بهترین اقامتگاه‌های سنتی شیراز، تجربه سفر به تاریخ

بهترین اقامتگاه سنتی شیراز

بهترین اقامتگاه‌های سنتی شیراز کدامند؟ «همان‌طور که ابیات شیخ سخن در گوش طنین‌انداز می‌شود و عطر نارنج و ترنج نفست را پر می‌کند، کم‌کم شکوه مقبره لسان‌الغیب، حافظ، لرزه به اندام می‌اندازد. همین لحظه است که شیرینی شربت بهارنارنج تو را به حال و اکنون برمی‌گرداند.» این نقل‌قولی است از تمام کسانی که به شیراز، پایتخت فرهنگی ایران، سفرکرده‌اند. این سفر خاطره‌انگیز دلچسب‌تر می‌شود، به‌شرط آن‌که در یکی از بهترین اقامتگاه‌های شیراز اقامت کرد. در این مقاله از مجله تورگردان با معرفی بهترین بومگردی‌های شیراز، همراه شما خواهیم بود تا بار دیگر تجربه زندگی اصیل ایرانی در فضای رازآلود شهر شعر و ادب ایران را داشته باشید.

«خوشا شیراز و وضع بی‌مثالش، خداوندا نگهدار از زوالش»

حافظ
 

فهرست مطالب

1- هتل نیایش؛ بهترین هتل سنتی شیراز

 

برای رزرو تماس بگیرید

آدرس هتل نیایش: شیراز، سه‌راه نمازی، به سمت شاه‌چراغ، کوچه 4، رو به روی روبه‌روی بی بی دختران

کمترین هزینه اقامت: ۷۰۲,۰۰۰ تومان

اگر به‌جای هتل بگوییم هتل موزه نیایش اغراق نکرده‌ایم. این هتل سنتی سه ستاره با وسعت 3500 متر و 15 خانه که هریک داستان و سرگذشت خاص خود را دارند، مهمانان خود را به تجربه سفر به دل تاریخ و فرهنگ شیراز دعوت می‌کند. این هتل، بهترین هتل سنتی شیراز است که در سال 1388 در دو طبقه و 75 باب اتاق افتتاح گردید و توانسته رضایت حداکثری مهمانان خود را در زمینه برخورد کارکنان، آرامش محیطی، خدمات رفاهی، دسترسی بسیار عالی به سایر جاذبه‌های گردشگری شیراز، اتاق‌های دلباز و حیاطی دلنشین جلب کند.

 

هتل نیایش، بهترین اقامتگاه سنتی شیراز
هتل سنتی نیایش شیراز - منبع گوگل مپ

 

اتاق‌های این مجموعه در دو طبقه قرار گرفته‌اند که هرکدام ویژگی خاص خود را دارند. اتاق‌های طبقه بالا با داشتن پنجره‌های رنگی، منظره طلوع و غروب خورشید را دل‌انگیزتر می‌کنند و اتاق‌های طبقه پایین با دیواره‌هایی از جنس خشت، مکانی ایده‌آل است و بدون اجازه ورود به هر نوع سیگنال مخرب یا صدایی به اتاق، استراحتی دلچسب را برایتان رقم می‌زنند. از دیگر امکانات می‌توان به پارک کودک، چایخانه سنتی، کافی‌شاپ، فروشگاه صنایع‌دستی، مجموعه ورزشی، کارگاه و گالری مینیاتور ایرانی اشاره کرد.

انواع اتاق‌های هتل نیایش، به دو دسته کلی اقتصادی و میراثی تقسیم می‌شوند که اصلی‌ترین تفاوت آن‌ها در قیمت، موقعیت اتاق، طراحی داخلی و دیزاین آن‌هاست؛ اما در هر دو مدل وعده صبحانه به‌صورت رایگان سرو می‌شود. هر دو نوع این اتاق‌ها دارای انواع سینگل، دبل، توئین، تریپل، سوئیت چهارنفره، پنج‌نفره و شش‌نفره هستند. برای اجاره این اتاق‌ها و دعوت خود به تور شیراز هتل سنتی نیایش از تهران، همه چیز مهیا است، فقط لازم است که چمدان خود را ببندید.

 

جاهای دیدنی‌ نزدیک به هتل سنتی نیایش شیراز

 

  • حرم شاه‌چراغ
  • حمام وکیل
  • ارگ کریم‌خان
  • حافظیه (آرامگاه حافظ)
  • مرکز خرید نگین فارس
  • باغ عفیف‌آباد

 

فاصله هتل سه ستاره نیایش با ایستگاه قطار 35 دقیقه با ماشین، تا فرودگاه بین المللی شیراز 21 دقیقه با ماشین و تا ترمینال مسافربری 15 دقیقه است.

2- اقامتگاه سنتی پنج دری

 

برای رزرو تماس بگیرید

آدرس اقامتگاه سنتی پنج‌دری: شیراز، خیابان ۹ دی، شاه‌چراغ، روبه‌روی پارکینگ عمومی زائر، داخل کوچه هفت پیچ

کمترین قیمت اقامتگاه بوم‌گردی پنج‌دری: 1,100,000  تومان

از درب هتل سنتی پنج‌دری که وارد می‌شوید، قدمت، اصالت و زیبایی این هتل شما را مجذوب خود می‌کند. این بنای اقامتی-باستانی از 120 سال پیش، یعنی از دوران قاجار تا به امروز، سرپا مانده است تا هنر و معماری ایرانی را زنده نگه دارد.

 

هتل سنتی پنج دری، از بهترین اقامتگاه‌های شیراز
اقامتگاه سنتی پنج‌دری شیراز - منبع گوگل مپ

 

این هتل در میان بهترین هتل‌های سنتی شیراز در دو طبقه با یازده باب اتاق، پس از سه سال مرمت و بازسازی در سال 1396 افتتاح گردید. طراحی و دیزاین اتاق‌ها به‌گونه‌ای است که صبح با درخشش نور خورشید بر پنجره‌های رنگی اتاق از خواب بیدار می‌شوید و برای لحظه‌ای از خاطر می‌برید که در چه دوره‌ای زندگی می‌کنید؛ چراکه چیدمان اتاق‌ها، راهرو و حیاط به‌گونه‌ای است که انگار به زمانی قاجار بازگشته‌اید. از زیبایی طراحی اتاق‌ها که بگذریم به منوی صبحانه که به‌صورت رایگان برای تمامی اتاق‌ها سرو می‌شود، می‌رسیم. با نگاهی به میز صبحانه متوجه خواهید شد که چگونه با ظرافت و سلیقه فرهنگ ایرانی و باستانی آماده شده است.

انواع اتاق‌های هتل سنتی 5 دری نظیر اتاق‌های دوتخته، سه تخته، چهارتخته، پنج تخته و اتاق آیینه هستند. این تنوع در کنار رضایت حداکثری افراد از نظافت و تمیزی مجموعه، برخورد اخلاقی و دلنشین کادر هتل و دسترسی راحت آن، هتل 5 دری را تبدیل به بهترین اقامتگاه سنتی شیراز کرده است. با تمام این تفاسیر، هر زمان که احساس کردید زندگی به کندی می‌گذرد و نیاز است تا هوایی عوض کنید، تور شیراز اقامتگاه سنتی پنج دری می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

 

جاذبه‌های اطراف هتل سنتی پنج‌دری

 

دسترسی مناسب هتل 5 دری به مناطق گردشگری و باغ های شیراز عامل محبوبیت آن نزد گردشگران است. از مکان‌های دیدنی اطراف این هتل سنتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حرم شاه‌چراغ
  • مسجد نصیرالملک
  • بازار و حمام وکیل
  • سرای مشیر
  • خانه زینت الملک
  • آرامگاه سیبویه
  • سعدیه و حافظیه

 

فاصله این هتل سنتی شیراز تا فرودگاه بین‌المللی شیراز با خودرو 12 دقیقه، تا ایستگاه راه‌آهن با خودرو 22 دقیقه و تا ترمینال مسافربری امیرکبیر 15 دقیقه است.

3- اقامتگاه سنتی گل طاها شیراز

 

برای رزرو تماس بگیرید

آدرس اقامتگاه گل طاها: شیراز، سه‌راه نمازی، محله سنگ سیاه، روبروی کلیسا، پلاک 42

کمترین قیمت اقامتگاه بوم‌گردی طاها: 860,000 تومان

هر مهمانی که وارد این هتل می‌شود، قبل از هر چیزی پنجره‌های رنگی‌رنگی و حوض آب داخل حیاط به استقبال او می‌روند. سبک معماری این هتل با قدمت، به‌خوبی یادآور معماری دوره قاجار است که در آن پنجره‌های بلند با شیشه‌های رنگی خودنمایی می‌کند. حیاط دلباز این هتل بهترین انتخاب برای شب‌نشینی و گذران وقت در کنار کسانی است که دوست دارید.

 

بهترین خانه‌های بومگردی شیراز
هتل گل طاها، بهترین بومگردی شیراز - منبع گوگل مپ

 

از امکانات بهترین هتل سنتی شیراز یا همان هتل سنتی گل طاها می‌توان به خدمات CIP اشاره کرد که نه‌تنها در بین هتل‌های سنتی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی نادر است، بلکه در بین سایر هتل‌ها نیز به‌سختی پیدا می‌شود. علاوه بر این علاوه‌براین، تور هتل سنتی گل طاها شیراز، دارای گشت نیم روزی با هماهنگی، مینی بار با هزینه، ترانسفر رفت‌وبرگشت با هزینه و خدمات تور است. انواع اتاق‌های این هتل شامل اتاق یک‌تخته، اتاق دوتخته توئین و دبل، اتاق سه و چهار تخته و اتاق پنج تخته رویال می‌شوند.

 

دیدنی‌های نزدیک به اقامتگاه سنتی طاها

 

از جمله جاهای دیدنی شیراز که به اقامتگاه سنتی گل طاها نزدیک هستند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حرم شاه‌چراغ
  • مسجد و بازار وکیل
  • مسجد جامع عتیق
  • ارگ کریم‌خانی
  • خانه زینت الملک
  • باغ نارنجستان قوام
  •  

فاصله هتل سنتی گل طاها تا فرودگاه بین‌المللی شیراز با خودرو 18 دقیقه، تا ایستگاه راه‌آهن با خودرو 33 دقیقه و تا ترمینال مسافربری امیرکبیر 12 دقیقه است.

4- اقامتگاه سنتی آلان شیراز

 

برای رزرو تماس بگیرید

آدرس اقامتگاه سنتی آلان: شیراز، خیابان لطفعلی‌خان زند، گود عربان، پشت مسجد شیخ علی، پلاک 9

کمترین قیمت اقامتگاه الان شیراز: 1,280,000

اقامتگاه سنتی آلان شیراز نشان داده است که چگونه مدرنیته و سنت را می‌توان در کنار هم داشت. طراحی و دیزاین سنتی در کنار امکانات و تجهیزات مدرن، شیوه بوتیک هتل آلان برای ترکیب سنت و مدرنیته است. این اقامتگاه سنتی که در سال 1400 افتتاح گردید، با گذشت دو سال توانسته به رقیبی قدر برای سایر هتل‌ها و اقامتگاه‌های سنتی شیراز برای کسب لقب بهترین اقامتگاه سنتی شیراز تبدیل شود. با وجود این‌که اقامتگاه آلان در دو سال اخیر افتتاح گردیده است، اما قدمت ساختمان آن به 200 سال پیش برمی‌گردد؛ به همین دلیل است که بوی اصالت و قدمت در هوای این هتل پراکنده است.

 

هتل آلان، بهترین خانه بومگردی شیراز
هتل آالان، بهترین خانه بومگردی شیراز - منبع گوگل مپ

 

از جمله ابتکارات اقامتگاه آلان به عنوان بهترین بوم‌گردی شیراز، نام‌گذاری اتاق‌ها به نام‌های دنج (اتاق یک‌تخته)، شاه بیگم (دوتخته دبل)، شاهدخت (دوتخته توئین)، ماهوش (سه تخته) و کتایون (چهار تخته) است. همچنین تمامی اتاق‌ها شامل سرو رایگان صبحانه می‌شوند.

 

جاهای دیدنی اطراف بوم‌گردی آلان شیراز

 

قرارگیری بوم‌گردی آلان در مرکز شهر و نزدیکی به ایستگاه مترو باعث شده است تا به‌راحتی به هر نقطه‌ای که دلتان بخواهد، دسترسی داشته باشید. جاذبه‌های دیدنی اطراف بوتیک هتل آلان:

  • بازار وکیل
  • ارگ کریم‌خانی
  • حرم شاه‌چراغ
  • آرامگاه حافظ
  • آرامگاه سعدی 

 

فاصله هتل آلان، بهترین خانه بوم‌گردی شیراز، تا فرودگاه با خودرو 11 دقیقه، تا ایستگاه راه‌آهن با خودرو 22 دقیقه و تا ترمینال مسافربری امیرکبیر 17 دقیقه است.

5- عمارت قاجاریه؛ بهترین اقامتگاه بوم‌گردی شیراز

 

برای رزرو تماس بگیرید

آدرس عمارت قاجاریه: شیراز، خیابان لطفعلی‌خان زند، کوچه اسکندری بعد از پارکینگ دو

کمترین قیمت اقامتگاه قاجاریه: 1,300,000 تومان

از معدود اقامتگاه‌های بوم‌گردی  شیراز که ثبت آثار ملی شده، عمارت قاجاریه است. این نکته خود گواه قدمت و اصالت این اقامتگاه است. این هتل در سال 1397 پس از مرمت و بازسازی ساختمانی با طول عمر بیش از 100 سال، افتتاح گردید. عمارت قاجایه جزء بهترین اقامتگاه سنتی شیراز بوده و جمعاً دارای 8 باب اتاق در طبقات همکف، اول و دوم است.

 

عمارت قاجاریه بهترین هتل سنتی شیراز
عمارت قاجاریه، بهترین هتل سنتی شیراز - منبع گوگل مپ

 

به نگاهی به نظرات مسافران این اقامتگاه متوجه رضایت آن‌ها  از آرامش و راحتی عمارت قاجاریه، عملکرد کارکنان، اجاره‌بهای اتاق‌ها و پاکیزگی هتل و اتاق‌ها می‌شویم. اتاق‌های خانه بوم‌گردی عمارت قاجاریه در طبقه همکف شامل اتاق یک‌دری دوتخته، سه‌دری دوتخته، در طبقه اول یک‌دری دوتخته، اتاق سه‌دری دوتخته، اتاق پنج‌دری سه تخته، اتاق شاه‌نشین سه تخته، اتاق سه‌دری کنج سه تخته و در طبقه دوم اتاق شاه‌نشین بزرگ سه تخته است. سرو صبحانه نیز برای تمام اتاق‌ها به‌صورت رایگان انجام می‌گیرد.

 

مکان‌های نزدیک به عمارت قاجاریه

 

  • خانه زینت الملک
  • باغ نارنجستان قوام
  • مسجد جامع عتیق
  • حرم شاه‌چراغ
  • حافظیه
  • سعدیه
  • ارگ کریم‌خانی
  • باغ ارم

 

در بین بهترین اقامتگاه‌های سنتی شیراز، فاصله عمارت قاجاریه تا فرودگاه بین‌المللی شیراز با خودرو 24 دقیقه، تا ایستگاه راه‌آهن با خودرو 39 دقیقه و تا ترمینال مسافربری امیرکبیر 10 دقیقه است.

6- اقامتگاه بوم گردی لوتوس شیراز

 

برای رزرو تماس بگیرید

آدرس بوم‌گردی لوتوس: شیراز، خیابان لطفعلی‌خان زند، کوچه‌باغ قوام، کوچه حمام گچینه

شروع قیمت برای یک شب اقامت: 585,000 تومان    

 

اقامتگاه بوم‌گردی لوتوس به راحتی خانه خودتان است که در آن می‌توانید غذای موردنظر خود را طبخ کنید، به حمام اختصاصی بروید و بعدازظهر چای دم کنید و در حیاط دلباز لوتوس، آن را نوش جان کنید. تمام این موارد را در  یکی از بهترین اقامتگاه‌های سنتی شیراز، با خدمات خانه‌داری، مکان و لوازم تمیز و بهداشتی در اختیار خواهید داشت. چه چیز دیگری نیاز دارید؟

 

بهترین اقامتگاه‌های سنتی شیراز
اقامتگاه لوتوس از بهترین اقامتگاه‌های بومگردی شیراز - منبع گوگل مپ

 

اقامتگاه بوم‌گردی لوتوس شیراز قدمتی ۱۶۰ساله دارد که با نوسازی و بازسازی بخش‌هایی از آن، لذت زندگی در تاریخ ایران را برای مهمانان خود پدید می‌آورد. این اقامتگاه هشت اتاق دارد که دورتادور حیاط قرار گرفته‌اند. انواع اتاق‌های خانه بوم‌گردی شامل اتاق یک‌تخته با نام ترنج، دوتخته دبل (با نام‌های گیتی، صبا و نسترن)، سه تخته (با نام‌های بهار، سماع، مهر و نگار) و چهار تخته با نام سحر است. همانند سایر بهترین اقامتگاه‌های شیراز در اینجا نیز سرو صبحانه برای تمامی اتاق‌ها رایگان است.

 

مکان‌های گردشگری اطراف بوم‌گردی لوتوس:

 

اقامتگاه لوتوس با بسیار اماکن دیدنی و تاریخی شیراز مثل باغ نارنجستان قوام، مسجد نصیرالملک، موزه پارس، بازار و حمام وکیل و سرای مشیر فاصله اندکی دارد. علاوه‌براین، فاصله اقامتگاه سنتی لوتوس تا فرودگاه بین‌المللی شیراز با خودرو 15 دقیقه، تا ایستگاه راه‌آهن با خودرو 34 دقیقه و تا ترمینال مسافربری 9 دقیقه است.

7- اقامتگاه بوم گردی سی راه شیراز

 

برای رزرو تماس بگیرید

آدرس بوم‌گردی سی راه: شیراز، سه‌راه نمازی، به سمت شاه‌چراغ، پشت آرامگاه بی‌بی دختر، کوچه موزه مشکین فام

کمترین قیمت برای یک شب اقامت: 1,045,000 تومان    

 

اقامتگاه بوم‌گردی سی راه در واقع خانه‌ای تاریخی بوده است که قدمت آن به دوره پهلوی اول باز می‌گردد. این اقامتگاه بعد از بازسازی و مرمت بخش‌های تخریب شده، در سال 1396 به بهره برداری رسید. عملکرد این مجموعه طی این چندسال مورد قبول مهمانان و مسافران قرار گرفته است و رضایت از پاکیزگی اقامتگاه و اتاق‌ها، برخورد و عملکرد کارکنان، کیفیت غذا و آرامش محیط حداکثری بوده است.

 

بهترین خانه بومگردی شیراز
بومگردی سی راه، بهترین خانه بوم گردی شیراز - منبع گوگل مپ

 

خانه بوم‌گردی سی راه به‌طورکلی دارای 8 باب اتاق است که پنج باب از اتاق‌ها در طبقه اول و مابقی در طبقه همکف و هم‌ سطح با حیاط قرار دارند. یکی از ویژگی‌های قابل توجه این مجموعه داشتن حایط زیبا و باصفای آن است که اگر در فصل بهار و پاییز که بهترین زمان سفر به شیراز به حساب می‌آیند در این مجموعه اقامت کنید، سفر لذت‌بخش‌تری را تجربه خواهید کرد.

فاصله اقامتگاه سنتی لوتوس تا فرودگاه بین‌المللی شیراز با خودرو 19 دقیقه، تا ایستگاه راه‌آهن با خودرو 32 دقیقه و تا ترمینال مسافربری 10 دقیقه است. 

8- اقامتگاه بوم گردی ترنجستان

 

برای رزرو تماس بگیرید

آدرس اقامتگاه ترنجستان: شیراز، خیابان لطفعلی‌خان زند، کوچه قوام، بن‌بست نیک‌بخت، پلاک 26

شروع قیمت برای یک شب اقامت: 780,000تومان

 

اگر نگاهی به فیلم‌ها و عکس‌های قدیمی بیندازید، معمولاً تمام شب‌نشینی‌ها و دورهمی‌های خانواده‌ها در حیاط آن خانه برگزار می‌شده است؛ اما حالا که داشتن خانه حیاط‌دار تبدیل به آرزوی دست‌نیافتنی خیلی از افراد شده است، چه باید کرد؟ در پاسخ باید گفت که بازهم جای نگرانی وجود ندارد؛ چراکه حیاط دلباز و زیبای بهترین اقامتگاه سنتی شیراز، یعنی اقامتگاه بوم‌گردی ترنجستان، تمام این کمبودها را جبران می‌کند. پس قرار ما شیراز، حیاط زیبای اقامتگاه ترنجستان، به‌صرف شربت بهارنارنج.

 

بهترین هتل بومگردی شیراز
هتل ترنجستان، بهترین هتل بومگردی شیراز - منبع گوگل مپ

 

این خانه بوم‌گردی جذاب با ظرفیت پذیرایی از 30 مهمان در هفت اتاق مستر که همگی دارای سرویس بهداشتی و حمام هستند و یک سوئیت یک خوابه، تبدیل به یکی از بهترین خانه‌های بوم گردی شیراز شده است. از دیگر امکانات این اقامتگاه رستوران و کافی شاپ زیبا آن است که به سرو انواع نوشیدنی‌ها و غذاهای سنتی شیراز می‌پردازد.

حالا که کم‌کم آماده سفر به شیراز شده‌اید، خوب است که با اطلاعات کامل از این شهر بازدید کنید. راهنمای سفر به استان فارس به شما کمک می‌کند تا از سیر تا پیاز سفر به استان فارس سر در بیاورید.

 

نزدیک‌ترین جاذبه‌ها به اقامتگاه ترنجستان

 

موقعیت مکانی اقامتگاه ترنجستان به‌گونه‌ای است که به بسیاری از جاذبه‌های گردشگری داخل و خارج از شهر شیراز دسترسی مناسبی دارد. برای مثال فاصله اقامتگاه ترنجستان تا تخت‌جمشید، نقش‌رستم و نقش رجب به ترتیب 63، 58 و 57 دقیقه است. دیگر جاذبه‌های گردشگری نزدیک به اقامتگاه ترنجستان شامل موارد زیر است:

  • خانه زینت الملوک
  • بازار و حمام وکیل
  • عمارت دیوان‌خانه شیراز
  • ارگ کریم‌خانی
  • دروازه‌قرآن

 

فاصله اقامتگاه ترنجستان تا فرودگاه بین‌المللی شیراز با خودرو 18 دقیقه، تا ایستگاه راه‌آهن با خودرو 37 دقیقه و تا ترمینال مسافربری 12 دقیقه است.

9- اقامتگاه سنتی گلشن شیراز

 

برای رزرو تماس بگیرید

آدرس اقامتگاه سنتی گلشن: شیراز، خیابان لطفعلی‌خان زند، بعد از مدرسه خان، کوچه ۳۸، پلاک ۱۵

شروع قیمت برای هر شب اقامت: ۷۵۰,۰۰۰ تومان

 

اقامتگاه سنتی گلشن شیراز با قدمت بیش از دویست سال، تبدیل به مکانی دوست‌داشتنی و محبوب برای علاقه‌مندان به تاریخ و بافت سنتی شیراز شده است. این خانه بوم‌گردی زیبا که در بافت تاریخی شیراز قرار دارد، با داشتن هشت اتاق در یک‌طبقه، دسترسی مناسبی برای مهمانان خود به مناطق دیدنی شیراز به وجود آورده است.

 

بهترین بوم گردی شیراز
اقامتگاه سنتی گلشن، بهترین بوم گردی شیراز - منبع گوگل مپ

 

یکی از مکان‌های نزدیک به این اقامتگاه مسجد نصیر الملک شیراز است که همیشه موردتوجه گردشگران قرار گرفته است؛ مسجدی با آرامشی معنوی و جلوه‌های بصری چشم‌نواز که نظر هر بازدیدکننده‌ای را به خود جلب می‌کند. فاصله بهترین بوم‌گردی شیراز تا مسجد نصیرالملک 276 متر، معادل با 4 دقیقه پیاده‌روی است.

 

مکان‌های دیدنی نزدیک به اقامتگاه گلشن

 

دیگر اماکن دیدنی نزدیک به اقامتگاه گلشن شامل موارد زیر است:

  • خانه زینت الملک
  • باغ نارنجستان قوام
  • امام زاده سید علاءالدین حسین
  • میدان کوزه‌گری
  • ارگ کریم‌خانی
  • باغ دلگشا

 

فاصله اقامتگاه سنتی گلشن تا فرودگاه بین‌المللی شیراز  با خودرو 11 دقیقه، تا ایستگاه راه‌آهن با خودرو 22 دقیقه و تا ترمینال مسافربری 17 دقیقه است.

10- اقامتگاه بوم گردی پری دخت

 

برای رزرو تماس بگیرید

آدرس بوم‌گردی پری‌دخت: شیراز، خیابان کریم‌خان زند، کوچه ۲۶، فرعی ۲۶/۱

هزینه اقامت در بوم‌گردی پری‌دخت: 1,112,000 تومان

 

وارد این اقامتگاه که می‌شوید عطر و بوی غذاهای شیراز بینی شما را پر می‌کند. بوی کلم‌پلوی شیرازی، دوپیازه آلو و قنبر پلوهای خانه بوم‌گردی پری‌دخت هر مسافر و گردشگری را به خود جذب می‌کند. علاوه بر عطر و بو، طعم عالی و دورچین‌های غذا باعث شده که اقامتگاه بوم‌گردی پری‌دخت به نظر خیلی از مسافران تبدیل به بهترین اقامتگاه سنتی شیراز شود.

 

بهترین اقامتگاه های شیراز
بومگردی پری دخت از بهترین اقامتگاه های شیراز - منبع گوگل مپ

 

قبل از اینکه به‌واسطه غذاهای وسوسه‌کننده این اقامتگاه چمدان خود را ببندید و آماده سفر به شیراز شوید، خوب است که بدانید این اقامتگاه دارای 6 باب اتاق به صورت 4 اتاق دو تخته و 2 اتاق سه تخته  است و در مجموع ظرفیت پذیرایی از 14 گردشگر را دارد. با توجه به این نکته، قبل از هرکاری ابتدا اتاق موردنظر خود را در این خانه بوم گردی شیراز رزرو کنید.

 

فاصله اقامتگاه پری‌دخت تا فرودگاه بین‌المللی شیراز با خودرو 20 دقیقه، تا ایستگاه راه‌آهن با خودرو 30 دقیقه و تا ترمینال مسافربری 18 دقیقه است.

11- اقامتگاه ماه منیر

 

برای رزرو تماس بگیرید

آدرس اقامتگاه سنتی ماه منیر: شیراز، خیابان زند، کوچه ۷، فرعی ۷/۸، پلاک ۶۵ 

قیمت اجاره بوم‌گردی ماه منیر برای یک شب: ۵۸۰,۰۰۰ تومان

 

اقامتگاه سنتی ماه منیر یک خانه بوم‌گردی معمولی نیست؛ بلکه یک هتل سنتی زیبا در دل بافت سنتی و مرکزی شهر شیراز است. در واقع این هتل یک خانه باستانی بوده است که قدمت آن به 120 سال گذشته، یعنی دوره قاجار و پهلوی برمی‌گردد که پس از مرمت و بازسازی در سال 1397 به‌عنوان هتل سنتی شیراز به بهره‌برداری رسیده است.

 

بهترین بوم گردی شیراز
اقامتگاه ماه منیر، بهترین بوم گردی شیراز - منبع گوگل مپ

 

اقامتگاه ماه منیر به‌عنوان یکی از بهترین هتل‌های سنتی شیراز دارای 7 باب اتاق در دو طبقه است. در طبقه اول که تنها پنج پله با طبقه همکف فاصله دارد، اتاق‌های ترنج، نارنج، ایوان و سه دری قرار دارند. در طبقه زیرزمین نیز که دو پله پایین‌تر از طبقه همکف است، دو اتاق با نام قجری وجود دارد.

 

جاهای تماشایی نزدیک به اقامتگاه ماه منیر

 

این هتل زیبا در منطقه‌ای با دسترسی عالی به باغ نارنجستان قوام، عمارت زینت الملوک، مجموعه وکیل شیراز، مسجد نصیرالملک و موزه پارس قرار دارد. علاوه‌براین، فاصله اقامتگاه ماه منیر تا فرودگاه بین‌المللی شیراز  با خودرو 16 دقیقه، تا ایستگاه راه‌آهن با خودرو 38 دقیقه و تا ترمینال مسافربری 12 دقیقه است.

12- خانه سنتی باغ ایرانی شیراز

 

برای رزرو تماس بگیرید

آدرس خانه سنتی باغ ایرانی: شیراز، چهارراه گمرک، خیابان مشیر شرقی، کوچه 18 پلاک 39

قیمت اجاره‌خانه سنتی باغ ایرانی برای یک شب: 450,000 تومان

 

تصور کنید که می‌توانستید در زمان سفر کرده و به دوران قاجار و پهلوی سفر کنید. در قامت یک کودک، صبح با صدای خانواده خود که برای خوردن صبحانه آماده می‌شوند، در خانه‌باغ زیبایی از خواب بیدار می‌شوید. بعد از صرف صبحانه سنتی ایرانی حالا نوبت به گشت‌وگذار و بازی در خانه‌باغ زیبا است. بعد از آن دوست دارید چه کاری انجام دهید؟ ادامه این رویا به شما بستگی دارد! در واقع، با اقامت در خانه سنتی باغ ایرانی شیراز می‌توانید به رویاپردازی خود ادامه دهید.

 

بهترین خانه‌های بوم گردی شیراز
خانه باغ ایرانی، از بهترین خانه‌های بوم گردی شیراز - منبع گوگل مپ

 

خانه سنتی باغ ایرانی، یک باغ به وسعت 3000 متر مربع با قدمتی 100 ساله است. این خانه بوم‌گردی شیراز با داشتن 12 اتاق با نام‌های بیژن سمندر، صدر الدین محلاتی، حافظ، حسین پناهی، نیما یوشیج، سیمین دانشور، فروغ فرخزاد، سهراب سپهری، پروین اعتصامی، سعدی، مهدی اخوان ثالث، شهریار، فریدون مشیری و احمد شاملو به میزبانی از شما عزیزان می‌پردازد. 

 

نقاط دیدنی نزدیک به خانه‌باغ ایرانی

 

این اقامتگاه خود به‌تنهایی آن‌قدر زیبا و دلنشین است که شما را از گشت‌وگذار و سایر مکان‌های تفریحی شیراز بی‌نیاز می‌کند. با این حال، موقعیت مکانی این مجموعه به‌گونه‌ای هست که به سایر جاهای دیدنی شیراز دسترسی مناسبی داشته باشید. جاهای دیدنی نزدیک به این مجموعه شامل موارد زیر است:

  • باغ ارم
  • حرم شاه‌چراغ
  • ارگ کریم‌خان زند

 

علاوه‌براین، فاصله اقامتگاه باغ ایرانی تا فرودگاه بین‌المللی شیراز با خودرو 26 دقیقه، تا ایستگاه راه‌آهن با خودرو 39 دقیقه و تا ترمینال مسافربری 15 دقیقه است. 

13- خانه پرهامی شیراز

 

برای رزرو تماس بگیرید

آدرس خانه سنتی پرهامی: شیراز، خیابان لطفعلی‌خان زند، محله گود عربان، روبروی مسجد نصیرالملک، کوچه 36/4، پلاک 10

 

دانش به کمک بشر می‌آید تا از فضا و محیط خود بهترین استفاده را بکند. مثال عینی این جمله خانه پرهامی شیراز است که با قدمتی ۲۰۰ساله، اما با بازسازی و مرمت اصولی تبدیلی به یکی از بهترین خانه‌های بوم‌گردی شیراز شده است. وجود درختان بهارنارنج در حیاط، فضا و محیط این اقامتگاه را در بعدازظهرهای بهاری بیش از پیش دلپذیر و رویایی می‌کند.

 

بهترین اقامتگاه‌های سنتی شیراز
خانه پرهامی، بهترین اقامتگاه سنتی شیراز - منبع گوگل مپ

 

خانه پرهامی شیراز دارای 6 باب اتاق است که سعی شده فرهنگ باستانی ایرانی در تمامی لوازمات آن‌ها حفظ شود. علاوه بر خدمات اسکان و اقامت، خانه پرهامی دارای رستوران و کافه زیبایی است که طعم مزه غذاهای سنتی شیراز را به نحوه احسنت به مهمانان خود هدیه می‌کند.

 

دیدنی‌های نزدیک به خانه پرهامی شیراز

 

موقعیت مکانی مناسب خانه پرهامی سبب دسترسی آسان آن به بسیاری از مکان‌های دیدنی شیراز مثل بازار وکیل شده است. علاوه‌براین، بهترین خانه بوم‌گردی شیراز با دیگر جاذبه‌های گردشگری مثل: مسجد نصیرالملک، خانه زینت الملوک، باغ نارنجستان قوام و حرم شاه‌چراغ فاصله اندکی دارد.

 

علاوه‌براین، فاصله خانه پرهامی تا فرودگاه بین‌المللی شیراز با خودرو 18 دقیقه، تا ایستگاه راه‌آهن با خودرو 36 دقیقه و تا ترمینال مسافربری 10 دقیقه است.

وضعیت آب و هوا
خلاصه مقاله

شیراز به علت جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی فراوانی که دارد، جزء اولین مقاصد گردشگران داخلی و خارجی برای سفر است؛ به همین دلیل تنوع و تعدد اقامتگاه‌ها در شهر شعر و ترنج اهمیت زیادی دارد. از بحث هتل‌های لوکس و چند ستاره شیراز که بگذریم، افزایش روزافزون اقامتگاه‌های سنتی، نشان‌دهنده علاقه و استقبال گردشگران از این مکان‌ها است. علت این استقبال می‌تواند به دلیل فضای گرم و صمیمی این مکان‌ها و قیمت مناسب‌تر آن‌ها نسبت به هتل‌های لوکس و مدرن باشد. برای مثال کمترین قیمت اقامتگاه‌های سنتی شیراز به‌ازای یک شب 500000 تومان است که در قبال خدماتی که دریافت می‌کنید، منطقی به نظر می‌رسد. از بهترین اقامتگاه‌های سنتی شیراز که در قالب هتل‌ها و خانه‌های سنتی و بوم‌گردی شناخته می‌شوند، می‌توان به هتل نیایش، اقامتگاه سنتی پنج‌دری، اقامتگاه سنتی گل طاها شیراز، عمارت قاجاریه، اقامتگاه بوم‌گردی لوتوس شیراز و... اشاره کرد. پس آماده سفر شوید که قرار است با اقامت در بهترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی شیراز تجربه جدیدی از سفر به این شهر زیبا داشته باشید.

انتشار :  18 آبان 1402 به روزرسانی :  18 آبان 1402 نویسنده :   زهرا مطلق
تصاویر مرتبط
بهترین خانه بومگردی شیراز
  • بهترین خانه بومگردی شیراز
  • بهترین بوم گردی شیراز
  • بهترین بوم گردی شیراز
  • بهترین خانه‌های بومگردی شیراز
  • عمارت قاجاریه بهترین هتل سنتی شیراز
  • بهترین اقامتگاه های شیراز
  • بهترین اقامتگاه‌های سنتی شیراز
  • هتل نیایش، بهترین اقامتگاه سنتی شیراز
  • بهترین اقامتگاه‌های سنتی شیراز
  • هتل آلان، بهترین خانه بومگردی شیراز
  • بهترین هتل بومگردی شیراز
  • هتل سنتی پنج دری، از بهترین اقامتگاه‌های شیراز
  • بهترین خانه‌های بوم گردی شیراز
اشتراک گذاری
درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید
در رابطه با این مطلب دیدگاهی وجود ندارد