تونل باد صبا در مشهد ؛ باد عمودی و شبیه ساز سقوط آزاد

12

تونل باد صبا فرصتی برای تجربه پرواز

 

تونل باد صبا در مشهد شبیه ساز سقوط آزاد و در واقع اولین و تنها تونل باد عمودی کشور است. این تونل با حمایت معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری در شهر مشهد مقدس به بهره برداری رسیده است و برای همه گروه های سنی قابل استفاده است.

تونل باد در قدم اول برای چتربازان و اهالی پرواز کاربرد دارد ولی افراد معمولی هم می توانند از آن استفاده کنند. این وسیله آموزشی و تفریحی برای اولین بار در ایران ساخته شده است و کار آن شبیه ساز سقوط آزاد هواپیماست. علاقمندان به هیجان و ماجراجویی به هیچ وجه این بازی را از دست نمی دهند. این ورزش نوپا زیر مجموعه ورزش های هوایی است و در حال حاضر در ایران همپا با کل جهان در حال رشد است. در کل جهان در حال حاضر 98 تونل باد وجود دارد و در منطقه ما تنها امارات و روسیه این ورزش را داشتند. هم اکنون شهر مشهد نیز از این ورزش مهیج و همگانی برخوردار شده است.

 

تونل باد صبا

 

تونل باد صبا از جدیدترین و جذاب ترین جاهای دیدنی مشهد برای جوانان و علاقمندان به پرواز است. باد در محفظه ای استوانه ای با سرعتی متغیر با توجه به وزن افراد تنظیم می شود. در تونل باد صبا سرعت باد 230 کیلومتر بر ساعت از پایین به بالا حرکت می کند و به سمت دریچه ای در بالای محفظه می رود. افراد روی باد قرار می گیرند و با باد بالا و پایین می روند. حرفه ای ترها بر روی باد حرکات نمایشی نیز انجام می دهند. این طرح کلان و ملی با تجهیزات و مواد اولیه کاملا داخلی احداث شده است و مدیریت ساخت آن با شخصی به نام پروفسور محمد علی اردکانی بوده است. این پروژه از 10 تیر 1394 در شهر مشهد به بهره برداری رسیده است.  

آن دسته از افرادی که به دلیل ترس از ارتفاع به دنبال ورزش هایی مثل بانجی جامپینگ، سقوط آزاد، پاراگلایدر و... نمی روند، تونل باد صبا فرصت خوبی برایشان فراهم می کند که بدون ترس بتوانند این تجربه را پشت سر بگذارند و ای بسا ترس از ارتفاع نیز در آن ها از بین برود.

برای آشنایی با دیگر جاذبه های مشهد کلیک کنید: جاهای دیدنی مشهد

آدرس تونل باد صبا

مشهد، انتهای بلوار خیام شمالی، میدان بهارستان، بهارستان3، روبروی الماس شرق  تلفن: 09152200828

 

برای رزرو تورهای داخلی، رزرو هتل و پروازهای داخی وخارجی به تورگردان اعتماد کنید. 

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

تونل باد صبا در مشهد شبیه ساز سقوط آزاد و در واقع اولین و تنها تونل باد عمودی کشور است. این تونل با حمایت معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری در شهر مشهد مقدس به بهره برداری رسیده است و برای همه گروه های سنی قابل استفاده است.

انتشار :  15 اردیبهشت 1399 به روزرسانی :  4 مرداد 1402
تصاویر مرتبط
تونل باد صبا
  • تونل باد صبا
  • 12
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
2 دیدگاه در رابطه با این مطلب وجود دارد .
محمدرضا نصیری
در خصوص ساخت و ایجاد مجموعه فوق در پارک بزرگ شهرداری تبریز اطلاعات میخواستم
خدنگیعفیفه خدنگی
سلام. با شماره 09152200828 تماس بگیرید؛ احتمالا بتونن راهنمایی تون کنن