کلبه هور کیش ( تفریحات، امکانات، آدرس و تصاویر )

کلبه هور

کلبه هور کیش در بخش غربی جزیره کیش قرار گرفته و از شلوغی شهر به دور است. در گذشته یک کلبه بر دماغه این ساحل صخره‌ای قرار داشته که ماهیگیران در آن استراحت می‌کردند. امروزه این ساحل صخره‌ای زیبا همچنان با نام کلبه هور شناخته می‌شود. ممکن است شما هم بار‌ها به جزیره کیش سفر کرده باشید اما بیشتر وقت خود را به خرید و تفریحات دریایی در سواحل شلوغ اختصاص داده‌اید. اگر مایل هستید که در سفر بعدی به جزیره کیش، تجربه‌های متفاوت‌تری داشته باشید ما به شما کلبه هور را پیشنهاد می‌کنیم. در این ساحل خبری از پلاژها، بوفه‌ها و تفریحات دریایی پر سر و صدا نیست و در بیشتر مواقع تنها صدای برخورد امواج به صخره‌ها شنیده می‌شود.  از آنجایی که کلبه هور نسبت به سواحل دیگر جزیره کیش، کمتر شناخته شده است می‌خواهیم در این مطلب به معرفی این ساحل زیبا بپردازیم.

کلبه هور کیش با تمام سواحل جزیره تفاوت دارد و گویی ماهیت کیش واقعی را برای ما روایت می‌کند. جایی که خبر از انواع زرق و برق توریستی نیست و انسان با طبیعت آشتی دارد.

 

معرفی کلبه هور کیش

 

درباره ساحل کلبه هور کیش گفتنی‌های بسیاری وجود دارد. اگر عکس کلبه هور کیش را در گوگل جستجو کنید تا حدودی متوجه زیبایی و تفاوت آن با دیگر نقاط جزیره خواهید شد. اگر بخواهیم کلبه هور را توصیف کنیم در آخر به یک انشای شاعرانه از طبیعت می‌رسیم. واقعیت این است که ساحل کلبه هور مسافران کیش را فرا می‌خواند تا با صمیمت و موهبت‌های مختلف از آن‌ها پذیرایی کند. این ساحل در بیشتر بخش‌ها صخره‌ای است و در برخی نقاط زیر صخره‌ها حفره‌ای ایجاد شده که موج دریا از آن‌ها فوران می‌کند. بخشی از صخره‌ها مرجانی می‌باشند به همین دلیل آب دریا در این ساحل بسیار زلال است و می‌توان به راحتی انواع آبزیان را مشاهده کرد. البته مشاهده آبزیان تنها زمانی ممکن است که دریا آرام باشد.

از دیگر ویژگی‌های کلبه هور کیش این است برای قدم زدن‌های شبانه بسیار مناسب می‌باشد. بخش‌هایی از ساحل با فانوس‌های کوچک و نورافکن‌ها روشن می‌شود برای همین می‌توانید در فضایی زیبا قدم بزنید یا دریا را تماشا کنید. صدای بی‌وقفه موج‌های دریا که به صخره‌ها برخورد می‌کنند در ساعات شب، لطف دیگری دارد. اجازه بدهید در ادامه مطلب برخی دیگر از امکانات و تفریحات موجود در کلبه هور یکی از معروف ترین جاهای دیدنی کیش را نام ببریم.

 

تفریحات در کلبه هور کیش

 

در این بخش می‌خواهیم بدانیم که چه تفریحاتی در کلبه هور کیش می‌توان انجام داد. این ساحل صخره‌ای است و با سواحل آرام و مسطح دیگری که در کیش وجود دارند، تفاوت دارد. بنابراین نباید در این مکان انتظار تفریحات دریایی مانند قایق سواری و شنا داشته باشید. با این حال تفریحات جذاب دیگری در این نقطه از جزیره کیش وجود دارند که تجربه کردن آن‌ها خالی از لطف نیست.

 

ماهیگیری در کلبه هور کیش

از زمان‌های دور ساحل کلبه هور جای مناسبی برای ماهیگیری بوده است. به طور طبیعی صخره‌ها در این ساحل شبیه به سکو‌هایی هستند که از فراز آن‌ها دریا زیر پای شما می‌باشد. ماهی‌های مختلفی که برای غذا استفاده می‌شوند در این ساحل به تعداد زیادی دیده می‌شوند. البته توجه داشته باشید که برای صید هر نوع ماهی باید در فصل خاصی در جزیره کیش باشید. ابزار و تجهیزات ماهیگیری را از فروشگاه‌هایی که در جزیره هستند خریداری کنید.

 

برای مطالعه مقاله پارک برفی کیش (تفریحات برفی کیش) کلیک کنید.

 

غواصی در ساحل کلبه هور کیش

یکی از پرطرفدار‌ترین سایت‌های غواصی جزیره در کلبه هور کیش قرار دارد. در بخش‌های قبلی گفتیم که بسیاری از صخره‌های این ساحل از جنس مرجان هستند. مرجان‌ها باعث شفاف شدن آب می‌شوند. همچنین موجودات دریایی زیادی در اطراف این صخره‌ها زندگی می‌کنند. به این ترتیب در سایت غواصی کلبه هور می‌توانید مناظر زیبایی را زیر آب تماشا کنید. این سایت در عمیق‌ترین قسمت ۸ متر می‌باشد. هر چقدر به بخش جنوبی سایت نزدیک شوید، عمق آن بیشتر می‌شود.

 

اسب سواری در کلبه هور

اسب سواری در سواحل کیش لذت زیادی دارد. از آنجایی که ساحل کلبه هور نسبت به سواحل دیگر بسیار خلوت‌تر است می‌توانید از این تفریح لذت بیشتری ببرید. تصویر شما هنگام اسب سواری بر سواحل صخره‌ای، سوژه جذابی برای عکاسی است. اگر در هنگام غروب اسب سواری کنید می‌توانید منظره زیبایی را بر روی خلیج فارس ببینید. اگر با دوستان یا افراد خانواده به کیش سفر کرده‌اید، می‌توانید چندین اسب اجاره کنید و دقایقی را در کنار دوستان به تفریح بپردازید.

 

عکاسی در کلبه هور

سوژه‌های زیادی برای عکاسی در ساحل کلبه هور کیش وجود دارند. اگر برای ماه عسل به جزیره رفته‌اید حتما تعدادی ازتصاویر خود را در این بخش از جزیره ثبت کنید. یک عکاس حرفه‌ای می‌تواند در هنگام برخورد موج‌های بلند با صخره‌ها از شما عکس‌های زیبایی بگیرد. علاوه بر این یک تندیس زیبا در ساحل قرار دارد به این صورت که یک انسان با فانوسی به دست به دریا چشم دوخته است. در جاده منتهی به این تندیس، تعدادی فانوس روی زمین قرار دارند و در ساعات شب روشن می‌شوند. این تندیس سوژه جذابی برای عکاسی می‌باشد.

یک لنج ماهیگیری در فاصله ۲۰۰ متری از ساحل به گل نشیته است. ۱۰ سال پیش این اتفاق افتاد. به هر حال لنجی که به گل نشسته منظره جالبی به وجود آورده که سوژه خوبی برای عکاسی است. این لنج در ساعات شب با نورپردازی زیبایی روشن می‌شود.

 

پیاده روی بین صخره‌های کلبه هور

برای انجام این تفریح باید حواستان را حسابی جمع کنید. کفش یا صندل مناسب بپوشید و با دقت از بین صخره‌ها راه بروید. اگر فصل موج‌های بلند باشد، در برخی نقاط ساحل از فواره آبی که ایجاد می‌شود لذت خواهید برد. یک غار کوچک ۵ متری در ساحل هور وجود دارد. در مد کامل بازدید از این غار جالب است.

 

امکانات دیگر در کلبه هور کیش

- آلاچیق، نیمکت و باربیکیو: چند آلاچیق زیبا و بزرگ در ساحل کلبه هور ساخته شده‌اند که برای صرف غذا یا استراحت مناسب می‌باشند. اگر آلاچیق‌ها پر شده باشند می‌توانید از نیمکت‌های موجود در ساحل استفاده کنید و از منظره دریا لذت ببرید. اگر می‌خواهید یک پیک نیک حسابی راه بیندازید، تعدادی باربیکیو نیز در این ساحل وجود دارند.

- آبگرمکن، تصفیه آب شیرین و اجاق خورشیدی: یکی دیگر از امکانات موجود در ساحل کلبه هور که منحصر به این مکان است، استفاده از انرژی‌های پاک می‌باشد. با استفاده از نیروی باد، آب دریا از هور بالا کشیده می‌شود. سپس دستگاه تصفیه آب، با کمک باتری‌های خورشیدی آب دریا را شیرین می‌کند. همچنین گردشگران می‌توانند از اجاق‌هایی که با انرژی خورشیدی کار می‌کنند استفاده نمایند.

- رستوران شاندیز و رستوران کلبه درویش هم در ساحل کلبه هور در تور کیش قرار دارند.

 

آدرس کلبه هور کیش

کیش، جاده جهان، قبل از میدان غروب، ساحل کلبه هور

 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

کلبه هور کیش در بخش غربی جزیره کیش قرار گرفته و از شلوغی شهر به دور است. در گذشته یک کلبه بر دماغه این ساحل صخره‌ای قرار داشته که ماهیگیران در آن استراحت می‌کردند. امروزه این ساحل صخره‌ای زیبا همچنان با نام کلبه هور شناخته می‌شود. ممکن است شما هم بار‌ها به جزیره کیش سفر کرده باشید اما بیشتر وقت خود را به خرید و تفریحات دریایی در سواحل شلوغ اختصاص داده‌اید.

انتشار :  3 خرداد 1402 به روزرسانی :  4 مرداد 1402 نویسنده :   شیوا معین
تصاویر مرتبط
detail/863/کلبه-هور-کیش
  • no_image
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد