بهترین زمان برای سفر به شیراز، مهد شعر و ادب

بهترین زمان سفر به شیراز

چه زمانی به شیراز سفر کنیم؟ بدون شک، هر فصلی در شیراز جذابیت‌های خاص خود را دارد. در بهار، شهر با باغ‌های دلنشین و عطر خوش بهارنارنج، در تابستان، آفتاب درخشان و آسمان آبی شیراز و در پاییز با درختان و باغ‌های رنگارنگ، هر عاشق طبیعتی را مجذوب خود می‌کند. با این حال بهترین زمان سفر به شیراز به هدف شما بستگی دارد. پس در این مطلب از مجله تورگردان با بررسی زمان رفتن به شیراز همراه ما باشید تا خاطره‌ای به یادماندنی از مسافرت با تور شیراز را رقم بزنید.

فهرست مطالب

بهترین فصل مسافرت به شیراز از نظر آب و هوا

 

آب و هوای شیراز در فصل های مختلف متفاوت است. در تابستان، هوا در شیراز بسیار گرم و خشک است و دمای هوا تا 40 درجه سانتیگراد یا بیشتر بالا می‌رود. در زمستان، با دمایی حدود ۵ درجه سانتیگراد هوا سرد و معتدل است و بهار و پاییز با دمایی حدود 20 تا 25 درجه سانتیگراد فصل معتدل و خوب شیراز به شمار می‌رود. پس با این حساب می‌توان فهمید که بهترین زمان برای مسافرت به شیراز، فصل بهار و پاییز است و بیشترین حجم گردشگر را در این فصول به خود می‌بیند!

سفر به شیراز در بهار

 

بهترین فصل سفر به شیراز، بهار است. می‌پرسید چرا؟ به تقویم نگاهی بیندازید و مناسبت 15 اردیبهشت که روز شیراز است را ببینید. در فصل بهار شیراز به معنای واقعی زنده می‌شود و با عطر بهارنارنج در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر زندگی می‌بخشد. زیبایی باغ‌های شیراز نظیر باغ ارم، باغ دلگشا، باغ عفیف آباد، نارنجستان قوام و... در این فصل دوچندان می‌شود و روح را جلا می‌دهد. به همین دلیل از اوایل بهار تا اواخر اردیبهشت، به خصوص تعطیلات نوروز، شیراز شلوغ‌ترین زمان سفر به شیراز است و توصیه می‌شود با برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌شده سفر خود را آغاز کنید.

 

بهترین فصل سفر به شیراز در بهار
بهار، بهترین زمان برای مسافرت به شیراز - منبع گوگل مپ

سفر به شیراز در پاییز

 

بعد از بهار، محبوب‌ترین زمان مسافرت به شیراز فصل پاییز است. در پاییز بر خلاف بهار به دلیل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، حجم مسافران بسیار کم می‌شود؛ اما هوا همچنان عالی و معتدل است و از اواخر شهریور، گروهی دیگر از گردشگران راهی این شیراز دل‌انگیز می‌شوند. علاوه‌براین در بیشتر خیابان‌ها و باغ‌های شیراز درختان نارنج وجود دارند و اگر اواخر پاییز و فصل برداشت نارنج‌ها به شیراز بروید، می‌توانید سهم خود را از این میوه خوش‌عطر و بو بردارید!

علاوه بر طبیعت پاییزی فوق العاده، شیراز دارای معماری منحصر به فرد است. مسجد نصیر الملک با جلوه ويژه پنجره‌های رنگارنگ، آرامگاه حافظیه و سعدیه به عنوان سفیران ادب و هنر در سطح جهان، تخت جمشید، آرامگاه پاسارگاد و... همگی از مکان‌های تاریخی شهر هستند که بازدید از آن‌ها در پاییز بسیار لذت‌بخش است و علاقه‌مندان به تاریخ را به خود جذب می‌کند.

 

بهترین زمان سفر به شیراز در پاییز
پاییز، فصل برداشت نارنج؛ بهترین وقت سفر به شیراز  - منبع گوگل مپ

سفر به شیراز در تابستان

 

گفتیم که شیراز در تابستان آب و هوایی بسیار گرم و خشک دارد؛ اما این هوای گرم و آفتاب سوزان برای بسیاری از افراد جذاب نیست و نمی‌توان گفت که فصل خوبی برای سفر به شیراز است! با این حال به دلیل تعطیلی سه ماهه دانش‌آموزان بسیاری از خانواده‌ها فرصت را غنیمت شمرده و برای سفر به شیراز برنامه‌ریزی می‌کنند. به همین دلیل در این فصل نیز شیراز بسیار شلوغ است و احتمالا برای بازدید از جاهای دیدنی شیراز باید زمان زیادی را منتظر بمانید.

اگر تصمیم گرفتید در تابستان به شیراز بروید، پیشنهاد می‌کنیم از بازدید از جاذبه‌های گردشگری معروف نظیر دشت ارژن، آبشار مارگون، تنگه بستانک، آبشاره کوهمره سرخی، آبشار فدامی، تنگ دم اسب و... را در اولویت قرار دهید. چراکه تابستان با آن هوای داغ بهترین زمان برای رفتن به طبیعت و آب‌بازی در رودخانه‌ها و آبشارهاست.

 

بهترین موقع مسافرت به شیراز
بهترین فصل سفر شیراز - منبع گوگل مپ

سفر به شیراز در زمستان

 

زمستان‌های شیراز سرد بوده و با بارش همراه است. به همین دلیل شاید زمان جالبی برای سفر نباشد! به همین دلیل حجم گردشگر در این فصل به شدت کم شده و به دنبال آن هزینه تور شیراز از تهران و سایر شهرهای کشور بسیار کم می‌شود؛ اما باز هم هستند کسانی که از آب و هوای زمستانی این شهر لذت می‌برند و چمدان خود را با برداشتن چند لباس گرم به مقصد شیراز جمع می‌کنند.

آوازه عطر و بوی نرگس شیراز را هم که شنیده‌اید! با سفر به شیراز در این فصل بوی نرگس در همه شهر پیچیده و حالتان را از آنچه هستید، بهتر می‌کند. با اینکه زمستان بهترین فصل سفر به شیراز نیست، اما اگر می‌خواهید برف بازی در پیست اسکی سپیدان یا همان پیست پولادکف تجربه کنید، این فصل را از دست ندهید!

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

بهترین زمان برای مسافرت به شیراز چه موقع است؟ شیراز، پایتخت استان فارس و از شهرهای زیبا و تاریخی ایران است که هر ساله میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان می‌شود. این شهر با آثار باستانی خیره‌کننده و باغ‌های زیبا، از مقاصد محبوب برای سفر و تفریح است؛ اما سوالی که برای اغلب افراد پیش می‌آید این است که بهترین زمان برای سفر به شیراز کی است؟ به طور کلی، بهار و پاییز بهترین زمان‌ها برای سفر به شیراز است. در این فصل‌ها، هوا معتدل و خنک است و شهر با زیبایی خاص خود تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را به مسافران هدیه می‌دهد.

انتشار :  9 آبان 1402 به روزرسانی :  14 آبان 1402 نویسنده :   زهرا بادفرسا
تصاویر مرتبط
بهترین موقع مسافرت به شیراز
  • بهترین موقع مسافرت به شیراز
  • بهترین زمان سفر به شیراز در پاییز
  • بهترین فصل سفر به شیراز در بهار
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد