پیست اسکی شیرباد مشهد (فاصله تا مشهد، قیمت، امکانات)

پیست اسکی شیرباد مشهد

پیست اسکی شیرباد از آن مکان‌هایی است که علاقمندان به طبیعت‌گردی به خصوص تفریحات زمستانی با فرارسیدن فصل زمستان راهی آن می‌شوند تا با برف بازی و هیجانِ بازی‎‌های زمستانی آدرنالین خونشان را بالا ببرند. مشهدی‌ها پیست اسکی شیرباد را سال‌هاست که می شناسند؛ فرقی نمی‌کند حرفه‌ای باشند یا آماتور، همه در آن جا هیجان را تجربه خواهند کرد. 

ساکنین شرق کشور و استان‌های خراسان برای تفریح زمستانی اسکی روی برف به پیست اسکی شیرباد می‌روند که چند سال اخیر در نزدیکی شهر مشهد افتتاح شده است. شیرباد تنها پیست اسکی شرق کشور و در واقع اولین نمونه آن در خراسان است. پیست اسکی شیرباد محلی برای تفریح دوستانه و خانوادگی است و ماه‌های پایانی سال تورهای طبیعت‌گردی زیادی به مقصد شیرباد و دیگر جاذبه‌های اطرافش برگزار می‌شود. با مجله تورگردان همراه باشید تا درباره این پیست پر طرفدار بیشتر بدانید.

 

پیست اسکی شیرباد مشهد
منبع گوگل مپ

 

فهرست مطالب

معرفی پیست اسکی شیرباد

 

پیست اسکی شیرباد در دامنه بلندترین قله استان خراسان رضوی با 3310 متر در دل رشته کوه بینالود قرار گرفته و به «بام خراسان» نیز معروف است. مساحت این منطقه 50 هکتار و طول پیست 880 متر است. این پیست از سال 1388 به شکل جدی با بودجه‌ای میلیاردی زیر ساخت قرار گرفت و در سال 1391 افتتاح شد. پیست اسکی شیرباد تقریبا همیشه برف گیر است ولی فصل تفریحی آن برای اسکی بازی از آذر ماه تا میانه فروردین است. با این حساب حدود 5 ماه از سال می‌توان از پیست اسکی شیرباد استفاده کرد.

در فصل زمستان به دلیل نامساعد بودن آب و هوا، بیشتر ورزش‌ها و تفریحات با مشکل مواجه می‌شوند و وجود این پیست با قدمت حدود هفت سال، دوست‌داران این ورزش را در این مکان گرد هم جمع می‌کند و یکی از قطب‌های جذب گردشگر برای تور مشهد و روستاهای دیدنی اطراف این پیست است.

 

پیست اسکی شیرباد کجاست
منبع گوگل مپ

 

پیست اسکی شیرباد سه مسیر برای اسکی ‌بازان دارد. مسیر اول برای مبتدیان، مسیر دوم برای اسکی‌بازان متوسط و مسیر سوم برای اسکی‌بازان حرفه‌ای است. هزینه ورودی به پیست اسکی شیرباد در مجموع ۴۵ هزار تومان بوده ولی ورودی اصلی 25 هزار تومان است. اخیرا پیست شیرباد در شیفت شب نیز برای اسکی‌بازان باز است.

 

معرفی پیست اسکی شیرباد مشهد
منبع گوگل مپ

 

مسیر رسیدن به پیست اسکی از مشهد تا روستای دولت آباد هموار و مناسب است اما از روستای دولت آباد تا پیست، مسیری کوهستانی خواهد بود که پیشنهاد می‌شود حتما با ماشین مناسب رفته و زنجیر چرخ همراه داشته باشید.

 

امکانات پیست اسکی شیرباد

 

در پیست اسکی امکانات متعددی همچون سوئیت، خوابگاه، سایت آموزشی به صورت حرفه‌ای و مبتدی و امکانات و تجهیزات اسکی برای کرایه فراهم است. ساختمانی سه طبقه برای اقامت و تهیه تجهیزات در شیرباد وجود دارد که برای همه آن‌هایی که رفته‌اند خاطره‌انگیز شده و تنها ساختمان در دل آن دره برفی است.

پیست شیرباد دارای یک تله اسکی به طول 900 متر بوده که به راحتی افراد را به ارتفاعات این قله منتقل می‌کند. در پیست لباس و امکانات اسکی به علاقه‌مندان اجاره داده می‌شود. علاوه بر این یک ساختمان سه طبقه با امکانات رفاهی در حال ساخت در مراحل پایانی در این پیست بوده که محل استقرار امکانات رفاهی، کافی شاپ و سوئیت‌هایی برای اقامت افراد و ورزشکاران در آن تعبیه شده است.

اگر جزو علاقه‌مندان به یادگیری ورزش اسکی هستید، می‌توانیم این مژده را به شما بدهیم که کلاس‌های آموزشی با اساتید برجسته نیز در پیست شیرباد برگزار می‌شود.

 

امکانات پیست شیرباد مشهد
منبع گوگل مپ

جاذبه‌های نزدیک به پیست اسکی شیرباد

 

پیست اسکی شیرباد بر دره نهل زشک اشراف دارد و به دره‌های دولت آباد چناران، دره خرو و دره‌های سرسبز دیگر دسترسی آسانی دارد. روستای تفریحی و خوش آب و هوای بوژان که بسیاری از تورهای طبیعت‌گردی و گردشگران به صورت شخصی به آنجا رهسپار می‌شوند در همان نزدیکی است. عده‌ای نیز بعد از شیرباد به سمت گلمکان می‌روند و شب را در اقامتگاه بومگردی زیبای چشمه سبز گلمکان اقامت می‌کنند.

 

جاذبه‌های نزدیک پیست شیرباد
منبع گوگل مپ

موقعیت مکانی پیست شیرباد مشهد

 

قله شیرباد در خراسان رضوی، بلندترین قله از رشته‌کوه بینالود با ارتفاع 3339 متر محسوب می‌شود. به همین علت بیشتر فصول سال برفی بوده و همین امر سبب ساخت یک پیست اسکی در دامنه این کوه شده است. قله از سمت شمال به روستای زیبای زشک از جاهای دیدنی مشهد و دره دولت آباد چناران و از سمت دامنه جنوبی به روستای بوژان در نزدیکی شهر چناران می‌رسد که همین امر سبب ایجاد چشم‌اندازی زیبا و سبز برای این دره شده است.

یک پیشنهاد عالی از سمت تورگردان، تیم تخصصی تور و مسافرت، برای افرادی که به ورزش کوه‌نوردی علاقه خاصی دارند و می‌خواهند با یک تیم حرفه‌ای یک روز خوب را سپری کنند و یا حتی علاقه‌مندان به ورزش اسکی که دنبال یک پیست اسکی خوب هستند، تور شیرباد خواهد بود.  

 

موقعیت مکانی پیست اسکی شیرباد
منبع گوگل مپ

 

برای آگاهی از دیگر تورهای مشهد به سایت تورگردان مراجعه کنید یا با شماره 02147626262 تماس حاصل فرمایید تا همکاران ما شما را برای داشتن اوقاتی خوش راهنمایی کنند.

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

پیست اسکی شیرباد از آن مکان‌هایی است که علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی به خصوص تفریحات زمستانی با فرا رسیدن فصل زمستان راهی آن می‌شوند تا با برف بازی و هیجانِ بازی‌های زمستانی آدرنالین خونشان را بالا ببرند. ساکنین شرق کشور و استان‌های خراسان پیست اسکی شیرباد را سال‌هاست که می‌شناسند؛ فرقی نمی‌کند حرفه‌ای باشند یا آماتور، همه در آنجا هیجان را تجربه خواهند کرد.

انتشار :  20 اسفند 1397 به روزرسانی :  30 مرداد 1402 نویسنده :   عفیفه خدنگی
تصاویر مرتبط
امکانات پیست شیرباد مشهد
  • امکانات پیست شیرباد مشهد
  • جاذبه‌های نزدیک پیست شیرباد
  • موقعیت مکانی پیست اسکی شیرباد
  • معرفی پیست اسکی شیرباد مشهد
  • پیست اسکی شیرباد کجاست
  • پیست اسکی شیرباد مشهد
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
5 دیدگاه در رابطه با این مطلب وجود دارد .
مهدیهJFJ

این قله و روستای خرو و لوژان همه متعلق به نیشابور هست،راه اصلی صعود به قله هم از نیشابوره.

سحر علیزاده

از به اشتراک گذاری اطلاعاتتون ممنونیم.

مروارید
میشه یکی قیمتش رو بگه لطفا!!!
فاطمه
خیلی عالیه من دارم دو سال اسکی میکنم واقعا اگر کسی یک نفر بیاد تجربه کنه دیگه این ورزش رو ول نمیکنه من میخوام در اینده مربی اسکی بشم راستش هر کی ازم میپرسه ورزش مورد علاقه ات چیه میگم اسکی
خدنگیعفیفه خدنگی
خیلی عالیه دوست عزیز. براتون آرزوی موفقیت روز افزون می کنم