جاهای دیدنی کانادا

جاهای دیدنی کانادا

تورکانادا

کانادا در شمال قاره آمریکا قرار دارد ، از نظر وسعت دومین کشور جهان است این کشور با جمعیت بالغ بر 35 میلیون نفر، دارای جمعیت کمی نسبت به مساحت خود است و در بیشتر قسمت های شمالی و نزدیک به قطب خالی از سکنه است بیشتر شهرهای مهم کانادا در نوار جنوبی این کشور و در نزدیکی مرز ایالات متحده آمریکا واقع شده اند. کانادا دارای آب وهوای سردسیری است و فقط شهر ونکور دارای آب و هوای متعدل می باشد .

جاذبه های  کانادا به دو قسمت عمده  تقسیم می شود :

  • جاذبه های طبیعی
  •  شهر های کانادا

آبشار نیاگارا : این آبشار معروف که پهناورترین آبشار جهان نیز هست در مرز کانادا و آمریکا قرار دارد این آبشار 57 متری سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند .

پارک ملی بنف :پارک ملی بنف درست در قلب کوه های با شکوه راکی قرار دارد، جایی در استان آلبرتاکه بسیاری از مناظر روح انگیز کانادا را در اختیار گردشگران قرار می دهد. در این پارک شما می توانید به تماشای دریاچه فیروزه ای، قله های پوشیده از برف یخچال ها بنشیند و از مناظر آن لذت ببرید. بدون اغراق جواهر این پارک را می توان دریاچه لوئیدانست، جایی که نقش کوه های راکی داخل آب های فیروزه ای دریاچه خودنمایی می کند و بازدید کنندگان می توانند به راحتی در کنار ساحل آن به قدم زنی مشغول شوند .

پارک ملی گروس مورن : پارک ملی کوهستانی گروس مورن که از اماکن میراث جهانی یونسکو نیز به شمار می‌رود واقع در نیوفاندلند جایی چشم‌نواز و دیدنی برای گردشگران است .

خلیج فاندی : این خلیج با جزر و مد های 19 متری معروف است این جزرمدهای باعث به وجود آمدن مناظر زیبای که از تراش سنگ ها و ایجاد قار ها توسط آّب است پوشیده شده است .

جاذبه های طبیعی کانادا به علت وسعت زیاد مناطق پربارش بسیار زیاد هستند و بهشتی برای عاشقان طبیعا می باشد

تورنتو : شهر تورنتو بزرگترین شهر کانادا می باشد این شهر با داشتن بخش های متخلف قومی مانند محله چینی ها ، هندی های و ایتالیای ها یک شهر بسیار متنوع از منظر فرهنگی می باشد از دیدنی های این شهر می توان به برج سی ان، دریاچه اونتاریو ، موزه رویال اونتاریو ، باغ وحش تورنتو ، های پارک ، باغ ادواردز اشاره کرد .

اتاوا : این شهر پایتخت کانادا است و سرشار از دیدنی های فرهنگی و طبیعی است تعدادی از این جاذبه های عبارت انداز :

کانال ریدو : این جاذبه دیدنی که اتاوا را به پایتخت سابق کانادا یعنی کینگ استون متصل می‌کند، جزو میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود .

پارلیامنت هیل : محور اصلی سیاسی کانادا به شمار رفته و ساختمان‌های دولتی شهر را در خود جای داده است. معماری سبک گوتیک به کار رفته در اینجا شما را مسحور کرده و می‌توانید بر رودخانه اتاوا نیز اشراف داشته باشید. جشن‌های روز ملی کانادا (اول جولای) حول همین نقطه از شهر برگزار شده و نمایش‌هایی جذاب از نور و موسیقی در تابستان و طی فستیوال‌های مختلف آن را غرق در خود می‌کنند. در زمان‌های عادی تورهای هدایت شده بهترین راه برای اکتشاف در جنبه‌های مختلف اینجا بوده و به شما اطلاعاتی مفید درباره اهمیت شهر در منظره فرهنگی کانادا می‌دهند .

کلیسای نتردام : ساخت کلیسای نتردام در سال ۱۸۴۶ به پایان رسید و می‌توان آن را قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین کلیسای اتاوا دانست که هنوز هم به صورت دو زبانه برای پرستش و عبادت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در داخل این سازه ساده یک فضای داخلی سر زنده با نقاشی‌های درخشان پنهان شده و شیشه‌های رنگی زیبا و تمثال نگاری‌های گوتیکی‌اش بسیار دیدنی هستند. این کلیسا روزانه به روی بازدیدکنندگان باز بوده و می‌توانید از زیبایی‌های آن لذت ببرید .

 

کبک : این شهر بزرگ و قدیمی کانادا دارای جاذبه های فرهنگی و طبیعی است

آبشار مونمورانسی ، دشت آبراهام ، هتل یخی ، هتل تاریخی لوشتو فرانتورک که یکی از معروف ترین هتل های جهان است ، موزه ملی هنرهای زیبا کبک ، تراس دوفرن

 

ونکوور : این شهر زیبا یکی از محبوب ترین شهرهای کانادا برای گردشگران می باشد . گستردگی دیدنی ها و جاذبه های آن بسیار زیاد است .

پارک استنلی ، محله گستاون ، مرکز خرید متروپولیس ، آکواریوم ونکوور ، موزه مردم شناسی ، پارک کویین الیزابت ، پارک لایت هاوس ، پل معلق کپیلانو که 140 متر ارتفاع دارد . موزه ونکوور

اینها همه بخشی از دیدنی های کانادا می باشد و برای بازدید از این کشور زیبا  تور کانادا که توسط تورگردان نیز برگزار میشود می تواند همراهی مطمعن برای شما باشد .

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

کانادا در شمال قاره آمریکا قرار دارد ، از نظر وسعت دومین کشور جهان است این کشور با جمعیت بالغ بر 35 میلیون نفر، دارای جمعیت کمی نسبت به مساحت خود است و در بیشتر قسمت های شمالی و نزدیک به قطب خالی از سکنه است بیشتر شهرهای مهم کانادا در نوار جنوبی این کشور و در نزدیکی مرز ایالات متحده آمریکا واقع شده اند. کانادا دارای آب وهوای سردسیری است و فقط شهر ونکور دارای آب و هوای متعدل می باشد .

انتشار :  21 بهمن 1397 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   سعید مقربی
تصاویر مرتبط
detail/12/جاهای-دیدنی-کانادا
  • 1603b956-1724-433b-917b-5fcbf31d95c5
  • cfff23e7-f1b0-406b-8592-cbefdd5ff815
  • 01df7fde-911e-4ca9-aeed-d570c0e00e05
  • f0493676-8372-4666-9047-4c9d7a878040
  • fb6cee83-eea7-4c76-9054-d05be7991929
  • جاهای-دیدنی-کانادا-توریست-اپ-10
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد