مراکز خرید چابهار (پوشاک، پارچه و ارزان‌ترین‌ها در بازار چابهار)

بازارهای-چابهار-تورگردان

مراکز خرید چابهار یکی از دلایل دیگری است که افراد، این مقصد را برای سفر انتخاب می‌کنند. زیرا چابهار علاوه بر جاذبه‌هایی که دارد، منطقه آزاد تجاری هم محسوب می‌شود. همچنین به دلیل قرار گرفتن در حاشیه دریای عمان، محل ورود بسیاری از محصولات هندی، پاکستانی و چینی به ایران است. حال سوال اینجاست که در بازارهای چابهار چه کالاهایی فروخته می‌شوند؟ انواع پارچه‌های محلی، کیف و کفش و لباس‌های استوک و برند دست دوم، ادویه‌جات، تجهیزات کوهنوردی، شکلات‌های خارجی، میوه‌‌های استوایی و... پرطرفدارترین کالاها برای خرید هستند. علاوه بر پوشاک، این منطقه به دلیل برخورداری از کالاهای لوکس و انواع ظرف و ظروف آرکوپال و کریستال خارجی نیز معروف است.

 

اگر می‌خواهید با مراکز خرید چابهار آشنا شوید و بدانید که چه چیزهایی می‌توانید خریداری کنید، این متن را از دست ندهید.

 

برای سفر به چابهار، تور چابهار را از تورگردان رزرو کنید

  

بازارهای چابهار

 

ارزانترین بازار چابهار کدام است؟

 

دکه بازار، پاساژ فردوس، مجتمع تجاری صالحیار، بازار تیس و بازار صدف، ارزانترین بازارهای چابهار هستند. در کنار مراکز خرید لوکس و لاکچری، بازارهای ارزان چابهار بیشتر به چشم می‌آیند. چون با دو دوتا چهارتا کردن قیمت‌ها می‌توانید کالاها را به صورت استوک (دست دوم و ارزان) و کیلویی خریداری کنید. 

 

پارچه‌ها و لباس‌ها جزو اجناس ارزان چابهار هستند که کیلویی خریده می‌شوند. در کل، در مراکز خرید چابهار یکی از اقلامی که عرضه خوبی دارد، پوشاک است. پوشاک هم همانطور که می‌دانید مشتمل بر لباس‌های مجلسی و لباس‌های معمولی و راحتی برای خانم‌ها و آقایان، کیف و کفش، عینک یا پارچه است. در چابهار بیش از همه، باید سراغ پارچه‌های محلی به خصوص سوزن دوزی، زری دوزی و صنایع دستی را گرفت.

 

کفش استوک و به دنبال آن، بازار کفش استوک چابهار جزو چیزهایی است که افراد در میان مراکز خرید به دنبال آن هستند. دسته‌ای دیگر از پوشاک هم مثل کیف، کفش، کاپشن، پالتو و... را که از کشورهای پیشرفته به چابهار وارد می‌شود، در بازار استوک چابهار پیدا خواهید کرد.  در ادامه توضیح می‌دهیم که هر یک از این اقلام را از کدام یک از بازارهای چابهار می‌توان تهیه کرد.

 

 

1. بازار پردیس چابهار

 

از مهم‌ترین مراکز خرید چابهار، مرکز خرید پردیس است که در کنار چند بازار پر طرفدار دیگر با استقبال بی‌نظیر مسافران بندر آزاد چابهار مواجه می‌شود. در این مرکز خرید، فروشگاه‌های زیادی وجود دارند که کالاها و اجناس متنوعی را عرضه می‌کنند. در این میان پوشاک، از جمله کیف و کفش، رونق بیشتری دارد. از دیگر اصناف موجود در بازار پردیس چابهار می‌توان به وسایل الکترونیکی و دیجیتال به خصوص از نوع دست دوم، لوازم خانگی، لوازم آرایشی از چند برند خاص و زیورآلات اشاره کرد. بازار پردیس از یک پارکینگ بزرگ در پشت مرکز خرید برخوردار است.  

 

  • آدرس بازار پردیس چابهار: منطقه آزاد چابهار، خیابان کوهستان

  •  تلفن: 05435313931

 

بازار پردیس چابهار
عکس از نمای خارجی مجتمع پردیس در چابهار

 

 

2. بازار فردوس چابهار (بورس خرید لوازم خانگی و پتو)

 

اگر به دنبال طرح‌های اجناس باکیفیت و رده بالا هستید، این اجناس ارزان را می‌توانید در بازار فردوس چابهار پیدا کنید. به همین دلیل هم هست که مرکز خرید فردوس به‌عنوان بازارهای ارزان چابهار در بین مردم شناخته می‌شود. اختلاف قیمتی اجناسی که در آن به فروش می‌رسند، نسبت به کلان شهری مانند تهران، 10 درصد ارزان‌تر است. در بین همه اجناس، لوازم خانگی و پتو با قیمت بسیار بهتری عرضه می‌شوند. به همین خاطر است که بازار فردوس برای خرید لوازم خانگی و پتو، انتخاب اول بسیاری از افراد حتی مردم محلی است.

 

در ابتدا، بازار فردوس، اولین مرکز خرید مدرن چابهار به شمار می‌رفت و در آن همه‌ی اجناس و کالاها به دست می‌آمد. هنوز هم در این مرکز خرید، همه نوع محصولات رفاهی و مورد نیاز وجود دارد. در این بازار معروف از مراکز خرید چابهار می‌توان انواع پارچه، کیف و کفش و همچنین لوازم آشپزخانه از قبیل انواع ظرف‌ها، تنقلات، خوراکی، ابزار و لوازم آرایشی را خریداری کنید. بعضی از لوازم و مغازه‌های فردوس، اجناس ریز و درشتی دارند که بسیار کاربردی و جدید است. بسیاری از گردشگران، علاوه بر خرید، تمایل دارند در این بازار بگردند و محصولات متنوع آن را حداقل یکبار به چشم ببینند.

 

  • آدرس مرکز خرید فردوس چابهار: محله توحیدی چابهار و بلوار ریگی

 

بازار فردوس چابهار
عکس از مرکز خرید فردوس چابهار

 

لیست پکیج‌های سفر به چابهار را در صفحه تور چابهار ببینید

 

 

3. مجتمع تجاری صالحیار (بورس پارچه کیلویی چابهار و بورس چای کیلویی)

 

معروف‌ترین و ارزانترین بازار چابهار کجاست؟ بازار صالحیار در لیست ارزانترین مراکز خرید در چابهار است که بعد از بازار فردوس در رتبه دوم قرار می‌گیرد. صالحیار، مرکز عمده فروش پارچه کیلویی و پوشاک عمده است. برای خرید پارچه و چای عمده به طبقه بالایی آن می‌بایست مراجعه کنید که قیمت مناسب‌تری هم دارند. علاوه بر اجناس گفته شده، کیف و کفش، عینک آفتابی و لوازم آرایشی در طبقه دوم بیشتر به چشم می‌خورد. در طبقه اول هم اکثر اجناسی که فروخته می‌شوند، لوازم الکترونیکی و لوازم خانگی است.

 

تفاوت جزئی که پاساژ صالحیار با بازار فردوس دارد، در این است که اجناس در صالحیار، لوکس‌تر به نظر می‌رسد. به علاوه محصولاتی مثل کالاهای چینی، لوازم آرایشی، پتو، لوازم برقی و لوازم شکار با قیمت مناسب در آن یافت می‌شود. قیمت اجناس بازار صالحیار، بسیار مناسب است. 

 

  • آدرس مجتمع تجاری صالحیار چابهار: بلوار امام خمینی، به طرفِ کنارک، 10 کیلومتری شهر چابهار، مقابل مرکز خرید فردوس

  • تلفن: 05435312754

 

بازار صالحیار چابهار
عکس از پاساژ صالحیار چابهار

 

 

4. بازار صدف چابهار (مرکز خرید موبایل، صندل و لوازم آرایشی)

 

بازار صدف هم در رده بندی ارزانترین مراکز خرید چابهار است که نه تنها گردشگران ایرانی، بلکه توریست‌های خارجی نیز رفت و آمد زیادی به آن دارند. علاوه بر ارزان بودن، عنوان لوکس‌ترین مراکز خرید چابهار هم به این بازار تعلق می‌گیرد. چرا که اکثر کالاها و اجناس با متنوع‌ترین مارک‌ها و برندها در غرفه‌های آن عرضه می‌شوند. کالاهایی مثل پارچه‌های متنوع، انواع کفش و پوشاک زنانه و مردانه و اجناس دیگری مثل چای و شکلات، لوازم خانگی و برقی معروف، سایر لوازم الکترونیک و موبایل را تهیه کرد. نمایندگی بیشتر لوازم برقی در صدف حضور دارند. 

 

پر طرفدارترین اقلام بازار صدف، موبایل، صندل و لوازم آرایشی است. بازار صدف از لوکس‌ترین بازارهای چابهار به شمار می‌رود و همه اقلام موجود در آن جزو بهترین برندها و محصولات مصرفی محسوب می‌شود. بد نیست اشاره‌ای هم به گل فروشی‌های بازار صدف داشته باشیم که به این بازار رنگ و روی دیگری داده‌اند. به گفته گردشگران تور چابهار، بازار صدف جزو ارزانترین بازارهای چابهار شناخته می‌شود که قیمت‌های آن، رقابتی است.

 

  • آدرس بازار صدف چابهار: بلوار ریگی، منطقه آزاد تجاری چابهار

  • ساعت دسترسی: شنبه تا جمعه - ساعت8:30 صبح الی 23

 

 

بازار صدف چابهار
عکس از بازار صدف چابهار

 

 

5. بازار تیس چابهار (مرکز خرید لوازم استوک در چابهار)

 

حتی اگر تور چابهار از شیراز را رزرو کنید دغدغه خرید و گشت و گذار در بازارهای معروف این جزیره را کنار نخواهید گذاشت. بازاز تیس از جدیدترین مراکز خرید چابهار به شمار می‌رود که روز به روز رونق بیشتری می‌گیرد. اگر به دنبال لباس راحتی برای خانه هستید، در بازار تیس انواع متنوع این لباس‌ها را پیدا خواهید کرد و با دستِ پر به شهرتان بر خواهید گشت. در بازار تیس انواع چای و مواد غذایی به قیمت‌های مناسب یافت می‌شود. در این بازار، کالاها و برندهای مختلفی به چشم می‌خورد. 

 

ویژگی‌های بازار تیس در طبقات و اطراف آن، متفاوت است. به همین خاطر، در بخش زیر یک مرور کلی برای طبقات و اطراف آن داشتیم:

  • در طبقه فوقانی تاجرهای چینی را می‌توان به چشم دید. چون این طبقه در انحصار چینی‌هاست و آنجا از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود. حتی اگر قصد خرید کردن نداشته باشید، تنها به دیدنش هم می‌ارزد.

  • در طبقات پایین، مغازه داران ایرانی فعالیت می‌کنند و اقلامی همچون لوازم آرایشی و محصولات پلاستیکی را عرضه می‌کنند. 

  • در کنار این مرکز خرید، لوازم خانگی دست دوم نیز عرضه می‌شود. اقلامی همچون لاستیک ماشین، لوازم آرایشی، اسباب بازی، صنایع دستی و پتو را می‌توان از آنجا تهیه کرد.

 

بنر عکس بنر قش

 

  • آدرس بازار تیس چابهار: بلوار امام خمینی، مسیر کنارک، 10 کیلومتری بیرون شهر

  • تلفن: 05435312639

 

 

6. بازار ابریشم چابهار (مثال عینی از  شیر مرغ تا جان آدمیزاد)

 

با توجه به ارزان بودن اجناس بازار ابریشم می‌توانیم آن را به‌عنوان ارزانترین مرکز خرید چابهار معرفی کنیم که طرفدارانی زیای هم دارد. در این بازار می‌توان لباس و پوشاک، زیورآلات، نقره و بدلیجات را تهیه کرد. به علاوه انواع کالاهای مصرفی مثل لوازم خانگی، محصولات آرایشی، محصولات صوتی و تصویری در بازار ابریشم به فروش می‌رسد. بازار ابریشم هر ماه، با برگزاری قرعه کشی، جوایز ارزشمندی به خریداران ارائه می‌کند. در این بازار اقلام دیگری مثل مواد غذایی عرضه می‌شود و مردم محلی و گردشگران نیازهایشان را از هایپرمارکت‌های آنجا برطرف می‌کنند. از دیگر اقلام موجود در این بازار می‌توان به لوازم دیجیتال اشاره کرد و گردشگران تور چابهار از اصفهان می‌توانند محصولات مورد نیاز خود را از این بازار تهیه کنند.

 

  • آدرس بازار ابریشم چابهار:  بلوار امام خمینی، مسیر کنارک، 10 کیلومتری بیرون شهر.

  • شماره تلفن: 05435313300

 

 

7. دکه بازار چابهار (مرکز خرید سنتی و ارزان)

 

دکه بازار چابهار از سنتی‌ترین و ارزانترین مراکز خرید در چابهار است که به نام بازار فجر یا بازار سنتی چابهار نیز شناخته می‌شود. آن‌هایی که به پارچه‌ها و لباس‌های سنتی بلوچی به خصوص سوزن دوزی و پارچه های رنگارنگ علاقه دارند، عموما به دکه بازار مراجعه می‌کنند. خانم‌های بلوچی در این بازار به انداختن طرح و نقش با حنا بر دستان خود و خانم‌های گردشگر مشغول‌اند. در دکه بازار، فرهنگ بلوچی به معنای واقعی جریان دارد. صنایع دستی و سوغات چابهار مثل زری دوزی، داروهای گیاهی، حصیربافی، زیورآلات و محصولاتی از این دست توسط دست فروش‌ها یا در مغازه‌های به فروش می‌رسد و خرید از آن‌ها کمک زیادی به گردشگری پایدار و رونق گرفتن زندگی بومیان خواهد کرد.

 

در دکه بازار می‌توان بهترین برنج‌ها و ادویه جات هندی را تهیه و در بازگشت به شهر و دیار، غذاهایی با عطر و طعم هندی و بلوچی را تجربه کرد. مردم محلی به خصوص مهاجران چابهار که در خانه‌های سازمانیِ نزدیک به بازار قدیم زندگی می‌کنند، معمولا مایحتاج ضروری مثل میوه و مواد غذایی را از آنجا تهیه می‌کنند.

 

فروشنده‌های دکه بازار مردمی خونگرم و خوش انصاف با اخلاقِ مثال زدنیِ ‌‌مردمان بلوچ اند. مردمی که به دکه بازار مراجعه می‌کنند از اخلاق این کاسبان و قیمت‌های بازار رضایت کامل دارند.

 

  • آدرس دکه بازار چابهار: بلوار امام خمینی، خیابان فردوسی، پس از پاساژ دوستخواه

 

بلوک بازار چابهار
عکس از غرفه‌های دکه بازار چابهار

 

 

8. بازار زن‌ها، پیرزن‌ها در چابهار (مخصوص غذاهای سنتی و لباس‌های دست‌دوزی)

 

بازار زن‌ها بخشی از بلوک بازار و از مراکز خرید چابهار است که سرباز و سنتی به شمار می‌رود. در این بازار از یک سو می‌توان لباس‌های بلوچی خریداری نمود و از سوی دیگر می توان به سراغ ادویه جات، تمبر هندی و اقلامی از این دست رفت. در انتهای بازارِ زن‌ها، قهوه خانه‌ای به چشم می خورد که پیشنهاد می‌کنیم به آنجا بروید و از تجربه متفاوت آنجا لذت ببرید. در این قهوه خانه، حتما شیر چایی و پاکورا هم سفارش دهید. اگر از هر کجای دیگر ایران مانند تبریز به چابهار سفر کردید و تور چابهار از تبریز را انتخاب نموده‌اید، محال است بازارهای این شهر، شما را جذب خود نکند. 

 

  • آدرس بازار زن ها (مادر بزرگ ها ) در چابهار: بلوک بازار یا بازار مادر بزرگ ها، بلوار امام خمینی، خیابان فردوسی

 

بازار زن ها در چابهار
عکس از فروشنده بازار زن‌ها در چابهار

 

 

9. بازار تاناکورا (مخصوص لباس استوک در چابهار)

 

تاناکورا به لباس‌ها و پوشاک دست دوم گفته می‌شود که در تور چابهار شما بازاری مختص به آن را مشاهده خواهید کرد. این محصولات از قبیل پوشاک خارجی و مارکدار، اجناس استوک و کفش‌های برند و غیره است. در بندر کنارک این محصولات با اسکله‌ها و لنج‌ها آورده می‌شود و در مغازه‌ها و پاساژها و مراکز خرید چابهار عرضه می‌گردد. محصولات تاناکورا از بالاترین کیفیت‌ها برخوردارند و با استقبال خوبی مواجه می‌شود. انواع پوشاک مثل کاپشن مردانه و پالتوهای زنانه، کفش‌های کتانی، کوهنوردی و کفش‌های ورزشی را می‌توان آنجا پیدا کرد. در این بازار، پوشاک نو نیز وجود دارد، ولی از نظر قیمت، بسیار گران‌تر است.

 

 

10. مرکز تجاری الماس چابهار (قطب پارچه‌های سوزن‌دوزی، زری‌دوزی و سکه‌دوزی)

 

مرکز تجاری الماس بر اقلامی مثل پارچه به خصوص پارچه‌های بلوچی و هندی و مواد غذایی متمرکز شده است. اگر به دنبال این نوع محصولات در مراکز خرید چابهار هستید، بهتر است سری به بازار الماس هم بزنید. پارچه‌های بلوچی که در مرکز خرید الماس عرضه می‌شوند، از نوع سوزن‌دوزی، زری‌دوزی و سکه‌دوزی هستند. این نوع پارچه‌های باکیفیت و خاص، فقط در مرکز خرید الماس به صورت متنوع عرضه می‌شوند. بعد از پارچه، لباس و پوشاک جزو متنوع‌ترین کالاهای مرکز تجاری الماس هستند که قیمت ارزان و به‌صرفه‌ای هم دارند. 

 

اگر دوست دارید بهترین کالاهای لوکس با برند معتبر را از بازارهای کیش تهیه کنید کافی است تور کیش را از شهر خودتان رزرو کنید و پس از گشت و گذار و لذت بردن از تفریحات آبی در کیش سری هم به بازارهایش بزنید.

 

  • آدرس مرکز تجاری الماس: بلوار امام خمینی، به سمت کنارک، مقابل مجتمع تجاری پردیس

 

بهترین بازارهای چابهار کدام اند؟

 

بازارها و مراکز خرید چابهار بسیار متنوع هستند. به طوری که اگر هر بار بعد از سفر به این شهر، تعدادی از بازارها را بگردید، هنوز هم بهترین بازارهای چابهار را از دست داده‌اید. به همراه داشتن یا شناختن لیست بهترین پاساژهای چابهار برای خرید لوازم خانگی، لباس‌ها و پارچه‌ها و حتی لوازم استوک، فرصت بیشتری برای خرید می‌دهد. در ادامه، سعی ما بر این است که بهترین مراکز خرید بندر چابهار برای لوازم مختلف را بررسی کنیم تا شناخت بیشتری نسبت به بازارگردی داشته باشید.

 

شاید شما هم به آشنایی با بازارهای مشهد علاقه داشته باشید و بخواهید قبل از رزرو تور تور چابهار، تور مشهد را رزرو کنید. 

 

بازار های چابهار
عکس از فروشندگان بازار خرید چابهار لوازم خانگی

 

 

1. بازار چینی های چابهار کجاست؟

 

به احتمال زیاد، شما هم نام معروف بازار چینی ها در چابهار را شنیده اید. بهترین بازار برای خرید کالاهای چینی در چابهار کجاست؟ طبقه دوم بازار تیس در چابهار به این نام معروف است و در آن، طیف زیادی از کالاهای چینی با کیفیت پیدا می‌شود.لوازم بهداشتی و آرایشی، لباس زنانه و مردانه، عروسک و اسباب‌بازی، ظروف منزل و حتی گیاهان که تولید انحصاری کشور چین هستند، در بازار برکت چینی‌ها یا همان بازار چینی‌های چابهار به خریداران عرضه می‌شود.  

 

عکس بازار چینی ها در چابهار
عکس بازار چینی ها در چابهار

 

همانطور که این بازار، پیش تر معرفی شد، از جدیدترین مراکز خرید چابهار به شمار می رود ولی خیلی زود رونق گرفته است و هم اکنون همه چیز در آن پیدا می شود. از لاستیک ماشین گرفته تا هر نوع ظرف شکستنی که مورد نیاز باشد، در این بازار ( به خصوص طبقه مخصوصِ تجار چینی) یافت می‌شود.

 

  • آدرس: طبقه بالای بازار بزرگ تیس، بازار چینی‌ها

 

2. بهترین بازار استوک چابهار برای لباس و کفش

 

بازار تاناکورا در چابهار و بازار لته در کنارک به‌عنوان بازار استوک چابهار شناخته می‌شوند. اجناس دست دومی که در هر کدام از این بازارها ارائه می‌شوند، فرق دارد. در بازار لته کنارک، انواع کفش دست دوم که غالبا مارک معروفی هم دارند، فروخته می‌شوند. نمای بازار لته در کنارک، ویژگی‌های تمام عیار یک بازار سنتی را هم دارد که حس ماجراجویی را در شما زنده می‌کند.

 

  • آدرس بازار لته چابهار: کنارک، خیابان خاتم الانبیا، خیابان مرتضی علی 

 

اگر کالایی را می‌خواستید که در بازار لته پیدا نکردید، در بازار تاناکورا می‌توانید پیدا کنید. چون عمده تمرکز بازار تاناکورا برای لباس‌های دست دوم است که از کشورهای غربی به اینجا منتقل و بارگیری شده‌اند.
بعد از لباس‌های دست دوم، کیف و کفش و حتی اسباب‌بازی و عروسک‌های دست دوم و استوک را می‌توانید در بازار تاناکورا پیدا کنید. با توجه به تنوعی که این بازار دارد، خیلی‌ها به دنبال آدرس آن هستند. در خیابان امام خمینی چابهار می‌توانید انواعی از محصولات استوک را ببینید و بسته به نیازی که دارید، خرید خود را انجام بدهید. 

 

3. بهترین بازار چابهار لوازم خانگی

 

بازار فردوس از مراکز خرید چابهار مخصوص انواع لوازم خانگی و برقی و ظرف‌ها و دکوری‌های پیرکس و کریستال است. اگر نوعروس و نوداماد هستید، بهترین کار این است که کریستال‌ها و ظرف‌های چینی تان را از بازار فردوس تهیه کنید. چون قیمت‌های آن بسیار مناسب‌تر از بازارهای بقیه کشور است. این بازار به بخش تجاری منطقه کیش حال و هوای دیگری داده است و هیچ گردشگری نیست که آن را نشناسد و در چابهار به آن سری نزند. بدون استثنا، همه با دست پر از آن بیرون می‌آیند. در کنار خرید کالاهای لوکس، در بازار فردوس، می توان انواع تنقلات و خوراکی های خوشمزه را تهیه کرد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بازارهای اصفهان با داشتن بافت سنتی و مدرن تمام اقلام مورد نیازتان را در خود جای داده است و علاوه بر ارائه محصولات و صنایع دستی، کالاهای لوکس هم خریداری می‌شوند.

 

  • آدرس بازار فردوس چابهار: کنارک، جنب اداره منطقه آزاد چابهار

 

بعد از بازار فردوس، بازار صدف چابهار هم به‌عنوان بهترین مرکز خرید لوازم خانگی شناخته می‌شود. انواع لوازم برقی و لوازم آشپزخانه، از برندهای معتبر در این بازار مدرن و با کیفیت وجود دارد و به راحتی می‌توان از میان گزینه‌های مختلف، کالای مورد نیاز خود را با نازل‌ترین قیمت تهیه کرد.

 

  • آدرس بازار فردوس چابهار: بلوار شهید ریگی، مرکز خرید صدف

 

4. بهترین بازار لوازم برقی چابهار

 

بازار صالحیار بازاری لوکس است که هر جنس لوکسی که بخواهید، آنجا پیدا می‌شود. انواع اقلام و برندهای معتبر جهانی در این بخش از مراکز خرید چابهار نمایندگی دارند. بسیاری از برندهای لوازم خانگی مثل بلاجیو، گلدن هوس، ارشیا، فوما و غیره در این بازار یافت می‌شود. قیمت این برندها و کالاهای لوکس در بازار صالحیار به طرز مشخصی از بقیه بازارهای ایران مناسب‌تر است. نکته ای که به خصوص در خرید محصولات برقی یا الکترونیکی باید مد نظر داشته باشید، این است که پیش از اتمام تور چابهار، کالاهای خریداری شده را از بسته بندی خارج کنید و از سالم بودن آن‌ها مطمئن شوید. چون بعد از برگشتن به شهر خودتان، تعویض این اقلام، بسیار دشوار می‌شود.

 

  • آدرس پاساژ صالحیار چابهار: بلوار شهید ریگی، بالاتر از پارک بهار

مراکز خرید سنتی چابهار

 

علاوه بر بازار زن‌ها یا همان بازار مادربزرگ‌ها و دکه بازار که در بخش بالاتر به آن‌ها اشاره شد، مراکز خرید دیگری نیز در قالب بازارهای سنتی چابهار به چشم می‌خورد. در بافت سنتی شهر، بیش از همه، بلوک بازار اهمیت دارد که مشتمل بر بازار زرگرها، بازار ماهی فروشان، بازار ادویه فروشان و البته چند بازار لوکس است. بازار سنتی چابهار را بیشتر مردم محلی می‌شناسند و گردشگرها، کمتر از وجود چنین بازارهایی آگاه هستند. با این حال خوب است بدانید که قیمت‌ها در این بازار، از بقیه بازارهای چابهار پایین‌تر است. انواع لباس‌های محلی، ادویه‌های تند و تیز و از همه مهم‌تر، غذاهای خیابانی در بازار سنتی جلوه‌گری می‌کند. بد نیست به بعضی از این بازارها به صورت مستقل اشاره کنیم. ولی پیش از آن توصیه می‌کنیم حتما از غذاهای خیابانی چابهار و نوشیدنی‌هایی که جلوی چشم خودتان برای‌تان آماده می‌شود، امتحان کنید.

 

 

1. بازار زرگرها در چابهار

 

بازار سنتی کوچه و بازارهای مختلفی دارد که یکی از آن‌ها به صنف طلافروشان اختصاص دارد. طلاهای بازار زرگرها، زرق و برق دیگری دارد و با طلاهای معمولی خیلی فرق می‌کند. انواع طلاهای هندی و طلاهای سنگین وزن در بازار می‌درخشد. برای رفتن به بازار طلافروشان باید پارک بهار را پشت سر بگذارید.

 

بازار های چابهار
عکس از بازار زرگرها در چابهار

 

 

2. بازار لته در کنارک

 

در بازار لته در بندر کنارک می‌توان همه گونه وسایل طبیعت گردی مثل تجهیزات اسکی، کوهنوردی و سایر تجهیزات ورزشی را با قیمتی مقرون به صرفه تهیه کرد. از جاذبه هایی که به این مرکز خرید چابهار نزدیک است، می‌توان به گِل افشان ها در 10 کیلومتری شهر چابهار اشاره کرد.

 

 

3. بازار ماهی فروشان چابهار

 

بازار ماهی فروشان از مراکز خرید چابهار و در بخش جنوبی شهردر بافت قدیمی آن قرار گرفته است. هیچ کس نباید در چابهار، این بازار را نادیده بگذارد. گشتن در بازار ماهی، هم آشنایی با شغل بخش زیادی از مردم بومی است، هم نوعی تور غذا و شکم گردی محسوب می‌شود. این بازار چند متر بیشتر با ساحل، فاصله ندارد. بازار در واقع از دو سوله کوچک و بزرگ تشکیل می‌شود که در آن انواع ماهی‌های یخی یا تازه به فروش می‌رسد. این بازار از اول صبح تا ظهر بر پاست. 

 

اگر تمایل داشته باشید، ماهی را همانجا برایتان تمیز کرده، فیله می‌کنند و تر و تمیز تحویل‌تان می‌دهند. در سفر به چابهار، حتما سری به این بازار بزنید و طعم متفاوت ماهی‌های این شهرستان را امتحان کنید. رستوران‌های چابهار نیز مواد اولیه برای غذاهای دریایی‌شان را از همینجا تهیه می‌کنند.

 

بازار های چابهار
عکس از بازار ماهی فروشان چابهار

 

 

4. بازار ادویه فروشان در بلوک بازار چابهار

 

در بازار ادویه فروش‌ها در بلوک بازار چابهار می‌توان انواع ادویه‌های تند و تیز هندی و زاهدانی را تهیه نمود. امتحان کردن این ادویه‌ها در غذاهایی مثل خوشت، کتلت، کباب و سوپ، چنان عطر و طعمی به آن‌ها می‌دهد که تا آخر عمرتان طرفدار پر و پا قرص این ادویه‌ها می‌شوید.

 

برای آشنایی با تمامی جاذبه های شهرستان بهتر است حتما مقاله « جاهای دیدنی چابهار » را مطالعه کنید تا با آدرس و اطلاعات آن‌ها آشنا شوید.

 

بازار های چابهار
عکس از بازار ادویه فروشان در چابهار

از چابهار چی بخریم؟

 

از آنجایی که شهر بندری چابهار جزو مناطق آزاد محسوب می‌شود، با خرید کالاهای مختلف خارجی، سود زیادی می‌کنید. از شکلات خارجی گرفته تا پارچه‌های کیلویی مرغوب و کم‌پیدا در مراکز و بازار خرید چابهار، فروش بالایی دارند. علاوه براین‌ها، تنوع کالاها و لوازم صوتی و دیجیتال در میان بازار لوازم خانگی چابهار بسیار بالا و قیمت‌ها منصفانه است. با گشت زدن در این بازارها، می‌توانید اجناس معرکه‌ای بگیرید که تنوع کمتری از آن را در شهر خودتان دیدید و در عین حال، هزینه منصفانه‌ای بپردازید. البته برای خرید سوغات از بندر هم با لیستی از صنایع دستی گسترده، روبرو هستید.

اگر قصد خرید سوغات چابهار را دارید، بازارهای سنتی یا دکه بازار، جواب این سوال را به شما می‌گویند. در بازار چابهار، پارچه‌های رنگی بلوچ به همراه زیورآلات صدفی یا مجسمه‌های ساخته شده از پوسته حلزون و مروارید
و سبدهای دست‌ سازه از برگ درختان خرما یا زیراندازهای خوش‌نقش که گلیم بافی شده‌اند، انتخاب خوبی برای سوغات سفر است. 

 

چه اجناسی در چابهار ارزان است؟

 

در دکه بازار چابهار یا بازار سنتی، اجناس و کالاها نسبت به سایر بازارها ارزان‌تر است. به همین خاطر می‌توانید کالاهایی مثل ادویه کیلویی، چای کیلویی، پارچه‌های رنگی کیلویی، لوازم آرایشی، سوزن دوزی‌ها و زیورآلات را با قیمتی به‌صرفه و عمده خرید کنید. بعد از دکه بازار، هر پاساژ و مرکز خریدی که اجناس استوک می‌فروشد، قیمت‌ها ارزان‌تر و به‌صرفه‌تر از بازارهای خرید شهرهای دیگر است.

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

مراکز خرید چابهار به داشتن انواع پارچه های محلی، کیف و کفش و لباس های استوک و برند دست دوم یا کیف و کفش معروف است. علاوه بر پوشاک، این منطقه به دلیل برخورداری از کالاهای لوکس و انواع ظرف و ظروف آرکوپال و کریستال خارجی، معروف است. لوازم آرایشی، ادویه، چای، ماهی و مواد غذایی نیز در چابهار با ارزان ترین قیمت یافت می شود.

انتشار :  10 اردیبهشت 1401 به روزرسانی :  9 بهمن 1402 نویسنده :   عفیفه خدنگی
تصاویر مرتبط
بازار زن ها در چابهار
  • بازار زن ها در چابهار
  • بازار های چابهار
  • بازار پردیس چابهار
  • بازار فردوس چابهار
  • بازار های چابهار
  • بازار های چابهار
  • بازار صالحیار چابهار
  • بلوک بازار چابهار
  • بازار های چابهار
  • بازار صدف چابهار
  • بازارهای چابهار
  • بنر عکس بنر قش
  • عکس بازار چینی ها در چابهار
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
17 دیدگاه در رابطه با این مطلب وجود دارد .
مجید
لطفا عکس های بیشتری بزارین
محمد
سلام وقتتون بخیر. میخواستم بدونم تو چابهار بازار عمده فروشی لباس بچگانه با کیفیت خارجی هم داره؟ ممنون اگه راهنمایی کنید.
محمد رضا
سلام لوازم خرازی جهت فروش کجا باقیمت عمده ومناسب
فاطمه
سلام وقت بخیر متن شما عالی و پر محتوا بود و عین حقیقت بود من تریج میدم حتما چابهار رو دیدن فرمایید چون بسیار شهر زیبا و جذابی هست و هم مردمان خوب و خوش برخورد هستن وهمه چیز عالیه منم الان چابهارم واقعا عالی قابل توجه برای اونایی میگن دورغه در اشتباه هستن ولی ما راضی بودیم و حتما هم بریین چابهار بهتر از کیش و قشم ه
پرو
کجا میتونم پارچه مخمل سوزندوزی بخرم از چابهار، اصلی ترین جاشون کجاست
داریوش
دنبال پتو برقی یک نفره دونفره هستم آیا در چابهار میتونم پیدا کنم. با تشکر اگه کسی راهنمایی کنند ممنون میشم
مهدی
سلام من ی کاپشن مردانه و یا یک پالتو نیاز دارم امکان داره کمک کنید چه مارکی بخرم
خدنگیعفیفه خدنگی
سلام دوست عزیز احتمالا در چابهار هستید. اگر به بازار مراجعه کنید، فروشنده ها به خوبی راهنمایی تون می کنند. همیشه بهترین مارک ها و برندها در مغازه ها موجودند. چند فروشگاه رو با هم مقایسه کنید و دست آخر خرید کنید.
کاظم قاسمی
باسلام خیلی جامع وکامل .خسته نباشید
زهرا بادفرسا

سلام بر شما

ممنون که با نظراتتون به ما انرژی میدین. ?

احمد
سلام خسته نباشید سوال داشتم چه قدر می توان جنس از چابهار به شهر های دیگه اورد
مهران
عالی بود مرسی
معصومه
همش دروغه انقد گرون میدن که ترجیح میدیم از شهر خودمون خرید کنیم و هیچ چیز لوکس وزیبایی نداره اصلا با سلیقه ما جور نبود
هما
خیلی عالی بود bt7
خدنگیعفیفه خدنگی
سپاس از توجهتون
نازنین
عالی
خدنگیعفیفه خدنگی
سپاس