چگونه از قشم به کیش برویم؟

چگونه از قشم به کیش برویم؟

چگونه می‌توان از قشم به کیش رفت؟ جزیره‌های قشم و کیش از بهترین مقاصد گردشگری جنوب ایران به شمار می‌روند و در این بین افرادی هستند که در سفر خود دوست دارند از هر دو جزیره دیدن کنند. برای رفتن از قشم به کیش، باید از طریق بندر چارک یا بندر آفتاب با لنج یا کشتی‌های تندرو و اتوبوس‌های دریایی خود را به جزیره کیش برسانید. در این مطلب از مجله تورگردان همراه ما باشید تا بهترین راه سفر از قشم به کیش را به طور کامل بررسی کنیم.

فهرست مطالب

از قشم تا کیش چقدر راه است؟

 

اگر فاصله هوایی قشم تا کیش را روی نقشه دیده باشید، مسافتی حدود 195 کیلومتر است؛ اما مسیر دریایی مستقیمی با کشتی‌ها و لنج‌ها بین این دو جزیره وجود ندارد و شما باید از طریق بندرگاه‌های بین قشم و کیش، این مسیر را طی کنید. به طور کلی ترکیب مسیر دریایی و زمینی قشم تا کیش در بهترین حالت حدود پنج و نیم تا شش ساعت و در بدترین حالت حدود هفت و نیم تا هشت ساعت به طول می‌انجامد.

 

چگونه از قشم به کیش برویم؟
فاصله هوایی قشم تا کیش - منبع گوگل مپ

بهترین مسیر از قشم به کیش

 

برای رفتن از جزیره قشم به کیش دو را پیش روی شماست:

 

مسیر قشم به کیش از بندر چارک

 

یکی از بهترین و کوتاه‌ترین راه‌هایی که می‌توانید خود را از قشم به کیش برسانید، مسیر بندر چارک است. در این راه شما باید ابتدا خود را از بندر لافت در قشم با کشتی‌ها و لنج‌های مسافربری به بندر پل برسانید که تقریبا یک ساعت طول می‌کشد. بعد از آن باید از بندر پل با اتوبوس یا ماشین به بندر چارک بروید که این مسیر زمینی نیز حدود سه ساعت به طول می‌انجامد. در نهایت از بندر چارک سوار کشتی‌های تندرو یا لنج شده و پس از یک و نیم ساعت به کیش خواهید رسید و می‌توانید گشت و گذار خود را برای بازدید از مکان‌های دیدنی کیش آغاز کنید.

 

مسیر قشم به کیش از بندر آفتاب

 

مسیر بعدی که پیش روی شماست، راه آبی قشم به کیش از طریق بندر آفتاب است. ناگفته نماند که این بندر بیشتر برای کسانی است که می‌خواهند خودروهای خود را با لندیگراف به کیش منتقل کنند و کشتی‌های مسافربری کمتر به چشم می‌خورد. برای رفتن به کیش از طریق بندر آفتاب باید خود را از قشم به بندر پل رسانده و پس از آن به صورت زمینی به بندر آفتاب بروید. در آنجا نیز پس از پرداخت هزینه دریایی سوار لنج شده و تا رسیدن به کیش از دریانوردی در آب‌های نیلگون خلیج فارس لذت ببرید.

راه زمینی قشم به کیش با ماشین

 

یکی از متداول‌ترین راه‌های سفر به جزیره قشم، مسافرت با خودروی شخصی است؛ چراکه به راحتی می‌توانید از جاهای دیدنی قشم دیدن کنید و مشکلی برای رفت و آمد نخواهید داشت. برای سفر به قشم با خودروی شخصی، از هر کجای کشور باید ابتدا خود را به بندرعباس برسانید. پس از آن با ماشین خود به بندر پل بروید و از آنجا با لندینگ کرافت‌ها (نوعی شناور برای حمل خودرو) خودروی خود را به قشم منتقل کنید. البته توجه داشته باشید که قبل از سفر برای خود و ماشینتان بلیط کشتی تهیه کند. همچنین می‌توانید ماشینتان را در بندر پل پارک کرده و بدون خودرو به قشم بروید.

پس از اینکه سفرتان در قشم به پایان رسید و قصد حرکت به سوی کیش را داشتید، به همین ترتیب دوباره به بندر پل بازمی‌گردید و با ماشین تا بندر آفتاب می‌روید. از آنجا نیز با لندینگ کرافت یا کشتی‌های مسافربری مسیر دریایی قشم تا کیش را در آب‌های نیلگون خلیج فارس ادامه می‌دهید.

 

مسیر قشم به کیش با ماشین
مسیر قشم به کیش با ماشین و کشتی - منبع گوگل مپ

مسیر هوایی قشم به کیش

 

در هر دو جزیره فرودگاه وجود دارد، اما از قشم به کیش و بالعکس پرواز نداریم. در نتیجه اگر می‌خواهید سفر راحت‌تری را تجربه کنید، پیشنهاد ما این است که برای رفتن به قشم مسیر هوایی را انتخاب کنید و پس از آن برای رفتن به کیش، مسیر دریایی و زمینی را هم تجربه کنید. بدون شک در چنین سفری که مسیر‌ها و روش‌های مختلف هوایی، دریایی و زمینی را امتحان می‌کنید، خستگی معنایی ندارد!

علاوه بر این گزینه دیگری که پیش روی شماست، تورهای مسافرتی ترکیبی است. شما می‌توانید برای سفر به کیش از قشم با تور به شکل زیر عمل کنید:

  • از شهر مبدا تور هوایی قشم را رزرو کنید و با خیالی آسوده و راحت به همراه بهترین امکانات در این جزیره بگردید و لذت ببرید. با این تفاوت که بلیط برگشت این تور به شهر مبداتان نیست! بلکه از قشم با هواپیما به بندرعباس خواهید رفت.
  • پس از اینکه از قشم به فرودگاه بندرعباس رسیدید، باید برای پرواز بعدی به مقصد کیش آماده شوید.
  • در نهایت با تور کیش به صورت هوایی و در سریع‌ترین زمان ممکن به این جزیره زیبا خواهید رسید.
  • پس از پایان سفر در کیش نیز با هواپیما به شهر خودتان بازخواهید گشت.

این روش برای کسانی که تحمل خستگی راه را نداشته یا علاقه‌ای به سفرهای دریایی یا زمینی ندارند، گزینه بسیار مناسبی است.

 

در سایت تورگردان می‌توانید انواع تورهای کیش و قشم را با بهترین قیمت مشاهده کرده و برای رزرو هر یک به صورت آنلاین اقدام نمایید.

 

هزینه سفر به کیش از قشم با کشتی
قیمت بلیط کشتی قشم به کیش - منبع گوگل مپ

هزینه سفر دریایی از قشم به کیش سال 1402

 

در حال حاضر قیمت بلیط کشتی قشم به کیش و هزینه لندینگ کرافت از بندر چارک و بندر آفتاب به شرح زیر است:

هزینه حمل خودرو سواری با تمام سرنشینان: حدود 2.445.000 تومان

  • برنامه لندیگراف از بندر چارک به کیش هر روز ساعت 8:00 تا 19:30 به صورت هر 45 دقیقه یک بار
  • برنامه لندیگرافت از بندر آفتاب به کیش هر روز ساعت 8:00 تا 19:30 به صورت هر 2 ساعت یک بار

قیمت بلیط کشتی چارک به کیش یا بالعکس برای هر نفر:

  • شناورهای کلاس A+: 285 هزار تومان
  • شناورهای کلاس A: 200 هزار تومان
  • شناورهای کلاس B: 190 هزار تومان

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به قشم سفر کرده باشید و با خود بگویید حالا که تا اینجا آمده‌ایم سری هم به جزیره کیش بزنیم و احتمالا بعد از آن این سوال برایتان پیش می‌آید که آیا از قشم به کیش راه دارد؟ چطور از قشم به جزیره کیش برویم؟ قطعا راهی برای سفر به این دو جزیره زیبا وجود دارد؛ اما شاید ساده و سرراست نباشد. برای رفتن از قشم به کیش باید ترکیبی از سفر زمینی و دریایی را تجربه کنید و از مسیر بندر پل و پس از آن از طریق بندر چارک یا بندر آفتاب خود را به کیش برسانید. پس در این سفر همراه ما باشید.

انتشار :  20 شهریور 1402 به روزرسانی :  9 اسفند 1402 نویسنده :   زهرا بادفرسا
تصاویر مرتبط
چگونه از قشم به کیش برویم؟
  • چگونه از قشم به کیش برویم؟
  • مسیر قشم به کیش با ماشین
  • هزینه سفر به کیش از قشم با کشتی
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد