بهترین مکان‌های تفریحی شیراز (پرطرفدارترین‌ها در یک قاب)

مکان های تفریحی شیراز

مکان‌های تفریحی شیراز شامل مجتمع‌ها و پارک‌های تفریحی است که بیشتر فعالیت‌های سرگرمی را برای تمامی رده‌های سنی (کودکان، نوجوانان، جوانان و خانواده‌ها) دارند. مثلا در مجموعه تفریحی تپه کاج برای جوانان و خانواده‌ها، هم می‌توانید دوچرخه سواری و ایرهاکی را تجربه کنید و هم کافی‌شاپ و رستوران در دسترس‌تان است. اولین مکان و جای تفریحی شیراز که می‌خواهیم در مجله تورگردان معرفی کنیم، سومین مرکز خرید بزرگ ایران بوده و در ابتدای شهر جدید صدرا قرار گرفته است. برای خواندن لیست کامل جاهای تفریحی در ادامه این مطلب همراه ما باشید. 

فهرست مطالب

مجتمع خلیج فارس (سومین مرکز خرید بزرگ ایران)

 

آدرس: استان فارس، شیراز، بلوار دکتر حسابی، ابتدای ورودی شهرک جدید صدرا

ساعت کاری: 9:30 صبح تا 22 شب و بعضی روزها از 10 صبح تا 23 شب

شماره تماس: 07136667060

بهترین مکان تفریحی شیراز - مجتمع خلیج فارس (سومین مرکز خرید بزرگ ایران)
منبع: گوگل مپ

 

مجتمع تجاری، تفریحی، توریستی و اقامتی خلیج فارس از بزرگترین مکان‌های تفریحی شیراز شناخته می‌شود. شهربازی ایران‌لند، سالن ورزشی، استخر، سونا، جکوزی، پردیس سینمایی و تعداد زیادی مرکز تجاری از مکان‌های تفریحی این مجتمع هستند. با رفتن به مرکز خلیج فارس به جای یک فعالیت و سرگرمی می‌توانید چندین جاذبه تفریحی شیراز را تجربه کنید. این مکان دیدنی برای تفریح همزمان کودکان، نوجوانان و جوانان و حتی بزرگسالان، پاتوق خوبی است و برای یک روز کامل می‌توانید تفریح کنید. 

 

در بین بخش‌های متعدد این جای دیدنی شیراز کمتر به پردیس سینمایی هنر شهر آفتاب اشاره می‌شود. این پردیس سینمایی با توجه به استانداردترین و به‌روزترین موارد ساخته شده است. ظرفیت و گنجایش آن به 1,500 تن می‌رسد و برای برگزاری کنسرت‌های موسیقی و نمایش‌های تئاتر از پتانسیل‌های آن استفاده می‌شود. 


اولین تاریخ شروع به کار مرکز تفریحی خلیج فارس از شهریور سال 1390 بود. ساخت و ساز این جاذبه تفریحی و گردشگری در دو مرحله و به مدت شش سال طول کشید. در حال حاضر، این مجموعه تفریحی و توریستی در شیراز، سومین جایگاه مرکز خرید بزرگ ایران را از آن خود کرده است. به لحاظ موقعیت جغرافیایی در ورودی منطقه جدید صدرا واقع شده و دارای مساحتی گسترده نزدیک به ۵۰۰٬۰۰۰ متر مربع است. 
 

مجتمع ورزشی تفریحی تپه کاج

 

آدرس: استان فارس، شیراز، شهر جدید صدرا، فاز 2، بلوار ولایت
ساعت بازدید: 24 ساعته و همه روزه
شماره تماس: 07136407500

مجموعه ورزشی و تفریحی تپه کاج
 


اگر به مجتمع خلیج فارس در شهر تازه تاسیس صدرا رفتید و هنوز فرصت تفریح و سرگرمی دارید، به مجتمع ورزشی تپه کاج بروید. بعد از مجتمع خلیج فارس، مجتمع تپه کاج جزو بهترین مکان‌های تفریحی شیراز برای جوانان است. اگر می‌پرسید چرا، باید به جاذبه‌های تفریحی و فعالیت‌های سرگرم کننده آن اشاره کنیم. کارتینگ، پینت بال، جامپینگ، دوچرخه سواری، اسکینت، مینی گلف، استخر توپ، اسب سواری و ایرهاکی از تفریحات پرطرفدار این مجموعه است. 
 

در کنار امکانات تفریحی که تپه کاج دارد، امکانات رفاهی مثل پارکینگ اختصاصی، بوفه و کافی شاپ هم برای استراحت و جذب انرژی مجدد وجود دارد. 
 

مجتمع تفریحی و تجاری زیتون

 

آدرس: شیراز، تقاطع خیابان انقلاب و لطفعلی خان زند
ساعت بازدید: همه روزه از 9:30 صبح تا 23
شماره تماس: 07132331136

مجتمع تفریحی و تجاری زیتون
منبع: گوگل مپ
 
از جاهای تفریحی شیراز برای آن‌هایی که گذرشان به سمت بازار بزرگ شیراز افتاده، مجتع تفریحی زیتون را می‌توانیم نام ببریم. شکل و شمایل این مجموعه تفریحی در مقایسه با سایر سازه‌های تجاری شیراز، متفاوت‌تر و مرتفع‌تر است. این مجتمع گردشگری، قابلیت‌های مختلفی برای افراد با رده‌های سنی متفاوت دارد؛ از شهربازی سرپوشیده برای کودکان و سینما سه بعدی برای نوجوانان گرفته تا رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها برای جوانان و خانواده‌ها.


مجتمع تفریحی زیتون 12 طبقه دارد و شامل انواع رستوران‌ها و کافی شاپ‌هاست. طعم انواع غذاهای ایرانی، نوشیدنی، انواع دسر و فست فود را می‌توانید در رستوران‌های این مجتمع گردشگری شیراز بچشید. علاوه براین، بساط بازار گردی و خرید پوشاک برندهای مختلف و سایر لوازم مثل لوازم خانگی و آشپزخانه، تابلو، طلا و جواهرات، موبایل و لوازم دیجیتال، مواد غذایی و لوازم لوکس برای شما فراهم است.
 

مجتمع تجاری تفریحی نگین فارس

 

آدرس: شیراز، بلوار پرستار
ساعت بازدید: همه روزه از 7:30 صبح تا 24
شماره تماس: 07138340360

مجتمع تجاری تفریحی نگین فارس
منبع: گوگل مپ

 

مجتمع تفریحی و تجاری نگین فارس شیراز که با نام مجتمع گردشگری نگین فارس نیز شناخته می‌شود، از جاهای تفریحی و دیدنی شیراز است و روبه‌روی بیمارستان بعثت قرار دارد. بنای این مجموعه مشتمل بر 3 طبقه است. این مرکز دارای فروشگاه‌های پوشاک و خوراکی، سالن بولینگ و بیلیارد، تعدادی رستوران و کافی‌شاپ‌ و شهربازی است. همچنین مجتمع تجاری زیتون دارای طبقه‌های پارکینگ عمومی است که قابلیت پذیرش 1000 خودرو در لحظه را دارد.
 

پارک آبی کوثر

 

آدرس: فارس، شهر شیراز، بلوار فرهنگ شهر، بلوار شهید رجایی، کوچه شهید رجایی 27
شماره تماس:  07136334700
  مسیریابی

پارک تفریحی آبی شیراز
منبع: گوگل مپ

 

پارک تفریحی شیراز مناسب برای خانم‌ها، آقایان و کودکان، پارک آبی کوثر است. این پارک آبی با سانس‌های مجزا برای خانم‌ها و آقایان، اوقات تفریحی شما را به بهترین شکل ممکن پر می‌کند. زمان شروع و پایان سانس خانم‌ها، ساعت 12 ظهر الی 17:30 بوده و سانس آقایان نیز از 20:30 الی 23:30 است. تمیزی استخرها، نسبت قیمت به کیفیت مجموعه و تنوع سرسره‌ها از نقاط قوت این پارک آبی هستند.
 

پارک کوهپایه

 

آدرس: استان فارس، شیراز، دروازه قرآن، به‌طرف هفت‌تنان، بلوار چهل مقام

 ساعت بازدید: همه روز از 5 صبح تا 24‎

هزینه ورودی: رایگان

بهترین مکان تفریحی شیراز - پارک کوهپایه
منبع: گوگل مپ

 

اگر فرصت تفریح در پارک آبی کوثر را ندارید، پارک کوهپایه شیراز با آب و هوای تازه‌اش می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. این پارک، بالاتر از دروازه قرآن شیراز بوده و با دیدن غرفه‌های نارنجی، احتمالا فاصله کمی تا آنجا دارید. 
دلیل نام‌ گذاری این پارک، قرار گرفتن آن روی کوهپایه است. برای رفتن به آن نیاز است مسیر پله‌نوردی را طی کنید و بعد به گهواره دید برسید. با رسیدن به گهواره دید، دروازه قرآن از نمای بالا دیدنی است. 
 

پارک جنت شیراز

 

آدرس: شیراز، ابتدای ورودی غربی شیراز، بلوار امیرکبیر
ساعت بازدید: شبانه‌روزی
  مسیریابی

 

اگر مسیرتان به پارک جنگلی پالایشگاه نزدیک نیست، پارک جنت شیراز را برای پیک نیک و بساط دورهمی در اطراف شیراز انتخاب کنید. از پتانسیل‌های گردشگری این مجموعه، کمپ مسافران بوده که فرصت استراحت شبانه را در اختیار آنان نیز قرار می‌دهد. پیاده روی در کنار بازی‌های دسته جمعی دوستانه و خانوادگی از تفریحات رایج مراجعه کنندگان این جای دیدنی در اطراف شهر هستند.


در مرکز این باغ، یک عمارت زیبا قرار دارد که در زمان زندگانی حاج میرزا ابوالحسن خان مشیرالملک و توسط همین شخص بنا شده و در حال حاضر مرمت شده است. پارک جنت در موقعیتی خوش آب و هوا قرار داشته و قدمت از زمان حکومت دوران قاجار شکل گرفته است. درختان سرو در کنار کاج کهنسال سر به فلک کشیده از زیبایی‌های این پارک اند و ترکیب‌شان با فواره‌های آب و حوض زیبا، فضای باصفای این باغ را همه چیز تمام کرده است.

مکان‌های تفریحی شیراز برای نوجوانان و جوانان

 

علاوه بر مجتمع‌های تفریحی و تجاری خلیج فارس، تپه کاج و نگین فارس، هنوز اسم «مکان‌‎های تفریحی شیراز برای نوجوانان و جوانان» خالی است. تعدادی از این تفریحات فقط برای زمان‌های عصر به بعد قابل استفاده هستند؛ مثل فان دی لند. سرگرمی‌های مراکز تفریحی برای نوجوانان شامل پینت بال، بیلیارد، پینت بال و فوتبال دستی است. برای اطلاع از موقعیت مکانی و ساعت‌های کاری این جاذبه‌های تفریحی، به بخش زیر توجه کنید.

 

فان دی لند شیراز

آدرس: خیابان قدوسی شرقی، جنب تعاونی (ارتش)، ورودی تالار پذیرایی مهدا
ساعت کاری مجموعه: همه روزه از 17 تا 22

فان دی لند - بهترین مکان تفریحی شیراز برای کودک
منبع: گوگل مپ


از «جاهای تفریحی شیراز و خاص‌ترین آن‌ها» می‌توانیم به فان دی لند اشاره کنیم. هر تفریح و فعالیت سرگرمی که بخواهید در یک روز کامل تجربه کنید، اینجا برای شما فراهم شده است. مثلا فوتبال حبابی که تصاویرش را اکثرا در شبکه‌های مجازی می‌بینید، جزو محبوب‌ترین سرگرمی‌های آن برای نوجوانان است. بعد از فوتبال حبابی، پینت بال با تیر و کمان، فوتبال دستی، فوتبال بیلیارد و بیلیارد عادی از فعالیت‌های سرگرم کننده پیشنهادی این مجموعه هستند.


پینت بال در شیراز


آدرس باشگاه پینت بال سیمرغ شیراز: شیراز، حد فاصل چهار راه باغ تخت و فلکه گاز، تالار سبوی عشق
تلفن تماس: ۰۹۳۷۸۲۴۶۶۵۱ 

پینت بال در شیراز
منبع: گوگل مپ
باشگاه‌های پینت بال، پیشنهادهای مهیجی در میان جاهای تفریحی شیراز برای نوجوانان و جوانان هستند. از این باشگاه‌های ورزشی می‌توانیم به باشگاه پینت بال سیمرغ اشاره کنیم که تمامی امکانات ایمنی استاندارد در ساخت آن رعایت شده است. اسلحه‌های رنگی و لباس‌های مخصوص از جمله لوازمی هستند که با ورود به این مجموعه دریافت می‌کنید. برای رزرو سانس تفریح در این باشگاه می‌بایست از قبل تماس بگیرید و هماهنگی‌های لازم را انجام بدهید. 
 

برای بازی کردن پینت بال شیراز تنها به باشگاه سیمرغ محدود نیستید. مطلب پینت بال در شیراز را برای اطلاع از سایر باشگاه‌های پینت بال و نحوه دسترسی به آن‌ها بخوانید.
 

مکان‌های تفریحی اطراف شیراز

 

آن دسته از مکان‌های تفریحی که در اطراف شیراز قرار دارند، برای پیک نیک در تعطیلات آخر هفته مناسب اند. لیست مکان‌های تفریحی مناسب برای تعطیلات آخر هفته در شیراز در لیست زیر آمده است.


پارک جنگلی پالایشگاه

آدرس: مسیر اتوبان شیراز- اصفهان، ۲۰ کیلومتری شیراز به مرودشت، مقابل پالایشگاه
ساعت بازدید: شبانه روزی
هزینه ورودی: رایگان
  مسیریابی

برای جاهای تفریحی اطراف شیراز، کجا را انتخاب کنم؟ این بار پارک جنگلی پالایشگاه در نزدیکی پالایشگاه را تجربه کنید. این جای تفریحی به اسم پارک جنگلی انقلاب زرقان هم شناخته می‌شود و در خارج از شهر و در اتوبان شیراز – اصفهان قرار دارد. اگر مسافر هستید و قصد دارید به سمت اصفهان و یا شهرهای توابع آن حرکت کنید، این پارک نزدیک‌ترین جاذبه تفریحی به موقعیت شماست. حال سوال اینجاست که آیا واقعا ارزش دارد که برای تفریح خانوادگی یا حتی دوستانه به این پارک برویم؟ فعالیت‌های تفریحی و سرگرمی در کنار امکانات رفاهی که پارک پالایشگاه دارد، شما را به تفریح کردن و خوش گذرانی راضی می‌کند.


قایق‌سواری در شیراز فقط در یک مجموعه تفریحی امکانپذیر بوده که آن هم پارک جنگلی پالایشگاه است. البته که همیشه هم پرآب نیست و در فصل‌هایی که بارندگی زیاد باشد، می‌توانید روی قایق‌رانی آن حساب باز کنید. علاوه براین، محوطه بازی کودک، بوفه، آلاچیق، مسیر دوچرخه‌سواری، باشگاه سوارکاری، آبنما و دریاچه مصنوعی از امکانات تفریحی و رفاهی این منطقه برای گردشگران هستند.

مکان‌های تفریحی شیراز برای کودکان

 

برای تفریح کودکان در شیراز کجا بریم؟ اکنون که فرصت کردید به شیراز سفر کنید، حتما به بزرگترین شهربازی سرپوشیده ایران یعنی شهربازی ایران‌لند بروید. بعد از آن، به سراغ جا‌های تفریحی دیگری مثل شهربازی گاندو، شهربازی لونا پارک، شهربازی مجتمع نگین فارس و باغ وحش شیراز بروید.


شهربازی ایران‌لند شیراز

آدرس: شیراز، بزرگراه دکتر حسابی
ساعت بازدید: همه روزه از 17 تا 24


شهربازی ایران‌لند در مجموعه تفریحی خلیج فارس از نوع سقف پوشیده است. به واسطه تجهیزات جدیدی که در ساخت آن استفاده شده، لقب مدرن‌ترین شهربازی ایران به آن نسبت داده شده است. البته این شهربازی، یک بخش روباز هم دارد که بین مجتمع و هتل قرار گرفته است. از بخش‌های تفریحی مجتمع خلیج فارس برای کودکان، شهربازی ایران‌لند است. این مجموعه تفریحی شیرازی‌ها از سال 1392 شروع به کار کرد و با رسیدن سال 1402، عمر و قدمت آن 10 ساله شده است. 


باغ وحش شیراز

آدرس: ۱۸ کیلومتری جاده شیراز؛ مرودشت، روبروی پالایشگاه شیراز‌
ساعت کاری: همه روز 8 صبح تا 20

آیا وقت آن نرسیده که از قدیمی‌ترین باغ وحش ایران یا باغ وحش شیراز دیدن کنید؟ از «مکان‌های تفریحی اطراف شیراز و مناسب برای کودکان و نوجوانان» باغ وحش شیراز است. در فضای این باغ وحش در حدود 63 گونه حیوان متنوع نگهداری می‌شوند که فقط 15 گونه آن ایرانی هستند. سایر گونه‌های حیوانات یعنی 48 گونه دیگر از نقاط متعدد جهان جمع آوری شده اند. 


این باغ وحش در سال 1327 افتتاح شده و به تدریج 100 قلاده شیر در آن متولد شدند و تا به امروز، پذیرای 63 گونه حیوان مختلف شده است. البته داستانی در پشت تولد این بچه شیرها در باغ وحش شیراز نهفته است. صفحات این داستان را که ورق بزنید، به سیروس قهرمانی، اولین پهلوان ایران از خطه شیراز می‌رسید. این پهلوان در همان سال‌های فعالیتش، یک توله شیر آفریقایی از هند هدیه گرفته بود و بعد از آن هم تعدادی از شیرها به باغ وحش وکیل آباد مشهد و سایر باغ وحش‌ها فرستاده شدند. 


لونا پارک

آدرس: شیراز، بزرگراه جمهوری اسلامی ایران، بلوار آیت الله ربانی، جنب دروازه قرآن
ساعت کاری لونا پارک شیراز: همه روزه از 8 صبح تا 24

لونا پارک از تفریحات شیراز برای کودکان بوده که برای بازی جان می‌دهد به آن جا بروید. این پارک جزو قدیمی‌ترین مراکز تفریحی و سرگرمی در شیراز محسوب می‌شود و هر وسیله برقی بازی که می‌بینید، در گذشته برای اولین بار به ایران وارد شده بود. از دیدنی‌های برجسته آن، شهربازی چرخ و فلک 10 متری است. اگر یکبار سوار آن شوید، خیابان‌ها و مراکز مهم شیراز را در زیر پای‌تان می‌بینید. 


شاید فکرتان درگیر شود که به دلیل قدیمی بودن لونا پارک در مقایسه با مراکز تفریحی مدرن، شاید جای چندان جذابی نباشد. در صورتی که با گذشت زمان، تنوع این جای تفریحی هم بیشتر شده است. مثلا رنجر، بشقاب پرنده، ماشین مسابقه‌ای، لیزر تگ، سازه‌های بادی، جامپینگ بادی و اسب گردان به همراه تعداد زیادی بازی دیگر در این مجموعه برقرار هستند. علاوه بر تمام فعالیت‌های سرگرمی که اشاره کردیم، غرفه‌های بازی برای برگزاری مسابقه‌های دوستانه و خوش‌گذرانی برپاست.  
 

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

وقتی به شیراز یا شهر بهار نارنج‌ها سفر می‌کنید، تفریحات شیراز را به هیچ وجه نباید از دست بدهید؛ مخصوصا آن معروف‌ها را. بهترین مکان‌های تفریحی شیراز کجاست؟ مجتمع تفریحی و توریستی خلیج فارس (سومین مرکز خرید بزرگ ایران)، مجتمع ورزشی و تفریحی تپه کاج، باغ وحش شیراز (بزرگ‌ترین باغ وحش ایران) و لونا پارک برای کودکان.

انتشار :  13 شهریور 1402 به روزرسانی :  14 شهریور 1402 نویسنده :   فائزه حسین زاده خسرویه
تصاویر مرتبط
مجتمع تجاری تفریحی نگین فارس
  • مجتمع تجاری تفریحی نگین فارس
  • فان دی لند - بهترین مکان تفریحی شیراز برای کودک
  • مجتمع تفریحی و تجاری زیتون
  • مجموعه ورزشی و تفریحی تپه کاج
  • پینت بال در شیراز
  • بهترین مکان تفریحی شیراز - مجتمع خلیج فارس (سومین مرکز خرید بزرگ ایران)
  • بهترین مکان تفریحی شیراز - پارک کوهپایه
  • پارک تفریحی آبی شیراز
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد