به مهمترین «جاهای دیدنی قشم در زمستان» پرداخته‌ایم. خوش باشید و از آب و هوای جزیره لذت ببرید. 

نوع جاذبه ها

نام جاذبه

جاذبه های طبیعی

دره ها، غارها، سواحل، جزایر

مراکز خرید

پاساژها، بازارهای خطی و خیابانی، درگهان

جاذبه های تاریخی 

قلعه های پرتغالی و نادری، چاه های تلا، روستای لافت

 

بهترین هتل‌های قشم

 

برای اقامت در قشم گزینه‌های مختلفی مانند هتل، اقامتگاه بومگردی و آپارتمان وجود دارد. هتل‌های قشم به‌دلیل نزدیک بودن به مراکز خرید و مرکز شهر، طرفداران بیشتری دارد. هتل‌های پنج ستاره و لوکس قشم مانند هتل سورینت، هتل اروم، هتل فولتون، هتل مارینا 2، پلاژ سیمین و هتل ژئوپارک، هتل‌های نسبتا گرانی به‌شمار می‌آیند و از امکاناتی در حد هتل‌های 5 ستاره کیش برخوردارند. هتل‌های میان رده در قشم، از قبیل هتل دیانا، هتل ساحلی خلیج فارس، هتل آرام، هتل کیمیا 4، هتل سینگو و هتل آپارتمان پلاس قیمت‌هایی مناسب‌تر دارند اما امکانات خوبی را نیز اختیارتان قرار می‌دهند. در قشم هتل‌های ارزان‌قیمت نیز فراوان است ولی این ارزانی به معنی ضعیف بودن و نبود خدمات نیست، منتها امکانات هتل‌های پنج ستاره و چهار ستاره را ندارند. هتل آسماری، هتل دیپلمات، هتل آسمان، هتل نخل زرین، هتل پرشین گلف، هتل ایرسا و هتل آپارتمان وانیا جزو هتل‌های ارزان در قشم به شمار می‌روند.

 

قشم هتل

 

جا‌های دیدنی قشم  بسیار متنوع‌اند از مراکز خرید گرفته تا طبیعت شگفت‌انگیزش. بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی که این جزیره را برای سفر انتخاب می‌کنند تمایل دارند تا در دل طبیعت کمیاب و خارق‌العاده قشم اوقات خود را سپری کنند و در نتیجه به فکر کمپ زدن هستند اما اقامت در طبیعت مورد علاقه همگان نیست. همچنین اگر با خانواده سفر کنید و کودکان همراه شما باشند لازم است امکانات رفاهی بیشتری در دسترس داشته باشید. در چنین شرایطی برای اقامت در قشم انتخاب هتل پیشنهاد می‌شود. از آنجایی که قشم از نظر تجاری نیز از مناطق مهم خلیج فارس می‌باشد بسیاری از مسافران برای اهداف اقتصادی به جزیره سفر می‌کنند و نیاز دارند در هتل‌های مناسبی اقامت داشته باشند. در ادامه تعدادی از هتل‌های قشم را به شما معرفی می‌کنیم.

 

برای آشنایی با مراکز خرید، اصناف و دیگر جاذبه های درگهان کلیک کنید.

 

هتل ارم قشم (۴ ستاره)

 

هتل ارم قشم یک هتل ۴ ستاره است که ۱۰۰ اتاق دارد و در ۵ طبقه ساخته شده است. بسیاری از اتاق‌های هتل ارم منظره‌ای رو به آبهای نیلگون خلیج فارس دارند. اگر هتل ارم قشم را برای اقامت خود انتخاب کنید می‌توانید به راحتی به نقاطی مانند مرکز شهر و مراکز خرید دسترسی داشته باشید. اگر هدف شما از سفر به قشم، خرید است پیشنهاد می‌کنیم هتل ارم را انتخاب کنید تا در هزینه‌های رفت و آمد خود صرفه‌جویی نمایید. علاوه بر مراکز خرید می‌توانید از جاهای دیدنی قشم هم بازدید کنید و سفر خاطره انگیزی داشته باشید.

 

امکانات هتل ارم قشم : پارکینگ رایگان، اینترنت نامحدود و رایگان در تمام اتاق‌ها، اتاق کودک، گیم نت، اتاق خدمات دیجیتال، خدمات ارسال و دریافت فکس، سالن بدنسازی، سالن همایش، سالن بیلیارد، آمفی تئاتر، کافی شاپ، فضای سبز، چایخانه سنتی، فواره موزیکال، زمین تنیس آزاد، رستوران در طبقه سوم با منظره‌ای از خلیج فارس و... استفاده از امکانات هتل برای میهمانان مقیم هتل و سایر افراد آزاد است.

آدرس هتل ارم قشم : قشم، بلوار آزادگان، روبروی شیلات

تلفن : ۰۷۶۳۵۲۲۹۰۸۰

 

هتل ارم قشم

 

هتل آرتا قشم (۴ ستاره)

 

هتل آرتا قشم در نزدیکی ساحل خلیج فارس قرار گرفته است. این هتل ۷ طبقه و ۴۸ اتاق دارد. نیمی از اتاق‌های هتل‌ آرتا منظره‌ای رو به خلیج فارس دارند و بدیهی است که قیمت آن‌ها بالا‌تر باشد. فاصله این هتل با خلیج فارس ۲۰۰ متر است. برای رسیدن به مراکز خرید مانند سیتی سنتر ۱ و ۲ و مرکز خرید ستاره به یک پیاده‌روی کوتاه نیاز است. اگر قصد بازدید از جا‌های دیدنی قشم مانند دره ستارگان یا جزایر ناز را داشته باشید می‌توانید با خودرو در کمتر از نیم ساعت به مقصد برسید.

 

امکانات هتل آرتا قشم : پارکینگ سرپوشیده با هزینه، اینترنت نامحدود در لابی، رستوران با منوی باز، اینترنت در اتاق، نمازخانه، سالن ورزشی و …

آدرس هتل آرتا قشم : قشم، بلوار شهید بهشتی، مقابل منازل مسکونی علی بن ابی طالب

تلفن : ۰۷۶۳۵۲۴۴۹۷۷

 

هتل آتامان قشم (۴ ستاره)

 

هتل آتامان قشم دارای ۴ و ۵۸ اتاق است. این هتل مانند بسیاری از هتل‌های جزیره قشم در نزدیکی خلیج فارس بنا شده و تعدادی از اتاق‌ها منظره روبه‌دریا دارند. اگر به قصد خرید به جزیره قشم سفر کرده‌اید، هتل آتامان گزینه مناسبی است. فاصله این هتل به مراکز تجاری مانند سیتی سنتر ۱، ۲ و پارک زیتون بسیار کوتاه می‌باشد. از معایب هتل آتامان قشم این است که پارکینگ ندارد بنابراین برای افرادی که با هواپیما به قشم سفر می‌کنند مناسب‌تر می‌باشد. همچنین اگر در جمع خانواده شما کودکان همراهتان هستند وجود پارک و ساحل در نزدیکی هتل یک امتیاز مهم محسوب می‌گردد.

 

امکانات هتل آتامان قشم : رستوران با منوی باز، کافی شاپ، سالن بیلیارد، باشگاه بدنسازی، فروشگاه، سالن کنفرانس، سالن اجلاس تجاری، سالن ماساژ و …

آدرس هتل آتامان قشم : قشم، میدان حافظ، به طرف میدان امام قلی خان، بلوار گلستان

تلفن : ۰۷۶۳۵۲۴۵۰۳۳

 

هتل آتامان قشم

 

هتل ساحل طلایی قشم (۴ ستاره)

 

هتل ساحل طلایی قشم در ۱۵ کیلومتری شهر قشم قرار گرفته است. این هتل در سال ۸۷ ساخته شد و در سال ۹۷ مورد بازسازی قرار گرفت. از آنجایی که هتل در نزدیکی ساحل خلیج فارس ساخته شده است تقریباً تمامی اتاق‌ها منظره‌ای از دریا دارند. پلاژ سیمین یا ساحل سیمین متعلق به مجموعه همین هتل است که برای شنا و تفریحات آبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این پلاژ می‌توانید به قایق سواری، جت اسکی، اسکی روی آب، ماهیگیری و… بپردازید.

 

امکانات هتل ساحل طلایی قشم : پلاژ اختصاصی، رستوران با منوی باز، پارکینگ رایگان، اینترنت در لابی، استخر و …

آدرس هتل ساحل طلایی قشم : قشم، جاده ساحلی جنوبی، مقابل زیارتگاه شاه شهید

تلفن : ۰۷۶۳۵۳۴۲۹۰۰

 

هتل آوینا قشم (۴ ستاره)

 

هتل آوینا قشم در بافت قدیمی شهر ساخت شده است. این هتل منظره‌ای رو به خیابان‌های شهر داشته ولی با محیطی آرام شما را به آرامش واقعی جزیره دعوت می‌کند. پارکینگ هتل سرپوشیده و دارای ظرفیت محدود است. به نظر می‌رسد هتل آوینا قشم برای افرادی که به‌منظور خرید یا اهداف تجاری به قشم سفر می‌کنند مناسب‌تر باشد. همچنین از آنجایی که پارکینگ هتل آوینا محدود است بهتر است پیش از رزرو درباره پارکینگ اطلاعاتی کسب کنید.

 

امکانات هتل آوینا قشم : رستوران با منوی باز، پارکینگ سرپوشیده محدود، اینترنت نامحدود، کافی نت، صبحانه رایگان، سیستم هواساز و …

آدرس هتل آوینا قشم : قشم، بلوار باهنر، هتل آوینا

تلفن : ۰۷۶۳۵۲۲۳۳۰۰

 

هتل آوینا قشم

 

هتل ژئو پارک قشم (۳ ستاره)

 

هتل ژئو پارک قشم دارای ۲ طبقه و ۳۰ اتاق است. بعضی اتاق‌های این هتل منظره‌ رو به دریا دارند. تمام اتاق‌های هتل ژئو پارک قشم دارای بالکن می‌باشند. توجه داشته باشید که این هتل برای حفظ منطقه قشم در لیست ژئو پارک‌های جهانی ساخته شده است. اگر به‌منظور بازدید از جا‌های دیدنی قشم مانند موزه ژئو پارک، قلعه پرتغالی‌ها، غار‌های خربس، جنگل‌های حرا و … به جزیره سفر کرده‌اید هتل ژئو پار گزینه مناسبی است. توجه داشته باشید که این هتل در سال ۱۳۹۴ بر اساس استاندارد‌های جهانی بازسازی شده است. به‌طورکلی هتل ژئو پارک برای کسانی که به پدید‌ه‌های طبیعی قشم علاقه‌مند هستند هتل مناسبی می‌باشد.

 

امکانات هتل ژئو پارک قشم : رستوران با منوی باز، کافی شاپ با سرویس دهی ۲۴ ساعته، پارکینگ رایگان، اینترنت نامحدود در لابی و…

 آدرس هتل ژئو پارک قشم : قشم، نرسیده به اسکله شهید ذاکری، جنب مجتمع تجاری معراج

 

هتل مارینا یک قشم (۳ ستاره)

 

هتل مارینا یک قشم، یک هتل میان رده است که در سال ۹۱ ساخته شد و در سال ۹۶ مورد بازسازی قرار گرفت. از آنجایی که این هتل به اسکله و دانشگاه پیام نور قشم نزدیک است مورد توجه دانشجویان می‌باشد. دانشجویانی که از شهر‌های دیگر به جزیره می‌آیند معمولاً این هتل را برای اقامت انتخاب می‌کنند. بخشی از اتاق‌های این هتل دارای آسانسور نیستند که باید حدود ۲۰ پله بالا بروید. همچنین هیچکدام از اتاق‌های هتل مارینا یک دارای منظره دریا نمی‌باشند.

 

امکانات هتل مارینا یک قشم : پارکینگ روباز، کافی شاپ، چایخانه سنتی، تاسکی به مرکز شهر، فروشگاه و…

آدرس هتل مارینا یک قشم : قشم، شهرک صنعتی فجر، میدان ورودی قشم، مقابل مسکن مهر

تلفن : ۰۷۶۳۵۳۴۴۰۹۲

 

هتل مارینا 1 قشم

 

هتل خلیج فارس قشم (۳ ستاره)

 

سال ساخت: ۱۳۹۰

هتل خلیج فارس قشم در ساحل شمالی جزیره قرار دارد. این هتل در سال ۱۳۹۰ ساخته شد و در سال ۱۳۹۵ مورد بازسازی قرار گرفت. مهم‌ترین مزیت این هتل نزدیکی به ساحل خلیج فارس است. اگر در جزیره قصد خرید دارید هتل خلیج فارس گزینه مناسب و مقرون به صرفه‌ای می‌باشد.

 

آدرس هتل خلیج فارس قشم : قشم، میدان علم وصنعت

تلفن : ۰۷۶۳۵۳۴۴۱۰۴

 

اقامتگاه های بومگردی قشم

 

اقامتگاه‌های بومگردی قشم نقش مهمی در معرفی فرهنگ و طبیعت جزیره به گردشگران ایرانی و خارجی دارند. وجود بسیاری از اقامتگاه‌‌های بومگردی در این جزیره باعث شد تا ژئوپارک قشم در سازمان جهانی یونسکو ثبت گردد. اگر علاقه داشته باشید با واقعیت یک منطقه آشنا شوید بهتر است اقامتگاه‌‌های بومگردی را برای شب مانی یا اقامت خود در مقصد انتخاب کنید. معمولا این مکان‌ها توسط افراد بومی و محلی اداره می‌شوند. در محیط اقامتگاه می‌توانید با مسافران دیگر برخورد و تعاملات اجتماعی جذابی داشته باشید. همچنین درباره جاهای دیدنی قشم از افراد بومی منطقه سؤال کنید. اقامتگاه ‌های بومگردی قشم شاید به اندازه هتل‌های ۴ ستاره جزیره امکانات نداشته باشند ولی قطعا شرایط مناسبی برای استراحت شما فراهم کرده‌اند. علاوه بر این‌ها می‌توانید در فضای روستایی و ناب جزیره غذا‌های محلی تازه را امتحان کنید.

 

ساحل اقامتگاه بومگردی فردیس قشم

 

اقامتگاه بومگردی بامحمود قشم

 

اقامتگاه با محمود قشم در مرکز جزیره و در روستای گورزین قرار دارد. اقامتگاه خانه‌ای روستایی به قدمت ۴۵ سال و دارای ۵ اتاق است. تمام اتاق‌ها کاهگلی هستند و دقیقا حس ناب خانه‌های روستایی جزیره را منتقل می‌کنند. اقامتگاه با محمود تمام تلاش خود را به کار بسته تا محیطی روستایی و دست نخورده ایجاد نماید برای همین ساختمان خانه تغییر نکرده است. سرویس بهداشتی در خارج از محوطه اتاق بوده و بین تمام مسافران مشترک می‌باشد.

 

امتیاز‌های اقامتگاه بومگردی با محمود: اجرای برنامه موسیقی زنده در برخی روزها، اجرای تور جزیره هنگام و برپایی موسیقی زنده در جزیره هنگام، صبحانه رایگان در اقامتگاه، امکان سفارش ناهار و شام از منوی غذا‌های محلی.

آدرس اقامتگاه بومگردی با محمود قشم: استان هرمزگان، جزیره قشم، روستای گورزین.

فاصله تا شهر قشم ۵۵ کیلومتر

 

اقامتگاه بومگردی بامحمود قشم

 

اقامتگاه بومگردی کاکا قشم

 

اقامتگاه بومگردی کاکا قشم در نزدیکی جنگل های حرا و در روستای دهخدا قرار دارد. این اقامتگاه یک خانه با قدمت ۳۵ سال بوده که در سال ۹۷ بازسازی شده است. معماری خانه شبیه به تمام خانه‌های روستایی و قدیمی قشم است و دیوار‌های کاهگلی دارد. تزیینات به کار رفته شامل صنایع دستی و ابزار ماهیگیری می‌باشند. این خانه دو اتاق ۴ نفره، دو اتاق ۳ نفره، یک اتاق ۸ نفره و یک سوییت دارد. غیر از اتاق ۸ نفره و ۴ نفره همه اتاق‌ها باید از سرویس بهداشتی مشترک استفاده کنند. سیستم سرمایشی اتاق اسپلیت است. امکانات دیگری مانند اینترنت و تلویزیون در اقامتگاه کاکا وجود دارد. دسترسی شما به جا‌های دیدنی قشم مانند غار نمکدان، جنگل‌های حرا، بندر لافت، تنگه چاه‌کوه و … بسیار آسان خواهد بود.

امتیاز‌های اقامتگاه بومگردی کاکا قشم: کاکا قشم دارای پارکینگ اختصاصی است. همچنین می‌توانید چند ساعت پیش از ناهار یا شام غذای محلی سفارش دهید.

آدرس اقامتگاه بومگردی کاکا قشم: استان هرمزگان، شهر قشم، ۲۵ کیلومتری اسکله بندر لافت، روستای دهخدا.

فاصله تا شهر قشم ۵۰ کیلومتر

 

اقامتگاه بومگردی فردیس قشم

 

اقامتگاه بومگردی فردیس با دیگر اقامتگاه های بومگردی قشم تفاوت دارد. این خانه‌ها از ابتدا به منظور اقامتگاه بومگردی ساخته شده‌اند و در نزدیکی ساحل قرار گرفته‌اند. با الهام از معماری خانه‌های روستایی جزیره، اتاق‌های گنبدی شکل بدون پنجره ساخته شده تا رطوبت دریا به داخل راه پیدا نکند.

 

امتیاز‌های اقامتگاه بومگردی فردیس قشم: فاصله کوتاه تا نقاطی مانند فرودگاه، اسکله جزیره هنگام، جنگل‌های حرا و ساحل دریا. همچنین می‌توانید از رستوران این مجموعه به همراه تفریحات آبی در ساحل استفاده کنید.

آدرس اقامتگاه بومگردی فردیس قشم: استان هرمزگان، جزیره قشم، ساحل جنوبی، سه کیلومتری فرودگاه بین المللی قشم، رو به روی جزیره هنگام

فاصله تا شهر قشم ۶۰ کیلومتر

 

اقامتگاه بومگردی فردیس قشم

 

اقامتگاه بومگردی لرد قشم

 

اگر قصد بازدید از جا‌های دیدنی قشم را داشته باشید می‌توانید شهر سوزا را برای اقامت انتخاب کنید. یکی از بهترین اقامتگاه‌های بومگردی قشم، اقامتگاه لرد است. این اقامتگاه در شهر سوزا قرار گرفته و با معماری سنتی جنوبی، خاطره به یاد ماندنی برای شما خلق می‌کند. در ساختمان آشپزخانه و رستوران وجود ندارد ولی وعده صبحانه سرو می‌گردد. اتاق‌های اقامتگاه شامل حجله (یک و دو نفره)، بادگیر (اتاق دارای بادگیر)، ساوات (اتاق گروهی ۶ نفره) است. بسیاری از میهمانان لرد قشم از این اقامتگاه رضایت داشته‌اند.

 

امتیاز‌های اقامتگاه لرد قشم: سرو صبحانه رایگان، نزدیکی به جزایر ناز (حدود ۴ کیلومتر)، معماری زیبا مناسب برای عکاسی، فاصله کوتاه تا ساحل.

آدرس اقامتگاه بومگردی لرد قشم: استان هرمزگان، جزیره قشم، شهر سوزا، خیابان پیامبر اعظم (ص)، جنب ایستگاه تاکسی.

فاصله تا شهر قشم ۳۹ کیلومتر

 

اقامتگاه بومگردی خالو منصور قشم

 

اقامتگاه بومگردی خالو منصور یک خانه به قدمت ۸۰ سال در روستای نقاشه است. این خانه دارای دو طبقه است بنابراین در هنگام رزرو اتاق به این نکته توجه داشته باشید. ممکن است برای سالمندان بالا رفتن از پله‌ها کمی مشکل باشد. فضای خانه کاملاً سنتی حفظ شده بنابراین سرویس بهداشتی مشترک است. همچنین یخچال در اتاق‌ها وجود ندارد.

 

امتیاز‌های اقامتگاه بومگردی خالو منصور قشم: اینترنت رایگان، امکان سرو تمام وعده‌های غذایی در اتاق، کافی شاپ و رستوران در اقامتگاه، فاصله کوتاه تا جنگل‌های حرا و جزیره هنگام، فاصله کوتاه تا اسکله کندالو، فاصله کوتاه تا فرودگاه، پارکینگ رایگان.

آدرس اقامتگاه بومگردی خالو منصور قشم: استان هرمزگان، جزیره قشم، ۹کیلومتری فرودگاه قشم، روستای نقاشه.

فاصله تا شهر قشم ۷۷ کیلومتر

 

اقامتگاه بومگردی خالو منصور قشم

 

اقامتگاه بومگردی کلودنگ قشم

 

اقامتگاه بومگردی کلودنگ در روستای دهخدا قرار دارد و با ۸ اتاق می‌تواند پذیرای ۳۰ تا ۳۶ میهمان باشد. از آنجایی که تمام اتاق‌ها در طبقه همکف قرار دارند این اقامتگاه برای سالمندان مناسب است. همچنین تمام وعده‌های غذایی به همراه نان تازه و ماست محلی در رستوران فضای باز سرو می‌گردند. محیط اقامتگاه کاملاً سنتی است و با صنایع دستی زیبای مخصوص جزیره قشم تزیین شده است. فضای رنگارنگ کلودنگ حس شادابی را انتقال می‌دهد و بسیاری از میهمانان این اقامتگاه از تجربه خود رضایت داشته‌اند. مانند اغلب اقامتگاه‌های بومگردی سرویس بهداشتی در کلودنگ مشترک است.

 

امتیاز‌های اقامتگاه بومگردی کلودنگ قشم: اینترنت رایگان، رستوران، کافی شاپ، تور شترسواری، تور ماهیگیری، تور جنگل‌های حرا، فاصله کوتاه تا فرودگاه، فاصله کوتاه تا بندر لافت، پارکینگ اختصاصی، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی.

آدرس اقامتگاه بومگردی کلودنگ قشم: استان هرمزگان، جزیره قشم، روستای دهخدا، جنب مسجد کوچک.

فاصله تا شهر قشم ۵۰ کیلومتر

 

اقامتگاه بومگردی هفت رنگو قشم

 

اگر قصد سفر به جزیره قشم را دارید و می‌خواهید به کلی از شلوغی شهر دور باشید روستای هفت رنگو گزینه مناسبی برای اقامت است. اقامتگاه بومگردی هفت رنگو در این روستا با فضایی کاملاً سنتی با زمینی خاکی و آلاچیقی که با نخل ساخته شده‌اند دقیقاً یاد آور خانه‌های جنوب است.

 

امتیاز‌های اقامتگاه بومگردی هفت رنگو قشم: برگزاری برنامه‌های موسیقی مانند رقص و موسیقی محلی، نقش زنی حنا، سرو غذا‌های محلی مانند قلیه ماهی و حواری، سرویس بهداشتی اختصاصی، فاصله کوتاه تا فرودگاه، فاصله کوتاه تا جا‌های دیدنی قشم مانند تنگه چاهکوه، دره ستارگان، غار نمکدان، کارگاه لنج سازی و...

آدرس اقامتگاه بومگردی هفت رنگو قشم: استان هرمزگان، جزیره قشم، روستای هفت رنگو

فاصله تا شهر قشم ۷۱ کیلومتر

 

اقامتگاه بومگردی هفت رنگو قشم

 

اقامتگاه بومگردی گفاره سوزای قشم

 

اگر در جستجوی اقامتگاه بومگردی قشم درگهان هستید باید بدانید در منطقه درگهان اقامتگاه بومگردی وجود ندارد. اقامتگاه بومگردی گفاره سوزای قشم فاصله کوتاه حدود ۲۰ دقیقه با خودرو تا درگهان دارد. گفاره با معماری سنتی و امکانات مناسب در شهر سوزا آماده ارائه خدمات به میهمانان است. این اقامتگاه در مرکز شهر است و با محیطی آرام تجربه زندگی بومی جزیره را در اختیار شما قرار می‌دهد. این اقامتگاه مانند بسیاری از اقامتگاه‌های بومگردی قشم کف خواب و فاقد تختخواب است.

 

امتیاز‌های اقامتگاه بومگردی گفاره سوزای قشم: تهویه هوای مطبوع، هزینه اقامت نیم بها برای افراد زیر ۱۲ سال، صبحانه رایگان، فاصله ۵۰۰ متری تا ساحل خلیج فارس، فاصله ۲۰ دقیقه‌ای تا بازار درگهان، فاصله ۳ کیلومتری تا جزایر ناز، خدمات تاکسی سرویس و …

آدرس اقامتگاه بومگردی گفاره سوزای قشم: استان هرمزگان، جزیره قشم، شهر سوزا

فاصله تا شهر قشم ۳۹ کیلومتر

 

اقامتگاه بومگردی ناخدا امینی قشم

 

یکی از مشهور‌ترین اقامتگاه‌های بومگردی قشم اقامتگاه ناخدا امینی در روستای طبل است. یک خانه با فضایی سنتی که دارای ۲۰ اتاق می‌باشد. اتاق‌ها کاهگلی و با امکانات قابل قبول آماده ارائه خدمات به میهمانان ایران و خارجی هستند. از آنجایی که معماری سنتی خانه حفظ شده است سرویس بهداشتی در محوطه خارجی و به صورت مشترک می‌باشد. مدیریت این اقامتگاه به عهده فرزند ناخدا است که به زبان انگلیسی تسلط دارد. از ویژگی‌های مهم این اقامتگاه سرو غذا‌های مخصوص دریای مانند کوسه و اختاپوس می‌باشد.

 

امتیاز‌های اقامتگاه بومگردی ناخدا امینی قشم: قیمت مناسب نسبت به امکانات، اجرای تور‌های مختلف، فاصله کوتاه تا جنگل‌های حرا، سرو غذا‌های مخصوص دریایی، پارکینگ اختصاصی، تور لیدر حرفه‌ای و …

آدرس اقامتگاه بومگردی ناخدا امینی قشم: استان هرمزگان، جزیره قشم، روستای طبل، جنب مسجد اصلاح.

فاصله تا شهر قشم ۵۰ کیلومتر

 

اقامتگاه بومگردی ناخدا امینی قشم

 

اقامتگاه بومگردی نچیدار قشم

 

لحظات ناب و آرام سفر را می‌توانید در اقامتگاه‌های بومگردی قشم تجربه کنید. اگر این اقامتگاه جایی به دور از شلوغی‌های شهر باشد تازه قشم واقعی را خواهید شناخت. اقامتگاه بومگردی نچیدار قشم یکی از آن نقاطی است که بدون آلایش و تجمل پذیرای میهمانان است. این خانه در روستای چاهوی شرقی قرار دارد. برای رسیدن به روستا باید از یک جاده خاکی عبور کنید. اگر قصد بازدید از جا‌های دیدنی قشم مانند تنگه چاه‌کوه، دره تندیس‌ها و … را داشته باشید اقامتگاه نچیدار بهترین گزینه است.

 

امتیاز‌های اقامتگاه بومگردی نچیدار قشم: فضای آرام و سنتی زیبا مناسب برای عکاسی، تنور نانوایی در حیاط خانه، سرو صبحانه رایگان، آشپزخانه، امکان سفارش غذا در روستای چاهو، امکان خرید صنایع دستی و لباس محلی، عکاسی با لباس محلی، نقش بندی حنا، فاصله کوتاه با تنگه چاه‌کوه و …

آدرس اقامتگاه بومگردی نچیدار قشم:استان هرمزگان، جزیره قشم، روستای چاهوی شرقی

 

اقامتگاه بومگردی مدالی قشم

 

اقامتگاه بومگردی مدالی یکی دیگر از اقامتگاه‌های بومگردی قشم است که در سواحل شمال جزیره قرار دارد. در‌ واقع مدالی یک خانه با قدمت ۱۰۰ سال در روستای گوران می‌باشد. این خانه تغییر کاربری داده و حالا به یکی از اقامتگاه‌های مشهور جزیره تبدیل شده است. موارد بسیاری باعث شده تا گردشگران مدالی را به عنوان اقامتگاه خود در قشم انتخاب کنند. برای مثال وسایل این خانه قدیمی و نوستالژیک هستند. همچنین فاصله اقامتگاه تا دریا بسیار کوتاه است. اگر احساس بی‌حوصلگی کردید. می‌توانید در ننویی که در ایوان‌ها بسته شده کمی استراحت کنید. خلاصه همه چیز در مدالی دقیقاً با سبک و سیاق جزیره همراه است.

 

امتیاز‌های اقامتگاه بومگردی مدالی قشم: فاصله کوتاه تا ساحل، هم‌جواری با نخلستان، امکان اقامت در کلبه‌های چوبی، امکان قایق سواری و شتر سواری، امکان سرو غذا در اتاق‌ها، پذیرش ۲۴ ساعته و …

آدرس اقامتگاه بومگردی مدالی قشم: استان هرمزگان، جزیره قشم، روستای گوران، جنب نخلستان

 

اقامتگاه بومگردی مدالی قشم

 

اقامتگاه بومگردی علی صالح قشم

 

یکی از مهم‌ترین اقامتگاه‌های بومگردی قشم، اقامتگاه علی صالح است. اگر گرداننده تور هستید می‌توانید علی صالح را انتخاب کنید چرا که حدود ۱۵۰ نفر ظرفیت دارد. همچنین در کنار اقامتگاه علی صالح یک رستوران به همین قرار گرفته که بهترین غذا‌های محلی منطقه را طبخ و سرو می‌نماید. کیفیت غذا‌های دریایی و محلی علی صالح مورد تأیید اهالی بومی نیز می‌باشد. محیط این اقامتگاه به صورت سنتی حفظ شده و میهمانان نظرات مثبتی درباره آن داشته‌اند.

 

امتیا‌زهای اقامتگاه بومگردی علی صالح قشم: این اقامتگاه در روستای سهیلی قرار دارد بنابراین فاصله آن با مرکز قشم کوتاه است، دسترسی به نخلستان آسان می‌باشد، کیفیت غذا بالا است و …

آدرس اقامتگاه بومگردی علی صالح قشم: استان هرمزگان، جزیره قشم، روستای سهیلی، جنب دبستان سپاه

 

اقامتگاه بومگردی پیر حرا قشم

 

آخرین مورد از اقامتگاه‌های قشم که به آن می‌پردازیم اقامتگاه پیر حرا قشم است. این اقامتگاه با معماری زیبا یکی از مجهز‌ترین مهمانپذیر‌های جزیره می‌باشد. در اتاق‌های این اقامتگاه اینترنت و یخچال وجود دارد. معماری مجموعه نیز منحصر بفرد می‌باشد که به نوعی یاد آورد معماری هندی است. فاصله روستای طبل تا جنگل‌های حرا و دیگر پدید‌ه‌های ژئو پارک قشم بسیار کوتاه است. اگر به قصد بازدید از پدیده‌های طبیعی جزیره به قشم سفر کرده‌اید این اقامتگاه‌ می‌تواند محل مناسبی برای سکونت شما باشد.

امتیاز‌های اقامتگاه بومگردی پیر حرا قشم: صبحانه رایگان، اینترنت، یخچال اختصاصی در هر اتاق، معماری زیبا مناسب عکاسی، نزدیکی به جنگل‌های حرا و دیگر پدیده‌های طبیعی قشم‌، قیمت منصفانه نسبت به امکانات، امکان کوهنوردی در ارتفاعات اطراف روستا، شیک‌ترین و تمیز‌ترین اقامتگاه بومگردی منطقه و …

رستوران ها و غذا در قشم

 

قشم غذاهایی خاص خودش دارد که از رنگ و بوی غذاهای جنوبی و ساحلی است. این غذاهای تند و تیز و انواع ماهی ها در رستوران های  قشم نیز پیدا می شود. در رستوران ها می توان میگو، ماهی، کوسه و سایر غذاها را سفارش داد. از مهمترین رستوران ها در قشم ، رستوران خاله است. خاله خانم از بومیان جزیره است و در رستوران کوچکش غذاهای محلی با عطر و طعم غذای خانگی را برای میهمانانش می پزد. سمبوسه، فلافل، کوسه، ماهی مرکب و میکس از غذاهای پر طرفدار در رستوران اوست. این رستوران فقط برای شام در خدمت مشتریان است.

 

این مطلب را نیز می پسندید: به جزایر کیش و قشم سفر کنیم یا چابهار؟

 

غذای دریایی قشم

بشقاب میکس دریایی در قشم

 

یکی از قسمت‌های هیجان انگیز سفر می‌تواند شکم گردی یا امتحان کردن غذاهای محلی باشد. اگر برای بازدید از جاهای دیدنی قشم به این جزیره زیبا سفر کنید، غذا‌های دریایی قشم حسابی وسوسه کننده خواهند بود. اگر از آن دسته افرادی هستید که به امتحان کردن غذا‌های جدید علاقه دارید، هیچ منطقه‌ای مانند قشم در ایران نمی‌تواند برای شما شگفت انگیز باشد. بسیاری از غذا‌های بومی قشم با مواد اولیه مخصوص جزیره و خلیج فارس تهیه می‌شوند. بنابراین تنها در این جزیره زیبا فرصت امتحان کردن آن‌ها را خواهید داشت.

جزیره قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس است و قدمت حیات انسان در این جزیره به هزاران سال می‌رسد. مجاورت انسان با دریا، باعث بوجود آمدن دستور‌های غذایی خوشمزه‌ای شده است. در ادامه می‌خواهیم تعدادی از مشهورترین و محبوب‌ترین غذاهای قشم را معرفی کنیم و بدانیم این غذاها چگونه تهیه می‌شوند. همچنین آدرس رستوران‌ها و مکان‌هایی که این غذا‌ها را سرو می‌کنند در اختیار شما قرار می‌دهیم.  شکم گردی در قشم تفریح بسیار سالمی است زیرا غذاهای بومی قشم معمولاً از موجودات دریایی تهیه می‌شوند و میزان زیادی روغن یا مواد مضر در آن‌ها به کار نمی‌رود.

 

بهترین غذاهای قشم

 

ممکن است برخی غذاهای جزیره قشم با ذائقه گردشگران همخوانی نداشته باشد. در این بخش به معرفی غذاهای خوب قشم یا غذاهایی که محبوبیت بیشتری دارند می‌پردازیم. قطعاً سلیقه شما در انتخاب غذا بیشترین اهمیت را دارد ولی غذاهای هر منطقه برای افراد بومی بهترین می‌باشند.

 

هواری قشم

 

هواری یکی از غذا‌های قشم بوده ولی در استان هرمزگان بسیار رایج است. طعم این غذا و مواد اولیه به کار رفته در آن به صورتی است که تقریباً بین تمام گردشگران محبوب می‌باشد. هواری هم با ماهی و هم با میگو تهیه می‌شود. برای تهیه هواری، ماهی یا میگو را کمی سرخی می‌کنند سپس در ظرفی جداگانه گشنیز، شوید و سیر خرد شده را به همراه ادویه‌های محلی تفت می‌دهند و ماهی یا میگو را به آن اضافه می‌کنند. در آخر برنج به مقدار لازم به این مواد اضافه شده و قابلمه روی اجاق قرار می‌گیرد تا برنج دم بکشد.

 

هواری قشم

 

ماهی برشته (ماهی زغالی) قشم

 

اگر به غذاهای دریایی علاقه دارید شکم گردی در جزیره قشم برای شما رویایی خواهد بود. در جزیره قشم و به طور کلی مناطق جنوبی ایران، پخت ماهی بر روی زغال طرفداران زیادی دارد. در جزیره قشم ماهی‌هایی مانند سنگسر یا سرخو بر روی زغال پخته می‌شوند. نام این غذا ماهی برشته است که برای تهیه آن، شکم ماهی تازه را تمیز می‌کنند و بر روی آتش منقل می‌پزند. برای چاشنی این غذا از ادویه‌های مختلف و همچنین آبلیمو استفاده می‌شود. طبع ماهی برشته سرد است برای همین بهتر است با خرما میل شود.

 

پودینی کوسه یا سفره ماهی قشم

 

در بازدید از جاهای دیدنی قشم مخصوصاً در بازار‌های محلی بوی غذا‌های دریایی حسابی اشتها برانگیز است. یکی از این غذاهای خاص پودینی کوسه یا پودینی سفره ماهی است. در جزیره قشم شانس امتحان کردن این غذا را دارید پس حتماً آن را امتحان کنید. برای تهیه پودینی کوسه یا سفره ماهی، قطعات گوشت ماهی را با آب کمی می‌پزند. وقتی کوسه یا سفره ماهی به اندازه کافی پخته شد، استخوان آن را به راحتی جدا می‌کنند. در یک ظرف جداگانه گشنیز، جعفری، پیاز، رب گوجه‌فرنگی و لیمو عمانی با هم تفت داده شده تا پخته شوند. در آخر گوشت کوسه یا سفره ماهی را له کرده و به این ترکیبات اضافه می‌کنند. پودینی کوسه غذایی با طبع گرم است همچنین بسیار سنگین می‌باشد پس اگر میزان پودینی در بشقاب شما کم بود تعجب نکنید.

 

پودینی کوسه یا سفره ماهی قشم

 

قلیه ماهی و قلیه میگو قشم

 

قلیه ماهی و قلیه میگو از جمله غذاهای محبوب جنوب است که در بسیاری شهرهای ایران پخته و سرو می‌گردد. مطمئن باشید طعم قلیه ماهی و قلیه میگو در جزیره قشم از تمام قلیه‌هایی که تا به حال امتحان کرده‌اید بهتر است. برای پخت قلیه ماهی یا قلیه میگو، ابتدا سبزیجات تازه‌ای مانند جعفری و گشنیز خرد شده و به همراه سیر و پیاز و ادویه‌های محلی سرخ می‌گردند. سپس ماهی یا میگو کمی تفت داده شده و به این مواد اضافه می‌شود. در آخر مقداری تمر هندی با آب حل شده و به خورش اضافه می‌گردد. قلیه روی اجاق قرار می‌گیرد تا اصطلاحاً جا بیفتد. در برخی رسپی‌ها از رب گوجه‌فرنگی هم در این خورش استفاده می‌شود. قلیه ماهی و قلیه میگو با برنج ساده میل می‌شوند. دقت کنید که عِطر و طعم سبزیجات جنوب باعث بهتر شدن طعم قلیه می‌شود.

 

عنکاس قشم

 

عنکاس قشم یکی دیگر از غذاهای قشم است که به شما پیشنهاد می‌شود. در بسیاری از جاهای دیدنی قشم مانند اقامتگاه‌های بومگردی، جزایر ناز و جزیره هنگام این غذا تهیه و سرو می‌شود. ماده اصلی برای عنکاس، ماهی مرکب است. عنکاس قشم به دو روش تهیه می‌گردد. در روش اول قطعات گوشت ماهی مرکب کمی با آب و شیره خرما پخته می‌شود. در ظرفی جداگانه پیاز، سیب زمینی نگینی،‌ فلفل سبز، رب گوجه‌فرنگی و ادویه‌های محلی با هم مخلوط شده و تفت داده می‌شوند. در آخر قطعات ماهی مرکب به این مواد اضافه می‌گردد. پس از چند دقیقه غذا حاضر است. در روش دوم قطعات گوشت ماهی مرکب به سیخ‌های چوبی زده شده و به مدت ۱۰ روز در آفتاب قرار می‌گیرند. گوشت حسابی خشک می‌شود. حال این گوشت را روی زغال کباب کرده و با لیموی تازه و خرما میل می کنند.

 

عنکاس قشم

 

زیبون قشم

 

گفتیم که تعدادی از غذاهای قشم ممکن است با ذائقه شما همخوانی نداشته باشد. اما یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترنی غذاهای قشم زیبون است. برای تهیه این غذا، ماهی را تمیز کرده و به همراه پیاز و ادویه‌های محلی کمی سرخ می‌کنند. در یک قابلمه مناسب کمی روغن ریخته ماهی‌های سرخ شده را منظم، ته قابلمه قرار می‌دهند. در آخر برنجی که آبکش شده است روی ماهی‌ها می‌ریزند و اجازه می‌دهند روی اجاق دم بکشد. وقتی غذا حاضر شد باید مانند ته‌چین قابلمه را در یک سینی گرد برگردانید. در‌ واقع زیبون یک پلو با ته دیگ ماهی است. زیبون قشم با سلیقه بسیاری از گردشگران همخوانی دارد.

 

کوکو ماهی شیر قشم

 

در بازدید از جاهای دیدنی قشم و در بازار‌های محلی به اغذیه فروشان سیار و یا غرفه‌های کوچک غذای محلی بر می‌خورید. یکی از غذاهای خیابانی قشم که در این مکانها تهیه می‌شود کوکو ماهی شیر است. برای تهیه کوکو ماهی شیر، ماهی را با آب کمی می‌پزند و استخوان آن را کاملا جدا می‌کنند. سپس ماهی را له کرده با ادویه، نمک، سیب زمینی پخته و تخم مرغ مخلوط کرده در روغن سرخ می‌کنند. طعم این کوکو بسیار خوشمزه بوده و برای بسیاری از گردشگران خوشایند است.

 

کوفته مومغ قشم

 

کوفته مومغ ظاهری شبیه به کوکو یا کتلت دارد. این غذای خوشمزه در بسیاری از بازار‌ها و جاهای دیدنی قشم به عنوان غذای سریع یا غذای خیابانی قشم به فروش می‌رسد. برای تهیه کوفته مومغ، مومغ یا همان ساردین را می‌پزند سپس با سیب زمینی پخته و تخم مرغ مخلوط می‌کنند. این مواد شبیه کوکو در روغن سرخ می‌شود.

 

غوزی گوشت قشم

 

اگر به جزیره سفر کرده‌اید جاهای دیدنی قشم را بازدید کرده و دیگر دوست ندارید غذای دریایی بخورید، غوزی گوشت را امتحان کنید. غوزی گوشت قشم یک غذا با اصالت عربی است. برای تهیه غوزی گوشت، شکم بره را تمیز کرده با تمر هندی، لپه، دارچین و لیمو عمانی پر می‌کنند. بره به صورت کامل و بدون خرد شدن درون یک دیگ قرار می‌گیرد و در اجاقی شبیه تنور یا بین هیزم پخته می‌شود. وقتی غوزی آماده شد آن را روی برنج پخته قرار می‌دهند. معمولاً برای سرو این غذا از مجمر‌های بزرگ استفاده می‌شود. در جزیره قشم غوزی مرغ هم با همین رسپی تهیه می‌گردد.

 

کباب کهره (کباب بز) قشم

 

یکی دیگر از غذاهای قشم که غیر دریایی است، کباب کهره می‌باشد. برای پخت این کباب از گوشت تازه بز استفاده می‌شود. کباب بز بافتی شبیه به کباب جگر و طعمی مانند چنجه دارد. کباب کهره غذای سبکی است پس اگر خوش خوراک هستید باید تعداد سیخ بیشتری سفارش دهید.

 

مالوک (صدف) قشم

 

صدف از آن غذاهای دریایی است که حتماً باید امتحان کنید. در قشم برای پخت مالوک ابتدا گوشت صدف را با دقت تمیز می‌کنند. سپس آن را با آب می‌جوشانند وقتی آب تبخیر شد، مقداری رب گوجه فرنگی، فلفل سبز، ادویه و نمک را به صدف افزوده و سرخ می‌کنند. معمولاً چنین غذاهایی با انواع نان‌های محلی سرو می‌گردد.

 

برنج دیشو قشم

 

اگر از آن دسته افرادی هستید که به غذاهای شیرین علاقه دارید پس حتماً از برنج دیشو قشم لذت می‌برید. برای پخت این غذا، برنج به جای اینکه در آب پخته شود در شیره خرما پخته می‌شود. وقتی برنج به اندازه کافی پخته شد به همراه ماهی تلال سرخ شده، سرو می‌گردد.

 

کلمبا قشم

 

برای اینکه کلمبا را امتحان کنید باید واقعاً عاشق شکم گردی در قشم باشید. این غذا با بسیاری از غذاهای ایرانی و رایج تفات دارد. برای تهیه کلمبا قشم، گندم پرک شده را به همراه ماهی، گشنیز، شوید و ادویه‌های محلی می‌پزند. می‌توان گفت کلمبا قشم نوعی حلیم ماهی است.

 

موفلک قشم

 

موفلک شبیه به کلمبا است با این تفاوت که برای پخت این حلیم نیاز به سبزیجات نیست. به عبارتی ماهی، گندم پرک و پیاز با هم پخته می‌شوند تا خوراکی یک دست بوجود بیاید.

 

هواری چکو میگو قشم

 

چکو میگو به معنی بچه میگو است. طرز تهیه هواری چکو میگو دقیقاً مانند هواری ماهی می‌باشد. چکو میگو همان لارو میگو می‌باشد. برای تهیه بچه میگو در فصل‌های خاص، صیادان به جنگل‌های حرا می‌روند و لارو میگو را صید می‌کنند. بنابراین برای تهیه هواری چکو میگو، لارو‌ها با آب دریا جوشانده شده، خشک می‌شوند. بچه میگوها به همراه پیاز، سیر، گشنیز و ادویه‌های محلی سرخ شده و با برنج روی اجاق قرار می‌گیرند تا دم بکشند.

 

مهیاوه قشم

 

مهیاوه یکی از غذاهای دریایی قشم است که بسیار مشهور می‌باشد. برای پخت این غذا، ماهی ساردین، جو برشته به همراه خردل تفت داده می‌شوند سپس با ادویه‌های مختلف می‌پزند. مهیاوه معمولاً به همراه نان محلی مانند تموشی میل می‌شود.

 

نان تموشی قشم

 

انواع مختلفی از نان‌های محلی در جزیره قشم پخته می‌شوند که یکی از محبوب‌ترین آن‌ها نان تموشی است. در مایه خمیر این نان از پنیر و تخم مرغ استفاده می‌شود.

 

غذاهای رستوران های قشم

 

غذاهای قشم محدود به مواردی که نام بردیم نیستند. غذاهای محبوبی در قشم پخته می‌شوند که در بسیاری از مناطق جنوب ایران با رسپی‌های مختلف تهیه می‌گردند. این غذاها بین گردشگران طرفداران زیادی دارند. برای مثال خرچنگ، اختاپوس، سمبوسه، فلافل جنوب، میگو سوخاری و … از این دسته غذاها می‌باشند. حال که تعدادی از غذاهای قشم را به شما معرفی کردیم می‌خواهیم برنامه شکم گردی در قشم را کامل کنیم. در ادامه رستورانهایی را به شما معرفی می‌کنیم که غذاهای بومی قشم را به بهترین شکل تهیه و سرو می‌کنند.

 

رستوران خاله قشم

 

سرآشپز رستوران خاله، خانمی از اهالی بومی قشم است. این خانم سرآشپز، بسیاری از غذاهای محلی قشم را به بهترین شکل طبخ و سرو می‌نماید. پیشنهاد می‌کنیم برای امتحان کردن فلافل جنوبی، عنکاس قشم، سمبوسه و میکس کوسه و میگو به رستوران خاله بروید. رستوران خاله برای وعده شام فعال است.

آدرس: جزیره قشم، ضلع شمالی جزیره، شمال قلعه پرتغالی‌ها

 

رستوران الوند قشم

 

رستوران الوند یکی از رستوران‌های مشهور جزیره است. برای امتحان کردن قلیه ماهی، پودینی کوسه، میکس غذاهای دریایی به این رستوران بروید.

آدرس: جزیره قشم، بلوار آزادگان، جنوب غربی میدان شهدا

 

رستوران شبهای دفاری قشم

 

در جزیره قشم و نزدیکی روستای دفاری، یک رستوران زیبا به نام شبهای دفاری وجود دارد که منوی غذا و محیط آن شگفت انگیز است. این رستوران غذاهایی مانند غوزی گوشت، غوزی مرغ، قلیه ماهی، قلیه میگو، هواری ماهی، حلوای قشم، ماهی شکم پر و … را در منوی خود جای داده است. اگر غذای خود را پسندیدید می‌توانید پیش از خروج از رستوران، ادویه‌های مخصوص را نیز بخرید.

آدرس: جزیره قشم، روستای دفاری، جنب مسجد جامع

 

رستوران قلعه قشم

 

اگر حسابی به غذاهای دریایی علاقه دارید و می‌خواهید در بهترین کیفیت آن‌ها را امتحان کنید، رستوران قلعه قشم گزینه مناسبی است. در منوی این رستوران غذاهایی مانند کوسه، اختاپوس، خرچنگ، صدف، عنکاس (ماهی مرکب)، میگو و … وجود دارند. معمولاً منوی روز رستوران قلعه به صید همان روز وابسته است.

آدرس: جزیره قشم، شمال جزیره، ضلع جنوبی قلعه پرتغالی‌ها

 

رستوران دریا قشم

 

رستوران دریا در شهر درگهان قرار دارد. اگر جاهای دیدنی قشم را بازدید کردید و برای خرید به درگهان رفتید می‌توانید در رستوران دریا غذاهایی مانند پودینی کوسه، میگو، قلیه ماهی، قلیه میگو و بشقاب دریایی را امتحان کنید.

آدرس: جزیره قشم، شهر درگهان، مجتمع تجاری دریا

 

رستوران نعیم

 

رستورانی بزرگ با بوفه و انواع غذاهای دریایی و معمولی است. میگوهای پفکی رستوران نعیم حرف ندارد. علاوه بر آن مشتریان در قشم معمولا از ماهی شیر، ماهی کبابی و قلیه ماهی رستوران نعیم هم استقبال می کنند. از دیگر غذاهای رستوران، مرغ، کباب، استیک و برنج های هندی است. قیمت غذاهای رستوران نعیم تقریبا زیاد است ولی حجم پرس های غذا زیاد است و هر یک غذا دو نفر را سیر می کند.

 

رستوران الوند 

 

این رستوران تا چند سال پیش در کنار ساحل و در مجاورت هتل دیپلمات قرار داشت ولی حالا از آن روزگار پر رونقش گذشته چون محل رستوران را عوض کرده اند. محل جدید رستوران الوند، در داخل هتل الوند در میدان شهداست. غذای مخصوص این رستوران قلیه ماهی، بشقاب کوسه، بشقاب میکس دریایی و انواع غذاهای دریایی است. این رستوران هم از بوفه برخوردار است و غذاهای لاکچری اش قیمت هایی نسبتا گران دارد.

در قشم به جای اینکه مغازه هایی مخصوص جگر به نام جگرگی وجود داشته باشد، مغازه های کباب بز رونق دارد. این غذا از پر طرفدار ترین غذاهای قشم است که مثل همان جگر، گوشت را در تکه های کوچک به سیخ کشیده و کباب می کنند. این کباب آنقدر لذیذ و دندان گیر است که هیچ کس نباید آن را از دست بدهد. یکی از مغازه های معروف کباب بز در قشم، در خیابان میدان شهدا، روبروی مرکز خرید سام و زال است.

 

رستوران های قشم

کباب بز در قشم

 

بازارهای قشم

 

بازارهای قشم به دلیل قیمت مناسب از رونق زیادی برخوردار است. در این میان بازارِ منطقه روستایی درگهان هم اجناس ارزان تری ارائه می کند هم پوشاک و سوغات قشم را از آنجا می توان به صورت عمده و کلی خریدای نمود. در قشم مهمترین محصولات و اصناف، پوشاک است. لوازم ورزشی و کیف و کفش هم معمولا با قیمت های بسیار مناسبی پیدا می شود. از مهمترین مراکز خرید شهر قشم می توان به بازار قدیمی معروف ستاره، بازار فردوسی، بازار مروارید، بازار دریا و بازار صدف اشاره کرد که عموما به هتل های قشم نیز نزدیک اند. قشم به این بازارها رونق دارد و به همین علت هتل ها نیز در نزدیک بازار و مراکز خرید شکل گرفته است.

 

حمل و نقل درون شهری در قشم

 

در قشم خبری از اتوبوس و سرویس حمل و نقل عمومی نیست. اگر قصد داشته باشید از جایی به جای بروید یا باید از ون های هتل ها استفاده کنید، یا ماشین خارجی کرایه کنید، یا سوار تاکسی شوید. هزینه تاکسی های دربست هم تقریبا بالاست، چرا که مسیرها معمولا دور است. برای رفتن از سمت هتل و بازارها به مناطق تاریخی و جاهای دیدنی قشم باید مسیری طولانی را با تاکسی بپیمایید.

 

کرایه ماشین در قشم

 

برای رزرو تور ارزان قشم یا انواع تور لحظه آخری به مقصد کیش، قشم، مشهد، اصفهان، شیراز و همه نقاط کشور از طریق سایت تورگردان اقدام کنید.

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

جزیره قشم که از بزرگترین جزایر استان هرمزگان به شمار می‌رود، به‌اندازه‌ی جزیره کیش، لوکس و مدرن نیست. همین موضوع فرصت خوبی شده که بتوان به‌معنای واقعی در آن بومگردی کرد و حس و حالی متفاوت را تجربه نمود. در این مقاله دیدنی‌های قشم را در فصل‌های بهار تا زمستان و جاذبه های مناسب در روز و شب معرفی کرده‌ایم.

انتشار :  10 فروردین 1401 به روزرسانی :  16 دی 1402 نویسنده :   عفیفه خدنگی
تصاویر مرتبط
  • کرایه ماشین در قشم
  • رستوران های قشم
  • قشم هتل
  • جزیره هرمز، تور قشم
  • دره ستارگان، تور قشم
  • دلفین ها در جزیره هنگام
  • غذای دریایی قشم
  • جزیره ناز، تور قشم
  • تور قشم
  • چاه های تل آب قشم
  • غارنمکدان قشم
  • دره تندیس ها قشم
  • قلعه نادری قشم
  • موزه احمد نادعلیان
  • بام قشم
  • دولاب قشم
  • روستای گوران
  • جنگل های حرا قشم
  • روستای لافت
  • قلعه پرتغالی ها
  • هتل ارم قشم
  • ساحل اقامتگاه بومگردی فردیس قشم
  • هتل آوینا قشم
  • هتل مارینا 1 قشم
  • اقامتگاه بومگردی ناخدا امینی قشم
  • هتل آتامان قشم
  • عنکاس قشم
  • اقامتگاه بومگردی هفت رنگو قشم
  • اقامتگاه بومگردی بامحمود قشم
  • اقامتگاه بومگردی خالو منصور قشم
  • اقامتگاه بومگردی فردیس قشم
  • اقامتگاه بومگردی مدالی قشم
  • هواری قشم
  • پودینی کوسه یا سفره ماهی قشم
  • غار خربس قشم
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
7 دیدگاه در رابطه با این مطلب وجود دارد .
مونس نصیرپور
بعد از اولین باری که غواصی را بصورت تفریحی تجربه کردم برای دوره آموزش مقدماتی غواصی ثبت نام کردم و به کمک مربی خوبم آقای زحمتکش الان میتونم به تنهایی و با همراهی یک مربی غواصی کنم و این چیزی بود که شاید هیچ زمان فکر نمیکردم روزی انجامش بدم و این حس خوب الان را به لطف زحمات کادر خوش اخلاق و زحمت کش کلوپ نگین ساحل قشم دارم
مریم مرادزاده
زمانی که دیدم دخترم با این سن کمش به راحتی داره غواصی میکنه چنان احساس غرور کردم که به خودم گفتم حتما از تلاشهای مربی خوبش آقای سلمان زحمتکش و تیم حرفه ای ، خوش اخلاق کلوپ نگین ساحل قشم تشکر میکنم که دوره های آموزشی شون را با بالاترین کیفیت برگزار می کنند.
سمانه میرزایی

در سفری که به قشم زیبا داشتم در کنار لذت بردن از تمامی جاهای دیدنی قشم و جذابیتهای جزیره، غواصی هم خیلی دلچسب بود وبرامون شد یک خاطره خاص و فراموش نشدنی که جا داره اینجا از کادر زحمت کش کلوپ غواصی نگین ساحل قشم تشک کنم.

زهرا بادفرسا

سلام دوست عزیز

ممنون از اینکه تجربه سفرتان را با ما به اشتراک گذاشتید.

گیتی خوشدل
خیلی جامع بود، ممنون از معرفی بی شائبه دیدنی های قشم
خدنگیعفیفه خدنگی
خوشحالم که براتون فایده داشته. برقرار باشید