وسایل ضروری برای سفر به قشم

لوازم -مورد-نیاز-سفر-قشم

بلیط هواپیما و قطار گرفته اید یا دارید شیشه های ماشینتان را می‌شویید که شهرتان را به مقصد قشم ترک کنید. در هر صورت باید خوب چمدان ببندید. نه چیزی از ضروریات را فراموش کنید و نه بار اضافه با خودتان ببرید. چمدان بستن برای سفر به جزیره‌ها و شهرهای ساحلی فوت‌وفن‌های خاص خودش را دارد. ما در این مقاله به شما یادآوری می‌کنیم که در سفر به جزیره قشم چه اقلامی را با خود همراه ببرید و از بردن چه وسایلی چشم‌پوشی کنید تا باری سبک‌تر و خاطری آسوده‌تر داشته باشید.


چک‌لیست لوازم چمدان برای سفر به قشم
لوازم ضروری برای سفر قشم (در طول مسیر)
لوازم مورد نیاز در سفرهای اداری به جزیره قشم
لوازم مورد نیاز در سفر تفریحی به جزیره قشم
لوازم مورد نیاز برای تفریحات آبی در قشم
به جای کیف از کوله‌پشتی استفاده کنید
رابطه محل اقامت و وسایل ضروری سفر به قشم
تناسب فصل و لباس در سفر به قشم
داروهای مورد نیاز در سفر به قشم

 

لوازم لازم برای سفر به قشم

 

 

چک‌لیست لوازم چمدان برای سفر به قشم

 

مسواک، خمیردندان، حوله مسافرتی، وسایل اصلاح صورت، چسب زخم‌

شارژر، پاوربانک، لپ‌تاپ، شارژر لپ‌تاپ، هدفون، رم و فلش

کرم ضدآفتاب، کرم مرطوب‌کننده، پماد پیشگیری از گزش، پماد ضدخارش

عینک، کلاه آفتابگیر، لباس خنک و نخی برای گردش، لباس خواب و راحتی، دمپایی یا صندل، کفش پیاده‌روی

کارت شناسایی، کارت‌های بانکی، پول نقد، ویزا، بلیط، گذرنامه، گواهینامه

اتومسافرتی، نخ و سوزن، کتاب، دفترچه یادداشت

 

دمپایی در قشم

 

اولین چیزی که باید بردارید و ما مطمئنیم فراموش نمی‌کنید شارژر گوشی همراه است. با پیشرفته شدن سیستم عامل اندرویدها و دسترسی به اینترنت خیلی از خدمات و وسیله‌هایی که نیاز دارید بطور یکجا در یک گوشی فراهم آمده و کارها را آسان و چمدانها را سبک کرده است. کتاب‌های الکترونیکی و نرم‌افزارهای یادداشت روزانه و دوربین عکاسی و فیلمبرداری و خیلی امکانات دیگر در همین گوشی کوچک قابل دسترسی است. برای مسیریابی در جزیره می‌توانید از گوگل‌مپ و جی‌پی‌اس استفاده کنید. مصرف اینترنت باطری گوشی را می‌بلعد پس همراه داشتن یک پاوربانک کمک می‌کند زمان عکسبرداری با باطری خالی مواجه نشوید.

حتما از تمام مدارک مهم مثل کارت شناسایی، پاسپورت و گواهینامه که همراه دارید یک سری کپی تهیه کنید و در محل جداگانه‌ای از اصلشان قرار دهید تا در صورت مفقود شدن مدارک تا زمان پیدا شدن یا صدور المثنی اطلاعات شخصی‌تان را در دسترس داشته باشید.

 

چمدان شما مختص شخص شماست

 

برای چک لیست لوازم سفر همه مسافران نمی‌شود یک نسخه دقیق پیچید. چند عامل در چمدان بستن شما برای سفر به قشم تأثیر دارد:

1.نحوه طی مسیر تا جزیره قشم

2.عادات شخصی شما در سفر

3.برنامه های تفریحی مورد علاقه شما در جزیره

4.محل اقامت شما در قشم

5.آب و هوای قشم در فصل سفر شما

6.مدت سفر

لوازم سفر به قشم

 

 

  مقایسه قیمت و رزرو لحظه آخری تور قشم از مشهد  

 

 

لوازم ضروری برای سفر قشم (در طول مسیر)

 

باروبنه خانواده‌ای که با ماشین شخصی رهسپار جاده می‌شوند و با فرض تهران به عنوان مبدأ، ۱۴ساعت تا بندرعباس رانندگی می‌کنند با وسایل مورد نیاز مسافرانی که سفر نوزده ساعته با قطار را انتخاب می‌کنند و یا کسانی که سفر هوایی یک و نیم ساعته را برمی‌گزینند تفاوت دارد. اگر با ماشین شخصی سفر می‌کنید و به رستوران‌های میان جاده اعتماد ندارید حتماً برای وعده‌های غذایی افراد خانواده پیش از حرکت کردن تدابیر لازم را بیندیشید. سفر با ماشین چندین ساعت طول می‌کشد و مسلما گوشی تک تک سرنشینان به شارژ شدن نیاز دارد.

 ترجیحا به جای شارژر معمولی با فست‌شارژر به سفر بروید تا در زمان‌های کوتاه توقف میان مسیر گوشی‌ها را شارژ کنید. اما شارژر فندکی بهترین راه حل برای شارژ تلفن همراه در سفر با اتومبیل شخصی است.

کابل  AUXنیز رابط لبتاب یا گوشی با ضبط ماشین است و به شما کمک می‌کند آهنگ‌های لبتاب و گوشی خود را با کیفیت بیشتری بشنوید.

 در مسافرت با قطار به فکر اوقات فراغت خود در طول مسیر باشید و کتاب، فیلم یا وسایل سرگرمی مد نظرتان را همراه داشته باشید. از هدفون یا هندزفری فراموش نکنید چون در فضای کوپه‌های قطار نمی‌توانید با صدای بلند موزیک گوش بدهید و یا فیلم ببینید.

 سفر هوایی که راحت‌ترین راه سفر به جزیره قشم است فقط یک ساعت‌ونیم زمان می‌برد و چمدان شما با وسایل مورد نیاز برای طول مسیر پر نمی‌شود.

 

لوازم سفر به قشم

 

 

  مقایسه قیمت و رزرو لحظه‌آخری تور قشم از گرگان  

 

 

عادات شخصی شما در سفر

لیست برخی وسایل مورد نیاز شما برای سفر در هیچ مقاله و سایتی یافت نمی‌شود. درواقع یک بخش از چمدان هر مسافر، با توجه به عادت‌های خصوصی خود او چیده می‌شود. شاید شما بدون چشم‌بند به خواب نروید و یا طبق عادت هرروز ناخن‌هایتان را با سوهان قدیمی‌تان سوهان کنید درحالی که فردی دیگر نه چنین عادت‌هایی داشته باشد و نه به چشم‌بند و سوهان احتیاج پیدا کند. این قسمت شخصی چمدانتان را با دقت پر کنید چون ترک عادت آن هم در سفر مایه رنج است.

 

 

لوازم مورد نیاز در سفرهای اداری به جزیره قشم

سفر به جزیره قشم یا کاری و اداری‌ست و یا تفریحی و خانوادگی. عمده سفرها به قشم با انگیزه تفریح صورت می‌گیرد اما اگر از آن معدود مسافرهایی هستید که برای قرارهای اداری یا کارهای شخصی راهی این جزیره می‌شوید لباس‌های رسمی و اتو کشیده خود را در کاور مخصوص گذاشته و با دقت در چمدان قرار دهید تا چروکیده نشود. البته اگر در هتل‌های پنج‌ستاره اقامت داشته باشید می‌توانید از خدمات لاندری هتل استفاده کنید و نگران چروک لباس‌هایتان نباشید. توصیه می‌کنیم پیش از رزرو هتل‌ در جزیره قشم از جزییات خدمات آن جویا شوید تا دقیقا بدانید چه وسایلی را با خود بردارید.

 

 

    برای رزرو تور قشم از ساری مشاوره رایگان بگیرید    

 

 

لوازم مورد نیاز در سفر تفریحی به جزیره قشم

اگر انگیزه شما از سفر به قشم تفریح و گردش است مقصد خوبی انتخاب کرده‌اید. جاهای دیدنی قشم علاوه بر  تفریحات آبی، مکان‌های طبیعی بکر و خارق‌العاده زیادی دارد.

کفش اسپرت راحت و مناسب در سفر به قشم از اهم واجبات است. چه بخواهید به بازارها و مراکز خرید هزاررنگ قشم بروید و چه به جاذبه‌های طبیعی‌اش سر بزنید باید کفش خوب به پا داشته باشید تا گردش های دو الی چهارساعته، کمتر شما را خسته کند. اگرهوایی به قشم سفر کرده‌اید کفش خوب بسیار برای شما ضروری است چون ماشین خودتان را در اختیار ندارید و باید بیشتر از پاهای خود استفاده کنید.

برای گردش در شهر و بازدید از مراکز خرید، یک کیف کمری زیپ دار تهیه کنید و مدارک و پول و کارت‌های بانکیتان را در آن قرار دهید تا هنگام خرید آسوده باشید.

 

 

لوازم مورد نیاز برای تفریحات آبی در قشم

برای ساحل‌گردی، آفتاب گرفتن و شنا کردن حتما یک جفت دمپایی همراه بیاورید.

کیف ضد آب، کرم ضدآفتاب، کلاه آفتابگیر، عینک‌،‌‌ دمپایی، نایلون، مایو، عینک شنا و حوله را فراموش نکنید.

پیش از خارج شدن از هتل حتما به پوستتان ضدآفتاب بزنید تا بعدا آفتاب‌سوختگی پوستتان را آزار ندهد.

سعی کنید کیف ضدآب تهیه کنید که ترجیحا چندزیپ هم باشد تا پس از شنا حوله نمدار و دمپایی‌های شنی را جدا از وسایل دیگر قرار دهید. در غیر این صورت حتما چند نایلون همراه داشته باشید تا شن وماسه‌های مایو و دمپایی‌ها همه وسایلتان را پرنکند.

در هنگام آبتنی دمپایی یا صندل‌های خود را در سایه قرار دهید تا پس از اتمام شنا پایتان از سوختن در امان باشد.

در انتخاب ضدآفتاب دقت کنید که هرچه spf بالاتری داشته باشد محافظ بهتری برای پوست شما در برابر نور خورشید خواهد بود. اگر باز هم پوست صورت یا قسمت‌های دیگر بدنتان دچار آفتاب‌سوختگی شد حتما از پماد و کرم‌های مخصوص پس از آقتاب‌سوختگی استفاده کنید و یا آلوورا بر روی پوستتان قرار دهید. در صورت عدم دسترسی به این دو ماست نیز گزینه خوبی برای رفع سوختگی پوست شماست که به راحتی از فروشگاه‌های مواد غذایی قابل دسترس است.

به آب زدن حتما شما را گرسنه و تشنه می‌کند. بهتر است همراه خودتان بطری آب یا آبمیوه‌ای به ساحل ببرید و میوه خشک و تنقلات سالم در کیفتان داشته باشید تا هم ضعف بدنتان با خوردنشان جبران شود و هم از بابت کالری تنقلات مضر نگران نشوید. این کار نوعی صرفه‌جویی اقتصادی و کاهش هزینه‌های سفر نیز محسوب میشود چون دیگر مجبور نیستید پول زیادی برای خرید بطری‌های آب معدنی و تنقلات خرج کنید.

برای دور کردن حشرات می‌توانید از داروخانه کرم‌های مخصوص پیشگیری از گزش را تهیه کنید و یا از روغن بچه استفاده کنید.

حتی‌المقدور اشیای باارزش را همراه خود نبرید و یا از قرار دادن آنها بر روی ماسه‌ها خودداری کنید زیرا با کمی جابه‌جا شدن ماسه‌ها دیگر یافتن آنها سخت می‌شود. در مورد گوشی نمی‌توانیم بگوییم از همراه بردن آن صرفه‌نظر کنید چون برای ارتباط با دیگر اعضای خانواده و عکسبرداری ضروری است اما حتما از این وسیله که حریم خصوصی شماست مراقبت کنید و یادتان باشد ماسه‌ها و رطوبت ساحل دشمن تلفن همراه شماست. می‌توانید با تهیه قاب‌های ضدآب هوای این رفیق همیشه همراهتان را داشته باشید.

 

 

به جای کیف از کوله‌پشتی استفاده کنید

در سفرهای تفریحی دوستانه و خانوادگی به جزیره قشم یک کوله پشتی ضدآب، همراه امن و مفیدی برای شماست.

در کوله‌پشتی وزن کوله روی دو بند تقسیم شده است و کمتر شما را خسته می‌کند. معمولا کوله‌پشتی‌ها چندزیپ هستند و به شما برای دسترسی راحت به وسایلتان به شما کمک می‌کنند. از طرفی در سفرهای ساحلی که تفریحات آبی عضو جدانشدنی سفر هستند کیف‌های جادارچندقسمتی می‌توانند برای وسایل خیس بعد از شنا نیاز شما را به نایلون کم کنند.

 

 

رابطه محل اقامت و وسایل ضروری سفر به قشم

چنانچه تصمیم به اقامت در هتل‌های پنج‌ستاره قشم مثل ارم و الوند دارید، نیاز به همراه داشتن وسایل شخصی مثل مسواک و خمیردندان سشوار و حوله نیست زیرا هتل‌های پنج‌ستاره این امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهند اما در هتل‌های میان‌رده و ارزان‌قیمت همراه داشتن این وسایل ضروری است. اگر به خمیردندان و مسواک شخصی خود دلبستگی دارید و یا روی استفاده از حوله‌تان حساس هستید حتماً این وسایل خود را از همین الان در چمدان قرار دهید.

حال و هوای روستاهای سنتی جنوب دلنشین و جذاب است. در برخی روستاهای توریستی این جزیره، اقامتگاه‌های محلی بومگردی برای گردشگران دایر شده که بسیار مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است. اگر اشتیاق تجربه زندگی روستایی به سبک مردمان قشم شما را به اسکان در این اقامتگاه ها کشاند باید بدانید سرویس‌های بهداشتی در اقامتگاه‌های بومی جزیره قشم مشترک است و شاید محلول‌های ضدعفونی و لوازم بهداشتی بیشتری نیاز داشته باشید.

 

 

تناسب فصل و لباس در سفر به قشم

همه می‌دانیم بیشترین قسمت چمدان مسافرت را لباس‌ها اشغال می‌کنند. در سفر به جزیره قشم دقت کنید که در چه فصلی راهی آنجا می‌شوید. این منطقه گرمسیر است و هوای گرم و مرطوب دارد و میانگین دما در آن بین ۱۶ تا ۴۶ درجه است. پس قاعدتاً حتی در زمستان هم که به قشم سفر کنید به پالتو و کاپشن احتیاج ندارید و این خبر خوبی است چون لباس‌های نازک جای کمی می‌گیرند. مخصوصاً اگر لباس‌ها را لوله‌ای تا کنید دست و پای چمدانتان بازتر می‌شود. اگر در فصول سرد مسافر قشم می‌شوید یک بارانی با خود داشته باشید. و در فصل‌های گرم چون آفتاب در جنوب بسیار داغ است برای در امان ماندن دست‌هایتان از آفتاب‌سوختگی لباس‌های خنک آستین بلند را جایگزین تی‌شرت و پیراهن‌های نیمه‌آستین کنید.

 

لوازم ویژه کودکان زیر دوسال

اگر فرزند کوچکی دارید که شیرخوار است و از پوشک استفاده می کند وسایل مخصوص او را از قلم نیندازید. وسایل تعویض پوشک، نایلکس و دستکش همراه خود داشته باشید.

بهتر است برای بچه‌های زیر دوسال از غذاها و سوپ‌های رستورانی استفاده نکنید. مواد اولیه لازم برای تهیه غذای کودک، شیشه شیر، شیر خشک، سرلاک و پستانک را در کیف وسایل کودکتان قرار دهید. یک پتوی کوچک و چند اسباب بازی مناسب برایش بردارید و قطره‌ها و داروهای موردنیازش را جلوی چشمتان بگذارید تا فراموش نشوند.

 

داروهای مورد نیاز در سفر به قشم

در جزیره قشم به داروخانه دسترسی دارید ولی بهتر است چند قلم داروی ضروری را در چمدانتان داشته باشید. داروهای ضداسهال، آنتی‌هیستامین، قرص ضدتهوع و سرگیجه، مسکن و تب‌بر و داروهای ضدیبوست را با راهنمایی پزشک عمومی یا پزشک داروخانه تهیه کنید.اگر اهل احتیاط هستید پنبه، گازاستریل، محلول بتادین و دستمال مرطوب هم شاید به امنیت خاطر شما کمک کند.

امیدواریم به کمک این مقاله یک چمدان کارآمد و سبک ببندید و در تور قشم لحظات خوبی را کنار عزیزانتان سپری کنید.

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

لوازم مورد نیاز سفر به قشم برای سفر با ماشین شخصی، قطار، هواپیما در انواع سفرهای کاری و اداری، شخصی، خانوادگی و در کل در سفر تفریحی به قشم. ما در این مقاله به شما یادآوری می‌کنیم که در سفر به جزیره قشم چه اقلامی را با خود همراه ببرید و از بردن چه وسایلی چشم‌پوشی کنید تا باری سبک‌تر و خاطری آسوده‌تر داشته باشید.

انتشار :  3 خرداد 1402 به روزرسانی :  21 آذر 1402 نویسنده :   انسیه کریمی
تصاویر مرتبط
دمپایی در قشم
  • دمپایی در قشم
  • لوازم سفر به قشم
  • لوازم لازم برای سفر به قشم
  • لوازم سفر به قشم
  • لوازم -مورد-نیاز-سفر-قشم
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
4 دیدگاه در رابطه با این مطلب وجود دارد .
مریم
عالی و کاربردی من لیستمو نوشته بودم ولی با مقاله ی شما کاملتر شد الان خیالم راحته و امیدوارم سفر خوبی پیش رو داشته باشیم
امیر
خیلی دنبال همچین تجربه و راهنمایی میگشتم که مثل صحبت کردن با یک آدم باتجربه بود نه صرفا یه چک لیست سمبل شده ! و از اونجایی که دارم تنها سفر میکنم بسیار عالی و کاربردی بود . بسیار ممنونم
ساغر
چقدر عالی و کاربردی بود
خدنگیعفیفه خدنگی
خوشحالیم که تونستیم کمکی بکنیم