راهنمای سفر به قشم، جزیره عجایب هفتگانه

راهنمای سفر به قشم

سفر به قشم همواره از محبوب‌ترین سفرهای جنوبی کشور بوده و همه ما دوست داریم حداقل یک بار در بازارهای ارزان قشم خرید کرده و از دیدنی‌های عجیب این جزیره بازدید کنیم. پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر چیز، راهنمای سفر به قشم را مطالعه کنید تا با آب و هوا، راه‌های سفر به قشم، سوغات، پوشش مناسب، جاهای دیدنی قشم، مراکز خرید و... آشنا شوید. در این صورت بهتر می‌توانید برای سفر خود برنامه ریزی کنید. پس در این مطلب از مجله تورگردان با راهنمای کامل سفر به جزیره قشم همراه ما باشید.

فهرست مطالب

معرفی جزیره قشم و موقعیت جغرافیایی آن

 

قشم، جزیره‌ای به شکل پیکان در تنگه هرمز است و با مساحت 1491 کیلومترمربع بزرگ‌ترین جزیره در ایران و خلیج فارس به شمار می‌رود. این جزیره از شمال با بندرعباس، از شمال شرقی با جزیره هرمز، از شرق با جزیره لارک، از جنوب با جزیره هنگام و از جنوب غربی با جزایر تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی در همسایگی قرار دارد.

 

راهنمای سفر به قشم
موقعیت جغرافیایی قشم - منبع گوگل مپ

بهترین فصل سفر به جزیره قشم

 

جزیره قشم از جنوبی‌ترین مناطق ایران است و علی‌رغم آب و هوای گرم و خشک، رطوبت بسیار بالایی دارد. در نتیجه زمان سفر به این جزیره بسیار مهم است. تابستان‌های قشم بسیار گرم و شرجی است و اگر به این آب و هوا عادت نداشته باشید، قطعا اذیت خواهید شد. از این رو بر اساس تجربه و نظر مسافران بهترین فصل سفر به قشم اواخر پاییز، زمستان و اوایل بهار است. در این ایام جزیره آب و هوایی معتدل دارد و از آن گرمای طاقت فرسا خبری نیست! پس می‌توانید به راحتی در جزیره بگردید و لذت ببرید.

چگونه به قشم برویم؟

 

برای سفر به قشم راه‌های زیادی پیش روی شماست. سفر هوایی، سفر با قطار و کشتی و سفر به قشم با ماشین از جمله روش‌هایی است که هر کدام لذت خاص خود را دارد. در ادامه هر یک از این راه‌ها مفصل‌تر بررسی کرده‌ایم.

 

چگونه به قشم برویم؟
چگونه خود را به قشم برسانیم؟ - منبع گوگل مپ

 

سفر به قشم با هواپیما

 

اگر می‌خواهید سفری راحت داشته باشید و در سریع‌ترین زمان و بدون خستگی به مقصد برسید، سفر هوایی به قشم بهترین گزینه است. هزینه این سفر نسبت به سایر روش‌ها به دلیل قیمت بلیط هواپیما کمی گران‌تر است؛ اما اگر بودجه کافی دارید و زمان کوتاه رفت و آمد برایتان اهمیت دارد، قطعا سفر به قشم با هواپیما ارزشش را دارد. فاصله هوایی تهران تا قشم حدود 1080 کیلومتر است و حدود 1 ساعت و 50 دقیقه و کمتر از دو ساعت در راه خواهید بود.

شما می‌توانید در سایت تورگردان برای رزرو تور هوایی قشم به صورت آنلاین اقدام نمایید. کافی است مبدا و مقصد خود را مشخص کنید تا انواع تورهای قشم برای شما نمایش داده شود. پس از بررسی خدمات هر تور و انتخاب پکیج مورد نظر، جهت استعلام دقیق قیمت تور قشم و نهایی کردن خرید، با کارشناسان ما به شماره 02147627800 تماس حاصل فرمایید.

 

راهنمای سفر به قشم با قطار

 

سفر زمینی به قشم با قطار نیز از دیگر راه‌های پیش روی شماست که هم راحت است، هم قیمت بسیار پایین‌تری دارد و هم تجربه همنشینی با دوستان و خانواده در کوپه‌های لوکس قطار را برایتان رقم می‌زند. البته این را در نظر داشته باشید که طی کردن این مسیر با قطار بسیار طولانی است و از تهران تا قشم حدود 15 تا 18 ساعت در راه خواهید بود و باید مسافت 1275 کیلومتری را طی کنید. 

برای سفر با قطار به جزیره قشم باید بلیط تهران – بندرعباس را تهیه کنید. در این مسیر از ایستگاه‌های محمدیه، کاشان، اردکان، میبد، یزد، بافق، احمدآباد، خاتون آباد و سیرجان عبور خواهید کرد. پس از ورود به راه آهن بندرعباس، از آنجا باید خود را به اسکله شهید ذاکری یا شهید حقانی برسانید و با تهیه بلیط کشتی‌ها و لنج‌های مسافرتی یا اتوبو‌س‌های دریایی ادامه مسیر به سمت قشم را طی کنید.

 

راهنمای سفر زمینی به قشم
راهنمای سفر زمینی به قشم - منبع گوگل مپ

 

راهنمای سفر به قشم با خودروی شخصی

 

از هرچه بگذریم، از سفر با ماشین و لذت بازدید از دیدنی‌های بین راه نمی‌توان گذشت. درست است که راه طولانی و کمی خسته‌کننده است، اما اگر به مسافرت با خودروی شخصی علاقه دارید، خستگی مسیر برایتان قابل تحمل است و می‌خواهید اختیار همه چیز با خودتان باشد، سفر به قشم با ماشین گزینه‌ای جذاب است. همچنین کسانی که به قصد خرید راهی این جزیره می‌شوند، بهتر است با ماشین سفر کنند؛ در این صورت دیگر محدودیت بار هواپیما یا قطار را نخواهید داشت.

در این سفر باید ابتدا به بندرعباس بروید و از آنجا تا بندر پل مسیر خود را ادامه دهید. بندر پل نزدیک‌ترین بندر به قشم است که هم لندینگ کرافت‌ها و هم لنج‌های مسافربری در این منطقه وجود دارند. اگر می‌خواهید ماشین‌تان را به قشم ببرید، باید بلیط لندینگراف یا لندینگ کرافت تهیه کنید. در غیر این صورت باید خودروی خود را در پارکینگ‌های بندر پل پارک کرده و با اتوبوس‌های دریایی راهی قشم شوید.

بهتر است پیش از شروع مسافرت، هزینه سفر به قشم با خودروی شخصی را تخمین بزنید تا به خوبی هزینه‌های خود را مدیریت کنید. هزینه بنزین، خورد و خوراک، هزینه بلیط‌ها و ورودی‌ مکان‌های دیدنی، هزینه لندینگ کرافت ماشین تا قشم، هزینه محل اقامت و... از جمله مواردی است که باید در نظر بگیرید.

جاهای دیدنی قشم که نباید از دست بدهید!

 

قشم گردی را از کجا شروع کنیم؟ ما در راهنمای سفر قشم بهترین جاذبه‌های دیدنی جزیره را به شما معرفی خواهیم کرد و پیشنهاد می‌کنیم بازدید از آن‌ها را در اولویت قرار دهید. در ادامه لیست محبوب‌ترین جاهای دیدنی قشم را آورده‌ایم:

  • دره ستارگان
  • تنگه چاهکوه
  • ژئو پارک قشم
  • غار نمکدان
  • روستای لافت
  • جزایر ناز و جزیره هنگام
  • غار خربس
  • مراکز خرید درگهان قشم
  • ساحل نقره‌ای
  • مجتمع تفریحی و گردشگری هامون
  • مرکز غواصی و تفریحات دریایی نگین ساحل قشم

 

جاهای دیدنی قشم
راهنمای سفر به جزیره قشم - منبع گوگل مپ

مراکز خرید قشم

 

جزیره قشم مقصد بسیاری از افراد برای خرید است؛ چراکه در این جزیره قیمت کالاهای وارداتی و اورجینال بسیار ارزان‌تر است و حتی صاحبان کسب و کار نیز برای خرید عمده راهی قشم می‌شوند. بهترین مراکز خرید قشم عبارت‌اند از:

  • بازار قدیم قشم با اجناس بسیار ارزان و باکیفیت
  • بازار بزرگ بین المللی ستاره بهترین مرکز خرید برای خرید لوازم خانگی و برقی
  • مراکز خرید سیتی سنتر 1 و 2 برای اجناس لوکس و مدرن
  • بازار بزرگ فردوسی با انواع مغازه‌های دوچرخه، ماشین شارژی، وسایل تزئینی و…
  • مرکز خرید پردیس قشم بورس لباس‌های مجلسی و شیک زنانه
  • مرکز خرید دو دلفین با محصولاتی نظیر پوشاک، لوازم برقی و خانگی، لوازم آرایشی و…
  • بازار نخل با حس و حال نوستالژیک جزیره قشم
  • بازار اطلس بورس خرید انواع کیف و کفش و چمدان
  • مرکز خرید ایران زمین بورس لوازم آرایشی و لوازم ورزشی

 

از دیگر بازارهای معروف قشم نیز می‌توان به مرکز خرید پرشین گلف، مرکز خرید زمرد درگهان، بازار بزرگ خلیج فارس، مجتمع تجاری دریا درگهان، مجتمع تجاری نور، مرکز خرید مرجان و... اشاره کرد.

رستوران‌های قشم

 

جذاب‌ترین بخش راهنمای سفر به قشم معرفی رستوران‌ها و غذاهای محلی است. بدون شک شکم گردی و چشیدن طعم واقعی غذاهای جنوبی و دریایی قشم بسیار لذت‌بخش است و نمی‌توان از آن گذشت. در این جزیره که هر ساله میزبان گردشگران زیادی است، انواع رستوران‌های ایرانی، دریایی، محلی، فست فودها و... برای هر نوع سلیقه و ذائقه‌ای وجود دارد. با این حال پیشنهاد ما این است که حتما یک وعده را در رستوران‌های محلی قشم نوش‌جان کنید و لذت ببرید. بهترین و معروف‌ترین رستوران‌های قشم را در ادامه معرفی کرده‌ایم:

  • رستوران حاج غفور با اصیل‌ترین غذاهای تند و تیز جنوبی و خوراک میگو معروفش
  • رستوران قلعه قشم با سرو انواع غذاهای دریایی تهیه شده از صید روز ماهیگیران
  • رستوران لوکس الوند قشم با خوراک کوسه و بشقاب میکس دریایی ویژه
  • رستوران شب‌های دفاری با موسیقی زنده و با کیفیت‌ترین غذاها
  • رستوران امیران از مجلل‌ترین رستوران‌های قشم
  • رستوران سنتی خوان بوم با منویی متنوع از انواع فست فود، غذاهای دریایی و کباب‌ها و منوی کافی شاپ
  • فست فود لبنانی فطائر با سرآشپزهای حرفه‌ای لبنانی و غذاهای لذیذ
  • رستوران شب‌های طلایی با سرو انواع غذاهای ایرانی، دریایی، اروپایی و منویی ویژه برای گیاهخواران

سوغات قشم

 

نمی‌شود به قشم سفر کنید و از سوغات جذاب این جزیره برای خود و بستگان‌تان بگذرید. سوغات قشم بسیار خاص و منحصر به فرد است و فرهنگ و پیشینه مردمان خونگرم جزیره در آن‌ها نمایان است. از معروف‌ترین سوغات جزیره قشم صنایع دستی حصیری است و انواع کیف‌ها، سبدها و ظروف حصیری در فروشگاه‌ها به چشم می‌خورد. همچنین انواع پارچه‌ها و لباس‌های محلی سوزن‌دوزی شده، گلابتون دوزی، زری بافی، خوس بافی و.. نیز از سوغات قشم به شمار می‌روند.

از جمله خوراکی‌های قشم که به عنوان سوغات این جزیره شناخته می‌شود نیز می‌توان به خرما، کیک هیلر و ادویه جات اشاره کرد. راستی از صنایع دریایی قشم مانند صدف‌ها و حلزون‌های جالب در طرح‌ها و اندازه‌های مختلف غافل نشوید! می‌توانید از آن‌ها در دکوراسیون منازل استفاده کنید.

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

در سفر به جزیره قشم داشتن یک همراه راه بلد از واجبات است. راهنمای سفر به قشم به شما می‌گوید بهترین فصل سفر چه زمانی است، از چه راه‌هایی به قشم بروید، جاهای دیدنی قشم و مراکز خرید کجاست، سوغات قشم چیست، بهترین هتل‌های قشم کدامند و حتی بهتر است چه نوع پوششی داشته باشید. علاوه بر این با داشتن این راهنمای جامع و کامل بهتر می‌توانید برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید و تجربه‌ای خاطره انگیز را در کنار دوستان و خانواده رقم بزنید.

انتشار :  22 شهریور 1402 به روزرسانی :  23 شهریور 1402 نویسنده :   زهرا بادفرسا
تصاویر مرتبط
راهنمای سفر زمینی به قشم
  • راهنمای سفر زمینی به قشم
  • جاهای دیدنی قشم
  • چگونه به قشم برویم؟
  • راهنمای سفر به قشم
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد