معرفی تمامی رستوران های قشم

رستوران-های-قشم (1)

غذا خوردن از بخش های مهم در هر سفر به شمار می رود و گردشگران عموما وقت زیادی را برای پیدا کردن رستوران های خوب در هر منطقه صرف می کنند. گاهی از یک رستوران راضی بیرون می آیند و ترجیح می دهند بارها برای چشیدن طعم آن غذاها به آنجا بروند. زمانی هم پیش می آید که غذای یک رستوران را نمی پسندند. ما سعی کردیم در این مقاله راه میانبری برای گردشگرانی که تور قشم را خریداری کرده اند قرار دهیم و صادقانه دانسته هایمان را درباره رستوران های قشم با آن ها در میان بگذاریم. با تورگردان همراه باشید.

 

رستوران های بومی و محلی قشم

 فست فود قشم

رستوران های دریایی قشم

رستوران های قشم برای همه نوع غذا: سنتی، دریایی و فست فود

 

رستوران های قشم

 

رستوران های بومی و محلی قشم

 

منظور از رستوران های بومی و محلی رستوران هایی است که در آن غذاهای محلی و خانگی قشم طبخ می شود و می توان در آن تجربه ای از نوع بومگردی را پشت سر گذاشت. با امتحان کردن غذاهای بومیِ هر منطقه در سفر به آنجا که در صنعت گردشگری به نام فود تور یا شکم گردی شناخته می شود، می توان با فرهنگ غذایی آن مردم که بخش مهمی از فرهنگ کلی شان است آشنا شد. بر هیچ کس پوشیده نیست که غذا بیانگر نوع ارتباطات و سبک زندگی افراد است. به همین نسبت در غذاهای بومی قشم به خوبی می توان نشانه های زندگی ساحلی را با غذاهای دریایی و ارتباط این مردم با سایر کشورهای خارومیانه از طریق غذاهای عربی و ادویه های تند و تیز دریافت.  

 

رستوران خاله قشم

 

رستوران خاله در قشم

 

از معروف ترین رستوران های جزیره زیبای قشم، رستوران خاله است که می توان آن را جزو فست فودها نیز به شمار آورد. رستوران خاله در واقع منزل مسکونی بانویی از اهالی همین خطه بوده که غذاهای خانگی اش را برای مردم و مسافران می پخته و کم کم طرفدارانش زیاد شده اند و رستوران او معروف شده است. خاله غذاهای بومی قشم مثل فلافل و غذاهای دریایی می پزد و آن ها را لای نان به صورت ساندویچ در اختیار مشتریان قرار می دهد.

رستوران خاله محوطه جلوی خانه خاله است. در آنجا میز و صندلی های پلاستیکی فایبرگلاس بسیار ساده ولی تر و تمیز چیده شده و از پنجره ای که درون دیوار خانه باز شده به مردم سرویس می دهند. این طراحی ساده و در عین حال بومیِ رستوران خاله بسیار دوست داشتنی است و فرصت خوبی به دست می دهد تا علاوه بر خوردن غذایی بومی از جنس غذاهای جنوبی بومیان جزیره می خورند با فرهنگ و نوع زندگی آن ها نیز آشنا شوید.

منوی غذای رستوران خاله در قشم

فلافل های خوشمزه و تند و تیز، سمبوسه قشم، غذاهای دریایی محلی مثل ماهی مرکب یا انکاس، ملوک، کوسه، بندری و غذای دریایی میکس که از کوسه و میگو درست می شود و طرفداران زیادی دارد.

آدرس رستوران خاله در قشم

ضلع شمالی جزیره، بخش شمال قلعه پرتغالی ها، منزل مسکونی و رستوران خاله.

ساعت کاری رستوران خاله در قشم

شب ها از ساعت 7 تا 10.

 

رستوران های کباب بز قشم

 

کباب بز قشم

 

کباب بز نوعی کباب ریزه میزه مثل جگرِ به سیخ کشیده شده است که فقط و فقط در قشم پیدا می شود. این غذای بومیِ قشم در چندین رستوران پیدا می شود و طعم بسیار لذیذی هم دارد. شاید برایتان پیش آمده باشد که هنگام خریدن گوشت برای فریز کردن در یخچال منزل هوس کرده باشید که تکه ای از گوشت های قرمز را برای خودتان یا فرزندانتان به سیخ بکشید و روی گاز کباب کنید. کباب بز قشم چنین چیزی ولی با طعم و مزه ای بسیار لذیذتر و طبخی حرفه ای تر است. کباب بز را روی زغال می پزند و می توان گفت لقمه شده ی شیشلیک است.

ساعت کاری رستوران کباب بز

 از صبح تا شب

آدرس رستوران های کباب بز

1. رستوران کباب بز در منطقه گیاهدان

2. رستوران کباب بز در حوالی میدان شهدای قشم

3. رستوران کباب بز روبروی مرکز خرید سام و زال در قشم

 

رستوران اربابی قشم

 

رستوران های قشم، رستوران اربابی

 

رستوران اربابی علاوه بر غذاهای معمول و همیشگی مثل کباب و خورشت، با غذاهای خانگی از میهمانان پذیرایی می کند ولی غذاهای خانگی این رستوران تنها اختصاص به غذاهای محلی قشم ندارد. فضای رستوران بسیار شیک و دنج است و با میزهای دست کم چهار نفره و آیینه هایی سرتاسری تجهیز شده است. این رستوران از فضایی خانوادگی برخوردار است و عطر و طعم غذاهای آن برای گردشگران تور قشم و مردمان بومی پذیرفتنی است.

منوی غذایی رستوران اربابی قشم

عدس پلو

باباقنوش

کباب اربابی مخصوص

رولت گوشت

میگو کبابی با سس مخصوص

بیف استراگانوف

چلو گوشت

ماهیچه

اکبر جوجه

قورمه سبزی

خورشت قیمه

سالاد پیازچه

سالاد کلم قرمز

و انواع خورشت ها و سالادهای خانگی.

آدرس رستوران اربابی قشم

قبل از خیابان امام قلی، پشت بانک ملی.

 

فست فود شاورما قشم

 

فست فود شاورما قشم

 

شاورما غذایی عربی است که بیشتر به غذایی لبنانی معروف است ولی در مناطق جنوبی ایران نیز آن را به سبک و سیاق خود می پزند. بعضی از شعبه های فست فود شاورما از سرآشپزهای لبنانی و سوری برای تهیه این غذا استفاده می کنند. شاورما به صورت ساندویچ تهیه می شود و به همین دلیل جزو غذاهای سریع یا اصطلاحا فست فود نیز به شمار می رود. در قشم به هیچ وجه نباید شاورما نخورده به شهر و دیار خود برگشت و باید علاوه بر امتحان کردن غذاهای دریایی، عطر و طعم شاورمای عربی را نیز امتحان کرد. فست فودهای شاورما در قشم انواع متعددی دارند ولی بعضی از آن ها مثل فطایر شاورما بسیار شیک و مدرن شده اند و غذاها را نیز با طراحی و دیزاین به خصوصی سرو می کنند. تا جایی‌که همه را به هوس می اندازند.

شاورما با مرغ یا گوشت قرمز درست می شود. شاید این نوع غذا را بتوان با کباب ترکی مقایسه کرد ولی هم نان شاورما نانی خاص و متفاوت است و هم سس آن عطر و طعمی کاملا عربی و جنوبی دارد. معمولا در کنار این مرغ یا گوشت شاورما سالادهایی مثل گوجه و کلم و کاهو نیز در ساندویچ بسته به ذائقه مشتریان قرار می گیرد. شاورما را بعضی رستوران ها به صورت پرسی و شبیه به پیتزا ارائه می کنند و مشتریان در صورت تمایل خودشان می توانند آن را پیچیده و نوش جان کنند.

آدرس فست فود شاورما در قشم:

1. فست فود لبنان شاورمای قشم، کنار درب اصلی مرکز خرید سیتی سنتر 1

2. مجموعه غذای فطایر شاورما قشم، چهار راه رسالت، خیابان دانشمند، بعد از آموزشگاه اتحاد. در این رستوران علاوه بر شاورما انواع فطایر، شامیات، ساندویچ و حلویات سرو می شود.

 

رستوران های قشم

 

رستوران های قشم برای سرو فست فود

 

فست فودهای قشم حال و هوای دیگری دارد. در این نوع غذاخوری ها انواع غذاهای دریایی و خوارک های عربی در نان هایی متفاوت پیچیده می شوند و به صورت فست فود در خدمت میهمانان تور قشم و مردمان بومی جزیره قرار می گیرد. در ادامه به معرفی چند نمونه از فست فودهای قشم پرداخته ایم.

 

فست فود سیحون قشم

 

فست فود سیحون قشم

 

فست فود سیحون در جزیره قشم معروف است و نه تنها گردشگران تور قشم، که مردمان ساکن جزیره نیز از آن استقبال زیادی می کنند و شب ها عموما شلوغ می شود. سیحون سوخاری های معروف و پر طرفداری دارد. این رستوران در دو طبقه فضای داخلی و همچنین در محوطه باز جلوی رستوران از مشتریانش پذیرایی می کند. فضای رستوران مثل بیشتر فست فودهای معروف کشور است ولی عطر و طعم غذاها کاملا متفاوت است و قیمت منوی غذایی نیز مناسب و اقتصادی است.

منوی غذایی فست فود سیحون

انواع سوخاری

پیتزاهای پنجره ای و پر حجم با نان های حجیم و عطر و طعم عربی

مینی پیتزا

کنتاکی

انواع ساندویچ و سالاد

آدرس فست فود سیحون قشم

خیابان فلسطین، صحرا سینا، سینای 4.

ساعت کاری فست فود سیحون قشم

نهار وشام

 

رستوران پدر خوب قشم

 

رستوران های قشم

 

رستوران پدر خوب در شهرهای مختلفی وجود دارد ولی از شعبه های معروف آن فضای کوچکی در مرکز خرید معروف سیتی سنتر قشم است که ساندویچ ها و پیتزاهای بسیار خوشمزه ای را به مردم تحویل می دهد. رستوران کنار شهربازی قرار گرفته و معمولا بچه ها نیز به همراه خانواده هایشان از آن استقبال زیادی می کنند. بچه ها بیشتر عاشق سیب زمینی سرخ شده و پیتزاهای پدر خوب هستند.

آدرس فست فود پدر خوب

مرکز خرید سیتی سنتر 1، طبقه دوم، جنب شهر بازی.

رستوران خانه برگر نیز در همان سیتی سنتر کنار رستوران پدر خوب یک شعبه دارد.

 

سایر فست فودهای قشم

 

فست فود کانی

فیش اند چیپس پی بابز

 

رستوران های سنتی قشم با غذای دریایی

 

غذاهای دریایی در قشم

 

رستوران های سنتی قشم معمولا مهمترین غذاها در منوشان غذاهای دریایی است. انواع کوسه ماهی و آبزیانی همچون ماهی مرکب در این رستوران ها سرو می شود و با عطر و طعمی جنوبی با ادویه هایی مخصوص به صورت سرخ شده یا کبابی در اختیار میهمانان قرار می گیرد.

 

رستوران قلعه

 

رستوران های قشم، قلعه

 

رستوران قلعه از معروف ترین رستوران های قشم است و علت نامگذاری اش نزدیکی به قلعه پرتغالی هاست. رستوران قلعه به ارائه غذاهای دریایی آن هم از نوع گران‌قیمتش مثل کوسه ماهی معروف است. رستوران قلعه یک رستوران ساحلی است و هنگام نوش جان کردن غذا می توان از منظره زیبای ساحل نیز لذت برد. این رستوران در دل قلعه پرتغالی هاست پس می توانید به گونه ای برنامه ریزی کنید که هنگام نهار برای بازدید از قلعه به آنجا برسید تا هم فرصت بازدید از بخش های تاریخی را داشته باشید هم همانجا وعده غذایی ظهر را نوش جان کنید.

میز و صندلی ها در فضای داخلی و محیط خارجی رستوران چیده شده و هر میهمانی با توجه به انتخاب و سلیقه خودش می تواند محل نشستنش را مشخص نماید. لذت بردن از غذای مخصوص این رستوران یعنی ماهی مرکب و کوسه ماهی بستگی به ذائقه شما دارد ولی این نکته را باید یادآور شد که به تازگی مشتریان از نوع طبخ غذا و کهنگی میز و صندلی ها رضایت کامل نداشته اند. امیدواریم مدیریت رستوران این مشکل را برطرف کرده باشد.

منوی غذایی رستوران قلعه در قشم

ماهی مرکب، صدف، میگو، کوسه و ... در هر شب غذاهای خاصی سرو می شود.

ساعت کاری رستوران قلعه در قشم

فقط شب ها برای شام

آدرس رستوران قلعه در قشم

جنب بخش جنوبی قلعه پرتغالی ها در قشم

 

رستوران بادیل قشم

 

رستوران بادیل قشم

 

رستوران بادیل قشم فضایی سنتی به سبک طراحی بومی جزیره را به خود اختصاص داده است و در آن می توان پشت میزهای چوبی یا روی تخت ها نشست و غذا را نوش جان کرد. روشنایی ها و لوسترهایی سنتی، سقف هایی پوشیده از دست بافته ها و تیرک های چوبی و غیره همگی یادآور فضایی کاملا جنوبی و ساحلی است. بادیل رستورانی کاملا خاورمیانه ای است.

در رستوران بادیل غذاهای سنتی و به خصوص انواع خوارک های دریایی ارائه می شود و شیوه سرو آن نیز بسیار تر و تمیز و خوش رنگ و رو است.

منوی غذایی رستوران بادیل

انواع غذاهای دریایی قشم

ساعت کاری رستوران بادیل

وعده نهار و شام

آدرس رستوران بادیل

منطقه سیتی سنتر، سایت نخل زرین، مقابل درب اصلی برج های دوقلوی آپادانا

تلفن رستوران بادیل

07635242550 - 0763524551

 

این را نیز می پسندید: راهنمای کامل تور قشم

 

رستوران دفاری قشم

 

رستوران شب های دفاری قشم

 

رستوران شب های دفاری از رستوران های خوب جزیره قشم برای غذای دریایی و غذاهای محلی است. این رستوران با تخت های چوبی و پشتی های گلیمی به سبک سنتی از میهمانانش میزبانی می کند. بعضی از تخت ها بسیار بزرگ است و برای حدود 40-50 نفر جای دارد. فضای رستوران بسیار با صفا و دنج است فرش ها و گلیم هایی با طرح جنوبی زیر پای میهمانان فرش شده و سفره هایی رنگارنگ برای بهترین غذاهای دریایی سرو می گردد. رستوران از بیرون دیوارهایی گلی و ساده دارد ولی وقتی پا به درون آن می گذارید از رنگارنگی فضا و طرح های بومی مدهوش می شوید. می توان گف این رستوران بیشتر به یک اقامتگاه بومگردی شبیه است تا رستوران.

قیمت غذاها در رستوران شب های دفاری معقول و اقتصادی است و از مزیت های آن امکان پارک راحت در حاشیه خیابان است. غذا در ظروف مسی یا چوبی با سفره هایی قلمکار شده و سنتی (ولی گاهی یکی بار مصرف) پهن می شود و منوی بلند و بالای آن هوش از سر انسان می برد. با ورود به رستوران با حلوا و قهوه عربی از میهمانان پذیرایی می شود. غذاهای محلی را یک سرآشپز خانم از بومیان قشم و غذاهای عربی را سرآشپزی مرد طبخ می کند.

منوی غذای رستوران شب های دفاری قشم

چلو پنجه

چلو کوبیده

چلو جوحه کباب

چلو میکس کباب

چلو مینی میکس کباب

غوزی گوشت ویژه شب های دفاری

غذای مخصوص دفاری بحرینی

حمص، متر گوشت هندی

میکس خالو عبدالله

چلو مطفی کویتی

ماهی سرخ شده صافی

سالاد فتوش کوچک

سالاد مخلوط عربی

خرما ارده و...

ساعت کاری رستوران شب های دفاری قشم

از 12 ظهر تا 12 شب

آدرس رستوران شب های دفاری قشم

روستای دفاری، حاشیه جاده اصلی

 

سایر رستوران ها

رستوران نعیم قشم

رستوران شب نشین قشم

رستوران ناخدا علی صالح قشم

رستوران الوند قشم

رستوران گل مریم قشم

رستوران سبز شاندیز قشم

 

رستوران های قشم برای همه نوع غذا(سنتی، دریایی و فست فود)

 

رستوران خوان بوم قشم

 

رستوران های قشم، خوان بوم

 

رستوران خوان بوم شبیه به غارهای سنگی عصر حجر طراحی شده و باید روی زمین و روی تخت های سنگی یا چوبی بنشینید تا پرسنلی با لباس های سنتی از شما پذیرایی کنند. این رستوران شباهت به هتل های صخره ای و رستوران های صخره ای جهان دارد. این نوع فضاسازی ها برای آن دسته گردشگرانی که تمایل زیاد به حضور در دل طبیعت و تجربه زندگی بومیان از گذشته تا کنون دارند بسیار جذاب خواهد بود.

رستوران خوان بوم مشتمل بر بخش های مختلف مثل آمیتیس(کافی شاپ)، آریانا (غذاهای دریایی)، ایرانویچ (فست فودها) و جهانگیر(چایخانه) است.

منوی غذای رستوران خوان بوم قشم

انواع غذاهای دریایی، غذاهای محلی و سنتی و غذاهای فست فود و حتی دسر و نوشیدنی. برای مثال: انواع کباب و...

آدرس رستوران خوان بوم قشم

بلوار امام قلی، خیابان خلیج فارس، روبروی درب جنوبی مرکز خرید ستاره، طبقه همکف هتل مارینا 2.

تلفن: 07635241313

 

سایر رستوران ها

رستوران حاج غفور قشم

رستوران دریا

رستوران اپل

رستوران شاد قشم

شب های طلایی قشم

 

 

برای رزرو تور قشم و انواع تورهای ارزان به وبسایت تورگردان منوی تورهای داخلی مراجعه کنید. 

 

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

گردشگران گاهی از یک رستوران راضی بیرون می آیند و ترجیح می دهند بارها برای چشیدن طعم غذاهایش به آنجا بروند ولی زمانی هم پیش می آید که غذای یک رستوران را نمی پسندند. ما سعی کردیم در این مقاله راه میانبری برای گردشگرانی که تور قشم را خریداری کرده اند قرار دهیم و صادقانه دانسته هایمان را درباره رستوران های قشم در میان بگذاریم. با تورگردان همراه باشید.

انتشار :  14 آبان 1398 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   عفیفه خدنگی
تصاویر مرتبط
رستوران های قشم
  • رستوران های قشم
  • رستوران های قشم، قلعه
  • رستوران های قشم، رستوران اربابی
  • رستوران های قشم، خوان بوم
  • رستوران های قشم
  • رستوران شب های دفاری قشم
  • رستوران های قشم
  • رستوران خاله در قشم
  • فست فود شاورما قشم
  • کباب بز قشم
  • رستوران بادیل قشم
  • فست فود سیحون قشم
  • غذاهای دریایی در قشم
  • رستوران-های-قشم (1)
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد